ایران و روسیه در روابط تجاری‌شان دلار آمریکا را کنار گذاشتند
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

ایران و روسیه در روابط تجاری‌شان دلار آمریکا را کنار گذاشتند

بازرگانی - ایسنا نوشت:

سفير ايران در مسكو اعلام كرد كه ايران و روسيه در روابط تجاري‌شان دلار آمريكا را كنار گذاشته‌اند و به استفاده از روبل و ريال روي آورده‌اند.

سيد رضا سجادي سفير ايران در مسكو روز جمعه گفت: تجارت بر مبناي ارز ملي‌مان قرار گرفته است.

سجادي در يك كنفرانس خبري در مسكو گفت: ما مدت‌ها قبل اين كار را آغاز كرديم. تاجران ايراني در حال خريد كالا از روسيه هستند و براي پرداخت از روبل استفاده مي‌كنند. دلار آ‌مريكا تكيه‌گاه اقتصادي ندارد.


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

باقری لنکرانی هم به عماد افروغ و حسین علایی حمله کرد

احزاب و تشکل ها - سایت رجانیوز به نقل از باقری لنکرانی عضو جبهه پایداری در واکنش به مسائل اخیر مربوط به دکتر عماد افروغ و سردار حسین علایی نوشت:

*دو نفری که این هفته اظهاراتی داشتند، ابتدا با فتنه بودند بعد هم سکوت کردند

*افراد این‌چنینی قبلاً در يك صحنه‌اي رفوزه شده اند، آن‌هم صحنه سال 88 بوده است. هر دو نفري كه اين هفته يك صحبت‌هاي خلاف موازيني كرده‌اند، هر دو نفر اينها از كساني بوند كه در جريان فتنه ابتدا همراهي كردند و بعد هم ديدند كه مسير، مسيري است كه موافق خط مردم نيست، سكوت كردند.

*هيچ‌كدام‌شان كساني نبودند كه در مقابل فتنه در ميدان آمده باشند و روشن‌گري كرده باشند و يا با فتنه مقابله اي كرده باشند. هر دو نفرشان اين نمره رفوزگي را دارند. هم در تشخيص اوليه شان كه تا مدتي با فتنه همراهي كردند و هم در تشخيص ثانويه كه نتوانستند برگردند و جبران كنند.

*هر دو نفر هم كه امروز آمده‌اند و اظهار پشيماني كرده‌اند، در اين پشيماني هم يك ذره نگراني می‌بينيد. نيامدند بگويند كه ما حرف‌هاي‌مان اشتباه بود، می‌گويند نه ما معتقديم. اين چه اعتقادي به رهبري و ولايت فقيه است كه شما يك چنين حرف‌هایي می‌زنيد، بعد هم از حرف خودت عذرخواهي نكني و نگویي من اين حرفي كه زدم اشتباه بود.

*آن کسانی که دل مومنين را خالي می‌كنند و حرف‌هاي دشمن مشاركتي را بزنند و حرف‌هایي بزنند كه نتيجه‌اش نوعي ترديد، ابهام و نااميدي باشد، معلوم است كه اينها در اين امتحان رفوزه هستند. حالا هر چقدر كه حرف‌هاي‌شان را شكل علمی ‌و روشن‌فكري دهند.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

تازه ترین تصمیمهای نمایندگان ویژه رییس جمهوری برای بازار ارز

بازار مالی - ایسنا نوشت:

با تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهوری، کمیته‌ای به منظور هماهنگی لازم بین واردات (از طریق گشایش اعتبار و یا سایر رویه‌های قانونی) با شیوه تخصیص ارز و ترخیص کالاها با مسوولیت بانک مرکزی تشکیل می‌شود.

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهوری در کارگروه ساماندهی مسائل ارزی که به استناد اصل صد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اتخاذ شده و برای اجرا ابلاغ خواهد شد به شرح زیر است: 

1-کمیته‌ای مرکب از نمایندگان بانک مرکزی (معاونت ارزی)، وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت) و وزارت امور اقتصادی و دارایی (گمرک جمهوری اسلام ایران) به منظور هماهنگی لازم بین واردات (از طریق گشایش اعتبار و یا سایر رویه‌های قانونی) با شیوه تخصیص ارز و ترخیص کالاها با مسوولیت بانک مرکزی تشکیل می‌شود.

2-کمیته یاد شده اولویت اقلام وارداتی و ارز خدماتی، نوع و مقاصد ارزی تحویلی و واردات و تخصیص ارز به سیستم بانکی را معین می‌کند و بانک مرکزی صرفا تامین ارزهای مورد نیاز مطابق این رویه را تعهد می‌کند. نوع ارز تخصیصی براساس سبد ارزی موجود بانک مرکزی و پیش‌بینی آن در آینده صورت می‌پذیرد.

/


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

انگلیس جواز پخش برنامه‌های «پرس تی وی» را لغو کرد

رسانه - مهر نوشت:

بدلیل افشاگری شبکه خبری پرس تی وی درباره فساد خاندان سلطنتی انگلیس، سازمان نظارت بر رسانه های این کشور جواز پخش برنامه های این شبکه خبری را لغو کرد.
به گزارش گاردین، با توجه به وجود فساد در دولت انگلیس و توانایی شبکه خبری "پرس تی وی " برای افشای آن، سازمان نظارت بر رسانه های انگلیس (آفکام) پس از آنکه به بهانه نقض قوانین این سازمان جریمه 100 هزار پوندی را بر شبکه پرس تی وی تحمیل کرد امروز جمعه جواز پخش برنامه های این شبکه خبری را لغو کرد.
آفکام ادعا کرد که شبکه پرس تی وی قادر به پرداخت جریمه که در اوایل ژانویه اعمال شد، نیست و مجوز پخش برنامه های شبکه پرس تی وی را از طریق ماهواره اسکای لغو کرد.


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

در جلسه مهم کادر فنی با مدیرعامل استقلال چه گذشت؟ / هم قسم شدن برای حمایت از مظلومی

لیگ برتر - سایت رسمی باشگاه استقلال نوشت:

جلسه مهم کادر فنی استقلال امروز با حضورعلی فتح‌الله‌زاده در محل این باشگاه برگزار شد.در این نشست نقاط ضعف و قوت تیم استقلال مورد بررسی و آنالیز قرار گرفت تا مشکلات تیم بهتر شناخته شود. به گفته مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال مهم‌ترین دستاورد این جلسه تأکید بر حمایت فوق‌العاده از کادر فنی بود. حاضران هم‌قسم شدند تا استقلال را قدرتمندتر کنند.
ضمن اینکه مدیریت و کادر فنی در این نشست درخواست کردند هواداران در این موقعیت استقلال را تنها نگذارند. آنها از طرفداران تیم خواستند برای بازی با فولاد حضوری پرشور در ورزشگاه داشته باشند.
 


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

آنچه هر رهبری باید بداند؛ از اخلاق تا رابطه با مردم

کتاب - «آنچه هر رهبری باید بداند» نوشته جان مکسول با پرداختن به موضوعات پنجگانه اخلاق، نگرش، آماده‌سازی، رابطه و رهبری و با ترجمه علی یاراحمدی راهی بازار کتاب شد.

 

 

کتاب «آنچه هر رهبری باید بداند» برای دومین بار روانه بازار نشر شد؛ یک مجموعه 5 جلدی که با توجه به ارتباط موضوعی مطالب و حجم کم هر یک از کتاب‌ها، ترجمه فارسی آن در یک مجلد منتشر شده است. مهر گزارش داده بخش نخست که در واقع اولین مجلد کتاب بوده است، درباره نگرش و تاثیر آن بر روابط انسانها با یکدیگر است. قسمت دوم کتاب درباره اخلاق است و اینکه چه بر سر آن در دوره جدید آمده است. بخش سوم کتاب هم به آماده‌سازی و ضرورت استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های دیگران می‌پردازد. رابطه موضوع چهارمین بخش کتاب مکسول است. در این قسمت درباره اهمیت رابطه در نیل به موفقیت و چگونگی برقراری یک رابطه خوب با مردم سخن گفته شده است. بخش پنجم این کتاب هم به رهبری اشاره دارد و در این قسمت درباره توانایی‌های یک رهبر و چگونگی تبدیل شدن به آن نکاتی توضیح داده شده است.

 

کتاب «آنچه هر رهبری باید بداند» می‌تواند برای کسانی که می‌خواهند مهارت مدیرتشان را بالا ببرند، مفید باشد؛ بسیاری از ما در سازمان، جامعه و در دایره‌ زندگی‌مان در موقعیت رهبری قرار می‌گیریم و در این کتاب هم می‌توان با جزئیات یک رهبر خوب آشنا شد.

جان مکسول در کتابش همراه با مثال‌هایی از زندگی واقعی افراد هر آنچه برای یک رهبری درست تاثیر گذار است، تائید می‌کند.

 

کتاب 335 صفحه‌ای «آنچه هر رهبری باید بداند» در شمارگان 600 نسخه و با بهای 8500 تومان از سوی انتشارات افکار راهی بازار شده است.

 

ساکنان پایتخت برای تهیه این کتاب کافیست با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

 


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

فرار تیم دایی از چهاردهمین تساوی/صعود سپاهان به رده سوم جدول/همه برای قلعه نویی بازی کردند

لیگ برتر - شکست نفت و توقف صبا از اتفاقات مهم هفته بیست و یکم لیگ برتر بود.

به گزارش خبرآنلاین؛ دقیقه نود و ضربه تمام کننده امید عالیشاه.همین ضربه کافی بود تا تیم دایی برای چهاردهمین بار تساوی نکند.بازیکنان راه آهن که دو هفته ای بود نتایج خوبی نمی گرفتند این بار یکی از تیم های صدرنشین لیگ برتر را شکست دادند تا معادلات در بالای جدول به هم بریزد.
در این بازی که در ورزشگاه اکباتان برگزار شد راه آهنی ها موفق شدند با نتیجه دو بر یک از سد نفت تهران بگذرند.حامد نور محمدی ( در دقیقه1)و امید عالیشاه (در دقیقه 92)برای راه آهن و مجتبی زارعی(در دقیقه 53)برای نفت گل زنی کردند.

در بازی دیگر که در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد سپاهانی ها با یک گل از سد شهرداری تبریز گذشتند تا به رده سوم جدول رده بندی صعود کنند.امید ابراهیمی(در دقیقه 61)از روی نقطه پنالتی تک گل سپاهانی ها را به ثمر رساند.
در کرج هم بازی دو تیم سایپا و صبا با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید تا صدرنشین های لیگ برتر یک روز بد را داشته باشند.


|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

جاده یخی،عابر سرما زده و اتوبوسی که لیز خورد/ فیلم

سرگرمي - کمیروی روسیه و و عابر خوش شانسی که از مرگ حتمی نجات یافت.

45/56

 

|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

وزیر امور خارجه لبنان: امام صدر و همراهانش زنده‌اند

خاورمیانه - ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد که امام موسی صدر و همراهانش زنده و در قید حیاتند.

عدنان منصور که چند روز پیش در راس هیاتی برای پیگیری سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش برای دیدار با مقامات لیبیایی به طرابلس سفر کرده بود، در گفت‌وگو با شبکه ان.بی.ان لبنان بیان کرد: مسوولان لیبی آمادگی و هم‌نوایی‌شان را برای پیگیری سرنوشت امام صدر و همراهانش اعلام کردند.

وی تاکید کرد: طرف لبنانی قانع شده است که این سه تن در قید حیات هستند. زندان‌هایی در لیبی وجود دارند که در زمان نظام قبلی این کشور بنا شدند که از پایتخت دور هستند. زمان مشخصی برای یافتن حقیقت نیست اما این زمان بسیار نزدیک است.

منصور در ادامه به خوشبینی نبیه بری، رییس پارلمان لبنان نسبت به دستیابی به حقیقت این ماجرا و آزادی امام صدر و همراهانش اشاره کرد و گفت: ما این مساله را از سوی مسوولان لیبیایی احساس کردیم آنها به ما گفتند که بیشتر از نبیه بری خواهان روشن شدن حقیقت ماجرا هستند.

وی با بیان اینکه مرحله جدیدی در خصوص تعیین سرنوشت امام صدر ایجاد می‌شود، ادامه داد: برای همکاری مشترک لبنان و لیبی در این خصوص اهمیت زیادی قائلیم.

وزیر خارجه لبنان تصریح کرد: نخست‌وزیر لیبی نیز با توجه به اهمیت زیاد این مساله دستوراتی را صادر کرد.

وی گفت: تحقیقات سری به شکل کاملا سری به زودی تکمیل خواهد شد و لبنان به زودی پذیرای بازرسان تحقیق لیبیایی برای پیگیری این مساله خواهد بود.

در همین راستا روزنامه‌ی لبنانی السفیر نوشت: کمیته پیگیری وضعیت امام صدر و همراهانش در دیدار با نبیه بری وی را در جریان نتایج سفرشان به لیبی و دیدار با مسوولان این کشور قرار دادند.

این هیات نتایج این سفر را مثبت ارزیابی و بر ضرورت تسریع در هماهنگی با طرف لیبیایی تاکید کرد.


|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

دنیزلی: بازیکنان تعویضی نتیجه را عوض کردند / بلدیم چطوری به بازی برگردیم

لیگ برتر - ایسنا نوشت:

مصطفي دنيزلي معتقد است‌ پرسپوليس بازگشت به بازي را به خولي بلد است و اين كار را در بازي امروز مقابل مس سرچشمه به خوبي انجام داد.
سرمربي تيم پرسپوليس پس از پيروزي تيمش مقابل سرچشمه اظهار كرد: بازي آن طوري كه فكر مي‌كرديم نبود. بازي كردن مقابل تيم‌هايي كه در موقعيت بدي در جدول هستند خيلي سخت است. تقريبا يك بازي شبيه اين ديدار دو هفته پيش بين استقلال و مس كرمان انجام شد.
دنيزلي ادامه داد: با اين حال هر چه مي‌خواهد اتفاق افتاده باشد اهميتي ندارد. مهم اين است كه حادثه‌اي به نام بازگشت به بازي وجود دارد كه پرسپوليس اين كار را خيلي خوب بلد است حالا چه سخت به بازي برگردد چه آسان. شروع بازي با گل خوردن ما بود و در اين بازي ما با هر موقعيتي كه امكان داشت مواجه شديم.
وي افزود: همان قدر كه اين برد و سه امتياز بازي اهميت دارد تلاش و انگيزه‌اي كه براي اين برد داشتيم هم مهم است.
سرمربي تيم پرسپوليس در پاسخ به اين سوال كه چقدر در تعويض‌هاي خود در اين بازي رضايت دارد گفت: طبيعتا تمام تعويض هايي كه انجام مي‌دهم براي اين است كه روند بازي را تغيير دهم شروع بازي مهم است اما پايان بازي از هر چيزي با اهميت‌تر است.كساني كه توانستند نتیجه را رقم بزنند آن‌هايي بودند كه از روي نيمكت به تيم اضافه شدند.
دنيزلي در پايان درباره زمان استفاده از ايمون زايد گفت: او بايد خود را با بازيكنان تطبيق دهد در حال حاضر سعي مي‌كنم از بازيكناني استفاده كنم كه بيشتر هم ديگر را مي شناسند و بعدا نوبت به بازي كردن او هم مي‌رسد.


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید