حقایقی در مورد مهمترین تصمیم زندگی :
تاریخ : یک شنبه 16 مهر 1391
نویسنده : Oda Pardeks

حقایقی در مورد مهمترین تصمیم زندگی :

هیچ فكر كرده اید چرا دوران جوانی این قدر اهمیت دارد و یكی از بحرانی ترین دوران های زندگی نام گرفته استمادر این دوران یكی از مهمترین تصمیمات زندگی مان را می گیریم، تصمیماتی كه نقش عمده ای در آینده كاری واجتماعی ما خواهند داشتاینكه از چه راهی قصد داریم امرارمعاش كنیم، تصمیمی است كه اگر در انتخاب آن كمیناآگاهانه عمل كنیم حتم نداشته باشید كه در اندك زمانی شكست می خوریم و با مخ به زمین می آییم.

ادامه مطلب


|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: اطلاعات مختصر , زندگی , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

پیش از آنکه اولترابوک ها در بازار شروع به گرد و خاک بکنند. لپ تاپ سری 9 سامسونگ در بازار بودند و تقریبا تمام مشخصات یک اولترابوک عالی را به همراه داشتند. البته با یک قیمت بسیار بالا. نقد و بررسی اش را در نارنجی به یاد دارید؟

حالا سامسونگ در نمایشگاه امسال با نسل جدید این سری از راه رسیده است. اولترابوک ها چند صد دلاری ارزان تر هستند. بنابراین سامسونگ هم قیمت را ارزان کرده و در طراحی جدید اش برای مدل ۱۳ اینچی با قیمت ۱۳۹۹ دلار و برای ۱۵ اینچی با قیمت ۱۴۹۹ دلار مواجه هستیم که از ماه آینده وارد بازار می شوند.


samsung-series-9-2012-keyboard_narenji.jpg

مدل ۱۳ اینچی ۱۱۳۰ گرم وزن دارد و البته خود سامسونگ آنها را جزو اولترابوک ها قرار نداده است. هر دوی آنها دارای پردازشگر Core i5 هستند به همراه ۴ گیگابایت رم و اس اس دی ۱۲۸ گیگابایتی و باطری ۶ ساعته و کیبرد با نور پس زمینه.


طراحی بدنه نیز یکپارچه آلومینیومی است. و نمایشگر دارای رزولوشن 1600 در 900 پیکسل می باشد. در طراحی جدید لپ تاپ های سری 9 باریک تر و لاغر تر هم شده اند و مدل ۱۳ اینچی تنها نیم اینچ ضخامت دارد.


samsung-series-9-2012-lid_narenji.jpg

اگر تا به حال به خاطر قیمت بالای این سری سراغ آنها نمی رفته اید شاید حالا بتوان کمی بیشتر به آنها فکر کرد. هر چند با هجوم اولترابوک های دیگر، همچنان گزینه های معقول دیگر با قیمت های بسیار ارزان تر در راه است.


|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

چندی پیش شاهد لو رفتن ویدیوی کوتاهی از اولترابوک جدید HP با نام Spectre و شایعاتی در خصوص مشخصات آن بودیم. و حالا شرکت اچ پی بالاخره در CES به معرفی این اولترابوک مرموز و زیبا پرداخته است. به نظر می رسد که Spectre نسل جدیدی از محصولات اچ پی در دنیای لپ تاپ های فوق نازک باشد. بخش پشتی صفحه نمایش (درب) این اولترابوک از جنس شیشه بوده و صفحه نمایش HD آن رزولوشن 1600 در 900 پیکسلی دارد. پورت های خروجی آن شامل HDMI، یو اس بی 3‪.‬0 و mini Displayport هستند. البته برخی از منابع از وجود پورت تاندربولت در این لپ تاپ و همچنین باتری ۹ ساعته آن خبر می دهند.

شیشه پشت درب آن از نوع گوریلا گلاس بوده و قرار نیست که به این راحتی شکسته و یا خش بردارد. شما می توانید این مدل جدید سری انوی را که به یک SSD با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت هم مجهز شده، به قیمت ۱۴۰۰ دلار خریداری کنید. البته در صورت نیاز می توانید حافظه داخلی آن را تا ۲۵۶ گیگابایت هم افزایش دهید. اولترابوک جدید اچ پی با سیستم صوتی Beats و پردازنده های اینتل Core i5 و i7 از فوریه به بازار عرضه خواهد شد.
 


sc002_narenji_ir.jpeg


|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
lenovo-yoga-tent-mode

مطمئناً تا به حال محصولاتی که هم تبلت و هم کامپیوتر باشند را دیده اید. اما این بار لنوو محصولی به نام Yoga را با این خصوصیت به نمایشگاه CES آورده است. اولترابوک و تبلت در محصولی تجهیز شده با ویندزو 8 مایکروسافت.


این محصول به نمایشگری ۱۳٫۳ اینچی مجهز است که توسط دو لولای مخصوص به بخش کیبرد متصل شده؛ این لولاها قابلیت گردش ۳۶۰ درجه را دارند و به واسطه آنها می توان مانیتور را به طور کامل چرخاند تا اولترابوک را به یک تبلت عظیم الجثه تبدیل کرد. ضمن اینکه این قابلیت به تبلت اجازه می دهد از بخش کیبردی به عنوان یک نگهدارنده و استند استفاده کنید تا در هر زاویه ای آن را ثابت نگه دارید.


صفحه چند لمسی این محصول قابلیت تشخیص همزمان ده نقطه را دارد که به استفاده مناسب از قابیت های ویندوز 8 کمک شایانی می کند. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش 900×1600 پیکسل است. قطر Yoga تنها ۱۷ میلیمتر و وزن آن ۱٫۴ کیلوگرم است که برای یک اولترا بوک ایده آل به نظر می رسد. همچنین لنوو ادعا کرده که باتری این محصول به کاربر اجازه می دهد با هر بار شارژ، تا ۸ ساعت از آن استفاده کند. از سایر جزئیات سخت افزاری این محصول چیزی منتشر نشده.


ظاهراً لنوو قصد دارد Yoga را تا نیمه دوم ۲۰۱۲ با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به بازار عرضه کند. برای یک اولترابوک و تبلت ویندوزی با قابلیت های ویژه، قیمت خوبی به نظر می رسد. اما باید منتظر باشیم و ببینیم سرعت و قدرت پردازش آن هم به اندازه ایده نو و قیمتش مناسب هستند یا خیر.


|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت logear در نمايشگاه CES امسال از یک محصول دوست داشتنی و کارآمد برای کاربران کامپیوتر های رومیزی پرده برداری کرده است. آنچه که در تصویر مشاهده می کنيد یک پد بیسیم مالتی تاچ است.

 

این پد ۲.۴ گيگا هرتزی می تواند کنترل مکان نما را تا برد ۱۰ متری امکان پذیر کند. لمس این پد حساس به یک انگشت و يا دو انگشت به صورت هم زمان است. این پد مجهز به دکمه کليک چپ، راست و همچنين ۶ دکمه عملياتی از جمله کلیدهای کنترل افزایش و کاهش صدا است.

 

البته برای اینکه ده متر آن طرف تر روی کاناپه ای لم دهید و در حاليکه به صفحه مانیتور بزرگ خود نگاه می کنید، مشغول کار شوید، باید ۸۰ دلار پرداخت کنید.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

شرکت Henge Docks در نمایشگاه CES 2012 یک داک به درد بخور را معرفی کرده که حسابی کاربران مک بوک ایر را سرشوق خواهد آورد. از حالا همه دارندگان مک بوک ایر باریک اندام می توانند خوشحال باشند که با یک ابزار جانبی ساده کامپیوتر رومیزی هم خواهند داشت. این داک برای هر دو نوع مک بوک ایر ۱۱ و ۱۳ اینچ تولید خواهد شد. بر روی این داک شما بدون هیچ دردسر و تنظیم اضافه ای، پورت های یو اس بی و Mini Displayport را در اختیار خواهید داشت. از همین حالا در سایت این شرکت می توانید برای پیش سفارش هر دو نوع این داک ها با قیمت ۵۵ و ۶۰ دلار اقدام کنید.


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

سر انجام شرکت دل هم در نمایشگاه امسال رسما وارد بازار اولترابوک ها شد. با XPS 13 ملاقات کنید. اولترابوکی که از بیرون زیاد هم متفاوت به نظر نمی رسد اما وقتی دقیق تر به آن نگاه کنید تفاوت را احساس می کنید.

بدنه فیبر کربن که قسمت تحتانی اولترابوک را پوشانده است نه تنها وزن آن را سبک تر کرده، بلکه به مقاومت هم افزوده است. علاوه بر این، ایده خوب دل سبب می شود که قسمت زیر اولترابوک گرما را کمتر منتقل کند و وقتی آن را روی پایتان قرار می دهید مانند برخی مدل ها دچار سوختگی نمی شوید!


44eb0b4a75ea85722e3e7750ba416191_narenji.jpg

نمایشگر این اولترابوک با محافظ گوریلا گلاس پوشانده شده و وقتی سراغ سخت افزار می رویم با پردازشگر Core i5 یا Core i7 به همراه ۴ گیگابایت رم و انتخابی از حافظه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD مواجه می شویم. کار گرافیک هم از نوع داخلی Intel HD3000 است.

ضخامت این اولترابوک در بخش های مختلف بین ۶ تا ۱۸ میلیمتر است و وزن آن ۱۳۰۰ گرم است. اولترابوک ۱۳ اینچی دل به زودی با قیمتی کمتر از ۱۰۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

فکر می کنید عکس بالا قرار است نسل بعدی تبلت های سونی باشد یا فقط یک طرح مفهومی دیگر از این شرکت است؟ بازدیدکنندگان غرفه سونی در CES هم به نظر می آمد که سوالات بی پاسخ فراوانی هنگام دیدن این طرح اولیه PC در پشت یک محفظه شیشه ای برای شان به وجود آمده است‫.‬ شکل و طراحی تخم مرغی آن کاملا جذاب و گیرا است، اما به نظر می رسد که پخ بزرگ اطراف صفحه نمایش فضای فراوانی را هدر داده باشد‫.‬ مسئولین غرفه سونی هنوز توضیح چندانی درباره این تبلت یا کامپیوتر جذاب و زیبا ارائه نکرده اند‫.‬ باید منتظر بمانیم تا ببینیم که این محصول فقط در حد یک طرح مفهومی نمایشگاهی باقی می ماند یا شاهد تجاری شدن آن هم خواهیم بود‫!‬


IMG_0070_620x407.jpeg


|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 27 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

قبلا خبر معرفی نازکترین اولترابوک جهان توسط ایسر را در نارنجی خوانده اید. حالا شرکت ایسر این اولترابوک را همراه با اولترا بوک دیگری به نام Timeline Ultra رسما معرفی کرده است.


اگر در این چند روز نارنجی را دنبال کرده باشید، تقریبا تمام ویژگی های ایسر S5 را اینجا خواندید. این لپ تاب جزو سری TimelineX ایسر است. از نظر مشخصات شباهت زیادی بین این مدل و ایسر S3 سال گذشته این شرکت وجود دارد و البته ۲ میلی متر از آن نازک تر است. در نگاه از نزدیک نیز طراحی آن شما را یاد مک بوک ایر و سری 9 لپ تاپ های سامسونگ می اندازد.


901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-1.jpg

901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-2.jpg

نکته جالب پورت های این لپ تاپ (اچ دی ام آی، یو اس بی 3.0 و تاندربولت) هستند که توسط یک درب هوشیار پوشیده شده اند تا سطح یک دستی در کنار لپ تاپ داشته باشیم. این پوشش مانند ماشین های گران قیمت با زدن یک دکمه باز می شود. (عکس زیر).


901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-8.jpg


اولترا بوک های دوم Timeline Ultra نام دارد. تایم لاین اولترا ها با اندازه های ۱۴ و ۱۵ اینچ عرضه شده اند و تقریبا می توان آنها را لپ تاپی عادی نامید. این سری دارای امکاناتی مانند درایو نوری و گرافیک جدا نیز هستند.


901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-5.jpg

901022-www-Narenji-ir-acers-ultrabooks-4.jpg

بطور کلی سری TimelineX در چند سال اخیر مرتب باریک تر و سبکتر شده اند تا اینکه امسال رسما به دسته اولترابوک ها وارد شدند. این ورود را مدیون بهبود در عملکرد و عمر باتری خود هستند. تایم لاین اولترا با ۲۰ میلی متر ضخامت، مشخصاتی مشابه به اسپایر S5 دارد و به گفته ایسر عمر باتری آن ۸ ساعت است.


ایسر S5 و تایم لاین اولترا هر دو دارای Always Connect Technology جدید ایسر هستند. این تکنولوژی رقیبی برای آی کلود اپل محسوب می شود. به علاوه این دو با داشتن Acer Green Instant On به سرعت ۱.۵ ثانیه از حالت خواب بیدار می شوند (wake-from-sleep).


|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
موضوعات مرتبط: , , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید