IPv6 IPv6
تاریخ : پنج شنبه 14 مهر 1390
نویسنده : Oda Pardeks

ژانويه پروتكل IPv6 مي‌آيد


27 آذر 1389 - مهر- كارشناسان اعلام كردند از ماه ژانويه 2011 رايانه ها، سرورها و تمام دستگاههاي متصل به اينترنت بايد خود را پروتكل IPv6 سازگار كنند.
به دليل رشد گسترده رايانه ها، تلفنهاي همراه، كنسولهاي بازي و نت بوكها از ماه فوريه "هاست" هاي متصل به شبكه ديگر قادر نخواهند بود آدرسهاي IP جديد را ميزباني كنند و به همين علت از ماه ژانويه بايد شروع به استفاده از پروتكل IPv6 كنند.
سازمان ثبت آدرسهاي اينترنتي در حوزه آمريكاي لاتين و درياي كارائيب (ARIN) اعلام كرد كه از پايان ماه نوامبر تنها 73/2 درصد از كل آدرسهاي موجود بر روي پروتكل IPv4 باقيمانده اند و بنابراين از ماه فوريه ديگر هيچ آدرس IP بر روي اين پروتكل وجود نخواهد داشت.
به طور كلي، هر هاست متصل به شبكه براي خود يك آدرس IP دارد، اما اكنون تعداد بسيار كمي از آدرسهاي IPv4 باقيمانده اند.
با مهاجرت آدرسها به پروتكل IPv6 امكان ايجاد آدرسهاي جديد در حجم بسيار وسيعتر و گسترده تري به وجود خواهد آمد. ارائه دهندگان سرويسهاي اينترنت وظيفه اصلي اين مهاجرت به پروتكل جديد را به عهده دارند و بنابراين كاربران نهايي متوجه هيچ تغييري در خروجيهاي مشاهده شده بر روي وب نمي شوند.
درحال حاضر، هر رايانه به صورت مجزا براي خود يك آدرس IP دارد. به اين ترتيب امكان رديابي تمام دستگاههايي كه به اينترنت متصل مي شوند وجود دارد.
هر آدرس IP از يك عدد 32 بيتي كه به 4 گروه از اعداد اعشاري بين 0 تا 255 تقسيم مي شوند تشكيل شده است.
اين درحالي است كه با ورود نسخه جديد IPv6 ، آدرس يك عدد 128 بيتي خواهد بود كه به 8 گروه از اعداد با مبناي 16 با ارزشهاي اعشاري بين 0 تا 65535 تقسيم مي شود.
براساس گزارش وب نيوز، 10 سال قبل وسعت آدرسهاي IPv4 در دسترس، 50 درصد بود اما امروز تنها 73/2 درصد از آن باقي مانده است.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , ,
برچسب‌ها: ادامه مطلب ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید