pes11 pes11
تاریخ : سه شنبه 31 خرداد 1390
نویسنده : Oda Pardeks
با سلام خدمت دوستان عزیز بازینمایی!
prince of game رو یادتون هست؟؟؟؟؟؟
امروز پس از مدتها با نقد بازی pes 2010 امدم......امیدوارم از این مطلب لذت ببرید البته به دلیل مشکل کنکور کمی از گفتن جزئیات اضافی پرهیز کردم!

مقدمه(صحبت های کلیشه ای)
ابتدا شما را به خواندن صحبتهای کلیشه ای دعوت میکنیم
فوتبال پدیده ای است که توانسته از زمان پیدایش خود میلیون ها نفر را به سمت و سوی خود جذب کند هیجان خاص و زیاد این ورزش باعث شده تا این ورزش به پر طرفدارترین ورزش تبدیل شود(به پا خوابت نبره)اما امسال هم همانند گذشته شاهد عرضه بازی محبوب pes هستیم
هستیم بازی که به عقیده ی بسیاری از فن های پرو پاقرص ان افت شدیدی نسبت به اوایل حضورش در بازار پیدا کرده است.


1-صدا گذاری و موسیقی
یکی از ارکان مهم در شبیه ساز فوتبال صدا گذاری ان است.بازیبازهای این سبک همواره دوست دارندتا صدای بازی را زیاد کنندتا صدای تشویق و گزارشکر به بازی هیجان دهد( به نظر من اگر صداگذاری بازی در این سبک خوب باشد میتواند کمی از بار گیم پلی بازی را به دوش بکشد)در این نسخه هم صدای تماشاچیان بسیار دقیق و پویا کار شده است صدای یکدست تماشاچیان و شعارها ان ها که مخصوص تیم خودشان است کاملا واضح و مشخص است اما نکته ی جالب این است که اگر تیم شما با اختلاف بیش از 3 گل عقب
بیفتد استادیوم در سکوت فرو میرود و تماشاچیان انگیزهای برای تشویق تیم خودشان ندارند.
اما میرسیم به صدای گزارشگر ! بر خلاف صدای تماشاچیان که یک نقطه ی مثبت است صدای گزارشگر بازی فاقد عمق و روح است. فرض کنید یک شخص که علاق ای به فوتبال ندارد یک مسابقه ی هیجان انگیز فوتبال گزارش کند ان گاه چه حسی به شما دست میدهد؟در اینجا هم این قضیه کاملا صادق است گزارشگر بازی جز اینکه روی مخ گیمر راه برود کار دیگه ای بلد نیست.
تیکه های بی مزه و کلیشه ای او دراز دقیقه ی 1 تا 90 دیده میشود. در مورد موسیقی منوها که همیشه نقطه ضعف این بازی بوده است این بار هم همانند نسخه های قبل از نقاط ضعفش است.


گیم پلی
اما میرسیم به مهمترین قسمت بازی یعنی گیم پلی.این قسمت از ان قسمت هایی بوده است که در سال های اخیر نه تنها پیشرفت نکرده بلکه پسرفت هم داشته است.گیم پلی بازی هم با اینکه پیشرفت اساسی نداشته ولی همان که توانسته ایرادهای نسخه ی قبل را جبران کند خدا را باید شکر کرد.در این نسخه گل ها به صورت کا ر تیمی یا ترکیبی یا کارهای انفرادی و کمی هم اتفاقات غیر منتظره رخ میدهد .ش.ت زدن بازیکنان کمی واقعی تر شده است و این نیست که از هر کجا که بخواهید شوت بزنید و توپ در چهار چوب باشد.(کاری که در نسخه های قبلی زیاد دیده میشد). پاسکاری بازیکنان رئال تر شده است و ممکن است در ابتدا کمی احساس کندی کنید ولی در ادامه به ان عادت خواهید کرد.به لطف هوش مصنوعی عالی در این نسخه قوی امکان نزدیک شدن به دروازه ی حریف نزدک تر شده است تنها با پاسکاری و کار گروهی امکان پذیر است.اگر یادتان باشد در نسخه ی قبلی با بازیکنان سرعتی چون مسی و رونالدو از دم دروازه ی خود تا نزدیک دروازه ی تیم حریف لو رفت
(به سبک کارتون فوتبالیستها )که این کار حتی روی درجه ی تاپ پلیر هم ممکن بود که باعث کمی غیر واقی تر شدن بازی میشد.



اما همانطور که گفته شد هوش مصنوعی یکی از ارکانی بود که که در این نسخه که در این نسخه پیشرفت بسیار
خوبی داشته است که این امر برای بازیکنانی که حرفه ای هستند و میخواهند روی درجه سختی تاپ پلیر بازی کنند نعمت بزرگی است. تیم حریف در صورت تاپ پلیر بودن همانند یک تیم واقعی و ر تجربه عمل میکند اگر از شما جلو بیفتد با پاسکاری های مداوم و بردن توپ به گوشه های زمین سعی در اتلاف وقت دارند و اگر از شما عقب بیفتند با تمام نیرو وتوان خود به روش های مختلفی روی دروازه ی شما حمله میکنند که این فرصت مناسبی برای استفاده از ضد حملات است.در کل هوش مصنوعی از نقاط قوت بازی است.
اما چه بگویم از این داوری! باز هم مشکلات عجیب داوری در این نسخه بدتر از نسخه های قبلی شده است که این امر به گیم پلی بازی لطمه ی زیادی زده است.گاهی داور خطاهای بی مورد میگیرد و گاهی هم جشمش را به روی تکلهای خشن بازیکنان میبندد. فقط میتوانم بگویم داوری در این بازی به حدی گند است که در طول بازی زن وبچه ی داور را مورد نکوهش قرار میدهید.متاسفانه در این نسخه تنها لیگهای ایتالیا و هلند و فرانسه دارای مجوز هستند و نام تیمها و طراحی پیراهنشان به درستی انجام شده است ولیگهای اسپانیا و انگلیس ناقص هستند به جز چند تیم معروف.
اما محبوبترین بخش بازی یعنی مستر لیگ هم پیشرفت زیادی کرده و از منوی اناتورو کارهای
محدود اصلاح شده اند که به دلیل کمبود وقت نویسنده از توضیح ان معذوریم.شرمنده!
گرافیک
اولین جیزی که بازیباز پس از ورود به بازی متوجه ان میشود نورپردازی زنده و پویلی بازی است که بسیار مبهوت کننده است. اما یکی از چیزهای موفق در این شماره طراحی چهره ی بازیکنان است.چهر90 درصد بازیکنان با سیمای واقعی انها تفاوت چندانی ندارد . نوع موی ان ها و ته ریش و حتی موی دست بازیکنان بسیار با دقت طراحی شده است.اینکه میگوییم 90 درصد به ان دلیل است که 10 درصد دیگر بازیکنان دیگر بازیکنان (مثل تیمهای عربی و افریقایی ) یک صدم هم شبیه خودشان نیستند.
از دیگر مشکلات گرافیکی میتوان به کمی افت فریم نسخه ی کنولی اشاره کرد.متاسفانه یکی از مشکلات همیشگی این است که دست و پا و بدن بازیکنان در یکدیگر فرو میرود(فکر بد نکنیا!) که این مشکل در صحنه های شلوغ کمی تو ذوق میزند.کلا گرافیک بازی قابل قبول است.


کلام اخر:
بعد از چند سال بالاخره pes کمی درست حسابی پیدا شد( و توانست دل شکسته ی هوادارانش را تا حدودی راضی کند) اما مهمترین مشکل ان این است که نمیتواند فیفا بازها را به سمت خودش جذب کند کاری که فیفا توانست انجام دهد و طرفداران ساکر را به سمت خودش بکشد
نکات مثبت:پیشرفت فوق العاده ی هوش مصنوعی_نورپردازی عالی و طراحی فوق العادهی چهره ی بازیکنان
نکات منفی: دست و پنجه نرم کردن با همان مشکلات قدیمی (داوری و گزارشگر و ...)
گیم پلی:8
صداگذاری و موسیقی :7
گرافیک:8.5

ویرایش توسط prince of game : November 3, 2009 در ساعت 16:36.



|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید