رهبر انقلاب: جمهورى اسلامى ايران در قضيه فلسطين همواره در كنار مقاومت و مردم خواهد بود
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

رهبر انقلاب: 
 
احمد توكلى:
• فيلترينگ اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود•
عضو كميسيون اقتصادى مجلس:
 
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:
 
فائو اعلام كرد: 
 
به اتهام صادرات به ايران؛
 
 
 
 
 
واتيكان اعلام كرد: 
 
عضو كميسيون برنامه  و بودجه و محاسبات: 
 
غلامعلى رياحى: 
 
سرپرست بازرسى كل استان خوزستان: 
 
   
رهبر انقلاب: 
جمهورى اسلامى ايران در قضيه فلسطين همواره در كنار مقاومت و مردم خواهد بود 
 
اسماعيل هنيه نخست وزير قانونى دولت فلسطين روز گذشته با آيت ا... خامنه اى رهبر انقلاب ديدار كرد. به گزارش ايسنا، حضرت آيت ا... خامنه اى در اين ديدار، پشتيبانى ملت ها بويژه امت اسلامى از مقاومت اسلامى فلسطين را عمق استراتژيك گروه هاى مقاومت دانستند و تأكيد كردند: پيروزى هاى سال هاى اخير در فلسطين و حتى بخشى از علل بيدارى اسلامى در منطقه، نتيجه ايستادگى مردم و گروه هاى مقاومت فلسطينى بوده است و پيروزى هاى آينده و تحقق وعده الهى نيز در گرو همين ايستادگى و مقاومت است. ايشان با اشاره به ايستادگى مردم غزه و شكست رژيم صهيونيستى در جنگ ۲۲ روزه افزودند: شكى وجود ندارد كه احساسات متراكم ملت هاى منطقه در قضيه غزه نيز در انفجار ناگهانى آتشفشان منطقه مطثر بوده است. رهبر انقلاب اسلامى با تأكيد بر اين كه هر حركت تضعيف كننده مقاومت، آينده را مخدوش خواهد كرد، خاطرنشان كردند: بايد همواره مراقب نفوذ عناصر سازشكار به كالبد مقاومت بود زيرا بروز بيمارى، تدريجى است. ايشان خطاب به آقاى اسماعيل هنيه افزودند: ما در ايستادگى شما و بسيارى از برادران مقاومت ترديد نداريم و مردم نيز از مقاومت فلسطين انتظارى جز ايستادگى ندارند. ايشان با يادآورى سرنوشت ياسر عرفات كه بعد از محبوبيت سال هاى دوران ايستادگى، بعلت خروج از مسير مقاومت، مطرود ملت هاى منطقه شده بود، تأكيد كردند: مقاومت و ايستادگى زمينه ساز جذب دل هاى مردم و ذخيره بزرگى است كه بايد آن را حفظ كرد. رهبر انقلاب با تأكيد بر اين كه جمهورى اسلامى ايران قضيه فلسطين را قضيه اى اسلامى و موضوع خود مى داند، خاطرنشان كردند: ايران در قضيه فلسطين ثابت و صادق است و همواره در كنار مردم فلسطين و مقاومت خواهد بود. آقاى اسماعيل هنيه نخست وزير قانونى دولت فلسطين نيز در سخنانى ضمن ابراز خرسندى فراوان از ديدار با رهبر انقلاب اسلامى و تبريك سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى گفت: سالگرد پيروزى انقلاب اسلامى، امسال در حالى برگزار مى شود كه دنيا و منطقه شاهد تحولات و تغييرات بزرگى بويژه بيدارى اسلامى بوده است. وى با تشكر از حمايت هاى دولت و ملت ايران از قضيه فلسطين افزود: من ديروز از نزديك و همچنين با پروازى كه با هلى كوپتر داشتم، شاهد حضور ميليون ها نفر در مراسم ۲۲ بهمن در تهران بودم و ما ملت ايران را ذخيره استراتژيك براى موضوع فلسطين مى دانيم. آقاى اسماعيل هنيه سپس با اشاره به سه راهبرد دولت قانونى فلسطين، تأكيد كرد: آزادى همه سرزمين هاى فلسطينى از بحر تا نهر، تأكيد بر مقاومت و نپذيرفتن گفتگوهاى سازش، و تأكيد بر اسلامى بودن قضيه فلسطين سه راهبرد اصلى ما هستند. نخست وزير قانونى دولت فلسطين با تأكيد بر ايمان به وعده الهى و قطعى بودن پيروزى ملت فلسطين و نابودى رژيم صهيونيستى، خطاب به رهبر انقلاب اسلامى افزود: همانگونه كه شما چندى پيش فرموديد ما در دوران بدر و خيبر هستيم و به هيچ وجه در دوران شعب ابى طالب قرار نداريم. 
   
احمد توكلى:
«فيلترينگ مردم آزار» براى نظام بسيار هزينه زاست
• فيلترينگ اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود•
احمد توكلى رئيس مركز پژوهش هاى مجلس با هشدار نسبت به هزينه هاى «فيلترينگ مردم آزار» براى نظام تاكيد كرد: اتفاقات اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود، چرا كه به افزايش اعتماد مردم نسبت به حاكميت مى انجامد و مردم حق جو نيز اقدامات قابل توضيح و منطقى را خواهند پذيرفت. احمد توكلى در گفتگو با مهر افزود: شيوه فيلترينگ اخير و قطع بدون اطلاع بسيارى از سرويس هاى مورد مراجعه اكثر قريب به اتفاق مردم، بدون اينكه قبلا گزينه جايگزين در داخل ايجاد شده باشد و بدون اينكه مسئولان مربوطه قبلا توضيح قانع كننده به مردم داده باشند، گلايه اقشار تحصيلكرده را به دنبال دارد و چنين فيلترينگ مردم آزارى براى نظام بسيار هزينه زاست. توكلى ادامه داد: اين روش فيلترينگ ضررهاى ديگرى هم دارد. از يك طرف مردم را به قانون شكنى و استفاده از سازوكارهاى ضدفيلتر تحريك مى كند و قبح قانون شكنى را مى ريزد و از طرف ديگر فيلترينگ را از حالت ابزار كنترل فضاى مجازى مطثر خارج مى كند، چرا كه در وضعيتى كه اكثر كاربران اينترنت به سمت استفاده از نرم افزارهاى فيلترشكن سوق داده مى شوند، فيلترينگ تاثير خود را از دست مى دهد. وى افزود: مسئولان مربوطه بايد به صورت صريح و شفاف دلايل اين مساله را براى مردم توضيح دهند و بدون فراهم كردن امكانات سهل الاستفاده و مشابه جايگزين در داخل، بيش از اين مردم آزارى و براى نظام هزينه تراشى نكنند. رئيس مركز پژوهش ها ادامه داد: مسئولان مربوطه بايد توجه داشته باشند كه سازوكار فيلترينگ، قبل از اتفاقات اخير نيز از برخى مشكلات، همانند فيلترينگ بسيارى از سايت هاى مفيد كاربردى و تخصصى رنج مى برده كه بايد نسبت به رفع آن همت شود. توكلى افزود: اتفاقات اخير حتى اگر توجيه امنيتى داشته باشد، بايد توسط مسئولان براى مردم توضيح داده شود، چرا كه به افزايش اعتماد مردم نسبت به حاكميت مى انجامد و مردم حق جو نيز اقدامات قابل توضيح منطقى را خواهند پذيرفت. به گفته رئيس مركز پژوهش ها رفتارهاى تصميم سازان در وضعيتى كه آثار تصميمات آنها بر اقشار وسيعى از مردم تاثير مى گذارد بايد قابل توضيح و قابل پيش بينى باشد. 
   
عضو كميسيون اقتصادى مجلس:
عرضه ارز نامحدود نمى تواند مشكل ارز بخش توليد را حل كند
 
يك عضو كميسيون اقتصادى مجلس معتقد است كه پورتال ارزى مشكلات ارزى را حل نمى كند و عرضه ارز نامحدود نمى تواند مشكل ارز بخش توليد را حل كند. عبدالرضا ترابى در گفتگو با فرارو و در پاسخ به اين پرسش كه آيا با تاسيس پورتال ارزى، نوسانات و التهابات ارزى حل خواهد شد، گفت: «اگر چنين سايتى ايجاد شده است تنها مى تواند فرايند دريافت ارز براى دريافت كنندگان و صادر كنندگان را تسريع كند و با اين سايت بخشى از رفت و آمدهاى اضافى حذف خواهد شد و به صورت ديجيتالى انجام خواهد شد و تنها در تسريع مقدمات لازم براى گرفتن ارز براى صادركنندگان و وارد كنندگان موثر خواهد بود.» ترابى ادامه داد: «پورتال ارزى مشكلى از مشكلات مردم را رفع نخواهد كرد. بخشى از مردم كه نيازهاى مسافرتى دارند و مقدار آن معلوم است، ولى آنچه من استنباط مى كنم اين است كه تنها در بخش واردات و صادرات كارهاى ادارى را تسريع مى كند و مشكل ارز باقى خواهد ماند.» وى در مورد اينكه عرضه نامحدود ارز به بخش توليد مشكل اين بخش را حل خواهد كرد، گفت: «الان به خاطر تحريم دلار رد و بدل نمى شود. اما در بخش صنعت مشكلات وجود دارد كه بايد از قبل حل مى شد.» نماينده مردم گرمسار ادامه داد: «بسيارى از مشكلات ما در بخش صنعت مربوط به هدفمندى يارانه هاست و شش ميلياردى كه بايد به اين بخش پرداخت مى شد اما اين كار انجام نشد و بسيارى از صنعت گران به همين خاطر متضرر شده و واحد صنعتى خود را تعطيل كرده اند. الان كه گفته مى شود ارز نامحدود به صنعت گران داده مى شود وجهى ندارد زيرا صنعتگر ريال لازم را براى گرفتن اين ارز ندارد.» عضو كميسيون اقتصادى مجلس افزود: «صنعتگرى كه ورشكست شده بايد در مقابل ارزى كه مى گيرد ريال بدهد، در حالى كه اين ها ديگر ريال ندارند و اكثرشان وام هاى بانكى كه گرفته بودند چند برابر شده و آنها الان مشكلات مالى در باز پرداخت اين وام ها دارند. توليد كنندگان هر روز تهديد به تعطيلى، مصادره و زندان مى شوند. توليد كنندگان بايد پول لازم براى ارز نامحدودى كه دولت مى خواهد عرضه شود داشته باشد، در حاليكه چنين نيست.» ترابى در پايان و در پاسخ به اين پرسش كه علت التهاب در بازار ارز و راه حل را چه مى دانيد، گفت: «مشكل در اين جا بود كه در اوايل امسال قيمت ارز توسط دولت به هم خورد، بازار سياه به وجود آمد و مشكل ارزى درست شد، ارز بسيار گران شد و هنوز هم اين چند نرخى بودن ارز حل نشده است. راه حل قضيه آن است كه دولت بايد ارز را تك نرخى كند و اين نرخ را كه -در قانون ۱۱۵۰ تومان در نظر گرفته شده است- را تثبيت كند و در غير اين صورت مشكلات ادامه خواهد يافت.»
   
رئيس كميسيون صنايع و معادن مجلس:
از هموار شدن شرايط براى توليد در لايحه بودجه خبرى نيست 
 
رييس كميسيون صنايع و معدن مجلس گفت: سر جمع اعتبارات بخش صنعت و معدن با رشد ۶/۱۳ درصدى از ۶/۵۵۱ به ۷/۶۲۶ ميليارد تومان افزايش يافته است. سيدحسين هاشمى به ايسنا گفت: سر جمع اعتبارات صنعت و معدن لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ از رشد ۶/۱۳ درصدى برخوردار شده است، اما اين رشد، رقم چشمگيرى را نشان نمى دهد. وى افزود: اعتبارات استانى نيز رشد ۲/۱۴ درصدى را نشان مى دهد. بودجه تحقيق و پژوهش با رشد ۳۳ درصدى و اعتبارات زيرساخت هاى صنعتى و معدنى از رشد ۷/۲۳ درصد برخوردار شده است. نماينده مردم ميانه از رشد سر جمع اعتبارات بخش صنعت و معدن از ۶/۵۵۱ ميلياد تومان به ۷/۶۲۶ ميليارد تومان سخن گفت و افزود: اعتبارات ارتقاء توليدات صنعتى از رشد ۳/۶ درصدى برخوردار شده و به تقويت اتيلن غرب و اعتبارات زمين شناسى نيز توجه خوبى شده است. هاشمى از پرداخت نشدن بخش قابل ملاحظه اى از بودجه سازمان هاى توسعه اى سخن گفت و افزود: در بخش بودجه سازمان گسترش و نوسازى صنايع ايران در يك فقره بايد ۲۷۰ ميليارد تومان به اين سازمان پرداخت مى شد كه نشده است، علاوه بر آن از ۲۴۰ ميليارد تومان درآمد حاصل از فروش شركت هاى زيرمجموعه ايدرو فقط ۶۷ ميليارد تومان به اين سازمان پرداخت شده است به اين ترتيب چطور مى توان اهداف نظام در مناطق غيربرخوردار و محروم را اجرايى كرد؟ اين روند موجب كند شدن پيشرفت پروژه هاى عمرانى دولت در مناطق محروم و دورافتاده شده است. وى در بخش ديگرى در گفت وگويش، لايحه بودجه سال آينده را فاقد رديف قانون هدفمندسازى يارانه ها دانست و افزود: بودجه ۹۱ براى شرايط عادى نوشته شده و هيچ توجهى به شرايط فعلى اقتصاد نداشته است، هم چنين در لايحه بودجه از هموارتر شدن شرايط براى بخش توليد خبرى نيست. هاشمى انطباق لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ با قانون برنامه پنجم توسعه را خواستار شد و اظهار كرد: به نظر مى رسد لايحه بودجه سال آينده بايد بر اساس قوانين بالادستى و قانون برنامه پنجم تنظيم مى شد. رييس كميسيون صنايع و معادن، نفتى تر شدن لايحه بودجه سال آينده را مورد اشاره قرار داد و افزود: به نظر مى رسد نفتى تر شدن بودجه به عارضه اى غيرقابل درمان تبديل شده است. خروج از اقتصاد تك محصولى نفت از ابتداى پيروزى انقلاب اسلامى هدف گذارى شد ولى همواره نقش درآمدهاى نفتى در بودجه رشد يافته است. نماينده مردم ميانه هزينه كرد بودجه شركت هاى دولتى براى اجراى فاز دوم هدفمندسازى يارانه ها را قانونى ندانست و افزود: برخى شواهد نشان از اجراى فاز دوم هدفمندسازى يارانه ها در پوشش هاى مختلف دارد. به عنوان نمونه برخى از تحليل گران معتقدند همچون سال قبل از بودجه شركت هاى دولتى يا بودجه عمرانى در ساير رديف ها هزينه خواهد شد، البته نبايد فراموش كرد اين اقدام خلاف قانون است. به طور مثال براى اجراى فاز دوم هدفمندسازى يارانه ها فقط بايد از محل هدفمندسازى تامين اعتبار كرد و هزينه كرد ساير رديف هاى بودجه در اين بخش كه تازه در لايحه بودجه ۹۱ هيچ پيش بينى براى آن نشده، خلاف قانون است. وى يادآور شد: گزارش سال جارى ديوان محاسبات به خوبى نشان مى دهد كه دولت چه تخلفاتى در هزينه كرد ساير منابع و اعتبارات در اجراى فاز اول هدفمندسازى مرتكب شده است. 
   
فائو اعلام كرد: 
افزايش قيمت هاى جهانى مواد غذايى در ماه ژانويه 
 
سازمان خواروبار و كشاورزى ملل متحد (فائو) اعلام كرد: قيمت هاى جهانى غذا در ماه ژانويه براى نخستين بار در شش ماه گذشته افزايش يافت و ممكن است در ماه فوريه نيز به دليل نگرانى نسبت به آب و هواى نامساعد در مناطق اصلى توليد غله و سبزيجات، افزايش داشته باشد. به گزارش ايسنا، قيمت هاى جهانى غذا كه از ژوييه ۲۰۱۱ رو به كاهش بوده است، در ماه ژانويه نسبت به ماه پيش از آن، حدود دو درصد افزايش يافت و شاخص قيمت غذاى فائو به ۲۱۴ واحد رسيد. قيمت هاى ذرت و سوياى آمريكا اخيرا با پيش بينى محصول كمتر در مناطق خشكسالى زده آمريكاى جنوبى، افزايش يافته است. قيمت هاى جهانى غذا كه از سوى فائو پيگيرى مى شود در ماه فوريه ۲۰۱۱ به ركورد بالايى رسيد و موجب برانگيخته شدن تورم و اعتراضات مردمى معروف به بهار عربى شد اما قيمت ها در نيمه دوم سال ۲۰۱۱ كاهش يافتند. شاخص قيمت غذاى فائو كه تغييرات قيمت سبدى از كالاهاى غذايى شامل غلات، لبنيات، گوشت و شكر را بررسى مى كند، هفت درصد پايين تر از آمار ژانويه ۲۰۱۱ و همچنين پايين ۲۳۸ واحد ثبت شده در فوريه ۲۰۱۱ باقى مانده است. به گفته عبدالرضا عباسيان، اقتصاددان ارشد فائو، تامين قوى به دليل توليدات كشاورزى بهتر از حد مطلوب در سال ۲۰۱۱ و ذخاير بالا مى تواند به فشار تنزلى بر قيمت هاى غذا بيافزايد. فائو برآورد خود از توليد جهانى غلات را به ميزان ۴.۶ ميليون تن از پيش بينى قبلى اش افزايش داده و به ۲.۳۲۷ ميليارد تن رسانده است كه ۳.۶ درصد بالاتر از توليد ۲۰۱۰ است. همچنين اين نهاد سازمان ملل پيش بينى خود از ميزان ذخاير جهانى غلات تا پايان فصل ۲۰۱۲ را به ميزان پنج ميليون تن بالا برده و به ۵۱۶ ميليون تن رسانده است. بانك جهانى ماه گذشته اعلام كرد تصور مى رفت قيمت هاى جهانى در سال جارى با توجه به ضعيف شدن اقتصاد جهانى كه تقاضاى مصرف كنندگان را كاهش مى دهد و همچنين افزايش تامين غذا، كمتر شود اما افزايش احتمالى در قيمت هاى نفت ممكن است اين روند را معكوس كند. 
   
به اتهام صادرات به ايران؛
۴ سنگاپورى به آمريكا تحويل داده مى شوند
 
دادگاهى در سنگاپور اعلام كرد، چهار تبعه اين كشور كه به تلاش براى قاچاق ابزارهاى كنترل راديواكتيو به ايران متهم هستند، مى توانند به آمريكا مسترد شوند. به گزارش ايسنا، پايگاه اينترنتى «بيزينس ويك» گزارش داد: سنگاپور چهار تن را در ماه اكتبر پس از آن دستگير كرد كه وزارت دادگسترى آمريكا ادعا كرد ترتيب انتقال پنج محموله را از ژوئن ۲۰۰۷ تا فوريه ۲۰۰۸ از طريق سنگاپور داده اند. اين افراد كه ظاهرا با نفر پنجمى كه ادعا مى شود ايرانى است ارتباط داشته اند، متهم به نقض قوانين آمريكا هستند كه صادرات اقلام آمريكايى به ايران را منع مى كند. اين دادگاه اعلام كرد، اين اتباع سنگاپور ۱۵ روز فرصت دارند تا به حكم دادگاه اعتراض كرده و درخواست تجديد نظر كنند. آمريكا استرداد اين متهمان را براى محاكمه آنها به اتهام توطئه براى كلاهبردارى، قاچاق، صادرات كالاهاى ممنوعه از آمريكا به ايران، صادرات غير قانونى تجهيزات دفاعى از آمريكا و ارايه اظهار نامه هاى جعلى خواستار است. ديويد آدلمن، سفير آمريكا در سنگاپور در بيانيه اى اعلام كرد: ما از دولت سنگاپور براى حمايت شان در اين پرونده تقدير مى كنيم. 
   
 
چين خواهان تحقق سريع از سرگيرى گفتگوها ميان ايران و ۱+۵ است
 
معاون وزير امور خارجه چين روز يك شنبه با معاون دبير شوراى عالى امنيت ملى كشورمان ديدار و گفت وگو كرد. به گزارش ايسنا، دو طرف در دور اول مذاكرات هيات چينى به سرپرستى ما ژائو كسو با على باقرى درباره گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه يى و بين المللى گفت وگو كردند. هم چنين در اين ديدار مذاكرات آينده جمهورى اسلامى ايران با گروه ۱+۵ مورد بحث و بررسى قرار گرفت. به گزارش ايسنا،  معاون وزير امور خارجه چين با هدف ارتقاء گفت وگوهاى چندجانبه درباره برنامه هسته اى ايران در سفرى دو روزه به تهران آمده است. سخنگوى وزارت امور خارجه چين پيش از اين اعلام كرده بود: چين خواهان تحقق سريع از سرگيرى گفت وگوها ميان ايران و گروه موسوم به ۱+۵ است. 
   
 
سفير جمهورى آذربايجان به وزارت امور خارجه احضار شد
 
به دنبال تردد برخى از تروريست هاى مرتبط با ترور دانشمندان هسته يى ايران به جمهورى آذربايجان و برخوردارى از برخى تسهيلات در آن كشور براى عزيمت به تل آويو و همكارى با شبكه هاى جاسوسى رژيم صهيونيستى، جوانشير آخوندوف، سفير آذربايجان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض دولت جمهورى اسلامى ايران به وى ابلاغ شد. به گزارش ايسنا، مديركل مشترك المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه در اين ملاقات ضمن ارايه يادداشت اعتراض، از دولت جمهورى آذربايجان موكدا خواست كه از فعاليت هاى سازمان جاسوسى موساد عليه جمهورى اسلامى ايران در خاك آن كشور جلوگيرى شود. سفير جمهورى آذربايجان در پاسخ عنوان كرد كه در سفر به باكو موضوع را با مقامات كشورش مطرح و ضمن پيگيرى، پاسخ را به طرف ايرانى اعلام خواهد كرد. در اين ملاقات هم چنين نسبت به رفتار نامناسب جمهورى آذربايجان با نمايندگان نهادهاى جمهورى اسلامى ايران در آن كشور، تبليغات ضد ايرانى روزمره رسانه اى و همچنين توقيف كاميونهاى بارى ايرانى در مسير آستاراـ باكو قويا اعتراض شد و توقف فورى اين قبيل اقدامات غيردوستانه مورد تاكيد قرار گرفت. 
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

پرسپوليس براى كسب سهميه آسيايى فرصت دارد
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
هدف ما صعود به جام جهانى است 
 
 
 
 
 
در اعتراض به مشكلات مالى
 
معوقه از هفته سيزدهم ليگ دسته دوم
 
   
پرسپوليس براى كسب سهميه آسيايى فرصت دارد
مهدوى كيا: مشكل ما زياد گل خوردن است 
 
مهدى مهدوى كيا، كاپيتان تيم فوتبال پرسپوليس گفت: در آستانه مسابقات جام جهانى اميدوارم يك مدير كاربلد رئيس فدراسيون فوتبال ايران شود.
وى پس از تمرين ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالى كه چرا پرسپوليس همان طور كه خوب مى برد، خوب هم مى بازد نيز گفت: متاسفانه يكى از بزرگ ترين مشكلات ما در فصل جارى اين است كه گل زياد خورده ايم، اگر مقدارى در دفاع تيمى تمركز بيشترى داشته باشيم مى توانيم بهتر عمل كنيم. ما در گل هاى زده خيلى خوب هستيم اما بايد آمار گل  هاى خورده تيم را را پايين بياوريم. ما نبايد راحت  گل بخوريم اين مشكلى است كه اميدوارم از اين هفته حل شود.او در پاسخ به سؤالى كه اين مشكل از كجاست نيز گفت: به نظر من در كار تيمى دفاعى مشكل داريم. نمى شود گفت كه مقصر دروازه بان و يا دفاع است. ما مشكل دفاعى تيمى داريم در اين چند روز با تدابير دنيزلى خوب كار كرديم تا ديگر گل راحت نخوريم. گل در فوتبال رد و بدل مى شود و امرى طبيعى است اما راحت گل خوردن براى يك تيم در شرايط حساس اصلا خوب نيست.مهدوى كيا در پاسخ به سؤالى كه فكر نمى كنيد يكى از دلايل گل خوردن شما در بازى برابر فجر سپاسى عملكرد ضعيف حسين هوشيار بود، گفت: من بازيكن هستم و اين نظر سرمربى است كه چه بازيكنى به ميدان برود. اتفاقى كه در بازى برابر فجر افتاد يك حادثه بود كه باعث شد فجر ۳ شوت بزند و هر ۳ ضربه آنها وارد گل شود كه اميدوارم ديگر چنين تجربه اى براى پرسپوليس تكرار نشود.كاپيتان پرسپوليس درباره حريفان آسيايى اين تيم اظهار داشت: ما ۲ حريف بسيار سخت را در پيش داريم و منتظر هستيم تا حريف سوم خود را بشناسيم. خودتان مى دانيد الهلال عربستان هميشه جزو بهترين تيم هايى آسيايى بوده و سرمايه گذارى خوبى مى كند در كناراين تيم نيز الغرافه كه يكى از بهترين تيم هاى قطر است نيز در گروه ما حضور دارد. اين دو تيم بازيكنان خارجى بسيار خوبى دارند و قطعا كار ما سخت است.
او افزود: اميدوارم بتوانيم در ليگ قهرمانان آسيا شرايطى را كه در اين فصل برايمان به وجود آمده را جبران كنيم. الهلال در چند بازى اخير خود خوب نتيجه گرفته اما من قبلا هم مقابل الهلال هم بازى كردم و در چند دوره اين تيم حريف تيمى بوده كه من در آن توپ مى زدم. مطمئن باشيد فوتبال را هم بسيار خوب بازى مى كنم. من باز هم مى گويم اميدوارم شرايطى به وجود آوريم كه پرسپوليس باز هم به روزهاى خوب خود در آسيا برگردد. به نظر من الهلال، الغرافه و پرسپوليس هر ۳ تيم شانس صعود به مرحله بعدى را دارند. البته بايد ببينيم كه تيم چهارم گروه چه تيمى است.وى ادامه داد: با اين شرايط نمى توان حدس زد كه كدام تيم به مرحله بعدى صعود خواهد كرد قطعا هم تيم ها با قدرت خواهند آمد. البته ما اگر تلاش كنيم مى توانيم از گروه خود صعود كنيم كه اميدوارم اين اتفاق بيفتد. من مقابل الهلال چند دوره بهترين بازى خودم را به نمايش گذاشتم و بيشتر اوقات هم با لطف خدا برنده بازى بودم اما بازى فوتبال است و بايد ببينيد كه چه اتفاقى مى افتد.كاپيتان پرسپوليس در پاسخ به سؤالى كه فكر نمى كنيد گل هاى خورده در ليگ برتر براى شما در آسيا دردسر ساز شود نيز گفت: قطعا تيم هاى آسيايى با توجه به سرمايه گذارى كه كرده اند خيلى قوى تر هستند. ما بايد راهكارهايى داشته باشيم كه در دفاع تيمى بيشتر دقت كنيم و وارد ليگ قهرمانان آسيا شويم.
او در خصوص انتخابات فدراسيون فوتبال عنوان كرد: اميدوارم كسى رئيس فدراسيون فوتبال شود كه كار بلد باشد، ما بازى هاى مهم جام جهانى را در پيش داريم و در كنارش بايد به جام ملت ها فكر كنيم. اميدوارم شرايط فوتبال ما به جايى برسد كه دوباره جزو قدرت هاى آسيا شويم.مهدوى كيا درباره تعطيلات ليگ برتر و اعتراض هاى انجام شده نيز گفت: اگر برنامه ريزى طورى بود كه مثل تيم هاى اروپايى ليگ ما منظم برگزار مى شد و در كنارش مسابقه ملى نيز برگزار مى شد شرايط بهتر بود ما ليگ خودمان را ۶ يا ۷ هفته پشت سر هم و تحت فشار برگزار كرديم و به خيلى از تيم ها ضربه خورد. بازيكنان مصدوم زياد شدند و دست تيم ها بسته شد اما الان مى خواهيم به يكباره دو هفته ليگ برتر را تعطيل كنيم ما بايد به دنبال اين برويم كه تيم ملى و باشگاه ها در كنار هم مثل اروپا كار خود را دنبال كنند اين طور قطعا شرايط بهتر است.مهدوى كيا پرسپوليس در پاسخ به سؤالى درباره رقابت ۴ تيم در صدر جدول بوندس ليگا نيز گفت: من در ليگ آلمان طرفدار تيم خاصى نيستم ولى شما دقت كنيد امسال گلادباخ يكى از پديده هاى فوتبال آلمان بوده آنها سال گذشته در مرحله پلى آف به بوندس ليگا راه پيدا كردند. الان هم جزء مدعيان هستند. اين تيم شب گذشته مقابل شالكه يك بازى خوب را انجام داد و حريفش را شكست داد. به نظر من با اين حساب اگر دورتموند بتواند قهرمانى خودش را تكراركند كار بزرگى كرده است.مهدوى كيا همچنين در پاسخ به سؤالى كه آيا شما دوست داشتيد در دورتموند بازى كنيد نيز گفت: من از دورتموند هيچ وقت پيشنهاد نداشتم اما بازى كردن در اين تيم به نظر من براى هر فوتباليست مى تواند يك رويا باشد. اين تيم ۸۰ هزار هوادار در جوى بسيار خوب دارد ولى من هميشه مى گويم از شرايطى كه در هامبورگ آلمان داشتم هميشه راضى هستم. متاسفانه من در فوتبال آلمان در سال هاى اول به خاطر تيم ملى خيلى ازبازى ها را از دست دادم كه بيشتر بازى ها مقابل دورتموند بود اما در هامبورگ هميشه گل زدم، پاس گل دادم و موثر بودم. اين موضوع جزئى از خاطرات فوتبال من خواهد ماند.كاپيتان پرسپوليس در پايان در پاسخ به سؤالى كه آيا شما فكر مى كنيد پرسپوليس براى فصل آينده بتواند كسب سهميه كند و يا شما در خصوص آينده فوتبال خود فكر كرده ايد يا نه گفت: من هنوز درباره آينده فوتبالى ام تصميم نگرفته ام اما براى ما كسب سهميه دور از دسترس نيست. بازى هاى زيادى باقى مانده است. بايد در بازى هاى آينده نتايجى را بگيريم كه به جمع بالا نشينان جدول اضافه شويم و براى كسب سهميه رقابت كنيم. كار سخت است اما بعيد مى دانم كه فعلا چيزى از دست داده باشيم. هنوز فرصت داريم.
   
 
صلصالى: مشكلات مالى ما در شأن يك باشگاه ريشه دار نيست 
 
محمد صلصالى معتقد است دست اندركاران و كسانى كه دلسوز فوتبال اصفهان هستند بايدبراى حل مشكلات اين باشگاه «ريشه دار» حركتى انجام دهند. وى اظهاركرد: تيم فوتبال ذوب آهن در چند سال گذشته ويترينى از افتخارات را براى فوتبال ما به ارمغان آورده است كه ۳ نايب قهرمانى در ليگ برتر، يك قهرمانى در مسابقات جام حذفى و نايب قهرمانى جام باشگاه هاى آسيانمونه اى از اين افتخارات است كه اين عناوين در سايه حمايت مردم و مسئولان و تلاش بچه ها به دست آمده است و بايد اكنون اين سوال را از مسئولان پرسيد كه وقتى شما به طور اصولى باشگاه را از لحاظ مالى حمايت مى كرديد نتيجه منفى گرفتيد كه امسال بر اساس يك قانون ذوب آهن دچار اين همه مشكلات گوناگون شده است؟ پس اگر در گذشته ذوب آهن هزينه كرده است، نتيجه مثبت هم از آن حاصل شده است. وى در همين خصوص افزود: زمانى كه باشگاه از لحاظ مالى مشكلى نداشت هميشه در ليگ برتر و آسيا يك تيم مدعى بود اما متاسفانه مشكلات مالى كه امسال گريبان باشگاه ذوب آهن را گرفته است تيم ما را دچار حواشى زيادى كرده است كه مسئولان بايد با تمام توان براى حل اين معضل تلاش كنند و حواشى را از تيم ما دور كنند، چرا كه اگر امروز به داد باشگاه نرسند شايد فردا خيلى دير باشد.صلصالى گفت: باشگاه ذوب آهن كه هميشه در پرداخت به موقع مطالبات بازيكنان زبان زد بوده است، اكنون به دليل مشكلات مالى تنها ۲۰ درصد از قرارداد بازيكنان را پرداخت كرده است و قرار است كه ۲۰ درصد ديگر را نيز تا ۲۵ اسفند پرداخت كند. بايد بگويم كه مشكلات مالى اصلا در شان باشگاه بزرگ و ريشه دار ذوب آهن نيست.وى در همين خصوص افزود: مسئولان اگر به سر تمرينات ما بيايند و حداقل به درد و دل بچه هاى ما گوش كنند، مطمئن باشيد كه انگيزه ما صد چندان مى شود و بازيكنان ما اگر حمايت معنوى شوند احساس راحتى مى كنند و ذهنشان آرام مى شود. 
   
 
كيانوش رحمتى: برانكو فوتبال ايران را مى شناسد
 
هافبك تيم فوتبال استقلال تهران قدرت اين تيم در ميانه ميدان را يكى از دلايل اصلى پيروزى آبى پوشان مقابل ذوب آهن مى داند.كيانوش رحمتى در اين باره اظهار داشت: متاسفانه در ديدار استقلال و ذوب آهن يكى از نماينده هاى فوتبال كشورمان بايد حذف مى شد. در اين بازى هر دو تيم فوتبال زيبايى را به نمايش گذاشتند اما ما بهتر بوديم و توانستيم از موقعيت هايمان استفاده كنيم.وى ادامه داد: به اعتقاد من هافبك هاى استقلال توانستند جنگ را از هافبك هاى ذوب آهن در ميانه ميدان ببرند و اين يكى از اصلى ترين دلايل برترى ما بود. خوشبختانه جواب حمايت هوادارانمان را به خوبى داديم و مى دانيم آنها در بازى دشوار مقابل الاتفاق هم ما را تنها نمى گذارند و استاديوم آزادى را پر مى كنند.رحمتى درباره ديدار استقلال مقابل الاتفاق گفت: برانكو فوتبال ايران را به خوبى مى شناسد و مى داند مقابل تيم هاى ايرانى چطور بازى كند اما او نمى تواند استقلال را شكست دهد. فكر نمى كنم الاتفاق قوى تر از ذوب آهن باشد و اگر كمى هوشيار باشيم و در نيمه اول به گل برسيم شكست دادن اين تيم كار دشوارى نخواهد بود.
   
 
عابدينى: نتايج اخير داماش خوب بوده است 
 
امير عابدينى،مدير عامل باشگاه داماش گيلان با بيان اين كه كليات فروش باشگاهش انجام شده است، گفت: هدايتى تاكيد دارد كه نظر مثبت مالك باشگاه جلب شود. وى درباره آخرين وضعيت فروش امتياز باشگاه داماش اظهار كرد: كليات كار مورد پذيرش آقاى هدايتى قرار گرفته است و مسئولان قضايى هم آن را پذيرفته اند اما مساله جزئياتى دارد كه در حال حاضر روى آن ها كار مى كنيم تا به نتيجه  نهايى برسيم. يكى از مسايلى كه قوه قضاييه رويش پافشارى مى كند كه البته درست هم هست، اين است كه در پرونده فروش باشگاه، صاحب حقى وجود دارد كه اكنون خودش حضور ندارد و پيش از هر چيز بايد نظر او را جويا شويم. عابدينى در ادامه درباره قيمت فروش باشگاه داماش هم گفت: باشگاه در حال حاضر مبلغ شش ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان بدهى دارد و يك ميليارد تومان هم قيمت فروش است. بنابراين كسى كه مى خواهد باشگاه را خريدارى كند بايد ۷ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان سرمايه داشته باشد. اين مبلغ هم فقط براى فروش امتياز تيم فوتبال داماش گيلان به همراه تيم هاى پايه آن و تيم بسكتبال باشگاه است. مدير عامل باشگاه داماش گيلان درباره اين كه پس از فروش باشگاه همچنان بر مسند مديريت باشگاه خواهد بود يا خير؟ خاطر نشان كرد: من از هدايتى خواستم كه ديگر در تيم نباشم اما او به ماندن من اصرار كرد و حتى بقاى مديريت من را به عنوان يكى از شرايط خود عنوان كرد. بنابراين من هم پذيرفتم كه تا زمان پيدا شدن فرد جايگزين به كار ادامه دهم. مدير عامل باشگاه داماش گيلان در ادامه با دفاع از عملكرد كادر فنى جديد تيمش افزود: نتايج ما نسبت به نيم فصل اول تفاوت چندانى نداشته است. ما در بازى رفت سه بر صفر از سپاهان در اصفهان شكست خورديم و در بازى برگشت در خانه يك بر صفر باختيم، آن هم با كمك خطاى هند عماد رضا، در تهران و در بازى رفت برابر استقلال با يك گل شكست خورديم و در بازى برگشت همين نتيجه  رقم خورد. در بازى رفت با تراكتورسازى بدون پنالتى باختيم و در بازى برگشت با پنالتى . در مجموع با توجه به اين كه در نيم فصل اول اردوى تركيه را داشتيم، محمدى مصدوم نبود و آسيب ديدگى هم نداشتيم، ولى در نيم فصل دوم با مصدوميت ها و محروميت ها روبرو هستيم، نتايج اخير ما خوب بوده است. 
   
 
چترآبگون: تا ۱۰ روز ديگر به تمرينات اضافه مى شوم
 
مصطفى چترآبگون، بازيكن تيم فوتبال گسترش فولاد تبريز گفت: تا ۱۰ روز ديگر به تمرينات اضافه مى شوم. وى در همين رابطه افزود: چند وقت بود مصدوم بودم اما خوشبختانه مصدوميتم رو به بهبودى است و تا ۱۰ روز ديگر مى توانم به تمرينات تيم ملحق شوم. بازيكن گسترش فولاد تبريز در رابطه با وضعيت تيمش نيز اظهار داشت: تيم ما از ابتداى فصل برخلاف فصل گذشته بد آغاز كرد و اين روند عدم نتيجه گيرى ادامه داشت و تغييرات در كادرفنى هم مثمرثمر واقع نشد. اميدوارم با حضور هادى برگى زر بتوانيم تيم را از اين شرايط خارج كنيم. البته الان براى اينكه بتوانيم صعود كنيم خيلى دير شده است اما حداقل مى توانيم به شرايطى برسيم كه در شان باشگاه گسترش فولاد تبريز باشد.
   
 
پوراسدالله: اميدوارم بازى رودررو با پيكان را ببريم
 
قاسم پوراسدالله، بازيكن تيم فوتبال شهردارى بندرعباس گفت: اميدوارم بتوانيم بازى رودررو با پيكان را با پيروزى پشت سر بگذاريم.وى با اشاره به بازى تيمش مقابل پيام مخابرات فارس اظهار داشت: براى اين ديدار ۲ ، ۳ بازيكن را در اختيار نداريم و مشكل بعدى ما اين است كه بايد در زمين چمن مصنوعى بازى كنيم. در مجموع بازى سختى در پيش داريم كه اميدوارم با كسب هر ۳ امتياز همراه شود.بازيكن تيم فوتبال شهردارى بندرعباس در رابطه با وضعيت تيمش براى صعود به ليگ برتر تصريح كرد: خدا را شكر وضعيت تيم خوب است و در حال حاضر در رده دوم جدول هستيم اما بازى هاى سختمان از اين هفته شروع مى شود كه در يكى از آنها بايد به مصاف پيكان، تيم صدرنشين برويم. اميدوارم بتوانيم بازى رودررو با پيكان را با پيروزى پشت سر بگذاريم و بتوانيم به طور مستقيم به ليگ برتر صعود كنيم.
   
 
حسينى نسب: اميدوارم مس سرچشمه سروسامان بگيرد
 
مهدى حسينى نسب، مربى سابق تيم فوتبال مس سرچشمه گفت: اميدوارم تيم مس از شرايط كنونى بيرون بيايد و بتواند در ليگ بماند. وى با اشاره به اينكه با باشگاه مس سرچشمه همچنان قرارداد دارد، عنوان كرد: حدود ۵۰ روز است كه از تيم فوتبال مس سرچشمه جدا شده ام اما همچنان با اين تيم قرارداد دارم . از اين باشگاه شكايت كرده ام و امروز(يكشنبه) جلسه داشتيم اما قبل از آن شرفى با من تماس گرفت و گفت خودش اين موضوع را پيگيرى و حل و فصل مى كند. من هم ۱۵ روز ديگر به آنها مهلت دادم. مربى سابق مس سرچشمه و دستيار شرفى در اين تيم در رابطه با شرايط مسى ها خاطرنشان كرد: براى اينكه بتوانند به مس سرچشمه كمك كنند كمى دير شده است. مسئولان تيم بايد در نيم فصل با جذب بازيكن و تقويت تيم كمك مى كردند اما مثل اينكه اين اتفاق نيفتاده است. من دوست دارم تيم سروسامان بگيرد و در ليگ برتر حفظ شود چون واقعا حيف است تيمى با اين پتانسيل به ليگ يك سقوط كند.
   
 
برگزارى جلسه رسيدگى به شكايت نيكجو
 
امروز دومين جلسه رسيدگى به شكايت على نيكجو، سرپرست سابق راه آهن از اين باشگاه در كميته انضباطى برگزار مى شود.جلسه نخست ۲۵ دى ماه برگزار شده بود و كميته انضباطى رأى به نفع نيكجو صادر كرده بود اما چون باشگاه راه آهن مطالبات وى را پرداخت نكرده است، موضوع به جلسه دوم كشيده شده است.
   
هدف ما صعود به جام جهانى است 
دوستى مهر: براى موفقيت از تجربيات كوئيروش سود مى برم
 
على دوستى مهر سرمربى تيم فوتبال نوجوانان ايران با اشاره به اينكه براى موفقيت تيمش از تجربيات همه مربيان خصوصا كوئيروش استفاده مى كند، گفت: همه هدفمان اين است كه تيم قدرتمندى را براى حضور در مسابقات ق
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 24 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

بانك مركزى اعلام كرد:
 
 
 
مديرعامل مولى الموحدين اعلام كرد: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
بانك مركزى اعلام كرد:
نرخ پيش فروش سكه براى هفته جارى هم بدون تغيير ماند 
 
پيش فروش سكه تمام بهار آزادى در اين هفته نيز بدون تغيير قيمت و در تمام شعب بانك ملى ادامه مى يابد.به گزارش مهر، عباس كمره اى مديركل ريالى و نشر بانك مركزى گفت: پيش فروش سكه تمام بهار آزادى در شعب بانك ملى ، با قيمتى كه از سه هفته پيش آغاز شد، (۶۲۷ هزار و چهارصد تومان بدون احتساب ماليات برارزش افزوده) همچنان ادامه دارد اما فقط با زمان تحويل شش ماهه پيش فروش مى شود. اين مقام مسئول در بانك مركزى افزود: اين بانك براى تنظيم بازار سكه گزينه هاى مختلفى را در دستور كار دارد و متناسب با شرايط بازار و قيمت جهانى طلا از ان استفاده خواهد كرد. مدير كل ريالى و نشر بانك مركزى با تاكيد بر اينكه سكه هاى پيش خريد شده در موعد مقرر تحويل خريداران خواهد شد، افزود: محل تحويل سكه هاى پيش خريد شده همان بانكى است كه متقاضيان پيش خريد كرده اند.كمره اى در پاسخ به اين پرسش كه آيا در زمان فروش انواع سكه بهار آزادى در بانك كارگشايى هم تغييرى ايجاد شده است، گفت: بانك كارگشايى همچون هفته هاى گذشته در تمام روزهاى هفته به جز پنجشنبه ها در دو نوبت صبح و عصر جلسات حراج انواع سكه بهار آزادى و گرمى را برگزار مى كند.بانك كارگشايى وابسته به بانك ملى ايران يكى از مجراهاى عرضه انواع سكه بهار ازادى و سكه گرمى بانك مركزى است، در جلسات حراج اين بانك ، انواع سكه بهار ازادى و سكه گرمى در بسته هاى صد قطعه اى و به طور مستقل عرضه و به بالاترين قيمت پيشنهادى فروخته مى شود. پيش فروش سكه براى سررسيد شش ماهه در هفته جارى هم مانند هفته گذشته بدون تغيير به مبلغ ۵ميليون و ۹۸۹ هزار ريال در شعب بانك ملى ايران انجام مى شود.به گزارش روابط عمومى بانك مركزى جمهورى اسلامى ايران ، پيش فروش سكه همچنان به صورت نامحدود بوده و  بر اساس دستورالعمل جديد، قيمت هر قطعه مسكوك طلا به صورت هفتگى از سوى اين بانك به بانك ملى اعلام مى شود و در هفته جارى تغييرى در قيمت اعمال نشده است.شايان ذكر است فروش نقدى مسكوك طلا همچنان از طريق بانك كارگشايى در ايام هفته به غير از روزهاى پنجشنبه و تعطيل انجام خواهد شد .
   
 
احتياط بانك مركزى،فعاليت بانك آرين را كند كرده است 
 
با توجه به كشف فساد مالى بزرگ در سيستم بانكى كشور، بانك مركزى با تمركز بيشترى بر شبكه پولى و ارزى كشور، خواهان رفع نواقص احتمالى است از اينرو در صدور مجوزهاى جديد كمى محتاطانه عمل مى كند.به گزارش بينا، حامد ذاكر حسين، مدير تحقيق و توسعه بانك الكترونيكى آرين با بيان اينكه تلاش هايى از سوى مديريت بانك آرين براى انعكاس اعتراض ها و شكايت سهامداران از طريق سامانه اى جامع آغاز شده است، افزود: آنچه كه منجر به توقف نماد معاملاتى »آرين« طى سه ماه گذشته تاكنون شده، درخواست ارايه يكسرى اطلاعات مالى و شركتى را شامل مى شده كه اين گزارش ها به سازمان بورس ارسال شده است.وى از عدم تمايل «آرين» براى بازگشايى نماد معاملاتى خود در وضعيت كنونى اقتصاد كشور و بازار سرمايه نيز سخن گفت و افزود: گرچه توقف طولانى مدت نماد معاملاتى اين بانك، دست كم نارضايتى سهامداران از بابت محبوس شدن سرمايه هاى آنان را در بر داشته اما اين اطمينان را مى توان داد نماد بانك الكترونيكى آرين در آينده اى نزديك بازگشايى و در عين حال فعاليت رسمى آن آغاز خواهد شد.به گفته ذاكر حسين وجوه حاصل از پذيره نويسى سهام ناشى از افزايش سرمايه همچنان در نزد بانك مركزى قرار داشته و به محض دريافت مجوز راه اندازى بانك، اين وجوه آزاد خواهد شد.بانك آرين نخستين بانك مجازى كشور است كه با مجوز بانك مركزى جمهورى اسلامى ايران و به همت تنى چند از مديران با تجربه بانكى و متخصصان توانمند فن آورى ارتباطات و اطلاعات در دهم فروردين ۱۳۹۰ با سرمايه اوليه ۷۰۰ ميليارد ريال تاسيس و بلافاصله اقدام به افزايش سرمايه تا مبلغ ۲۰۰۰ ميليارد ريال نموده است.تاسيس بانك مجازى در ايران، نخست در سال ۱۳۸۷ در بسته سياستى نظارتى بانك مركزى جمهورى اسلامى ايران به طور رسمى مطرح و طى آن اعلام شدكه در راستاى ارتقاى خدمات بانكدارى در ايران در نظر است براى تاسيس دو بانك تمام الكترونيكى (مجازى)، مجوز تاسيس صادر شود.
   
مديرعامل مولى الموحدين اعلام كرد: 
پرداخت ۴۱۸ ميليارد تومان از سپرده هاى بهمن ايثار 
 
مديرعامل موسسسه اعتبارى مولى الموحدين اعلام كرد كه ۴۱۸ ميليارد تومان از ۴۲۰ ميليارد تومان سپرده مردم در تعاونى بهمن ايثار به سپرده گذاران پرداخت شده است.محمدرضا اميرحسنخانى در گفت و گو با اعتبار بااشاره به اين نكته كه تعاونى اعتبار بهمن ايثار ۳۷۰ ميليارد تومان به مردم تسهيلات داده است، گفت: ۹۰ ميليارد تومان از اين مبلغ تاكنون وصول شده ضمن اين كه با همكارى قوه قضاييه، نيروى انتظامى و مسوولان ديگر نهادها، وصول مطالبات اين تعاونى اعتبار، شدت گرفته است و اميدواريم كه تا پايان سال مطالبات بيشترى وصول شود.وى با اشاره به اين نكته كه تعاونى اعتبار بهمن ايثار با وجود نداشتن مجوز توانسته بود در مدت كوتاهى، اعتماد مردم را جلب و سپرده زيادى جلب كند، افزود: در عين حال، هيچ كدام از سپرده گذاران پس از بروز بحران در اين تعاونى و قبول كفالت آن از سوى موسسه مولى الموحدين، مشكلى در دريافت اصل سپرده خود نداشتند. رييس هيات مديره بانك ايران زمين ادامه داد: البته قبول داريم كه سپرده گذاران اين تعاونى اعتبار، خسارت زيادى از لحاظ وقت و ديگر موارد، متحمل شدند ولى خوشبختانه اصل سپرده خود را از محل منابع موسسه مولى الموحدين دريافت كردند.به گفته اميرحسنخانى، موسسه مولى الموحدين با كمك كاركنان و مديران خود و با وجود اين كه دخالتى در بحران بهمن ايثار نداشت، ولى به خوبى اين مساله را مديريت كرد و پول سپرده گذاران را به آنها برگرداند. 
وى با تاكيد بر اين نكته كه دو ميليارد تومان سپرده باقيمانده هم در آينده اى نزديك به صاحبان آنها پرداخت خواهد شد، اضافه كرد: اين افراد يا تاكنون مراجعه نكرده اند يا اين كه اختلافى در حساب آنان وجود داشته است ولى مشكلى در پرداخت اين سپرده ها هم وجود ندارد. 
تعيين تكليف اكثر كاركنان بهمن ايثار
مديرعامل موسسه مولى الموحدين درباره تكليف كاركنان تعاونى اعتبار بهمن ايثار هم گفت: اين تعاونى، يكهزار و ۱۵۰ نفر پرسنل داشته است كه ۳۰۰ نفر از آنان جذب موسسه مولى الموحدين و بانك ايران زمين شده اند و هم اكنون مشغول به كار هستند.وى ادامه داد: حدود ۷۰۰ نفر از اين افراد نيز تعيين تكليف شده اند و به آنان پايان خدمت داده شده است و تعداد باقيمانده هم هنوز مراجعه نكرده اند.اميرحسنخانى درباره شعب بهمن ايثار نيز اظهار داشت: تعداد زيادى از شعب آن ادغام شده است و تابلوى تعدادى از آنها نيز به مولى الموحدين تغيير يافته است. 
بدهى بدهكاران بدحساب بهمن ايثار به دين حال تبديل مى شود 
وى با بيان اين نكته كه موسسه مولى الموحدين هنوز در دريافت مطالبات تعاونى اعتبار بهمن ايثار مشكل دارد، يادآور شد: ما حتى برخى طلبكاران ديگر به جز سپرده گذاران را تعيين تكليف كرديم و به عبارتى وظيفه خود را كه همانا جمع كردن بحران امنيتى و خيابانى بود به خوبى انجام داديم. 
اميرحسنخانى تاكيد كرد: متاسفانه بعضى از وام گيرندگان، همكارى لازم را ندارند و شتاب و همكارى كه در گرفتن سپرده ها از سوى مردم وجود داشت در بازپرداخت اقساط وجود ندارد.وى با اشاره به تدبير دادستانى گلستان براى وصول اين مطالبات، اظهار داشت: با عملياتى شدن اين تصميم، كل دين بدهكارانى كه اقساط خود را بازپرداخت نكنند به دين حال تبديل خواهد شد و بدين ترتيب موسسه قادر خواهد بود تا كل وام را به صورت يكجا از آنان مطالبه كند.مديرعامل موسسه مولى الموحدين با اشاره به اين نكته كه اعضاى هيات مديره بهمن ايثار بدهكار باقى مانده اند، افزود: مقامات قضايى پيگير پرونده قضايى اين تعاونى اعتبار هستند و در اين زمينه دادستانى گلستان و ساير مسوولان كمك هاى خوبى انجام داده اند. به گفته وى، تاكنون بيش از ۵۰ جلسه موثر ميان دادستانى گلستان و اعضاى هيات مديره بهمن ايثار و مولى الموحدين در اين زمينه برگزار شده است.اميرحسنخانى اعلام كرد كه مسوولان در پى ساخت مستندى هستند كه در آن، ابعاد مختلف اين مساله براى مردم بازگو شود تا بدين ترتيب بعد از اين ديگر شاهد بروز اين اتفاقات نباشيم.رييس هيات مديره بانك ايران زمين با اشاره به اين نكته كه مولى الموحدين و بهمن ايثار با هم بيش از ۴۵۰ شعبه داشته اند كه برخى از آنها در هم ادغام شده اند، گفت: حل مشكل بهمن ايثار، وقت تغيير و تبديل شعب مولى الموحدين به بانك ايران زمين را گرفت ولى تابه حال ۷۰ شعبه موسسه كه قابليت داشتند به شعب اين بانك تبديل شده اند و بقيه هم به تدريج اين مسير را طى خواهند كرد.وى با بيان اين نكته كه بانك ايران زمين در پى گرفتن ساير مجوزهاى بانك مركزى براى توسعه فعاليت هاى خود است، اظهار اميدوارى كرد كه با گرفتن اين مجوزها، اين بانك بتواند نقش موثرى را در عرصه پولى و بانكى كشور ايفا كند. 
   
 
موسسه اعتبارى توسعه خدمات آموزشى مى دهد 
 
سرويس بانك و بيمه -مدير عامل موسسه اعتبارى توسعه گفت :توافقاتى با برخى موسسات مالى و اعتبارى به جهت آموزش هم كاران شان توسط اين موسسه به وجود آمده كه ارائه اين خدمات به ساير نهاد ها هم دنبال خواهد شد . به گزارش روابط عمومى موسسه اعتبارى توسعه ، جلسه توديع و معارفه رياست اداره آموزش با حضور مديرعامل ، مدير امور طرح و برنامه ريزى ، مدير امور روابط عمومى و بازاريابى و هم كاران اداره آموزش برگزار شد . 
در اين مراسم حيدر مستخدمين حسينى با بيان اينكه ۳ سال از شروع فعاليت طرح تفضيلى آموزش موسسه سپرى مى شود ، گفت : موسسه ى اعتبارى توسعه در راستاى ديدگاه هاى آموزش محور خود ، طرح جامع تفصيلى آموزش را طراحى كرد تا با تكيه بر اين اصل بتواند ساير زير ساخت هاى خود را مستحكم بنا نهد .وى با اشاره به پايبندى رياست اسبق اين اداره به برنامه هاى تدوين شده آموزشى و مسئوليت ايشان به عنوان نماينده مديريت در سيستم مديريت كيفيت ، تصريح كرد : راه اندازى طرح تفضيلى آموزشى ، برگزارى آزمون هاى جامع ،برگزارى همايش ها، حمايت مالى از پايان نامه هاى دانشجويى از جمله برخى از اقدامات مفيد و موثرى است كه در اين دوره شكل گرفت .مدير عامل موسسه اعتبارى توسعه به برنامه هاى آموزشى در سال ۹۱ نيز اشاره اى داشت و با بيان اين كه در سال ۱۳۹۱ آموزش هاى كاربردى در گروه برنامه هاى اصلى قرار خواهد گرفت خاطر نشان كرد :توافقاتى با برخى موسسات مالى و اعتبارى به جهت آموزش هم كاران شان به وجود آمده كه ارائه اين خدمات به ساير نهاد ها هم دنبال خواهد شد .
وى حوزه ى آموزش را داراى پتانسيل هاى فراوانى دانست و افزود : پيگيرى برنامه هاى آموزشى با شتاب مضاعف از جمله انتظاراتى است كه مجموعه منبعد از اين اداره خواهد داشت .مدير عامل موسسه اعتبارى توسعه اولين نقطه ورود هم كاران جديد را اداره ى آموزش عنوان كرد و بر رعايت اصول و اخلاق سازمانى بار ديگر تاكيد كرد و افزود :مسئول و هم كاران اين اداره به عنوان الگوى هم كاران جديد هستند و انتظار مى رود ضمن شتاب مضاعف در برنامه هاى اين اداره ، مراقبت از اصول و آرمان هاى سازمان نيز بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد .
   
 
سرپرستى بيمه «ما» در خراسان رضوى افتتاح شد 
 
شركت بيمه«ما» (ملت ايران) كه از سيزدهم تيرماه سال جارى فعاليت خود را در تهران آغاز كرده است اولين دفتر استانى خود را در خراسان رضوى با حضور محمدتقى صمدى(رئيس هيأت مديره) عليپور( مديرعامل) صبورى (مدير شعب خراسان رضوى) در جمع كثيرى از مديران شعب استان، مديران اجرايى، صاحبان صنايع، بازرگانان افتتاح كرد. در اين جلسه ابتدا مهندس صبورى، مديرشعب خراسان رضوى ضمن خيرمقدم بر حاضرين و اظهار خشنودى از اينكه خراسان رضوى پس از پايتخت اولين استانى است كه بيمه «ما» فعاليت خود را در آن آغاز مى كند گفت؛ آشنايى بيشتر و بهره مندى از خدمات بيمه ضرورى است و اين امر مستلزم ارائه آگاهى اطلاعات بيشتر در زمينه بيمه است. سپس عليپور، مديرعامل بيمه «ما» در كشور گفت؛بيمه منجر بر رشد و توسعه اقتصادى كشور مى شود وى خصوصى شدن بيمه در كشور را باعث رقابتى شدن اين صنعت دانست و درخاتمه مهندس صمدى رئيس هيأت مديره طى سخنانى كوتاه گفت؛عمر بيمه در جهان حدود يك قرن يعنى ۱۰۰ سال مى باشد و در كشور عزيز ما ايران به ۸۰ سال مى رسد وى گفت؛ در ۵ سال گذشته شركت هاى بيمه اى با رشد چشمگيرى روبرو گرديده است و در حال حاضر ما بيست وسومين شركت بيمه  از بيست وچهار شركت موجود هستيم. وى گفت؛باتوجه به پتانسيل بالاى خراسان رضوى خصوصا شهر مقدس مشهد برآن شديم اولين دفتر استانى را در شهر امام رضا (ع) افتتاح كنيم .
   
 
رونمايى نسخه موبايلى سايت بانك توسعه صادرات 
 
سرويس بانك و بيمه - نسخه تلفن همراه سايت اطلاع رسانى بانك توسعه صادرات ايران به مناسبت دهه فجر و براى دسترسى آسان تر كاربران ودريافت سريع تر اخبار و اطلاع از خدمات و فعاليت هاى بانك راه اندازى شد.
به گزارش روابط عمومى بانك توسعه صادرات ، تمامى بازديدكنندگان و كاربران اين سايت مى توانند بدون هيچ محدوديت و با سرعت بيشتر از طريق اينترنت تلفن همراه، اطلاعات سايت را به راحتى مشاهده كنند.اطلاعاتى كه در نسخه موبايلى سايت بانك توسعه صادرات ايران آمده شامل اخبار، نرخ ارز، نرخ سكه و طلا، معرفى خدمات افتتاح حساب، تامين مالى صادرات، اعطاى تسهيلات ريالى و ارزى و بانكدارى الكترونيك است.دارندگان تلفن همراه هنگام اتصال به اينترنت مى توانند سايت بانك توسعه صادرات ايران را از نشانى http://m.edbi.ir مشاهده نمايند. اداره روابط عمومى و بين الملل بانك توسعه صادرات ايران كه مديريت وب سايت اين بانك را برعهده دارد در اجراى برنامه هاى روابط عمومى الكترونيك خود با توجه به نياز مخاطبان خود كه عمدتا صادركنندگان و بازرگانان هستند نسبت به راه اندازى اين خدمت اقدام كرده و در اين اطلاعيه تاكيد كرده است: حجم صفحات سايت بانك توسعه صادرات ايران در نسخه تلفن همراه كمتر و اندازه صفحات مطابق با اندازه صفحه نمايش گوشى موبايل كاربران است.
 
   
 
اعلام چگونگى فروش بيمه هاى درمان خانواده 
 
سرويس بانك و بيمه - عضو هيأت مديره شركت بيمه دانا نحوه فروش بيمه هاى درمان خانواده و جزئيات اين بيمه را اعلام كرد.به گزارش روابط عمومى بيمه دانا، عليرضا هادى افزود: بيمه درمان خانواده در واقع بيمه درمان تكميلى براى خانواده و يا مجردان است. به گفته ى وى ، بيمه درمان خانواده از لحاظ شرايط انتخاب افراد، ميزان حق بيمه، تعهدات بيمه گر و ... با بيمه درمان گروهى متفاوت و نيازمند طراحى و محاسبات خاص خود است.هادى تصريح كرد:در طرح اوليه اين بيمه كه در حال حاضر در تهران در حال اجرا است و به تدريج دركل كشور اجرايى خواهد شد، هزينه درمان براى موارد بسترى تا سقف ۱۵۰ ميليون ريال و هزينه هاى پاراكلينيكى مانند آندوسكوپى،نوارمغز، سى تى اسكن و ... تا سقف سه ميليون ريال تحت پوشش قرار گرفته است . وى از بررسى طرح هاى ديگر با تعهدات متنوع تر و بيشتر خبر داد و گفت: اين طرح ها به زودى به بازار عرضه خواهد شد. به گفته ى هادى، در يكى از طرح هاى جديد كه در دستور كار كارشناسان و محاسبان است، زايمان تا ميزان و تعهدات مشخصى تحت پوشش بيمه قرار مى گيرد. عضو هيات مديره شركت بيمه دانا در خصوص بيمه خدمات درمانى يا تأمين اجتماعى تصريح كرد: در اين بيمه الزاما متقاضى نبايد تحت پوشش بيمه هاى پايه مثل تأمين اجتماعى و خدمات درمانى باشد و مشاغل آزاد مانند كاسب ها، تعميركاران، مدرسين آموزشگاه ها، افرادى كه كار نيمه وقت دارند و يا در منزل كار مى كنند و ... مى توانند از مزاياى اين بيمه بهره مند شوند.
   
 
صدور ضمانت نامه معاملات دولتى صرفا در قالب فرم هاى مشخص 
 
بانك مركزى اعلام كرد: تمامى بانك ها و موسسات اعتبارى غيربانكى مكلفند ضمانت هاى مرتبط با معاملات دولتى را صرفا مطابق با نمونه هاى پيوست و با رعايت مفاد تبصره (۲) ماده (۸) آيين نامه «تضمين براى معاملات دولتى» صادر نمايند. روابط عمومى بانك مركزى اعلام كرد: پيرو بخشنامه شماره نب/۴۴۷۵ مورخ ۲۷/۷/،۱۳۷۳ ضمن ارسال تصوير «آيين نامه تضمين براى معاملات دولتى»، موضوع تصويب نامه شماره ۴۲۹۵۶/ت۲۸۴۹۳ هـ مورخ ۱۱/۸/۱۳۸۲ هيأت وزيران به همراه چهار فقره فرم نمونه ضمانت نامه هاى شركت در مناقصه، انجام تعهدات، پيش پرداخت و استرداد حسن انجام كار،بدين وسيله به استحضار مى رساند كه تمامى بانك ها و موسسات اعتبارى غيربانكى مكلفند ضمانت هاى مرتبط با معاملات دولتى را صرفا مطابق با نمونه هاى پيوست و با رعايت مفاد تبصره (۲) ماده (۸) آيين نامه مذكور صادرنمايند. خواهشمند است دستور فرمايند مراتب ظرف مدت پنج روز كارى به تمامى شعب و واحدهاى آن بانك/موسسه اعتبارى غيربانكى ابلاغ و رونوشت آن را نيز به اين بانك ارسال نمايند.
 

 


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
 
 
 
 
 
احمدى نژاد:
 
رئيس كميسيون ويژه اصل :۴۴
 
معاون سياسى رئيس مجلس اعلاى عراق:
•افزايش توليد نفت عراق براى پر كردن خلاء نفت ايران نيست•
 
 
لاريجانى ابلاغ كرد؛
 
 
 
 
 
   
 
چرا كسى آمار احمدى نژاد را جدى نگرفت؟
 
جهان: با گذشت چند روز از اظهارنظر محمود احمدى نژاد درباره رسيدن رشد اقتصادى كشور به بيش از ۷ درصد، اين ادعا با سكوت منتقدان مواجه شده است؛ آيا اين سكوت نشانه پذيرش اين آمار است؟ احمدى نژاد هفته گذشته به هنگام ارائه لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ به مجلس مدعى شد كه «على رغم اجراى طرح هاى بزرگ تحولى در سال ۸۹ رشد اقتصادى كشور بدون نفت به بيش از ۷‎/۳ درصد رسيد كه اميدواريم در سال ۹۰ همين دستاورد را تكرار كنيم.» اظهارنظر احمدى نژاد درباره جهش رشد اقتصادى كشور به ۷‎/۳ درصد در حالى است كه دولت سه سال است به علت سقوط شاخص رشد اقتصادى از اعلام رسمى آمارها در اين باره خوددارى مى كند.
سه سال حبس آمار
آخرين آمار رسمى اعلام شده از جانب بانك مركزى نيز بيانگر رشد ۲‎/۳ درصدى توليد ناخالص داخلى با احتساب نفت و رشد ۲‎/۷ درصدى بدون احتساب نفت براى سه ماهه سوم سال ۱۳۸۷ است. البته قضاوى -معاون پيشين بانك مركزى- چند ماه پيش رسماظ اعلام كرد كه رشد اقتصادى سال ۱۳۸۷ تنها نيم درصد بوده است، اما همين رقم نيز هنوز در گزارش هاى رسمى بانك مركزى گنجانده نشده است. چندى بعد وزير اقتصاد هم درباره رشد اقتصادى سال ۱۳۸۸ به اين اظهارنظر كوتاه بسنده كرد كه «آنچه توسط بانك مركزى اعلام شده همان رقم ۳‎/۵ و ۴‎/۲ درصد رشد اقتصادى با نفت و بدون نفت بوده است.» بدين ترتيب، در اين سه سال رقم قطعى از جانب نهادهاى آمارى رسمى و دولتمردان درباره رشد اقتصادى كشور اعلام نشده و مسئولان به اظهار اميدوارى درباره شاخص رشد بسنده كرده اند؛ براى مثال مى توان به اين اظهارنظر وزير اقتصاد اشاره كرد كه گفته بود: «نرخ رشد اقتصادى ايران در سال ۱۳۸۸ بهتر از سال ۱۳۸۷ بوده و سال ۱۳۸۹ نيز حتماظ بهتر از سال ۱۳۸۸ است.» در اين اوضاع حبس آمارى، به ناگاه آقاى احمدى نژاد هفته پيش اعلام كرد كه رشد اقتصادى سال ۱۳۸۹ بدون احتساب نفت به ۷‎/۳ درصد رسيده است. اين در حالى است كه بانك جهانى و صندوق بين المللى پول كه آمارهاى خود را بر مبناى داده هاى رسمى كشورهاى عضو منتشر مى كنند، رشد اقتصادى ايران در سال گذشته را بين ۲ تا ۳ درصد اعلام كرده اند. البته دولت مى تواند آماردهى اين موسسات را به دشمنى آنها با نظام جمهورى اسلامى ربط دهد و نپذيرد، اما به نظر مى رسد هيچ يك از مسئولان اقتصادى دولت هم قائل به پذيرش ادعاى رئيس جمهور درباره رشد اقتصادى ۷‎/ 3 درصدى در سال گذشته نيست و نه رئيس بانك مركزى و نه رئيس مركز آمار حاضر نيستند اين آمار را تاييد كنند.
چرا دولت به تشكيك آمارى دامن مى زند؟
با اين حال، ابهامى كه در اين باره مطرح مى شود، سكوت رسانه ها، چهره هاى سياسى و كارشناسان اقتصادى در ارتباط با آمار رئيس جمهور محترم است. در حالى كه سابقه شش سال گذشته نشان مى دهد هرگونه آماردهى اغراق آميز از عملكرد دولت مورد نقد جدى قرار مى گرفت، اكنون سكوت فراگير درباره مهمترين شاخص اقتصادى، اين سوال را مطرح مى كند كه آيا اين سكوت، نشانه پذيرش ادعاى دولت است؟ حقيقت آن است كه سكوت درباره آماردهى دولتمردان ، نشانه پذيرش آمارهاى اعلامى نيست، چرا كه بارها مرور زمان مشخص كرده برخى ارقام مثبتى كه دولتمردان درباره شاخص هاى مهم اقتصادى اعلام مى كنند، نادرست بوده است. بنابراين علت اين سكوت را شايد بايد در خسته شدن منتقدان از گوشزد كردن مكرر رويه نادرست آماردهى در دولت دهم و بى توجهى دولت به اين نقدها دانست. در واقع، خود دولت است كه به ابهامات آمارى دامن مى زند. اگر ادعاى احمدى نژاد درباره تحقق رشد اقتصادى ۷‎/۳ درصدى درست است، مركز آمار و بانك مركزى جزئيات شاخص رشد اقتصادى سال گذشته را منتشر كنند تا همگان ببينند كه اين رشد چگونه محقق شده است. وقتى رئيس دولت رقمى براى مهمترين شاخص اقتصادى كشور اعلام مى كند، اما مسئولان اقتصادى دولت آن آمار را تاييد نمى كنند، آيا باز هم مى توان منتقدان را مقصر اين تناقض هاى آمارى دانست؟ از آنجا كه رهبر معظم انقلاب در ديدار رئيس و مسئولان قوه قضائيه در تيرماه امسال، رسانه ها را از تشكيك در آمارهاى رسمى اعلام شده بر حذر داشتند، از دولت انتظار مى رود با حبس آمار و اطلاع رسانى ناقص، خود موجب تحريك در تشكيك در آمارهاى اعلامى نشود.
   
 
سپرده طلا و حساب ارزى ۲ راه سركار گذاشتن ملت هميشه در بانك!
 
بازتاب: در حالى كه اعتماد مهمترين پشتوانه سيستم بانكى محسوب
مى شود، تخلف بانكهاى بزرگ كشور از تعهدات صريح خود به مردم، موجب بى اعتبارى سيستم بانكى و و فروپاشى جايگاه آنها خواهد شد. به گزارش خبرنگار بازتاب طى دوسال اخير بانكهاى بزرگ كشور خدمات گوناگونى ارائه داده اند كه حساب سپرده طلاى بانك صادرات و حساب ارزى اكثر بانكها از آن جمله اند. با اين حال، شنيده مى شود با نوسانات اخير طلا و ارز، برخى بانك ها از انجام تعهدات خود نسبت به مشتريان و بازگرداندن طلا و پول آنان خوددارى مى كنند. در ماه هاى گذشته، بانك صادرات كه با تبليغات ميلياردى حساب سپرده طلاى خود را به افكار عومى معرفى كرد و رسما در اطلاعيه هاى مكررى و در پاسخ به نظر برخى مراجع تقليد كه معتقد به شائبه ربوى بودن اين حساب در صورت عدم ارائه طلا به مشترى بودند، اعلام كرد در صورت درخواست مشتريان به آنها طلا تحويل خواهد داد. از سوى ديگر در تبليغات حساب ارزى، نيز بانكها اعلام كرده اند در افتتاح از مشتريان ارز دريافت كرده و هنگام درخواست آنان عينا همان ميزان ارز را تحويل خواهند داد. براساس اطلاعات رسيده به خبرنگار «بازتاب»، در هفته هاى اخير كه طلا و ارز رشد قيمت شديدى يافته است، بسيارى از افراد كه به بانك هاى دولتى و خصوصى جهت دريافت سپرده طلا و حساب ارزى خود مراجعه مى كنند، با شگرد عجيبى مواجه مى شوند. برخى بانكها با اعلام اينكه امكان تحويل طلا و ارز را در حال حاضر ندارند، به مشتريان اظهار مى كنند اگر اصرار به پس گرفتن طلا و ارز خود دارند، مى توانند معادل ريالى آن را دريافت كنند و سپس هنگام محاسبه معادل ريالى، قيمت رسمى ارز يعنى ۱۲۲۶ تومان را اعمال كرده و در واقع ارز را حدود ۵۰ درصد ارزانتر از قيمت بازار محاسبه مى كنند. چرا كه قيمت بازار غير رسمى ارز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بيش از قيمت تك نرخى رسمى مى باشد. اين اقدام در واقع خلف وعده به مشتريان و نقض تعهدات رسمى سيستم بانكى است و در صورتى كه بانك مركزى با اين اقدام برخورد نكند، مردم ديگر به بانكهاى داخلى نمى توانند اعتماد كنند. اگرچه برخى بانكها باز پس ندادن ارز به مشتريان را در راستاى سياست بانك مركزى مبنى بر عدم مصرف ارز به صورت اسكناس تا حد امكان اعلام مى كنند، اما همين سياست نيز با انتقال ارز به صورت حواله به حسابهاى مشتريان در خارج از كشور ممكن است تا اسكناس به صورت كاغذ نيز در اين شرايط حساس بيش از اين مصرف نشود.
   
 
وقتى پاى اقتصاد لنگ درآمدهاى نفتى است
 
تلاش دولت براى دفاع از كاهش ميزان وابستگى به طلاى سياه تنها تا زمانى قابل دفاع است كه بودجه وارد بهارستان نشود، درست از   همان زمان به بعد است كه اين حرف به خواسته اى تبديل مى شود كه هيچ گاه جامع عمل به خود نديده است. به گزارش ايلنا، نه تنها در سال جارى بلكه در سال هاى گذشته نيزتلاش دولت براى كاهش ميزان وابستگى به درآمدهاى نفتى آنطور كه شايسته بود محقق نشد هرچند كه تيم دولت تلاش كرد ميزان وابستگى به نفت را نسبت به سال هاى قبل با كاهش نشان دهد، آمار هرساله كه با ارائه لايحه بودجه مطرح مى شود اين مسئله را منتفى مى كند. با وارد شدن برگ جديدى از بودجه به بهارستان، بارديگر الزام كاهش وابستگى به درآمدهاى نفتى و بررسى ارقام اعلام شده در بودجه ۹۱ برسرزبان ها افتاد كه با نگاهى كوتاه به بودجه فوق، تكرار سناريوهاى قبلى وابستگى دولت به درآمدهاى حاصل از فروش و صادرات نفت را به تصوير مى كشد. اين مسئله آن هم درست در شرايطى كه تحريم بيش از گذشته تيغ خود را براى فشار بر گلوگاه اقتصاد ايران تيز كرده، از اهميت بيشترى برخوردار است چرا كه كاهش ميزان وابستگى دولت به درآمدهاى نفتى و تغيير آن به سمت درآمدهاى غيرنفتى مى تواند هرچه بيشتر استقلال اقتصادى ايران در اوج تحريم ها را به تثبيت برساند. در همين حال و درست زمانى كه قرار بود تا پايان برنامه چهارم بودجه جارى دولت از نفت جدا شود همچنان بيش از ۶۰ درصد بودجه عمومى دولت از درآمدهاى نفت تأمين مى شود. از طرفى رئيس جمهور در سخنان خود كه در ارائه لايحه بودجه ۹۱ در مجلس مطرح كرد اعلام كرده بود كه ترتيبى داده شده است كه درآمدهاى غيرنفتى نسبت به پيش بينى عملكرد ۹۰ افزايش يابد و درآمدهاى مالياتى ۲۰ درصد و ساير درآمدهاى غيرنفتى ۸۹ درصد افزايش پيدا كنند. آنچه كه بسيارى از كار شناسان در مورد بودجه و ميزان وابستگى آن به نفت عنوان مى كنند اين است كه بودجه عمومى دولت تنها ۳۰ درصد از نفت و ۷۰ درصد از منابع غيرنفتى به دست مى آيد اما نگاه دقيق تر به لايحه بودجه نشان مى دهد، ماليات فرآورده هاى نفتى هزار ميليارد تومان است و همچنين بسيارى از عوارض و درآمدهاى ديگرى از محل درآمدهاى نفتى به دست مى آيد كه اگر نفت نباشد اين درآمد ها تحقق پيدا نمى كند. محمدعلى صادقى كار شناس نفت و انرژى در خصوص ميزان وابستگى دولت به درآمدهاى نفتى به ايلنا گفت: آنچه كه در اين رابطه به عنوان شعار سياسى مطرح مى شود با آنچه كه ديده مى شود تفاوت دارد و در كل با توجه به رشد اقتصادى كه دولت در بودجه سال آينده در نظر گرفته و با درنظر گرفتن منابعى كه با وجود تحريم از دسترس خارج مى شود به نظر نمى رسد كه ميزان رشد اقتصادى كه دولت در نظر دارد تحقق پيدا كند. وى با تاكيد بر اينكه دولت با اين كار زمينه ركود را فراهم مى كند افزود: رويكردى كه دولت براى افزايش ميزان وابستگى به درآمدهاى نفتى در نظر دارد نوعى فرار به جلو است كه در صورت فراهم نشدن اهداف، به زيرساخت ها و قوانين اقتصادى آسيب وارد مى كند. صادقى رويكرد دولت در زمان شدت گرفتن تحريم ها را غيرمنطقى دانست وگفت: به نظر مى رسد كه بهتر بود در شرايطى كه روز به روز بحث هاى بيشترى در مورد تحريم نفتى ايران مطرح مى شود، دولت موضعى انقباضى به خود بگيرد و شرايطى را ايجاد كند تا كمترين ميزان وابستگى به صادرات نفت را داشته باشد. اين كار شناس نفت و انرژى به تحريم هاى گذشته آمريكا در مورد كشورهايى اشاره كرد كه بالاى ۲۰ ميليون دلار سرمايه گذارى در نفت ايران سرمايه گذارى مى كردند كه به گفته وى در آن زمان ايران، ۸۰۰ هزار بشكه نفت به كشورهاى مختلف صادر مى كرد كه در شرايط فعلى ۱۳ درصد آن را در اختيار عربستان گذاشته است. به اعتقاد صادقى امروز بيشترين كشورهايى كه در بحث هاى مربوط به تحريم در مقابل ما قرار دارند كشورهاى اتحاديه اروپا هستند كه به گفته وى در صورت در نظر نگرفتن راهكارى منطقى براى روبرو شدن با اين تحريم ها، درمسيرى قرار خواهيم گرفت كه فشارهاى بيشترى به كشور وارد مى شود. در همين راستا وابستگى بيش از ۵۰ درصد به درآمدهاى حاصل از فروش و صادرات نفت آن هم در شرايطى كه مقامات ارشد وزارت نفت روز به روز بر ميزان كاهش آن تاكيد مى كنند نكته اى است كه بسيارى از كار شناسان برآن تاكيد مى كنند. محمد على خطيب، كار شناس حوزه نفت و انرژى در همين رابطه به ايلنا گفت: اگر نگاهى به بودجه سال هاى گذشته شود خواهيم ديد كه وابستگى دولت به درآمدهاى نفتى بيشتر شده و بيش از ۵۵ درصد بودجه جارى دولت از محل درآمدهاى نفتى است. به گفته وى بيش از ۹۰ درصد هزينه هاى عمرانى دولت از محل درآمدهاى نفتى تامين مى شود و اين نشان از افزايش تدريجى ميزان وابستگى دولت به درآمدهاى نفتى است و منابع ديگرى كه دولت براى جايگزينى درآمدهاى نفتى در نظر مى گيرد ضعيف است چرا كه يكى از اين درآمدهاى جايگزين ماليات است كه باز هم به ميزان درآمدهاى نفتى نمى رسد چنانچه سهم ۴۵ درصدى دولت از درآمدهاى مالياتى اين مسئله را تاييد مى كند. آنچه كه خطيب به آن اشاره مى كند اين است كه از نظر ارزى با توجه به سهم كالاهاى غيرنفتى در سبد صادرات، طبيعى است كه بيش از ۸۰ درصد ارز كشور از صادرات نفت باشد. وى با اشاره به افزايش اتكاى دولت به درآمدهاى نفتى در بودجه سال آينده گفت: اگر بيشتر شدن تحريم ها را درنظر بگيريم خواهيم ديد كه اين تصميم دولت مبنى بر بالا بردن ميزان درآمدهاى نفتى، تاثير مثبتى در نرخ تورم و بهبود كسب و كار نخواهد داشت. اين كار شناس مسائل نفتى در خصوص اين مسئله كه چرا دولت با وجود اطلاع از تحريم، باز هم ميزان وابستگى خود به درآمدهاى نفتى را بيشتر كرده گفت: طبعا با تحريم ها از ديد سياسى برخورد شده و دولت قصد دارد اثرات روانى تحريم ها را قدرى كمتر كند اما اين يك واقعيت است كه دولتى كه درآمد هايش به نفت وابسته باشد، از تحريم آسيب مى پذيرد.
   
احمدى نژاد:
سقف پروازى براى انقلاب ما تعيين نشده است
 
احمدى نژاد گفت: انقلاب ما در نقطه اى متوقف نيست و سقف پروازى براى آن تعيين نشده است. گرچه به باور ما ساختن ايران و اصلاح جهان در يك راستا است و همه بايد دست به دست دهيم و ايران را بسازيم. به گزارش (ايسنا) محمود احمدى نژاد در مراسم افتتاح بيمارستان ۲۰۰ تخت خوابى ولايت قزوين با اشاره به افتتاح كارخانه توليد داروهاى فاكتور هفت كه در كرج افتتاح شد، اظهار كرد: امروز در همه جاى دنيا نياز به درمان هاى پيشرفته و داروهاى پيچيده  جديد احساس مى شود و متخصصان ما در بخش بهداشت و درمان حركت بسيار خوبى را در اين زمينه آغاز كردند. داروهاى فاكتور هفت كه متعلق به بيماران هموفيلى است را توليد كردند؛ به طورى كه ضمن تامين نياز داخلى، براى صادرات نيز دارو توليد مى شود. وى در ادامه تصريح كرد: همان طور كه مى دانيد داروهاى نوتركيب امروز در دست كشورهاى خاصى به صورت انحصارى قرار دارد و آن ها نيز در ارايه  اين داروها محدوديت ايجاد مى كنند. حتى حاضر نبودند براى ساخت راديوداروها در كشورمان به نيروگاه اتمى تهران سوخت هسته اى بدهند، اما متخصصان ما در زمينه  ساخت اين داروها به موفقيت هاى خوبى دست پيدا كرده اند؛ به طورى كه طبق آن چه به من گفتند، در ماه هاى آينده شش داروى جديد ساخته و به بازار ارايه مى شود. وى در ادامه به پروژه  ۱۰ هزار واحد مسكن مهر كه در آبيك قزوين افتتاح شد، اشاره كرد و افزود: اميدوارم تا پايان سال ۹۰ پروژه مسكن مهر به جايى برسد كه ديگر بازار نياز عقب افتاده در حوزه  مسكن نداشته باشد و شاهد تلاطم هاى سنگين در آن نباشيم و جوانان كشور ما دغدغه  مسكن نداشته باشند. احمدى نژاد اظهار كرد: طرح مسكن مهر گام اول دولت در بخش مسكن است و پاسخى به نيازهاى متراكم در اين حوزه است. در گام بعدى ما بايد به سمت تغيير معمارى شهرسازى و وضع زندگى مردم برويم؛ چراكه به باور ما مسكن تنها يك خوابگاه نيست بلكه محلى براى زندگى، تربيت و رشد و تعالى خانواده است.
   
رئيس كميسيون ويژه اصل :۴۴
بودجه ۹۱ براى شرايط عادى است نه تحريم
 
رئيس كميسيون ويژه اصل ۴۴ مجلس با تاكيد بر اينكه لايحه بودجه ۹۱ در شرايط عادى كشور داراى كاربرد است و نه در شرايط سخت و تحريم، گفت: دولت در اين لايحه برخى احكام اصل ۴۴ قانون اساسى را نقض كرده است. حميدرضا فولادگر در گفتگو با مهر در ارزيابى خود از لايحه بودجه سال ۹۱ كشور گفت: اين لايحه دولت شباهت بسيار زيادى به بودجه سال جارى دارد اما با چند تفاوت. رئيس كميسيون اصل ۴۴ مجلس اظهار داشت: يكى از مهم ترين تفاوتهاى لايحه بودجه سال ۹۱ با بودجه امسال اين است كه حدود ۶ درصد در بودجه هاى بخش عمومى انقباضى عمل كرده است. فولادگر ادامه داد: البته در اين زمينه بودجه هاى مربوط به شركتهاى دولتى براى سال آينده نسبت به سال جارى بيشتر در نظر گرفته شده است، بنابراين اگر بودجه هاى مربوط به بخش هاى عمومى كمى كاهش يافته اما بودجه شركتها بيشتر شده و سرجمع منابعى كه پيشنهاد شده است، ما را به جمع امسال بودجه در اين بخش مى رساند. اين نماينده مجلس با بيان اينكه حدود ۲۰ درصد از بودجه شركتهاى دولتى در حوزه هاى صنعت و معدن نسبت به سال جارى در لايحه بودجه ۹۱ بيشتر شده است، خاطر نشان كرد: اين موضوع نشان دهنده اين موضوع است كه تصدى هاى دولتى در بخش مربوط به واگذارى شركتهاى دولتى كم نشده است. رئيس كميسيون اصل ۴۴ مجلس گفت: در بخشهايى نيز مشاهده مى شود كه برخى از احكام سياستهاى اصل ۴۴ قانون اساسى نقض شده است. به گفته فولادگر، در چند بند متعدد مانند برخى از احكام بند ۸ و ماده ۲۹ و برخى از اجزاء ماده ۲۸ در موارد بسيارى احكام اصل ۴۴ قانون اساسى را نقض كرده است. وى تاكيد كرد: دولت ماده ۲۹ را به صورت كلى متوقف كرده است و اين موضوع به بخشى از ماده ۲۸ نيز مربوط مى شود. در جايى عنوان شده است كه هر شركتى كه نام برده مى شود از شمول واگذارى سهام به سازمان خصوصى سازى خارج است. اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه اين موضوع به معنى تغيير بخشهايى از سياستهاى اصل ۴۴ قانون اساسى است، بيان داشت: ويژگى ديگر بودجه ۹۱ كه مى توان به آن اشاره كرد، عادى بودن آن است به نحوى كه براى شرايط سخت و تحريم و يا با ويژگى هاى سال جهاد اقتصادى نوشته نشده است. فولادگر با بيان اين موضوع كه به نسبت سال جهاد اقتصادى لايحه بودجه بايد به ويژگى هاى تحريم توجهات ويژه اى نشان مى داد، تصريح كرد: اين موارد در حال حاضر قابل بيان است. وى در پاسخ به اين سئوال كه قرار بود دولت در هر سال و در قالب بودجه نويسى هاى جديد، وابستگى كشور به درآمدهاى نفتى را به ميزان ۲۰ درصد كاهش دهد اما عملا لايحه بودجه ۹۱ چنين موضوعى را نشان نمى دهد و وابستگى ها به درآمدهاى نفتى همچنان برقرار است، گفت: اين موضوع نشان دهنده اين است كه با وجود واگذاريها، هنوز تصدى هاى دولت كم نشده است. به گفته فولادگر، در گزارشها نيز اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفته و مطرح شده است كه دولت همچنان در شركتهاى دولتى هزينه مى كند اما اصل ۴۴ به كاهش بار دولت و تصدى ها توجه داشته است.
   
معاون سياسى رئيس مجلس اعلاى عراق:
نگران تاثير تحولات سوريه بر عراق هستيم
•افزايش توليد نفت عراق براى پر كردن خلاء نفت ايران نيست•
محسن حكيم درباره تحريم  نفتى و بانكى اتحاديه اروپا عليه ايران با بيان اين كه تحريم ها به ايران آسيب نمى زند تاكيد كرد كه هيچ كشورى نمى تواند در طولانى مدت نفت ايران را جايگزين كند. وى درباره برنامه افزايش توليد نفت عراق در سا ل هاى آينده تاكيد كرد: افزايش توليد نفت عراق براى پركردن خلاء نفت ايران نيست. محسن حكيم؛ معاون سياسى رييس مجلس اعلاى اسلامى عراق؛ در گفت وگو با ايسنا از تاثير پذيرفتن عراق از فضاى سوريه و واكنش ها و كنش ها در اين كشور تحت تاثير اين تحولات را بسيار عميق و جدى دانست و گفت: آثار منفى هرگونه تغيير در حاكميت سوريه به طور مستقيم بر عراق تاثير منفى خواهد داشت و اين مساله براى ما نگران كننده است. وى ادامه داد: معاون سياسى رييس مجلس اعلاى اسلامى عراق با رد هرگونه دخالت خارجى در امور سوريه خاطرنشان كرد: معتقديم هرگونه اصلاحاتى بايد داخلى بوده و تمامى گروه هاى سياسى سوريه را در بر گيرد. معاون سياسى رييس مجلس اعلاى اسلامى عراق در پاسخ به اين پرسش كه چنان چه تحولات در سوريه تحت تاثير مداخله خارجى ها ادامه يابد، عراق چه برنامه اى براى جلوگيرى از آثار اين تحولات به كشورش دارد؟ گفت: ما مرزهاى مشترك و طولانى با سوريه داريم و در سال هاى گذشته ضربه هاى محكمى از كنترل نشدن مرزها به دولت عراق وارد شده است. چنان چه اصلاحات در سوريه شامل همه گروه هاى سورى نشود و راهكار سورى براى حل و فصل مناقشه به وجود آمده در اين كشور ارايه نشود، شاهد روى كار آمدن گروه هاى تندرو در اين كشور خواهيم بود و احتمال يك جنگ داخلى در سوريه افزايش مى يابد كه راه را براى ورود تروريست ها كه در گذشته هم دست شان به خون ملت عراق آلوده شده است، باز مى كند. حكيم درباره ايران تصريح كرد: در ملاقات با مقامات ترك نگرانى شديد خود را نسبت به تحريم هاى جديد عليه ايران اعلام كرديم و دوستان تركيه  اطمينان دادند كه ابتكارعمل هايى براى حل مشكلات فيمابين ايران و اروپا و  آمريكا انجام داده و خواهند داد. وى تاكيد كرد: هرگونه اقدام نابخردانه در اين زمينه آثار زيان بارى نه تنها براى ايران، بلكه براى كل منطقه و جهان خواهد داشت. معاون سياسى رييس مجلس اعلاى اسلامى عراق در پاسخ به اين پرسش كه عراق در واكنش به تحريم هاى نفتى ايران از سوى آمريكا و اتحاديه اروپا چه اقدامى انجام خواهد داد؟ گفت: ارتباط ميان ملت و دولت عراق و ايران از يك رابطه سياسى محض نشات نمى گيرد، بلكه اين ارتباط تاريخى، فرهنگى و سياسى است، بنابراين هر اقدام و تاثيرى بر عراق يا ايران خود به خود بر كشور ديگر اثر مى گذارد. ايران از بزرگ ترين كشورهاى منطقه است و تاثيرگذارى اش بر جهان و منطقه به اندازه امتدادهاى فكرى و عمق استراتژيكى است كه اين كشور دارد. ما هرگونه تحريم  عليه ايران را به شدت رد مى كنيم و آن را خارج از عقلانيت و اقدامى انفعالى مى دانيم. وى درباره برخى تحليل ها كه عراق را جايگزين ايران در تامين نفت كشورهاى مختلف در آينده مى دانند؟ اظهار كرد: دولت عراق از چند سال پيش برنامه اى بلند مدت براى سياست هاى نفتى خود در نظر گرفت و اين برنامه ريزى با توجه به نياز عراق به درآمدهاى ناشى از فروش نفت براى دوران بازسازى و توسعه اقتصادى است و به همين منظور از دو سه سال پيش با بزرگ ترين شركت هاى نفتى جهان قراردادهايى منعقد شده است و شروع به افزايش توليد كرده ايم. معاون سياسى رييس مجلس اعلاى اسلامى عراق گفت: عراق در حال حاضر سه ميليون بشكه نفت در روز توليد دارد كه دو ميليون و دويست بشكه آن در روز صادر مى شود. قرار است تا سال ۲۰۱۷ اين رقم را به ۸ الى ۱۲ ميليون بشكه در روز برسانيم. اما اين افزايش توليد با توجه به رشد تقاضا براى انرژى در دنيا است و به معناى پر كردن خلاء نفتى ديگر كشورها تحت الشعاع تحريم نفت ايران نيست.
   
 
مبادله تجارى ايران و امارات كاهش مى يابد
 
رييس اتاق مشترك ايران و امارات با اشاره به ممنوعيت گشايش اعتبار توسط ايرانيان در كشور امارات متذكر شد كه با روند فعلى مبادله  تجارى دو كشور ايران و امارات كاهش پيدا  مى كند. به اعقتاد وى و ديگر كارشناسان اين اقدام اماراتى ها نه تنها باعث كاهش مبادلات تجارى ايران نمى شود بلكه باعث خواهد شد كه آنها از مزاياى مراوده با ايران محروم شوند. به گزارش ايسنا، مسعود دانشمند با تاييد اين كه هم اكنون دو كشور قطر و امارات گشايش اعتبار اسنادى توسط ايرانى ها در بانك هاى خود را ممنوع اعلام كرده اند، گفت: اگر يك تاجر ايرانى تا پيش از اين مى خواست مثلا به كشور چين سنگ آهن صادر كند مى توانست يك ال.سى در كشور امارات باز كند و از طريق آن اعتبار اسنادى، كار مالى خود را با تاجر چينى انجام دهد يا اين كه بانك هاى اماراتى براى شركت هاى ايرانى ال.سى باز مى كردند كه از اين طريق شركت هاى ايرانى بتوانند كار تجارت خود را به صورت رسمى انجام دهند اما اكنون اين كار ممنوع شده است. وى ادامه داد:  با اين اتفاق تاجر ايرانى ديگر بايد فقط از طريق اعتماد به طرف مقابل، كار تجارت خود را انجام دهد.  به عبارت ديگر با اين اتفاق از تجارت رسمى فاصله مى گيريم. رييس شوراى مشترك ايران و امارات در ادامه در مورد تاثير اتفاق اخير در امارات بر تجارت ايران بيان كرد:  تا پيش از اين وقتى ما مى خواستيم از طريق امارات تجارت خود را سهل كنيم، اعتبار اسنادى در كشور امارات باز مى كرديم اما اكنون ديگر شركت هاى ايرانى ناچار هستند كه به كشورها و گزينه هاى ديگر براى گشايش ال.سى مراجعه كنند يا اين كه از طريق ارتباط مستقيم با طرف مقابل خود كار خود را انجام دهند. اما اين گونه نيست كه با اين اقدام تجارت ايران متوقف شود.
   
لاريجانى ابلاغ كرد؛
منع افزايش بيش از۲۰ درصدى قيمت حامل هاى انرژى در سال ۹۰
 
رييس مجلس شوراى اسلامى قانون منع افزايش بيش از ۲۰ درصد قيمت حامل هاى انرژى در سال ۹۰ را ابلاغ كرد. به گزارش ايسنا، على لاريجانى در پى انقضاى مهلت مـقرر در ماده يك قانون مـدنى و در اجـراى مفاد تبـصره مـاده يك قانون ياد شده، قانون تفـسير مفاد جـ
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
 
فقط به خاطر مسايل درمانى از شاهين جدا شدم
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شاهين بوشهر - شهردارى تبريز
 
 
 
 
 
۲۲ ارديبهشت؛ پايان ليگ برتر يازدهم
 
   
 
زور ذوب آهن به قعرنشين هم نرسيد
 
مس سرچشمه صفر
ذوب آهن صفر
داور: محمود رفيعى، كمك ها: حسين خانبان و حميد سيفى، اخطارها: مسعود ابراهيمى و حسن هورى از مس سرچشمه، سينا عشورى از ذوب آهن، اخراج: على حيدررضايى (دقيقه ۳۰) از مس سرچشمه، ورزشگاه: شهيد بهشتى باهنر، تماشاگر: حدود ۲۰۰ نفر
مس سرچشمه
محمد خزايى، رضا نوراللهى، على خانكى، اويس كردجهان، عليرضا ابراهيمى، امير محمدى، محسن مظفرى، محمد منصورى، محسن زاهدى (از دقيقه ۵۸ مسعود ابراهيمى)، مجيد باجلان (از دقيقه ۸۳ على زندوى) و مجتبى محبوب مجاز
سرمربى: اصغر شرفى
ذوب آهن
محمدباقر صادقى، سينا عشورى، فرشيد طالبى، محمد صلصالى، حسين ماهينى، على گودرزى، ايگور كاسترو (از دقيقه ۸۶ حميد شفاعت)، داود حقى (از دقيقه ۷۳ عليرضا حدادى فر)، على احمدى، پيام صادقيان (از دقيقه ۶۹ بهمن مالكى) و محمد قاضى
سرمربى: منصور ابراهيم زاده
لحظات حساس
دقيقه :۱۹ ارسال پيام صادقيان از جناح چپ با ضربه سر على احمدى همراه شد كه توپ وى به ديرك افقى مس برخورد كرد.
دقيقه :۲۱ ضربه از راه دور محسن مظفرى با اختلاف اندك از بالاى دروازه ذوب آهن به بيرون رفت.
شرح بازى
با توجه به اينكه مس سرچشمه ۱۰ بازيكن اصلى خود را به دليل محروميت و مصدوميت در اختيار نداشت، به مصاف تيم ذوب آهن رفت. اين بازى بسيار سرد و كسل كننده از سوى هر ۲ تيم شروع شد و توپ بيشتر در ميانه زمين جريان داشت و بازيكنان تلاش چندانى براى گشودن دروازه همديگر نشان نمى دادند. ذوبى ها كه به نظر مى رسيد از تك امتياز بازى رضايت دارند، ميل زيادى براى حمله نداشتند. تيم ميزبان هم قدرت چندانى نداشت تا دفاع مستحكم ميهمان خود را بشكند. هرچه به لحظات پايانى نزديك مى شديم، ذوب آهن محتاط تر بازى مى كرد چرا كه نيم نگاهى به ديدار آسيايى با استقلال تهران داشت. در نهايت اين مسابقه سرد بدون گل زده به پايان رسيد.
در حاشيه
• حسن هورى كه روى نيمكت ذخيره ها حضور داشت، آنقدر به داور اعتراض كرد تا اخطار گرفت.
• منصور ابراهيم زاده، سرمربى ذوب آهن با خبرنگاران در كنفرانس مطبوعاتى درگيرى لفظى پيدا كرد.
• اصغر شرفى در ادامه يك سريال تكرارى براى چندمين بار به اشتباه خود در جذب بازيكن در نيم فصل دوم اعتراف كرد.
• منصور ابراهيم زاده باز هم از گردان و حسينى در تركيب تيمش استفاده نكرد.
   
فقط به خاطر مسايل درمانى از شاهين جدا شدم
فيروز كريمى: فعلاً با هيچ تيمى مذاكره نداشته ام
 
فيروز كريمى سرمربى پيشين تيم فوتبال شاهين بوشهر پس از پذيرفته شدن استعفايش گفت: مسايل درمانى و نگرانى ناشى از سلامتى ام باعث جدايى ام از اين تيم شد و هيچ علت ديگرى غير از اين نداشت.وى درباره اين قطع همكارى اظهار كرد: اين جدايى موضوعى نبود كه يك دفعه  اتفاق بيفتد. قبل از حضور آقاى محمدپور بنده درباره مشكل پزشكى كه داشتم و بايد ۲ هفته اى استراحت كرده و تحت درمان قرار مى گرفتم با افراشته رئيس هيأت مديره باشگاه شاهين صحبت كرده بودم اما بعد از آن كه محمدپور آمد، صحبت هايى با وى داشتيم و قرار شد بخاطر حساسيت شرايط مسابقات شاهين اين موضوع به آينده موكول شود. كريمى در پاسخ به اين سوال كه آيا واقعا علت جدايى تان از شاهين همين بود و آيا نمى توانستيد اكنون و يا پس از فينال جام حذفى به مرخصى ۲ هفته اى رفته و دوباره كارتان را ادامه دهيد؟ تصريح كرد: مشخص نيست كه بعد از ۲ هفته اى كه بايد تحت درمان باشم، چه وضعيتى داشته باشم؛ ضمن اينكه به خاطر اهميت سلامتى ام نمى توانستم اين كار را به عقب بيندازم. وى در پاسخ به اين سوال كه آيا مشكلات مالى باشگاه شاهين در جدايى تان تاثيرگذار بود؟ خاطرنشان كرد: در طول مدت همكارى ام نهايت صداقت و محبت را از جانب باشگاه و هيات مديره شاهين ديدم. چندى پيش مبلغ خوبى هم به باشگاه تزريق شد كه بازيكنان بخشى از مطالبات شان را گرفته و بخشى از باقيمانده  طلب شان را هم به صورت چك دريافت كردند. همچنين با توجه به اينكه مديرعامل وقت تعهدى نسبت به بدهى  سال هاى پيش نداشت اما افراشته و محمدپور با تعهد اخلاقى و ورزشى كه دارند، بدهى  سال هاى گذشته را هم تسويه كردند. بنابراين ما هيچ مشكل مالى نداشتيم و اين موضوع در جدايى من هيچ نقشى نداشت. گرچه بحث هاى مالى گريبانگير همه تيم هاست اما بخاطر دوستى و صداقتى كه بين ما بود، هيچ مشكلى پيش نيامد. كريمى درباره اينكه طبق توافق با مديران باشگاه شاهين، چه ميزان از مبلغ قراردادش را دريافت كرده، گفت: طبق توافقى كه ما با هم داشتيم، از زمانى كه بنده به اين تيم آمدم و تا آخرين روزى كه مشغول به كار بودم مبلغ قراردادم محاسبه شد و دريافت كردم؛ نه يك ريال اضافه و نه يك ريال كمتر. همين مساله نشان دهنده تفاهم فى مابين بنده و مديران باشگاه شاهين بود. واقعا حيف شد. من تك تك عوامل اين باشگاه را دوست داشتم و فكر مى كنم اين قاعده دوسويه بود چرا كه دل به دل راه دارد. سرمربى پيشين شاهين در پاسخ به اين سوال كه شانس كداميك از دو تيم استقلال و شاهين را براى قهرمانى جام حذفى بيشتر مى دانيد، اظهار كرد: تا آن زمان ممكن است شرايط هر ۲ تيم فرق كند. استقلالى كه با ما در ليگ بازى كرد و در ثانيه هاى پايانى توانست شاهين را در ليگ شكست دهد، با استقلالى كه در داربى شكست خورد، با استقلالى كه ۲۵ اسفند بايد در فينال جام حذفى حاضر باشد، تفاوت هايى با هم خواهند داشت. با وجود احترامى كه براى همه بازيكنان خوب استقلال قائل هستم اما در بازى ليگ شاهين در عين شايستگى مغلوب استقلال و مجتبى جبارى شد. جبارى هت تريك كرد اما او در داربى حضور نداشت. نمى گويم علت باخت استقلال مقابل پرسپوليس فقط نبود جبارى بود اما هر بازيكنى كه در اين تيم نباشد، به كليت كار صدمه مى زند. پرويز مظلومى سرمربى استقلال پس از اين بازى گفت كه براى تعويض دستم خالى بوده، پس ببينيد شرايط اين استقلال با آن استقلالى كه مقابل ما بازى كرد متفاوت بود. معلوم نيست ۴۰ روز ديگر شرايط اين تيم در فينال جام حذفى چطور باشد. پيش بينى بازى نزديك آسان  است و مى توان با توجه به موجوديت تيم ها نظراتى را ارايه كرد اما از الان نمى شود پيش بينى درستى براى فينال داشت. وى در واكنش به اينكه واقعاً شما در جلسه انتخاب ميزبانى جام حذفى، گفته بوديد فينال را بدون حضور تماشاگر در ورزشگاه آزادى برگزار كنيد و آيا طبق گفته عزيزمحمدى بين شما و مسئولان تيم استقلال ناراحتى بوجود آمد؟گفت: ناراحتى وجود نداشت. فقط در مواردى بحث مى كرديم كه بهتر است كجا فينال برگزار شود. ما گفتيم فينال اگر بخواهد در شهرهاى پيشنهاد شده باشد، تماشاگران بوشهرى بايد با ۲ پرواز خود را به آنجا برسانند؛ مثلا مشهد يكى از آن شهرها بود. انصافا سازمان ليگ هم در مواجهه با دلايل ما بسيار منطقى و محبت آميز برخورد كرد. ما گفتيم استقلال در هر شهرى طرفداران خودش را دارد،  پس بهتر است فينال جايى برگزار شود كه امكان حضور تماشاگران بوشهرى هم وجود داشته باشد. بنابراين شيراز انتخاب شد. استقلالى ها خودشان بازى شاهين مقابل اين تيم را ديده و مى دانند كه تيم ما واقعا فوتبال بازى مى كند. بنده پيشنهاد دادم اگر مى خواهيد در يك زمين چمن ايده ال بازى كنيد و زمين ورزشگاه آزادى هم اين ويژگى را دارد، ما هم مشكلى نداريم اما قطعا حضور تماشاگران يكطرفه به سود استقلال خواهد شد؛ بنابراين بازى را بدون تماشاگر برگزار كنيد تا عدالت درباره هر دو طرف رعايت شود. كريمى در رابطه با اينكه اگر شاهين و استقلال الان مقابل يكديگر بازى كنند، شانس كدام تيم براى برد بيشتر است، خاطرنشان كرد: شك نكنيد، شاهين الان شرايط مطلوب ترى نسبت به استقلال دارد و شانس بيشترى براى پيروزى در آن بازى خواهد داشت.وى با بيان اينكه همه عوامل يك تيم در برد و باخت ها سهيم هستند، خاطرنشان كرد: معتقدم حتى تماشاگران استقلال هم در بردها و باخت هاى اين تيم سهيم هستند. بر كسى پوشيده نيست كه يكى از عوامل پيروزهاى استقلال در رقابت هاى امسال، غوغا و حمايت طرفدارانش است؛ پس امروز هم اگر به پرسپوليس باختند، بخشى از مسئوليت  آن برعهده طرفداران اين تيم است. تمام مربيان، بازيكنان و طرفداران يك تيم در برد و باخت تيم شان سهم دارند اما متاسفانه پس از باخت ها، سيبل  هميشگى سرمربى تيم است كه نبايد اين طور باشد. كريمى در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا براى پيوستن به تيمى ديگرى در ليگ برتر، مذاكره اى داشتيد؟ گفت: خير. هيچ مذاكره اى با هيچ تيمى نداشتم.
   
 
يوسفى: بازى با پارسه براى ما حياتى است
 
بهمن يوسفى بازيكن تيم استيل آذين درباره بازى و باخت تيمشان مقابل گسترش فولاد تبريز گفت: متاسفانه اين مسابقه زياد جالب نبود. چراكه شرايط جوى و زمين نامساعد تيم ميزبان باعث شده بود تا هر ۲ تيم رو به بازى هوايى بياورند در حالى كه تاكتيك تيمى ما روى زمين است. تمام برنامه  ما به همين دليل به هم ريخت و نتوانستيم به درستى تفكرات سرمربى تيم را در زمين اجرا كنيم.وى در ادامه افزود: از طرفى داورى اين ديدار هم به ضرر ما تمام شد. تيم ما دقايقى از زمان بازى را در اختيار داشت و توانست گل اول بازى را به ثمر برساند اما داور گل سالم ما را آفسايد اعلام كرد و در عوض گلى كه بازيكنان گسترش فولاد در شرايط آفسايد زدند از طرف داور راى به صحت گل داد كه كمى در روحيه بچه ها تاثيرگذار بود. داورى ضعيف بود و همين موضوع باعث شد تا گل دوم را هم دريافت كنيم. وى در پايان درباره بازى پيش رو مقابل پارسه تهران گفت: تمام تلاشمان را به كار خواهيم گرفت تا اين تيم را شكست داده و هر۳ امتياز بازى را در خانه حفظ كنيم. اين بازى براى ما حياتى است. تنها مشكلى كه وجود دارد نشناختن تفكرات مهدى دينورزاده مربى تازه پارسه است . به هرحال من به توانايى بچه ها ايمان دارم و اميدوارم هرطور شده از سد اين تيم عبور كنيم.
   
 
دانشدوست: در نيم فصل دوم بيشتر تيمها مدعى قهرمانى هستند
 
داود دانشدوست، بازيكن تيم فوتبال تراكتورسازى تبريز گفت: در نيم فصل دوم بيشتر تيمها مدعى قهرمانى شده اند. وى در رابطه با مصدوميتش گفت: خوشبختانه۲ ، ۳ هفته ايست از بند مصدوميت رها شده ام و كاملا آماده بازى كردن هستم و اگر كادرفنى صلاح بداند مى توانم مقابل صنعت نفت آبادان به ميدان بروم. دانشدوست در رابطه با ديدار تيمش مقابل صنعت نفت آبادان اظهار داشت: بازى با نفت يك ديدار خانگى است كه بايد از آن ۳ امتياز بگيريم. ما با گرفتن امتيازات كامل اين بازى مى توانيم همچنان در كورس قهرمانى باقى بمانيم. بازيكن تراكتورسازى اشاره اى هم به صدرنشينى سپاهان در جدول رده بندى داشت و تصريح كرد: در نيم فصل دوم خيلى از تيمها مدعى قهرمانى شده اند. در حال حاضر استقلال ، تراكتورسازى ، سپاهان، صباى قم و نفت تهران مدعى قهرمانى هستند و همين موضوع كار را براى قهرمانى سخت كرده است. به هرحال ما تمام تلاشمان را براى قهرمانى به كار خواهيم بست و به همين خاطر همه بازيها برايمان حكم فينال را دارد.
   
 
برنامه ادامه مسابقات هفته هجدهم
 
ليگ دسته دوم
چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه ، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
چوكاى تالش- پرسپوليس برازجان، ورزشگاه عضدى رشت
نوژن شهردارى نوشهر- گسترش فولاد سهند، ورزشگاه شهداى نوشهر
آشيان گستران ورامين- نفت نوين آبادان، ورزشگاه تختى ورامين
پرشان زنجان- سايپامهركرج، ورزشگاه كارگران زنجان
داتيس لرستان- منطقه ويژه بندرعباس، ورزشگاه تختى خرم آباد
شهردارى دزفول- نفت اميديه، ورزشگاه شهداى دزفول
پاس نوين همدان - پيام خراسان ، ورزشگاه مفتح همدان
فولاد نوين اهواز- سياه جامگان مشهد، ورزشگاه اختصاصى فولاد اهواز
نفت و گاز گچساران- بدربندركنگ، ورزشگاه شهداى گچساران
مقاومت تهران- شموشك نوشهر، ورزشگاه ۱۳ آذر تهران
استقلال اهواز- گازفجرجم بوشهر، ورزشگاه تختى اهواز
پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
ذوب آهن نوين اصفهان- سپيدرود رشت، ورزشگاه ملت اصفهان
   
 
هفته هجدهم ليگ دسته دوم
 
شهردارى اردبيل به رده دوم گروه اول رسيد، پيروزى ملى حفارى مقابل گيتى پسند
هفته هجدهم ليگ دسته دوم ديروز با برگزارى ۲ ديدار از گروه اول برگزار مى شود. در بازى حساس ديروز شهردارى اردبيل با نتيجه
۴ بر يك نفت محمودآباد را شكست و به رده دوم اين گروه رسيد. ملى حفارى اهواز نيز با نتيجه
۳ بر ۲ گيتى پسند اصفهان را مغلوب كرد.نتايج و گلزنان ۲ بازى ديروز به شرح ذيل است:
شهردارى اردبيل ۴- نفت محمودآباد يك
گل ها: فرزاد رحيمى، فرهاد جليل القدر، سيامك نعمتى و حميد غيبتى براى شهردارى اردبيل و نصرت قاضى براى نفت محمودآباد
ملى حفارى اهواز ۳ - گيتى پسند اصفهان ۲
گل  ها: رسول رمضانى ، ابراهيم جلالى و حسن باوى فر براى ملى حفارى اهواز
   
 
عقيلى در ليست العربى براى حضور در ليگ قهرمانان آسيا
 
هادى عقيلى مدافع فصل گذشته سپاهان در ليست العربى براى شركت در فصل جديد ليگ قهرمانان آسيا قرار گرفت. باشگاه العربى قطر اسامى بازيكنان خارجى خود را براى شركت در ليگ قهرمانان آسيا اعلام كرد كه در ميان آن ها نام هادى عقيلى مدافع فصل گذشته سپاهان به چشم مى خورد. عقيلى در بازى مقابل الاهلى در چارچوب هفته  دوازدهم ليگ ستارگان قطر مصدوم و راهى بيمارستان شد اما هفته  گذشته در تمرين اين تيم شركت كرد و در بازى هاى آينده در تركيب تيمش بازى خواهد كرد. العربى در گروه B با تيم هاى الاتحاد عربستان، پاختاكور ازبكستان و بنى ياس امارات هم گروه است و در نخستين بازى خود سه شنبه ششم مارچ در امارات به مصاف بنى ياس مى رود.
   
 
شكارى برگشت  پيروانى مشاور فنى مديرعامل برق شيراز شد
 
مهرداد شكارى سرمربى تيم فوتبال برق شيراز پس از مخالفت با استعفايش به تمرينات بازگشت.غلامحسين پيروانى كه به درخواست آبهشت، مديرعامل باشگاه برق شيراز در تمرينات تيم فوتبال اين باشگاه حضور يافته بود، به عنوان مشاور فنى مديرعامل انتخاب شد.آبهشت، مديرعامل باشگاه برق شيراز با اعلام اين خبر گفت: با توجه به توانايى هايى كه پيروانى دارد از اين پس او به عنوان مشاور فنى مديرعامل كار خواهد كرد و اختيار تام در بخش فنى دارد.وى در پاسخ به اين سوال كه آيا شكارى، سرمربى اين تيم به تمرينات بازگشته يا خير، عنوان كرد: شكارى به دليل نتايجى كه تيم گرفته بود و اعتراضى كه تماشاگران داشتند، ناراحت بود و استعفا داده بود اما با اين موضوع مخالفت كرديم و از امروز در تمرينات حاضر شد و به كارش ادامه مى دهد.برق شيراز پنجشنبه در هفته هجدهم ميهمان نيروى زمينى تهران است.
   
شاهين بوشهر - شهردارى تبريز
خودزنى همسايه هاى قعرنشين
 
۲ تيم شهردارى تبريز و شاهين بوشهر در حال حاضر با استقرار در رده هاى شانزده و هفدهم جدول رده بندى چنين به نظر مى رسد كه دارند سقوط به دسته پايين تر را تمرين مى كنند. شاهين بوشهر كه آخرين بازى خود را با فيروز كريمى يك بر صفر در اصفهان به ذوب آهن باخته بود، حالا بدون سرمربى خود مى خواهد در بوشهر مقابل يك تيم ديگر قعرنشين به ميدان برود تيمى كه در اين چند بازى اخير با مديرروستا نشان داده است كه يك تيم مفت باز نيست. شاهين بوشهر امروز با ابراهيم قاسمپور كه در نيم فصل اول داماش را احيا و سپس از اين تيم جدا شد، آرزوهاى بسيارى دارد و مى خواهد در ۱۰بازى باقيمانده با گرفتن حداكثر امتيازات از حريفان شانس خود را براى بقا در ليگ برتر بيازمايد. از آن طرف شهردارى تبريز هم با على اصغر مديرروستا چنين رؤيايى را در سر مى پروراند. شهردارى چى ها كه در آخرين بازى خود در خانه مقابل فولاد به يك تساوى يك بريك رسيدند، حالا با ۲۵امتياز يعنى هم امتياز با تيم شاهين بوشهر چشم به كار سخت يعنى پيروزى در بازى بيرون خانه را دارند تا با ۱۳ امتياز آن ۳ ۲، پله اى خود را در جدول رده بندى ليگ جابه جا شده ببينند، كارى كه اگرچه سخت اما براى تبريزى ها محال نخواهد بود.
   
 
برنامه ادامه بازى هاى هفته بيست و پنجم ليگ برتر
 
سه شنبه ۱۵ بهمن
شاهين بوشهر - شهردارى تبريز، ورزشگاه شهيد بهشتى بوشهر، ساعت ۱۵
پرسپوليس - فجر شهيد سپاسى، ورزشگاه آزادى تهران، ساعت ۱۷
چهارشنبه ۱۶ بهمن، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه
ملوان - نفت تهران، ورزشگاه تختى انزلى
سپاهان - مس كرمان، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
تراكتورسازى - نفت آبادان، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
پنجشنبه ۱۷ بهمن
راه آهن - داماش گيلان، ورزشگاه اكباتان تهران، ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه
فولاد خوزستان - صباى قم، ورزشگاه تختى اهواز، ساعت ۱۶
   
 
طنز ورزشى ۴۰ سال بعد در همين روزها !
 
پس لرزه هاى داربى
•سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۳۰ ، يكى از اعضاى هيات مديره تيم آبى تهران به خبرنگاران گفت: من به كادر فنى تيم تاكيد كرده ام كه از اين پس بعد از گل زنى تيم شادى نكنند چرا كه يكى از دست اندركاران تيم پرسپوليس گفته است كه شادى مربى تيم آبى تهران موجب شد تا بازيكنان آن تيم با
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
فولادگر:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
   
فولادگر:
بودجه ۹۱ احكام اصل ۴۴ را نقض كرد
 
رئيس كميسيون ويژه اصل ۴۴ مجلس با تاكيد بر اينكه لايحه بودجه ۹۱ در شرايط عادى كشور داراى كاربرد است و نه در شرايط سخت و تحريم، گفت كه دولت در اين لايحه برخى احكام اصل ۴۴ قانون اساسى را نقض كرده است.
حميدرضا فولادگر در گفتگو با مهر در ارزيابى خود از لايحه بودجه سال ۹۱ كشور گفت: اين لايحه دولت شباهت بسيار زيادى به بودجه سال جارى دارد اما با چند تفاوت.رئيس كميسيون اصل ۴۴ مجلس اظهار داشت: يكى از مهم ترين تفاوتهاى لايحه بودجه سال ۹۱ با بودجه امسال اين است كه حدود ۶ درصد در بودجه هاى بخش عمومى انقباضى عمل كرده است.فولادگر ادامه داد: البته در اين زمينه بودجه هاى مربوط به شركتهاى دولتى براى سال آينده نسبت به سال جارى بيشتر در نظر گرفته شده است، بنابراين اگر بودجه هاى مربوط به بخش هاى عمومى كمى كاهش يافته اما بودجه شركتها بيشتر شده و سرجمع منابعى كه پيشنهاد شده است، ما را به جمع امسال بودجه در اين بخش مى رساند.اين نماينده مجلس با بيان اينكه حدود ۲۰ درصد از بودجه شركتهاى دولتى در حوزه هاى صنعت و معدن نسبت به سال جارى در لايحه بودجه ۹۱ بيشتر شده است، خاطر نشان كرد: اين موضوع نشان دهنده اين موضوع است كه تصدى هاى دولتى در بخش مربوط به واگذارى شركتهاى دولتى كم نشده است.رئيس كميسيون اصل ۴۴ مجلس گفت: در بخشهايى نيز مشاهده مى شود كه برخى از احكام سياستهاى اصل ۴۴ قانون اساسى نقض شده است. به گفته فولادگر، در چند بند متعدد مانند برخى از احكام بند ۸ و ماده ۲۹ و برخى از اجزاء ماده ۲۸ در موارد بسيارى احكام اصل ۴۴ قانون اساسى را نقض كرده است.وى تاكيد كرد: دولت ماده ۲۹ را به صورت كلى متوقف كرده است و اين موضوع به بخشى از ماده ۲۸ نيز مربوط مى شود. در جايى عنوان شده است كه هر شركتى كه نام برده مى شود از شمول واگذارى سهام به سازمان خصوصى سازى خارج است.
تخلفات اصل چهل و چهارى
اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه اين موضوع به معنى تغيير بخشهايى از سياستهاى اصل ۴۴ قانون اساسى است، بيان داشت: ويژگى ديگر بودجه ۹۱ كه مى توان به آن اشاره كرد، عادى بودن آن است به نحوى كه براى شرايط سخت و تحريم و يا با ويژگى هاى سال جهاد اقتصادى نوشته نشده است.فولادگر با بيان اين موضوع كه به نسبت سال جهاد اقتصادى لايحه بودجه بايد به ويژگى هاى تحريم توجهات ويژه اى نشان مى داد، تصريح كرد: اين موارد در حال حاضر قابل بيان است.رئيس كميسيون ويژه اصل ۴۴ مجلس همچنين از بررسى اجمالى موارد مطرح شده در لايحه بودجه ۹۱ در كميسيون صنايع و معادن مجلس خبر داد و گفت: براى امروز دوشنبه هم در كميسيون ويژه اصل ۴۴ مجلس، بودجه را از بعد سياستهاى اصل ۴۴ مجلس بررسى و كارشناسى خواهيم كرد.وى در پاسخ به اين سئوال كه قرار بود دولت در هر سال و در قالب بودجه نويسى هاى جديد، وابستگى كشور به درآمدهاى نفتى را به ميزان ۲۰ درصد كاهش دهد اما عملا لايحه بودجه ۹۱ چنين موضوعى را نشان نمى دهد و وابستگى ها به درآمدهاى نفتى همچنان برقرار است، گفت: اين موضوع نشان دهنده اين است كه با وجود واگذاريها، هنوز تصدى هاى دولت كم نشده است.
دولت همچنان براى شركتهاى خود هزينه مى كند
به گفته فولادگر، در گزارشها نيز اين موضوع مورد تاكيد قرار گرفته و مطرح شده است كه دولت همچنان در شركتهاى دولتى هزينه مى كند اما اصل ۴۴ به كاهش بار دولت و تصدى ها توجه داشته است.اين نماينده مجلس درباره اينكه آيا درامدهاى پيش بينى شده در لايحه بودجه ۹۱ همچون مالياتها قابل وصول است؟ اظهار داشت: دريافت ماليات و كاهش وابستگى ها به نفت امر خوبى است اما شرط آن اين است كه گستردگى، سطح و شمول آن افزايش يابد و نه عمق آن.رئيس كميسيون اصل ۴۴ مجلس، گفت: در حال حاضر ماليات از افراد دريافت مى شود كه داراى ترازنامه و يا گزارشات مالى هستند و سخت گيرى ها در اين بخش افزايش مى يابد اما از آن طرف گروهى زيادى هستند كه فرار مالياتى دارند و ديده نمى شوند.
   
 
مأموريت ويژه مركز پژوهش ها و ديوان محاسبات براى اصلاح بودجه ۹۱
 
عضو هيأت رئيسه مجلس شوراى اسلامى از ماموريت هيأت رئيسه به مركز پژوهش ها و ديوان محاسبات براى بررسى نواقص لايحه بودجه ۱۳۹۱ تا پايان انتخابات خبر داد و اعلام كرد لايحه بودجه پيش از ارسال به كميسيون تلفيق از سوى اين دو مركز اصلاح خواهد شد.محمد دهقان در گفتگو با مهر اظهار داشت: باتوجه به نواقص لايحه بودجه ۱۳۹۱ هيئت رئيسه بر دقت كامل در بررسى بودجه تاكيد دارد.موارد خلاف قانون مهمى در لايحه بودجه ۹۱ وجود داردوى در خصوص نواقص لايحه بودجه تصريح كرد: بسيارى از قوانينى كه بايد در لايحه بودجه آورده مى شد در اين لايحه وجود ندارد و در مقابل موارد خلاف قانون مهمى در اين لايحه ديده مى شود .عضو كميسيون حقوقى مجلس افزود: دولت در لايحه پيشنهادى خود مقرر كرده كه از صندوق توسعه ملى براى بودجه عمومى خود برداشت كند و همچنين بر اساس قانون بايد درآمد ها و هزينه هاى اجراى قانون هدفمندى يارانه ها در رديف هاى بودجه تعيين شود اما متاسفانه چنين رديف هايى در لايحه بودجه وجود ندارد.
بودجه قبل از رسيدن به كميسيون تلفيق اصلاح مى شود
وى تاكيد كرد: هيأت رئيسه مجلس شوراى اسلامى در جلسه بررسى نقاط قوت و ضعف لايحه بودجه سال ۹۱ به مركز پژوهش ها و ديوان محاسبات ماموريت دادند تا ۱۴ اسفند ماه اولين جلسه مجلس شوراى اسلامى پس از انتخابات بررسى لايحه بودجه را به پايان برسانند و كميسيون تلفيق بررسى لايحه بودجه را با اصلاحات صورت گرفته آغاز كند.دهقان با بيان اينكه كميسيون تلفيق مجلس شوراى اسلامى از نيمه دوم اسفند ماه پس از انتخابات بررسى لايحه بودجه را آغاز مى كند افزود: احتمالا بررسى لايحه بودجه تا پايان فروردين ماه به طول خواهد انجاميد.احمد توكلى رئيس مركز پژوهش هاى مجلس شوراى اسلامى در خصوص لايحه بودجه سال ۹۱ تصريح كرده است: لايحه بودجه اى كه دولت براى سال ۹۱ به مجلس ارائه كرده مجموعه در هم و برهمى است كه از جهت نقض قوانين بودجه ريزى و عدم رعايت قوانين حيرت آور است.وى گفت: چيزى كه ارائه شده اصلا بودجه نيست و نه با علم نه با واقعيت و نه با قانون همخوانى ندارد.
   
 
موجودى صندوق توسعه  ملى ۲۷ ميليارد دلار اعلام شد
 
عضو هيات عامل صندوق توسعه ملى موجودى فعلى اين صندوق را بيش از ۲۷ ميليارد دلار عنوان كرد و گفت كه براى برخوردارى بخش صنعت و معدن از تسهيلات صندوق توسعه ملى، تاكنون مسدودى ۲‎/۵ ميليارد دلار به بانك مركزى اعلام شده است.محمود دودانگه در گفتگو با مهر گفت: مطابق با آخرين گزارش هاى اعلام شده از سوى صندوق توسعه ملى، موجودى فعلى اين صندوق هم اكنون بالغ بر ۲۷ ميليارد دلار است كه بر اين اساس، تاكنون ۱۳‎/۵ ميليارد دلار قرارداد عامليت با بانكها براى پرداخت منابع مالى به بخش خصوصى منعقد شده است.عضو هيئت عامل صندوق توسعه ملى افزود: براى اختصاص تسهيلات صندوق توسعه ملى به بخش صنعت و معدن، قرارداد عامليت اختصاص ۵‎/۵ ميليارد دلار با بانك صنعت و معدن منعقد شده كه از اين ميزان، مسدودى ۲‎/۵ ميليارد دلارى به بانك مركزى اعلام شده است.وى تصريح كرد: بر اين اساس، فرآيند گشايش اعتبار از طريق بانك عامل در حال انجام است، ضمن اينكه براى ۳ ميليارد دلار بعدى نيز قرار بر اين است كه اقدامات نهايى صورت گيرد.دودانگه از برخوردارى نيروگاهها و پتروشيمى ها از منابع مرتبط با صندوق توسعه ملى خبرداد و گفت: هم اكنون در حال نهايى كردن طرح هاى سرمايه گذارى در سه حوزه نيروگاهها، پتروشيمى ها و صنعت و معدن هستيم كه اميدواريم ظرف روزهاى آينده، طرحهاى مرتبط نهايى شده و در عمل، كار تخصيص اعتبار از طريق بانك عامل انجام شود، البته بانكهاى ديگرى نيز مى توانند طرح هاى معدنى و صنعتى خود را ارسال كنند.
   
 
سازمان تمليكى سال آينده به سوددهى مى رسد
 
- زهره مجتهدزاده : سازمان تمليكى برنامه ريزى هايى براى فروش اموال غير منقول در بورس دارد و همچنين در سال جارى ۱۹‎/۶ ميليارد ريال طلا توسط سازمان فروخته شده است.به گزارش خبرنگار ابرار اقتصادى ، اردشير محمدى ، مديرعامل سازمان اموال تمليكى كل فروش سازمان جمع آورى و فروش املاك تمليكى در ۱۰ ماهه امسال را ۸۴۸ ميليارد و ۵۶۷ ميليون ريال با رشد ۳۶ درصدى نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام كرد.مديرعامل سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى سهم اموال منقول از كل فروش را ۶۳۹ ميليارد و ۷۹۰ ميليون ريال با رشد ۲۷ درصد و اموال غير منقول را ۲۰۸ ميليارد ريال ذكر كرد و افزود: پيش بينى مى شود با تمهيدات اعمال شده تا پايان سال رشد قابل توجهى در فروش و تعيين تكليف اموال غير منقول داشته باشيم و به بالاى رشد ۵۰ درصد برسيم.وى با بيان اينكه ما فقط به فروش فكرنمى كنيم، افزود: امسال ۸ ميليارد تومان كالا توسط اين سازمان منهدم شده است كه بيشتر آنها غير استاندارد، غير بهداشتى و مغاير با شئونات ملى و مذهبى بوده است.وى از برنامه اى براى فروش اموال غير منقول در بورس خبر داد و گفت: با اجراى اين برنامه ديگر اين موضوع كه اين سازمان مشتريان خاص خود را دارد منتفى مى شود.محمدى با بيان اينكه سازمان امسال از مرحله زيان عبور خواهد كرد، افزود: پيش بينى مى شود در سال آينده نه تنها از زيان خارج شويم بلكه به مرحله سودهى برسيم.وى با بيان اينكه در بودجه سال ۹۱ بالغ بر ۱۴۰ ميليارد تومان درآمد براى سازمان پيش بينى شده است، اظهارداشت:امسال اين سازمان ۱۹‎/۶ ميليارد ريال طلا فروخته و مبالغ حاصل را به حساب خزانه واريز كرده است.وى از برگزارى در مزايده در سال جارى خبر داد و گفت: اين سازمان سالانه ۱۱ مزايده در سال به غير از فروردين ماه برگزار مى كند اين درحاليست كه امسال بيشترين ميزان فروش ما در يك مزايده بالا ۱۲ ميليارد تومان بوده است كه پيش بينى مى شود در مزايده بعدى اين رقم بالاتر و بالغ بر ۱۵ ميليارد تومان خواهد بود.وى گفت: ۲۷ درصد اموال غيرمنقول فروش رفته، پوشاك و بقيه ساير اموال است، بيشترين حجم كالاهاى فروش رفته نيز شامل پوشاك، لوازم برقى، منسوجات، لوازم صنعتى، كالاهاى سريع الفساد مثل برنج و چاى است.
   
 
استفاده از قانون بازنشستگى پيش از موعد سخت تر مى شود
 
دولت در لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ كل كشور، دو شرط جديد براى استفاده از قانون بازنشستگى پيش از موعد كاركنان دولت منظور كرده كه يكى از آنها چشم پوشى از سنوات ارفاقى و ديگرى حذف پست سازمانى است . بر اساس گزارش ايرنا ، در لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ آمده است: بازنشستگى پيش از موعد كاركنان دولت با موافقت بالاترين مقام اجرايى دستگاه يا مقام مجاز موضوع مواد ۵۲ و ۵۳ قانون محاسبات عمومى و بدون سنوات ارفاقى و مشروط به حذف پست سازمانى مجاز است. بر اساس اين لايحه، اجراى اين حكم از محل منابع دستگاه ها و واگذارى سهام و سهم الشركه دولتى و ساير اموال دولتى و يا منابع حاصل از واگذارى آن قابل پرداخت است. در صورت تصويب اين لايحه از سوى مجلس شوراى اسلامى ، كسانى كه بخواهند در سال ۱۳۹۱ از قانون بازنشستگى پيش از موعد استفاده كنند، به ازاى ۲۵سال خدمت ، ۲۵ روز حقوق دريافت خواهند كرد ،همچنين دستگاه مربوطه بايد با حذف پست سازمانى كارمند بازنشسته نيز موافقت كند . گفتنى است كه قانون بازنشستگى پيش از موعد كاركنان دولت در سال ۱۳۸۶ مصوب و تا سال ۱۳۸۹ اجرا شد ، بر اساس اين قانون كاركنان دولت مى توانستند با ۲۵ سال سابقه و ۳۰ روز حقوق ( كارمندان زن با ۲۰ سال سابقه و ۲۵ روز جقوق ) بازنشسته شوند . اين قانون همزمان با بررسى لايحه بودجه سال ۱۳۹۰ در ارديبهشت ماه سال جارى به پيشنهاد نمايندگان مجلس شوراى اسلامى و با وجود مخالفت دولت بمدت پنج سال ( از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ ) تمديد شد ، ولى در عمل به دليل نبود اعتبار، اجراى آن در سال جارى با كندى بسيار روبرو بود. با اضافه شدن دو شرط جديد حذف سنوات ارفاقى و حذف پست سازمانى در لايحه بودجه سال ۱۳۹۱ كل كشور براى استفاده از قانون بازنشستگى پيش از موعد به نظر مى رسد كه تصويب اين قانون، تعداد متقاضيان را كاهش دهد.
   
 
آغاز به كار ۳ اتحاديه نظارتى در بخش هاى مسكن،  مصرف و اعتبار
 
با راه اندازى اتحاديه هاى نظارتى و تخصصى، بسيارى از اختيارات و مسئوليت هاى وزارتخانه تا سطح نظارت به تعاونى ها و اتحاديه ها واگذار مى شود.غلامحسين حسينى نيا، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى   به ايسنا گفت: در راستاى اجراى سياست هاى اصل ۴۴ و به موجب ماده ۱۲۴ قانون تعاون كشور، نسبت به راه اندازى اتحاديه هاى نظارتى و تخصصى اقدام كرديم كه با ايجاد اين اتحاديه ها و با استفاده از توانمندى تعاونى ها شاهد برون سپارى هاى بسيارى در بخش تعاون خواهيم بود. وى از تشكيل ۳ اتحاديه نظارتى و تخصصى در اين راستا خبر داد و گفت: قبلا فعاليت اتحاديه ها و تعاونى ها به شكل عمومى بود ولى اكنون با راه اندازى اين اتحاديه ها امكان نظارت به شكل گسترده و در سطح بالاترى به وجود آمده است. حسينى نيا با اشاره به تشكيل هيات موسس و تدوين اساسنامه اين اتحاديه ها خاطر نشان كرد: ۳ اتحاديه اى كه تشكيل شدند در بخش هاى مسكن ، مصرف و اعتبار بودند و اين اتحاديه ها هم اكنون فراخوان عضويت داده و كار خود را شروع كرده اند.
وى در ادامه به قانون ساماندهى مبادلات مرزى اشاره كرد و گفت: با اصلاحات صورت گرفته در اين قانون، سامانه مديريت عملكرد تعاونى هاى مرزنشين با همكارى سازمان گمرك و وزارتخانه هاى كشور و صنعت، معدن و تجارت ايجاد شده است.وى گفت كه اين سامانه به منظور نظارت بر فعاليت تعاونى هاى مرزنشين و تعامل بيشتر ميان دستگاه ها راه اندازى مى شود. به گفته حسينى نيا با استفاده از اين سامانه، زمينه دستيابى به اطلاعات شفاف از آخرين وضعيت و فعاليت تعاونى هاى مرزنشين امكان پذير مى شود.
   
 
اداى احترام اتاق تعاون مركزى ايران به آرامان هاى انقلاب اسلامى
 
سرويس خبر- داريوش پاك بين ،دبير كل اتاق تعاون به همراه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى و تعدادى از مديران اتحاديه ها و شركتهاى تعاونى در ششمين روز ازايام اله دهه فجر با حضور در حرم مطهر امام راحل (ره) با آرمان هاى امام خمينى (ره) تجديد ميثاق كردند.به گزارش روابط عمومى اتاق تعاون ايران ، تعاونگران كشور به همراه عبدالرضا شيخ الاسلامى وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى روز دوشنبه به همراه معاونان، مسوولان و كاركنان وزارتخانه كار، تعاون و رفاه اجتماعى ، مديران و پرسنل اتاق تعاون مركزى ايران و مديران اتحاديه هاى تعاونى سراسرى با حضور در حرم امام خمينى (ره) به بنيانگذار جمهورى اسلامى اداى احترام كردند.
   
 
جذب منابع مالى سرمايه گذاران ايرانى مقيم خارج را در دستور كار داريم
 
معاون وزير اقتصاد و دارايى و و رييس سازمان سرمايه گذارى، كمك هاى اقتصادى و فنى ايران گفت كه جذب منابع مالى و حمايت از سرمايه گذاران ايرانى مقيم خارج از كشور را در دستور كار داريم.به گزارش ايرنا، بهروز عليشيرى گفت: امروز سرمايه هاى بسيارى از هموطنان ايرانى مقيم خارج، در خارج از كشور است كه مى بايست تمام مسوولان و از جمله استانداران با برنامه ريزى بيشتر نسبت به جذب اين سرمايه ها و منابع مالى اقدام نمايند.
وى ادامه داد: استفاده از توانايى و ظرفيت سرمايه گذاران خارجى، مى تواند كشور را در رسيدن به اهداف بلند اقتصادى و صنعتى و توسعه و پيشرفت يارى رساند. وى اظهار داشت: با توجه به همين ويژگى ها به دنبال نشر سرمايه گذارى خارجى هستيم و در اين زمينه اهتمام داريم زيرا اين گونه سرمايه گذارى يكى از نيازهاى ماست.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
 
يك فعال سياسى:
 
قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام:
 
مديرعامل بانك ملى خبر داد:
 
رئيس مركز پژوهش هاى مجلس:
•چيزى كه ارائه شده اصلا بودجه نيست و نه با علم نه با واقعيت و نه با قانون همخوانى ندارد•
نماينده ى سازمان حج در سوريه:
 
 
 
 
 
وزير دفاع خبر داد:
 
   
 
نوه امام:
عوامل مراسم نمادين ورود امام(ره) عذرخواهى كنند
 
حجت الاسلام و المسلمين مرتضى اشراقى، نوه امام خمينى، در صفحه شخصى خود خواستار عذرخواهى عوامل برگزارى مراسم ورود نمادين امام به ايران شد. به گزارش بازتاب وى نوشت: در ابتدا لازم مى دانم دهه مبارك فجر را به
تمامى ايرانيان و هموطنان عزيز تبريك و تهنيت عرض نمايم. دهه فجر سر آغاز تحولى عظيم و شگرف در زندگى اجتماعى و سياسى مردم ايران مى باشد كه اين تحول به نوبه خود كم نظير و يا بى نظير در چند قرن اخير، مى توان از آن ياد كرد. انقلاب اسلامى ايران با همت و حمايت مردم از رهبرى شخصيتى بزرگ و تكرار نشدنى به سرانجام رسيد كه جا دارد براى بررسى ابعاد گوناگون شخصيتى بزرگ، همچون امام خمينى(ره) تمامى دست اندركاران و بزرگان كشور همت گمارند و امام خوبيها و مهربانى ها به نسل جديد و نسل هاى آينده به درستى و حقيقى نشان دهند؛ كه اين هم به نفع نظام است و هم منافع ملى. مراسم هايى كه در ايام مبارك دهه فجر انجام مى شود بايد بيشتر جنبه تبيين و آگاه سازى نسل جديد و اشاعه و نشر هدف والاى امام خمينى(ره) در تاسيس حكومت جمهورى اسلامى را داشته باشد و بگونه ايانجام گردد كه علاوه بر الگو سازى از منش و رفتار امام براى نسل امروز، بتوان اين نوع و شيوه حكومتدارى را براى كشورهاى ديگر بعنوان الگو و نمونه معرفى كرد. نكته قابل تذكر اين است كه تبليغ و تبيين تفكر و شخصيت و منش امام در تمام ابعاد، همواره بايد با دقت و حساسيت ويژه اى از سوى مسوليين امر، انجام شود؛ زيرا خداى نا خواسته سوء تبليغ در اين خصوص مى تواند خسارات جبران ناپذيرى را در پى داشته باشد و در برداشت نسل جديد نسبت به معمار كبير انقلاب اسلامى كه دوران ايشان را درك نكرده اند، آثار منفى بر جاى بگذارد. متاسفانه با كوتاه بينى و كم توجهى بعضى از مسوولان برگزاركننده اين دهه مبارك، فقط به كارهاى پيش پا افتاده و نمادين تبديل شده است كه خود اشتباهى غير قابل قبول است. در مراسم نمادين ورود امام، نهايت اين كج سليقگى به منصه ظهور رسيد كه توسط رسانه هاى معاند با نظام و انقلاب به تصوير كشيده شد و موردسوء استفاده دشمنان امام و انقلاب قرار گرفت كه جا دارد مسوولان برگزاركننده هر چه سريعتر نسبت به اين اشتباه فاحش و غير قابل قبول خود، از مردم مومن و انقلابى ايران عذر خواهى نمايندو تمام تلاش و سعى خود را براى جبران چنين سهل انگارى انجام دهند.
   
يك فعال سياسى:
بايد به اندازه اى كه با اروپا مخالف هستيم در مقابل كمونيست نيز بايستيم
 
يك نماينده اسبق مجلس گفت: اهداف اساسى انقلاب محورى ترين شعارهاى سال ۵۷ و پيش از آن محسوب مى شوند كه حتى در سال هاى پس از انقلاب هم در شعارهاى مناسبتى مردم، به گوش مى رسد. به طور كلى مى توان اين شعار ها را در سه محور اصلى يعنى   همان استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى خلاصه كرد. ناصر قوامى، در خصوص روند دستيابى به اهداف مذكور به ايلنا گفت: تصور من بر اين است كه در سياست خارجى هنوز خيلى عقب هستيم چرا كه امروز روابط ايران با كشورهاى آمريكاى لاتين و روسيه و چين كه اساسا كمونيست هستند خلاصه مى شود، ضمن اينكه ايدئولوچژى اين كشور ها اين است كه دين افيون جامعه است در حاليكه على رغم تمام اين مسائل كشور ما تمايل بيشترى به ايجاد رابطه با اين كشور ها دارد و به آن ها نيز امتياز مى دهد. وى ادامه داد: بنابراين بايد به اندازه اى كه با اروپا مخالف هستيم در مقابل كمونيست نيز بايستيم در حالى كه اين روند در حال حاضر مورد شك و شبهه است و كسانى كه كشور را اداره مى كنند بايد پاسخگوى اصلى اين سوال باشند كه آيا به استقلالى كه در اوايل انقلاب مد نظرمان بود رسيديم يا خير. قوامى با بيان اينكه جمهوريت از مبانى اساسى نظام است، خاطر نشان كرد: جمهوريت در فرآيند انتخابات آزاد تحقق مى يابد. اگرچه شعار اصلى انقلاب اين بود كه همه مردم بايد از حق انتخاب برخوردار باشند ولى شاهد اين هستيم كه افرادى كه داعيه حكومت اسلامى به جاى جمهورى اسلامى دارند، اعتقادى به راى مردم ندارند. اين فعال سياسى تاكيد كرد: اگر چه وجود احزاب از ديگر نشانه هاى جمهورى است، ولى متاسفانه همانطور كه شاهد هستيم در ايران احزاب به معناى واقعى وجود ندارد. قوامى ضمن انتقاد به عملكرد رسانه ها، يادآور شد: صدا و سيما در ايران در اختيار جناح خاصى است كه نه تنها از احزاب مخالف حمايت نمى كنند بلكه در راستاى تضعيف آن ها نيز عمل مى كند. اين فعال اصلاح طلب در واكنش به خانه نشين شدن برخى از ياران امام، تاكيد كرد: اين افراد تاريخ انقلاب هستند، ولى متاسفانه كسانى كه براى انقلاب كوچك ترين حركتى نكردند و حتى با امام و انقلاب مخالف نيز بودند، در حال حاضر به نشر انديشه هاى امام مى پردازند و با عناوين مختلف در پى ضربه زدن به ياران راستين امام هستند. وى اضافه كرد: اين افراد در واقع در صدد هستند تا انتقام عدم رويارويى با امام را از ياران وى بگيرند، به گونه اى كه حتى تحمل انديشه هاى افرادى همچون هاشمى را نيز ندارند. قوامى ضمن انتقاد از عملكرد شوراى انقلاب فرهنگى، خاطرنشان كرد: اساسا دانشگاه آزاد يك ارگان خصوصى است و دولت حق دخالت در امور آن را ندارد ولى مى بينيم كه دولت برادر وزير علوم را به عنوان رئيس دانشگاه آزاد انتخاب مى كند. اين موضوع بيانگر اين است كه قشر خاصى هدفشان منزوى كردن ياران امام به ويژه هاشمى است.
   
قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام:
در مراسم نمادين سالگرد ورود امام(ره) واقعيت سانسور شد
 
جلسه مجموعه مراكز و موسسات اسنادى و پژوهشى تاريخ، موسوم به «مهتاب» به ميزبانى موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى برگزار گرديد. به گزارش ايلنا، حميد انصارى قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى (س) در اين جلسه ضمن تبريك ايام دهه فجر و خوش آمدگويى به شركت كنندگان گفت: در دهه مبارك فجر هستيم و طبيعتا دغدغه همه مراكز اسنادى كشور انتقال واقعيت ها و حقايق تاريخ معاصر و فراز و فرود ها و تلخى ها و شيرينى هاى تاريخ كشورمان و خصوصا واقعيتهاى تاريخ انقلاب اسلامى و جلوگيرى از تحريف آن است براى آشنايى نسل جوان و نسل هاى آينده. وى ادامه داد: متاسفانه بعضا شاهد هستيم كه در انتقال واقعيت هاى تاريخ و مخصوصا آنچه مربوط به تاريخ پرشكوه انقلاب اسلامى مى شود حركت هايى صورت مى پذيرد كه موجب خنثى شدن تلاش ها و زحمات مراكز پژوهشى مى شود از جمله برنامه اى كه تحت عنوان مراسم نمادين سالگرد ورود حضرت امام در ۱۲ بهمن امسال برگزار كردند حقيقتا مى توان گفت وهن آميز بود و جدا باعث تأسف است كه بعد از گذشت سى و اندى سال از وقوع انقلاب و تجربه سى ساله اى كه در اين عرصه وجود دارد و با اين همه هنرمند متعهدى كه داريم و مى توانستند كمك كنند تا به خوبى و شايستگى اينگونه بزرگداشت ها صورت بگيرد بايد شاهد اجراى برنامه اى تا اين حد نازل باشيم. در حالى كه فيلم ها و عكس ها و مستندات آن دوران وجود دارند حتى اگر مى خواستند يك بازسازى از آن داشته باشند نيزاين چيزى كه به نمايش در آمد بخش عمده اى از واقعيات گفته نشد و به نوعى سانسور شد كه ظلم به تاريخ آن مقطع است. وى با اشاره به نحوه پايين آمدن امام از هواپيما و نواقص برنامه نمادينى كه اجرا شده است، گفت: همه مستحضرند كه مرحوم حاج احمدآقا يادگار امام دست بر شانه امام و خلبان فرانسوى در كنار حضرت امام بودند و پشت سرشان مرحوم شهيد مطهرى و مرحوم آيت ا... اشراقى و بعد هم بقيه همراهان كه به تدريج پياده شدند. حالا اين ورود آرام و پرشكوه در آن لحظات فراموش نشدنى و خاطره انگيز را تبديل كنيم به يك برنامه بسيار خشك تشريفاتى و بدون كمترين جاذبه آنهم با حذف اين افراد در قالب يك تصوير مقوايى كه حقيقتا اسباب وهن شده است با آن تشريفات عجيب و غريبى كه هيچ ربطى به واقعيات آن فرود و ورود تاريخ ساز نداشت. انصارى در ادامه با تأكيد بر وجود مستندات و شاهدان فراوان آن روز تاريخى و اشاره به حضور خويش به عنوان عضوى از تيم حفاظت كميته استقبال حضرت امام گفت آنچه كه در اين برنامه به اصطلاح نمادين اجرا شد نه واقعيت را بيان كرده است و نه حتى يك شماى اندكى از آن شرايط پرشكوه معنويت و آرامش حضرت امام و انتظار و اشتياق ۱۴ ساله استقبال كنندگان در محوطه فرودگاه در آن ديده نمى شود؛ و با كمال تأسف برنامه بازسازى جلوس حضرت امام در مدرسه رفاه نيز به همين صورت سطحى و حتى موهن به اجرا در آمده است. قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى (س) خاطرنشان ساخت: اگر دوستان در ستاد مراسم دهه فجر عنايت مى كردند و مانند روال معمول از اطلاعات و تجارب ارزشمند موسسه به عنوان نهادى كه در حوزه مسائل مربوط به امام بصورت تخصصى فعاليت مى كند استفاده مى كردند قطعا چنين اتفاقى نمى افتاد. واقعا اين
دو اجرا حادثه تلخى بود كه اتفاق افتاد. من در اين يكى دو روزه مكرراً تلفنى و حضورى شاهد گلايه و اعتراض افراد مختلف بوده ام حتى امروز يكى از اساتيد دانشگاه گريه مى كرد كه اين چه ظلمى است كه نسبت به حقايق آن روزهاى پرشكوه مى شود و آن جلوه ملكوتى كه امام و جايگاه معنوى و مردمى اى كه در آن ورود تاريخى داشت كجا و آنچه كه اكنون به اين صورت براى فرزندانمان باز سازى مى شود كجا؟ حميد انصارى گفت: نمى گوييم حتما سوء نيت و عمدى در كار بوده است اما نتيجه يكى است و آن هم ارائه برنامه اى خشك و بى روح در نازل ترين سطح ممكن. اجراى اين برنامه و پخش آن بهره اى دربر نداشت جز تخريب ذهن جوانان ما نسبت به عظمت و شكوه وقايع آن روز. و جاى گلايه دارد از رسانه ملى كه چگونه در پخش همه مراسم ها و حتى برنامه هايى نظير فوتبال را كنترل و مانيتور مى كنند كه مبادا حركت و سخنى خلاف هنجارهاى اخلاقى و سياسى پخش شود ولى به راحتى اين برنامه ها را كه سخيف و موهن بودن آن آشكار است پخش مى شود البته بعدا در برنامه اى، انتقاد از آن را هم مطرح كردند اما به هرحال آنچه كه اجرا و پخش شد در سطحى بسيار نازل بود كه صرف نظر از اشتباه بودن اصل تصميم، ابتدايى ترين اصول اوليه جاذبه ها و تكنيكهاى هنرى نيز در آن رعايت نشده بود، از عدم تناسب بين ابعاد تصوير با ابعاد محيط و افراد پيرامون گرفته تا كاستيهاى فراوان در مقدمات و روش اجرا، و متأسفانه اجراى اين دو برنامه در آغاز برنامه هاى دهه فجر دستاويزى شد براى وهن و استهزاى رسانه هاى بيگانه. اينگونه برنامه ها تأثير برخى از برنامه هاى بسيار جالب و متنوع قابل تقديرى كه اين روز ها از شبكه هاى رسانه ملى در ياد آورى خاطرات دهه فجر ۵۷ پخش مى شود را از بين مى برد. انصارى ادامه داد: از جمله عللى كه مرحوم يادگار امام در سال ۶۷ نامه اى را به حضرت امام نوشتند و از ايشان خواستند كه مرجعى براى مسائل مربوط به انتشار زندگينامه و نهضت امام و آثار ايشان از قبيل تصاوير و اسناد و مدارك و فيلم هايشان مشخص شود يكى همين بود كه از يك سرى برداشت هاى سليقه اى و سطحى و يا تحريف و تغيير جلوگيرى شود. اميدواريم با رعايت نظر حضرت امام و قوانين مربوط به همين امر ديگر شاهد اتفاقات تلخى از اين قبيل نباشيم.
   
مديرعامل بانك ملى خبر داد:
مطالبه ۲ هزار ميليارد تومانى از بانك صادرات و گروه آريا
 
مديرعامل بانك ملى ايران از مطالبه دو هزار ميليارد تومانى اين بانك از بانك صادرات و گروه امير منصور آريا خبر داد. فرشاد حيدرى در گفت وگو با ايسنا اظهار كرد: مطالبات بانك ملى از گروه امير منصور آريا حدود ۶۰۰ ميليارد تومان و از بانك صادرات ايران حدود يك هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان است. او درباره چگونگى وصول اين مطالبات گفت:  مطالبات ما از بانك صادرات كه تعهد اين بانك است. درباره تسهيلاتى هم كه به گروه امير منصور آريا پرداخت شده، وثيقه هايى مانند محل اجراى طرح ها، وثيقه هاى ملكى و سفته وجود دارد. او ادامه داد: دستگاه قضايى در حال تحويل اموال و دارايى هاى اين گروه به بانك ها براى تهاتر ديون است. حيدرى با تاكيد بر اين كه  اين ها وثايق بعد از تملك توسط بانك، در اولين فرصت فروش خواهد رفت، در پاسخ به اين سوال كه تا پيش از نقد شدن اين وثايق، كسرى در دارايى هاى بانك ايجاد نمى شود؟ گفت: اين عدد در مقابل منابع شبكه بانكى عدد قابل توجهى نيست كه در روند كلى سيستم بانكى اثرگذار باشد.
   
رئيس مركز پژوهش هاى مجلس:
لايحه بودجه ۹۱ حيرت آور است
•چيزى كه ارائه شده اصلا بودجه نيست و نه با علم نه با واقعيت و نه با قانون همخوانى ندارد•
رئيس مركز پژوهش هاى مجلس شوراى اسلامى در خصوص لايجه بودجه سال ۹۱ تصريح كرد: لايحه بودجه اى كه دولت براى سال ۹۱ به مجلس ارائه كرده مجموعه در هم و برهمى است كه از جهت نقض قوانين بودجه ريزى و عدم رعايت قوانين حيرت آور است. احمد توكلى اضافه كرد: متاسفانه در بودجه سال ۹۱ شديد تر از سالهاى پيش، دولت قوانين مربوط به قانون برنامه بودجه و قانون محاسبات عمومى را در تدوين بودجه نقض كرده و اصول ،۵۲ ۵۳ و ۵۵ قانون اساسى را ناديده انگاشته است. توكلى با بيان اينكه مجلس بايد به چند نكته در بررسى بودجه توجه و براى اصلاح آن تلاش كند به مهر گفت: دولت طبق قانون برنامه پنجم و قانون اساسى بايد درآمدها و هزينه هاى خود را آشكار كرده و در سر جمع بودجه بياورد اما دولت عددهايى كه آورده در داخل احكام ذيل ماده واحده دهها حكم آورده كه خرج مى تراشد و درآمد معرفى مى كند كه در سرجمع بودجه نيامده كه باعث شده ارقام بودجه به اين شكل كه ارائه شده غير واقعى باشد. رئيس مركز پژوهشهاى مجلس شوراى اسلامى اظهار داشت: به عنوان مثال دولت بايد براى زيادى هزينه هاى خود برداشت از صندوق توسعه ملى را مجاز بداند كه اين با سياست هاى كلى ابلاغى رهبرى مغايرت دارد چون صندوق توسعه ملى براى سرمايه گذارى بخش غيردولتى در نظر گرفته شده نه استفاده جهت هزينه هاى دولت. وى به هدفمند كردن يارانه ها اشاره كرد و گفت: در اين خصوص نيز قانون رعايت نشده چون دولت ملزم شده در چهار رديف ارقام را بياورد از جمله ارقام مربوط به درآمدهاى حاصله از افزايش قيمت حامل هاى انرژى كه دولت بايد برنامه خود را در اين رابطه آشكارا ارائه دهد تا گرفتارى امسال در سال آينده تكرار نشود و در سه رديف نيز بايد هزينه هايى را كه در بحث هدفمند كردن يارانه ها داشته بياورد. يكى مبلغى كه به بين خانوارها توزيع كرده، ديگرى سهم توليد و سوم مبلغ جبران هزينه هاى دولت كه اينها را نيز نياورده و قانون را ناديده گرفته است. توكلى يادآور شد: دولت تنها حدود ۳ ميليارد تومان در اين زمينه آورده كه اين خرج جارى سازمان هدفمندى يارانه ها است نه پولى كه از بابت توليد و حاملهاى انرژى مى گيرد. وى ادامه داد: نكته ديگر اين است كه دولت اجازه هاى متعددو كثيرى در لايحه بودجه گنجانده كه مى تواند اوراق مشاركت منتشر كند كه اين به معناى تامين كسرى بودجه است كه سرجمع اش بايد در بودجه بيايد و محل مصرفش نيز در بودجه آمده باشد. اين كارشناس اقتصاد خاطرنشان كرد: وجه ديگر اين است كه ۴۷ هزار ميليارد تومان شركت هاى دولتى مى توانند اوراق مشاركت منتشر كنند كه اگر اين مبلغ جمع شود بخش خصوصى پولى براى سرمايه گذارى نخواهد داشت كه در اقتصاد مى گويند دولت آنقدر حضورش زياد شده كه به بخش خصوصى جايى اختصاص نمى يابد و تجربه نشان داده كه اين اتفاق رخ نمى دهد اما هرج و مرج و بى انضباطى مالى ايجاد مى كند . توكلى در رابطه با بررسى بودجه سال ۹۱ در سال جارى گفت: حتى اگر بودجه خيلى شفاف و منضبط و طبق قانون به مجلس ارائه مى شد فرصت كافى براى بررسى و تصويب آن وجود نداشت چه برسد به آن كه بعد از دو ماه از زمان قانونى مجموعه اى درهم ريخته و ناقص تحويل داد كه فهمش طول مى كشد چه برسد به رسيدگى و تصويب آن. بنابراين بررسى بودجه به بعد از عيد موكول خواهد شد. نماينده مردم تهران در پاسخ به اين سئوال كه آيا نياز است اشكالات بودجه را خود دولت رفع كند يا مجلس اين كار را انجام خواهد داد بيان داشت: تجربه نشان داده دولت بنا ندارد كار صحيح انجام دهد و همراهى كند بنابراين مجلس بايد با زحمت بسيار زياد تا جايى كه امكان دارد آن را اصلاح كند. وى در پايان گفت: چيزى كه ارائه شده اصلا بودجه نيست و نه با علم نه با واقعيت و نه با قانون همخوانى ندارد.
   
نماينده ى سازمان حج در سوريه:
با گروه هاى متفرقه به سوريه سفر نكنيد
 
نماينده ى سازمان حج و زيارت در سوريه گفت: تا كنون ۲۲ زائر ايرانى در سوريه ربوده شده اند و سفارت ايران در اين كشور وضعيت آن ها را پيگيرى مى كند. مسعود اخوان با تأكيد بر اين كه به جز دو گروه ۱۱ نفره از زائران ايرانى ، تا كنون زائر ديگرى در سوريه ربوده نشده است، اظهار كرد: گزارش هايى كه به تازگى برخى خبرگزارى ها از ربوده شدن تعداد ديگرى از زائران داده اند، كذب است، چون آن ها مى خواهند با انتشار اين خبرها، از نظر روحى و روانى، مردم سوريه و ديگر كشورها را تحت تأثير قرار دهند. وى به ايسنا گفت: اين ۲۲ زائر ربوده شده، دو گروه ۱۱ نفره از كاروان هاى آزاد استان هاى لرستان و فارس بودند. پيش از آن ها نيز هفت مهندس ايرانى به گروگان گرفته شده بودند. تا كنون به جز اين افراد، هيچ ايرانى ديگرى از ميان زائران آزاد و تحت پوشش سازمان حج و زيارت، گرفتار جريان گروگان گيرى در سوريه نشده است. او درباره ى چگونگى پيگيرى وضعيت زائران گروگان گرفته شده در سوريه، بيان كرد: سفارت ايران در سوريه با مسوولان اين كشور در تماس است و اگر خبرى شود حتما به ما هم اطلاع مى دهد. تا كنون خبرى از ۲۲ زائر ربوده شده نشده است. البته به تازگى فيلمى از مهندسان گروگان گرفته شده به دست مقامات ايرانى رسيده و خبر آن هم منتشر شده است. وى افزود: نمايندگى سازمان حج و زيارت در سوريه مسطول پيگيرى اين موضوع نيست و سفارت ايران در اين كشور مسووليت پيگيرى موضوع زائران و مهندسان ايرانى ربوده شده را برعهده دارد. او درباره ى شرايط «دمشق» و «زينبيه» كه محل رفت و آمد و اسكان زائران ايرانى در سوريه اند، گفت: اين مناطق از نظر امنيتى هيچ مشكلى ندارند و شرايط آن ها عادى است. وى به زائرانى كه قصد انجام سفر زيارتى به سوريه دارند، توصيه كرد كه حتما از مسير هوايى به اين كشور سفر كنند. نماينده ى سازمان حج و زيارت در سوريه ادامه داد: زائرانى كه در سوريه به گروگان گرفته شده اند، از راه زمينى و با كاروان هاى متفرقه به اين كشور وارد شده بودند. آن ها ساعت نامناسبى را نيز براى حركت انتخاب كرده  بودند كه اين موضوع، مشكل آفرين شد، چون به طور كلى راه زمينى سوريه مشكل خاصى ندارد؛ ولى بايد درباره ى انتخاب ساعت و مسير حركت برنامه ريزى تأييدشده اى داشت. اخوان گفت: ما به كاروان ها توصيه كرده ايم، روز را براى حركت در سوريه انتخاب كنند؛ ولى چون اين كاروان ها آزاد بودند و ما به آن ها دسترسى نداشتيم، نتوانستيم به اين افراد اطلاع دهيم. در هر صورت توصيه ى اكيد ما به كسانى كه مى خواهند به سوريه سفر كنند، اين است كه حتما از طريق دفاتر خدمات زيارتى داراى مجوز از سازمان حج و زيارت اقدام كنند و با گروه هاى متفرقه به اين سفر نروند. او با اشاره به سفرهاى زيارتى گروه هاى آزاد به سوريه كه تحت نظارت سازمان حج و زيارت نيستند، ادامه داد: بسيارى از اين گروه ها قصد سفر به عتبات عاليات عراق را از طريق سوريه دارند كه در اين مسير، مشكلات زيادى براى اين زائران پيش مى آيد و چون آن ها آزاد و متفرقه هستند، ما به آن ها دسترسى نداريم تا در صورت بروز مشكل كمك كنيم.
   
 
مجلس به آموزش و پرورش براى تامين نيروى انسانى مجوز داد
 
نمايندگان مجلس در جلسه علنى صبح ديروز، يكشنبه ضمن مخالفت با طرح الزام تحويل تصاوير صورت جلسات شمارش آرا به نامزدهاى نمايندگى مجلس، به وزارت آموزش و پرورش براى تامين نيروى انسانى خود مجوز دادند. هم چنين با طرح يك فوريتى، دارندگان سلاح شكارى براى معافيت از مجازات تا پايان بهمن ماه فرصت دارند سلاح خود را تحويل دهند. به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسه علنى روز گذشته در جريان بررسى جزئيات طرح يك فوريتى اصلاح بند ۱۱۱ قانون بودجه سال ۹۰ كل كشور به وزارت آموزش و پرورش براى تامين نيروى انسانى خود مجوز دادند. به موجب ماده واحده طرح اصلاح بند ۱۱۱ قانون بودجه سال ،۹۰ به منظور احياى مراكز تربيت معلم در آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش مى تواند بخشى از نيروى انسانى مورد نياز خود را در چارچوب مجوزهاى استخدامى قانون برنامه پنجم با رعايت شرايط قانونى استخدام و طبق قانون متعهدين خدمت به وزارت آموزش و پرورش به استثناى دانش آموزان دانشسراهاى تربيت معلم و احكام مترتب بر اين گونه دانش آموزان و دانشسراهاى مقدماتى را بدون هرگونه بار مالى جديد تامين كند. نمايندگان روز گذشته با طرح الزام تحويل تصاوير صورت جلسات شمارش آرا به نامزدهاى نمايندگى مجلس شوراى اسلامى مخالفت كردند. به گزارش ايسنا، چنانچه اين طرح به تصويب مى رسيد، فرمانداران هر يك از مراكز حوزه هاى انتخابيه موظف مى شدند حسب درخواست نامزدها، يك نسخه برابر با اصل صورت جلسات شمارش آرا در شعب اخذ راى و نيز صورت جلسات تجميع آراى شعب اخذ راى هر يك از بخش ها، شهرها و حوزه هاى فرعى انتخابات را ظرف ۲۴ ساعت پس از شمارش آرا در اختيار نامزد درخواست كننده قرارد هند. كميسيون شوراها و امور داخلى تصويب اين طرح را، تدوين قوانين موازى دانسته و آن را رد كرده بود. از جمله دلايل كميسيون شوراها در رد اين طرح، زمان بر بودن اجراى اين طرح بود. در نهايت اصل طرح الزام تحويل تصاوير صورت جلسات شمارش آرا به نامزدهاى نمايندگى مجلس به راى گذاشته شد كه از ۱۹۵ نماينده حاضر، ۹۳ نفر با آن موافقت كردند و ۴۶ نفر با آن مخالفت كردند، اين طرح ۱۶ راى ممتنع داشت. پس از اتمام راى گيرى، محمدرضا باهنر اظهار داشت: اگر كليات اين طرح تصويب مى شد به اين دوره نمى رسيد، چرا كه مى بايست به كميسيون ارجاع مى شد اين در حالى است كه كميسيون بحث بودجه ۹۱ را در دستور كار دارد و فرصتى براى بررسى اين موضوع نبود. رييس جلسه در ادامه گفت: از دولت و وزارت كشور مى خواهيم كه تمهيداتى فراهم كنند كه كانديداها از طريق سايت و فضاى مجازى به تعداد آراى خود در صندوق ها دسترسى داشته باشند كه اين امر مى تواند بر شفافيت انتخابات بيفزايد. نمايندگان با يك فوريت طرحى موافقت كردند كه در صورت تصويب نهايى آن، چنانچه دارندگان سلاح شكارى آن را تا تاريخ ۳۰ بهمن سال جارى تحويل دهند، مراجع ذيربط مكلفند سلاح مذكور را ظرف سه ماه از تاريخ تحويل به تحويل دهنده آن مسترد كنند. به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس در بررسى دوفوريتى طرح اصلاح تبصره يك ماده ۱۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز، ضمن مخالفت با دوفوريت آن، با ۱۲۴ راى موافق، ۱۱ راى مخالف و ۱۲ راى ممتنع تنها با يك فوريت آن موافقت كردند. امين حسين رحيمى عضو كميسيون حقوقى و قضايى مجلس به عنوان طراحان اين طرح گفت: طبق ماده ۱۶ اين قانون، از تاريخ لازم الاجرا يعنى آبان ماه گذشته به دارندگان اسلحه و مهمات غيرمجاز به مدت شش ماه مهلت داده شد تا اسلحه و مهمات غيرمجاز خود را تحويل داده و از مجازات معاف باشند. بسيارى افراد اسلحه هاى خود را تحويل داده اند. وى افزود: طبق تبصره يك اين ماده، مقرر شده بود اگر سلاح تحويلى از نوع شكارى باشد و در مهلت مقرر تحويل داده شود، مراجع مكلفند آن را به فرد تحويل دهنده با احراز شرايط لازم مسترد كنند. اين در حالى است كه در اين مدت افراد سودجو از اين موضوع سوءاستفاده كردند و معاملات اسلحه را زياد كردند و از مردم كلاهبردارى كردند، چرا كه مردم فكر مى كنند هر كسى اسلحه را تحويل دهد از مجازات معاف مى شود، در حالى كه اين موضوع با احراز شرايط انجام مى شود. نمايندگان مجلس شوراى اسلامى ۷ ماده از طرح بهبود مستمر محيط كسب و كار اعاده شده از شوراى نگهبان را رفع ابهام كردند. به گزارش ايسنا، اصلاح تبصره ى ۲ ماده ۵ طرح مذكور كه درباره ى عدم ممانعت موسسان و مديران تشكل هاى اقتصادى براى عضويت داوطلبان جديد در تشكل هاى بخش خصوصى است؛ اصلاح بند ب ماده ۱۱ كه در خصوص شنيدن نظرات نمايندگان اصناف با حضور رئيس شوراى اصناف كشور و هم چنين اصلاح تبصره ى ماده ۲۳ طرح فوق كه در خصوص تهيه فرم هاى يكنواخت براى عقود اسلامى از سوى بانك مركزى است مورد بررسى نمايندگان قرار گرفت و تصويب شد. بر اساس تبصره ى ۲ ماده ۵ طرح بهبود مستمر محيط كسب و كار موسسان و مديران تشكل هاى اقتصادى نبايد مانع عضويت داوطلبان جديد واجد شرايط و استفاده آنها از منافع حضور در اين تشكل ها شوند. نظرات اصناف يا تشكل هاى اقتصادى سراسرى با حضور رئيس شوراى اصناف كشور و يا روساى اين تشكل ها در شوراى گفت وگو بررسى مى شود. نمايندگان مجلس شوراى اسلامى هم چنين اصلاحات عبارتى بخش هايى از مواد ۷ ، ۹ ، ۱۱ ، ۱۸ و ۲۵ طرح بهبود مستمر محيط كسب و كار را انجام دادند.
   

|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانم است
 
هيچ دروازه بانى از انتخابش مطمئن نباشد
 
بازگشت استقلال به صدر جدول سخت است
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
هفته هجدهم ليگ دسته دوم
 
 
 
 
 
   
هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانم است
مظلومى: تا يك جام به هواداران ندهم، خودم را شرمنده شان مى دانم
 
پرويز مظلومى، سرمربى استقلال كه در ۱۰ دقيقه پايانى داربى ۷۴ نتيجه ۲ بر صفر برده را با ۳ بر ۲ باخته عوض كرد، اعتقاد دارد كه هنوز هم تلخى ۱۰ دقيقه پايانى داربى زير زبانش است. مظلومى در خصوص داربى ۷۴ گفت: ۱۰ دقيقه تلخى را در پايان داربى ۷۴ تجربه كرديم و هنوز هم تلخى اين شكست زير زبانم است زيرا بازيكنان با غرور بازى كردند و نتيجه را واگذار كرديم. وى ادامه داد: خيلى زود جشن پيروزى را گرفتيم و اين بازى براى ما يك درس بزرگ بود. درآن دقايق اصلا به تعويض كردن فكر نمى كردم زيرا شوك بزرگى به من وارد شد و در ۲ دقيقه نتيجه بازى مساوى شد. سرمربى استقلال همچنين خاطرنشان كرد: فقط شرمنده هواداران شديم و تا زمانى كه يك جام به آنها تقديم نكنم، خودم را شرمنده شان مى دانم. معتقدم اين هواداران زمانى از من راضى هستند كه بتوانم يك جام براى استقلال بدست آورم و خيلى زود شكست در داربى را فراموش مى كنند. مظلومى با اشاره به اينكه داربى ۷۴ نيز به تاريخ پيوست، گفت: بازيكنان بايد اين بازى را فراموش كنند زيرا حريفان سرسختى در صدر جدول هستند كه بايد براى قهرمانى آنها را كنار بزنيم و به همين دليل به بازيكنانم روحيه داده ام. وى در پايان در خصوص بازى با سايپا اضافه كرد: سايپا تيم جوان و با پتانسيلى است كه در دور رفت نيز ما را اذيت كرد. آنها در هفته هاى اخير نتايج خوبى گرفتند و فقط هفته گذشته بود كه به مس باختند. اميدوارم بتوانيم ۳ امتياز را بگيريم و به صدر جدول بازگرديم.
   
هيچ دروازه بانى از انتخابش مطمئن نباشد
دن گاسپار :بايد ورود دروازه بان  خارجى به ايران آزاد شود
 
دن گاسپار، دستيار كوئيروش و مربى دروازه بان هاى تيم ملى طى گفت وگويى به اظهارنظر در مورد مسايل مختلف پرداخت. با ما همراه باشيد:
• شما احتمالا به غير از يكى، دو دروازه بانى كه براى تيم ملى به قطعيت رسيده ايد، چند دروازه بان ديگر را براى تيم ملى نامزد كرده ايد؟
- سوال خيلى خوبى است. ما تعهد زيادى براى يافتن دروازه بان هاى شايسته داريم و قطعا كسانى را كه لياقت دارند انتخاب خواهيم كرد. البته اين را هم بايد بگويم كه هر گلرى انتخاب شود براى ماندنش هيچ ضمانتى وجود ندارد. همه چيز به شرايط و آمادگى دروازه بان ها بستگى دارد. تمام سعى مان اين است كه انتخاب هاى ما بهترين ها باشد اما حتما مثل هميشه اختلاف نظر وجود خواهد داشت. فرايندى كه ما براى انتخاب دروازه بان ها طى مى كنيم با توجه به جزييات استوار است. ما با سيستمى كه داريم دروازه بان هاى يك تا هشت را انتخاب مى كنيم و بعد با بررسى بازى ها، تمرينات، تماشاى فيلم بازى ها و ارتباطى كه با مربيان  دروازه بانى تيم ها خواهيم داشت دروازه بانهاى نهايى مان را انتخاب مى كنيم. امروز براى ما خيلى مهم است اما به غير از امروز بايد به فردا هم فكر كنيم. بايد حواس مان به آينده هم باشد. باور قلبى دارم دروازه بان هايى كه در حال حاضر در فوتبال ايران حضور دارند روزى به جايى مى رسند كه مى توانند جزو گلرهاى ممتاز فوتبال آسيا باشند.
• چند سال پيش و بعد از اينكه ديگر خبرى از ظهور دروازه بان هاى بزرگ در فوتبال ايران نبود، سران فوتبال ايران تصميم  گرفتند حضور دروازه بان هاى خارجى را در ليگ برتر ممنوع كنند. اين تصميم براى اين گرفته شد كه شرايط براى پرورش و معرفى دروازه بان هاى داخلى بهتر به وجود بيايد اما خيلى ها مى گويند كه اين قانون نه تنها باعث پيشرفت نشده بلكه فقط قيمت كاذبى را براى دروازه بان هاى داخلى به وجود آورده است. شما به عنوان كسى كه سى سال با دروازه بانهاى بزرگى مثل ويتور بايا و ريكاردو كار كرده ايد نظرتان درباره اين قانون چيست؟
- من بين دروازه بان ها با ديگر بازيكنان تفاوتى قائلم اما با اين حال يكى از اهداف باشگاه ها براى استخدام بازيكنان خارجى اين است كه كيفيت بازيكنان داخلى شان را از هم نشينى در كنار بازيكنان خارجى بالا ببرند و آنها را حرفه اى تر كنند. براى دروازه بان ها هم بايد چنين شرايطى به وجود بيايد. براى اينكه دروازه بان هاى داخلى به سطح بالاترى برسند بايد در كنارشان دروازه بان هاى خوبى حضور داشته باشد. معتقدم جاده بايد
دو طرفه باشد. اگر انتظار داريم كه دروازه بان هايمان به تيم هاى خارجى بروند بايد شرايط را براى حضور دروازه بان هاى ديگر كشورها در ايران فراهم كنيم چون آنها در محيطى بازى كرده اند كه از هر لحاظ حرفه اى تر از شرايط اينجاست.
• بزرگترين نقطه ضعف دروازه بانى فوتبال ايران را در كجا ديده ايد؟
- در ۲ ، ۳ بخش بايد پيشرفت داشته باشيد. يكى از آنها به مسائل روحى- روانى بر مى گردد. يكى از مشكلاتى كه من در بين دروازه بان هاى ايران ديده ام اين است كه نوسان زيادى دارند. مثلا از عملكرد يكى از دروازه بان ها در يك ديدار خوشم مى آيد اما در بازى بعدى آن دروازه بان عملكرد ضعيفى ارائه مى دهد. من به دنبال اين هستم كه دروازه بان ها نوسان زيادى نداشته باشند و اين خيلى مهم است. ديگر موردى كه زياد در فوتبال ايران ديده ام تمارض هاى زياد دروازه بان هاست. وقتى يك بازيكن با دروازه بان هاى ايرانى برخورد مى كند، آنها خودشان را روى زمين مى اندازند و اين چيزى نيست كه ما در فوتبال سطح بالا ببينيم.
• تيم ملى ايران به جام جهانى ۲۰۱۴ مى رود؟
- من شانس  تيم ملى ايران را براى رسيدن به جام جهانى خيلى بالا مى دانم، البته بستگى به پشتيبانى فدراسيون فوتبال و مربى باشگاه ها دارد. دنبال اين هستيم كه در اين راه به لحاظ آماده سازى بهترين شرايط را به دست بياوريم. اين ديگر به خودمان مربوط است كه چه قدر آماده باشيم.
• شما در ژاپن هم با كوئيروش كار كرده ايد. اگر قرار باشد بين استراليا و ژاپن يك تيم را براى همگروهى با تيم ايران انتخاب كنيد، كدام را ترجيح مى دهيد؟
- نتيجه قرعه كشى از كنترل ما خارج است و نمى توانيم انتخاب كنيم كه حريف مان چه تيمى باشد. البته برايمان هم خيلى فرق نمى كند كه كدام تيم حريف مان باشد. ما بايد تمركزمان را روى تيم مان بالا ببريم. با عملكردى كه نشان داده ايم تا الان به تيم هاى ديگر پيغام داده ايم كه تيم ايران شرايط خيلى خوبى دارد. ما در هيچ بازى نباخته ايم و اين تيم هاى ديگر هستند كه دوست ندارند با ايران روبه رو شوند. چيزى را كه مى توانم با رهبرى كوئيروش ضمانت كنم اين است كه با آماده شدن شرايط بهترين كارايى را ارائه خواهيم داد اما در نهايت نمى شود كنترلى بر نتايج داشت.
   
بازگشت استقلال به صدر جدول سخت است
ضيايى: تاثير كادرفنى ۲ تيم در نتيجه داربى ۷۴ كاملا مشهود بود
 
محمدحسين ضيايى ، مربى فوتبال كشورمان نقش كادرفنى ۲ تيم را در نتيجه داربى ۷۴ بيشتر از داربى هاى قبلى مى داند و معتقد است دنيزلى از تعويضى كه داشت خيلى خوب استفاده كرد. ضيايى در خصوص داربى ۷۴ گفت: اين داربى، بازى خاصى بود كه كادرفنى ۲ تيم در نتيجه آن نقش اساسى داشتند. در داربى هاى قبلى نقش مربيان كمتر بود و بيشتر بازيكنان و تماشاگران نتيجه بازى را رقم مى زدند. وى ادامه داد: پرسپوليس بهتر بازى را شروع كرد اما استقلال بود كه در جريان بازى توانست به ۲ گل برسد. البته استقلالى ها خيلى زودتر از سوت پايان جشن پيروزى را گرفتند كه اين غرور براى آنها دردسر ساز شد. مربى فوتبال كشورمان در ادامه تصريح كرد:شانس هم كمى در برترى پرسپوليسى ها دخيل بود اما وقتى شانس را مى توان موثر دانست كه شرايط ۲ تيم برابر باشد اما در اين بازى پرسپوليس ۱۰ نفره توانست ۳ گل بزند. وى در پايان گفت: با اين شرايط خيلى سخت است كه استقلال بتواند به صدر جدول برگردد. اگر مهره هاى مصدوم اين تيم برگردند، مظلومى مى تواند با استقلال به صدر برسد اما در غير اينصورت چند هفته اى بايد براى بازگشت استقلال به شرايط آرمانى صبر كنيم.
   
 
ذوبى ها شب گذشته با چارتر به كرمان رفتند
 
بازيكنان تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان كه به خاطر مشكلات مالى به كرمان سفر نكرده  بودند شب گذشته با پرواز چارتر عازم اين شهر شدند. از قرار معلوم پس از اعتصاب بازيكنان ذوب آهن و خوددارى آنها از سفر به كرمان هيات مديره اين باشگاه تشكيل جلسه داده و با دادن قول مساعد به بازيكنان آنها را شب گذشته با يك پرواز چارتر به كرمان فرستاده اند.
   
 
گنجعلى خانى: پولادى بازيكن مس است
 
نصرالله گنجعلى خانى، مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: مهرداد پولادى همچنان بازيكن تيم مس كرمان است و در بازى هاى داخلى نمى تواند براى پرسپوليس كار كند. وى اظهار داشت: قرارداد پولادى صرفا براى حضور در جام باشگاههاى آسيا براى تيم پرسپوليس است.او افزود: باتوجه به عذرخواهى كه وى از بلاژويچ كرد با تفاهم نامه اى كه با باشگاه پرسپوليس داشتيم وى را به عنوان يار قرضى به اين تيم داديم.مديرعامل باشگاه مس كرمان گفت: امكان حضور پولادى در ليگ داخلى براى پرسپوليس وجود ندارد چرا كه وى فرم شماره ۱۶ را پركرده است و با امضاء اين فرم و تفاهم نامه بين ۲ باشگاه وى تنها امكان حضور در بازيهاى آسيايى را دارد.وى يادآورشد: مهرداد پولادى همچنان عضو تيم مس كرمان است و رضايت باشگاه مس كرمان نيز به درخواست باشگاه پرسپوليس براى كمك به اين تيم در بازيهاى آسيايى است.گنجعليخانى تصريح كرد: بازيهاى آسيايى براى فوتبال كشورمان مهم است و باشگاه مس كرمان نيز براى كمك به اين امر مهم پولادى را به پرسپوليس داد.
   
 
محمدرضايى : دعا مى كنم استقلال در شوك شكست داربى باشد
 
عباس محمدرضايى، هافبك تيم فوتبال سايپاى البرز گفت: اميدوارم استقلال هنوز در شوك بازى با پرسپوليس باشد. وى با اشاره به شكست تيمش مقابل مس كرمان اظهار داشت: ما مقابل مس مستحق باخت نبوديم. ما در اين ديدار روى يك حادثه گل خورديم. قبل از دريافت گل ۴ موقعيت داشتيم كه نتوانستيم آنها را تبديل به گل كنيم. به قول معروف تيمى كه گل نزد، گل مى خورد و دقيقا اين قانون نانوشته فوتبال براى ما اجرا شد. محمدرضايى در همين رابطه افزود: البته گلى كه دريافت كرديم هم بيشتر به خاطر شرايط نامساعد جوى و زمين مسابقه بود وگرنه ۷۰ درصد توپ و ميدان دراختيار ما بود. هافبك سايپايى ها در مورد بازى با استقلال نيز خاطرنشان كرد: اين بازى ۲ حالت دارد . يا استقلال همچنان در شوك شكست مقابل پرسپوليس است كه اين موضوع كار ما را براى پيروز شدن راحت مى كند و يا اينكه براى انجام يك بازى تعصبى به ميدان مى آيند كه در اين صورت پيروز شدن برآنها دشوار است. من دعا مى كنم آنها همچنان در شوك شكست داربى باشند.
   
 
لطيفى: استقلال پس از شكست در داربى انگيزه بالايى دارد
 
على لطيفى، مدافع تيم سايپاى البرز كه امروز به همراه تيمش مقابل استقلال قرار خواهد گرفت، اعتقاد دارد كه شكست آبى ها در داربى باعث شده آنها انگيزه بالايى براى اين ديدار داشته باشند.لطيفى درخصوص شكست سايپا مقابل مس كرمان گفت: چند هفته اى بود كه نتايج خوبى مى گرفتيم و از هفته هشتم خارج از خانه نباخته بوديم اما متأسفانه مقابل مس كرمان شكست خورديم.وى ادامه داد: وضعيت زمين خوب نبود و روى يك اتفاق گل خورديم. البته اين شكست انسجام تيم ما را به هم نخواهد زد و سعى مى كنيم كه با وجود فشردگى بازى ها نتايج خوبى بگيريم.مدافع سايپا همچنين تصريح كرد: بعد از هر بازى فقط مى توانيم ريكاورى كنيم و از لحاظ روحى خودمان را آماده كنيم كه براى بازى با استقلال كاملاً آماده هستيم.وى در خصوص بازى با استقلال خاطرنشان كرد: قبلاً ثابت شده كه استقلال در بازى هاى بعد از داربى موفق نبوده اما اين بار آنها شكست خوردند و قطعاً انگيزه بالايى براى اين ديدار دارند زيرا موفقيت شان در صدر جدول نيز از دست رفته است.لطيفى در پايان گفت: با صحبت هايى كه صالح و كوشا با بازيكنان داشته اند، هدف امسال ما حضور در رده هاى بالاى جدول است و اگر بتوانيم سهميه آسيايى مى گيريم.
   
 
برنامه هفته  هجدهم ليگ دسته دوم
 
دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
شهردارى اردبيل- نفت محمودآباد، ورزشگاه على دايى اردبيل
ملى حفارى اهواز- گيتى پسند اصفهان، ورزشگاه تختى اهواز
چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
چوكاى تالش- پرسپوليس برازجان، ورزشگاه عضدى رشت
نوژن شهردارى نوشهر- گسترش فولاد سهند، ورزشگاه شهداى نوشهر
آشيان گستران ورامين- نفت نوين آبادان، ورزشگاه تختى ورامين
پرشان زنجان- سايپامهركرج، ورزشگاه كارگران زنجان
داتيس لرستان- منطقه ويژه بندرعباس، ورزشگاه تختى خرم آباد
شهردارى دزفول- نفت اميديه، ورزشگاه شهداى دزفول
پاس نوين همدان- پيام خراسان، ورزشگاه مفتح همدان
فولاد نوين اهواز- سياه جامگان مشهد، ورزشگاه اختصاصى فولاد اهواز
نفت و گاز گچساران- بدربندركنگ، ورزشگاه
شهداى گچساران
مقاومت تهران- شموشك نوشهر، ورزشگاه ۱۳ آذر تهران
استقلال اهواز- گاز فجرجم بوشهر، ورزشگاه تختى اهواز
پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه ، ساعت ۱۴ و ۱۵ دقيقه
ذوب آهن  نوين اصفهان- سپيد رود رشت، ورزشگاه
ملت اصفهان
   
هفته هجدهم ليگ دسته دوم
جدال شهردارى اردبيل با نفت محمودآباد براى رسيدن به رده دوم
 
هفته هجدهم ليگ دسته دوم امروز با برگزارى ۲ ديدار از گروه اول آغاز مى شود و ساير ديدارها نيز روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.در ديدار حساس اين گروه ۲ تيم همسايه در جدول يعنى شهردارى اردبيل و نفت محمودآباد به مصاف يكديگر مى روند كه برنده اين ديدار مى تواند به رده دوم جدول برسد.در ديگر ديدار نيز ۲ تيم ملى حفارى اهواز و گيتى پسند اصفهان با يكديگر ديدار مى كنند.
   
 
تعويض هاى وحشتناك مظلومى باعث باخت استقلال شد
 
-على لطيفى _ پيشكسوت استقلال
بى شك سابقه ۲ تيم پرسپوليس و استقلال در داربى ۷۴ يكى ازهيجان انگيزترين و دراماتيك ترين بازيهاى تاريخ اين ۲ تيم بود. مسابقه اى كه با ابتكارات و اشتباهات مربيان و بازيكنان ۲ تيم تاريخ ساز شد. قبل از اينكه به چراى باخت استقلال و برد پرسپوليس بپردازم بايد اشاره كنم تيم استقلال با وجود در اختيار نداشتن چند بازيكن و ستاره بزرگش نظير جبارى ، تيموريان و حيدرى در مقايسه نفر به نفر با بازيكنان پرسپوليس در پست هاى مختلف باز هم از نظر بازيكن برتر از تيم پرسپوليس بود اما چرا چنين نتيجه عجيبى در داربى ۷۴ رقم خورد. ابتدا بايد به چراى باخت استقلال اشاره كنم. آبى پوشان در حالى بازى برده را با باخت عوض كردند كه تا زمان اخراج اولادى و ده نفره شدن پرسپوليس تيم برتر ميدان بودند كه ما حصل اين برترى نيز ثبت ۲ گل ميداودى و زندى بود كه با ديد عالى اين دو بازيكن و اشتباه دروازه بان كم تجربه و خط دفاعى شكننده و ضعيف پرسپوليسى ها به ثبت رسيد. بعد از به ثمر رسيدن گل دوم آبى پوشان و خصوصا اخراج اولادى و ده نفره شدن پرسپوليسى ها ، كادرفنى و بازيكنان و حتى تماشاگران پرسپوليس روحيه و اعتماد به نفسشان را به طور كل از دست دادند و باخت تيمشان را كاملا باور كرده بودند اما در حالى كه بازيكنان پرسپوليس توان ايستادن نيز نداشتند و قرمزپوشان كاملا بهم ريخته بودند. با اشتباهات بزرگ و وحشتناك كادرفنى استقلال و بازيكنانش به بازى برگشتند و بزرگترين بازگشت تاريخ داربى ها را رقم زدند. به عقيده من چنانچه مظلومى و شاگردانش بعد از اخراج اولادى به بازى تهاجمى ادامه مى دادند و بهترين دفاع را در حمله ميبردند با توجه به شرايط روحى و روانى پرسپوليسى ها مى توانستند انتقام شكست سال ۱۳۵۲ را كه با نتيجه ۶ بر صفر به نفع پرسپوليسى ها رقم خورده بود را بگيرند و حتى نتيجه اى بهتر از آن را رقم بزنند اما محافظه كارى مظلومى كه به طور ذاتى در وى وجود دارد نه تنها باعث پيروزى پرگل آبى پوشان نشد بلكه باختى باور نكردنى را نصيب ياران آبى پوشان كرد. ۳ گلى كه استقلالى ها دريافت كردند ناشى از مشكلات هميشگى آنها در دفاع تيمى و البته دفاع فردى بود كه بنده طى فصل جارى بارها به آن اشاره كرده ام اما اين مشكلات همچنان پابرجاست. وقتى مظلومى و يارانش نتوانستند از برترى عددى خود استفاده كنند در نتيجه فضاهاى خالى زمين را خصوصا در كناره هاى زمين در اختيار ياران دنيزلى قرار دادند و اتفاقا پرسپوليسى ها به بهترين شكل ممكن از فضاهاى خالى در جناحين استفاده كردند و پيروزى را مال خود كردند. تعويض هاى طلايى دنيزلى يعنى بادامكى و خصوصا مهدوى كيا و زايد خارق العاده بودند و همين ۳ بازيكن تعويضى باعث پيروزى پرسپوليس شدند. بعد از ده نفره شدن پرسپوليس اشتباه كادرفنى استقلال آنجا بود كه براى زدن گل هاى بيشتر تلاش نكردند بلكه در راستاى حفظ نتيجه عقب نشينى كردند و از آنجا كه مظلومى به ضعف هاى خط دفاعى تيمش واقف است براى اينكه عمق خط دفاعى و ميانى تيمش را ببندد مجبور شد تا بازيكنان تيمش را بسته و به جمع بازى كردن تشويق كند و لذا كناره هاى زمين را كاملا در اختيار قرمزپوشان قرار داد. اشتباه مظلومى به اين جهت نابودكننده بود كه تيم استقلال در طول فصل نشان داده است كه هر زمان از جناحين بر روى دروازه اش ارسالهاى موزى شكل صورت گرفته است به شدت آسيب پذير نشان داده است. دليل اين مساله ضعف عمده مدافعان استقلال در زدن توپهايى است كه از جناحين ارسال ميشود در واقع هرچقدر كه مدافعان ميانى استقلال كه از بهترين مدافعان فوتبال كشورمان هستند در زدن توپهاى مستقيم تبحر دارند به همان ميزان در دفع توپهاى ارسالى از جناحين دچار مشكل هستند. مشكل دوم استقلالى ها به هنگام ارسال از جناحين مهدى رحمتى است. دروازه بانى كه بى شك بهترين دروازه بان كشور و يكى از بهترين هاى آسيا  است اما در خروج از دروازه داراى مشكل است و متاسفانه همين مساله هم تيم استقلال و هم تيم ملى را در سانتر از جناحين آسيب پذير كرده است. در هر حال در اختيار گرفتن جناحين زمين در ۱۰ دقيقه پايانى بازى توسط قرمزپوشان يكى از شيرين ترين و عجيب ترين پيروزيهاى تاريخ باشگاه پرسپوليس را رقم زد. البته دلايل ديگرى را نيز مى توان در مورد پرسپوليس و استقلال در داربى ۷۴ برشمرد كه نيازمند تجزيه و تحليل دقيقترى است كه اميدوارم در آينده بتوانم به آن بپردازم اما نكته ديگر اينكه برد پرسپوليسى ها داراى ارزش بسيارى است و مى تواند اين تيم بحران زده را تا حدود بسيارى به آرامش تيمى نزديك كند اما دنيزلى و يارانش واقفند كه اين پيروزى بيش از اينكه روى قدرت قرمزپوشان باشد به خاطر اشتباهات وحشتناك مظلومى و بازيكنانش صورت گرفت و پرسپوليسى ها براى حضور مقتدرانه درليگ سال آينده و ليگ قهرمانان آسيا نيازمند بازيكنان بزرگ و ترميم ضعف هايشان هستند اما در مورد آبى پوشان نيز لازم است اشاره كنم به اينكه استقلالى ها چيزى را از دست نداده اند و هنوز بيشترين شانس را در ليگ برتر و جام حذفى دارند و حضور استقلال درفينال جام حذفى و بالاى جدول ليگ برتر مرهون يارگيرى فوق العاده فتح الله زاده و زحمات مظلومى و كادرفنى آبى پوشان است اما بايد بار ديگر تاكيد كنم استقلالى ها براى اينكه به قهرمانى در ليگ برتر و جام حذفى دست يابند نيازمند چند چيز مهم و حياتى هستند. اول ترميم ضعف هاى دفاعى هم در دفاع تيمى و هم فردى، دوم شجاعت بيشتر مظلومى و بازى تهاجمى استقلال با توجه به داشتن بازيكنان بزرگ با خصوصيات تهاجمى و سوم حمايت تماش
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
محمدى به مناسبت ۲۰ساله شدن سازمان اموال تمليكى در گفتگو با ابرار اقتصادى اعلام كرد:
 
در كميسيون كشاورزى ، شيلات و صنايع تبديلى اتاق تعاون بررسى شد:
 
   
محمدى به مناسبت ۲۰ساله شدن سازمان اموال تمليكى در گفتگو با ابرار اقتصادى اعلام كرد:
سازمان اموال تمليكى نيازمند پشتيبانى دولت و مجلس براى ايفاى نقش حاكميتى
 
- زهره مجتهدزاده: سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى با سرلوحه قراردادن اين شعار كه سازمان امين اموال دولت و حافظ حقوق ملت است وظيفه جمع آورى ، نگهدارى و فروش اموال منقول و غير منقول را كه به شيوه هاى مختلف در تملك دولت در مى آيد، برعهده دارد.اين سازمان به عنوان يك شركت دولتى زير نظر وزارت امور اقتصادى و دارايى ، نهادى است متخصص در فروش مزايده اى اموال منقول و غير منقول كه براى انجام مطلوب وظايف سازمانى خود برنامه هاى مختلفى از جمله ابلاغ بسته سياستى در قالب تكاليف ۲۴گانه ارائه كرده است كه مى تواند نقشه راه مطلوبى براى ادامه مسير روشن اين سازمان باشد.
ابرار اقتصادى در بيستمين سالگرد تاسيس سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى گفت و گويى با اردشير محمدى رئيس هيات مديره و مدير عامل اين سازمان در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه هاى آتى آن در راستاى تحقق برنامه هاى از پيش تعيين شده انجام داده است كه مشروح آن در ذيل مى آيد.
جناب آقاى محمدى فرآيندى كه سبب مى شود اموال منقول به تملك سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى درآيد را تشريح نماييد؟
كالاهايى كه مالك آنها با وجود ابلاغ گمرك به هر دليلى براى تحويل گرفتن آنها مراجعه نكرده و از ترخيص كالاهاى خود از گمرك منصرف شده است،اموال متروكه ناميده مى شوند كه در چنين مواردى گمرك اسناد مربوط به اين دسته اموال را براى سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى ارسال مى كند و فرايند عملياتى سازمان كه شامل جمع آورى ،نگهدارى و فروش اموال است ، آغاز مى شود.
درمورد كالاهاى قاچاق كشف شده گمرك به عنوان سازمان شاكى مراحل كار را تا زمان صدور حكم نهايى دنبال مى كند و پس از آنكه از سوى گمرك و محاكم قضائى قاچاق بودن كالا محرز شد بدل پرونده كالاهاى مكشوفه براى اين سازمان ارسال مى شود تا نسبت به فروش اين اموال اقدام كند.
چنانچه صاحبان اين قبيل كالاها در مراحل تجديد نظر بتوانند حكم تبرئه دريافت كنند قادرند درصورت موجود بودن كالا ، اصل كالا را دريافت كنند در غير اينصورت ما به ازاى آن به نرخ روز به آنها پرداخت مى شود.
كالاهاى ضبطى و قضايى نيز براى تعيين تكليف به اين سازمان معرفى مى شوند.
فرآيند فروش اموال غير منقول را توضيح بفرماييد؟
اموال غير منقول شامل وثايق يا اموال و املاكى است كه بنابر آراى صادر شده از سوى محاكم قضائى به نفع دولت ضبط مى شود.
اين اموال پس از اينكه به تملك دولت درآمده در اختيار سازمان قرار
مى گيرد تا به فروش برسد. در اين خصوص زمانى اين سازمان نسبت به فروش اموال غير منقول اقدام مى كند كه سند اين اموال به نام سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى به عنوان نماينده دولت صادر شده باشد.
همچنين اگر در مراحل مختلف فروش اموال غير منقول، صاحب مال بتواند نقض حكم را از محاكم قضائى بگيرد، حتى اگر مال در مرحله مزايده هم باشد ، از مزايده خارج و به صاحب آن مسترد خواهد شد.
نقش سازمان در تعيين تكليف اموال ضبطى وثيقه گذارانى كه از سوى مراجع قضايى به سازمان معرفى مى شوند، چيست؟
در اين بخش مكرر به مواردى برخورد مى كنيم كه صاحبان ملك و ... سند ملك خود را بر اساس نيات انسانى و خير خواهانه براى آزادى زندانيان به وثيقه مى گذارند، ولى به هر علتى وثيقه آنها ضبط مى شود و بنا بر قانون در اختيار سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى قرار مى گيرد. در اين مورد اين امكان قانونى وجود دارد كه سازمان با صاحب وثيقه مصالحه كند، به اين ترتيب كه ۲۰ درصد مبلغ وثيقه بصورت نقد و باقى در اقساط ۳۶ ماهه دريافت مى شود تا به اين ترتيب آسيب كمترى به اين افراد وارد شود. جالب است بدانيد كه در سال ۸۹ در مورد بيش از ۸۲ درصد پرونده هاى وثيقه اى با صاحبانشان مصالحه شده است، از اين رو تمام افرادى كه وثيقه ملك آنان به تملك دولت درآمده است، مى توانند با مراجعه به سازمان اموال تمليكى نسبت به خريدارى مجدد ملك خود با استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده اقدام كنند.
در اين موارد سازمان، اموال را به قيمت كارشناس رسمى دادگسترى واگذار مى كند.
شيوه نظارت بر فرايند فروش اموال منقول و غير منقول چگونه است؟
به منظور اطلاع رسانى شفاف و روشن، فروش اموال منقول و غير منقول به صورت مزايده برگزار مى شود، بدين صورت كه در مزايده ابتدا اموال را در رسانه ها و سايت سازمان اعلام عمومى مى كنيم.بنابراين هيچگونه محدوديتى براى دريافت اطلاعات اموال وجود ندارد. علاوه بر اين ساختار نظارتى بسيار قوى در سازمان وجود دارد.
در راس ساختار سازمان كه به صورت شركتى اداره مى شود مجمعى متشكل از وزراى اقتصادى و دارائى ،كشور و دادگسترى وهمچنين دادستان كل كشور و معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى قرار دارد.
علاوه بر اين هيات عالى نظارت هم بر روند كار اشراف دارند كه دو نماينده از قوه قضائيه و يك نماينده از ديوان محاسبات و دو نماينده هم از سوى وزير امور اقتصادى و دارايى همگى با حكم وزير اقتصاد بر عملكرد سازمان در مراحل فروش اموال به صورت مستمر نظارت مى كنند .
همچنين براى اينكه دايره مشتريان و متقاضيان مزايده افزايش يابد ، با شوراى عالى اصناف تفاهم نامه اى منعقد كرده ايم تا فهرست اقلام
مزايده اى سازمان را براى آن شورا ارسال كنيم و آنها هم به فراخور ليست اصناف زير نظر خود فهرست و زمان مزايده را براى اصناف مرتبط ارسال كنند تا به اين ترتيب دايره مشتريان بالقوه سازمان گسترده شود.
در اين راستا تفاهم نامه اى هم با اتحاديه هاى كشورى مشاوران املاك در حال انعقاد مى باشد.
چندى پيش اعلام كرديد كه اين سازمان آمادگى دارد به عنوان يك سازمان تخصصى اموال مازاد دولتى را به فروش برساند در اين خصوص توضيح بفرماييد؟
پيشنهاد داديم كه سازمان اموال تمليكى مى تواند به صورت متمركز مسئوليت نگهدارى و فروش اين اموال را با ايجاد ارزش افزوده در آنها به عهده گيرد، اين كار مى تواند حركت و تحول بزرگى در راستاى نگهدارى و ايجاد ارزش افزوده از اموال مازاد دولت باشد و ما اين آمادگى را داريم تا بسترهاى قانونى لازم را با همكارى دستگاه هاى مرتبط فراهم آوريم كه مقدمات اين موضوع در حوزه وزارت اقتصاد در حال بررسى است و در صورتى كه تمهيدات و محمل قانونى كار مهيا باشد در اين حوزه وارد مى شويم.در اين زمينه اين سازمان مى تواند پس از اتخاذ راهكارهاى قانونى ضمن ايجاد بانك اطلاعاتى پويا از اموال مازاد دولت در نگهدارى و تعيين تكليف اين دسته از اموال و استفاده بهينه از منابع دولت نقش تاثير گذارى داشته باشد.
با توجه به ساختار و تشكيلات سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى كه به صورت ماهانه مزايده اموال منقول و غير منقول برگزار مى كند، مى تواند بدون ايجاد سازمانى جديد اين وظايف و نقش ها را با تقويت و ابلاغ قوانين مربوط در راستاى ايجاد بانك جامع اطلاعاتى و تامين هرچه مطلوبتر منافع ملى انجام دهد.
به نظر شما اين ظرفيت در سازمان وجود دارد تا فروش اموال مازاد دولتى متمركز شود؟
سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى تنها سازمان تخصصى دولتى در فروش اموال منقول و غير منقول است كه بيش از دودهه تجربه در اين زمينه دارد.يكپارچه كردن نظام مزايده اموال مازاد دولتى ضمن صرفه جويى در هزينه ، زمان و نيروى انسانى موجب ارتقاى بهره ورى ، نظارت ، دقت و سرعت در فروش اموال دولت مى شود. بديهى است براى ورود به اين حوزه نيازمند حمايت و پشتيبانى همه جانبه هستيم.
سازمان مزايده هاى خود را به صورت الكترونيكى هم ارائه مى دهد در اين خصوص توضيح دهيد؟
سازمان اموال تمليكى در ايفاى يكى از كاركردهاى مهم خود كه فروش اموال است اين خدمات را از طريق سامانه الكترونيكى به مردم ارائه مى دهد كه با اين روش مشتريان با سرعت بالا،به اطلاعات مزايده ها دسترسى دارند كه در وقت و هزينه آنها صرفه جويى مى شود.
دسترسى به اطلاعات اموال مطرح در مزايده ، امكان ارائه پيشنهاد قيمت و شركت در مزايده از سراسر كشور و رويت تصوير كالاهاى مزايده اموال منقول سازمان ، از جمله خدمات ارائه شده در اين راستا است.
براى ارتقاء سطح كيفى و كمى كاركنان چه اقداماتى انجام داده ايد و چه برنامه هايى داريد؟
ارتقاء جايگاه سازمانى و تقويت و توسعه منابع انسانى از اولويت هاى سازمانى است تا جايگاه واقعى و ظرفيت كاركنان آن در اقتصاد كشور به درستى براى همگان روشن شود.
احصاى نيازهاى سازمان بر اساس توانايى و تخصص افراد ، توزيع متناسب وظايف و ارائه آموزش هاى لازم، تجهيز و تقويت مديريت هاى ستادى و استانى بر اساس الگوهاى مناسب طبقه بندى از برنامه هاى اين سازمان در حوزه منابع انسانى است.رويكرد مديريت سازمان به كاركنان توجه به كرامت انسانى همراه با رفتار محبت آميز و حل مشكلات كاركنان به ويژه در استان هاى محروم است تا از اين طريق بتوانيم از زحمات همكاران قدردانى نماييم.همچنين صدور كارت بيمه طلائى براى كليه كاركنان سازمان يكى ديگر از اقدامات در اين حوزه است.
آمار فروش اموال منقول و غير منقول در ۱۰ماهه سالجارى به چه ميزان بوده است؟
فروش اموال غير منقول سازمان در ۱۰ماهه سالجارى بيش از ۲۰۸ميليارد و ۷۷۵ ميليون ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶درصد رشد داشته است در همين مدت فروش اموال منقول سازمان بيش از ۶۳۹ ميليارد و ۷۹۰ميليون ريال بوده كه ۲۷ درصد در قياس با سال قبل رشد نشان مى دهد كه مجموع فروش اموال منقول و غير منقول در همين مدت با ۳۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۸۴۸ ميلياردو ۵۶۷ ميليون ريال رسيد.
برنامه هاى آتى سازمان را براى پيشبرد اهداف سازمانى بيان نماييد؟
تلاش در جهت به روز رسانى و تسريع در فرآيند فروش اموال ،ارتقاى بهره ورى و مديريت در مصرف بهينه امكانات و بازمهندسى فرايند فروش و انهدام كالا،جلوگيرى از رسوب و ماندگارى كالاها در گمرك و تلاش براى ايجاد وظايف ، مسئوليت و درآمدهاى جديد براى سازمان در سالى كه به نام سال جهاد اقتصادى مزين شده است از آن جمله است.
تثبيت جايگاه سازمانى، ارتقاء منابع انسانى بر مبناى آموزش، تعامل پويا با دستگا هها و سازمان هاى مرتبط ارائه خدمات الكترونيكى ،استانداردسازى رويه ها ، استفاده از سيستم هاى نوين مديريتى ، استفاده از فناوريهاى نوين ، نظارت دقيق سيستمى ، تقويت نقش حاكميتى سازمان ، توانمند سازى و تعامل فعال و پويا با دستگاههاى مرتبط از ديگر
برنامه هاى آتى سازمان است.
بازنگرى در اساسنامه سازمان را يكى از كارهاى عملى جهت پيشبرد اهداف سازمانى مى دانيد در اين خصوص توضيح بفرماييد؟
سازمان سالانه هزينه هاى زيادى براى انهدام كالاهاى غير استاندارد و غير بهداشتى پرداخت مى كند كه اين اقدام با ساختار درآمد هزينه اى آن كه مشمول سازمان هاى تصدى گراست در تعارض است كه نياز به بازنگرى دارد و در اين زمينه نيازمند پشتيبانى بيشتر دولت و مجلس براى ايفاى نقش حاكميتى سازمان اموال تمليكى هستيم و اساسنامه سازمان بايد بازنگرى شود تا بتوانيم از ظرفيت بالاى آن در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم و دولت استفاده كنيم .
براى اجراى دقيق وظايف حاكميتى سازمان چه برنامه اى در دستور كار داريد؟
در سازمان ما با دو رويكرد متناقض مواجه هستيم از يك سو داراى وظايف حاكميتى و از سوى ديگر يك بنگاه اقتصادى و داراى شرايط درآمد هزينه اى هستيم. كه براى مديريت صحيح اين دو وظيفه و ايجاد تعادل منطقى بين آنها و برون رفت از اين مشكلات و انجام بهينه وظايف حاكميتى از جمله انهدام، استرداد و اعاده بايد در قانون، هزينه و منابع مالى براى سازمان پيش بينى شود.
همچنين از آنجائيكه يك سازمان درآمد هزينه اى هستيم بايد با در اختيار گرفتن وظايف و مسئوليت هاى جديد درآمد هاى جديد ايجاد كنيم ويا اينكه براى انجام مطلوب وظايف حاكميتى، در ساختار سازمانى بازنگرى شود، بدين شكل كه از يك بنگاه اقتصادى(درآمد هزينه اى) به يك موسسه دولتى تبديل شويم.
بر اساس قانون جديد گمرك و لايحه جديد قاچاق كالا چه وظايف و مسئوليت هاى جديدى براى سازمان ايجاد شده است؟
بر اساس ماده ۳ لايحه جديد قاچاق كالا، سازمان اموال تمليكى به عضويت ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز درآمد. همچنين بر اساس ماده ۴۰ ، كالا هاى قاچاق مكشوفه به سازمان تحويل داده مى شود و سازمان اموال تمليكى وظيفه نگهدارى آن را تا مرحله قطعيت بر عهده دارد، كه تحقق اين امر مستلزم تهيه امكانات و تجهيزات براى انجام تكاليف جديد مى باشد.
در تبصره ماده ۴۸ اين قانون نيز فروش كالاهاى سريع الفساد پس از اخذ مجوز از مرجع رسيدگى كننده به پرونده بر عهده سازمان گذاشته شده است.
همچنين بر اساس ماده ۵۰لايحه جديد قاچاق كالا فروش كالاهاى قاچاق پس از اخذ مجوز از مراجع ذيربط و رعايت كليه ضوابط قانونى از جمله ضوابط فنى ، بهداشتى و قرنطينه اى توسط سازمان اموال تمليكى انجام مى شود.در تبصره ۴ ماده ۲۴ قانون جديد امور گمركى نيز مسئوليت تعيين تكليف كالاهاى متروكه مناطق آزاد نيز بر عهده سازمان اموال تمليكى نهاده شده است.
در حوزه نرم افزارى و بهره گيرى از فن آورى اطلاعات و ارتباطات و توسعه مديريت تا كنون چه اقداماتى صورت گرفته است؟
راه اندازى سامانه مكاتبات ادارى ، پياده سازى سامانه اينترانت داخلى سازمان ، سامانه جامع فروش اموال از طريق مزايده الكترونيك ، توسعه سامانه جامع اختصاصى عملياتى سازمان و مستند سازى و اصلاح فرايندهاى مالى ، از برنامه هاى عملياتى اين سازمان است.
همچنين از ديگر برنامه هاى اجرايى سازمان شامل تبادل تفاهم نامه با پارك علم و فناورى دانشگاه تهران جهت انجام امور پژوهشى و تحقيقاتى ، تدوين برنامه تعالى سازمانى الگوى ۹۰ ، تدوين برنامه عملياتى سازمان با استفاده از بسته سياستى سازمان و اجراى مدل ساماندهى محيط كار بوده است.
انتظار مى رود تا پايان سال آينده تمامى رويه هاى سازمانى بصورت كاملا مكانيزه و مبتنى بر فناورى اطلاعات انجام شود كه تامين اعتبار و بودجه لازم به تحقق اين امر سرعت و شتاب خواهد بخشيد.
ارتقاى سطح دانش و آگاهى كاركنان موجب بهبود روند كار و پيشبرد مطلوبتر اهداف سازمانى خواهد شد در اين خصوص چه اقداماتى صورت گرفته است؟
در اين خصوص بخش هاى مختلف سازمان برنامه هاى مدونى را براى ارتقاى سطح دانش كاركنان عملياتى كرده است كه برگزارى دوره اختصاصى ارزيابى براى ارزيابان و دوره اختصاصى براى كارشناسان حقوقى ، دوره هاى بهبود مديريت، تعالى سازمانى، دوره آشنائى با ۱۰ برنامه تحول در نظام ادارى كشور ، اصول بايگانى مختص بايگان ها ، ساماندهى محيط كار ، آموزش تخصصى اصول حسابدارى و برنامه نويسى كاربردى از آن جمله بوده است.از برنامه هاى آتى سازمان در اين حوزه، آموزش از راه دور وغير حضورى مى باشد.
   
در كميسيون كشاورزى ، شيلات و صنايع تبديلى اتاق تعاون بررسى شد:
شناسايى ظرفيت ها و ايجاد بانك اطلاعاتى در بخش كشاورزى و شيلات
 
سرويس خبر- اتاق تعاون جمهورى اسلامى ايران به عنوان يكى از محورهاى ۳ گانه اقتصاد ملى در كنار دولت و بخش خصوصى در چارچوب سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور و با ديدگاه رسيدن به سهم ۲۵ درصدى در اقتصاد ملى ،در دوره فعلى تغييرات مديريتى خود با برگزارى همايش سراسرى اتاق هاى تعاون و اتحاديه هاى تعاونى در ديماه ۹۰و در آستانه سال بين المللى تعاون ، با نيت ايجاد تحول در تعاونى ها و اتحاديه هاى سراسرى كشور كه به عنوان دومين ركن اقتصاد ملى در كنار دولت و بخش خصوصى ايفاى نقش خواهند كرد ،برنامه ريزى هاى مدونى را براى تعاونى ها و اتحاديه ها رقم زد كه آغاز آنها با تشكيل كميسيون هاى ۶گانه بود و در همين راستا هفته گذشته كميسيون حمل و نقل ،گمرك و ترانزيت در اتاق تعاون برگزار و روز گذشته نيز كميسيون شيلات ،كشاورزى و صنايع تبديلى با حضور اعضاى آن در اتاق تشكيل و مفادى در آن به تصويب رسيد.اللهيار ولى زاده ، نايب رييس كميسيون كشاورزى،شيلات و صنايع تبديلى اتاق تعاون مركزى ايران طى گفتگو با خبرنگار ابرار اقتصادى در خصوص دستور كار جلسه و برنامه ريزى هاى آتى كميسيون براى تحقق اهداف تعاونى ها و اتحاديه ها بالاخص در سال بين المللى تعاون ، اظهارداشت: پس از تصويب ساز و كارها در همايش ديماه اين كميسيون براى شناسايى ظرفيت هاى بخش كشاورزى ، شيلات و ايجاد يك بانك اطلاعاتى قوى در اين حوزه تشكيل شد كه قرار بر اين است با برنامه ريزى دقيق مطالبات اين بخش پيگيرى و حتى در صورت ضرورت مقرراتى كه مانع ايجاد مى كند نيز تغيير كند.رييس هيات مديره اتحاديه تعاونى هاى صنعت دامپرورى (همگام) به معرفى كميته هاى مصوب زير مجموعه اين كميسيون تخصصى كه به تصويب اعضا رسيد پرداخت و گفت: در اين جلسه ۵ كميته شامل زراعت و باغبانى- شيلات- صنايع تبديلى- صادرات و واردات محصولات كشاورزى و دامى و كميته دام و طيور تعيين و مسئولين هر كدام معرفى و نيز يك دبيرخانه براى رسيدگى به امورات كميسيون مشخص گرديد.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
به دليل گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى مخالفان؛
خبرنگار مشهور روسيه از كار اخراج شد
 
پاول لوبكوف، يك خبرنگار معروف روسى اظهار داشت كه به خاطر گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى هاى مخالفان از يك شبكه تلويزيونى مهم روسيه اخراج شده است. به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه ديلى ميل، پاول لوبكوف كه كارمند شبكه تلويزيونى NTV بود، در صفحه فيس بوك خود نوشت: خط تلفن همراه من توسط سرويس امنيتى روسيه مسدود شده است زيرا من از اين شبكه اخراج شده ام. لوبكوف به راديو كومرسانت گفت: مديران شبكه تلويزيونى مذكور به خاطر فعاليت هاى سياسى او و شركت در تظاهرات گسترده عليه ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه او را اخراج كرده اند. وى افزود: من يك برنامه ويدئويى در خصوص تخلفات انتخاباتى در انتخابات پارلمانى ماه دسامبر تهيه كردم اما شبكه NTV تصميم گرفت آن را پخش نكند. لوبكوف ۴۴ ساله يك خبرنگار كهنه كار است كه يك جايزه مهم رسانه اى را به خاطر فعاليت هايش در بخش خبرى شبكه NTV دريافت كرده است. وى همچنين تهيه كننده يك برنامه مشهور در خصوص منازل افراد مشهور بوده است. نمايندگان شبكه NTV به رسانه هاى روسيه گرفتند: قرارداد لوبكوف براى توليد يك سريال علمى در انتهاى سال ۲۰۱۱ به پايان رسيده و NTV ديگر قصد ندارد اين سريال توليد شود.
   
معاون وزير اطلاعات:
قرائن حاكى از شهادت امام موسى صدر است
 
معاون وزير اطلاعات درباره ى سرنوشت امام موسى صدر گفت: اطلاعات درباره ى امام موسى صدر ضد و نقيض است و به دليل اين كه كسانى كه در موضوع امام موسى صدر در ليبى مطلع بودند سر به نيست شدند، اطلاعات ميدانى وجود ندارد اما قرائن حاكى از شهادت ايشان است. به گزارش ايسنا، گرامى ـ معاون وزير اطلاعات ـ عصر چهارشنبه در نشست مقدماتى اجلاس جوانان و بيدارى اسلامى گفت: بعد از شروع تحولات بيدارى اسلامى تمام ارگان هاى نظام جمهورى اسلامى ايران با تمام توان در اين عرصه با توجه به ظرفيت ها فعاليت كرده و به پيشرفت اين حركت كمك كرده اند. در همين راستا دستگاه اطلاعاتى كشورمان نيز بر اساس ماهيتش به مقابله با فعاليت كشورهايى كه در جهت جلوگيرى از ادامه ى روند بيدارى اسلامى فعاليت مى كنند پرداخته و در زمينه هاى امنيتى و سايبرى تلاش كرده است تا عرصه براى بيدارى اسلامى باز شود. او با بيان اين كه غرب و آمريكا نسبت به تحولات بيدارى اسلامى يك راهبرد سه  لايه اتخاذ كرده بودند، اضافه كرد: بر اساس اين راهبرد سه لايه، در اولين لايه، آمريكا به حمايت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحركات پرداخته و در لايه ى دوم تلاش براى تفسير سكولار انجام مى شود و در لايه ى سوم جلوگيرى از مدل شدن انقلاب اسلامى ايران انجام گرفته است كه در اين راستا برنامه هاى گسترده اى انجام گرفته كه اولين گام آن حركت ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ بود كه تلاش مى كردند ايران را در داخل مشغول كنند تا به ميزان مشغول سازى نظام در داخل، از ايفاسازى نقش فعال از سوى ايران در كشورهاى ديگر جلوگيرى شود. گرامى ادامه داد: پس از اين اتفاق، غربى ها تلاش كردند كه دستان مقاومت را در منطقه از كار بيندازند. به همين دليل تحولات در سوريه از اوايل سال ۹۰ آغاز شد و با ايجاد يك بحران سازى در اين كشور، از مرزهاى شرقى و غربى سلاح وارد شده و گروه هايى از القاعده براى انجام شورش هاى مختلف وارد اين كشور شدند. آمريكايى ها يك اقدام گسترده ى پيچيده ى عملياتى را در سوريه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از كار بيندازند و از سوى ديگر در بحرين مدلى ايجاد كردند كه مشابه مدل امنيتى كرانه باخترى بود كه بر اساس اين مدل تمام ارتباطات بخش هاى مختلف با پايتخت مانند اينترنت و تلفن قطع مى شود كه اين اقدام در مصر اتفاق افتاد. در اين هنگام وظيفه ى دستگاه اطلاعاتى اين بود كه با همه ى هجمه هاى وارده از سوى غرب مقابله كند و ارتباطات از كار افتاده را درست كند. معاون وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوالى درباره ى فيلترينگ هاى انجام شده در فضاى سايبرى ايران گفت: آسيب هاى امنيتى بسيارى در فضاى سايبرى وجود دارد. ما مجبور هستيم براى محفوظ ماندن از اين آسيب هاى امنيتى، محدوديت هايى را ايجاد كنيم؛ زيرا دشمنان با وارد كردن ويروس هايى مى توانند باعث تخليه اطلاعاتى شده و يا ضربات جدى وارد كنند. به طور مثال به تازگى دو ويروس از سوى مسوولان دستگاه امنيتى شناسايى شده كه با تلاش هاى شبانه روزى از ضربه زدن آن ها به فضاى سايبرى ايران جلوگيرى شد. او با اشاره به دستگيرى قاتل دكتر على محمدى يكى از دانشمندان هسته اى، اضافه كرد: قاتل دكتر على محمدى صاحب تجهيزاتى بود كه در نوع خود جديدترين نوع بودند و با اقدامات پيچيده اى توانسته بود اين حادثه ى تروريستى را انجام دهد.
   
 
شخصيتهاى سياسى عراق خواهان اخراج فورى منافقين شدند
 
اعضاى ائتلاف دولت قانون و جريان صدر با اشاره به حمايت برخى ازكشورهاى عربى از ادامه حضور منافقين، ضرورت اخراج اين گروهك تروريستى را كه مشكلات فراوانى براى ملت و دولت عراق ايجاد كرده اند، مورد تاكيد قرار داده اند. به گزارش مهر به نقل از پايگاه النهرين، «اسماء الموسوى» عضو ائتلاف ملى عراق اعلام كرد: برخى كشورهاى همسايه و حتى منطقه اى پيوندهاى محكمى با منافقين دارند. وى افزود: منافقين به اهداف اطلاعاتى برخى كشورهاى منطقه كمك مى كنند و اخراج آنها به قطع دخالتهاى خارجى در عراق منجر خواهد شد. عضو فراكسيون «الاحرار» وابسته به جريان صدر بيان كرد: همه اعضاى منافقين بايد از عراق اخراج شوند تا بارى بردوش كشور نگذارند، زيرا عراق به اندازه كافى با فشارهاى داخلى و خارجى روبرو است. از سوى ديگر «شاكر الدراجى» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : برخى كشورهاى همسايه خواهان ادامه حضور منافقين در عراق هستند و براى رسيدن به هدف خود به سازمان ملل متحد براى تمديد حضور طولانى مدت آنها فشار وارد مى كنند. وى افزود: نگرانيم كه سازمان ملل متحد تسليم فشارها شود به ويژه اينكه برخى گروههاى سياسى عراقى خواهان ادامه حضور منافقين به دليل منافع شخصى خود هستند. «منصور عبدالرزاق» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : نشست كشورهاى اروپايى با دولت عراق براى پناه دادن به منافقين به دلايل انسانى بوده است نه بيشتر. وى افزود: پس از اينكه بسيارى از كشورهاى عربى مخالفت خود را با ميزبانى منافقين اعلام كرده اند مذاكرات با برخى ديگر از كشورها براى انتقال منافقين به آنها در جريان است. منصور بيان كرد: دولت، اراضى عراق و هر آنچه را به مردم تعلق داشت، از منافقين پس گرفته و داد وستدهاى آنها محدود شده است. خاطرنشان مى شود اخيرا اعلام شد كه ۳۲۶ نفر از منافقين از اردوگاه اشرف به پايگاه ليبرتى منتقل خواهند شد.گروهك تروريستى منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامى اشرف دراستان دياله (۵۷ كيلومترى شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزيد.
   
عضو هيئت رئيسه مجلس:
«دانشگاه آزاد» نه آزاد بودو نه اسلامى
• تغيير جاسبى ضرورى بود•
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراى اسلامى با تاكيد بر اينكه تغيير مديريت دانشگاه آزاد يك امر ضرورى بود، از مديريت جديد خواست تا به دور از رفتار احساسى و با مطالعه ساختار دانشگاه آزاد را متناسب با طراز نام آن و نظام اسلامى اصلاح كند. محمد دهقان در گفتگو با مهر، تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى در خصوص تغيير مديريت دانشگاه آزاد اسلامى را مفيد ارزيابى كرد و اظهار داشت: اصل اين كار لازم بود هر چند ديرهنگام انجام شد. نماينده چناران گفت: تغيير مديريت دانشگاه آزاد ضرورى بود زيرا يك مدير اجرايى وقتى ۳ دهه در جايى خدمت مى كند ديگر قدرت نوآورى و ابتكارش را از دست مى دهد و يك مديريت بسته بر آن محيط حاكم مى شود. وى گفت: قرار بوده ما دانشگاه آزاد اسلامى داشته باشيم اما وقتى نوآورى نباشد و محيط مديريتى بسته باشد اين آزاد بودن از بين مى رود و خود به خود غير آزاد مى شود. عضو هيئت رئيسه مجلس خاطر نشان كرد: در اين صورت ديگرمحيط دانشگاه آزاد با دانشگاه بودن سازگار نيست. دانشگاه بايد محيط باز و فرهنگى و سياسى با نشاط باشد. به نظر من اين وضعيت در دانشگاه آزاد به تدريج از بين رفته بود. مسئله مهمتر اين بود كه اسم اين دانشگاه «دانشگاه آزاد اسلامى» است. اما چه در ظاهر و چه در باطن ديگر نمى توانستيم اين دانشگاه را يك دانشگاه اسلامى بدانيم. دهقان گفت: اين دانشگاه پس از انقلاب اسلامى تاسيس شده است و تغيير ساوزكار دانشگاه ها در اوايل انقلاب خيلى راحت نبود. پس از اسلامى شدن دانشگاه ها قرار بود دانشگاه آزاد با يك مديريت انقلابى شكل بگيرد و الگويى باشد براى دانشگاه هاى ديگر اما دانشگاه آزاد اسلامى از بعد ظاهر و باطن از دانشگاه هاى دولتى ما بسيار عقب تر است. لذا اين دانشگاه آزاد اسلامى نه آزاد بود ونه اسلامى. وى ابراز اميدوارى كرد مديريت جديد بدون عجله اقدامات خوبى در اصلاح ساختار دانشگاه آزاد انجام دهد. دهقان گفت: من تاكيد مى كنم به هيچ وجه مديريت جديد در اصلاح ساختار عجله نكند ۳۰ سال مديريت شده است همه گذشته نبايد تخريب شودزحماتى كه تا الان كشيده شده نبايد ناديده گرفته شود در جاهايى ممكن است ضعف هايى در مديريت وجود داشته باشد و در جاهايى نيز نقاط قوتى باشد. نقاط قوت عملكرد آقاى جاسبى بايد در اين ۳۰ سال حفظ شود و ساختارهاى درست حفظ و ساختارهاى غلط با مطالعه به تدريج حذف شود. وى گفت: براى اينكه نقاط ضعف دانشگاه آزاد را بشناسيم توصيه مى كنم مديريت جديد ۸۰ جلدى كه در كار تحقيق و تفحصى كه از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم انجام شد مطالعه كنند عيب هاى دانشگاه آزاد را مى توان در آنجا شناخت. همچنين نقاط قوت دانشگاه آزاد در يك فرصت چند ماهه مطالعاتى به طور كامل روشن شود و كم كم به تدريج بدون اينكه ضربه به مديران كارآمد دانشگاه و اساتيد وارد شود اصلاحات انجام شود. وى گفت: نمى توان نسبت به دانشگاه آزاد قضاوت يك سويه داشت بدون مطالعه نبايد اقدام به كارى كرد هر اقدامى حتما بايد با مطالعه و دقت و بدون رفتار احساساتى انجام شود تا دانشگاه آزاد اسلامى جديدى داشته باشيم كه هم طراز اسم خود و نظام اسلامى باشد.
   
 
جلسه ۸۰ طراح سئوال از احمدى نژاد براى جمع بندى پاسخ هاى دولت
 
سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد با اعلام اين خبر كه ۴ كميسيون امنيت ملى، برنامه، عمران، اصل ۹۰ سئوال از رئيس جمهور را بررسى كرده اند از بررسى سئوال از احمدى نژاد در كميسيون هاى اقتصاد و فرهنگى مجلس شوراى اسلامى در هفته پس از تعطيلات و جمع بندى پاسخ ها و اعلام نظر به هيئت رئيسه در همان هفته خبر داد. مصطفى رضا حسينى در گفتگو با مهر با بيان اينكه هنوز دو كميسيون اقتصادى و فرهنگى سئوالات نمايندگان از رئيس جمهور را بررسى نكرده اند، گفت: معاونان رئيس جمهور در كميسيون هاى اصل ،۹۰ برنامه و بودجه، عمران و امنيت ملى به سئوالات نمايندگان پاسخ گفتند. نماينده شهربابك در مجلس تصريح كرد: پس از بررسى سئوال از احمدى نژاد در ۲ كميسيون باقيمانده پس از تعطيلات مجلس ۸۰ نفر طراحان سئوال با برگزارى جلسه اى پاسخ هاى معاونان احمدى نژاد به سئوالات مطرح شده را بررسى كرده و به راى مى گذارند. در صورتيكه قانع نشده باشند موضوع به هيئت رئيسه ارجاع مى شود تا هيئت رئيسه طبق آيين نامه مراتب را به رئيس جمهور اعلام مى كند تا شخص ايشان براى پاسخ به سئوالات نمايندگان در صحن علنى مجلس حضور يابند. سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد اظهار داشت: پاسخ هاى معاونان رئيس جمهور به سئوالات نمايندگان در كميسيون هاى امنيت ملى، برنامه، عمران و اصل ۹۰ كلى و توجيهى بوده است. وى افزود: معاونان احمدى نژاد در اين جلسات ايرادات شكلى به سئوالات مى گيرند و اعلام مى كنند كه اظهار نظر در فلان مورد يا عدم اجراى برخى از قوانين حق رئيس جمهور است و رئيس جمهور ايده و نظر خاص خود را داشته و به اين صورت اعلام كرده است. وى تاكيد كرد: همين قدر كه مجلس موفق شده اين موضوع مهم را كه همه بايد حول محور قانون عمل كنند و حتى رئيس جمهور نيز براى تخلفاتش بايد به مجلس پاسخگو باشد را پيگيرى كند بسيار ارزشمند است. حسينى افزود: دشمنان ما بدانند اگر ما در بدترين شرايط نيز قرار داشته باشيم هر قوه وظيفه خود را انجام مى دهد، با وجود رهبرى در راس جامعه و هدايت هاى حكميانه ايشان هيچ آسيبى به كشور نمى رسد. وى افزود جهانيان بدانند ما در سطحى از دموكراسى قرار داريم كه حتى اگر در معرض تهديد دشمن هم قرار داشته باشيم همه چيز در كشور بر اساس قانون عمل شده و اين تهديدها هيچ تاثيرى در روند اداره كشور نخواهد گذاشت. وى در پايان تاكيد كرد: اميدواريم سئوال از رئيس جمهور به نتيجه اى ختم شود كه رضايت خدا، رضايت مقام معظم رهبرى، مصلحت كشور و رضايت مردم در آن باشد. به گزارش مهر، اظهارات احمدى نژاد در مورد عفاف و حجاب يكى از سئوالات طراحان سئوال از وى است كه هفته آينده در كميسيون فرهنگى بررسى خواهد شد.
   
دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى:
پول انشعاب برق به خزانه رفته است نه حساب توانير
 
هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. عليرضا كفشكنان دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى، تاسيساتى و تجهيزاتى در گفتگو با ايلنا با اشاره به پيگيرى هايى كه كميته برق انجمن براى دريافت مطالبات پيمانكاران برق صورت داده است،گفت: در جلساتى كه با نمايندگان مجلس و كميسيون اصل ۹۰ داشتيم، تاخير درپرداخت مطالبات پيمانكاران برق بررسى و بخشى از آن مطالبات نيز پرداخت شد. وى با اشاره به پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد مطالبات گذشته شركت هاى توزيع برق از بخش مطالبات برق، گفت: اين بخش مطالبات گذشته بود اما متاسفانه مطالبات جارى نيز به آن ها اضافه شده و اگر اين مشكلات ساماندهى پيدا نكند، صنعت برق با مشكلات جدى ترى روبرو مى شود. كفش كنان يكى ديگر از مشكلات موجود براى شركت هاى توزيع برق را عدم واريز هزينه هايى دانست كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود. وى تاكيد كرد: هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. وى اين نحوه پرداخت را عاملى براى ايجاد مشكل در گردش پول دانست و گفت: بخشى ازهزينه هايى كه از طرف وزارت نيرو و شركت هاى توزيع واريز مى شود، مربوط به هزينه هاى برق بوده و برخى ديگر مربوط به پول انشعابى است كه از مردم گرفته مى شود. كفش كنان ادامه داد: با مصوبه جديد دولت، از اين به بعد اين هزينه ها به حساب خود توانير ريخته شده و از تاخيرزمانى در پرداخت آن جلوگيرى مى شود.
   
 
مخالفت مجلس با كليات طرح ممنوعيت شغلى۲ تابعيتى ها
 
نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسه روز گذشته، كليات طرح دو فوريتى ممنوعيت شغلى دوتابعيتى ها، الزام دولت به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى و موادى از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز را بررسى كردند. مجلس با كليات طرحى دو فوريتى درباره افراد داراى تابعيت دوگانه مخالفت كرد. در اين طرح دو فوريتى كه كليات آن به تصويب مجلس نرسيد، آمده بود: اشخاصى كه تحصيل تابعيت ايرانى نموده يا بنمايند از همه حقوقى كه براى ايرانيان مقرر است بهره مند مى شوند اما نمى توانند عهده دار پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى شوند. اين طرح به امضاى ۵۵ نفر از نمايندگان مجلس نيز رسيده بود. به گزارش ايسنا، مهرداد لاهوتى يكى از طراحان اين طرح دوفوريتى گفت: خارجيانى كه در ايران تابعيت گرفته اند از ۹ پست مندرج در ماده ۹۸۲ قانون مدنى محروم شده اند. وى خاطر نشان كرد: نيت طراحان اين بود ايرانيانى كه داراى تابعيت دوگانه هستند و نقش مهمى در فساد بزرگ مالى اخير داشته اند نيز مشمول اين ماده شوند، به همين منظور طراحان طرح، شمول ماده ۹۸۲ قانون مدنى را براى ايرانيانى كه تابعيت دوگانه دارند، گسترش داده اند. وى تاكيد كرد: اين مطالبه مردم از مجلس به دليل فساد بزرگ مالى اخير است؛ بنابراين به اين طرح راى دهيد تا ايرانيانى كه زندگى شان در خارج از ايران است نتوانند در داخل پست سازمانى داشته باشند و به اين ترتيب از تكرار تخلف مالى اخير جلوگيرى شود. در ادامه محمدرضا خباز در مخالفت با اين طرح گفت: نيازى به چنين طرحى نبود چرا كه ماده ۹۸۹ قانون مدنى علاوه بر آنكه تابعيت ايرانى افراد را كان لم يكن تلقى كرده، اموال آنان را مصادره و از تصدى مشاغل دولتى محروم كرده است. وى خاطر نشان كرد: طرح مذكور مصاديق پست هايى كه افراد داراى تابعيت دوگانه از آن محروم مى شوند را مشخص نكرده است، بنابراين ابهام دارد. حسن غفورى فرد با استناد به اصل ۴۱ قانون اساسى گفت: معناى طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى اين است كه اگر بلافاصله كسى تابعيت كشور ديگرى را پذيرفت، به سرعت از تابعيت ايرانى خارج مى شود. وى تاكيد كرد: هيچ فردى نمى تواند تابعيت دوگانه داشته باشد و مصادره اموال و زندانى شدن نيز جزو مجازات هاى تعيين شده از سوى قانون مدنى است. وى افزود:  به عبارت ديگر كسى كه تخلف كرده و داراى تابعيت دوگانه شده، علاوه بر آنكه نمى تواند پست سازمانى داشته باشد، همچنين نمى تواند در تابعيت جمهورى اسلامى باقى بماند. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: معناى كار طراحان اين است كه تابعيت دوگانه اشكال ندارد و فقط اين افراد نمى توانند پست سازمانى داشته باشند. رييس مجلس شوراى اسلامى در پاسخ به اخطار غفورى فرد، با وارد ندانستن اخطار وى گفت: قانون اساسى اين مطلب را مورد تاكيد قرار داده ولى تخلفات، مطلب ديگرى است. وى پرسيد آيا كسى كه مى خواهد مسئوليت بگيرد نبايد وضعيتش مورد بررسى قرار گيرد? وى افزود: موضوع مورد تاكيد طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى، مشروعيت داشتن تابعيت دوگانه افراد نيست، بلكه بررسى تابعيت مضاعف افراد و واگذار نكردن مسئوليت هاى دولتى به آنان است، به همين دليل اخطار شما را وارد نمى دانم پس از سخنان موافقان، نماينده دولت در توضيحات مجدد يكى از طراحان، كليات طرح مذكور به راى گذاشته شد كه از ۱۹۵ نماينده حاضر، ۵۶ نفر موافق، ۶۶ نفر راى مخالف و ۲۷ نفر راى ممتنع دادند. بر اين اساس نمايندگان مجلس با كليات طرحى مخالفت كردند كه افراد داراى تابعيت دوگانه را از تصدى پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى منع مى كرد. در بخش ديگرى از مذاكرات نمايندگان در جلسه ى علنى ديروز مجلس شوراى اسلامى، نمايندگان به يك فوريت طرحى راى دادند كه در صورت تصويب نهايى آن دولت ملزم به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى خواهد شد. به گزارش ايسنا، حشمت ا... فلاحت پيشه كه به عنوان يكى از طراحان يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با بيان اين كه ترور دانشمندان ايرانى به عنوان يك استراتژى براى غرب مطرح است، يادآور شد: ما بايد حقوق ايرانيان و بازماندگان حوادث تروريستى را دنبال كنيم، چرا كه عده اى اقدام به ترور ايرانيان مى كنند و از سوى ديگر از غرب پاداش سياسى دريافت مى كنند. نماينده اسلام آباد غرب با اشاره به وجود ترديد در روابط ايران با برخى دستگاه ها و سازمان هاى بين المللى مثل آژانس انرژى اتمى، تاكيد كرد: برخى سازمان هاى اطلاعاتى مثل سازمان سيا، به حلقه ى وصلى بين گروه هاى تروريستى و سازمان ها تبديل شده اند. اين عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس اضافه كرد: در برخى دادگاه هاى كشورهاى غربى، پرونده هايى عليه جمهورى اسلامى شكل گرفته، در آنها حكم صادر شده و غرامت هايى براى كشورمان مصوب شده است، در حالى كه ما در قبال اقدامات تروريستى عليه كشورمان، حتى يك پرونده را هم به نتيجه نرسانده ايم. على اصغر يوسف نژاد هم كه به عنوان مخالف يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با تاكيد بر لزوم پيگيرى حقوق قربانيان حوادث تروريستى تصريح كرد: شكى نيست هيچ كشورى در دنيا به اندازه ى ايران قربانى حوادث تروريستى نبوده است. وى ادامه داد: در شرايط فعلى نيز استراتژى ابرقدرت ها استفاده از ترور براى جلوگيرى از پيشرفت هاى علمى و فناورى مخصوصا در ابعاد هسته اى است. اين نماينده ى اصولگراى مجلس خاطرنشان كرد: سوال من از طراحان اين است كه اين طرح چه الزامى دارد و در محتواى آن به دنبال چه چيزى هستيد كه در صورت تصويب به آن دست پيدا مى كنيد? در حالى كه تمام آنچه در اين قانون آمده در داخل براى دستگاه هاى اجرايى منظور شده و ما به جاى اين اقدامات بايد از كارهاى پيشگيرانه و حفاظتى استفاده كنيم. يوسف نژاد موارد پيش بينى شده در اين طرح يك فوريتى را سطحى، گذرا و بدون توجه به اقدامات پيشگيرانه توصيف كرد گفت: بهتر بود طراحان قدرى عميق تر به اين موضوع توجه مى كردند. گفتنى است: پس از سخنان موافق و مخالف يك فوريت اين طرح با ۱۲۷ راى موافق، ۶ راى مخالف و ۱۶ راى ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده به تصويب رسيد. به گزارش ايسنا، دستور ديگرى كه نمايندگان درجلسه ى ديروز مجلس به آن رسيدگى كردند لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز بود و طى آن ماده مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز حذف شد. به گزارش ايسنا، در بررسى اين ماده رضا عبدا...ى رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس پيشنهاد حذف را مطرح كرد و گفت: اين كه چرا هر سال بيش از ده ميليون پرونده در محاكم قضايى مطرح مى شود و چرا با وجود استفاده بيش از ۲۴۰ ميليارد دلار درآمد نفت و گاز وضع اشتغال و بيكارى در كشور اين چنين است مربوط به تصويب چنين قوانينى است. به گزارش ايسنا، اگر اين ماده به تصويب مى رسيد وسايل نقليه حامل كالاى قاچاق اگر در فرودگاه، لنگرگاه يا راه غيرمجاز توقف مى كردند عمل ارتكابى توسط فرمانده كشتى يا ناخداى شناور، راننده يا خلبان شروع به جرم قاچاق محسوب مى شد. نمايندگان در بررسى ماده اى ديگرى از اين لايحه ماده ۶۷ مربوط به تعيين مجازات براى شروع به جرم قاچاق را مراعا گذاشته و آن را جهت بررسى بيشتر به كميسيون اقتصادى ارجاع دادند. مجلس در بررسى ماده ۶۸ لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به بحث و بررسى پرداخت اما در مورد آن راى گيرى نهايى انجام نداد.
   
فروزنده خبر داد:
شنبه و دوشنبه آينده روز كار است
 
معاون توسعه و مديريت برنامه ريزى احمدى نژاد گفت: شنبه و دوشنبه روز كار است، ولى دستگاه ها مى توانند به كارمندانى كه تقاضاى مرخصى داشته باشند، مرخصى  دهند. به گزارش ايسنا، لطف ا... فروزنده در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تعطيلى يكشنبه و سه شنبه هفته آينده اين احتمال وجود دارد كه از سوى دولت بين تعطيلى، تعطيل شود، با رد اين موضوع و با بيان اين كه دولت در زمينه تعطيلى تصميمى نگرفته تاكيد كرد كه روز شنبه و دوشنبه روز كار است.
   
وزير خارجه:
مذاكرات ايران و ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد
 
وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران در آنكارا اعلام كرد مذاكرات هسته اى ايران و گروه ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزارى فرانسه، وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران كه ديروز براى ديدار با مقامات بلندپايه تركيه وارد آنكارا شده است، اظهار داشت مذاكرات ميان ايران و كشورهاى عضو گروه ۱+۵ درباره موضوع هسته اى تهران احتمالا در استانبول تركيه برگزار خواهد شد. على اكبر صالحى افزود : مطمئن نيستم، اما احتمالا اين مذاكرات در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش فرانس پرس، وزير امور خارجه ايران زمان اين مذاكرات را مشخص نكرد. صالحى همچنين تاكيد كرد احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه تماسهايى با كاترين اشتون مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا و سعيد جليلى دبير شوراى عالى امنيت ملى جمهورى اسلامى ايران براى تعيين زمان ازسرگيرى مذاكرات دوجانبه انجام مى دهد. آخرين دور مذاكرات ميان ايران و گروه ۱+۵ ژانويه ۲۰۱۰ ميلادى در استانبول برگزار شد.
   
 
تقدير از خلبان شهبازى در جلسه هيات دولت
 
خلبان هوشنگ شهبازى از سوى احمدى نژاد در هيات دولت مورد تقدير قرار گرفت. به گزارش ايسنا، خلبان هوشنگ شهبازى پس از اين كه در هيات دولت مورد تقدير احمدى نژاد قرار گرفت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تحريم صنعت هواپيمايى كشورمان با اصول اوليه حقوق بشر در تناقض است. اولين اصول حقوق بشر بر امنيت جان انسان ها و مسافرت هاى هوايى تاكيد دارد.
   
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید