وزیر امور خارجه لبنان: امام صدر و همراهانش زنده‌اند
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

وزیر امور خارجه لبنان: امام صدر و همراهانش زنده‌اند

خاورمیانه - ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که امام موسی صدر و همراهانش زنده و در قید حیاتند.

عدنان منصور که چند روز پیش در راس هیاتی برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش برای دیدار با مقامات لیبیایی به طرابلس سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه ان.بی.ان لبنان بیان کرد: مسوولان لیبی آمادگی و هم‌نوایی‌شان را برای پیگیری سرنوشت امام صدر و همراهانش اعلام کردند.

وی تاکید کرد: طرف لبنانی قانع شده است که این سه تن در قید حیات هستند. زندان‌هایی در لیبی وجود دارند که در زمان نظام قبلی این کشور بنا شدند که از پایتخت دور هستند. زمان مشخصی برای یافتن حقیقت نیست اما این زمان بسیار نزدیک است.

منصور در ادامه به خوشبینی نبیه بری، رییس پارلمان لبنان نسبت به دستیابی به حقیقت این ماجرا و آزادی امام صدر و همراهانش اشاره کرد و گفت: ما این مساله را از سوی مسوولان لیبیایی احساس کردیم آنها به ما گفتند که بیشتر از نبیه بری خواهان روشن شدن حقیقت ماجرا هستند.

وی با بیان اینکه مرحله جدیدی در خصوص تعیین سرنوشت امام صدر ایجاد می‌شود، ادامه داد: برای همکاری مشترک لبنان و لیبی در این خصوص اهمیت زیادی قائلیم.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: نخست‌وزیر لیبی نیز با توجه به اهمیت زیاد این مساله دستوراتی را صادر کرد.

وی گفت: تحقیقات سری به شکل کاملا سری به زودی تکمیل خواهد شد و لبنان به زودی پذیرای بازرسان تحقیق لیبیایی برای پیگیری این مساله خواهد بود.

در همین راستا روزنامه‌ی لبنانی السفیر نوشت: کمیته پیگیری وضعیت امام صدر و همراهانش در دیدار با نبیه بری وی را در جریان نتایج سفرشان به لیبی و دیدار با مسوولان این کشور قرار دادند.

این هیات نتایج این سفر را مثبت ارزیابی و بر ضرورت تسریع در هماهنگی با طرف لیبیایی تاکید کرد.


|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

دنیزلی: بازیکنان تعویضی نتیجه را عوض کردند / بلدیم چطوری به بازی برگردیم

لیگ برتر - ایسنا نوشت:

مصطفي دنيزلي معتقد است‌ پرسپوليس بازگشت به بازي را به خولي بلد است و اين كار را در بازي امروز مقابل مس سرچشمه به خوبي انجام داد.
سرمربي تيم پرسپوليس پس از پيروزي تيمش مقابل سرچشمه اظهار كرد: بازي آن طوري كه فكر مي‌كرديم نبود. بازي كردن مقابل تيم‌هايي كه در موقعيت بدي در جدول هستند خيلي سخت است. تقريبا يك بازي شبيه اين ديدار دو هفته پيش بين استقلال و مس كرمان انجام شد.
دنيزلي ادامه داد: با اين حال هر چه مي‌خواهد اتفاق افتاده باشد اهميتي ندارد. مهم اين است كه حادثه‌اي به نام بازگشت به بازي وجود دارد كه پرسپوليس اين كار را خيلي خوب بلد است حالا چه سخت به بازي برگردد چه آسان. شروع بازي با گل خوردن ما بود و در اين بازي ما با هر موقعيتي كه امكان داشت مواجه شديم.
وي افزود: همان قدر كه اين برد و سه امتياز بازي اهميت دارد تلاش و انگيزه‌اي كه براي اين برد داشتيم هم مهم است.
سرمربي تيم پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه چقدر در تعويض‌هاي خود در اين بازي رضايت دارد گفت: طبيعتا تمام تعويض هايي كه انجام مي‌دهم براي اين است كه روند بازي را تغيير دهم شروع بازي مهم است اما پايان بازي از هر چيزي با اهميت‌تر است.كساني كه توانستند نتیجه را رقم بزنند آن‌هايي بودند كه از روي نيمكت به تيم اضافه شدند.
دنيزلي در پايان درباره زمان استفاده از ايمون زايد گفت: او بايد خود را با بازيكنان تطبيق دهد در حال حاضر سعي مي‌كنم از بازيكناني استفاده كنم كه بيشتر هم ديگر را مي شناسند و بعدا نوبت به بازي كردن او هم مي‌رسد.


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

توضیحات مهم سازندگان فیلمی که از جشنواره فجر جا ماند/ معتمدآریا با این گریم جلو دوربین رفت، نه آن گریم

سینما - تهیه کننده و کارگردان فیلم سینمایی «پری ناز» با صدور اطلاعیه ای، ضمن ابراز تاسف از پیش داوری های صورت گرفته درخصوص این فیلم، ابراز امیدواری کردند با نظر مثبت مسوولان سینمایی مشکلات این فیلم شریف و اجتماعی برای حضور در جشنواره سی ام فیلم فجر حل شود.

به گزارش خبرآنلاین، در نامه مشترک «عبدالمحمد نجیبی» تهیه‌کننده و «بهرام بهرامیان» کارگردان فیلم سینمایی «پری ناز» به رسانه ها آمده است: « جشنواره فیلم فجر رویدادی مهم و تاثیرگذار است که تمامی دست اندرکاران سینمای ایران ساخته های خود را در آن شرکت می دهند تا اثر هنری شان در معرض داوری و قضاوت عمومی و تخصصی قرار گیرد. «پری ناز» فیلم شریف است که با نگاهی متعهدانه و بیانی هنرمندانه به نقد مسئله «خرافه پرستی» می پردازد. این موضوعی است که در یک سال اخیر بارها مورد تاکید مسوولان بلند پایه کشور قرار گرفته و سازندگان این فیلم نیز بنا بر وظیفه و مسوولیت خود به آن پرداخته اند. بدیهی است ساخت این فیلم در چهارچوب قوانین و مقررات جاری فیلم سازی کشور و بر اساس فیلم نامه ای تصویبی صورت گرفته و در طول ساخت نیز تمامی ضوابط فیلم سازی مورد نظر قرار گرفته است».
 
در ادامه این بیانیه مشترک آمده است: « متاسفانه فضای شکل گرفته علیه این فیلم مبتنی بر شنیده های غیر موثق بوده و برخی اشتباه های رسانه ای نیز به این مسئله دامن زده که آخرین نمونه آن انتشار عکسی از تست گریم سرکار خانم «فاطمه معتمد آریا» در رسانه ها بوده است، حال آن که این عکس مربوط به تست های اولیه است و خانم معتمد آریا هیچ گاه با این گریم مقابل دوربین نرفته اند. بدیهی است عکس صحنه و پلان این فیلم ـ که یک نمونه از آن نیز به پیوست ارائه می شود ـ این واقعیت را تایید می کند».
 
در ادامه این اطلاعیه آمده است: « قطعا این درایت و هوشمندی در مسوولان سینمایی وجود دارد که فارغ از این جو سازی های صورت گرفته درخصوص فیلم، در مورد آن قضاوت کنند. از طرفی دست اندرکاران فیلم نیز تاکنون انعطاف لازم در مقابل اصلاحیه های پیشنهادی را داشته اند و به دغدغه برگزار کنندگان جشنواره احترام می گذارند. برگزار کنندگانی که قصد برگزاری رویدادی سالم و کم حاشیه را داشته و تمایلی ندارند بهانه به دست دشمنان سینمای ایران و افراد مغرض داده شود اما در نظر گرفتن این دغدغه قاعدتا نباید به تبدیل فیلم به اثری الکن و بی خاصیت منجر شود».

در پایان این بیانیه ضمن تاکید بر حق این فیلم جهت شرکت در سی امین جشنواره فیلم فجر، ابراز امیدواری شده با نظر مثبت مسوولان سینمایی، شرایطی فراهم شود تا هم زحمات سازندگان این اثر اجتماعی در جشنواره دیده شود و هم این اثر مورد قضاوت و نقد عمومی نیز قرار گیرد.

گفتنی است فیلم پری ناز با حضور فاطمه معتمدآریا، حمید فرخ نژاد، شبنم قلی خانی، مصطفی زمانی، طناز طباطبایی، فرهاد آییش، مائده طهماسبی و مژگان بیات ساخته شده و قصه ای اجتماعی را روایت می کند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

بازنشستگان می توانند بدون نوبت عمره ثبت نام کنند

شهری - ثبت نام اینترنتی عمره مفرده بازنشستگان کشوری از اول بهمن ماه آغاز وتا هشتم بهمن ادامه خواهد داشت .

مطابق مصوبه هیات وزیران ثبت نام تشرف بدون نوبت به عمره مفرده در سال آینده شامل حال بازنشستگان کشوری است وآنها می توانند براساس ضوابط ومقررات سازمان حج وزیارت از طریق سامانه اینترنتی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی WWW.CSPF.IR ثبت نام کنند.
ایراندخت عطاریان مدیر عامل این صندوق افزود: ثبت نام اینترنتی عمره مفرده بازنشستگان کشوری از اول بهمن ماه آغاز وتا هشتم بهمن ادامه خواهد داشت .
به گزارش خبرآنلاین، اولویت ثبت نام برای بازنشستگانی است که در سنوات گذشته از سهمیه استفاده نکرده باشند وقبلا به عمره مفرده مشرف نشده باشند ،همچنین ثبت نام واعزام بازنشستگان بدون همراه خواهد بود.ودر صورت برنده شدن سهمیه تخصیصی غیر قابل انتقال به غیر حتی بستگان درجه اول است .
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار داشت : انتخاب نفرات براساس سهمیه استانی وقرعه کشی خواهد بود وبه برندگان پیامک (SMS) ارسال می شود تا در مهلت تعیین شده به کاروان های مربوطه مراجعه ونسبت به ثبت نام وتکمیل مدارک اقدام کنند همچنین تاریخ اعزام به عمره مفرده توسط کاروان ها مشخص واعلام خواهد شد .


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

گروکشی گمرک، کار دست فدراسیون قایقرانی داد / محرومیت احتمالی پاروزنان ایران از المپیک

دیگر ورزشها - محرومیت از المپیک، قایقرانی ایران را تهدید می کند.

به گزارش خبرآنلاین؛ گرو کشی گمرک ایران از قایق های کشورهای خارجی شرکت کننده در مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک، کار دست فدراسیون ایران داده تا حدی که ممکن است محرومیت از المپیک و مسابقه های بین المللی را برای پاروزنان ایران رقم بزند.شرکت پلاستیک آلمانی برای کشورهای ژاپن،کره و چین به ضمانت فدراسیون ایران،قایق های کربنی را به ایران فرستاد تا ورزشکاران این کشورها با استفاده ازآن در مسابقه ها شرکت کنند ،گمرک ایران اما قایق ها را ترخیص نکرد، آن هم به بهانه بدهی فدراسیون قایقرانی.
اگر چه فدراسیونی ها برای ترخیص این قایق ها تعهد ذیحسابی 120 میلیونی را به گمرک داده اند. با این حال گمرک تنها یک شرط برای ترخیص دارد؛پرداخت بدهی های ماده14 سنواتی.محسن میلاد مدیر تیم های ملی قایقرانی آبهای آرام که بعد از مسابقه های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ،همه هم و غمش شده پیگیری ترخیص قایقها ،حالا کلافه تر از همیشه است:«وقتی شرکت پلاستیک قایق های یم های چین و ژاپن و کره را فرستاد،گمرک اجازه ورود را نمی داد.تا حدی که چینی و ژاپنی ها تهدید به کناره گیری از مسابقه ها کردند. در آن شرایط کاری نبود جز اینکه برای قایق ها ، ورود موقت بگیریم.در این شرایط باید صاحب کالا می شدیم. در حالی که ما مالک نبودیم.اما تعهد 120 میلیونی دادیم تا قایق ها ورود موقت داشته باشند،حالا که باید قایق ها خارج شود گمرک بهانه دیگری را پیش کشیده.آنها می گویند به خاطر بدهی های سنوات قبل اجازه خروج نمی دهیم.»
گروکشی گمرک با فدراسیونی ها به اینجا ختم نشده و صدای شرکت آلمانی را درآورده،آنها حتی شکایت هم کرده اند:«از وقتی مسابقه ها تمام شده ،یعنی سه،چهار هفته که بحث برگرداندن قایق ها شروع شده،روزی نیست که ایمیلی برایم نیاید که قایق ها چی شد؟چرا آنها را نگه داشته اید؟از طرف دیگر شرکت پلاستیک هم به دولت آلمان عهد 100 هزار یورویی داده که حالا با عدم برگشت بارش تحت فشار دولتش است.اما آلمانی ها وقتی در این مدت دستشان به جایی بند نشد،دست به دامن اتاق بازرگانی ایران و آلمان شدند. به این مرجع شکایت کردند تا نتیجه بگیرند،اتاق بازرگانی هم به گمرک نامه زده که فدراسیون ایران مالک این قایق ها نبوده که اجازه ورود داشته باشد .اما هیچ نتیجه ای نداشته،حتی نامه عباسی وزیر ورزش هم بدون جواب مانده.»
مدیر تیم های ملی آبهای آرام معتقد است ، این گروکشی گمرک برای پاروزنان ایران خیلی سنگین تمام می شود، شاید تا حد محرومیت از المپیک و مسابقه های بین المللی:«در این مدت هم اتفاقی نیفتد،با شکایت آلمانی که به فدراسیون جهانی داده اند،فدراسیون ایران تعلیق شود.حتی با عضوی ICF   درIOC، پاروزنان ایران از المپیک هم محروم شوند.وقتی فدراسیون جهانی به المپیک بین المللی نامه بزند به طور حتم ما را تعلیق می کنند.»
همه دغدغه میلاد محرومیت قایقرانان نیست. او ضرر مالی فدراسیون را هم در نظر می گیرد:«تقریبا 10 -11 هفته است که این قایق ها در انبار گمرک مانده. جدای از هزینه انبار داری.اگر هر صدمه ای به این قایقه های کربنی بخورد 30 هزار یورو ما را شارژ می کند. به هر حال احتمال صدمه هست. می ترسم 50 درصد بار صدمه ببیند و آن وقت هم هزینه فدراسیون دوبله می شود و هم حیثیت فدراسیون ایران می رود.به هر حال نمی دانم چه اتفاقی می افتد.تنها می دانم ما مالک این قایق ها نیستیم و با این شرایط پای آبروی ملی در میان است و باید زودتر آنها از تهران خارج شود.»به نظر او باید گمرک کمی با فدراسیون راه بیاید:«گمرک باید تمهداتی اتخاذ کند. اول از همه باید اجازه خروج قایق ها را بدهد. در این صورت هیچ اتفاقی نمی افتد.بدهی فدراسیون که پاک نمی شود،می ماند. فدراسیون بدهی اش را می دهد. هر چند قبل از این هم ما برای ورود موقت قایق ها تعهد 120 میلیونی داد ه ایم. در این شرایط نباید گروکشی در کار باشد.»


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

امام جمعه مشهد شدیدا از عماد افروغ انتقاد کرد

احزاب و تشکل ها - خبرگزاری ایرنا به نقل ازحجت الاسلام والمسلمین علم الهدی امام جمعه مشهد در باره اظهارات دکترعماد افروغ نوشت:

* در برنامه پارک ملت، نقد نسبت به نظام صورت گرفته كه این امر به هیچ عنوان درست نیست.

*نباید در برنامه ای در رسانه ملی فردی در نقد نظام اسلامی هر چه به زبانش آمده، عنوان و مردم را در باورمندی نسبت به اصول نظام اسلامی دچار تردید كند.

* متاسفانه برخی از دستگاه های اجرایی با ندانم كاری های خود آب به آسیاب دشمنان می ریزند و رسانه ملی كه باید به دنبال تقویت نظام و ایجاد هماهنگی بین مردم و نظام باشد در برخی برنامه های آن مطالبی عنوان می شود كه مردم را نسبت به اصول نظام دچار تردید می كند.

* امروز در روی كره زمین نظام اسلامی ایران موثر ترین نظام برای تامین عدالت است و نقد این نظام درست نیست و باید از آن پرهیز شود.

*نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است كه امام زمان (عج) دستور تشكیل آن را داده و آن را به ما سپردند و توسط ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط به عنوان نایب آن امام همام رهبری می شود.

* هم اكنون امام زمان (عج) كه زنده و ناظر این نظام هستند امكان ندارد كه این نظام را به كسی بسپارند كه با هواهای نفسش این نظام را ساقط كند.

* هم اكنون نقادی در جامعه ما به نوعی مد تبدیل شده. نقد از كارگزاران و مسوولان موردی ندارد و این نقد باید سازنده بوده و مخرب نباشد. نباید به عنوان نقد از كارگزاران و مسوولان، نظام را نقد كرد.

* مردمی كه در ركاب رسول الله (ص) بودند و وحی خدا را از زبان آن حضرت می شنیدند با القائات نفاق به جایی رسیدند كه حتی حاكمیت وحی را هم فراموش كرده و ملعبه قدرت یابان بی ایمان قرار گرفتند.

*جریان نفاق در صدر اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد تردید در اعتقادات و باورمندی مردم نسبت به پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت (ع) بودند.

* نباید هم اكنون با بیان نقدهایی مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار تردید كرد و همان بلایی كه بعد از پیامبر اكرم (ص) بر سر مردم آمد ، به سر ملت ما نیز بیاید.

* در دولت اصلاحات هر كسی بر خلاف ضروریات دین حرفی می زد ، می گفتند كه این قرائت جدیدی از دین اسلام است و هم اكنون نیز هر شخصی حرف ضد دینی می زند، عنوان می كنند كه این نگاه متفاوت فرهنگی است.

* برخی می گویند چرا باید اعضای مجلس خبرگان رهبری از فقها باشند.طبق قانون اساسی باید اعضای این مجلس از بین كسانی انتخاب شوند كه شناخت كامل از مجتهد جامع الشرایط داشته باشند و غیر از فقها اشخاص دیگری قادر به انجام این كار نیستند.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

پرسپولیس ۲ - مس سرچشمه یک / کریمی و نوری، دنیزلی را نجات دادند

لیگ برتر - پرسپولیس با شکست دادن مس سرچشمه به رده هفتم جدول رسید.

به گزارش خبرآنلاین؛ دقیقه 3 مسابقه بود که مجید باجلان دروازه پرسپولیس را باز کرد. با این گل، دنیزلی و تیمش شوکه شدند. شوک ناشی از این گل به قدری زیاد بود که پرسپولیس کلا نیمه اول را ضعیف کار کرد و مسابقه قابل قبولی ارائه نداد. اما در نیمه دوم شرایط عوض شد. دنیزلی که هفته قبل توانسته بود تیمش را از یک شکست نجات دهد، این هفته هم توانست در نیمه مربیان برنده باشد. پرسپولیس در دقیقه 76 روی پاس زیبای علی کریمی و ضربه تمام کننده محمد نوری به گل اول رسید. در دقیقه 86 هم نقش گلزن و گلساز عوض شد و محمد نوری توانست یک پنالتی برای پرسپولیس بگیرد که علی کریمی این پنالتی را گل کرد.
پرسپولیس با این برد 29 امتیازی شد و به رده هفتم جدول رسید.


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

دایی: نباید نفت را می بردیم!/ فوتبال،بسکتبال نیست که نتیجه آن ۱۰ بر ۲ شود

لیگ برتر - فارس نوشت:

سرمربی راه‌آهن گفت:« در روزی که نباید می‌بردیم توانستیم برابر نفت تهران به پیروزی برسیم.»علی دایی پس از پیروزی 2 بر یک راه‌آهن برابر نفت تهران، گفت:« فکر کنم یکی از سخت‌ترین بازی‌هایمان را در لیگ برتر انجام دادیم. نفت تهران تیم بسیار خوبی است و در هر دو نیمه بازی خوبی به نمایش گذاشت، من از نحوه بازی بازیکنانم به غیر 20 دقیقه پایانی راضی نیستم.گلی که از نفت دریافت کردیم، موقعیتی نبود که بخواهیم گل بخوریم. فرصت‌هایی به مراتب بهتر در نیمه اول روی دروازه ما به وجود آمد که می‌توانست گل شود.»

او این را گفت و ادامه داد:« به هیچ عنوان در این دیدار دنبال مساوی نبودیم و از اول برای پیروزی وارد میدان شدیم. در این فصل ما بدشانسی‌های زیادی داشتیم و در بازی‌هایی که مستحق پیروزی بودیم به این امر دست نیافتیم اما شاید در روزی که نباید بازی را می‌بردیم توانستیم به برتری دست یابیم. سه بازی در نیم‌‌فصل دوم انجام دادیم که عملکرد خوبی داشتیم. در بازی برابر صبا و ملوان نیز موقعیت‌هایمان زیاد بود اما خوب نتیجه نگرفتیم. امروز خدا لطف داشت و توانستیم سه امتیاز بازی را کسب کنیم. این پیروزی برای ما حیاتی بود. ما همیشه در دقایق پایانی گل می‌خوریم و در این بازی توانستیم در دقایق پایانی به گل دست‌یابیم.»

او در مورد حضور ک‌روش در ورزشگاه هم حرف زد و گفت:« بازیکنانم زحمت زیادی در زمین می‌کشند و به نظرم چیزی از ملی‌پوشان کم ندارند. آنها هم می‌توانند در تیم ملی حضور یابند و امیدوارم بتوانیم افرادی در آینده تربیت کنیم که به درد تیم ملی بخورند و در خدمت مملکت باشند.»
دایی درباره عملکرد داوران در این دیدار گفت:« صحبتی در مورد داوری نمی‌کنم.»

وی در مورد اینکه حسین فرکی عنوان کرده این دیدار باید با نتیجه 10 بر 2 به سود نفت تهران تمام می‌شد، گفت:« اگر اینطور بود که بستکبال می‌شد. اگر قرار باشد هر توپی که از کنار دروازه به اوت برود به گل تبدیل شود یا باید هندبال بازی کنیم یا بستکبال! حسین فرکی را دوست دارم و او بزرگ من است، صحبت‌های او را نیز با جان و دل قبول می‌کنم. همانطور که گفتم خدا در این دیدار به ما لطف داشت اما اگر بخواهیم هر توپی را گل تلقی کنیم در آن صورت باید هندبال یا بستکبال بازی کنیم.»


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

این فیلم چرا در جشنواره نیست؟

سینما - فیلم 'زندگی خصوصی آقا و خانم میم'با وجود تمام ایرادهایش، می‌توانست در جمع سی و دو فیلم بخش مسابقه قرار گیرد.

کیوان کثیریان: فهرست فیلم های بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر هر سال که اعلام می شود، سوال هایی هم با خود همراه می کند که مرجع پاسخ به این پرسش ها گاه هیات انتخاب است و گاه مدیر کل نظارت و ارزشیابی که با حضورش در ترکیب هیات انتخاب، راه هرگونه اعمال سلیقه را برای خود باز نگه داشته است.
بنا ندارم در این چند سطر از فیلمی دفاع کنم یا بالعکس. و نمی دانم موضع همه اعضای هیات انتخاب نسبت به فیلم "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" دومین ساخته روح الله حجازی (با بازی مهتاب کرامتی، حمید فرخ نژاد و ابراهیم حاتمی کیا) چه بوده اما با توجه به چند فیلمی که پیشاپیش دیده ام یا درباره شان شنیده ام، تردید ندارم که این فیلم با وجود تمام ایرادهایش، امتیازاتی هم دارد که می توانست در جمع سی و دو فیلم بخش مسابقه قرار گیرد. حاضر نبودن فیلم حتی در بخش آیینه سینمای ایران (خارج از مسابقه) کاملا این ظن را تقویت می کند که مشکل فیلم - به رغم آنچه مدیر کل نظارت و ارزشیابی در رسانه ها ادعا کرده- مشکل کیفی نبوده است. اظهار نظر یکی دو عضو هیات انتخاب درباره فیلم هم این گمانه را تایید می کند.
اما چند پرسش دارم که می تواند خیال همه را بابت سالم بودن  مکانیزم پذیرفته نشدن "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" راحت کند. البته نمی دانم هیات انتخاب در این باره پاسخگو خواهد بود یا سجاد پور یا هردو یا هیچکدام!
اول: آیا کنار ماندن این فیلم با فیلم پیشین حجازی ارتباطی دارد؟
"درمیان ابرها" گرچه به لحاظ مضمونی بحث برانگیز شد اما فیلم خوش ساختی بود که از دولت نهم پروانه ساخت و نمایش گرفت. لج و لجبازی با فیلمساز بابت فیلم قبلی اش عجیب و غریب است.
دوم: آیا کنار ماندن فیلم با اعتراض های فیلمساز به صادر نشدن پروانه ساخت دومین فیلمش ارتباطی ندارد؟
به هرحال معاونت سینمایی فعلی قرار بوده انتقاد پذیر و پاسخگو باشد و طبعا اینگونه برخوردها، از این معاونت قرار بوده بعید باشد!
 سوم: آیا کنار ماندن فیلم با نام تهیه کننده اش ارتباطی ندارد؟
محمد رضا شفیعی از تهیه کنندگان جوان و البته پرکار تلویزیون است که در دو سه سال اخیر آثار شاخصی همچون وضعیت سفید، جراحت، رستگاران، شیدایی و ... را تهیه کرده و این اولین تجربه سینمای او بوده. این تهیه کننده با محمد مهدی عسکرپور هم دوبار کار کرده و ارتباط خوبی با او دارد. حالا کدامیک از وی‍ژگی های بالا می تواند نام او را دچار مشکل کند؟
 چهارم: آیا کنارماندن فیلم با بازی ابراهیم حاتمی کیا ارتباطی ندارد؟
ابراهیم حاتمی کیا یک نما در "بوی پیراهن یوسف" که بازی کرد، هیچ استعدادی از خود در این زمینه بروز نداد. اما در "زندگی خصوصی آقا و خانم میم" او خوب بازی کرده و از حد تصور بهتر ظاهر شده. اگر کنارماندن فیلم به حضور او و توقیف فیلم آخرش "گزارش یک جشن" مرتبط باشد باید بسیار تاسف خورد و اگر به امضای حاتمی کیا پای بیانیه 9 نفره علیه تعطیلی خانه سینما ربط داشته باشد که دیگر کار از تاسف می گذرد.‌ آن هم برای معاونت سینمایی که گمان می کند غیر سیاسی ترین است.
پنجم: اگر پاسخ هر چهار پرسش بالا"نه ندارد" باشد، می ماند یک پرسش اساسی دیگر. آیا هیات انتخاب کیفیت تمامی سی و دو فیلم بخش مسابقه و 17 فیلم بخش آیینه سینمای ایران را تایید می کند؟
حالا اگر زد و ما همه فیلم های بخش مسابقه جشنواره را دیدیم و کلی فیلم با کیفیت پایین تر پیدا کردیم، چه؟ آن وقت شما چه جوابی دارید؟ حضور بعضی فیلم ها که با "سهمیه" یا چیزی شبیه آن وارد بخش مسابقه شده اند و نام سازندگانشان از همین حالا دارد این فرض را تایید می کند که پیدا کردن فیلم های آنچنانی در بخش مسابقه کار چندان دشواری نیست.
امیدوارم مسوولان جشنواره و هیات انتخاب پاسخگوی آنچه انجام داده اند، باشند و تا زمان باقی است اگرحقی ادا نشده ادا کنند. به هرحال نمایش فیلم در هر بخش از جشنواره می تواند آن را در معرض قضاوت مردم و اهل رسانه و منتقدان قراردهد. و این کمترین حقی است که می شود برای این فیلم قائل شد. من "پریناز" را ندیده ام ولی شنیده ام که مشکل آن فیلم هم کیفی نیست و امیدوارم آن هم امکان نمایش در جشنواره را پیدا کند.
 حالا که حدود 80 درصد فیلم های متقاضی، در بخش های مختلف جشنواره جای داده شده اند (که البته به نظرم اتفاق کاملا بحث برانگیزی است) اضافه شدن یکی دو فیلم دیگر، به جایی بر نمی خورد!


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

کنایه گزارشگر تلویزیون به ستاره های پرسپولیس / این سه بازیکن روی هم ۱۰۳ سال سن دارند

لیگ برتر - مزدک میرزایی هنگام گزارش مسابقه پرسپولیس - مس رفسنجان کنایه‌ای به سن ستاره‌های پرسپولیس زد.

به گزارش خبرآنلاین؛ میرزایی که گزارشگر این مسابقه بود هنگامی که مهدوی کیا زمین را ترک می کرد و بازوبند را به علی کریمی می داد گفت: «کریمی، مهدوی کیا و هاشمیان روی هم 103 سال سن دارند.»

کنایه او به شاید به موقع بود؛ چراکه پرسپولیس در آن لحظه یک گل از حریف ته جدولی اش عقب بود. البته میرزایی مجموع سن این سه نفر را یک سال بیشتر حساب کرده چراکه وحید هاشمیان، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی به ترتیب 35، 34 و 33 سال سن دارند و مجموع سن آن ها می شود 102 سال.


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید