جلوگيري از ويروسي شدن فلش
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
باتوجه به اهميت امنيت داده در فلش، جلوگيري از ويروسي شدن آن حائز اهميت است.

به گزارش وبگردي 20:30 در وبلاگي به ارائه روش‌هايي درخصوص حفظ امنيت داده در فلش و جلوگيري از ويروسي شدن آن ارائه شده است.



در ابتدا براي اين روش بايد مقدار فضاي خالي موجود در فلش را با يک فايل ساختگي ياDummy پر كنيم تا هيچ فايلي نتواند درون فلش ذخيره و ايجاد شود. البته اين روش زماني کارآمد است که كاربر مي‌خواهد از اطلاعات داخل فلش مموري خود استفاده نمايد و نيازي به فضاي خالي آن ندارد.



گفتني است، قبل از انجام اين کار نياز به دانستن ميزان فضاي خالي موجود در فلش وجود دارد و براي اين کار، كاربر بر روي درايو فلش راست کليک کرده و گزينه Properties را برگزيند و در پنجره باز شده ميزان دقيق فضاي خالي را ياداشت كند.



حال بايد در قسمت run فرمان Cmd را تايپ كرد و در اين قسمت توسط فرمان Fsutil يک فايل با حجم دلخواه ايجادكرده، بدين منظور فرمان fsutil file createnew F:IamDummy 1300594688 را وارد کرده و کليد Enter را فشار دهد.



كاربر بايد به جاي عدد مذکور ميزان فضاي خالي در فلش مموري خود و به جاي درايو F، درايوي را که معرف فلش مموري خود را وارد كنيد و منتظر بماند تا فايلي با نام Iamdummy با حجم مورد نظر ساخته شود. انتخاب اين نام دلخواه بوده و مي‌توان يک نام ديگر را برگزيد.



گفتني است، اگر كاربر دوباره ميزان فضاي خالي در فلش خود مشاهده کند، خواهد ديد كه عدد صفر نمايش داده مي‌شود و اين بدين معني است که حتي يک بيت هم فضاي خالي در فلش كاربر موجود نيست.



لازم به ذكر است كه كاربر بايد درون فلش خود يک فايل txt جديد ايجاد کند و متني را به اندازه يک کاراکتر درون آن تايپ و آن را ذخيره کند، مشاهده خواهد شد که با پيغام کمبود فضا مواجه مي‌شود و زماني که خطر مواجه با ويروس‌ها برطرف شد، مي‌توان فايل ساخته شده Iamdummy يا هر نام ديگر را از حافظه فلش پاک كند.



در ادامه به ارائه روشي ديگر مي‌پردازيم. برنامه ThumbScrew را دانلود کرده و در فلش ذخيره كنيد. اگر فلش را به سيستمي متصل کرده که احتمال آلودگي آن بالا است و كاربر نگران ويروسي شدن فلش خود مي‌باشد. برنامه را اجرا کرده و با راست کليک روي آيکون Read Only در اين راستا فلش كاربر فقط قابل خواندن مي‌شود.


ايسنا


|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
ماهواره نوید بامداد جمعه 14 بهمن به فضا پرتاب شد و هم اکنون در حال گردش به دور زمین است.
به گزارش وبگردي 20:30 ماهواره دانشجویی نوید که حدود 35 ساعت قبل به فضا پرتاب شد، در مدار خود در حال گردش به دور زمین است.
بنا برا اطلاعات سایت معتبر N2yo.com ماهواره نوید با سرعتی در حدود 7530 متر بر ثانیه و در ارتفاع 278 کیلومتری سطح زمین در حال حرکت بوده و هم اکنون بر فراز آمریکای مرکزی قرار دارد.
برای دیدن زنده حرکت ماهواره نوید به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
برای شناسایی گوشی های اصلی و تقلبي راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #۰۶#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است.

به گزارش وبگردي 20:30 به نقل از  خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،‌ برای شناسایی گوشی های اصلی و تقلبي راه های متفاوتی است که از جمله ان ها دادن کد #۰۶#* است که سریال گوشی شما (IMEI) را مشخص نموده و شما می توانید آن را با سریال روی کارتن و باطری همخوانی داشته باشد و در غیر این صورت گوشی شما قاچاق بوده و چنج شده است.

شما میتوانید به سادگی و از طریق اینترنت به اصل یا غیر اصل بودن گوشی خود پی ببرید ، بدون نیاز به یافتن کد فوق بر روی کارتن یا باطری گوشی یا سایر راهها!

بدین منظور:
ابتدا بر روی گوشی خود (با هر مدلی) کافی است کد #۰۶#* را وارد نمایید. کد IMEI گوشی خود را مشاهده خواهید کرد.
حال به سایت اینترنتی https://www.numberingplans.com/?page=analysis⊂=imeinr بروید.
سپس کد IMEI خود را که یک کد ۱۵ رقمی است را در صفحه مربوط به طور دقیق و بدون خطا وارد نمایید و روی دکمه analyse کلیک کنید.
اکنون سایت مشخصاتی به شما میدهد که باید به طور کامل به مشخصات گوشی شما صدق کند. از نظر مدل ، کارخانه ، کشور سازنده و… .
به عنوان مثال اگر گوشی شما مدل نوکیا ۳۲۳۰ باشد ، میابیست بعد از وارد نمودن سریال (IMEI) گوشی ، مشخصات همان گوشی نوکیا ۳۲۳۰ خود را دریافت کنید ، این موضوع بدین معنی است که گوشی شما اصل بوده و هیچ گونه مشکلی ندارد. اما اگر مشخصات داده شده مربوط به گوشی شما نباشد گوشی شما قاچاق یا چنج یا… می باشد.
به عنوان مثال اگر کد یک گوشی K750i را چک کنید و این سایت مشخصات یک گوشی W750 را به شما نشان دهد ، گوشی شما غیراصل یا چنج است!
سایت فوق به غیر از چک کردن IMEI موارد دیگری را نیز آنالیز میکند:
Phone number analysis
IMSI number analysis
IMEI number analysis
SIM number analysis
ISPC number analysis
لینک چک کردن IMEI برای تشخیص اصل بودن گوشی :
https://www.numberingplans.com/?page=analysis⊂=imeinr

لینک چک کردن و آنالیزم کردن کدهای دیگر :
https://www.numberingplans.com/?page=analysis


|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
ترس یک حس طبیعی در وجود تمامی انسان ها است که در مواقع احساس خطر به سراغ انسان می آید. موضوعات ترسناک از گذشته های دور دستمایه نویسندگان ، نقاشان و فیلم سازان بوده است.

به گزارش وبگردي 20:30، طراحان و سازندگان بازی های کامپیوتری نیز موضوعات ترسناک را دستمایه خود قرار داده و به خلق بازی های مختلفی در ژانر ترسناک پرداخته اند. به احتمال زیاد شما تاکنون با بازی های ترسناک معروف آشنا شده اید اما ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با چند بازی ترسناک کمتر شناخته شده آشنا کنیم.

_ "Realms of the Haunting" " عرصه جن زده"
یک بازی ترسناک برای کامپیوترهای شخصی ، محصول سال 1997 از شرکت انگلیسی " Gremlin Interactive " که به داستان فردی می پردازد که به دنبال سوالاتی درباره مرگ پدرش بوده و از یک خانه متروکه سر در می آورد. به محض ورود به خانه تمامی درب ها به روی او بسته شده و او مجبور می شود تا در درون این خانه هم به دنبال پیدا کردن راه نجات و هم پاسخ به سوالاتی در مورد مرگ پدرش بگردد. در این بازی شما بیشتر به سلاح های قدیمی مجهز شده و بایستی از خود در برابر موجودات ترسناک محافظت کنید.

_ " Cold Fear " "ترس سرد"
یک بازی ترسناک سوم شخص که توسط شرکت " Darkworks " طراحی و ساخته شده است. داستان بازی در مورد یک کشتی و یک اسکله نفتی در نزدیکی های دریای شمال است که به دلیل بعضی از فعالیتهای تسلیحات بیولوژیکی به مکانهایی ترسناک شده اند. شما در این بازی وظیفه دارید تا با غلبه بر زامبی های موجود در سر راه خود پرده از اسرار این مکانها بر دارید. این بازی در سال 2005 برای کنسول های پلی استیشن 2 و ایکس باکس و همچنین کامپیوترهای خانگی به بازار آمد.

_ " The Suffering" " درد و رنج"
شما در این بازی در نقش محکومی ظاهر می شوید که به اتهام قتل همسر سابق و دو فرزندش به اعدام محکوم شده اید. شما در مت بازپرسی اعلامی می کنید که زمان حادثه را بیاد نمی آورید و نمی دانید که چه کسی این حادثه را رقم زده است. در شب انتقال شما به زندان و پس از ورد شما زلزله شدیدی در آن ناحیه رخ داده و تعداد زیادی از هیولاهای ترسناک از اعماق زمین خارج شده و به زندان وارد می شوند. شما بایستی برای نجات جان خود و یافتن سرنوشت با این هیولاها مبارزه کرده و خود را نجلات دهید. در پایان این ارواح اعضای خانواده شما هستند که به ملاقات شما آمده و اعلام می کنند که آیا شما گناهکار هستید یا خیر. این بازی توسط شرکت " Surreal Software " ساخته شده و در سال 2004 برای کنوسلهای پلی استیشن 2 و ایکس باکس به همراه کامپوترهای شخصی عرضه شدند.

_ "Sanitarium" " آسایشگاه"
در این بازی شما در نقش شخصیتی به نام "مکس" ظاهر می شوید که پس از یک تصادف رانندگی حافظه خود را از دست داده و در یک آسایشگاه به هوش می آید. شما بایستی سعی کنید تا به دنبال شخصیت گذشته خود رفته و آن را کشف کنید. این بازی توسط شرکت " DreamForge" در سال 1998 برای کامپیوترهای شخصی به بازار عرضه شده است.

_" Cryostasis: Sleep of Reason " سریوستایس : به خواب رفتن دلایل"
شما در این بازی در نقش یک محقق ظاهر می شوید که به یک کشتی یخ شکن اتمی که در اواسط دهه 60 میلادی غرق شده است برخورده و بایستی با ورود به این کشتی که هم اکنون به صورت یخ زده بر روی سطح آب قرار دارد به اسرار این کشتی و دلیل غرق آن پی ببرید.این بازسی در سال 2008 توسط شرکت " Action Forms " طراحی و ساخته شده است.

_ ""Clive Barker’s Undying " کلیو بارک شکست ناپذیر"
این بازی مربوط یک داستان دلهره آور در دهه 20 میلادی در کشور ایرلند که درباره شخصی به نام "کلیو بارک " است که به دنبال راز قتل خانواده دوستش وارد ماجراهای عجیبی می شود. این بازی در سال 2001 و توسط شرکت " DreamWorks Interactive " برای کامپیوترهای خانگی به بازار عرضه شد.

_ "Alone in the Dark" " تنها در تاریکی"
یک بازی ترسناک که در سال 1992 میلادی توسط شرکت "infogammers " برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد. این بازی داستان یک کارگاه پلیس به نام "ادوارد کارنبی" را که تخصصش در حل مسائل مربوط به ارواح و جن ها است طرح می کند. بسیاری عقیده دارند که تکنیکهایی که برای اولین بار در این بازی استفاده شده است در سری مشهور "رزیدنت اویل " نیز به کار رفته است.

_ "Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth " " ندای کتولو:گوشه های تاریک جهان"
یک بازی ترسناک از شرکت " Headfirst Productions" که در سال 2005 برای کنسول ایکس باکس و در سال 2006 برای کامپیوترهای خانگی عرضه شد. داستان بازی در مورد کارگاه " جک والتر " است که در جریان تحقیقات خود در سال 1915 میلادی به جرم قتل یکی از همکاران خود به زندان می افتد . وی پس از 6 سال از زندان خارج شده و به عنوان یک کاراگاه خصوصی به یک شهر ساحلی می رود تا در مورد مفقود شدن شخصی به تحقیق بپردازد. در این شهر ماجراهای ترسناکی برای او رخ می دهد.

_ " Amnesia: The Dark Descent " " فراموشی: تبار تیره "

این بازی توسط بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های کامپیوتری شناخته شده است. داستان باز در مورد جوانی به نام دنیل در سال 1893 است که ناگهان در قلعه تاریکی به هوش آمده و این درحالی است که او حافظه خود را از دست داده و فقط اسم خود را به خاطر می آورد و این که در شهر لندن زندگی می کند. او بایستی برای یافتن گذشته خود در این قصر پر از هیولا به جستجو بپردازد. ای بازی توسط شرکت " Frictional Games" در سال 2011 برای کامپیوترهای خانگی به بازار آمد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
معاونت اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات نيروي انتظامي در گزارشي مطمئن‌ترين روش‌هاي پاك كردن اطلاعات ذخيره شده برروي تلفن‌هاي همراه موجود در بازار را اعلام كرد.

معاونت اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات درگزارشي اعلام كرد كه هميشه پاک‌کردن امن و صحيح اطلاعات از روي تلفن‌هاي همراه يکي از مشکلات و دغدغه‌هاي افراد هنگام فروش يا هديه‌کردن تلفن‌هاي همراه دست دوم بوده است كه همه افراد باتوجه به نوع تلفن همراه، زمينه کار و فعاليت تعداد زيادي شماره تلفن، انواع فايل‌هاي صوتي، تصويري، ويديويي، متن، صفحه گسترده و مانند آن را در گوشي تلفن همراه ذخيره كرده‌اند.



بر اين اساس گاه ديده مي‌شود افراد برنامه‌هاي مختلفي بر روي گوشي خود نصب کرده‌اند که شناسه کاربري و رمزهاي ايميل يا شبکه‌هاي اجتماعي روي آنها ذخيره شده است و حتي شايد كاربران نرم‌افزارهايي نصب کرده باشند که نام کاربري و رمز عبور تمام صورت‌حساب‌هاي اينترنتي و بانکي را هم روي تلفن همراه داشته باشند.



مهمترين موضوع در تعويض گوشي تلفن همراه، پاک‌کردن امن اطلاعات خصوصي و کاري شما از روي تلفن همراه قديمي است كه براين اساس معاونت اجتماعي پليس فتا ناجا با اعلام اين مطلب که رعايت اصول و تکنيک‌هاي امنيتي سبب حفظ اطلاعات اشخاص و مانع از انتشار آنها مي‌شود درباره نحوه پاک‌کردن اطلاعات با ارزش از روي تلفن‌هاي همراه مطرح در بازار راهنماي زير را به شهروندان ارائه مي‌دهد تا بتوانند از طريق تنظيمات تلفن‌همراه خود اين اطلاعات را بصورت صحيح پاک كنند.



تلفن همراه آي‌فون



- ابتدا با استفاده از آي‌تيونز نسخه پشتيباني از اطلاعات گوشي تهيه کنيد.



- به بخش تنظيمات (settings) برويد.



- از آنجا به General برويد.



- حالا به بخش Reset برويد.



- گزينه Erase All Content and Settings را انتخاب کنيد.



- از شما خواسته مي‌شود تا رمزعبورتان را براي انجام اين کار وارد کنيد.



- صبور باشيد، اين کار کمي وقت مي‌برد، پس از آن يک دستگاه پاکيزه و عاري از هرگونه اطلاعات شخصي خواهيد داشت.



تلفن‌هاي همراه با سيستم عامل اندرويد



- ابتدا از اطلاعات خود پشتيباني بگيريد به اين صورت که تنها موبايل را با کابل USB به کامپيوتر وصل کرده و فايل‌ها و پوشه‌هاي درون آن را داخل کامپيوتر کپي کنيد.



- Menu را باز کرده و به Settings برويد.



- در صفحهPrivacy را بيابيد.



- بر روي Factory data reset کليک کنيد.




ويندوز فون ۷ و ۵/۷



- با استفاده از نرم‌افزار Zune از اطلاعات موبايل‌تان نسخه پشتيبان تهيه کنيد. فقط توجه داشته باشيد که اين پشتيبان چندان کامل نخواهد بود، مثلا پيامک‌هاي‌تان منتقل نخواهند شد.



- به بخش تنظيمات (settings) برويد.



- بر روي Aboutکليک کنيد.



- به پايين صفحه رفته تا به گزينه reset your phone رسيده و بر روي آن کليک کنيد.



- هنگامي که پيغام خطاي برنامه ظاهر شد با زدن دکمه yes آن را تاييد کنيد.



- توجه: موبايل براي انجام اين کار تنها به نمايش يک پيغام خطا اکتفا مي‌کند، منتظر درخواست رمزعبور نباشيد.



بلک بري او اس ۶



- براي تهيه نسخه پشتيبان از برنامه مديريت دسکتاپ بلک‌بري استفاده کنيد.



- به بخش Options برويد.



- گزينه Security را کليک كنيد.



- حال نوبت به گزينه Security Wipe مي‌رسد.



- عبارت (all options (Email & Contacts, Applications, Media card را انتخاب کنيد.



- در کادري که باز مي‌شود کلمه blackberry را تايپ کرده و دکمه confirm را بزنيد تا گوشي کار نابودي اطلاعات را شروع کند.



سيمبيان



يکي از راه‌هاي ساده در اکثر موبايل‌ها استفاده از کدهاست. تقريبا در تمامي موبايل‌هاي نوکياي مجهز به سيستم عامل براي ريست‌کردن کامل و پاک‌کردن امن اطلاعات مي‌توانيد از شيوه شماره‌گيري کد ستاره مربع هفت سه هفت صفر مربع (#۷۳۷۰#*) استفاده کنيد. به محض زدن اين کد گوشي پيغامي را مبني بر برگشت تمامي تنظيمات به حالت اصلي و ري‌استارت‌شدن گوشي به شما نشان خواهد داد. با زدن دکمه Yes موبايل ريست شده و بعد از لحظاتي تمامي اطلاعات پاک‌شده و تلفن‌تان دوباره روشن مي‌شود.



ايسنا


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
تلفنهای هوشمند همیشه می دانند کاربرانشان کجا هستند و وب سایت Life360 با بهره برداری از این رویداد خدماتی را ویژه پدر و مادرها ارائه کرده است که می توانند موقعیت فرزند خود را با کمک شماره تلفن همراه آنها با دقت تعیین کنند.

به گزارش وبگردي 20:30،این خدمات می تواند برای افراد مسنی که مسیر خانه خود را گم کرده اند نیز کاربرد داشته باشد. در واقع این خدمات اینترنتی می تواند جان افراد زیادی را نجات دهد، از کودکان محافظت کند و خدمات تجاری را فعال سازد و مهمتر از همه این خدمات در دسترس تمامی کاربران قرار دارد. به این شکل کاربران با ورود به وب سایت http://www.loc-aid.com/ می توانند شماره تلفن همراه هر فردی در ایالات متحده را وارد کرده و کمتر از چند ثانیه موقعیت دقیق او را ردیابی کند.

موافقت میان دو شرکت T-Mobile و Sprint امکان استفاده این وب سایت از برجهای موبایل و سیگنالهای GPS را بر روی تلفنهای همراه به وجود آورده است، نتایج جستجو در این وب سایت در مناطق شهری که از برجهای موبایل بیشتری برخوردار است از دقت بالاتری نسبت به مناطق غیر شهری برخوردار خواهد بود.

برای بالا رفتن میزان امنیت وب سایت، کاربر باید تاریخ تولد خود را وارد کند و فردی که جستجو می شود نیز باید از طریق یک پیامک موافقت خود را برای جستجو شدن اعلام کند. همچنین زمانی که کاربر یک بار موقعیت فردی را در این وب سایت مشخص کرد، خدمات این سایت پس از 15دقیقه غیر فعال خواهد شد تا کاربر نتواند تمام روز فرد را تعقیب کند.

با این همه این خدمات برای بانکها و فروشگاه هایی که در جستجوی مشتری بدهکار خود هستند، کاملا آزاد بوده و آنها می توانند به راحتی برای یافتن افراد مورد نظر خود از این وب سایت استفاده کنند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، با این همه متخصصان ایمنی سایبری بر این باورند ارائه چنین خدماتی می تواند دست هکرها را برای دورزدن موانع امنیتی باز بگذارد، برای مثال هکرها می توانند سروری را ایجاد کنند تا در زمان غیر فعال بودن وب سایت LocAid بتواند اطلاعات مربوط به موقعیت افراد را به دست آورد.


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
شرکت گوگل پروژه ای جدید با نام Solve for X را که به مهار بزرگترین مشکلات جهان اختصاص یافته است رونمایی کرد.
به گزارش وبگردي 20:30، این شرکت وب سایت Solve for X را در قالب یک اندیشکده راه اندازی کرده است، قرار است این وب سایت مشوقی برای فعالیت گروهی، یافتن راه حل و ارائه ایده های بزرگ برای بزرگترین مشکلات جهان باشد.

گوگل در این وب سایت اعلام کرده که این فضا مکانی برای مراجعه افراد کنجکاو است تا درباره ایده های تکنولوژیکی برای رفع بحرانهای جهانی بشنوند و گفتگو کنند تا راه حلهایی برای کمک به میلیاردها انسان در این فضا ارائه شده و ایده های بزرگی برای ایجاد پیشرفتهای بزرگ تکنولوژیکی مطرح شوند.

"ریچارد دووال" یکی از دانشمندان ارشد در گوگل اعلام کرده است که طی هفته گذشته کنفرانسی برای گفتگو در زمینه "تحول آموزش" و "ارتقا در کشاورزی از طریق پشتیبانی از تصمیم گیری های درست، زیست شناسی ترکیب و سوختهای زیستی بدون کربن" در این وب سایت برگزار شده است.

دووال همچنین می گوید افراد می توانند موضوعات مورد نظر خود را برای ارائه بهتر به صورت تصویری بر روی صفحه یوتیوب Solve for X قرار دهند. احتمال می رود این پروژه با لابراتوار گوگل ایکس در ارتباط باشد، لابراتواری کاملا محرمانه که به ایده هایی از قبیل خودروهای بدون راننده، ابزارهای آنلاین و آسانسورهای فضایی اختصاص دارد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، بعضی از افراد مرتبط با این لابراتوار می گویند عملکرد لابراتوار گوگل ایکس که از دو پایگاه، یکی در کالیفرنیا و دیگری نقطه ای نامشخص برخوردار است، به اندازه سازمان اطلاعات آمریکا محرمانه و نامشخص است.
 
 
مهر

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
نمایشگاه خودرو واشنگتن 2012

















|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
چهار ماه پس از ثبت نام عمره مفرده و استقبال ۶.۵ میلیون نفری از آن، از صبح شنبه، ۱۵ بهمن ۹۰، اولویت های اعزام اعلام شد. اما یک سوال در این میان وحود دارد؛ هر اولویت چه زمانی اعزام می شود؟
امید کریمی: سازمان حج و زیارت، اولویت های ۳۰۰ تا ۶۰۰ را برای اعزام اعلام کرده است. با توجه به اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت، اولویت پیش از ۳۰۰، به ثبت نام شده های سال ۸۷ اختصاص دارد. اعزام آنها تا سال ۹۳ طول می کشد و پس از آن، اعزام اولویت های ۳۰۰ به بعد که دو روز از اعلام شده، شروع می شود.

پیش از این هم سازمان حج و زیارت اعلام کرده بود، اولین گروه از ثبت نامی های جدید در بهترین حالت، سال ۹۳ اعزام می شوند. سازمان حج و زیارت اعلام کرده هر سال ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار نفر را به عمره اعزام می کند. همچنین اعلام شده است که هر اولویت ۲۲ هزار نفر را شامل می شود، یعنی هر سال ۴۰ اولویت اعزام می شوند.

در حدول زیر زمان احتمالی اعزام ها آمده است؛




 
سود سپرده ها چه شد؟

اما در مدتی که سپرده های ۸۰۰ هزار تومانی در بانکها هستند، چه اتفاقی برای پول مردم می افتد؟ در این باره روایت های زیادی وجود دارد، اما روایت سازمان حج و زیارت این است: "به سپرده های مردم سود کوتاه مدت بانکی تعلق می گیرد، هر زمان هم سپرده گذار بخواهد، می تواند پولش را با سود بانکی، پس بگیرد."

درواقع سود سپرده ها، روی سپرده می رود تا هزینه اعزام، با توجه به تورم، تامین شود و نیازی به دریافت پول اضافه بر سپرده، در زمان اعزام وجود نداشته باشد. هرچند اعتراض هایی درباره سود پایین ۶درصد بانکی برای سپرده هایی که حداقل سه ال و حداکثر ۹ تا ۱۰ سال در بانکها می مانند، وجود دارد.

اما دراین باره، علی محدث مدیر اداری مالی سازمان حج و زیارت به مهر گفته: "تعیین نرخ سود سپرده های عمره بر عهده سازمان حج نیست و در قرارداد موجود نیز عنوان شده که سود سپرده بر عهده بانکها است. مقرر شده است که براساس قوانین و مقررات بانکی کشور نرخ سود سپرده عمره گذاران تعیین و پرداخت شود و بانکها موظف به اجرای آن هستند. سازمان حج تعیین کننده سود نیست اما مدافع زائران و عمره گذاران است و اجازه نمی دهد حقی از آنان تضییع شود."

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
هر ساله با شروع فصل سرما، شمارش معكوس براي مرگ و مير ناشي از گازگرفتگي در نقاط مختلف كشور آغاز مي شود.

به گزارش وبگردي 20:30،بخاري، شومينه و آبگرمكن هاي نفتي يا گازي از جمله وسايلي هستند كه با افزايش موارد استفاده در زمستان خطرساز مي شوند و در صورت ناقص سوختن، گاز منواكسيدكربن  CO  توليد مي كنند  .گازي كه از آن به عنوان قاتل نامرئي ياد مي شود كه در اغلب موارد بي اطلاعي و سهل انگاري استفاده كنندگان نسبت به رعايت نكات ايمني، شرايط را همچنان براي ادامه روند جنايت هاي قاتل نامرئي حفظ كرده است. مسموميت با منواكسيد كربن هر ساله هزاران نفر را به كام مرگ كشانده يا راهي بيمارستان مي كند. اين امر با سرد شدن هوا تشديد مي شود. منواكسيدكربن توسط سوختن ناقص تمامي سوخت هاي آلي(بنزين، ذغال سنگ، نفت سفيد، پلاستيك، چوب يا گازطبيعي) توليد مي شود . اين گاز بي رنگ، بي بو و بي مزه بوده و به عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. همچنين اين گاز، مقدار اكسيژن حمل شده توسط جريان خون را كم كرده و توانايي سلول هاي بدن را براي استفاده از مقدار كم اكسيژن مهار مي كند. گاز CO  از هر نوع سوختن ناقص سوخت هاي عالي حتي گاز طبيعي توليد  مي شود. ميل تركيبي منواكسيدكربن با هموگلوبين خون 240 300 برابر بيشتر از ميل تركيبي اكسيژن با خون است. به اين ترتيب در مكان هايي كه درصد CO  افزايش يابد احتمال مسموميت وجود دارد. در محيط هاي بسته ريسك اين مسموميت بالاتر است.  گاز منواکسیدکربن گازی است بی رنگ، بی بو، بی مزه، سمی، دارای وزن مولکولی 28 کمی سبکتر از هوا است، قابلیت اشتعال دارد و در هوا با شعله آبی می سوزد، مخلوط آن با هوا قابلیت انفجار دارد %( 12.5-74 ) به مقدار ناچیز در آب حل می گردد .  در الکل و کلریدمس قابل حل می باشد، با گاز کلر، استیلن، فلوئور و اکسیژن به شدت واکنش می دهد، از سوختن ناقص کربن و ترکیبات آن در هوا تولید می شود. - تمایل واکنش شیمیایی گاز CO  با هموگلوبین خون در بدن 300 برابر بیشتر از اکسیژن است، عمل ذخیره یا تماس اکسیژن را با نسوج بدن مختل   می سازد .  كنترل و انسداد منافذ مسير دودكش قبل از راه اندازي بخاري بهترين راه پيشگيري از بروز حوادث مسموميت به شمار مي رود و دقت و توجه به داغ بودن دودكش نيز بهترين آزمايش سلامت دودكش است همچنين داشتن كلاهك مخصوص براي دودكش در پشت بام ها براي جلوگيري از عدم خاموشي بخاري و به دنبال آن انتشار گاز CO  اهميت بالايي دارد. فراموش نكنيد استفاده وسايل گرمايشي استاندارد در پيشگيري از اين مسموميت از اهميت بالايي برخورداراست بخاري هاي بدون دودكش به هيچ عنوان از توليد گاز CO  جلوگيري نمي كند.كنترل و انسداد منافذ مسير دودكش قبل از راه اندازي بخاري بهترين راه پيشگيري از بروز حوادث مسموميت به شمار مي رود و دقت و توجه به داغ بودن دودكش نيز بهترين آزمايش سلامت دودكش است همچنين داشتن كلاهك مخصوص براي دودكش در پشت بام ها براي جلوگيري از عدم خاموشي بخاري و به دنبال آن انتشار گاز CO  اهميت بالايي دارد. فراموش نكنيد استفاده وسايل گرمايشي استاندارد در پيشگيري از اين مسموميت از اهميت بالايي برخورداراست بخاري هاي بدون دودكش به هيچ عنوان از توليد گاز CO جلوگيري نمي كند.مهم ترين منابع توليد منواكسيدكربن در منازل و ساختمان ها را وسايل گازسوز و گرمايشي بدون دودكش يا نقص در دودكش و نشت گاز به  مسكوني، استفاده از وسايل خوراك پزي جهت ايجاد گرما، به كارگيري روشنايي گازي به مدت طولاني در فضاي بسته و ضعف در دودكش شومينه و اتومبيل روشن در پاركينگ ها است.

 

در اين باره توصيه هاي آتش نشاني به مردم براي حفاظت و پيشگيري از گازگرفتگي به شرح ذيل است:

 1- حتماً از وسايل گرمازاي استاندارد استفاده شود و قبل از استفاده از اين وسايل توسط افراد متخصص بازبيني و سرويس شود.  2 - تحت هر شرايطي عمل تهويه هوا را تسهيل كنيد به عنوان مثال دريچه هاي باز كولر عمل مناسبي جهت تهويه هوا است. باز گذاشتن يك پنجره كوچك يا درب به نحو مطمئن كه بسته نشود، راه حل مناسبي جهت تهويه هوا است 3 - از بخاري هاي بدون دودكش در فضاهاي كمتر از 60 متر مكعب و در داخل اتاق خواب ها و حمام استفاده نشود در مكان هايي استفاده شود كه تهويه هوا دائماً آن جا صورت گيرد.  4 - هرگز از بخاري هاي دستي براي گرم كردن هواي حمام استفاده نشود چون محيط حمام ها كوچك و اكسيژن محيط نيز در اثر بخار آب به CO  سطوح بالا رانده مي شود و در نهايت بر اثر سوخت ناقص و ايجاد گاز سمي، مسموميت قطعي خواهد بود.  5 - در صورت استفاده از وسايل گرمازاي دودكش دار حتماً دودكش ها كاملاً معاينه و بررسي شود. معمولاً مسدود بودن دودكش هاي ديوار از عوامل مهم ايجاد مسموميت و گازگرفتگي و به خطر افتادن جان افراد محسوب مي گردد. 6  - دودكش هاي غيرثابت(غير ديواري) حتماً كنترل شود. اين دودكش ها بايد از مواد غيرقابل اشتعال و گالوانيزه (زنگ نزن) باشند و از مقاومت فيزيكي مناسبي برخوردار باشند.  7 -   اين نوع دودكش ها بايد حتي الامكان كوتاه و مستقيم باشند و بايد در محل اتصالات كاملاً محكم و غيرقابل نفوذ باشند. - 8  قدرت مكش دودكش ها هر چند وقت يك بار توسط سرويس كار و متخصص اهل فن بررسي شود. 9  - دودكش ها به ويژه در مورد    شومينه ها هر سال بررسي و از دوده تميز شود  10 - اتصالات دودكش ها و سرتاسر آن از هر گونه نقص و نشت گاز حفاظت شود.  11 -   استفاده مشترك از يك دودكش بسيار خطرناك است و دودكش هاي فلزي بايد در مسير خود با بست هاي مخصوص محكم شده باشد به نحوي كه از جدا شدن اتصالات جلوگيري شود.  12 - قطر دودكش طراحي آن مسير عبور و 000 بايد با توجه به ظرفيت حرارتي محاسبه و اجرا شود. 13 - از وسايل پخت و پز براي گرمايش استفاده نشود     14 -از كپسول هاي سفري(پيك نيكي) در فضاي داخلي ساختمان استفاده نشود 15  - در فضاي پاركينگ كه بسته و فاقد تهويه است اتومبيلی روشن گذاشته نشود. 16 - نفوذ دود احتراق خودرو به فضاي داخل مسكوني خطرناك بوده و بايد مراقبت شود. 17 - در تبديل سوخت مايع به گاز شهري حتماً از سرويس كار ماهر و مجاز بهره گيري شود. 18 - هر وسيله گازسوز بايد داراي يك دودكش استاندارد مجزا و مجهز به كلاهك باشد. 19 - در هنگام ساخت و ساز از ريختن مصالح به داخل دودكش و مسدود كردن آن مراقبت شده و مسير دودكش همواره در سرتاسر آن عاري از هر گونه موانع باشد. 20 - هرگز از دریچه های آیفونی بجای دودکش استفاده ننمایید  21   رنگ شعله آتش در وسايل گرمازا بايد كاملاً آبي باشد در غير اين صورت نقص در سيستم سوخت رساني و يا فيتيله دستگاه وجود دارد و بايد سريعاً نقص را برطرف نمود در موقع بروز حوادث سازمان ها، ارگان ها، نهادهاي همچون شركت گاز، سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني و اورژانس در محل حاضر بشوند. ضمناً مهندسين ناظر ساختمان ها در صورت عدم رعايت نكات ايمني در ساخت و سازها، مسؤول و بايد پاسخگو باشند.  22 - هرگز دودکش وکلاهک آن در مجاورت دیوار همسایه یا جان پناه یا خر پشته قرار نگیرد. 23- دقت و توجه به داغ بودن دودكش نيز بهترين آزمايش سلامت دودكش است. اگر لوله دودكش بخاري شما سرد است دليل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهاي سمي از دودكش است. در اين صورت بايد ضمن رفع نقص، به طور موقت با بازكردن قسمتي از در يا پنجره تهويه محيط ايجاد نماييد.24- رنگ شعله بخاري و وسايل پخت و پز بايد آبي باشد و چنانچه رنگ شعله قرمز، زرد يا نارنجي باشد، حتماً نقص در سوخت رساني و كمبود اكسيژن در محيط است كه سريعاً بايد تعمير و سوخت رساني شود. اگر رنگ شعله بخاري آبي نباشد ممكن است هواي كافي به بخاري نرسيده و توليد گاز منواكسيدكربن كند.   25- از نصب آبگرمكن در حمام، روشن كردن شعله هاي اجاق گاز در آشپزخانه براي گرم نگه داشتن محيط داخل خانه، جداً خودداري كرد.26- شومينه مشترك براي چند واحد در صورت كوچك بودن اندازه مجراي خروجي لوله كشي باعث برگشت دود از شومينه روشن طبقات پايين به داخل آپارتمان در شومينه خاموش طبقات بالاتر مي گردد.27   - انتهاي تمامي دودكش ها بايد حداقل يك متر از سطح بام و حداقل يك متر از ديوار جانبي فاصله داشته و داراي كلاهك مخصوص به شكل H  باشد .   28- دودكش و اتصالات آن بايد از جنس مقاوم و بدون هيچ گونه منفذ يا نشتي در تمام آن باز باشد به كارگيري لوله هاي آكاردئوني آلومينيومي مجاز نيست.   29- در صورتي كه از بخاري هاي گازسوز به منظور گرمايش محيط استفاده مي كنيد، حتماً مختصري تهويه از طريق در يا پنجره در فضا ايجاد نمائيد و از درزبندي و بستن كامل منافذ خودداري كنيد   30- از قراردادن لوله خروجي بخاري به داخل ظرف آب جداً خودداري كنيد.31 - از به كار بردن وسايل گرمايشي بدون نصب دودكش و يا داراي نقص در دودكش جداً خودداري كنيد.   32- آبگرمكن هاي ديواري گازي اگر به مدت طولاني روشن باشند، خطرناك مي شوند.   33- تمام مسير دودكش ها را به منظور اطمينان از هدايت مناسب محصولات احتراق به فضاي آزاد كنترل كنيد .  34- درون خانه، به ويژه در محل خوابتان دستگاه هشدار مونواكسيدكربن نصب كنيد 35 - تعمير وسايل گرمايشي توسط افراد غيرمجرب و بي تجربه و يا نصب آن ها توسط افراد خانه باعث ايجاد خطرمي شود.36   - تمام مصارف صنعتي بايد مجهز به سيستم هوشمند پخش گاز و قطع كامل گاز باشد و    37- تمام وسايل گازسوز(اجاق گاز، سماور گازي و 000) تا آن جا كه امكان دارد به شير خودكار و ترموكوپل مجهز باشد. 

 

اشتباهات رايج در نصب دودكش ها

 -اتصال مشترك هود آشپزخانه و دودكش- ارتفاع نامناسب و كوتاه دودكش ها در پشت بام   - عدم اتصال مناسب و مطمئن دودكش به ساختمان   - شكستگي شيشه پنجره و برگشت محصولات احتراق به داخل محيط - عدم نصب كلاهك انتهاي دودكش و رعايت ارتفاع عمودي لازم - استفاده از تعدادزياد زانوي غير ضروري- رهانمودن خروجي دودكش در سقف كاذب- به علت عدم وجود نرومادگي در لوله هاي سيماني داخل كار و هوا اكسيژن دودكش و مكش نامناسب(كاهش اجباري محصولات احتراق)   - كم بودن ارتفاع دودكش نسبت به ديوارهاي اطراف(كاهش طول و قطر)   - استفاده غيراصولي از دودكش شومينه(قراردادن دودكش بخاري در داخل دودكش شومينه و عدم درزبندي مناسب)عدم حساسيت لازم به درزبندي و شل بودن اتصالات دودكش - نزديكي بيش از حد دودكش طبقه پايين به پنجره طبقه بالا- در صورت عبور دودكش از روي نما حتماً بايستي آن را عايق بندي نمود تا سرماي محيط بر آن تأثير نداشته باشد در غير اين صورت مكش ندارد. 

 

نكات اجرايي دود كش ها

- ارتفاع دودكش به حدي باشد كه مكش موردنظر را ايجاد كند.- حداقل ارتفاع دودكش از خروجي كلاهك تعديل وسايل گازسوز تا انتهاي دودكش 6 متر مي باشد.- براي پكيج ها و بخاري ارتفاع زياد دودكش مجاز نمي باشد.   -با افزايش ارتفاع دماي گاز كاهش مي يابد، چون با افزايش ارتفاع قدرت مكش طبيعي از محفظه احتراق افزايش يافته در نتيجه هواي بيشتري وارد ديگ مي شود و زمان ماندگاري گاز در داخل محفظه احتراق و دودكش كاهش مي يابد.   -با افزايش ارتفاع مقدار CO2 ايجاد شده در محصولات احتراق كاهش مي يابد. چون با رقيق سازي و هواي اضافي درصد حجمي CO2 كم مي شود به طور كلي مقدار توليد CO  براي محفظه احتراق سرد بيشتر از گرم است با افزايش دماي گازهاي احتراقي توليد CO  كاهش و با كاهش مقدار آن افزايش مي يابد.   - به طور كلي اگر ارتفاع دودكش يا قطر آن بيش از حد معمول افزايش يابد باعث سردشدن محصولات احتراق و كاهش دماي آن ها مي گردد كه سبب توليد CO  خواهد شد.   -  سطح مقطع دودكش بايد براي محصولات احتراق ديگ كافي باشد-دودكش هاي بزرگ بايستي بر روي پايه قرار گيرند كه وزن آنها توسط پايه متصل گردد.-دودكش بايد عايق كاري شود كه دماي دود در تمام طول دودكش تقريباً ثابت و برابر دماي ورودي باشد.-از ايجاد هر گونه كاري كه موجب ورود هواي سرد به دودكش شود بايستي اجتناب كرد.-سطح داخلي دودكش بايستي صاف باشد و تغييرات و خم ها با رعايت اصول ايروديناميك طراحي شوند.   - در صورت استفاده از مقطع مستطيل ابعاد نبايد از يك به سه بيشتر شود براي به حداقل رساندن امكان ايجاد كشش معكوس لازم است، دهانه خروجي دودكش در محلي دور از نواحي پرفشار قرار گيرد.- نواحي پرفشار ممكن است در گوشه هاي ساختمان زير پيش آمدگي لبه شيرواني يا ديوارهاي جان پناه پشت بام ايجاد شود. - با توجه به اين كه آلودگي دودكش ها ناشي از دي اكسيد گوگرد مي باشد، در مورد گاز طبيعي مقدار گوگرد در آن كم است و بايد دهانه خروجي دودكش ها 2 متر بالاتر از سطح پشت بام يا 60 سانتي متر از بلندترين قسمت بام بالاتر باشد.- لوله رابط دودكش بايد نسبت به تراز افقي شيب يا زاويه رو به بالا داشته باشد.   - اين شيب نبايد از 2% كمتر باشد و حداكثر طول لوله افقي رابط دودكش 75 درصد كل ارتفاع دودكش قائم- اگر لوله رابط عايق گرمايي شود طول افقي لوله رابط دودكش با 100% كل ارتفاع دودكش قائم مي تواند افزايش يابد.- با معلوم بودن نوع خروج دود كه طبيعي يا مكانيكي باشد سرعت دود انتخاب و با معلوم بودن دبي و سرعت، سطح مقطع دودكش محاسبه مي شود.

 

علائم مسمومیت با مونواکسید کربن

 - دامنه عوارض منواکسیدکربن شامل سردرد تا ضعیف شدن نبض و تنفس وتوقف اعمال تنفسی و ایست قلبی میباشد.   -چنانچه مسمویت منجر به مرگ نشود، با توجه به شرایط، ممکن است عوارض نابینایی، ناشنوایی، ناراحتی کلیه و کبد و بیماری های قلبی و سیستم اعصاب مرکزی شود   - حرارت و رطوبت زیاد در محیط های اطفاء حریق و 000 به عنوان کاتالیزور، واکنش های شیمیایی منواکسیدکربنCOو هموگلوبینHB  را تسریع می کند و باعث تشدید مسمویت می گردد   -كبودي دست ، دور لب ها و نوک انگشتان از علايم پاياني مسموميت با گاز  CO  به شمار مي روند كه در نهايت فرد دچار تنگي نفس شده و فوت مي كند  .  -تمامي افراد در معرض خطر قرار دارند، ولي كودكان، زنان باردار و سالمندان جزو گروه آسيب پذير و در معرض خطر بيشتري با منواكسيدكربن هستند و علايم مسموميت در آنان با شدت بيشتري ايجاد مي شود. همچنين غلظت گاز منواكسيدكربن در فضاي اتاق در مسموميت بسيار مؤثر است. 

 

اقدامات درمانی

 -افراد مشكوك به مسموميت با منواكسيدكربن، بايد سريعاً به مراكز درماني منتقل شوند.- در اين موارد بايد ابتدا درب و پنجره باز و فرد به فضاي آزاد هدايت شود. يقه پيراهن و لباس هاي تنگ افقراد مسموم باز شود و در صورت در دسترس بودن اكسيژن، از آن استفاده شود. هيچ درماني در منزل براي مسموميت با منواكسيد كربن وجود نداشته و تمامي افراد مشكوك به مسموميت بايد توسط اورژانس به مراكز درماني منتقل شوند.  

 

 

 

 (  گفتني است حتي با وجود درمان هاي مناسب مسموميت با منواكسيدكربن، برخي افراد دچار آسيب هاي مغزي و عوارضي از قبيل از دست رفتن شديد حافظه، اختلال تفكر يا مشكلات عصبي رواني ديگر خواهند شد. تماس طولاني مدت با مقادير كم گاز منواكسيدكربن مي تواند فرد را به بيماري هاي قلبي- عروقي مبتلا سازد. همچنين تماس طولاني مدت با گاز منواكسيدكربن به ويژه در كودكان، مي تواند با بروز اختلالات رفتاري و كاهش حافظه و ضريب هوشي همراه باشد

 

 

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید