حقوق بيگانگان در قديم
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
حقوق بيگانگان در قديم
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

حجت الله مهدوي

در دوران باستان شخصيت حقوقي بيگانگان به کلي نفي مي‌شد و آنان از ابتدايي ‌ترين حقوق در آن جوامع محروم بودند. به عنوان مثال يک خارجي حق ازدواج در سرزمين بيگانه را نداشته و نمي‌توانست مالک اموال شود و يا حق مراجعه به دادگاه جهت جبران خساراتي که متحمل مي‌شد را نداشت و به طور کلي رفتار با آنان شبيه رفتار با بردگان بوده است. بيگانگان فقط به دو طريق امكان ارتباط با افراد يک سرزمين را داشته‌اند؛ يکي از طريق عهدنامه‌ هاي منعقده بين دولت‌ها و ديگر از طريق مهمان نوازي؛ به اين معني که حمايت و مراقبت از بيگانه به عهده ميزبان بوده و در حقيقت هيچ گونه حمايت قانوني وجود نداشت و حمايت صرفاً جنبه فردي داشت. در اين مقاله به بررسي اين حقوق در برخي از كشورهاي جهان (در دوران گذشته) پرداخته مي‌شود:

روم باستان: در حقوق روم، بيگانگان خارج از حد و مرز قانون محسوب مي شدند و رومي ها بيش‌تر تمايل داشتند تا ملل اجنبي را تحت سلطه امپراتوري خود در‌آورند و کمتر درصدد نابودي آنها بودند. آنان تدريجاً توسط معاهدات، حقوقي براي بيگانگان قائل شدند که مسئله به رسميت شناختن مصونيت فرستادگان از جمله آن حقوق بوده است.

يونان باستان: در اين كشور که از جمهوري ‌هاي مختلف تشکيل شده بود، اهالي هر جمهوري در جمهوري ديگر بيگانه تلقي مي شده‌اند. مع الوصف بر اثر ازدياد داد و ستد ميان جمهوري ‌ها، روابط حقوقي گوناگون ميان آنها پديد آمده و بر اين اساس تعيين حقوق بيگانگان در قالب معاهدات در هر جمهوري لازم بود و اشتراک زبان و فرهنگ، عامل مؤثري در انعقاد اين معاهدات بوده است.

هندوستان: اگر به تاريخ وضعيتي که اتباع بيگانه در ممالک قديم داشته‌اند مراجعه کنيم، معلوم مي‌شود که وضعيت آنان در بينِ مللي که اساس تشکيلات آن متکي به سنت بوده به مراتب سخت‌تر از وضعيتي بوده که در بين مللي داشته‌اند که اصول سياست آنها مبتني بر جهانگيري و تجارت بوده است. در هيئت هاي جامعه که صرفاً مطيع عقايد مذهبي بوده و عقايد مزبور در آن ملت‌ها به نحو مطلق حکومت مي‌کرد، اصل کلي عبارت بود از اينكه فرد خارجي، موجودي ناپاک و خارج از مذهب و لذا محروم از حقوق بشريت است. چنانچه در هندوستان، قانون «مانو» (Manou) بين «برهمن» (Brahmane) و «سوترا» (Soutra) فرق کلي مي‌گذاشت. چه برهمن، فاتح و صاحب اختيار بوده در حالي که سوترا مغلوب و اسير و عبد. به عبارت ديگر موجود ناپاکي بود که نمي‌توانست با طبقه برهمن رابطه‌ خانوادگي و يا حقوقي پيدا کند و حتي طبقه ديگري وجود داشت که پست‌تر از طبقه سوترا بود و آن عبارت بود از طبقه «پاريا» (Paria) که افراد آن حق نداشتند حتي به سمت غلامي داخل طبقه برهمن گردند.

مصر: در مصر نيز مادام که قدرت سلطنتي در دست رؤساي مذهب بود، خارجي‌ ها طرف بغض بودند و با آنها معامله سختي به عمل مي‌آمد. چه مصري‌ها خود را مأمور تسخير دنيا دانسته و تصور مي‌کردند که بايستي احکام غضب الهي را نسبت به خارجي ‌ها يعني نسبت به موجودات نجس و خارج از مذهب اجرا نمايند. چنانچه در يکي از هرم‌ هاي بزرگ مصر عبارت ذيل منقوش است: «در ساختمان اين گنبد يک نفر هم از اهالي مملکت شرکت ننموده است؛ يعني تمام عمله و زحمتکش آن، اجانب بوده‌اند». ملت يهود نيز که بر طبق اصول مذهبي، خود را قوم برگزيده خدا محسوب مي‌دانستند مجاز نبودند با اجانب مراوده نمايند.
قتل عامي که يهود در فلسطين در قرون گذشته براي اجتناب از تماس با اجانب نموده‌اند ضبط تاريخ است. اگرچه در قوانين موسوي احکام رأفت آميز نسبت به اجانب
موجود است. چنانکه در مجازات بين يهود و خارجي فرقي نبوده و در معابد که محل تحصن مذهبي بود براي اجانب نيز بسته نمي شد. ولي از نقطه نظر سياسي يهوديان برتري بني اسرائيل و پستي اجانب را امري مسلم به شمار مي‌آوردند.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
رئيس شاخه جنوب جماعت علماي عراق مطرح كرد:
ترور و تخريب تاسيسات زيربنايي ارمغان اشغالگري آمريکا
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

رئيس شاخه جنوب جماعت علماي عراق با بيان اينکه تروريست‌ها تحت حمايت آمريکا به کشتار مردم عراق مي‌پرداختند، تاکيد کرد که علاوه بر تخريب و نابودي تاسيسات زير بنايي، قتل و جراحت‌هايي که بسياري از آنها منجر به نقص عضو شده‌اند را ارمغان اشغال عراق توسط آمريکا دانست."خالد عبدالوهاب الملا" رئيس شاخه جنوب جماعت علماي عراق و عضو ائتلاف ملي عراق در گفتگو با فارس، تحويل آخرين پايگاه آمريکا به نيروهاي عراقي را پيروزي بزرگي براي دولت و ملت عراق خواند و با تاکيد بر لزوم خروج هر چه سريعتر همه نيروهاي آمريکايي از عراق،‌ به طرح ابقاي چندين هزار نفر از نيروهاي آمريکايي در سفارت واشنگتن در بغداد اشاره کرد و گفت: ملت بزرگ عراق هيچ نيازي به حضور بيگانگان بر روي خاکش ندارد.وي با بيان اينکه آمريکايي‌ها به خاطر منافع و اهداف استراتژيک خود در منطقه دست به اشغال عراق زدند؛‌ تاکيد کرد ، امروزه پس از گذشت هشت سال از اشغالگري براي همه جهانيان ثابت شد که ادعاهاي آمريکا در حمله به عراق دروغ از آب در آمده و اين نشان مي‌دهد که پنتاگون به منظور حفظ رژيم صهيونيستي، غارت ثروت‌ نفتي و عملي ساختن طرح موسوم به خاورميانه بزرگ تفرقه افکني بين پيروان مذاهب اسلامي به عراق يورش برد.اين انديشمند عراقي که تلاش‌هاي بسياري به منظور تحقق تقريب بين شيعه و سني در کارنامه خود به ثبت رسانده است، تصريح کرد که واشنگتن به رغم کشتار شمار بسيار زيادي از ملت بيگناه عراق هيچ اقدامي در راستاي آموزش و پرورش و يا سازندگي در عراق انجام نداده و مي توان گفت که عراقي‌ها جز عمليات کشتار و تروريسم چيزي از آمريکايي‌ها نديده‌اند.وي افزود: مسئوليت همه جنايت‌هاي خونين و کشتار مردم عراق در طول مدت اشغال عراق بر عهده آمريکاست زيرا آسمان، زمين و حتي منابع آب عراق در دست آمريکا بوده و بر همگان مبرهن شد که دستان نيروهاي آمريکايي در همه عمليات تروريستي به خون ملت عراق آغشته شده است.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
جلالي
فوتبال با 18 تيم زنده است
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

مجيد جلالي معتقد است كه با كاهش احتمالي تعداد تيم‌هاي ليگ فقط صورت مسئله مشكلات ناشي از فشردگي مسابقات را پاك مي‌كنيم چرا كه حل اين مشكلات ريشه در زيرساخت‌هاي فوتبال ايران دارد.سرمربي تيم فولاد درباره تعداد تيم‌هاي ليگ برتر، فشردگي مسابقات گفت: معتقدم ما مي‌توانيم ليگ برتر را با همين 18 تيم برگزار كنيم چرا كه حضور اين تعداد تيم در ليگ برتر به گستردگي فوتبال در كل مناطق كشور كمك مي‌كند. مردم علاقه دارند تيم‌ شهرشان در ليگ برتر حضور داشته باشد و اين باعث پويايي و زنده ماندن و رشد فوتبال در سراسر نقاط ايران مي‌شود.وي افزود: اما ما مي‌توانيم در شيوه برگزاري بازي‌ها طوري عمل كنيم تا مشكلات كمتر شود. به هر حال فشردگي بازي‌ها در بسياري از كشورهاي دنيا وجود دارد و بنده هم اعتقاد دارم اين مهم بهتر است در فوتبال كشورمان اعمال شود. تيم‌ها بايد عادت كنند كه هر چهار يا پنج روز يك‌بار بازي كنند. به هر حال شايد عمل به اين شيوه با توجه به اردوهاي امسال و سال‌هاي آتي تيم ملي، در 2 يا 3 سال اول تبعاتي را از حيث بالا رفتن تعداد مصدومان، خستگي‌ تيم‌ها به دلايل مختلف و كاهش نسبي كيفيت بازيها داشته باشد اما بايد بدانيم كه اجراي اين روش در طولاني مدت به پيشرفت فوتبال ما كمك زيادي مي‌كند.اين كارشناس فوتبال تاكيد كرد: وقتي فشردگي بازي‌هاي ليگ زياد مي‌شود و تيم‌ها مجبورند مدام در حال سفر به شهرهاي مختلف باشند، خود به خود به سمت برنامه‌ريزي‌ جدي‌تر و علمي‌تر در بحث تمرينات، ريكاوري،‌ تغذيه، مراقبت بازيكنان و... مي‌روند. جلالي در پايان گفت: فوتبال ما با حضور 18 تيم در ليگ برتر زنده است و براي حل مشكلات آن نبايد به راه‌هاي غلط متوسل شويم. واگر مي‌خواهيم فوتبال ايران پيشرفت كند، پس فقط بايد به راه‌هاي درست و اصولي فكر كنيم.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
وزير خارجه بريتانيا:
غرب درپي جنگ با ايران نيست
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

وزير خارجه انگليس با تاکيد بر افزايش فشارهاي اقتصادي بر ايران گفت که غرب به دنبال جنگ با جمهوري اسلامي نيست.به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس، ويليام هيگ گفت: کشورهاي اروپايي فشارهاي خود بر برنامه هسته اي ايران را شدت خواهند بخشيد، اما غرب به دنبال کشاندن اين تنش ها به حوزه نظامي نيست.هيگ در گفتگو با شبکه «اسکاي» ادعا کرد: من بر اين باورم که اتحاديه اروپا اواخر اين ماه تحريم هاي خود بر بخش نفت ايران را شدت خواهد بخشيد و در عين حال به دنبال شيوه هاي مسالمت آميز براي ترغيب ايران براي دست برداشتن از پيگيري تسليحات هسته‌اي خواهد بود.اين مقام انگليسي با اشاره به اقدام نظامي عليه ايران به عنوان يک گزينه و دستور کار افزود: ما هرگز هيچ راهکاري را از دستور کار خارج نکرديم. هيچ گزينه‌اي را کنار نگذاشتيم يا از هيچ راه حلي هم حمايت نکرده ايم. همگي بر اين باوريم که تمامي گزينه ها بايد بر روي ميز باشد و اين بخشي از فشار بر ايران است اما ما آشکارا خواهان راه حل نظامي نيستيم و از آن حمايت نمي کنيم.وزير خارجه بريتانيا افزود: ما از «گفتگوهاي معنادار» حمايت مي کنيم. اگر ايران به اين گفتگوها تن ندهد آن گاه فشار فزاينده تحريم‌ها براي مجبور کردن ايران به برخي انعطاف‌ها اعمال خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

قدام غيرقانوني قطع پخش برنامه هاي العالم از ماهواره آتلانتيک

 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

در پي فشار شيخ نشين هاي عرب منطقه، ماهواره آتلانتيک ‌برد 2 در اقدامي غيرقانوني پخش برنامه هاي شبکه العالم را قطع کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران، پخش برنامه‌هاي شبکه العالم شامگاه يک‌شنبه پانزدهم ژانويه (25‌دي) در‌پي فشار شيخ نشين‌هاي عرب از روي ماهواره آتلانتيک‌برد2 قطع شد.قطع برنامه هاي شبکه العالم درحالي صورت مي گيرد که از مدتها قبل فرکانسهاي مختلف اين شبکه، هدف امواج پارازيت قرار گرفته است.علاوه بر اين سايت شبکه العالم در برخي از شيخ نشين هاي عرب فيلتر شده‌و مخاطبان در اين کشورها حتي از طريق اينترنت به اين شبکه دسترسي ندارند.اين درحالي است که بر اساس قرارداد امضا شده، ماهواره آتلانتيک‌برد2 حق قطع يکجانبه برنامه هاي شبکه العالم را نداشت‌و در صورت بروز هرگونه اشکالي بايست مراتب را به صورت کتبي به اطلاع شبکه برساند.مسئولان اين ماهواره از ارائه توضيح درباره اين اقدام غيرقانوني خودداري کردند.درحال حاضر شبکه العالم روي ماهواره هاي هاتبرد8، آسيا ست5، گالکسي19، تل استار12 و بدر5 پخش مي شود.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

بهروز احمدوند

"بچه شيرها در خيابانهاي پايتخت چه
مي‌كنند؟".اين سئوالي است كه برخي خبرگزاري‌ها
و رسانه ها بارها آن را طي روزهاي اخير مطرح كرده اند.وجود دو بچه شير در خيابانهاي پايتخت به طور طبيعي سئوالات و حتي نگراني‌هايي را در اذهان ايجاد كرده است.نكته بسيار مهم اينكه يكي از بچه شيرها در بزرگراه محل تردد خودروهاي مختلف و ديگري در اطراف پارك جنگلي لويزان به دام افتاده اند.

به راستي بچه شيرها در خيابانهاي پايتخت چه مي كنند؟تا كنون اخبار زيادي در خصوص وجود ناگهاني مار يا حتي روباه و حيوانات موذي در خانه ها به گوش ما رسيده است.بسياري از اين موارد در روستاها اتفاق
مي‌افتد و در شهرها،مخصوصا كلانشهرها كمتر شاهد اين گونه موارد هستيم.

اما تا كنون كسي از وجود بچه شيرها در خيابانهاي تهران چيزي نشنيده بود!مهمانهاي ناخوانده اي كه علي رغم ظاهر زيباي خود مي توانند خطرات زيادي براي شهروندان ايجاد كنند!

زماني كه نخستين خبر در مورد نجات يك بچه شير در خيابانهاي شمال تهران منتشر شد اين نكته به ذهن همگان خطور كرد كه شير نجات يافته حيواني دست آموز بوده و اينكه توسط صاحب خود در خيابانها رها شده است .ماجرا اين گونه بود كه شهروندي اينكه در مسير شرق به غرب بزرگراه همت، خيابان هنگام متوجه حضور اين توله شير در فضاي سبز حاشيه بزرگراه شده بود در تماس با سامانه 125 ضمن
اطلاع‌رساني خواستار حضور سريع آتش نشانان براي گرفتن اين حيوان و انتقال آن شد.

ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران با دريافت خبر پيدا شدن اين بچه شير بلافاصله
آتش‌نشانان ايستگاه 57 را روانه محل اعلام شده کرد.آتش نشانان با سرعت عمل خود از اين برخورد احتمالي پيشگيري کردند و موفق شدند اين توله شير را گرفته و به ايستگاه خود منتقل کنند تا به مرکز نگهداري حيوانات انتقال داده شود.حرکات اين بچه شير نيز نشان مي داد كه حيواني دست آموز است .

در حالي كه اين خبر به عنوان موضوعي جالب توجه در رسانه ها منتشر شده بود،چندي بعد خبر نجات دومين بچه شير در جنگلهاي لويزان "جلب توجه عمومي"را تبديل به نوعي واهمه كرد !

راننده يك خودروي عبوري هنگام عبور از بزرگراه شهيد زين الدين متوجه حيوان بزرگي شد كه در لابه لاي درختان در حركت بود.وي در تماس با سامانه 125 موضوع را به ماموران آتش نشاني اطلاع داد.

دقايقي بعد ماموران عمليات منطقه 3
آتش‌نشاني و آتش نشانان ايستگاه 54 در محل حضور يافته و با جستجو در حاشيه جنگل لويزان تيم هاي ديگر امدادي را به كمك فراخواندند.پس از 50 دقيقه جستجو، آتش‌نشانان يك قلاده شير را كه در محل انباشت چوب ها در حاشيه جنوبي جنگل پناه برده بود، به دام انداختند.

اين شير با وزن بيش از 50 كيلوگرم دو برابر بچه شيري است كه دو روز قبل از اين حادثه در اين منطقه از سوي آتش نشان ها شكار شده بود.با انتقال اولين شير به دام افتاده به اداره محيط زيست پارك پرديسان اين شير نيز تحويل ماموران محيط زيست شد.به راستي غرش بچه شيرها در پايتخت چه معنا و مفهومي دارد؟

واقعيت امر اين است كه اين بچه شيرها
نمي‌توانند در داخل جنگلهاي لويزان به دنيا آمده و رشد كرده باشند!همان گونه كه منابع خبري اعلام كرده اند اين بچه شيرها دست آموز بوده و توسط صاحبان خود در تهران رها شده اند.به راستي رهايي چنين حيوانات خطرناكي در خيابانها و بزرگراههاي تهران چه معنا و مفهومي دارد؟آيا در صورت حمله اين حيوانات به مردم يا كودكان چه كسي مسئوليت حقوقي فجايع احتمالي را بر عهده خواهد گرفت؟
رها‌سازي بچه شيرها در تهران مي تواند براي ما يك هشدار باشد.در اين خصوص بايد با مسئله قاچاق حيوانات و نگهداري غير قانوني آنها در منازل،باغها،ويلاها و...به صورتي بسيار جدي برخورد شود.هر يك از اين حيوانات در صورتي كه مورد نظارت و كنترل قرار نگيرند مي توانند به صورت بالقوه مولد خطراتي بزرگ و جبران ناپذير در پايتخت باشند.كمترين اين خطرات مي تواند نا امن كردن محيط جنگل براي كساني باشد كه قصد دارند براي تفريح يا پياده روي و ورزش به آنجا بروند.در اين خصوص بايد ضمن‌برخورد قاطعانه با موضوع قاچاق حيوان،برخورد بسيار قاطعانه تري با نگهدارندگان حيوانات غير مجاز صورت گيرد.بديهي است كه صاحبان اين بچه شيرها با توجه به رعب و وحشتي كه در دل شهروندان ايجاد كرده اند مجرم محسوب مي شوند و بايد به جرم آنها رسيدگي شود.در اين خصوص
لازم است نخست حاشيه امني براي دارندگان و پرورش دهندگان غير مجاز حيوانات وحشي ايجاد شود تا حيوانات خود را به سازمان محيط زيست و مراجع ذيربط تحويل دهند و در وهله دوم به شدت با نگهداري حيوانات وحشي در منازل برخورد كرد.

هم اكنون اين سئوال مطرح است كه آيا به غير از دو مورد اخير بچه شير ديگري در خيابانها و مناطق جنگلي شهر رها شده است؟
همچنين بايد مشخص شود كه آيا دو بچه شير هر دو به يك صاحب تعلق داشته است يا خير؟بزرگتر بودن بچه شير دوم مي تواند نشان دهنده اين موضوع باشد كه صاحبان اين دو بچه شير يكي نبوده است.در هر حال رها كردن اين دو بچه شير در داخل شهر و در اطراف مناطق مسكوني مصداق كامل جرم محسوب مي شود.اين اقدام باعث ايجاد رعب در ميان شهروندان و خصوصا ساكنان مناطق مذكور مي شود.آيا در صورتي كه بچه شيرها بزرگتر شده و تحت تاثير شرايط جنگلي به يك شير كامل تبديل شوند كسي مي تواند از تشديد عواقب و تبعات اين مسئله جلوگيري كند؟در هر صورت نهادهاي نظارتي و اجرايي بايد با توجه به موارد مذكور هر چه سريع‌تر
اقداماتي بسيار قاطعانه عليه عوامل رهايي بچه شيرها و موارد مشابه صورت دهند.اميد است در آينده شاهد غرش دوباره بچه شيرها
در خيابانهاي تهران و ديگر شهرهاي كشور نباشيم .


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
دکتر حسين علايي:
تبعيت از آيت الله خامنه اي را افتخار مي دانم
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

حسين علايي از فرماندهان سابق سپاه پاسداران که يادداشت وي در روزنامه اطلاعات واکنش ها و انتقادات گسترده اي را در پي داشت در يادداشتي نوشت: تبعيت از آيت الله خامنه اي را افتخار مي دانم.به گزارش خبرنگار مهر، متن کامل اين يادداشت به اين شرح است:به دنبال درج مقاله اي تحت عنوان «قيام 19 دي از نگاهي ديگر» در روزنامه اطلاعات برخي از رسانه ها با طرح مسائلي زمينه سوء استفاده رسانه هاي خارجي را فراهم کردند که منجر به توسعه ابهام در اذهان دوستداران انقلاب اسلامي گرديد.به منظور رفع ابهام توضيحي در روز اربعين حسيني در رسانه هاي کشور منتشر گرديد. اما در روزهاي اخير عده اي از همرزمان و همسنگران دوران پر افتخار دفاع مقدس طي نشست هايي با اينجانب معتقد بودند کماکان ابهاماتي مطرح است. هم ايشان و هم تمامي افرادي که مرا مي شناسند و از زندگي مبارزاتي و رزمندگي اينجانب مطلعند بر اين باورند که تمامي زندگي من تعبير و مصداق تبعيت و همراهي با ولايت از آغاز مبارزات مردم بر عليه نظام ستمشاهي تا به امروز مي باشد و در اين پايبندي به تبعيت و همراهي از رکن رکين و حافظ سلامت و صحت مسير انقلاب اسلامي يعني ولايت فقيه که پس از رحلت حضرت امام خميني قدس‌سره در چهره مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي متجلي شده است را افتخار خود مي دانم و همواره بر اين اصل پاي فشرده و نجات و فلاح جامعه را در آن مي دانم. از سوي ديگر بايد يادآور شوم که ما پاسداران انقلاب اسلامي همراه و همگام باهم، همچنان در راه پر افتخار شهداي انقلاب اسلامي و جنگ تحميلي گام بر خواهيم داشت و به عضويت در سپاه که رکن اساسي دفاع از ارزش هاي انقلاب اسلامي است افتخار مي کنيم.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
سلطانيه خبر داد
هيئت عالي‌رتبه بازرسان آژانس 9 بهمن به تهران سفر مي‌کند
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

نماينده ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي گفت: هيئت عالي‌رتبه بازرسان آژانس به سرپرستي معاون مدير کل در امور پادمان 9 بهمن ماه به تهران سفر مي‌کند.علي اصغر سلطانيه نماينده کشورمان در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در گفتگو با فارس، با اشاره به سفر هيئت عالي‌رتبه‌اي از آژانس به تهران گفت: اين هيئت به سرپرستي «هرمن ناکاتس» معاون مدير کل در امور پادمان و به مدت سه روز از 9 تا 11 بهمن ماه (29 تا 31 ژانويه)، براي انجام مذاکرات و گفتگو پيرامون موضوعات مورد نظر آژانس به تهران سفر مي‌کند.وي يادآور شد: اين سفر نشاني ديگر از شفافيت در برنامه‌ها و فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و تعامل کشورمان با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي محسوب مي‌شود.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
با رأي اکثريت شوراي انقلاب فرهنگي
فرهاد دانشجو رئيس دانشگاه آزاد اسلامي‌شد
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي که امروز در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، فرهاد دانشجو با رأي اکثريت اعضاي اين شورا رئيس دانشگاه آزاد شد.به گزارش فارس، در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي بررسي تأييد رياست فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد که بعد از ظهر ديروز و به رياست محمود احمدي‌نژاد رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، فرهاد دانشجو با رأي اکثريت اعضاي اين شورا به عنوان رئيس دانشگاه آزاد انتخاب شد.فرهاد دانشجو در دومين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد که روز چهارشنبه 21 دي در دفتر هيئت امناي دانشگاه آزاد برگزار شد، با رأي اکثريت اعضاي اين هيئت به عنوان رئيس پيشنهادي دانشگاه آزاد انتخاب شده و به شوراي عالي انقلاب فرهنگي معرفي شده بود.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
رئيس بانك مركزي اروپا:
وضع كنوني بسيار خطرناك است
 
1390/10/28
  بزرگنمایی:

رئيس بانک مرکزي اروپا اعلام کرد: بحران منطقه يورو طي ماه هاي اخير وخيم شده به گونه اي که ماهيت وضعيت کنوني «بسيار خطرناک» است .«ماريو دراگي» طي يک سخنراني در پارلمان اروپا در جايگاه خود به عنوان رئيس هيئت بررسي کننده ميزان ريسک پذيري نظام يافته اروپا گفت : در وضعيت خطرناکي قرار داريم و نبايد از اين واقعيت فرار کنيم .وي افزود: وقتي ژان کلود تريشه سلف من در اکتبر گذشته در اين کميته سخنراني کرد وي ماهيت بحران فعلي را به گونه اي دانست که ابعاد نظام يافته پيدا کردند از آن زمان تاکنون اوضاع وخيم تر شده است .اين هيئت توسط اتحاديه اروپا تشکيل شده تا پس از تشخيص هرگونه مشکل در نظام مالي اروپا مقامات مربوطه بتوانند متناسب با آن عمل کنند .دراگي همچنين هشدار داد که تلاش هاي اروپا براي سخت تر کردن مقررات مالي اين بلوک در واکنش به بحران فعلي بايد فورا به مورد اجرا گذاشته شود .هشدار صندوق بين المللي پول درباره ادامه کاهش رتبه اعتباري همه کشورهاي اروپايياين صندوق اعلام کرد : اگر کشورهاي اروپايي تدابير موثري اتخاذ نکنند همه کشورهاي اروپايي اعتبار خود را از دست خواهند داد و در اين صورت با سقوط اعتبار مالي ، رکود و کاهش اشتغال مواجه خواهند شد.همزمان با افزايش دامنه بحران اقتصادي در اروپا که فرانسه را نيز در برگرفته است موسسه مطالعات آماري فرانسه در گزارش اعلام کرد : شمار خانوارهاي زير خط فقر در اين کشور سير صعودي يافته، به‌گونه اي که زندگي در فقر را براي حدود 15 ميليون نفر سبب شده است .اين موسسه تعداد بيکاران را بيش از چهار ميليون نفر اعلام کرد.در حالي که کمتر از يکصد روز به برگزاري انتخابات رياست جمهوري فرانسه باقي مانده است، موضوع بيکاري و مشکلات اقتصادي بزرگترين دغدغه دولت بويژه نيکلا سارکوزي رئيس جمهوري اين کشور است که هدف تندترين انتقادها قرار دارد.


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید