«جدایی نادر از سیمین» به فهرست کوتاه نامزدهای اسکار راه پیدا کرد
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

«جدایی نادر از سیمین» به فهرست کوتاه نامزدهای اسکار راه پیدا کرد

سینما - 9 فیلم شامل «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی برای حضور در فهرست نهایی نامزدهای بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار 2012 رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی چهارشنبه شب به وقت ایران فهرست کوتاه نامزدهای بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار را اعلام کرد.

«جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران یکی از 9 فیلمی است که بخت حضور در میان پنج نامزد نهایی این بخش را دارد.

رقبای «جدایی نادر از سیمین» در این بخش عبارتند از «کله‌شق» میشائیل آر. روسکام از بلژیک، «آقای لازار» فیلیپ فالاردو از کانادا، «سوپرکلاسیکو» اوله کریستیان مادسن از دانمارک، «پینا» ویم وندرس از آلمان، «پانویس» جوزف سدار از رژیم صهیونیستی، «عمر من را کشت» رشدی زم از مراکش، «در تاریکی» آنی‌یژکا هولاند از لهستان و «صدیق بیل: جنگجویان رنگین‌کمان» وی ته-شنگ از تایوان.

«جدایی نادر از سیمین» دوشنبه صبح در شصت و نهمین دوره جوایز سالانه گلدن گلوب برنده جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان شد. گلدن گلوب پس از اسکار مهمترین جوایز سالانه سینمایی در آمریکاست.

امسال 63 فیلم برای حضور در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار واجد شرایط بودند. کمیته فاز اول‌ متشکل از صدها عضو آکادمی مستقر در لس آنجلس تمام فیلم‌های معرفی شده را دید و شش رقیب را انتخاب کرد. سه فیلم دیگر را کمیته اجرایی جایزه فیلم خارجی‌زبان آکادمی برگزید
که 20 عضو دارد.
یک کمیته ویژه متشکل از اعضای آکادمی در نیویورک و لس آنجلس از 20 تا 22 ژانویه 9 فیلم فهرست کوتاه را می‌بیند و در نهایت درمورد پنج نامزد نهایی تصمیم می‌گیرد که اسامی آن‌ها 24 ژانویه (چهارم بهمن) همراه نامزدان دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام می‌شود.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

سر نخ ترور دانشمندان هسته​ای ایران در آذربایجان

دیپلماسی - تابناک نوشت:

در اعترافات برخی از افرادی که در ایران به تلاش برای ترور دانشمندان هسته ای کشور متهم هستند ، آمده است که آنان در جمهوری آذربایجان توسط عوامل اطلاعاتی این کشور و همچنین موساد آموزش نطامی دیده اند .
این قبیل اقدامات دولت آذربایجان مسبوق به سابقه است. در مهرماه سال جاری دولت باکو، چند تن از اسلام گراهای این کشور را تنها به جهت مخالفت با قانون منع حجاب به 66 سال حبس محکوم کرد. در دادگاه باکو این افراد که متهم به ارتباط با ایران بودند، به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تلاش برای تغییر رژیم محکوم شدند. هر چند که این نتیجه این دادگاه فرمایشی با اعتراضات گسترده مردمی و تشکلهای حقوق بشری همراه شد، ولیکن در حکم محکومیت این افراد، تغییری حاصل نشد.
نوع ارتباط دولت باکو با گروهکهای تروریستی همچون منافقین، پژاک و پ.ک.ک و همکاری با سرویسهای اطلاعاتی همچون موساد و سیا که دستشان به خون دانشمندان و مردم ایران اسلامی آلوده است، جمهوری آذربایجان را به نوعی کانون توطئه علیه ایران اسلامی در منطقه قفقاز تبدیل کرده است که طبیعتا سرانجام نیکی برای این کشور به همراه نخواهد داشت.   


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

رئال همچنان ال کلاسیکو را می بازد/ مورینیو باز هم مقهور گواردیولا، این بار در خانه!

فوتبال جهان - بارسلونا یک الکلاسیکوی دیگر را با پیروزی سپری کرد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ بامداد پنجشنبه ، بازی رفت یکچهارم نهایی جام حذفی اسپانیا در ورزشگاه مملو از تماشاگر سانتیاگو برنابئو آغاز شد تا شاید مردان مورینیو بتوانند در نخستین الکلاسیکوی 2012 ، روند باخت های سریالی شان را پاین بخشند. گل دقیقه 9 کریس رونالدو آنها را به این اتفاق امیدوار کرده بود اما این شروع توفانی ، پایانی چون اکثر بازی های اخیر دو تیم ، تلخ برای شان داشت. ابتدا در دقیقه 49 این کارلوس پویول بود که بازی را به تساوی کشید و در دقیقه 77 نوبت آبیدال شد تا گل پیروزی بخش مردان گواردیولا را وارد دروازه حریف سنتی کند. با این نتیجه حالا مردان گواردیولا به حذف مورینیو و تیمش از جام حذفی اسپانیا نزدیک شده اند.


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

سرقت اطلاعات حساب بانکی خریداران اینترنتی بلیت جشنواره فیلم فجر

حوادث - روزنامه خراسان نوشت:

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا درباره امکان سرقت اطلاعات و موجودی حساب کاربران در هنگام فروش اینترنتی بلیت های جشنواره فیلم فجر هشدار داد.
با توجه به شروع فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر از طریق اینترنت و همچنین زمان اندک فروش این بلیت ها و استقبال دانشجویان و جوانان، پلیس فتا از کلیه خریداران این بلیت ها خواست تا در هنگام ورود به صفحات تکمیل مشخصات و پرداخت بانکی به موارد امنیتی توجه کنند. از آن جا که در هنگام ثبت نام کاربر باید اطلاعات شخصی خود را به طور کامل وارد و همچنین در هنگام پرداخت الکترونیکی وجه بلیت ها باید مشخصات حساب اعم از شماره و رمز حساب را وارد کند این امر سبب می شود عده ای سودجو با طراحی صفحاتی مشابه سایت اصلی (فیشینگ و دسکتاپ فیشینگ) اقدام به سرقت اطلاعات کاربر کنند.
این معاونت اضافه کرد: هنگامی که کاربر برای خرید شروع به پر کردن فرم می کند و مشخصات کامل حساب خود را در هنگام پرداخت بانکی وارد می کند، این اطلاعات به جای ثبت در سرور اصلی ممکن است به رایانه شخص سوء استفاده گر منتقل شود که در این گونه موارد کاربر متوجه این موضوع نمی شود. بنا به گفته معاونت اجتماعی پلیس فتا بعد از تکمیل و ارسال فرم ثبت نام، معمولا کاربر با صفحه ای با پیغام «عملیات با موفقیت انجام شد» مواجه می شود و یا در برخی موارد با این پیغام که «اطلاعات شما کافی نمی باشد» مواجه می شود که این نشان دهنده بهره برداری غیرقانونی از این فرم هاست.
پلیس فتا ناجا به منظور پیشگیری از سرقت اطلاعات گفت: کاربران در هنگام ورود به صفحات پرداخت الکترونیکی حتما به دو پارامتر https و نشان قفل امنیتی توجه داشته باشند چرا که این دو نشان دهنده صحت و درستی صفحه پرداخت است و اگر کاربری در هنگام ورود به صفحات اینترنتی به این موضوع توجه کافی نداشته باشد اطلاعات او به سرقت می رود.


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

رسوایی جدید نظامیان خارجی در افغانستان

آسیای میانه و قفقاز - واحدمرکزی خبر:

دو سرباز نیروی نظامی انگلیس در افغانستان به تجاوز به 2 کودک 10 ساله افغان در این کشور جنگ زده متهم شده اند.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه "سان"، مقامات انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرده اند رسیدگی به اتهامات مطرح شده مبنی بر "رفتار نامناسب" این 2 سرباز انگلیسی، آغاز شده است.

این روزنامه انگلیسی نوشت، نظامیان متهم از صحنه تجاوز به یک پسربچه و یک دختربچه افغان به طور جداگانه فیلم گرفته و ویدئوی آن را به دیگر نظامیان نشان داده اند؛ نظامیان پس از دیدن این تصاویر ویدئویی موضوع را به اطلاع مسئولان می رسانند.

وزارت دفاع انگلیس هرگونه اظهار نظر درباره این موضوع را با توجه به ادامه داشتن تحقیقات "نامناسب" دانسته و اعلام کرده است:" ما هرگونه اتهامی را کاملا جدی می گیریم."

دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان نیز اعلام کرده است: دولت از افزایش حوادث غیراخلاقی اخیر در میان نظامیان خارجی بی نهایت خشمگین و ناخرسند است.

دولت افغانستان همچنین از انگلیس خواسته است به این موضوع رسیدگی و عوامل دخیل در آن را مجازات کند.

این حادثه در حالی روی می دهد که یک هفته قبل تصاویر ویدئویی از بی حرمتی نظامیان امریکایی به اجساد طالبان پرده برداشته است.

رسوایی اخیر نظامیان امریکا در افغاسنتان که در تصاویر منتشر شده از آن ، تفنگداران امریکایی بر اجساد شبه نظامیان طالبان ادرار می کنند، خشم و اعتراض مردم و دولت افغانستان را برانگیخته است.


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

پروین: رئیس فدراسیون فوتبال ؛ فقط حاج محمد دادکان/ باز وقت انتخابات می شه واسه رای یاد من می افتن!

لیگ برتر - علی پروین می گوید همین روزهاست که کاندیداهای انتخابات مجلس سراغش بیایند تا در تبلیغات در کنارشان باشد.

اسماعیل حیدرپور ، فرهاد عشوندی: گفت و گو با علی پروین همیشه جذاب است و خواندنش هم همیشه به همین شکل. مصاحبه با پروین وقتی از سرما می لرزد ، خیلی فرقی با زمانی که کنار بخاری نشسته فرقی ندارد. هربار با همین جمله شروع می شود:« باز اومدین ... ! بابا شما که پدر علی پروینو تو روزنامتون در میارین. برین بنویسین من هم قبولتون دارم . هرچی دوس دارین از خودتون بنویسین. بغلش هم بشینین روش تفسیر کنین و بعد بگین علی پروین سرش ، سر شاه شده! من همیشه می گم 100 تومن می دم بچم یه شب تو خیابون نخوابه؛ حالا شما که هرچی می خواین می نویسین ، باز هم بنویسین...( علی آقا جملات معمولش را می گوید و می خندد و بعد می گوید) زرنگ هم شدن ؛ می بینی تا میان ، میکروفن شون رو روشن می کنن و همه چی ضبط می شه.»
و بعد سئوال هاست که آغاز می شود.
علی آقا این ورا!
ببخشین ، اینجا مسابقات پیشکسوتانه . مسابقات هم سن و سال های من. شما بچه ، مچه ها اومدین اینجا تازه به من می گین این ورا؟ فقط مشکل اینه که خیلی سرده. نمی شه هم جیم زد. تا میای بری ، یکی از بچه ها یقه ات را می گیرد. بابا دارم یخ می زنم.
چه خبر از پرسپولیس. شرایط انگار بهتر شده؟
بهتر شده؟ همین که شماها بگین بهتر شده باید گفت خدا را شکر. شاید بی خیال شین بذارین تیم کارش رو بکنه.
از وقتی دنیزلی آمده انگار بچه های تیم هم کمی انگیزه شان بالاتر رفته.
آقا دنیزلی مربی بزرگین. خیلی خوب کارش را بلده و داره تلاش می کنه که کار رو جمع کنه. یک کمی سخته اما داره تلاشش رو می کنه. البته این رو هم بگم که بنده خدا حمید استیلی هم خیلی تلاش کرد اما نشد دیگه ، گاهی وقت ها نمی شه ، فرقی نداره ، واسه همه هم پیش میاد حتی واسه یکی مثله علی پروین.
خیلی ها معتقدند اگر حمید کمی زودتر می رفت شاید شانس قهرمانی در این فصل هم برای پرسپولیس باقی می ماند.
به هر حال حمید داشت زحمت می کشید. باشگاه و مدیریتش هم تلاش کرد تا به او فرصت بده تا تیمش رو از بحران خارج کنه. خودما هم سعی کردیم کنارش باشیم تا احساس تنهایی نکنه ، اما متاسفانه اونی که باید می شد ، نشد. به هر حال تهش اسن شد که حمید بره و آقا دنیزلی بیاد.
الان که حسابی بین تان رابطه گرم و صمیمی وجود دارد؟
اگه شما ها بذارین ، همین طوره. هی رفتن نوشتن که دنیزلی با پروین مشکل داره. والله دروغه. الان هم که می بینی ما هر بار می ریم سر تمرین ، کلی با هم می گیم ، می خندیم ، چای می خوریم ، مشورت می کنیم. خیلی هم رابطه خوبی با هم داریم. آقا دنیزلی داره تلاش می کنه تا تیم انشاالله جای مناسبی تو لیگ داشته باشه.
آن اوایل کمتر می رفتید سر تمرین.
بابا ساعت تمرینش به ما نمی خوره. کله سحر تمرین میذاره. واسه من هم سخته از لواسون پاشم بیام تا درفشی فر( می خندد) نظر دنیزلی اینه که تمرین صبح بیشتر جواب می ده. اتفاقا خودش هم اومد گفت چرا کم می ایی تمرین که من هم گفتم بابا راهم دوره. سخته از لواسون بیام.
آخرش این چلوکباب لواسان را به دنیزلی ندادید؟
بابا این چلوکباب رو از کجاتون در آوردین؟ من کی گفتم چلوکباب قراره بهش بدم؟ گفت شنیدم خونه ات جای جالبی است ، من هم گفتم قدمت روی چشم هر روزی دوس داری دست خانومت رو بگیر پاشو بیا لواسون دور هم باشیم. قول شام و نهار دادم اما نگفتم چلوکباب.
بالاخره فکر می کنید پرسپولیس امسال کجای جدول لیگ قرار می گیرد؟
راستش اگه یکی از 4 تای اول باشیم که جای آبرومندانه ای می شه. چون این فصل نباید از قهرمانی حرفی بزنیم. باید ببینیم آخرش چی می شه. به هر حال بازی ها فشرده شده و این بازی های زیاد واسه بازیکنای ایرانی خیلی سخته. به نظر من این بحثی که فردوسی پور راه انداخته ، خیلی به فوتبالمون کمک می کنه. اینکه اگه تیم ها کم بشن و بچه ها بتونن استراحت کنن. چون فوتبالیستای ما توان اینکه هر 3 روز یک بازی رو انجام بدن ، ندارن. فکر کنم خود سازمان لیگ هم موافق باشه. به هر حال ما امکانات لازم برای تیم های زیاد رو هم خیلی نداریم. شاید این کم شدن تیم ها کمک کنه.
این حرفی است که کروش هم می زند.
کروش هم حق داره. ببین الان باشگاه ها صداشون در میاد. حق هم دارن. می گن اگه 12 روز بازیکن رو به تیم ملی بدن پس کی خودشون با بچه ها تمرین داشته باشن. ولی وقتی تیم ها کم بشن ، وقت واسه تمرین کردن و استراحت هم واسه این بچه ها می مونه. همه اون وقت راضی می شن. فکر می کنم این کم شدن تیم ها خیلی کمک می کنه به بهتر شدن لیگ و تیم ملی قبل از جام جهانی.
علی آقا راستی داریم می رسیم به انتخابات مجلس.
آره دیگه . باز همه یاد علی پروین می افتن و میان دنبال من.
شما هم که عادت دارین با کاندیداها عکس بگیرید و کمک شان کنید.
با همه که نه. فقط با دوست و آشناهایی که می شناسمشون . به هر حال تو رفاقت که نمی شه کمک شون نکنم.
بعضی ها می گویند هر کسی که علی آقا برایش تبلیغ می کند ، رای نمی آرود!
باز خالی بستی ، حرف رو برعکس گفتی؟ بابا هرکی که در انتخابات حامی اش بودم ، رای آورده یا رفته شورا ، یا مجلس و... . قبل از اینکه رای بیارن ما رو می شناسن اما وقتی که رای گرفتن می رن و دیگه جواب تلفن های علی پروین رو هم نمی دن!
انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم بزودی می رسد.
آنجا من بارها گفتم که نیاز به یک مدیر خوب فوتبالی داره. یکی از جنس فوتبال که راه و چاه رو بشناسه و بتونه فوتبال رو جمع کنه. یکی که تحصیلاتش رئ داره ، بازی کرده و می تونه کار رو برداره. همیشه هم گفتم فوتبال یکی رو مواد مثل حاج محمد دادکان. اون اگه بیاد جلو ، ما همه دورش رو می گیریم و حمایتش می کنیم.


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

دلقک‌ماهی‌های مست از کوسه هم نمی‌ترسند!

طبیعت - افزایش گاز دی‌اکسیدکربن محلول در آب اقیانوس‌ها با کاهش اثر یکی از مهارکننده‌های عصبی، ماهی‌ها را به سمت حرکات انتحاری و شکارچیان سوق می‌دهد و باعث می‌شود عاداتی را که پیش از این داشته‌اند، فراموش کنند.

محبوبه عمیدی: آیا می‌دانستید سالانه حدود 2.3میلیارد تن گاز دی‌اکسیدکربن تولیدشده توسط انسان‌ها در اقیانوس‌های جهان حل می‌شود و آب اقیانوس‌ها را اسیدی‌تر از قبل می‌کند؟ تحقیقات نشان می‌دهند این گاز در اقیانوس‌ها مانند الکل عمل کرده و باعث می‌شود ماهی‌ها توانایی کمتری در درک خطرات محیطی داشته باشند و به سادگی خود را در معرض خطر شکار قرار دهند! این مسئله می‌تواند در کنار دیگر مشکلاتی که گرمایش‌جهانی برای زیستگاه‌های آبزیان فراهم کرده، تعادل زیستی اکوسیستم‌های دریایی را به سادگی به هم بزند.

به گزارش نیوساینتیست، فیلیپ ماندی و همکارانش در دانشگاه جیمز کوک واقع در تاونزویل، کوئینزلند، استرالیا پیش از این آزمایش‌هایی ترتیب داده بودند که نشان می‌داد ماهی‌های ساکن صخره‌های مرجانی اگر در آب‌هایی ساکن شوند که دی‌اکسیدکربن بیشتری نسبت به محیط فعلی زندگی آنها دارند، احتیاط را کنار خواهند گذاشت و به سراغ شکارچیان یا محیط‌های دریایی می‌روند که پیش از این از آنها اجتناب می‌کردند. جالب است بدانید میزان دی‌اکسیدکربن حل‌ شده در آب مورد آزمایش این گروه با میزان آن در انتهای قرن 21ام/ آخرین سال‌های دهه 1470شمسی برابری می‌کند.

آزمایش دیگری که روی لاروهای دلقک‌ماهی انجام شده نشان می‌دهد لاروهایی که در محیط‌های دریایی با میزان دی‌اکسیدکربن متعادل بزرگ شده‌اند، نسبت به همنوعانشان که در محیطی با مقدار دی‌اکسیدکربن 2 برابر زندگی کرده‌اند، نسبت به خطرات بسیار هشیارترند. 90درصد از لاروهای گروه اول از جریان‌های آبی که در آنها شکارچیان زندگی می‌کنند، اجتناب کرده‌اند در حالی که 90درصد از لاروهای گروه دوم زندگی در کنار شکارچیان خطرناکی را که ساکن صخره‌های مرجانی هستند، انتخاب خواهند کرد.

تحقیقات متعددی که توسط ماندی و همکارش نیلسون در دانشگاه اسلو، نروژ انجام شد، در نهایت نشان داد تداخل دی‌اکسیدکربن با ترکیب GABA-A که گیرنده پیام‌های عصبی گابا – گاما آمینو بوتیریک اسید – است به بروز این رفتار عجیب توسط ماهی‌ها منجر خواهد شد.

 

 

بازگرداندن هشیاری

تحقیقات نشان می‌دهد برای بالا بردن سطح هشیاری این ماهی‌ها در زیستگاه‌هایی با حجم بالای دی‌اکسیدکربن می‌توان از ماده شیمیایی gabazine که مهارکننده گیرنده GABA-A است، استفاده کرد. این ماده می‌تواند درصد ماهی‌هایی را که ناخودآگاه به سمت شکار شدن می‌روند، به خوبی کاهش دهد و آن را به 12درصد برساند.

نیلسون می‌گوید: «این حقیقت که ترکیبات مهارکننده گیرنده گابا می‌توانند در ماهی‌ها باعث بازگشت رفتارهای پیشین شوند، اثبات می‌کند این گیرنده‌ها تحت اثر دی‌اکسیدکربن در این تغییر رفتار نقش داشته‌اند».

آزمایش دیگری که روی دامسل‌های جوان ساکن آب‌های اطراف جزیره لیزاد در اطراف صخره مرجانی بزرگ صورت گرفته، نشان می‌دهد در آب‌های حاوی دی‌اکسیدکربن بالا این ماهی‌ها گرایش طبیعی خود به گردش به راست یا چپ را از دست می‌دهند. استفاده از حمام gabazine برای درمان این گروه نیز می‌تواند آنها را به عادات پیشین برگرداند.

 

 

اثر هیجانی

گیرنده‌های گابا – A روی دندریت‌ها قرار گرفته‌اند که وظیفه دریافت پیام‌های عصبی را از دیگر سلول‌ها به عهده دارند. زمانی که انتقال‌دهنده عصبی گابا به این گیرنده‌ها متصل شود، جریانی از ترکیبات کلورید و بی‌کربنات با بار منفی به درون سلول وارد شده و از برانگیختگی آن جلوگیری خواهد کرد. به عبارت دیگر گابا اثر مهارکنندگی روی سلول عصبی خواهد داشت.

نیلسون می‌گوید: «تجمع دی‌اکسیدکربن در بدن ماهی می‌تواند شیوه توزیع این یون‌ها را دستخوش تغییر کند و باعث شود زمانی که گیرنده باز می‌شود، کلوریدها و بی‌کربنات از سلول خارج شوند. در نتیجه سلول عصبی برانگیخته شده و اثر قابل‌توجهی روی عملکرد مدارهای عصبی مغز خواهد داشت. این اثر در نهایت می‌تواند به رفتارهای انتحاری عجیب ماهی منجر شود که شانس خورده‌شدن او را افزایش خواهد داد».

احتمالا تأثیر منفی دی‌اکسیدکربن روی زیست‌بوم‌های دریایی بسیار پیچیده‌تر از اثر آن بر روی تنها دو گونه بررسی شده است. علاوه بر این محققان می‌گویند افزایش سهم این گاز در هوای اطراف ما می‌تواند اثرات منفی متعددی روی انسان‌ها، دیگر مهره‌داران و حتی بی‌مهرگان ساکن خشکی داشته باشد. با این حال شرایط برای آبزیان به مراتب سخت‌تر خواهد بود. آنها به دلیل اینکه نسبت به جانوران ساکن خشکی از سطح پایین‌تری از دی‌اکسیدکربن در خون خود برخوردارند، سخت‌تر خواهند توانست با افزایش این ماده در زیست‌بوم اقیانوس‌ها و اسیدی شدن آب سازگاری پیدا کنند.


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

تولید عروسک جابز متوقف می‌شود

اینترنت - خلاصه تلاش‌های فراوان خانواده جابز و وکلای اپل دارد به نتیجه می‌رسد و قرار است تولید عروسک استیو جابز متوقف شود.

نمایش اسلاید
 
 
Steve Jobs

روزهای خوش عروسک استیو جابز با اون سه مدل دست و کفش ورزشی‌اش رو به پایان است. خانواده جابز و وکلای او تمام تلاش خود را می‌کنند تا از عرضه این عروسک که قرار بود در ماه آینده باشد جلوگیری کنند.
در حال حاضر تولیدکنندگان این عروسک که لس آنجلس تایمز آن را به طور تحسین آوری واقعی خوانده است تحت فشار زیاد وکلای اپل و خانواده استیو جابز، تولید این عروسک را متوقف کرده اند.
هنوز مشخص نیست که تکلیف طرفداران این عروسک 100 دلاری که پول آن را هم پرداخت کرده‌اند و منتظر بودند تا یک ماه دیگر عروسک را درب منزل تحویل بگیرند چیست؟! البته سازندگان آن قول داده اند که تمام مبلغ را به آنها بازگردانند.
شرکت InIcon در بیانیه‌ای از اینکه مجبود به رها کردن این پروژه شده از همه عذرخواهی کرد. در این بیانیه آمده است: ما درک می‌کنیم که این تصمیم ممکن است عده زیادی از طرفداران این عروسک را ناامید کند اما لطفا ما را ببخشید که چاره دیگری برای راضی‌کردن خانواده استیو جابز نداریم.
اگر In Icon در برابر فشارهای اپل تسلیم نمی‌شد خریداران این عروسک 12 اینچی با لباس‌هایی که جابز در اواخر عمر خود می‌پوشید یعنی همان یقه اسکی آشنای مشکی و شلوار جین و کتانی‌های سفیدش را دریافت می‌کردند. [راز لباس‌های استیو جابز]

این عروسک توانایی قرار گرفتن در حالت‌های مختلف را هم داشت مثلا همان ژست معروف جابز که روی جلد کتاب زندگی نامه‌اش هم قرار گرفته و دستش را زیر چانه خود گذاشته است و یا حالتی که دارد با آی‌فونش کار و می کند و انگشتانش را روی آن می کشد.
این عروسک همچنین 3جفت دست، دو جفت عینک، و دو تا سیب داشت که یکی از سیب ها هم گاز زده بود.
سازنده این عروسک در بیانیه خود گفت: من هنوز هم هوادار استیو جابز هستم، استیو و خانواده اش برای من بسیار محترم هستند و من به هیچ عنوان قصد ناراحت کردن آنها را نداشتم.
معلوم نیست که این عروسک کوچک بیشتر دست هواداران اپل می‌افتاد یا کلکسیونرهای عروسک اما به هر حال فعلا که باید باقی عمر خود را در پشت درهای بسته بگذراند.

 


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

اگر ربات را هم چند روز سر چهارراه بگذاری می سوزد چه برسد به پلیس!

شهری - فرمانده ناجا با اشاره به سختی کار در نیروی انتظامی گفت: کار نیروی انتظامی در ذات خود بسیار سخت است وااگر رباتی را برای مدت چند روز بر سر چهارراه بگذاری بعد از مدتی این ربات می‌سوزد

اين در حاليست كه ما از نيروي انساني استفاده مي‌كنيم و آن چيزي كه خدمت را براي پرسنل نيروي انتظامي پذيرفتني مي‌كند منزلت پليس است.
احمدي‌مقدم با بيان اينكه در حال حاضر بيمارستان‌هاي مدرن، مراكزي هستند كه افراد آن كراوات مي‌زنند و پول زيادي از مردم مي‌گيرند، گفت: اين به معناي مدرن بودن بيمارستان نيست و مركز درماني مدرن است كه مريض را آسان و راحت درمان كند.
فرمانده ناجا با بيان اينكه گاها در برخي مناطق محروم ايجاد يك دهياري و تحت پوشش درماني قراردادن مردم آن منطقه از وجود يك كلانتري در ايجاد امنيت و اقتدار ناجا موثرتر است گفت: اين مساله سبب مي‌شود تا چهره خدوم پليس به مردم نشان داده شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ساختار بهداري را يكي از مشكلات اساسي نيروي انتظامي عنوان كرد و گفت: ساختار بهداري در حالت برزخي نگهداشته شده است و بالاخره مشخص نشده است كه اين سازمان درون‌سپاري مي‌شود يا برون‌سپاري.


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

چرا باوجود تحریم؛یک شرکت فرانسوی طراح نرم افزارمالیاتی کشورشده؟/وزیر اقتصاد:تضمین لازم را گرفتیم+وزارت اطلاعات درجریان است

بازار مالی - چطور نرم افزاربررسی یکی از محرمانه​ترین امور مالی کشور ، به بیگانگان سپرده می​شود؟

این سوال مشترک موسوی لارگانی و نادرقاضی​پور از وزیر اقتصاد بود که پرسیده بودند چرا در مناقصه​ نرم افزار مالیاتی سازمان مالیات، شرکتی فرانسوی به نام «بول» برنده شده است؟ در شرایطی که فرانسه عامل تحریم ایران در اتحادیه اروپا است، چنین کار مهمی که ابعاد محرمانه دارد به آنها واگذار می​شود؟
شمس​الدین حسینی که پیش از این در جلسات کمیسیون​های مجلس برای پاسخ به این سوال حضور یافته بود، در پاسخ به این سوال اظهار داشت: نمایندگان وزارت اطلاعات در مراسم مناقصه ما حضور داشتند و شرکت های فرانسوی نیز جزء شرکت های ممنوع المعامله نبودند و در یک مناقصه بین المللی برنده شدند. من نمی توانستم به استناد هیچ قانونی از اجرای آن سرباز بزنم. ضمن اینکه این مناقصه سال 84 برگزار شده و ربطی به تحریم​های اخیر ندارد.
وزیر اقتصاد امروز هم در صحن علنی مجلس گفت: ملاحظات امنیتی لازم از این شرکت اخذ شده است و مجموعه وسواس​های ما سبب شد که با گذشت چهار سال بعد از انجام این مناقصه در دوره وزارت دانش جعفری، اجرای این پروژه تا کنون به طول انجامد. وسواس​هایی چون اینکه «چرا نباید این کار را به پیمانکار داخلی سپرد؟». به همین دلیل دانش جعفری دوبار مناقصه داخلی برگزار می​کند که اگر چه 23 شرکت داخلی ثبت نام می کنند اما مدارک لازم را ارسال نمی​کنند. حتی بنا بر تشکیل کنسرسیومی مشترکی میان شرکت​های داخلی می​شود که باز هم از پس آن برنمی​یایند.
وی افزود: حتی پس از تحریم​های اخیر این دغدغه را داشتیم که مبادا بعد از تحریم، شرکت فرانسوی مذکور کار را انجام ندهند. اما تضمین های لازم را از آنها گرفتیم و آنها سورس نرم افزار را در کشور ثالثی به امانت گذاشته​اند.
به گفته حسینی، قیمت کل این پروژه 27 میلیون یورو است که سالی 9 میلیون یورو می پردازیم. در حالی که الان سالی دو میلیون دلار با فرانسه مبادله داریم و این مبلغ چندانی در مقابل آن نیست. همچنین از 58 پرسنل این شرکت، 44 نفرشان ایرانی هستند که تماما تایید صلاحیت شده اند. مضاف بر اینکه سه شرکت ایرانی مشاور و ناظر هم با آنها مشغول فعالیتند.
ناصر موسوی لارگانی در پاسخ به توضیحات وزیر گفت: چرا به این نکته اشاره نکردید که ابتدا یک شرکت کانادایی این مناقصه را برده بود ولی کار را با معطلی زیاد به آنها نسپردید؟
نماینده فلاورجان ادامه داد: چه عاملی جز جاسوسی اطلاعات محرمانه ایران، هدف این شرکت می​توند باشد؟ چطور به نرخ اعلام شده از سوی این شرکت شک نکردید که با چنین قیمت کمی حاضر به انجام آن شدند؟ جز اینکه هدفشان جاسوسی است؟
وزیر اقتصاد در پاسخ به وی گفت: مگر همه مراودات ما با خارجی​ها جاسوسی است؟ دیگر وزارتخانه ها که با شرکت های خارجی کار می کنند، مشغول جاسوسی​اند؟ این چه حرفی است که می​زنید؟ این شرکت تنها نرم افزار را طراحی می​کند و اصلا دسترسی به اسناد و اطلاعات محرمانه ندارد! ما هم این ملاحظات را داریم و به همین دلیل کارگروهی را در وزارت اقتصاد مسئول پیگیری آن کردم.
موسوی لارگانی هم به وزیر یادآور شد: منظورتان از بقیه معاملات چیست؟ معلوم است که در جریان خرید و فروش ماشین نمی​توان جاسوسی کرد! نگرانی من از این است که وقتی اغلب دشمنان و معترضین به نظام ما در این کشور جمع شده​اند، چطور کاری به این عظمت که مربوط به امور محرمانه ما است را به آنها سپرده​اید؟
او و قاضی​پور نهایتا از پاسخ​های وزیر اقتصاد قانع نشده و درخواست رای گیری کردند که نمایندگان به نفع وزیر اقتصاد رای دادند تا حسینی پس از استیضاح ناکامش یکبار دیگر هم دست پر از مجلس بیرون برود.


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید