همسر اسد سکوتش را شکست
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
همسر "بشار اسد"، رئیس‌جمهوری سوریه در نامه‌ای از عملکرد او در این یک سال دفاع کرده است.

وبگردي 20:30،به گزارش دیپلماسی ایرانی "اسما اسد"، همسر رئیس جمهوری سوریه سکوت خود را شکست.



اسما اسد که متولد انگلیس است از زمان آغاز ناآرامی‌ها در کشورش سکوت اختیار کرده و تنها یک بار در راهپیمایی حمایت از بشار اسد دوشادوش فرزندانش دیده شد.



تایمز انگلیس در خبری در این خصوص نوشت: "ناآرامی‎ها از ماه مارس آغاز شده و اسما اسد در فوریه 2012 سکوت خود را می‌شکند."



گفته شده که وی در نامه الکترونیکی که به تایمز فرستاده و ظاهرا از ایمیل شخصی او در دفتر ریاست جمهوری دمشق ارسال شده است ، حمایت تمام قد خود از همسرش و سیاست‌های او در سوریه را اعلام کرده است.



وی در این نامه از آغاز گفت‌وگوها میان دولت سوریه و مخالفان استقبال کرده و خواهان حفظ آرامش در سوریه شده است.



این پیام از سوی مخالفان بشار اسد با واکنش‌های تندی روبه رو شده است . مخالفان در پیام‌های خود به تایمز، اسما اسد را زنی متوهم خواندند که به دنبال کتمان حقیقت است.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
آقای رئیس‌جمهور! امشب اگر نتوانستید قصه شاهزاده را بی کم و کاست برای "مالیا" و "ساشا" تعریف کنید، به جای آن، این لالایی ایرانی را برایشان پخش کنید.
وبگردي 20:30 ،در حالی که در گوشه‌ای از دنیا، رئیس‌جمهوری در حال بوسیدن دختران خود و بلند کردن آن‌ها از رختخواب برای آغاز یک روز جدید است، در گوشه دیگری از دنیا، دختری غریبانه در حال آماده شدن برای رفتن به رختخواب است در حالی که 199 روز است پدر او را نبوسیده است.

مادر، شاید امشب برای دختر، قصه مرد سیاهی در گوشه غربی را تعریف کند که تاب تحمل دیدن امثال بابای دختر را در گوشه شرقی ندارد و به همین خاطر، "آدم‌ بدها"ی قصه با حمایت مرد سیاه، بابای دختر را کشته‌اند.

 نمی‌دانم آیا وقتی گوشه غربی به شب برسد، رئیس‌جمهور جرات خواهد کرد برای دخترها قصه‌ شاهزاده با اسب سفید را کامل و بدون تحریف تعریف کند؟! آخر چند وقتی است که شاهزاده، به ضرب گلوله دوستان مرد سیاه، کشته شده است.

آرمانشهرآهنگی قدیمی را به آرمیتا رضایی نژاد و علی احمدی روشن فرزندان خردسال شهیدان هسته‌ای تقدیم کرده که خاطره‌های زیادی را برای کودکان دهه 60 ایران دارد.

آقای رئیس‌جمهور! امشب اگر نتوانستید قصه شاهزاده را بی کم و کاست برای "مالیا" و "ساشا" تعریف کنید، به جای آن، این لالایی ایرانی را برایشان پخش کنید شاید توانستند گوشه‌ای از رنجی را که کودکان ایران از دست دولتمردان کشور شما از کودتای 1950 تاکنون کشیده‌اند، بفهمند. شاید اینطوری، با تمام شدن شب و رسیدن صبح، نسل بعدی آمریکا نگاه معقولانه‌تری به ایرانی که فقط می‌خواهد پیشرفته و دیندار باشد، داشته باشند:
متن ترانه:
گنجشک ناز و زیبا
که می پری اون بالا

بال و پرت به رنگ خاک
دلت مهربون و پاک

به من بگو وقتی که پر کشیدی
بابام رو تو ندیدی

دیدمش از اینجا رفت
اون بالا بالاها رفت

پیش ستاره ها رفت
یواش و بی صدا رفت

 

ستاره آی ستاره
پولک ابر پاره

خاموشی یا می تابی؟
بیداری یا که خوابی؟

به من بگو وقتی که خواب نبودی
بابام رو تو ندیدی

دیدمش از اینجا رفت
اون بالا بالاها رفت

از اون طرف از اون راه
رفته به خونه ماه

ماه سفید تنها


که هستی پشت ابرا



نقره نشون کهکشون


چراغ سقف آسمون



به من بگو وقتی که نور پاشیدی


بابام رو تو ندیدی



همین جا پیش من بود


نموند و رفت زود زود



اون بالا بالاها رفت


بابات پیش خدا رفت



***



خدا که مهربونه


پیش بابام می مونه



گریه نمی کنم من


که شاد نباشه دشمن


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
چرا برای اکران «قلاده‌های طلا» مقاومت می‌شود؟
طرح ترور «سیدمحمد خاتمی» ورودی فیلم «قلاده‌های طلا» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در حالی عنوان سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینما را با خود دارد که نیروهای امنیتی را هم درگیر کرده است.
  به گزارش وبگردي 20:30 فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» با کشف طرح ترور سید محمد خاتمی آغاز می‌شود، تروری که توسط ام آی سیکس برای راه انداختن جنگ داخلی در جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است.

 دراین طرح ترور قرار است هواپیمای رئیس جمهوریسابق ایران سید محمد خاتمی در آسمان منفجر شود.

ابوالقاسم طالبی در این فیلم سیاسی که تا زمان فتنه داستانش ادامه دارد جنگ و توطئه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران را تصویر کرده است.

اکنون این فیلم به خاطر این آغاز و قصه پروانه اکرانش در محاق فرو رفته است. اگر چه شب گذشته در سالن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در بعضی سینماهای مردمی نمایش داده شده و با اقبال خوبی از ناحیه مخاطبان خاص و عام مواجه شده است.

پیش از این هم فیلم به رنگ ارغوان که راجع به درگیری عاطفی یک مامور امنیتی در جریان یک ماموریت خاص است چندین سال اکران آن به دستور وزیر اطلاعات وقت متوقف بود اما در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد و توسط مسئولین فعلی وزارت ارشاد مجوز اکران گرفت.

گفته می شود فشارهای خاص از ناحیه بعضی سیاسیون باعث تردید و تعلل در صدور پروانه اکران این فیلم است.

«قلاده‌های طلا» به تهیه کنندگی محمد خزاعی دبیر سی امین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دلیل حضور تهیه‌کننده در مسئولیت دبیری جشنواره از بخش مسابقه سینمای ایران یعنی مهمترین بخش جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شد.

به گزارش فارس، در فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود اختصاص داده است بازیگرانی چون امین حیایی، پردیس افکاری، محمدرضا شریفی‌نیا، حمیدرضا پگاه، علی‌رام نورایی، نیلوفر خوش‌خلق، محمود عزیزی، مریم سلطانی، آزیتا ترکاشوند، حسین سحرخیز، اکبر سنگی، مهدی صبایی، کیانوش گرامی، بهادر زمانی و داریوش اسدزاده ایفای نقش می‌کنند.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
اينجا همه جام قهرماني مي‌خواهند
جام جم آنلاين: هفته بيستم رقابت‌هاي ليگ يازدهم كه با شكست استقلال همراه بود بار ديگر از حقيقتي در فوتبال ما پرده برداشت كه محصول همين چند سال اخير است.

سال‌هايي كه نتيجه‌گرايي در فوتبال ايران با سرعتي شبيه سرعت نور رو به رشد بوده است. اتفاقي كه شايد دور از انتظار باشد اما عجيب نيست.

استقلال چهارمين شكست خود را در هفته بيستم ليگ مقابل تيم قعر جدولي مس كرمان پذيرا مي‌شود، پيش از اين در ديدار مقابل سپاهان تن به تساوي داده است و حالا همچنان صدرنشين اين دوره از رقابت‌هاست، تيم 40 امتيازي ليگ كه با اين باخت رقابت صدرنشينان را داغ كرده و البته موقعيت خودش را متزلزل. موضوع اما، اين نيست... .

كمي دورتر از مستطيل سبز، جايي كه هواداران اين تيم روي سكوهاي سرد آزادي نشسته‌اند، صداهايي به گوش مي‌رسد كه با موقعيت استقلال در اين فصل تناسبي ندارد.

فرياد نارضايتي تماشاگران حاضر در ورزشگاه از شكست برابر مس كرمان عملكرد استقلال در طول فصل را هم زير سوال برد و باعث تعجب و حيرت كادر فني اين تيم شد.

اتفاقي كه فقط استقلال آن را تجربه نكرده است و شايد تمام تيم‌هاي بزرگ فوتبال ما دست‌كم يك بار طعم آن را چشيده‌اند، محبوبيت‌هايي كه كاملا تحت تاثير نتيجه است و يك مربي را همان‌طور كه به اوج مي‌رساند با سرعتي بيشتر به زمين مي‌زند.

مظلومي كه چند هفته پيش بعد از پيروزي تيمش برابر داماش گفته بود تماشاگران حتي بدون جام قهرماني هم دوستش دارند حالا دچار ترديد شده است، او بعد از شكست برابر مس كرمان در واكنش به اعتراض‌ها مي‌گويد: هواداران با يك باخت خانگي همه چيز را فراموش مي‌كنند و نمي‌دانم دنبال چه چيزي هستند. حالا نه‌تنها مظلومي، بلكه همه مربيان شاغل در ليگ برتر خوب مي‌دانند كه تماشاگران بيش از هر چيز برد مي‌خواهند و برتري و جام، ديگر دوراني كه مربي با بازي‌هاي زيباي تيمش و چند پيروزي محبوب مي‌شد و محبوب مي‌ماند سرآمده است.

نارضايتي از تيم اول و هفتم يكسان است!

يك جستجوي اينترنتي در سايت‌ها و وب‌سايت‌هاي هواداران دو تيم پرسپوليس و استقلال نشان مي‌دهد بين پرسپوليسي كه اين فصل افت كامل داشته است و در مكان هفتم جدول قرار دارد با استقلالي كه صدرنشين است و در دو، سه بازي اخير بخصوص بعد از جدايي فرهاد مجيدي با افت مواجه شده، تفاوت چنداني از نظر نارضايتي‌ها نيست.

مظلومي از ديد خيلي از طرفداران استقلال كه در فضاي مجازي به تبادل نظر با يكديگر پرداختند، مربي محتاطي شناخته مي‌شود كه تمام ناكامي‌هاي تيمش به اين احتياط برمي‌گردد.

در پرسپوليس هم وضع همين است، در اين فصل استيلي بارها بعد از هر شكست تنها مقصر شناخته شد، اتفاقي كه هيچ بعيد نيست دنيزلي هم در آينده‌اي نه چندان دور آن را تجربه كند اما در پايين آمدن‌آستانه تحمل طرفداران فوتبال و توجه صرف آنها به نتيجه غير از مربيان دلايل ديگري هم هست، دلايلي كه عاقبت به قرباني‌شدن مربيان و محبوبيت آنها مي‌انجامد.

فراز و نشيب تشويق‌ها و اعتراض‌ها

مجيد نامجومطلق، پيشكسوت تيم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با «جام‌جم» اعتراض هواداران استقلال بعد از شكست برابر مس كرمان را با وجود صدرنشيني اين تيم غيرمعقول مي‌خواند و مي‌گويد: زمان ما كمتر چنين اتفاقاتي رخ مي‌داد، اما الان هواداران زود برآشفته مي‌شوند و اين اعتراض را در هر شرايطي مطرح مي‌كنند.

به نظر من هواداران استقلال از زمان جدايي فرهاد مجيدي اين ناراحتي را دارند و منتظر كوچك‌ترين فرصت هستند كه آن را به گوش مربي و مسوولان برسانند. مجيدي بازيكني بود كه علاوه بر محبوبيت در مسائل روحي و رواني و فني تيم تاثيرگذار بود و در حقيقت براي استقلال يك مهره قابل اتكا و تعيين‌كننده به حساب مي‌آمد.

حالا تماشاگران استقلال اين افت را به حساب نبودن او مي‌گذارند كه واقعيت هم دارد و از اين گله‌مند هستند كه چرا مسوولان استقلال تن به جدايي فرهاد مجيدي دادند و به اين ترتيب به مظلومي اعتراض مي‌كنند.

چيزي كه در تيم‌هاي ديگر از جمله پرسپوليس ديده شده كه مثلا يك مربي در جذب بازيكنان نقشي نداشته است، اما بعد از يكي، دو نتيجه نامطلوب مقصر اصلي ناكامي‌ها شناخته شده و تحت فشار قرار گرفته است، اين مساله يعني فراز و نشيب بين تشويق‌ها و اعتراض‌ها در تيم‌هاي بزرگ ايران بعضا قابل قبول نيست.

شعارهايي كه ديگر شنيده نمي‌شود

محمد رحيم‌زاده، روان‌شناس و محقق آسيب‌شناسي مسائل ورزشي معتقد است هواداران فوتبال در كشور ما در چند سال اخير تفاوت‌هاي زيادي داشته‌اند، تفاوت‌هايي كه متاثر از تغييرات جامعه است و اين گروه را شبيه انبار باروت آماده انفجار كرده است.

نكته: در فوتبال ما برخلاف سال‌هاي نه‌چندان دور، محبوبيت مربيان كاملا تحت تاثير نتيجه شده است مثل اتفاقي كه براي پرويز مظلومي بعد از شكست به مس كرمان رخ داد، اتفاقاتي كه مربيان را از تيم‌هاي بزرگ فراري مي‌دهد

وي با بيان اين مطلب مي‌گويد: در گذشته به طور مثال اگر آدم موجه و محبوبي مثل علي پروين، سرمربي تيمي مثل پرسپوليس مي‌شد به دليل اين محبوبيت تحمل طرفداران برابر شكست آنقدر بالا مي‌رفت كه حتي تيم بازنده تشويق مي‌شد، اگر خاطرتان باشد شعار «اول بشي، آخر بشي دوستت داريم» نشات‌گرفته از اين طرز تفكر بود، اما تحقيقات نشان مي‌دهد كه اين شعار در سال‌هاي اخير كمتر شنيده شده است.

ورود مديران غيرفوتبالي نتيجه‌گرا به فوتبال بيشتر از قبل و تلاش آنها براي اثبات اين كه مي‌توانند در ورزش هم موفق باشند اين روحيه را به هواداران هم منتقل كرده است.

بردن و پيروزي به هر قيمتي باعث مي‌شود در زمان شكست احترام‌ها شكسته شود، محبوبيت‌ها خدشه‌دار شود و آنچه مهم باقي مي‌ماند نتيجه‌اي است كه روي تابلو رقم خورده است، حتي اگر آن تيم به طور مثال 10 بازي پشت سر هم را برده باشد.

كمرنگ‌ شدن روابط دوستانه مسوولان با هواداران

افشين پيرواني براي پرداختن به اين مساله پرسپوليس را الگو قرار مي‌دهد و به «جام‌جم» مي‌گويد: اين فصل خيلي از اعتراض‌ها در پرسپوليس به حساب افت و ضعف اين تيم گذاشته شد، اعتراض‌هايي كه منطقي هم به نظر مي‌رسيدند، اما فوتبال بي‌رحم شده است، شك نكنيد مثلا اگر پرسپوليسي كه شاهين بوشهر را با چهار گل برد در دو بازي بعد ببازد حتي دنيزلي هم براي به دست‌آوردن محبوبيتي كه داشته كار سختي خواهد داشت.

به نظر من اين فقط مختص پرسپوليس نيست، همين استقلال هم اگر دو، سه باخت بياورد كسي نمي‌گويد اين تيم صدرنشين است يا حالا دچار افت شده، بلكه اولين كسي كه مورد انتقاد واقع مي‌شود سرمربي است كه تا ديروز چندين و چند لقب خوب را به خود اختصاص داده است.

علت اين تغيير در هواداران فوتبال به نظر من نوع ارتباطي است كه مديران و مربيان امروزه با مردم برقرار مي‌كنند، در گذشته اين ارتباط دوستانه‌تر و صميمانه بود و مردم صداقت مسوولان را باور مي‌كردند و به همين دليل فرصت بيشتري را براي آنها قائل بودند، اما حالا در صفحات روزنامه‌ها دنبال واقعيت هستند و فاصله‌اي را احساس مي‌كنند.

توقع طرفداران فوتبال بالا رفته است

منصور پورحيدري، سرپرست تيم فوتبال استقلال تهران در گفت‌وگو با «جام‌جم» با اشاره به شكست اين تيم مقابل مس كرمان مي‌گويد: انتظار نداشتيم با اين كه استقلال صدرنشين مطلق ليگ است هواداران با يك باخت شعارهاي تندي به زبان بياورند. به هر حال افت براي هر تيمي هست و توصيه ما اين است كه نه‌تنها در استقلال بلكه درهمه تيم‌ها طرفداران موقعيت‌سنج و واقع‌بين باشند، همين مربي كه مورد اعتراض قرار مي‌گيرد هفته‌ها باعث خوشحالي هواداران بوده است، به نظر من غرور بازيكنان و توقع بالاي هواداران باعث شده تا اين اتفاقات در فوتبال زياد ديده شود كه واقعا درست نيست، فوتبال ما هميشه به داشتن هواداراني فهيم و صبور باليده است و نبايد اجازه دهيم محاسن فوتبال ما به عيب تبديل شود.

ضرري بزرگ مثل از دست‌دادن محبوبيت

شايد به همين دليل است كه در سال‌هاي اخير مربيان هم مثل گذشته براي حضور در تيم‌هاي محبوبشان تعصب نشان نمي‌دهند، هر جا بتوانند قرارداد بهتري ببندند و آرامش بيشتري داشته باشند آن را در اولويت قرار مي‌دهند چون با پذيرفتن مسووليت سخت هدايت تيم‌هاي بزرگ علاوه بر منفعت‌هايي كه مي‌برند گاهي ضرر هم مي‌كنند، ضرري بزرگ مثل از دست‌دادن ساده محبوبيتي كه سخت به دست آمده است.


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
طرح‌هاي حمايت از زنان روي ميز دولت
جام جم آنلاين: زناني كه مادر شدن و حفظ شغل آن هم به صورت همزمان هميشه دغدغه اصلي‌شان بوده و هست.

اين روزها خبرهايي از مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري مي‌شنوند كه اگر همه چيز همان‌طور كه وعده داده مي‌شود پيش برود، اين گروه از زنان با ترس از دست دادن كار يا از هم پاشيدگي خانواده به خاطر نداشتن فرزند خداحافظي خواهند كرد.

دو روز پيش مريم مجتهدزاده رئيس اين مركز و معاون رييس‌جمهور با تشريح لايحه دوركاري كه اين روزها روي ميز هيات دولت است، اعلام كرد: در صورت تصويب اين لايحه شرايطي پيش خواهد آمد تا مرخصي زايمان مادران به دو سال افزايش يابد و اين گروه از زنان بتوانند با استفاده از مزاياي مرخصي بدون حقوق از حق بازنشستگي و عيدي نيز بهره‌مند شوند.

اين در حالي است كه به گفته او در صورت پيشرفت موفقيت‌آميز اين لايحه زناني كه صاحب فرزند شده‌اند، همچنين مي‌توانند تا 6 سالگي كنار فرزندشان بمانند با اين شرط كه سه سال از خدمتشان را كه در خانه مي‌گذرانند، دوركاري كنند.

حالا او دو خبر خوش ديگر هم براي زنان آورده. مجتهدزاده ديروز در حالي كه با دو خبرگزاري فارس و مهر گفت‌وگو مي‌كرد، به لوايح پيشنهادي مركز تحت فرمانش به دولت براي حمايت از مادران شاغل اشاره كرد و توضيح داد كه لايحه مرخصي سه ساله به دانشجوياني كه مادر مي‌شوند به كميسيون لوايح دولت ارائه شده كه در صورت تصويب دانشجوياني كه در زمان تحصيل بچه‌دار مي‌شوند سه سال به سنوات تحصيلي‌شان اضافه مي‌شود.

البته بخش دوم گفته‌هاي او به مذاق زنان بويژه زنان سرپرست خانوار كه هميشه از بي‌پشتوانه بودن در رنجند خوشتر خواهد آمد، چرا كه به گفته مجتهدزاده با دستور رئيس‌جمهور و موافقت بانك مركزي شرايطي پيش آمده تا زنان كارآفريني كه خودسرپرست يا سرپرست خانوار هستند، بتوانند از يارانه نقدي خود به عنوان ضمانت بانكي استفاده كنند، يعني طرحي كه مرحله اول آن با امضاي تفاهم‌نامه‌اي با صندوق مهر امام رضا آغاز شده است.

اين بسته خبري اميدواركننده البته اولين اخبار حاوي وعده‌هاي خوش براي زنان نيست، چرا كه تا به حال خبرهايي از اين دست زياد به گوش زنــــان رسيده، اما اجرا شدنشان كمتر به چشم آمده است.

اين يك واقعيت است كه با اين‌كه مرخصي زايمان و تربيت فرزند حق مسلم هر مادر شاغل و فرزند تازه به دنيا آمده اوست، اما فشار بيكاري و اضطراب‌هاي موجود در محيط‌هاي كاري به اندازه‌اي است كه آن حقوق مسلم را زير پا مي‌گذارد و زنان را به برگشت سريع به محل كار وادار مي‌كند.

اين در حالي است كه دانشجوياني نيز كه صاحب فرزند مي‌شوند از اين قاعده مستثني نيستند، چرا كه آنان به اميد گرفتن هر چه سريع‌تر مدرك تحصيلي و برنامه‌ريزي براساس آن وارد دانشگاه مي‌شوند كه گرفتن مرخصي تحصيلي آن هم به مدت سه سال نمي‌تواند گزينه مورد علاقه بسياري از زنان دانشجو باشد.

در اين ميان دوركاري نيز حكايت خودش را دارد، همان طرحي كه مولود دولت دهم است و در حالي كه هنوز به نتيجه مطلوب نرسيده در حال افول است.

منتقدان دور كاري هنوز هم نسبت به بهره‌وري كارمندان در خانه متقاعد نشده‌اند، چرا كه معتقدند وقتي در ادارات كه سيستم‌هاي نظارتي افراد را تحت نظر دارد راندمان كاري تا اين حد پايين است چطور مي‌توان به انجام مطلوب كار در خانه اميد داشت، ضمن آن‌كه كارمندان نيز دوركاري را نوعي از دور به در شدن و مطرود ماندن مي‌دانند.

موسي‌الرضا ثروتي از جمله اين منتقدان است كه لايحه مركز امور زنان رياست جمهوري را از زاويه ديد يك نماينده مجلس نقد مي‌كند.

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم مي‌گويد: هر تصميمي كه در كشور اتخاذ مي‌شود بار مالي دارد و تا وقتي پشتوانه مالي طرح‌ها كاملا مشخص نباشد، نمي‌توان به آينده آنها اميدوار بود.

پس اگر تصميمات مركز امور زنان قرار است اجرايي شود بايد ابتدا منابع تامين مالي آنها مشخص شود، اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد اگر در شرايطي كه پنج ميليون زن بي‌سرپرست و سرپرست خانوار در نوبت خدمات بهزيستي و پنج تا شش ميليون نفر در نوبت دريافت خدمات كميته امداد هستند بهتر است اگر منابع مالي اي در كشور وجود دارد به سروسامان دادن اين افراد اختصاص يابد.

ثروتي درحالي اين اظهارات را بيان مي‌كند كه به وارد كردن موضوع دوركاري در طرح‌هاي حمايت از مادران شاغل نيز زياد خوشبين نيست، چرا كه معتقد است ميزان بهره‌وري در دور كاري بسيار پايين است و فقط زماني مي‌توان به نتيجه آن خوشبين بود كه قدم به قدم سنجيده عمل شود.


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
 

|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
عكس فرزند 4 ساله شهيد احمدي روشن


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
گزارش تصویری از پشت صحنه فیلم سینمایی گشت ارشاد با بازی:نیوشا ضیغمی,پولاد کیمیایی,حمید فرخ نژاد و…..
به گزارش وبگردي 20:30 فیلم سینمایی گشت ارشادبا بازی : نیوشا ضیغمی,پولاد کیمیایی,حمید فرخ نژاد و….. اکران خواهدشد.
 
 
 
 
 
 

|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

به گزارش  وبگردي  20:30 الناز شاکردوست بازیگر موفق سینمای ایران در فیلم اینجا تاریک نیست گریمی بسیار جالبی را تجربه کرده است که برای اولین بار عکس آن منتشرمی شود.

 
 
 

|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
زندگي دركنار مبتلايان به ايدز زمينه‌ساز ابتلا به اين بيماري نيست
با گذشت بيش از 30سال از شروع همه‌گيري اچ آي وي/ ايدز حدود 40 ميليون نفر در سراسر جهان با اين ويروس زندگي مي‌كنند و حدود 30 ميليون نفر بر اثر ابتلا به اين بيماري جان باخته‌اند. دسترسي به آموزش، پيشگيري، مراقبت و درمان مهم‌ترين عامل كنترل و پيشگيري از ابتلا به اين بيماري است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، ويروس اچ‌ آي ‌وي (ويروس نقص ايمني انساني) عامل ابتلا به ايدز است. اين ويروس به تدريج قدرت دفاعي بدن را ضعيف مي‌كند به طوري كه فرد به انواع عفونت‌ها و سرطان‌ها مبتلا مي‌شود و در نهايت فوت مي‌كند. از زمان ابتلاي فرد به اچ ‌آي ‌وي يعني از زمان ورود ويروس به بدن تا شروع بيماري ايدز ممكن است بيش از 10 سال طول بكشد. در اين مدت ابتلاي بيمار به اچ‌ آي ‌وي از ظاهر او مشخص نمي‌شود و بيمار مي‌تواند به كار و فعاليت خود ادامه دهد ولي احتمال انتقال ويروس به ديگران وجود دارد.

 

چگونگي ورود اچ ‌آي ‌وي به بدن

تماس جنسي با فرد مبتلا بدون استفاده از كاندوم، استفاده مشترك از وسايل تزريقي و يا ساير ابزار تيز و برنده مثل تيغ و سوزن خالكوبي، انتقال خون و فرآورده‌هاي خوني آلوده، از مادر به نوزاد طي حاملگي، زايمان و شيردهي از راه‌هاي انتقال اين بيماري است البته شايع‌ترين راه ابتلا به (اچ‌ آي ‌وي) در جهان تماس جنسي نامطمئن و در ايران، استفاده مشترك از وسايل تزريق در بين مصرف كنندگان مواد مخدر تزريقي است.

عواملي كه ابتلا به ايدز را از راه تماس جنسي بيشتر مي‌كند

تماس‌هاي جنسي محافظت نشده و وجود يك بيماري آميزشي درمان نشده مانند زخم، ترشح و يا سوزش دستگاه تناسلي از عواملي هستند كه خطر ابتلا به ايدز را از راه تماس جنسي بيشتر مي‌كند البته مصرف مواد مخدر، الكل، مواد محرك و روان گردان مانند مواد آمفتاميني (شيشه و اكستاسي) قدرت تصميم گيري فرد را براي پرهيز از رابطه جنسي حفاظت نشده مختل مي‌كند.

 

آيا لازم است افراد مبتلا به اچ آي وي را از افراد ديگر جدا كرد؟

ويروس مولد ايدز از طريق تماس‌هاي معمولي مانند دست دادن، در آغوش گرفتن، روبوسي كردن، عطسه و سرفه كردن، استفاده از ظروف و وسايل غذاخوري مشترك، استفاده از استخر و توالت و حمام مشترك و نيش حشرات منتقل نمي‌شود.

 راه‌هاي كسب اطلاعات در صورت انجام رفتارهايي كه امكان ابتلا به اچ ‌آي‌ وي را به همراه دارد

در اين شرايط مي‌توان با نزديك‌ترين مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري محل سكونت خود تماس گرفت. ابتلا به اچ‌ آي ‌وي فقط از طريق آزمايش خون مشخص مي‌شود. از زماني كه ويروس وارد بدن فرد شده تا زماني كه در آزمايش خون مشاهده شود ممكن است چند هفته تا چند ماه طول بكشد كه به اين مدت «دوره پنجره» گفته مي‌شود. در اين مدت با وجود منفي بودن آزمايش، امكان انتقال ويروس وجود دارد.

بهتر است قبل از آزمايش با يك مشاور صحبت كرد. اگر فردي مشكوك به ابتلاي خود يا همسرش به ايدز است و يا نياز به اطلاعاتي در اين باره دارد مي‌تواند به مراكز مشاوره بيماريهاي رفتاري مراجعه كند. در اين مراكز علاوه بر آموزش، مشاوره و ارائه وسايل پيشگيري، آزمايش اچ‌ آي ‌وي به صورت رايگان و با حفظ رازداري انجام مي‌شود و افراد مبتلا تحت مراقبت و درمان قرار مي‌گيرند. آدرس مراكز مشاوره را از مراكز بهداشتي درماني منطقه محل سكونت مي‌توان پرسيد.

درمان ايدز

در حال حاضر درمان قطعي كه موجب از بين رفتن ويروس اين بيماري شود، وجود ندارد البته درمان‌هاي موجود مي‌توانند طول عمر بيمار را افزايش دهند و كيفيت زندگي او را بهتر كنند.

چگونگي محافظت از خود در برابر ابتلا به اچ ‌آي‌ وي

خويشتن داري در زمان تجرد، وفاداري به همسر، استفاده از كاندوم به عنوان مهم‌ترين وسيله پيشگيري از ايدز در تماس جنسي با شريك جنسي مبتلا يا مشكوك به ابتلا، پرهيز از مصرف مواد مخدر يا محرك ، استفاده نكردن از وسايل تيز و برنده مانند تيغ اصلاح، سوزن خالكوبي، وسايل تزريق به صورت مشترك كاندوم است.

لازم به ذكر است، انگ و تبعيض مانع دسترسي افراد به خدمات پيشگيري و درمان اچ‌ آي ‌وي / ايدز مي‌شود، با تقويت عزت نفس و مهارت‌هاي زندگي در جوانان مي‌توان آنان را در برابر ايدز مصون كرد. مصرف مواد روانگردان و الكل زمينه ساز رفتارهاي پرخطر منجر به اچ‌ آي ‌وي / ايدز است.

به ياد داشته باشيم آنچه ما را در معرض ابتلا به ايدز قرار مي‌دهد رفتارهاي ماست نه زندگي در كنار افراد مبتلا. هر يك از ما مي توانيم با محافظت از خود در برابر اچ ‌آي ‌وي گامي در جهت محافظت جامعه خود بردارد.


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید