عباسپور:دولت، نه مجلس را قبول دارد، نه شورای نگهبان و نه مجمع تشخیص را
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

عباسپور:دولت، نه مجلس را قبول دارد، نه شورای نگهبان و نه مجمع تشخیص را

مجلس - خانه ملت نوشت:

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس نمی‌تواند گفتمان غیر منطقی دولت را در مورد نظام و ارکان آن بپذیرد، گفت: آنجا که دولت خطا می‌کند و خواسته انقلاب و مردم و رهبری را در پیش نمی‌گیرد مجلس باید شدیدترین برخوردها را انجام دهد.
علی عباس پور تهرانی فرد درباره انتقاد اخیر الهام از طرح سؤال از رئیس جمهور و اینکه مجلس آینده باید با گفتمان دولت همسو باشد، گفت: یک نوع همسویی با گفتمان دولت یعنی اینکه سعی شود با دولت در همه زمینه ها همکاری صورت گیرد و آنجایی که دولت اشتباه می کند نمایندگان وارد عمل شده و جلوی حرکت دولت را بگیرند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نوع دیگر همسویی با گفتمان دولت این است که ما اجازه دهیم دولت کار خود را انجام دهد و در برابر قانون شکنی های آن صدایی از مجلس برنخیزد اگر به این صورت باشد ما به قوه مقننه نیاز نداریم دولت کار خود را خواهد کرد و مجلس هم به یکی از کمیسیون های اجرایی دولت تبدیل خواهد شد.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ادامه داد: براساس قانون اساسی مجلس ما مجلس مقتدری است که با ابزارهای نظارتی خود می تواند از وزیر و رئیس جمهور سؤال کند اگر دولت تئوری هایی دارد که با روند اجتماعی کشور منطبق نیست، مجلس باید وارد عمل شود.
عباسپور به مواردی از غیر منطقی بودن رفتار دولت اشاره کرد و افزود: امروز مردم، رهبری و مجلس همه عنوان می کنند بیداری اسلامی اما رئیس جمهور می گوید بیداری انسانی این دو تفکر از یکدیگر مجزا است و نوع سیاست خارجی ما در منطقه را متفاوت خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در اینجا نظر دولت با رهبری و مردم اختلاف دارد و به این ترتیب مجلس است که باید وارد عمل شود.
عباسپور تهرانی با بیان اینکه ما در این موارد نمی توانیم همسو با گفتمان دولت در برنامه ریزی سیاسی شرکت کنیم ادامه داد: وقتی سکوت دولت را در ارتباط با مسائل اقتصادی مشاهده می کنیم وقتی ارزش پول ملی کاهش می یابد و دولت چند هفته ای کاملاً بی تفاوت عمل می کند و اجازه می دهد در ظرف کمتر از یک ماه ارزش پول ملی تقریباً به نصف برسد مجلس نمی تواند همسو با گفتمان اقتصادی دولت حرکت کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تأکید کرد: گفتمان دولت این است که خود را مرجع قانون خوب و بد می داند مجلس را قبول ندارد، شورای نگهبان و مجمع تشخیص را نیز قبول ندارد ما نمی توانیم این گفتمان دولت را در مورد نظام و ارکان آن بپذیریم و علت مخالفت مجلس با اقدامات دولت همین اختلافات است.
عباسپور تهرانی با تأکید بر اینکه مجلس باید هماهنگ با قوه مجریه حرکت کند، اضافه کرد: اما آنجا که دولت خطا می کند و خواسته انقلاب و مردم و رهبری را در پیش نمی گیرد مجلس باید شدیدترین برخوردها را انجام دهد. سؤالی که ما در مجلس از رئیس جمهور داریم سؤال بسیار ارزنده ای است و رئیس جمهور باید پاسخگو باشد؛ استفاده از این اقتدار مجلس است که پیشرفت نظام را حاصل می کند


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

فرار شیاطین سرخ از شکست/هرناندز چلسی را نقره داغ کرد

فوتبال جهان - شاگردان فرگوسن امشب در حالی که تا دقیقه 85 از چلسی عقب بودند در این دقیقه توسط خاویر هرناندز به گل رسیدند تا از یک شکست فرار کنند.

به گزارش خبر آنلاین؛در این بازی که امشب در ورزشگاه خانگی چلسی برگزار شد شاگردان ویاس بواس سه گل از حریف قدرتمند خود پیش افتادند و در حالی که فکر می کردند همه چیز تمام شده است در نهایت به کسب یک امتیاز رضایت دادند.
ایوانز ( در دقیقه 36 گل به خودی)،خوآن ماتا و لوئیز (در دقایق 46 و 50 ) برای چلسی و وین رونی ( در دقایق 58 و 69 از روی نقطه پنالتی)و خاویر هرناندز (در دقیقه 84)برای منچستر گلزنی کردند.
با نتیجه ای که در بازی امشب به دست آمد منچستری ها 55 امتیازی شدند تا با دو امتیاز کمتر نسبت به منچستر سیتی رتبه دوم جدول رده بندی لیگ برتر را به خودشان اختصاص دهند.


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

وزیر امور خارجه: ایرانیان ربوده شده در سوریه در سلامت هستند/قول​هایی برای بازگرداندن آنها داده شده

دیپلماسی - ایرنا نوشت:

وزیر امورخارجه در جمع خبرنگاران با یادآوری اینكه برای آزادی مهندسان و زائران ایرانی ربوده شده در سوریه قول‌هایی داده شد، افزود: افراد ربوده شده در سلامت هستند.
علی اكبر صالحی در پایان جلسه هیات دولت افزود : پیش از ربوده شدن 7 مهندس ایرانی در سوریه، توصیه‌های لازم به آنها شده بود اما مهندسان اعلام كردند، فعالیت‌شان برای راه‌اندازی نیروگاه برق در شهر 'حمص' كاری خیرخواهانه است كه پس از آن این اتفاق رخ داد.
وی همچنین با بیان اینكه ربایندگان متخصصان و زائران ایرانی در سوریه، در جریان واقعیت فعالیت مهندسان ایرانی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان كرد: با پیگیری‌هایی كه در حال انجام است امیدواریم آنها بزودی آزاد شوند.
وی به سوء‌استفاده و جوسازی برخی رسانه‌های خارجی در ارتباط با مهندسان و زائران ربوده شده در سوریه اشاره كرد وگفت: برخی رسانه‌های خارجی با نشان دادن كارت پایان خدمت افراد ربوده شده اعلام كردند، این مدرك نشان دهنده وابستگی نظامی آنها است!
صالحی این اقدامات را نادرست و در جهت انحراف مردم و افكار عمومی جهان دانست و گفت: بزودی دست آن ها از چنین اقدامات و جوسازی‌ها رو خواهد شد.
وی در عین حال به سفر زمینی زائران به سوریه نیز اشاره كرد و گفت: پیش از این بارها درباره حفظ مسایل امنیتی و حفاظتی برای سفر به سوریه تاكید و درخواست شده بود كه زائران از طریق زمینی به سوریه سفر نكنند.
وزیر امور خارجه با بیان اینكه برای سفر به سوریه برخی زائران توجهی به مسایل امنیتی ندارند، افزود: حفظ جان زائران واجب است و باید برای حفظ امنیت از طریق هوایی به سوریه سفر كنند


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

داستان مردی که با نیمی از بدنش زندگی می کند +عکس

سلامت - هفته نامه سلامت نوشت:

انسان‌ها به امید زنده هستند و بدون آن، زندگی‌شان دشوار می‌شود. «پنگ شیولین»، مردی است که از یک تصادف شدید جان سالم به در برد و دچار معلولیت شد، اما امیدش ر از دست نداد. او تلاش می‌کند. با شرایط جسمی‌اش کنار بیاید و خانواده‌اش را اندوهگین نکند.


شیولین، در شهر هونا چین به دنیا آمد و در سال 1995 پس از تصادف با کامیون و رد شدن آن از روی پایین تنه‌اش، بدنش به دو نیم مساوی تقسیم شد اما به طرز معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافت. گروه امداد به سرعت در منطقه حاضر شد و او را به بیمارستان بوجی در شهر شنزن منتقل کردند. در این تصادف پایین تنه بدن او کاملاً له شده و از بین رفته بود، به این دلیل 2 سال از عمرش را در بیمارستان بوجی گذراند. در طول این مدت، به علت نابودی شریان‌های حیاتی، بدن «پنگ» جراحی‌های طولانی مدت را تحمل کرد و آموخت با تیکه بر دست‌هایش بایستد.

 



پنگ در طول اقامتش در بیمارستان دست و صورتش را می‌شست و مسواک می‌زد و پس از گذشت 2 سال، پزشکان تصمیم گرفتند با ساخت‌ پاهای مصنوعی شانس راه رفتن دوباره را به این مرد جوان بدهند. برای ساخت پاها، از بدن پنگ قالب گچی لیوان مانندی ساخته شد تا قالب اصلی که از جنس فایبر‌گلاس بود، از روی آن تهیه شود. پاهای مصنوعی او از جنس پلاتین بود که به قالب پیچ می‌شد. قالب ساخته شده طوری طراحی شد که بتوان بدن پنگ را در خود جای دهد تا هنگام راه رفتن تعادلش حفظ شود.

«پنگ» مدتی در مرکز توانبخشی پکن تمرین کرد تا بتواند روی پاهایش بایستد. البته پاها هوشمند هستند و در راه رفتن به او کمک می‌کنند. پروتز‌های ساخته شده کابل اتصال دارند و دو پا را به یکدیگر وصل می‌کنند. وقتی یک از پاها به جلو حرکت می‌کند، کابل، پای دوم را به عقب هدایت می‌کند. پس از گذشت 15 سال «پنگ شیولین» با کمک عصا و این پاها راه می‌رود. دکتر لین لیو، رئیس گروهی جراحی گفت: «هم‌اکنون پنگ در سلامت کامل به سر می‌برد و هیچ مشکل خاصی ندارد و فقط ماهی یک بار برای معاینه به بیمارستان می‌آید.» این مرد 37 ساله 78 سانتی متر سوپر مارکتی را اداره می‌کند که تمم محصولاتش نصف قیمت مراکز فروش دیگر است. به این دلیل نام سوپر‌مارکتش را «مرد نصفه، کالای نصف قیمت» گذاشته است.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

فیلم پرحاشیه به جشنواره فجر می‌آید / برگزاری مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل

سینما - فیلم «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» ساخته روح‌الله حجازی در سئانس صبح روز پایانی نمایش فیلم‌های جشنواره سی‌ام فیلم فجر روی پرده خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، این فیلم در ساعت 10 صبح روز یکشنبه 23 بهمن به جای فیلم «بچگی‌تو فراموش نکن» ساخته جلال فاطمی در برج میلاد برای اهالی مطبوعات اکران می‌شود.
 
همچنین مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره عصر دوشنبه هفدهم بهمن‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
 
این مراسم از ساعت 18:30 دقیقه دوشنبه با حضور مسئولان فرهنگی و سینمایی، سینماگران و مهمانان خارجی و اهالی رسانه برگزار خواهد شد و جوایز برگزیدگان بخش بین‌الملل در بخش‌های جام جهان‌نما، جلوه‌گاه شرق، سینمای سعادت، بین‌الادیان و جایزه مصطفی عقاد اهدا می‌شود.


|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

پاسخ مطهری به الهام: دولت بعد باید تابع مجلس نهم باشد

مجلس - خانه ملت نوشت:

علی مطهری با بیان اینکه باید دولتی بر سر کار آید که تابع مجلس باشد و در ریل قانون حرکت کند، تأکید کرد: مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد و این دولت را در مسیر قانون قرار دهد. وي با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام درباره رویکرد مجلس آینده و عملکرد مجلس هشتم، گفت: نمایندگان ملت درست عکس اظهارات الهام را درباره مجلس فعلی و مجلس آینده قبول دارند.
نماینده تهران، با رد اظهارات غلاحسین الهام مبنی بر اینکه مجلس باید با گفتمان دولت همسو باشد، تاکید کرد: باید دولتی بر سر کار باشد که تابع مجلس باشد و در ریل قانون حرکت کند. مجلس نهم باید مجلسی باشد که مقابل جسارت و گستاخی دولت بایستد و این دولت را در مسیر قانون قرار دهد.
مطهری درباره انتقاد الهام از مطرح شدن سؤال از رئیس جمهوری در مجلس هشتم با تاکید بر اینکه قانون اجازه سؤال از رئیس جمهور را به نمایندگان می‌دهد، گفت: از آقای الهام باید پرسید که چرا تا این حد نسبت به سؤال از رئیس جمهور هراس دارد؟
 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هراس از سؤال از رئیس جمهوری در دل دولت موج می زند، گفت: سؤال از رئیس جمهوری یک پرسش و پاسخ و گفت‌وگو است که می‌تواند موجب تفاهم بیشتر دولت و مجلس شود و دولتی ها هم اگر معتقد هستند که دولت و رئیس جمهور در مسیر قانون حرکت می‌کند و تخلفی ندارد، چرا در حالی که باید از سؤال از رئیس جمهور استقبال کنند، تا این حد از این موضوع می‌ترسند؟
غلامحسین الهام، سخنگوی سابق دولت و از همفکران احمدی نژاد، در اظهارات روز گذشته خود با انتقاد از عملکرد مجالس هفتم و هشتم گفته بود که این مجالس دولت را به چالش کشیدند، در مجلس اصولگرا شاهد مباحثی همچون طرح سئوال از رئیس جمهور هستیم. همین مجلسی که از نظر سیاسی اصولگرا است مدام مواردی همچون طرح سئوال از رئیس قوه مجریه را مطرح می‌کند در صورتی که سئوال از رئیس جمهور در نظام ریاستی مطرح نیست. وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرده بود که مجلس نهم باید نسبت خود را با دولت نسبتی معقول و قانونی تعریف کند


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

پسر الیور استون همچنان از سینمای ایران هیچ چیز نمی‌داند

سینما - شان استون پسر الیور استون فیلمساز سرشناس آمریکایی در برنامه سینمایی «هفت» حاضر شد تا برای دومین بار بعد از حضور در ایران نشان دهد هیچ شناختی نسبت به سینمای ایران ندارد.

به گزارش خبرآنلاین، برنامه «هفت» در سومین روز برگزاری سی‌امین جشنواره فیلم فجر شنبه شب پانزدهم بهمن ماه روی آنتن رفت و در بخش مهمانان خارجی شان استون مهمان این برنامه بود.
 
استون پیش از این نیز در نشستی با حضور جمعی از اهالی رسانه، مدیر برنامه‌هایش در ایران، نادر طالب‌زاده و علی شاه‌حاتمی در ایران حاضر شده بود و نوع پاسخگویی او به سئوالات خبرنگاران و آشنا نبودنش با سینمای ایران موجب اعتراض خبرنگاران حاضر در این جلسه شد.
 
استون در برنامه «هفت» نیز با سئوال‌های مشابهی همانند آنچه در نشست خبری عنوان شده بود، مواجه شده و با فاصله سه چهار ماهه از آن جلسه همچنان پاسخ‌هایی یکسان به سئوالات داد؛ پاسخ‌‌هایی که می‌توانست به واسطه تلاش‌های ایرانیان مرتبط با پسر الیور استون تغییر یافته و حداقل او را با یکی دو فیلمساز ایرانی و آثارشان آشنایی کند.
 
شان استون در مواجهه با سئوال میزان آشنایی با سینمای ایران اعلام کرد شناختی نسبت به این سینما ندارد و از کاری از فیلمسازان ایرانی ندیده است.
 
او همچنین در مورد ساخت فیلمی از سوی الیور استون در مورد محمود احمدی‌نژاد گفت، می‌داند پدرش در مورد هوگو چاوز و فیدل کاسترو فیلمی دارد و از ساخت فیلمی در مورد احمدی‌نژاد اطلاعی ندارد.
 
استون در مورد فیلم‌هایی که ساخته گفت، فیلم آخرش در مورد اجنه است و علاقمند است در ژانر وحشت فیلم بسازد و همچنین تاکید کرد فیلم جدید او در مورد مولانا خواهد بود.
 
پسر الیور استون که در تمام طول مدت برنامه برخلاف آداب و رسوم اجتماعی و فرهنگ ایرانیان روی صندلی خود نشسته بود،‌ فیلمسازان محبوب خود را در سطح بین‌الملل چنین برشمرد: استنلی کوبریک، آکی‌را کوروساوا، اینگمار برگمان، جان فورد و جان هیوستن.
 
در میانه برنامه طبق سناریویی که در نشست مطبوعاتی نیز طراحی شده بود، مدیر برنامه‌های استون از او خواست نماد ذوالفقار حضرت علی (ع) را که در گردن دارد به دوربین نشان دهد و نکته قابل توجه اینکه از ذوالفقار آن حضرت برای وسیله‌ای جهت دور کردن اجنه نام برد.
 
استون در مورد برگزاری نشست هالیوودیسم در ایران نیز بیان کرد این تعبیر فقط در ایران به کار می‌رود و یادآور شد پدرش 30 سال است در دل هالیوود و البته به صورت مستقل فیلم می‌سازد.
 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

تذکر یارانه ای هاشمی‌رفسنجانی

احزاب و تشکل ها - رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سوق دادن یارانه‌ها به بخش تولید و امور زیربنایی می‌تواند ضمن ایجاد اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی کشور، تأثیرات بلندمدت و مؤثرتری از پرداخت یارانه نقدی به مردم داشته باشد.

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در ديدار اعضاي هيأت مديره انجمن صنايع غذايي ايران با تأكيد بر ضرورت اهميت صنايع غذايي در خوداتكايي كشور اظهار كرد: رفع مشكلات و دغدغه‌هاي بخش‌هاي توليدي به‌ويژه توليدات صنايع غذايي كه با بهداشت جسمي و ارتزاق مردم سروكار دارد، بايد در اولويت قرار گيرد.
 
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در واكنش به طرح مشكلات كارخانه‌هاي توليد صنايع غذايي كشور گفت: ناديده گرفتن و بي‌توجهي به پرداخت يارانه‌هاي بخش توليد، ضربات جبران‌ناپذيري به اين بخش وارد كرده و خواهد كرد كه اميدواريم براي رفع اين مشكل چاره‌انديشي شود.
 
هاشمي‌رفسنجاني در پاسخ به نگراني‌هاي مطرح شده در مورد خطر تعطيلي برخي مراكز توليدي گفت: تعطيلي هر كارخانه توليدي، تبعات جانبي منفي وسيعي در كل جامعه و خانواده‌ها دارد و انتظار مي‌رود با حمايت‌هاي يارانه‌اي از اين بخش، نگراني توليدگران رفع شود.
 
هاشمي‌رفسنجاني با توجه به وجود قوانين متقن و كافي براي حمايت از توليد به ويژه در بخش خصوصي، به تدوين سند چشم‌انداز 20 ساله كشور، سياست‌هاي كلي و اصلاح اصل 44 قانون اساسي كه در مجمع تشخيص مصلحت نظام تدوين و به تصويب رهبري معظم انقلاب رسيد و ابلاغ شد، اشاره كرد و افزود: اين قوانين در كنار برنامه پنج ساله چهارم كشور، راهكارهاي مناسبي براي آينده كشور ترسيم كرده است كه اگر درست اجرا شود، مشكلات كمتر خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

اجرای موفق رزم تاکتیکی در رزمایش نیروی زمینی سپاه+سردار پاکپور: واکنش ما در برابر تهدید، کوبنده و تهاجمی است

نظامی - فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان رزمایش 'حامیان ولایت' نیروی زمینی سپاه، از اجرای موفق تمام مولفه‌های رزم تاکتیکی در این رزمایش خبر داد.

سردار سرتيپ پاسدار محمد پاکپور در پايان رزمايش "حاميان ولايت"، با مثبت ارزيابي کردن روند اجراي اين رزمايش گفت: در اين رزمايش تمامي مولفه‌هاي دکترين رزم تاکتيکي تکاور و هوابرد نيروي زميني سپاه با موفقيت به اجرا درآمد.
 
وي افزود: تمام عمليات‌هاي آفندي و پدافندي از جمله عمليات‌هاي دفاعي مختلف، کمين به ستون‌هاي زرهي و مکانيزه دشمن، عمليات‌هاي شبانه، هلي‌برن و ضد هلي‌برن، عمليات چتربازي و اسلينگ ادوات و بارريزي در اين رزمايش به خوبي و با موفقيت تمرين شد.
 
فرمانده نيروي زميني سپاه همچنين با اشاره به پيام رزمايش "حاميان ولايت" اظهار كرد: پيام ما در اين رزمايش براي همسايگان، صلح و دوستي و براي دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي، عاقلانه عمل کردن است.
 
پاكپور در پايان، با تاکيد بر اينکه "پاسخ ما در برابر هرگونه تهديد و تعرض دشمن کوبنده و قاطع خواهد بود"، خطاب به ملت ايران گفت: رزمندگان جان‌برکف سپاه پاسداران، آمادگي هرگونه جانفشاني و فداکاري در راه امنيت کشور و پاسداري و دفاع از آرمان‌ها و ارزشهاي انقلاب اسلامي را دارند.
 
بر اساس اين گزارش، رزمايش "حاميان ولايت" نيروي زميني سپاه که از صبح روز شنبه در منطقه عمومي جنوب کشور آغاز شده بود، بعدازظهر امروز (يکشنبه) با عمليات بارريزي هوابرد و هلي‌برن پايان يافت.
 
فرمانده نيروي زميني سپاه گفت: جمهوري اسلامي ايران آغازکننده هيچ جنگي نخواهد بود اما واکنش ما صرفا کوبنده و تهاجمي است. نيروي زميني سپاه قدرت اجراي عمليات‌هاي بازدارنده را دارد و عکس‌العمل ما سريع و انبوه بر روي اهداف دشمن خواهد بود.
سردار سرتيپ پاسدار محمد پاکپور همزمان با آغاز مرحله اصلي رزمايش "حاميان ولايت"، هدف اصلي از برگزاري اين رزمايش را ارتقاء آمادگي يگان‌ها به منظور مقابله با هرگونه تهديد خواند و گفت: در اين رزمايش بخشي از توانمندي‌ها و نوآوري‌هاي نيروي زميني‌ سپاه در تمامي ابعاد به نمايش درمي‌آيد.
 
وي رزمايش "حاميان ولايت" را از سلسله رزمايش‌هاي تخصصي نيروي زميني سپاه دانست و تصريح کرد: تمرين عمليات‌هاي متناسب با تهديدات آني در شرايط نبرد ناهمطراز، از اهداف رزمايش حاميان ولايت است. در اين رزمايش، آمادگي‌هاي اطلاعاتي و عملياتي يگان‌ها به منظور برقراري امنيت نيز تمرين مي‌شود.
 
فرمانده نيروي زميني سپاه با تشريح فعاليت‌هاي مختلف اين نيرو در رزمايش حاميان ولايت، اظهار كرد: پس از ستون‌کشي يگان‌ها با روش‌هاي خاص از پادگان تا منطقه رزمايش، عمليات‌هاي دفاعي مختلف، عمليات دفاع متحرک و عمليات هلي‌برن و ضد هلي‌برن به اجرا درمي‌آيد. اجراي کمين به ستون‌هاي زرهي و مکانيزه دشمن، اجراي عملکرد چتربازي اسلينگ ادوات و عمليات‌هاي شبانه نيز از جمله اقدامات مهم رزمايش "حاميان ولايت" است.

 


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

تازه ترین تهدید روسیه از راه رسید

اروپا - ایرنا نوشت:

'دمیتری راگوزین' معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی، ناتو را تهدید كرد كه مسكو سپر دفاع هوایی موثر و كارامدی برای مقابله با سپر دفاع موشكی این سازمان ارائه می كند.
به گزارش ایرنا، راگوزین روز یكشنبه در پایگاه اینترنتی خود نوشت كه نشست امنیت جهانی در مونیخ در زمینه دستیابی به توافقی برای ساخت سامانه دفاع موشكی اروپایی شكست خورد.
معاون نخست وزیر روسیه در امور دفاعی كه تا یك ماه پیش نماینده تام الاختیار این كشوردر ناتو بود،با اشاره به اظهارات اخیر دبیركل ناتو مبنی بر نیاز اروپا به ادامه ساخت سپر دفاع موشكی برای دفاع از مردم این قاره افزود: بر این اساس ما نیز نیاز به توسعه چنین سیستمی برای دفاع از مردم روسیه در برابر تهدیدهای شما داریم و از این بابت در مقابل مردم خود مسوولیم.
وزیر امور خارجه روسیه نیز دیروز با هشدار به مقامات ناتو مبنی بر اقدام یكجانبه این سازمان در استفاده از پدافند موشكی،گفت: هنوز هیچ پیشرفتی در حل دعوا بر سر این موضوع حاصل نشده است.
'سرگئی لاوروف' كه به منظور شركت در چهل و هشتمین نشست امنیتی مونیخ در آلمان به سر می برد، روز شنبه در محل برگزاری این نشست بین المللی،درمورد وضعیت همكاری این كشور با ناتو در موضوع سپر دفاع موشكی، گفته بود: من هیچ امكانی نمی بینیم تا زمانی كه نگرانی های مشروع ما نادیده گرفته می شود، در این مسئله پیشرفتی حاصل شود.
طرح سپر دفاع موشكی آمریكایی در قاره اروپا در ماه های اخیر به دلیل بی توجهی كامل غرب به نگرانی ها و دغدغه های روسیه به نقطه افتراق اصلی میان مسكو و غربی ها به سركردگی كاخ سفید تبدیل شده است.
غرب به بهانه تهدید موشكی كشورهای اوپایی از سوی برخی كشورها اقدام به استقرار گام به گام سپر دفاع موشكی خود درمجاورت مرزهای اروپایی روسیه می كند و مسكو این اقدام را تهدیدی برای امنیت نیروهای راهبردی موشكی هسته ای خود تلقی می كند.


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید