نقشه گوگل بلایای طبیعی را هشدار می‌دهد!
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
با استفاده از این قابلیت جدید زمان جست‌وجوی مکانی روی نقشه گوگل، در نموداری میزان احتمال وقوع، شدت و زمان احتمالی حوادث در آن مکان اعلام می‌شود.

وبگردي 20:30:کاربران سرویس اینترنتی Google Maps از این پس می‌توانند در این نقشه الکترونیکی جهانی، محل سیل‌ها، زلزله‌ها و طوفان‌ها را نیز در هنگام جست‌وجوهای خود برای موقعیت‌های جغرافیایی مشاهده کنند.



به گزارش ایتنا به نقل از همکاران سیستم، شرکت گوگل برای نمایش این وضعیت قابلیت جدیدی را به نقشه الکترونیکی افزوده است که Public Alerts نام دارد و بر اساس همکاری گوگل با «سازمان ملی اقیانوسی و جوی آمریکا» (NOAA)، «سازمان خدمات آب‌ و هوایی» و «مرکز تحقیقات جغرافیایی آمریکا» (USGS) علائم هشدار برای مناطقی که دچار بلایای طبیعی می‌شوند، در نقشه گوگل آن منطقه نمایش داده می‌شود.



با استفاده از این قابلیت جدید زمانی که کاربران درحال جست‌وجوی مکانی روی نقشه گوگل هستند وقتی که هر یک از انواع بلایای یاد شده مانند سیل را در آن منطقه جست‌وجو کنند در صورتی که هشداری در مورد احتمال خطر وقوع آن وجود داشته باشد نمایش داده می‌شود و در نموداری میزان احتمال وقوع، شدت و زمان احتمالی آن اعلام می‌شود.



سرویس Public Alerts تاکنون به صورت محدود فقط برای آمریکا عرضه شده است.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
شركت‌هاي سازنده مودم در زمان توليد، يك نام كاربري و كلمه عبور را به‌صورت پيش فرض به تجهيزات مذكور اختصاص مي‌دهند كه محرمانه نبوده و در سايت‌هاي مختلف به تفكيك شركت‌هاي سازنده وجود دارد.

عليرضا اصغريان - مديرکل نظارت بر سرويس‌هاي فناوري اطلاعات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي - در گفت‌وگو با  (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: كاربران سرويس‌هاي اينترنتي براي حفظ امنيت اطلاعات و جلوگيري از سرقت مبلغ شارژ، بايد بعد از خريد مودم مورد نظر و نصب آن برروي رايانه، براي اتصال به شبكه اينترنت نام كاربري و كلمه عبور مودم خود را تغيير دهند.

وي با اشاره به اطلاعات دريافتي درباره اكتفاي كاربران به تعريف و تعيين نام كاربري و كلمه عبور برروي رايانه‌هاي خود براي اتصال به شبكه اينترنت تصريح كرد: كاربران علاوه بر اين تغيير بايد براي حفظ اطلاعات خود، نسبت به تغيير كلمه عبور و نام كاربري در مودم‌هاي خود نيز اقدام كنند.

اصغريان گفت: درصورت عدم تغيير كلمه عبور و نام كاربري مودم توسط كاربر، امكان دسترسي سايرين به سرويس و درنتيجه اطلاعات كاربري و رايانه او نيز فراهم مي‌شود.

مدير كل دفتر نظارت بر سرويس‌هاي فناوري اطلاعات ادامه داد: كاربران سرويس‌هاي اينترنتي بعد از خريد سرويس براي حفظ اطلاعاتشان رمز عبور خود را تغيير داده يا از نماينده شركت كه براي نصب و راه‌اندازي سرويس آن‌ها آمده، بخواهند اين كار را برايشان انجام دهد.

وي تصريح كرد: شركت‌هاي خصوصي ارائه‌دهنده خدمات اينترنت پرسرعت مي‌توانند نقطه‌نظرات خود را در جهت كاهش قيمت و افزايش تنوع در سرويس‌هاي قابل ارايه به رگولاتوري ارايه كنند.


|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
برای انتخاب رمز عبور فکر کنید توجه داشته باشید که افرادی جسارتا فوضول اولین کاری که می‌کنند این است که می‌گردند اطلاعات شخصی خاصی از شما پیدا کنند تا تست کنند.

به گزارش وب گردی باشگاه خبرنگاران، یک پشورد قوی چه ویژگیهایی دارد و چطور می شود فهمید چقدر طول می کشد پسورد ما هک شود؟

شوخی رایجی بین دوستان در شبکه‌های اجتماعی هست که به هم وصیت می‌کنند که اگر من مردم فلان درایو هاردم را فرمت کنید. یا کلا هاردم را بسوزانید قبل از این که به دست خانواده‌ام برسد. یا ایمیلهایم را کلا پاک کنید.

در پس این شوخی یک حقیقت بزرگ نهفته است! این که همه، اطلاعاتی داریم که به هر دلیلی ( مثلا خیلی آبروبری است! ) یا از شوخی گذشته مربوط به اطلاعات مالی و کاری ماست که دوست نداریم در هیچ حالتی کسی به آنها دسترسی داشته باشد.

معمولا چیزی که از دسترس دیگران به این اطلاعات جلوگیری می‌کند پسوردهایی است که ما از آنها استفاده می‌کنیم. پسوردهایی که بعضی از ما اصلا به قدرت و کیفیت آنها اهمیت نمی‌دهیم!
پیش زمینه : چطور بفهمیم چقدر طول میکشد پسورد ما هک بشود؟

برای اینکار باید بدانیم هکر از چه سیستمی استفاده می‌کند. این که بخواهد با سیستم شما کار کند یا با یک ابرکامپیوتر مسلما نتیجه متفاوت خواهد بود.

نکته دوم این است که با چه سرعتی به اینترنت متصل است. اگر بخواهد از ایران شما را هک کند و سرعتی مشابه سرعت اینترنت من در اختیارش باشد باید خیلی نگران باشید!!! خودش که نه، 27 نسل بعدش شاید بتواند یک رمز عبور ساده شما را کشف کند!

نکته دیگر پیچیدگی پسورد شماست. چون دو عامل بالا غیرقابل تشخیص است دقیقا نمی‌شود گفت چقدر طول می‌کشد پسورد شما هک شود. ما برای اینکه بفهمیم چقدر یک پسورد زمان می‌برد تا شکسته شود از howsecureismypassword.net استفاده می‌کنیم. اعدادی که در ادامه آورده می‌شود همه با این سایت به دست آمده است.

نکته : زیاد روی اعداد دقیق نشوید و به بزرگی یا کوچکیش توجه کنید. 6 ساعت یعنی خیلی کم. یا مثلا 6 میلیارد سال یعنی خیلی زیاد. نگویید چرا شد 6 میلیارد سال و چرا 5 میلیارد و نهصد و چهل و هشت میلیون نشد لطفا :)

هکرها یک ابزارهایی دارند (‌ حتی شما هم می‌توانید کلی از آنها را رایگان توی اینترنت پیدا کنید! ) که می‌گردند و کلی پسورد مختلف را امتحان می‌کنند تا بتوانند پسورد شما را حدس بزنند. پسوردهای قوی باید طوری باشد که راحت توسط آنها حدس زده نشود. چطور؟
طولانی باشد

این اولین قدم است. بگذارید یک مثالی برای شما بزنم و با مثال پیش برویم.
فرض کنید شما یک پسورد دارید به شکل a . این پسورد تقریبا به محض شروع به کار کشف می‌شود. حتی اگر هشت تا aaaaaaaa کنار هم باشد باز هم به سرعت کشف می‌شود. ولی اگر 9 تا بشود آن وقت 6 ساعت زمان نیاز دارد تا کشف بشود. اگر 10 تا بشود 6 روز و 11 تا a کنار هم قرار بگیرد 169 روز!

می‌بینید؟ حتی پسورد مسخره‌ای مثل چندتا a کنار هم اگر تعداد a ها زیاد بشود به مرور سخت می‌شود. یک پسورد معمولی ( نه اینکه همه‌اش a باشد! ) با 8 کاراکتر 4 روز حداکثر زمان نیاز دارد. یک کاراکتر اضافه کنید می‌شود 4 ماه!

توصیه من این است حداقل 10 کاراکتر داشته باشد. ولی این خیلی تنبلانه است. به حرف من گوش ندهید و حداقل 16 کاراکتر در نظر بگیرید :)
ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ است

ما یک پسورد به شکل aaaaaaaaaa داریم ( 10 تا a ) که شکستنش 6 روز زمان می‌برد. اگر فقط یکی از حروفش را با یک A بزرگ عوض کنیم ( Aaaaaaaaaa ) فکر می‌کنید 6 روز چقدر افزایش پیدا می‌کنید؟ می‌شود 10 روز؟ یک ماه؟ 6 ماه؟ فقط با یک همچین تغییر کوچکی 6 روز می‌شود 18 سال!
ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد است

آزمایش قبلی را با یک عدد ادامه می‌دهیم. پسورد Aaaaaaaaaa را به Aaaaaaaaa1 تغییر می‌دهیم که یک ذره فقط پیچیده‌ترش کردیم. اما برای هکرها این یک فاجعه است چون به جای 18 سال باید 106 سال وقت بگذارند!!
ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد و نشانه‌هاست

دارد کم‌کم جالب می‌شود. به جای Aaaaaaaaa1 پسورد Aaaaaaaa#1 را بررسی می‌کنیم. یک کاراکتر # برخلاف چیزی که به نظر میرسد خیلی تاثیر عمیقی می‌گذارد. هکر محترم حالا به جای 106 سال باید 928 سال روی پسورد شما کار کند.

تا حالا شما از یک پسورد aaaaaaaaa که توی 6 ساعت هک می‌شد به یک پسوردی رسیدید که 928 سال زمان می‌برد تا هک بشود. می‌خواهید شگفت زده بشوید؟ اگر به آخر پسورد Aaaaaaaa#1 یک a دیگر اضافه کنیم این عدد می‌شود 71 هزار سال!!!

فکر کنم الان دیگر تاثیر طولانی بودن و پیچیده بودن را کاملا درک کرده باشید. توجه داشته باشید این پسوردها واقعا مسخره هستند ولی می‌بینید همین پسوردهای مسخره وقتی ترکیبی از حروف کوچک + بزرگ + اعداد + نشانه‌ها می‌شوند چقدر بهتر می‌شوند.
رمز عبور نباید ارتباطی با شما داشته باشد

برای انتخاب رمز عبور فکر کنید توجه داشته باشید که افرادی جسارتا فوضول اولین کاری که می‌کنند این است که می‌گردند اطلاعات شخصی خاصی از شما پیدا کنند تا تست کنند. برای همین مثلا اگر شماره موبایل‌تان را گذاشتید هر تعداد رقم که باشد باز به درد نمی‌خورد.

مثلا می‌گوید رمز عبورتان را اسم فرزندتان « صفرعلی » بگذارید. از خودتان بپرسید کسی می‌تواند ارتباطی بین من و کلمه صفرعلی پیدا کند؟ طبیعتا در این مورد جواب مثبت است پس صفرعلی پسورد خوبی نیست. اما مثلا بعید است s&475E(2!dq را کسی بتواند به شما مرتبط کند.
رمز عبور نباید توی دیکشنری باشد.

چند وقت قبل 25 پسورد ضعیف سال 2011 را اعلام کردند. هکرها اول از همه این پسوردهای پرکاربرد را به نرم‌افزارها می‌دهند تا بررسی کنید. اگر چیزی نبود توی کلمات معنادار می‌گردند. مثلا کلمات دیکشنری‌ها! انشا که نیست. هر چی چرت و پرت‌تر بهتر :)
دیگر چه؟

راستش را بخواهید موارد بالا موارد خیلی مهم‌تری هستند. اما اگر بخواهید پسوردهای حرفه‌ای و خیلی قدرتمندی انتخاب کنید نیاز است چیزهای بیشتری را رعایت کنید.

برای مثال پسورد شما نباید ساختار تکرار پذیر داشته باشد. مثلا iraniraniraniran یک ساختار تکرارپذیر دارد. یا مثلا یک کلمه که بعدش عدد باشد مثل iran658 یک الگوی درست نیست. ولی این ریزه کاری‌ها بحث را خیلی به درازا می‌برد و فعلا همین موارد بالا را برای شروع رعایت کنید


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
مرکز اطلاع‌رساني احمق‌ها در فضاي اينترنتي روسيه راه‌اندازي شد.

به گزارش ايسنا اين پروژه به دستور ديميتري مدودف رئيس‌جمهوري روسيه آغاز شده که در آن درباره اقدامات نادرست افراد و مقامات براي عموم اطلاع‌رساني مي‌شود.



بر اين اساس هر فردي پس از ثبت‌نام در سايت به شرح اعمال غيرقانوني شخص مورد نظر خود مي‌پردازد.



به گزارش ايسنا ماسکوواهمچنين نوشت: پيشتر رئيس جمهوري روسيه اجراي اين پروژه را مسابقه‌اي همگاني براي شناسايي بيشتر زندگي در دنياي بروکراسي هاي اداري عنوان کرده بود.


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
اختصاصي وبگردي 20:30/
xilisoft video converter ultimate6 نام نرم افزاری قدرتمند است که با کمک آن می توانید به راحتی روی اکثر فرمت های صوتی و تصویری احاطه کامل داشته باشید و اکثر این فرمت ها را به یکدیگر تبدیل کنید . سرعت بالا در تبدیل فرمت ها یکی از قابلیت های اصلی در این نرم افزار است

وبگردي 20:30:Xilisoft Video Converter یک  نرم افزار تبدیل کننده قدرتمندی است که قابلیت تبدیل فرمت های محبوب را  به یکدیگر دارد . این  برنامه قابلیت تبدیل فرمت AVI to MPEG, WMV to AVI,  WMV to MPEG or H.264/AVC  video دارد .  همچنین قابلیت تبدیل فایل های AVI به iPod دارا می باشد .
به جرأت می  توان گفت که برنامه ی دیگر به  مانند Xilisoft  Video Converter  وجود ندارد تا  قابلیت تبدیل فرمت های AVI,  MPEG, WMV, DivX, MP4,  H.264/MPEG-4 AVC, RM, MOV, XviD,    ۳GP, FLV, VOB  , DATداشته باشد .
نکته  قابل توجه این است که این نرم افزار  توانایی تبدیل فایل های صوتی محبوبی  مانند ؛ MP2, MP3, WMA, WAV, RA, M4A,  AAC, AC3, OGG, etc را به یکدیگر  دارد .
شما می توانید این نرم افزار را هم اکنون  از سایت دانلودی ها  دریافت نمایید .


برخی از ویژگی های برجسته نرم   افزار Xilisoft Video  Converter :

- تبدیل کننده فایل های ۳gp ، iPod ، PSP ،   Zune ، AVI MPEG ، MP4 ، MOV ، MKV to MPEG ،
- تبدیل فرمت های محبوب  به یکدیگر فرمت های  نظیر ؛ AVI, MPEG, WMV, DivX, MP4, H.264/MPEG-4 AVC,  RM, MOV, XviD, 3GP,  FLV
-  تبدیل فرمت های مختلف تصویری به فرمت های   صوتی نظیر ؛ MP2, MP3, WMA, WAV, RA, M4A, AAC, AC3, and OGG
-قابليت کات زدن فيم

- تبدیل انواع فرمت های ویدیویی به یکدیگر فرمت هایی نظیر : AVI, MPEG, WMV, DivX, MP4, H.264/MPEG-4 AVC, RM, MOV, XviD,    ۳GP, FLV, VOB , DAT
- استخراج صدای فیلم و ذخیره آن به صورت فایل صوتی
- استخراج فریم های انواع فرمت فیلم به صورت عکس در فرمت های مختلف
- تبدیل عکس به فیلم (قرار دادن چند عکس به دنبال هم و ساخت فیلم)
- ویرایش فیلم به صورت برش، تغییر اندازه، اضافه کردن جلوه های ویژه و Watermark به فیلم و …
- تبدیل فرمت های صوتی به هم فرمت هایی نظیر : MP2, MP3, WMA, WAV, RA, M4A, AAC, AC3, OGG, etc
- چسباندن چند کلیپ فیلم به هم
 
 
 
 
حجم 30.2MB
 
يوزر و شماره سريال نرم افزار در فلدر کرک موجود مي باشد

|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
شرکت مخابرات استان تهران و شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت تاکنون بالغ بر ۵۷۵ هزار خط ADSL در تهران واگذار کرده اند که با احتساب نزدیک به ۱.۵ میلیون کاربر اینترنت پرسرعت در کشور، بیش از یک سوم کاربران ADSL تهرانی هستند.

به گزارش  وبگردي 20:30، شرکت مخابرات استان تهران تاکنون ۱۷۵ هزار و ۹۲ خط اینترنت پرسرعت (ADSL) به متقاضیان در این استان تهران واگذار کرده و در همین حال تعداد خطوط اینترنت پرسرعت واگذار شده توسط شرکتهای ارائه دهنده اینترنت (PAP ) در تهران نیز تا پایان ۶ ماهه نخست امسال ۳۸۳ هزار و ۲۱۸ پورت اعلام شده است.


براین اساس و با توجه به آنکه شمار کاربران اینترنت پرسرعت در آخرین آمارهای ارائه شده در کل کشور نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر برآورد می شود به نظر می رسد بیش از یک سوم مشترکان اینترنت پرسرعت در تهران هستند.



طبق آخرین آمارهای رسمی از ابتدای امسال تاکنون شرکت مخابرات تهران ۹۱ هزار و ۷۰۰ خط اینترنت پرسرعت به متقاضیان در این استان واگذار کرده که با احتساب این خطوط تعداد واگذاری ADSL توسط این شرکت به ۱۷۵ هزار و ۹۲ خط افزایش یافته است و براین اساس هم اکنون بیشترین واگذاری اینترنت پرسرعت از سوی مخابرات تهران با ۳۷ هزار و ۴۶۵ خط در منطقه ۲ مخابرات و کمترین واگذاری با ۱۶ هزار و ۵۰۰ خط در منطقه ۳ مخابرات انجام شده است.



در همین حال و براساس آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تا پایان شهریور ۹۰ آمار پورت‌های منصوبه و دایری که توسط گروه شرکت‌های ندا (PAP ) واگذار شده به ترتیب به ۶۲۹ هزار و ۲۳۵ پورت و ۳۸۳ هزار و ۲۱۸ پورت رسیده است.



تعداد پورت‌های منصوبه توسط این شرکتها در شهر تهران نیز ۵۰۳ هزار و ۱۱۸ پورت اعلام شده که از این تعداد ۳۲۵ هزار و ۵۱۵ پورت در حال بهره‌ برداری است.



این درحالی است که طبق اهداف مدنظر در برنامه پنجم توسعه باید تا پایان سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد ارتباطات خانگی و ادارات به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند که براین اساس باید حداقل ۱۲ میلیون پورت پرسرعت در کشور نصب و راه اندازی شود.



پیش از این مسئولان شرکت مخابرات ایران از واگذاری ADSL به ۱۰ درصد مشترکان تلفن ثابت کشور - معادل واگذاری ۲.۵ میلیون پورت پرسرعت اینترنت - تا پایان امسال خبر داده بودند تا توسعه اینترنت پرسرعت روند سریعتری به خود گیرد.



 هم اکنون طبق شاخصهای مدنظر اتحادیه جهانی مخابرات، ضریب نفوذ اینترنت کشورها بر مبنای میزان دسترسی اینترنت باند پهن - پرسرعت- کاربران سنجیده می شود این درحالی است که محدودیت در ارائه اینترنت پرسرعت و وجود سقف سرعت دسترسی ۱۲۸ کیلوبیت برثانیه برای دسترسی کاربران خانگی، تفاوت چندانی میان این سرویس با اینترنت دایل آپ باقی نگذاشته و براین اساس به اعتقاد کارشناسان کاربران خانگی ترجیح می دهند برای امور روزمره خود هزینه ای بابت اینترنت پرسرعت نپردازند.


مهر


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
در پی اعلام پیامکی اولویت های حج عمره ، 6 میلیون و 500 هزار نفری که برای تشرف به حج ثبت نام کرده اند ، با مراجعه به سایت های زیر می توانند ، از جزییات زمان اعزام خود مطلع شوند:

1 - سایت بانک ملی به نشانی

http://www.bmi.ir/fa/default.aspx

2 - سایت بانک ملت

http://www.bankmellat.ir/portal.aspx

همچنین نشانی سایت سازمان حج و زیارت نیز haj.ir است.



قابل توجه این که به علت ترافیک بالای مراجعات ، دسترسی به این سایت ها در حال حاضر با مشکل مواجه شده ولی طبیعتاً با فروکش کردن ترافیک اولیه ، ثبت نام کنندگان حج عمره می توانند زمان تشرف خود را بر اساس قرعه کشی صورت گرفته در سایت های مذکور ملاحظه نمایند.


عصر ايران


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
سایت سینمایی فیلمروز رسماً آغاز به کار کرد. این سایت در ایام جشنواره فیلم فجر علاوه بر پوشش کامل خبری، شامل تحلیل های متعددی بر روی فیلم های مختلف خواهد بود.

سایت فیلمروز شامل بخش های متنوعی است:



- سینمای روز

اخبار روز سینمای ایران و جهان و مصاحبه های جدید در این بخش قرار می گیرد که اخبار سینمای جهان روزانه از معتبر ترین خبرگزاری های خارجی توسط گروه مترجمین، ترجمه می شود.



- نقد

علاوه بر نقد فیلمهای ایرانی و خارجی توسط اعضای تحریریه، هر هفته نقد هایی از منتقدین خارجی بصورت ترجمه شده به زبان پارسی در این بخش از سایت قرار می گیرد.



- مقاله

ترجمه مقالات معتبر سینمای جهان شامل مقالات تحلیلی و آموزشی در این بخش قرار می گیرد.



- پرونده فیلم

در این بخش یک پرونده کامل از یک فیلم انتخابی قرار می گیرد؛ که شامل اطلاعات کلی فیلم، چندین یادداشت در مورد فیلم، مصاحبه با کارگردان و ... می باشد.



- پیشنهاد هفته

هر هفته یک فیلم به سلیقه اعضای تحریریه سایت در این بخش به بازدید کنندگان پیشنهاد می شود.



- گالری عکس

سعی بر این است که آلبوم عکس فیلمهای روز ایران و جهان در این قسمت قرار بگیرد.



- روی پرده ایران

میزان فروش فیلمهای روی پرده ایران و اطلاعات مربوط به آنها



- باکس آفیس

میزان فروش فیلمهای روی پرده آمریکا (هالیوود) و اطلاعات مربوط به آنها



براي ديدن سايت اينجا کليک کنيد
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
باتوجه به اهميت امنيت داده در فلش، جلوگيري از ويروسي شدن آن حائز اهميت است.

به گزارش وبگردي 20:30 در وبلاگي به ارائه روش‌هايي درخصوص حفظ امنيت داده در فلش و جلوگيري از ويروسي شدن آن ارائه شده است.



در ابتدا براي اين روش بايد مقدار فضاي خالي موجود در فلش را با يک فايل ساختگي ياDummy پر كنيم تا هيچ فايلي نتواند درون فلش ذخيره و ايجاد شود. البته اين روش زماني کارآمد است که كاربر مي‌خواهد از اطلاعات داخل فلش مموري خود استفاده نمايد و نيازي به فضاي خالي آن ندارد.



گفتني است، قبل از انجام اين کار نياز به دانستن ميزان فضاي خالي موجود در فلش وجود دارد و براي اين کار، كاربر بر روي درايو فلش راست کليک کرده و گزينه Properties را برگزيند و در پنجره باز شده ميزان دقيق فضاي خالي را ياداشت كند.



حال بايد در قسمت run فرمان Cmd را تايپ كرد و در اين قسمت توسط فرمان Fsutil يک فايل با حجم دلخواه ايجادكرده، بدين منظور فرمان fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688 را وارد کرده و کليد Enter را فشار دهد.



كاربر بايد به جاي عدد مذکور ميزان فضاي خالي در فلش مموري خود و به جاي درايو F، درايوي را که معرف فلش مموري خود را وارد كنيد و منتظر بماند تا فايلي با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب اين نام دلخواه بوده و مي‌توان يک نام ديگر را برگزيد.



گفتني است، اگر كاربر دوباره ميزان فضاي خالي در فلش خود مشاهده کند، خواهد ديد كه عدد صفر نمايش داده مي‌شود و اين بدين معني است که حتي يک بيت هم فضاي خالي در فلش كاربر موجود نيست.



لازم به ذكر است كه كاربر بايد درون فلش خود يک فايل txt جديد ايجاد کند و متني را به اندازه يک کاراکتر درون آن تايپ و آن را ذخيره کند، مشاهده خواهد شد که با پيغام کمبود فضا مواجه مي‌شود و زماني که خطر مواجه با ويروس‌ها برطرف شد، مي‌توان فايل ساخته شده Iamdummy يا هر نام ديگر را از حافظه فلش پاک كند.



در ادامه به ارائه روشي ديگر مي‌پردازيم. برنامه ThumbScrew را دانلود کرده و در فلش ذخيره كنيد. اگر فلش را به سيستمي متصل کرده که احتمال آلودگي آن بالا است و كاربر نگران ويروسي شدن فلش خود مي‌باشد. برنامه را اجرا کرده و با راست کليک روي آيکون Read Only در اين راستا فلش كاربر فقط قابل خواندن مي‌شود.


ايسنا


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
ماهواره نوید بامداد جمعه 14 بهمن به فضا پرتاب شد و هم اکنون در حال گردش به دور زمین است.
به گزارش وبگردي 20:30 ماهواره دانشجویی نوید که حدود 35 ساعت قبل به فضا پرتاب شد، در مدار خود در حال گردش به دور زمین است.
بنا برا اطلاعات سایت معتبر N2yo.com ماهواره نوید با سرعتی در حدود 7530 متر بر ثانیه و در ارتفاع 278 کیلومتری سطح زمین در حال حرکت بوده و هم اکنون بر فراز آمریکای مرکزی قرار دارد.
برای دیدن زنده حرکت ماهواره نوید به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید