پخش مستقيم ال کلاسيکو از شبکه سه سيما
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
پخش مستقيم ال کلاسيکو از شبکه سه سيما
شماره خبر : 36631
ديدار تيم‌هاي رئال مادريد و بارسلونا در چارچوب رقابت‌هاي فوتبال جام حذفي باشگاه‌هاي اسپانيا به صورت مستقيم از شبکه سه سيما پخش خواهد شد.

رئال مادريد و بارسلونا بامداد پنجشنبه در ديدار رفت مرحله يک چهارم نهايي جام حذفي فوتبال اسپانيا در ورزشگاه سانتياگوبرنابئو به ديدار يکديگر خواهند رفت.

شبکه سه سيما اين ديدار که از ساعت 30 دقيقه بامداد پنجشنبه آغاز مي‌شود را به صورت مستقيم پخش خواهد کرد.

اين دويست و چهل و هشتمين ديدار اين دو تيم موسوم به ال‌کلاسيکو به حساب مي‌آيد. در ديدارهاي قبلي 90 بار رئال و 103 بار بارسلونا پيروز ميدان بود و 54 بار هم ديدار دو تيم به تساوي انجاميد.


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
نتيجه ديدار پرسپوليس - شهرداري تغيير نمي‌کند
شماره خبر : 36641
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: سعيد دقيقي دو اخطاره بوده است و به همين خاطر نتيجه بازي پرسپوليس - شهرداري هيچ تغييري نخواهد کرد.

عزيزالله محمدي در گفتگو با مهر در خصوص سه اخطاره بودن سعيد دقيقي و احتمال تغيير نتيجه ديدار شهرداري تبريز - پرسپوليس به سود سرخپوشان تهراني اظهار داشت: طبق آن چيزي که در فهرست ناظران داوري وجود دارد دقيقي دو اخطاره بوده و از نظر سازمان ليگ اين بازيکن هيچ مشکلي براي بازي با پرسپوليس نداشته است.

وي در خصوص اينکه دقيقي در نيم فصل اول با شماره 10 و در نيم فصل دوم با شماره 19 بازي کرده و همين مسئله باعث به وجود آمدن اين مشکلات شده است، گفت: ما به شماره بازيکنان کاري نداريم و همه موارد را قبل از مسابقه چک کرديم. باز هم مي‌گويم طبق قانون هيچ مانعي براي بازي کردن دقيقي وجود نداشته است.

رئيس سازمان ليگ با خودداري از صحبت بيشتر در اين خصوص گفت: قطعا نتيجه بازي پرسپوليس با شهرداري تبريز تغييري نمي‌کند و همان نتيجه تساوي ثبت مي‌شود.

بازي تيم‌هاي فوتبال پرسپوليس و شهرداري تبريز در حالي روز دوشنبه با تساوي 2 بر 2 به پايان رسيد که بعد از مسابقه مشخص شد سعيد دقيقي، مهاجم تيم شهرداري سه اخطاره بوده و نبايد در اين ديدار به ميدان مي‌رفته است. در صورت بازي کردن يک بازيکن سه کارته نتيجه بازي بايد 3 بر صفر به سود تيم مقابل اعلام شود.


|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
90/حمودي:‌ ديوانه نيستم كه تمارض كنم
شماره خبر : 36624
خطاي دقايق پاياني مدافع مس روي علي حمودي به سوژه اصلي بازي استقلال مقابل اين تيم كرماني تبديل شده است.

بهنام معتمدي

90: خطاي دقايق پاياني مدافع مس روي علي حمودي به سوژه اصلي بازي استقلال مقابل اين تيم كرماني تبديل شده است. مدافع آبي‌ها اعتقاد دارد روي او خطا شده و تصميم داور در آن صحنه اشتباه بوده. با حمودي در اين باره و شرايط او در بيست هفته‌اي كه از ليگ گذشته صحبت كرديم. مصاحبه‌اش را بخوانيد.

90: از صحنه مشكوك پنالتي صحبت كن. با مدافع حريف برخورد كردي؟

در اين باره شك نداشته باشيد. بازيكن مس روي من خطا كرد. متاسفانه تصميم رفيعي در صحنه برخورد اشتباه بود. او جدا از اعلام خطا بايد بازيكن مس را هم جريمه شخصي مي‌كرد.

90: حالا خطا داخل هجده قدم اتفاق افتاد يا بيرون؟

در زمين متوجه نشدم در كدام منطقه از زمين روي من خطا شد.

هم تيمي‌هايم كه در رختكن گفتند خطا داخل هجده قدم انجام شده است. بعد از بازي در بخش‌هاي خبري آن صحنه را ديدم كه مطمئن شدم پنالتي بوده.

90: برخي اعتقاد دارند تمارض كرده‌اي؟

ديوانه نيستم كه تمارض كنم. در آن صحنه هم خودم مي‌توانستم به توپ ضربه بزنم و جدا از اين ساير هم تيمي‌هاي خود را در فرصت حتمي گل قرار دهم. برخي اظهارنظرها خنده‌دار است. به نظرم اگر خطا در دقايق ابتدايي بازي صورت مي‌گرفت داور اعلام پنالتي مي‌كرد. اي‌كاش اين اتفاق مي‌افتاد.

90: از صحنه گلي كه خورديد صحبت كن. حسن‌زاده را خيلي آزاد گذاشتي.

همه اتفاقات در صدم ثانيه افتاد و در اين شرايط، تصميم‌گيري سخت مي‌شود از كادرفني و هواداران عذرخواهي مي‌كنم.

90: چطور شد كه همه امتياز اين بازي خانگي را از دست داديد؟

سه امتياز مهم را از دست داديم. اگر با برد از زمين خارج مي‌شديم به طور حتم شرايط ما بهتر مي‌شد. در بازي با مس به هيچ عنوان مستحق شكست نبوديم.

90: با اين باخت انتقادات زيادي از شما شد.

دليلش را نمي‌دانم‌(!) مگر دنيا به آخر رسيده است؟ بزرگترين تيم‌هاي جهان هم در طول فصل شكست مي‌خوردند اين غيرطبيعي نيست. همچنان با قدرت به كارمان ادامه مي‌دهيم و مدعي اصلي قهرماني در دو جام هستيم. از بازي هفته آينده مقابل فجرسپاسي همان استقلالي مي‌شويم كه انتظارش را داريد.

90: از اين بحث فاصله بگيريم. در حال حاضر با استقلال هماهنگ شده‌اي؟

اول فصل به دليل اينكه به تيم بزرگي آمده بودم تا حدودي استرس داشتم. خوشبختانه هرچه از بازي‌ها گذشت شرايطم بهتر شد. در حال حاضر با تيم هماهنگ هستم و هيچ مشكلي ندارم.

90: در برخي مقاطع از تو انتقاداتي مي‌شود آنها را قبول داري؟

انتقاد اگر سازنده باشد با جان و دل آنرا پذيرا هستم اما اگر از روي قرض ورزي صورت گيرد نسبت به آن بي‌توجه‌ام. برايم فقط نظر مظلومي مهم است.

90: حيدري هم كه دوباره شرايط بازي را به دست آورده...

به طور حتم بازگشت او به تيم كمك خواهد كرد. او بازيكن بزرگي است كه براي هر تيمي وزنه‌اي بزرگ به شمار مي‌رود. خوشحالم كه او مي‌تواند در ادامه بازي‌ها استقلال را همراهي كند.

90: اگر بخواهي به عملكردت در بيست هفته‌اي كه از ليگ گذشت نمره بدهي چه نمره‌اي مي‌دهي؟

در اين باره بايد كادرفني و كارشناسان اظهارنظر كنند. فقط اين را مي‌دانم از تمام توان خود براي به نمايش گذاشتن عملكردي قابل قبول استفاده كرده‌ام.

90: بازي با فجر سپاسي را چطور مي‌بيني؟

در فصل جاري بازي آساني وجود ندارد. بعد از شكست مقابل مس براي برد راهي شيراز خواهيم شد. رقيب اصلي ما در اين بازي زمين حافظيه است زيرا كار تاكتيكي استقلال را دچار مشكل خواهد كرد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

دبير شوراي امنيت ملي روسيه مطرح كرد
آمريكا 10 سال است مي گويد ايران هفته آينده بمب مي سازد

نيكلاي پاتروشف دبير شوراي امنيت ملي روسيه تاكيد كرد مسكو ديدگاه امريكا درباره برنامه هسته اي ايران را قبول ندارد.
پاتروشف كه روزنامه روسي كامرسانت متن كامل گفت وگو با وي را ديروز منتشر كرده، درباره تحريم نفتي ايران از جانب اروپا مي گويد: «فقط درآينده مشخص مي شود كه آيا اروپا توان دفاع از منافع خود را خواهد داشت يا خير. اگر اين سازمان به تبع امريكايي ها خريد نفت ايران را تحريم و تحريم اين كشور را تا اخرين حد ممكن تشديدكند اين خود اروپايي ها خواهند بود كه بيش از همه اسيب خواهند ديد نه امريكايي كه به اندازه كافي نفت دارد. در شرايطي كه بحران بدهي در منطقه يورو تشديد شده است چنين اقداماتي فقط موجب وخامت بيشتر وضع اقتصادي و اجتماعي خواهد شد».
پاتروشف درباره موضع روسيه در اين خصوص گفت: «در خصوص روسيه بايد گفت به هيچ وجه خواهان تحريم نفتي ايران نيست. اتحاديه اروپا مهم ترين شريك تجاري-اقتصادي و سياسي روسيه است و يورو دومين ارز مهم در ذخاير دولتي كشور محسوب مي شود. به همين دليل براي روسيه اهميت اصولي دارد كه اتحاديه اروپا تضعيف نشود و به عنوان يكي از مراكز ساختار فعال جهاني تحكيم شود».
دبير شوراي امنيت روسيه در ادامه در تشريح سياست واقعي امريكا درباره ايران گفت: «متاسفانه تشنج پيرامون ايران كاهش نمي يابد. درحال حاضر امريكا ايران را مشكل اصلي خود مي داند و مايل است تهران را از دشمن به يك شريك وفادار تبديل كند و براي رسيدن به اين هدف نظام حاكم را به هرروش ممكني تغيير دهد. علاوه بر تحريم هاي اقتصادي، امريكا كمك هاي گسترده اي به مخالفاني مي كند كه قصد انقلاب رنگي در ايران دارند. درنتيجه احتمال مناقشه نظامي با كمك اسرائيل وجود دارد».
پاتروشف ادامه داد: «ضمنا بايد گفت سال هاست كه گفته مي شود ايران همين هفته آينده به بمب اتمي دست مي يابد. تا كنون هيچ كس وجود جنبه نظامي را در برنامه هسته اي ايران ثابت نكرده است».
پاتروشف علت توطئه چيني غرب عليه سوريه را هم اتحاد استراتژيك اين كشور با ايران دانست و گفت: «اوضاع مشابهي در رابطه با سوريه وجود دارد. بر اساس گزارش هاي دريافتي اعضاي ناتو و برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس طبق سناريو ليبي قصد دارند دخالت غيرمستقيم خود را در امور اين كشور به مداخله نظامي مستقيم تبديل كنند. البته اين بار به جاي فرانسه، انگليس و ايتاليا همسايگان آن و دوستان قديمي از جمله تركيه رقيب ايران حملات اصلي را به سوريه انجام خواهند داد. به نظر مي رسد واشنگتن و انكارا همين حالا مشغول بررسي گزينه هاي مختلف ايجاد منطقه ممنوع پرواز براي استقرار واحدهاي مسلح مخالفان سوري هستند. مشخص است كه سوريه بي دليل مورد توجه ائتلاف جديد منافع قرار نگرفته است. دمشق نه به خاطر سركوب مخالفان بلكه به خاطر بي تمايلي به قطع روابط با تهران مجازات مي شود».
اين مقام امنيتي روس در بخش ديگري از اين گفت وگو به مسئله سپر دفاع موشكي ناتو اشاره كرد و گفت: «همان طور كه دميتري مدودف بارها تاكيد كرده مسكو به شدت نگران توسعه سامانه موشكي امريكا است. هرچند ممكن است اين سامانه امروز تهديد جدي براي روسيه نباشد ولي در اينده توان راهبردي كشور را كاهش مي دهد. پكن هم ارزيابي منفي در رابطه با برنامه هاي سامانه موشكي جهاني امريكا دارد».
پاتروشف همچنين تحليلي از صحنه راهبردي منطقه ارائه داده است. وي در اين باره مي گويد: «با وجود تغييرات جدي كه در دوران جهاني سازي در جهان رخ داده امريكا همچنان سرسختانه خواهان ادامه حكومت اقتصادي، سياسي و نظامي خود در جهان است. درحال حاضر امريكايي ها قصد رفع تهديد هاي چين را عليه حكومت خود دارند و همزمان مايلند دسترسي مستقيمي به منابع و خطوط ارتباطي منطقه وسيع قفقاز، درياي خزر و آسياي ميانه داشته باشند. همه سخنان مقامات امريكا را در خصوص ضرورت تحت كنترل گرفتن منابع انرژي، آبي و غيره روسيه به خاطر دارند. به همين دليل دولت امريكا منطقه اسيا و اقيانوس آرام را اولويت سياست خارجي خود مي داند و مايل است از هند به عنوان قدرتي در برابر توان رو به افزايش چين استفاده كند و درست به همين علت ايده همكاري هاي تنگاتنگ راهبردي را با دهلي مطرح كرده است».

 



چند هفته مانده به انتخابات مجلس به فوريت طرح شفافيت هزينه هاي انتخاباتي راي نداد

در حالي كه كمتر از 50 روز تا انتخابات باقي مانده، مجلسي ها فوريت يك طرح 11 ماده اي براي اصلاح موادي از قانون انتخابات را رد كردند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز سه شنبه بررسي دو فوريت طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي را در دستور كار داشتند.
اين طرح با 100 امضا تقديم هيئت رئيسه مجلس شده است و طراحان تلاش داشتند با تصويب فوري آن كاري كنند تا در زمينه هزينه هاي انتخاباتي داوطلبان نمايندگي مجلس شفاف سازي شود.
براساس اين گزارش كريم قدوسي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس و نماينده مشهد به عنوان يكي از طراحان اين طرح در سخناني به منويات مقام معظم رهبري در خصوص نظارت نمايندگان بر خود اشاره كرد و گفت: بهتر است نسبت به موضوعي كه مورد توجه مقام معظم رهبري است توجه درخوري نشان دهيم.
وي ادامه داد: در اين طرح موادي براي نظارت بر رفتار نمايندگان در انتخابات مصوب مي شود تا هزينه هاي انتخاباتي به صورت متعارف باشد، اين در حاليست كه در طرح نظارت بر رفتار نمايندگان و در ساير قوانين چنين موضوعي لحاظ نشده است.
قدوسي خاطرنشان كرد: مركز پژوهش هاي مجلس نيز 2 ماه روي اين طرح كار كرده است و بهتر است با راي به آن مانع نزديك شدن نمايندگان به صاحبان قدرت و ثروت شويم.
محمدرضا خباز نماينده كاشمر نيز در مخالفت با 2 فوريت اين طرح گفت: اگر چه طراحان با نيت خدمت و نيت مثبت اين طرح را تنظيم كرده اند اما خطاب من به هيئت رئيسه مجلس است، بهتر بود به آقاي قدوسي يادآور مي شدند كه در فوريت اين طرح صحبت كند نه درباره محتوا.
خباز ادامه داد: طرح هاي 2 فوريتي زماني مطرح مي شود كه امر مهم و ضروري وجود داشته باشد و يا ضرر عمده اي به كشور و نظام وارد شود.
نماينده كاشمر ادامه داد: طراحان اگر نگران گروه انحرافي بودند بهتر بود 6 ماه يا يك سال قبل اين طرح را ارائه مي كردند. ارائه اين طرح در شرايط فعلي انعكاس بيروني منفي دارد زيرا 5 هزار و 400 كانديدايي كه از بيرون از مجلس عرايض ما را گوش مي كنند تصور مي كنند مجلس در صدد تثبيت خود است در حالي كه نيت آقايان خير است اما دو فوريت نيازي ندارد.
اخطار قانون اساسي
بر اساس اين گزارش در حين بررسي اين طرح جواد جهانگيرزاده نماينده اروميه با اخطار قانون اساسي به استناد اصول 57 و 85 گفت: اصل 57 در تفكيك قوا تاكيد مي كند و اصل 85 تصريح دارد كه سمت نمايندگي قائم به شخص است و قابل واگذاري نيست و همچنين بيش از 40 اصل قانوني داريم كه شرايط انتخابات را بيان مي كند. همچنين در قانون تاكيد شده مصاديق تبليغات و هزينه هاي غيرمتعارف مشخص شده است، با اين طرح مجلس را تحويل دولت مي دهيم.
وي از علي لاريجاني رئيس مجلس كه رياست جلسه را بر عهده داشت خواست تا اعلام كند اين طرح با قانون اساسي منافات دارد يا خير؟
لاريجاني در پاسخ به جها نگيرزاده گفت: اين مورد از مواردي است كه مي تواند اصلاح شود اگر اشكالي وجود دارد امكان اصلاح است هم اكنون بحث فوريت آن مطرح است.
حميد رسايي نماينده تهران هم در موافقت با دو فوريت اين طرح گفت: 2 فوريت زماني مطرح مي شود كه هدف جلوگيري از خسارت احتمالي و يا از بين رفتن فرصت باشد. آقاي خباز فرمودند اين موضوع فوريت ندارد اما آيا پاسخ به مطالبه رهبري كه نسبت به اين موضوع حساسيت ويژه نشان داده اند فوريت ندارد؟
در ادامه جلسه نورالله حيدري دستنايي نماينده اردل و فارسان كه به عنوان طراح اين طرح را امضا كرده بود در مخالفت با دو فوريت اين طرح صحبت كرد.
دستنايي گفت: آنچه كه موافقان و طراحان مطرح كردند بسيار صحيح و منطقي است اما هم اكنون فوريت ندارد.
وي نيت طراحان را خيرخواهانه و حركت آنان را ارزشي دانست و ادامه داد: بررسي چنين طرحي در دقايق 90 مجلس هشتم شائبه منفعت براي نمايندگان فعلي را در پي دارد هم اكنون زمان لازم براي اجراي اين طرح نيست بايد بستر و سازوكار و توجيه و آموزش آن فراهم باشد و قطعا براي مجلس آينده اين سازوكار فراهم نمي شود.
سيدحسين نقوي حسيني نماينده ورامين نيز در موافقت با دو فوريت اين طرح گفت: ما نهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي را در پيش داريم اگر قرار باشد نمايندگان مجلس براي ورود به مجلس به كانون هاي ثروت و قدرت نزديك نشوند بايد از مجلس نهم آغاز كنيم.
وي گفت: نه تنها اين طرح به نفع نمايندگان فعلي نيست بلكه ناظر به رفتار نمايندگان فعلي خواهد بود.
در نهايت، نمايندگان مجلس پس از استماع نظارت موافق و مخالف با 56 راي موافق، 97 راي مخالف و 30 راي ممتنع از 206 نماينده حاضر با 2 فوريت اين طرح مخالفت كردند.
طراحان سپس خواستار راي گيري براي يك فوريت طرح شدند كه مجددا نمايندگان با 63 راي موافق، 92 راي مخالف و 20 راي ممتنع از 205 نماينده حاضر با يك فوريت نيز مخالفت كردند. اين در حاليست كه 100 نماينده پاي اين طرح را امضا كردند.
بر اين اساس، اين طرح به صورت عادي در مجلس مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
بخشي از متن طرح شفافيت هزينه هاي انتخاباتي
در ماده واحده اين طرح قيد شده است 2 تبصره به ماده 3 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي الحاق مي شود كه براساس تبصره يك آن در صورتي كه هر يك از داوطلبان نمايندگي مجلس شوراي اسلامي از زمان اعلام تاييد صلاحيت تا زمان تاييد نتايج نهايي انتخابات، از صلاحيت هاي قانوني تنزل يابد يا مرتكب هر يك از جرائم و تخلفات مذكور در اين قانون شود، وزارت كشور موظف است طبق نظر شوراي نگهبان نسبت به رد صلاحيت داوطلب اقدام كند.
در تبصره 2 نيز آمده است؛ احراز عدم صلاحيت هر يك از نامزدها توسط شوراي نگهبان پس از تاييد نتايج نهايي انتخابات يكي از موارد رد اعتبارنامه نمايندگان تلقي خواهد شد.
طراحان در اين طرح خواستار الحاق يك تبصره به ماده 45 قانون انتخابات مجلس نيز شده اند كه براساس آن داوطلبان انتخابات بايد همراه با فرم ثبت نام، ليست تمامي دارايي هاي منقول و غيرمنقول خود و همسر و فرزندان خود را اعلام كنند و حداكثر 24 ساعت پس از پايان زمان قانوني تبليغات نيز گزارش مكتوب به عملكرد و هزينه هاي انتخاباتي خود و منابع تامين آنها را به هيئت هاي اجرايي و نظارت تحويل نمايند.
گفتني است اين طرح 11 ماده دارد و به صورت عادي در مجلس بررسي خواهد شد. روز گذشته همچنين در ادامه رسيدگي به جزئيات لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز، مواد ديگري از اين لايحه به تصويب رسيد.
مراسم يادبود
شهيدان احمدي روشن و قشقايي
مراسم يادبود شهيدان مصطفي احمدي روشن و قشقايي بعد از نماز ظهر و عصر ديروز در محل تالار آفتاب مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
در اين مراسم بعد از قرائت قرآن و ذكر مصيبت و عزاداري حجت الاسلام مصباحي مقدم سخنراني كرد.
چند تذكر مجلس به صدا و سيما
نماينده مردم تهران در مجلس در تذكري شفاهي برخي انتقادات را به عملكرد صدا و سيما وارد كرد.
حميد رسايي نماينده مردم تهران و عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي در تذكر شفاهي در صحن مجلس خطاب به ضرغامي رئيس صدا و سيما اظهار داشت: البته من قصد نداشتم اين تذكر را از تريبون مجلس به ايشان بدهم اما از آنجا كه مدتي است در موارد متعدد با تماس تلفني پيگير گفتن برخي از مسائل هستيم و ايشان وقت نمي كنند جواب تلفن ما را بدهند، لذا لازم دانستم تا با توجه به سخناني كه در برخي برنامه هاي صدا و سيما بخصوص در برنامه پارك ملت مطرح شده، تذكر دهم.
وي افزود: متاسفانه انتظار شنيدن چنين كلماتي نسبت به اركان انقلاب اسلامي را از پشت تريبون صدا و سيما آن هم با دعوت از چهره هايي كه مواضع متفاوت و مذبذب آنها كاملا مشهود است، نداشتيم.
اين نماينده مجلس ادامه داد: امروز پروژه اي عليه ستون انقلاب اسلامي و جايگاه ولايت در بي بي سي كليد خورده و چهره هاي فرو ريخته اي مثل نوري زاد و فردي كه براي خودش رزمندگي قائل است اما مدت ها قبل جدا شده است، در سايت خبر آنلاين و روزنامه اطلاعات اين پروژه را در داخل كليد مي زنند لذا اگر ما اين موضوع را در جاهاي ديگر ببينيم، غصه نمي خوريم اما چرا بايد از تريبون صدا و سيما شاهد اين اتفاق باشيم.
رسايي همچنين تصريح كرد: در برنامه پارك ملت كسي دعوت شده و مطالبي از دهانش درمي آيد كه رسانه هاي بيگانه و ضد انقلاب چه استقبالي از مواضع اين فرد كرده و چه تيترهايي براي سخنان اين فرد انتخاب كردند.
وي اضافه كرد: شب گذشته نيز مجري برنامه به جاي اين كه نسبت به برنامه 2 شب قبل عذرخواهي كرده و صدا و سيما وي را ملزم به عذرخواهي كند، كار خود را توجيه مي كند لذا خواهش مي كنم نمايندگان مجلس كه عضو هيئت نظارت هستند، اين برنامه را يك بار مورد بازخواني قرار دهند و يك بار ديگر ببينند كه دقيقا چه حرف هايي در آن برنامه مطرح شده و سپس بازتاب هاي آن را بررسي كنند.
«ما در مواردي از صدا و سيما حمايت كرده و همچنان خواهيم كرد اما اين دليل نمي شود كه اگر خطايي به اين بزرگي در صدا و سيما ديده شد، سكوت كنيم چرا كه توقع و انتظار چنين برنامه هايي از صدا و سيما نمي رود.»

 



راشد غنوشي: مردمسالاري ايران الگوي كشورهاي منطقه است

رهبر حزب اسلامگراي النهضه، مردمسالاري جمهوري اسلامي ايران را پيشرو و الگوي كل منطقه دانست.
راشد غنوشي درباره مردم سالاري ديني در ايران گفت: ايران در حل اختلافات داخلي به صورت مسالمت آميز به موفقيت بزرگي دست يافت و اين توانست مردم سالاري ايراني را پيشرو و الگوي كل منطقه قرار دهد و هيچ كس نتواند در صحت انتخاباتش خدشه وارد سازد. وي در گفت وگو با «فارس» علاوه بر الگو بودن ايران اسلامي براي كشورهاي منطقه تصريح كرد: در مورد ايران بايد بگويم كه در زمان بن علي به من اجازه سفر به اين كشور داده نشد البته ايران كشوري است كه با تونس فاصله زيادي دارد.
خاطر نشان مي شود؛ نوشته ها و مقالات راشد غنوشي چه در «المعرفه » و يا روزنامه «العقيده » و چه در مصاحبه ها، گواه روشني بر صدق گفته هاي او در دفاع از انقلاب اسلامي است.
قسمتي از نوشته هاي غنوشي را كه درباره امام خميني و انقلاب اسلامي در شماره هاي مجله «المعرفه » تحت عناوين مختلف، مانند «وانتصر الاسلام» و «قاده الحركه الاسلاميه المعاصره » و «الرسول منتخب ايران» منتشر ساخته بود به فارسي روان ترجمه شده است كه تحت عنوان كلي «حركت امام خميني و تجديد حيات اسلام» چندين بار چاپ و منتشر شده است. متاسفانه او بيشتر به همين دليل در تونس به دادگاه كشيده شد و پس از رهايي و خروج از كشور هم علي رغم فشار همه جانبه آل سعود و ارتجاع عرب و حتي محروميت از سفر به بعضي از كشورها و حتي ايران! حاضر نشد كه از عقيده خود در اصالت و صداقت نظام اسلامي ايران دست بردارد و همچنان تا به امروز از انقلاب اسلامي در تمامي مجامع، محافل و مجالس دفاع كرده است.
همچنين از سوي ديگر؛ رجب صفروف از كارشناسان برجسته روس طي مقاله اي نوشت: ايران كشوري مستقل است و بسياري از كشورهاي منطقه آرزوي داشتن چنين الگو و نظامي سياسي را دارند و مي خواهند حاكمان شان مانند ايراني ها مستقل باشند و دست نشانده و وامدار غرب نباشند.
صفروف كه مديركل مركز مطالعات ايران در روسيه است نظر خود را درباره حمله احتمالي آمريكا به ايران نيز در گفت وگو با پايگاه اينترنتي «ناكانونه» بيان كرد و گفت: ايران از نيرو و امكانات كافي براي غرق كردن هر كشتي در تنگه هرمز برخوردار است.
چون اين تنگه خيلي باريك است و ايران ناوگان دريايي قوي و فناوري توليد اژدرهايي را دارد كه در نوع خود از بهترين هاي جهان هستند و از نظر سرعت بر سلاح هاي آمريكايي و حتي روسي برتري دارند.
علاوه بر اين مينهاي دريايي ايران هم براساس جديدترين فناوري ها ساخته مي شوند و يافتن آنها خيلي دشوار است و حتي مي توانند ناوهاي هواپيمابر را هم نابود كنند. علاوه بر اين موشكهاي ايراني از تمام نقاط كشور به سوي تنگه هرمز سرازير خواهند شد و آمريكا و متحدانش نمي توانند به سرعت سامانه ضدموشكي موثري در منطقه مستقر كنند.

 



دبير شوراي انقلاب فرهنگي: فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد شد

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اعلام اينكه امروز «فرهاد دانشجو» راي اعتماد اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي را گرفت، اعلام كرد: در جلسه امروز شورا، «فرهاد دانشجو» با راي قاطع اكثريت اعضاء به عنوان رييس جديد دانشگاه آزاد انتخاب شد.
مخبر دزفولي عصر روز سه شنبه بعد از پايان جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه به رياست رييس جمهور در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي موضوع رياست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد مورد بحث و بررسي قرار گرفت و در اين جلسه اكثريت قاطع به آقاي فرهاد دانشجو به عنوان رييس جديد دانشگاه آزاد راي دادند.
وي گفت: در اين جلسه همچنين از زحمات آقاي جاسبي رييس قبلي دانشگاه آزاد تقدير و قدرداني شد.
به گفته وي، در جلسه امروز شورا، وزير علوم كه از طرف شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئول تشكيل جلسات هيات امناي دانشگاه آزاد اسلامي شده بود، گزارشي از اين جلسات ارايه كرد. مخبر دزفولي در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگاران با بيان اين كه در جلسه امروز شوراي عالي انقلاب فرهنگي مهندسي فرهنگي كشور نيز مورد بحث و بررسي قرار گرفت، ادامه داد: ان شاءالله در جلسات آتي شوراي عالي انقلاب فرهنگي وارد بحث تصويب مواد مهندسي فرهنگي كشور مي شويم.

 



لاريجاني: رفتار و منش خانواده احمدي روشن الگويي شايسته براي همه مردم ايران است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور در منزل شهيد احمدي روشن تاكيد كرد كه تحركات كور دشمنان در ترور نخبگان ايراني، تنها باعث افزايش مقاومت مردم مي شود.
علي لاريجاني در اين ديدار با اشاره به اقدام خصمانه دشمنان نظام و انقلاب كه اين گونه دست به ترور نخبگان و دانشمندان كشور مي زنند، خاطرنشان ساخت اين تحركات كور تنها باعث افزايش مقاومت مردم در برابر توطئه دشمنان و ايستادگي بيشتر آنان بر آرمان ها و ارزش هاي انقلاب مي شود.
وي افزود: دشمنان نادان و جاهل خيال مي كنند با شهادت و ترور اين عزيزان مانع حركت علمي و شكوفايي استعدادهاي اين ملت خواهند شد، اما آنان بايد بدانند شهادت، تهديد و يا تحريم ها عواملي هستند كه ما را در ادامه اين راه روشن مصمم تر خواهد كرد.
لاريجاني خاطرنشان ساخت: شهيد مصطفي احمدي روشن يكي از چهره هاي ممتاز و از نخبگان علمي كشور بودند كه در طول حيات پربركت خود توانست منشأ ثمر فراواني براي نظام و انقلاب باشد و در راه همين آرمان ها به شهادت رسيد.
لاريجاني با اشاره به نقش برجسته خانواده اين شهيد گرانقدر بويژه پدر و مادر شهيد كه توانسته اند اين گونه فرزندي را در دامان پرمهر خود تربيت كنند و همسر صبور شهيد احمدي روشن كه به يقين با همراهي او اين راه هموار طي شده است، از مقام اين خانواده گرامي تجليل كرد.
رئيس مجلس در پايان با اشاره به نامه خانواده شهيد مصطفي احمدي روشن خطاب به مقام معظم رهبري آن را بيانگر بصيرت و مصداق عيني پيروي از ولايت فقيه در نزد اين خانواده دانست و خاطرنشان كرد: رفتار و منش توام با معنويت اين خانواده معزز مي تواند الگوي شايسته اي براي همه مردم ما باشد.

 



صالحي: مقدمات گفت وگوهاي ايران و 1+5 فراهم شده است

وزير امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه تفاهماتي در مورد مذاكرات ايران با گروه 1+5 در آينده نه چندان دور انجام شده، اما هنوز زمان دقيق آن مشخص نشده است.
«علي اكبر صالحي» وزير امور خارجه كشورمان در حاشيه مراسم بزرگداشت شهداي صنعت هسته اي كشورمان كه ديروز در مدرسه عالي شهيد مطهري برگزار شد، در خصوص مذاكرات ايران و 1+5 گفت ما آمادگي خود را براي مذاكرات 1+5 اعلام كرديم و همواره اين آمادگي را اعلام داشته ايم ولي آنها هستند كه گاهي شرايطي را براي ما مي گذارند.
وي افزود: اين موضوع را آقاي جليلي در مذاكرات خود اعلام كرد و الان تفاهماتي در مورد مذاكرات با 1+5 در آينده نه چندان دور شده است اما زمان پيشنهادي اعلام نشده و آقاي جليلي و خانم اشتون در حال رايزني هستند.
عذرخواهي آمانو بي فايده است
وزير خارجه كشورمان درخصوص درز اطلاعات كشورمان از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز گفت: آژانس طبق اساسنامه خود حق ندارد اطلاعات مربوط به كشورهاي عضو را افشا كند كه متاسفانه اين نهاد به طور غيرعمدي درست عمل نكرد و آمانو نيز عذرخواهي كرده، ولي عذرخواهي فايده ندارد. بايد اقدام جدي در آژانس انجام گيرد تا اطلاعات مربوط به همه كشورها و نه فقط ايران افشا نشود.
صالحي با بيان اينكه آژانس پيش از صدور آخرين گزارش خود اين گزارش را با كشورهاي عضو شوراي امنيت در ميان گذاشته بود، خاطرنشان كرد: آژانس حق چنين كاري را نداشت.
وي درخصوص واكنش نسبت به ترور دانشمندان هسته اي كشورمان در عرصه بين المللي نيز گفت: ايران اعتراض خود را اعلام كرده و از نظر حقوقي نيز موضوع را در نهادهاي بين المللي پي گيري مي كند.
صالحي به ايجاد اختلاف و دو دستگي در بين كشورهاي غربي در مورد ايران اشاره كرد و گفت: آنهايي كه داعيه انسانيت و حفظ حرمت انسانها را داشتند، با رفتارهاي خود تناقض در گفتارشان را نشان دادند كه همين موضوع باعث ايجاد شكافي عميق در بين خودشان شده است.
مقامات سعودي در اظهارت خود دقت كنند
صالحي در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص اظهارات وزير انرژي عربستان مبني بر جايگزيني نفت ايران در صورت تحريم نفتي كشورمان نيز گفت: اگر اين نظر، موضع رسمي عربستان باشد توصيه مي كنيم كه مسئولين سعودي با تامل، مسئوليت و نيز عقلانيت بيشتري واكنش نشان دهند.
سفر صالحي به تركيه
وزير خارجه تركيه از سفر چهارشنبه (امروز) همتاي ايراني خود به آنكارا براي توافق درباره زمان مذاكرات با 1+5 خبر داد.
به گزارش المنار، احمد داووداوغلو در اين باره گفت: تركيه موافقت سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران و كاترين اشتون، مسئول روابط خارجي اتحاديه اروپا را براي از سرگيري مذاكرات به دست آورده است.

 



كوتاه از انتخابات

حبيبي: فهرست جبهه متحد به زودي ارائه مي شود
دبيركل حزب مؤتلفه اسلامي از فهرست انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان براي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي خبر داد.
«محمدنبي حبيبي» با اشاره به اهميت انتخابات مجلس گفت: كمتر از 50 روز به انتخابات نهمين دوره قانون گذاري كشور باقي مانده است. كارها در ساز و كار 8+7 به پيش مي رود و بزودي جبهه متحد اصولگرايان فهرست خود را ارائه مي دهند.
وي افزود: ما معتقديم فهرست جبهه متحد يك فهرست مقبول براي متدينين است و براي كساني كه مي خواهند بين خود و خداي خود در اين انتخابات محبت داشته باشند مي توانند به فهرست جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم كه متشكل از علماي بزرگ كشور هستند اعتماد كنند.
حبيبي تأكيد كرد: حزب مؤتلفه اسلامي و نيز جبهه متحد اصولگرايي معتقد است فهرست جبهه متحد رقيب هيچ گروه و فرد اصولگرا نيست.
نامزدهاي پيشنهادي جمعيت رهپويان به جبهه متحد اصولگرايان
فهرست مقدماتي نامزدهاي پيشنهادي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي به جبهه متحد اصولگرايان مشخص شد.
شوراي مركزي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي، پس از بررسي اسامي چهره هاي مختلف اصولگرايان كه براي كانديداتوري در انتخابات مجلس نهم ثبت نام كرده اند در خصوص 46 نفر به جمع بندي رسيد.
شوراي مركزي جمعيت رهپويان پس از بررسي اسامي پيشنهاد شده به اين شورا در بررسي هاي مقدماتي، بر افرادي همچون آقايان حدادعادل، فدايي، زاكاني، توكلي، نادران، سروري، كوثري، مرندي، حبيبي، بذرپاش و... به عنوان فهرست ابتدايي جهت پيشنهاد به جبهه متحد اصولگرايان به اتفاق نظر رسيد.
از نكات قابل ذكر در اين ليست مي توان به حضور برخي چهره هاي جبهه پايداري از جمله حجت الاسلام آقاتهراني، حجت الاسلام سقاي بي ريا، علي اصغر زارعي و حجت الاسلام نبويان اشاره كرد.
حضور فتنه گران و فرصت طلب ها در انتخابات با اسامي ديگر
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي تأكيد كرد كه بايد در انتخاب اشخاصي كه به عنوان نماينده مردم وارد مجلس مي شوند بسيار دقت كرد چرا كه عناصر فتنه گر و فرصت طلب با اسامي ديگري وارد انتخابات شده اند.
محمدحسين صفارهرندي شامگاه دوشنبه در دهمين يادواره شهداي شهر ماهدشت به ايراد سخناني پرداخت و افزود: بايستي فراموش نكنيم كه برخي از كساني كه امروز براي انتخابات شال و كلاه كرده اند، ديروز داراي چه كارنامه اي بوده اند.
وي افزود: يادمان نرفته است كه در مجلس ششم افرادي به رهبر معظم انقلاب نامه نوشتند كه تا ما به زور وارد نشده ايم بياييد و جام زهر را بنوشيد، اين افراد حتي به درد يك اداره معمولي هم نمي خورند چه رسد به اينكه نماينده مردم شوند.
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: ما همه نوع خيري ديده بوديم، مثل خير مدرسه ساز و غيره ولي گويي در حال حاضر، خيران نماينده ساز نيز پيدا شده اند كه با پول هاي پنهاني مانند همين اختلاس ميلياردي اخير نماينده مي سازند.
فدايي : مشاركت در انتخابات مجلس بيش از 60درصد خواهد بود
دبيركل جمعيت ايثارگران گفت: سنجش هاي صورت گرفته در مورد انتخابات حاكي است كه مشاركت در انتخابات بيش از 60درصد خواهد بود.
حسين فدايي دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: نظام سلطه به دنبال بازسازي توطئه هاي خويش است و شواهد نشان مي دهد كه قصد دارد با استفاده از ظرفيت گذشته فتنه و ظرفيت جديد انحراف به اين هدف دست بيابد.
دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي با بيان اينكه مثلث شوم نظام سلطه، فتنه و انحراف مواضع مشتركي دارند كه براساس آن مي خواهند انتخابات آتي مجلس رونق نداشته باشد. فصل مشترك آنها سياه نمايي، ايجاد اختلاف بين مسئولان و اصولگرايان و ايجاد يأس و نشان دادن شرايط اضطراري در وضعيت كشور است.

 



تهديد به تحريم نفتي ايران ركورد قيمت بنزين در اروپا را شكست

سرويس سياسي -
لفاظي هاي اروپا در تحريم نفت ايران به شكستن ركورد قيمت بنزين منجر شد.
شبكه 5 تلويزيون فرانسه گزارش داد كه قيمت بنزين در فرانسه با افزايش بي سابقه ركورد جديدي را به ثبت رساند.
براساس اين گزارش قيمت هر ليتر بنزين بدون سرب در فرانسه به يك يورو و پنجاه وپنج سنت مي رسد و قيمت هر ليتر گازوئيل نيز در اين كشور به يك يورو و چهل و دو سنت مي رسد.
تلويزيون شبكه 5 تلويزيون فرانسه علل اين افزايش قيمت را تهديد ايران به تحريم نفت و تهديد ايران به بستن تنگه هرمز دانسته است.
يك روزنامه انگليسي نيز در گزارشي تاكيد كرد كه با بستن تنگه هرمز، انگليس يكي از بزرگترين مسيرهاي بازرگاني خود را از دست مي دهد.
به گزارش روزنامه انگليسي ديلي ميل، ايران هشدار داده است كه در صورت اعمال فشارها و تحريم نفت ايران، تنگه هرمز را خواهد بست كه اين امر منجر مي شود انگليس نيمي از واردات گاز خود را از دست بدهد.
براساس اين گزارش، بسته شدن تنگه هرمز منجر مي شود تا انگليس يكي از بزرگترين مسيرهاي تجاري و بازرگاني خود را از دست بدهد، زيرا 46 درصد واردات گاز انگليس از مسير قطر عبور مي كند و اين در حالي است كه 84 درصد از گاز مايع طبيعي (LING) انگليس از اين مسير عبور مي كند.
طبق گزارش رويترز، 25 درصد از مجموع فرآورده هاي گازي انگليس از مسير تنگه هرمز عبور مي كند كه بسته شدن اين تنگه خسارات زيادي را براي انگليس به همراه خواهد داشت.
«لورد وست» رئيس سابق نيروي دريايي سلطنتي انگليس و مشاور امنيتي «گوردون براون» به فايننشال تايمز اعلام كرد: ترديدي ندارم كه تمامي اين رخدادها بزرگترين مشكل براي ما است.
انگليس به طرز گسترده اي از 2010 به واردات گاز قطر وابسته است و واردات گاز خود را به 67 درصد افزايش داد و واردات از نروژ را 17 درصد كاهش داد.
يك پنجم از نفت جهان و يك سوم از سوخت «LING» از مسير تنگه هرمز عبور مي كند و در صورت بسته شدن اين تنگه، قطر نمي تواند جايگزين مناسبي براي نقل و انتقال نفت و گاز خود پيدا كند.
يكي از سخنگويان دپارتمان انرژي و تغييرات اقليمي اعلام كرد: ما از اهميت تنگه هرمز هم از لحاظ واردات نفت و هم گاز مايع طبيعي به انگليس آگاه هستيم و تمام مقامات انگليس روي اين موضوع كار مي كنند.
در همين حال وزير خارجه انگليس با عقب نشيني از تهديدات گذشته اعضاي كابينه انگليس گفت: غرب در پي جنگ با ايران نيست.
به گزارش آسوشيتدپرس، ويليام هيگ گفت: كشورهاي اروپايي فشارهاي خود بر برنامه هسته اي ايران را شدت خواهند بخشيد، اما غرب به دنبال كشاندن اين تنش ها به حوزه نظامي نيست. هيگ در گفتگو با شبكه «اسكاي» ادعا كرد: من بر اين باورم كه اتحاديه اروپا به دنبال شيوه هاي مسالمت آميز براي ترغيب ايران براي دست برداشتن از پيگيري تسليحات هسته اي خواهد بود.

 



آيت الله مصباح يزدي: نبايد در معرفي كانديداهاي اصلح تعصب حزبي داشته باشيم

رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)با تاكيد بر معرفي كانديداي اصلح به مردمي كه نمي توانند تحقيق كنند گفت:در معرفي افراد لايق و شايسته نبايد تعصب داشت كه اين فرد در گروه و يا حزب ديگري است.
آيت الله محمدتقي مصباح يزدي روز دوشنبه در ديدار جمعي از فعالان سياسي استان اصفهان به انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخاب كانديداي اصلح اشاره كرد و گفت: ما به عنوان روحاني و كارشناس ديني در مسائلي اظهارنظر مي كنيم كه ارتباط با دين داشته باشد.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اينكه بايد فرد اصلح را براي نمايندگي مجلس به مردم معرفي كرد افزود: علما به عنوان كارشناسان ديني و خبره و به عنوان حجت شرعي به مردمي كه نمي توانند تحقيق كنند و اصلح را تشخيص دهند، افراد متدين و انقلابي را معرفي مي كنند. وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بر معرفي كانديداي اصلح تاكيد دارند اضافه كرد: در معرفي افراد لايق و شايسته نبايد تعصب داشت كه اين فرد در گروه و يا حزب ديگري است و شما هوادار گروه ديگر هستيد بلكه بايد به عنوان وظيفه ديني خود عمل كرده و او را معرفي كنيد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با بيان اينكه ما بين خود و خدا و به عنوان حجت شرعي فردي كه اصلح است را معرفي مي كنيم اظهار داشت: عالمي كه سر و كارش با كتاب است نمي تواند از لاي كتاب و يا با استخاره بگويد فلاني اصلح است بايد كساني كه با مردم سر و كار دارند و مورد اعتماد آنان هستند فرد اصلح را از غير اصلح تشخيص دهند و معرفي كنند.
وي تصريح كرد: ما نمي توانيم از هر كس كه به عنوان عالم شناخته مي شود و عمامه به سر دارد، اطاعت كنيم و او را شايسته بدانيم.
اين استاد حوزه علميه ادامه داد: يك امر داريم كه به هر چيز و هر كس دستور داده شود بايد اطاعت كند و آن اطاعت از امر رهبري است كه بر همه واجب است.

 



ولايتي: تحريم نفتي ايران بي اثر است

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل، گفت: با توجه به ديپلماسي قوي ايران در منطقه و جهان، تحريم نفت آن از سوي برخي از كشورهاي غربي بي معنا است.
علي اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل و سياست خارجي در خصوص تحريم نفت جمهوري اسلامي ايران از سوي برخي از كشورهاي غربي، گفت: در جهان امروز نفت كالاي بسيار مهم محسوب مي شود؛ لذا تحريم اين كالا بي تأثير و بي فايده است.
وي خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران با اتكا به ديپلماسي قوي كه در منطقه و جهان دارد، همواره براي خريد نفت بيش از ميزاني كه توليد مي كند خريدار داشته است؛ لذا تحريم نفت ايران براي كشور مشكلي را ايجاد نمي كند.
ولايتي كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو كرده خاطر نشان كرد: پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در منطقه و جهان نيز به طور حتم در مقابله با تحريم ها بي تاثير نيست.

 



گلوبال تايمز: چين بايد به حمايت از ايران در مقابل آمريكا بايستد

يك روزنامه چيني در مقاله اي با عنوان «چين بايد بر سر ايران با آمريكا بجنگد» به مقامات پكن توصيه كرد كه به تحريم نفتي ايران نبايد اعتنا كرد.
«گلوبال تايمز» در اين مقاله با اشاره به موضوع تحريم شركت نفتي چيني از سوي آمريكا آورده است: تحليلگران بر اين باور هستند آمريكا بعد از سفر ناموفق گايتنر به چين كه بمنظور همراه كردن پكن با آمريكا بر سر مساله ايران انجام شده بود و در حال ارسال علائمي به چين است و پكن نبايد در مقابل آمريكا سر تعظيم فرود آورد. چين بايد در قبال اينگونه اقدامات آمريكا به اقدام متقابل دست بزند و در مقابل غرور و تكبر آمريكا مقاومت كند.
در اين مقاله با اشاره به اينكه تحريم هاي ايران در چارچوب قطعنامه هاي شوراي امنيت نيست آمده است: منابع نفتي ايران و ارزش (موقعيت) ژئوپلتيكي ايران براي چين اهميت حياتي دارد و شركت هاي چيني براي تجارت قانوني با بخش انرژي ايران آزادند و اين ارزشش را دارد كه در اين ارتباط مشكلاتي داشته باشيم و حتي براي حفاظت از اين اصول بهايي را نيز پرداخت كرد. چين بايد دلگرم و مطمئن باشد كه آمريكا با يك وضع اقتصادي نابسامان و انتخابات رياست جمهوري روبرو است و نمي تواند جنگ تجاري را با چين راه بيندازد و در مقام زورآزمايي برآيد مگر اينكه فقط ايران را تحريم كند.
روزنامه گلوبال تايمز چين با اشاره به پذيرش برخي تحريم هاي قبلي از جانب چين يادآور شد: حالا نوبت چين است كه سرسختي نشان دهد و اين سبب خشم آمريكا شده است ولي بگذاريد ببينيم كه آمريكا چگونه مي خواهد واكنش نشان دهد در حالي كه حجم بالايي از تجارت بين دو كشور وجود دارد و مقادير عظيمي از اوراق قرضه اين كشور در دستان چين است. در اين زمان كه آمريكا درصدد تقويت حضور نظامي خود در منطقه و بكارگيري يك سوم از توان نيروي دريايي خود در منطقه آسيا و اقيانوسيه در دهه آينده است بايد بسيار عجيب باشد كه تحت چنين شرايطي، چين در صف ياران آمريكا براي اعمال تحريم بر ايران قرار بگيرد. نگراني هاي زيادي از بابت وضع حساس فعلي احساس مي شود. هرگونه حركت بدون دقت به وسيله چين به خصومت و دشمني بيشتر آمريكا منجر خواهد شد. پكن اين موضوع را به خوبي براي آمريكا روشن كرده تحقق آرزوي همنوايي با آمريكا در اين زمينه غيرممكن است. چين مي تواند از تجربه هاي ديپلماتيك خود در پرداختن به موضوع كره شمالي بعنوان يك ميانجي بين ايران و غرب استفاده كند.

 



پايگاه صفر مردمي، نهضت آزادي را به تاسيس شاخه خارجي واداشت

گروهك منحله نهضت آزادي پس از ناكامي در دستيابي به پايگاه مردمي در داخل كشور مانند ساير گروه هاي فتنه گر در حال اسباب كشي به خارج از ايران است.
اخيرا در لايه هاي دروني گروهك نهضت آزادي اين بحث به طور جدي مطرح شده است كه اين گروهك بايد يك شاخه خارجي براي خود ايجاد كند اما هنوز در اين باره كه اين شاخه خارجي رسما نام شاخه نهضت آزادي در خارج از كشور را يدك بكشد يا عنوان ديگري داشته باشد، به نتيجه نرسيده اند.
اين جمع بندي پس از آن صورت گرفت كه نهضت آزادي مانند ساير گروه هاي فتنه گر از قبيل مشاركت و مجاهدين به اين نتيجه رسيده است كه هيچ پايگاه مردمي در داخل ايران ندارد و بايد به ناچار پيوندهاي خارجي اش را آشكار كرده و به آغوش اربابان واقعي خود بازگردد.
براساس اين گزارش، كه رجانيوز آن را منتشر كرده، از آنجا كه نهضت آزادي اساسا يك گروهك مبتني بر روابط فاميلي است، پسر ابراهيم يزدي به نام يوسف و داماد وي به نام مهدي نوربخش افراد اصلي پي گير پروژه اسباب كشي و تاسيس شاخه خارجي هستند. پويان فخرايي به عنوان مسئول جلسات و فردي به نام احمد هادوي هم در اين ماجرا فعال شده اند.
همچنين اطلاعات موجود نشان مي دهد كه از هفت نفر ديگر هم براي حضور در شوراي خارجي اين گروهك دعوت شده كه فعلا اسامي آنها و پذيرش يا عدم پذيرش اين دعوت مشخص نيست.
شنيده شده است كه اين گروهك تصميم گرفته در گام اول اعلام موجوديت شاخه خارجي خود مبادرت به انتشار دو بيانيه كند. بيانيه نخست در دفاع از محمد توسلي صادر خواهد شد كه پيش از اين به اتهام جعل امضا بازداشت شده بود و بيانيه دوم نيز ظاهرا در محكوميت ترور شهيد مصطفي احمدي روشن نوشته شده ولي لايه هاي داخلي نهضت آزادي، مح

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید