برداشت یارانه نقدی از ابتدای روز چهارشنبه ۱۹ بهمن
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

برداشت یارانه نقدی از ابتدای روز چهارشنبه ۱۹ بهمن

اقتصاد کلان - بر اساس گفته های مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در میانه بهمن، یارانه نقدی ماه جاری روز سه شنبه 18 بهمن به حساب مردم واریز می‌شود.

گفتنی است یارانه نقدی بهمن ماه نسبت به ماه های قبل هیچ تغییری نکرده است و بر این اساس یارانه نقدی به ازای هر نفر ماهانه 45 هزار و 500 تومان است. نکته قابل توجه اینکه روز سه شنبه 18 بهمن 90 یارانه بهمن ماه به حساب مردم واریز و از ابتدای روز چهارشنبه 19 بهمن قابل برداشت خواهد بود.

لازم به ذکر است پرداخت یارانه نقدی از آذرماه سال 89 شروع شد و چهاردهمین دوره واریز یارانه نقدی در بهمن‌ماه خواهد بود.

 


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

کدام را انتخاب می کنید؟استقلال یا دلار؟+ جدول

خاورمیانه - مصری ها حفظ استقلال را به دریافت کمک مالی از امریکا ترجیح می دهند.

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ از هر 10 مصری 7 نفر در ماه دسامبر سال 2011 میلادی با ادامه کمک های امریکا به این کشور مخالفت کردند. همین میزان هم مخالفت خود را با کمک مستقیم امریکا به نهادهای اجتماعی و مدنی اعلام کرده اند. این مخالفت مردمی که انقلاب مصر را شکل دادند با کمک های امریکا می تواند چالشی جدی در برابر پارلمانی باشد که نخستین انتظار رای دهندگان از آن بهبود شرایط اقتصادی است. مصر یک سال پس از انقلاب با بیشترین مشکلات اقتصادی و افت سطح زندگی عمومی دست و پنجه نرم می کند.این بی ثباتی سیاسی مولود بالا رفتن نرخ بیکاری در مصر شده و پرداخت حقوق کارمندان را هم با چالشی جدی مواجه کرده است.


 

پیش از این در ماه ژانویه سال جاری میلادی یک مقام ارشد امریکایی در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس اعلام کرده بود که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد برای احیای اقتصاد مصر پس از روزهای برکناری حسنی مبارک و تجربه انقلاب در این کشور به مصر کمک های مالی قابل توجهی بکند. کنگره امریکا کمک 1 میلیارد دلاری به ارتش را تصویب کرده و مساله کمک اقتصادی 250 میلیون دلاری به قاهره هم مهر تصویب را دریافت کرده است. البته امریکایی ها پیش شرط هایی را به این کمک های مالی الصاق کرده اند که یکی از آنها بحث به رسمیت شناخته شدن معاهده کمپ دیوید توسط دولتمردان جدید مصر است. برخی فعالان انقلابی مصر اعتقاد دارند که این پیش شرط ها استقلال مصر را زیر سوال می برد.


مصری ها به دریافت کمک از کشورهای عربی بیش از غربی ها علاقه دارند. پیش از این رهبران شورای نظامی و سیاسی مصر با دریافت کمک مالی از صندوق بین المللی پول مخالفت کردند. در شرایطی که انقلابیون نتوانند اوضاع اقتصادی در مصر را بهبود ببخشند به زودی در گرداب سختی گرفتار خواهند شد. جذب سرمایه گذارهای خارجی نخستین اولویت دولت جدید است. 

مصری ها اخیرا نسبت به عدم دریافت کمک های مالی وعده داده شده از سوی دوستان عرب خود گلایه هایی ابراز داشته اند. به عنوان مثال عربستان وعده کمک 3 میلیارد دلاری را داده اما تنها 500 میلیون دلار را پرداخت کرده است. قطر نیز از وعده 3 میلیارد دلاری خود همین رقم 500 میلیون را به حساب مصری ها واریز کرده است. امارات متحده عربی هم تا کنون یک دلار هم از وعده 3 میلیارد دلاری خود را پرداخت نکرده است.

 


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

شیوه جدید استقلالی ها برای کنفرانس مطبوعاتی/ مظلومی نشست ؛ فریبا حرف زد+ گزارش تصویری

لیگ برتر - پرویز مظلومی به سالن کنفرانس مطبوعاتی رفت اما مصاحبه نکرد.

نمایش اسلاید
 
 
پرویز مظلومی که بیمار بود به سالن کنفرانس رفت اما حرفی نزد و بهتاش فریبا به سئوالات پاسخ داد

به گزارش خبرآنلاین ؛ مظلومی که در بازی استقلال با پرسپولیس به شدت سرما خورده بعد از 4 روز هنوز ، بهبود پیدا نکرده است. او در بازی با سایپا ، 90 دقیقه روی نیمکت نشست و سعی کرد تکان نخورد. بعد از بازی هم صدایش به سختی در می آمد اما از ترس جریمه سازمان لیگ ، با حال بیمارش به سالن کنفرانس مطبوعاتی آمد ، در کنار بهتاش فریبا نشست و سخنی هم به زبان نیاورد


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

پدر انیمیشن ایران درگذشت

سینما - مهر نوشت:

اسفندیار احمدیه بانی انیمیشن در ایران از دنیا رفت.

سینا احمدیه فرزند اسفندیار احمدیه با تایید خبر درگذشت او گفت: «استاد احمدیه عصر روز دوشنبه در سن 83 سالگی بر اثر بیماری اختلال خونی در بیمارستان سجاد تهران درگذشت.»
وی اضافه کرد: «مراسم تشییع پیکر ایشان به احتمال زیاد صبح پنجشنبه ساعت 10:30 از خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.»
استاد اسفندیار احمدیه متولد 1307 در محله پامنار تهران بود. او به مدت دو سال از 1324 تا 1326 در نزد استاد علی اصغر پتگر به تعلیم نقاشی پرداخت. سپس در سال 1326 به هنرستان کمال الملک رفت و از حضور بزرگانی چون اسماعیل آشتیانی، محمود اولیا و حسین شیخ بهره گرفت.

احمدیه به علت شاگردی در نزد شاگردان کمال‌الملک و نیز به علت همفکری با این جریان مهم نقاشی معاصر ایران، در امتداد منطقی مکتب کمال الملک قرار گرفت.
وی در واقع بانی و پدر انیمیشن ایرانی بود که در سال 1336 با ساخت دو فیلم «ملانصرالدین» و «قمر مصنوعی» نام خود را به عنوان بنیانگذار نقاشی متحرک در ایران به ثبت رساند. احمدیه این دو فیلم را با مداد طراحی کرد و به مدت دو دقیقه به حرکت در آورده بود. کارگردان فیلم «قمر مصنوعی» یک ارمنی به نام پطروس پالیان بود.
احمدیه در سال‌های پایانی دهه 30 و سال‌های آغازین دهه 40 آثار زیادی در زمینه نقاشی متحرک به وجود آورد که از آن جمله می‌توان اشاره کرد به طراحی و نقاشی و کارگردانی فیلم «اردک حسود» در سال 1341، طراحی و نقاشی و کارگردانی فیلم «خوشه گندم» در سال 1342، نقاشی فیلم «خروس بی محل» و نقاشی فیلم «بادبادک به کجا می روی؟» به کارگردانی افخم ماکویی.
استاد احمدیه علی‌رغم کهولت سن تا روزهای پایانی عمر همچنان در مرکز آفرینش‌های هنری صبا به تولید انیمشین مشغول بود.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

رئیس مجلس:لیست های انتخاباتی متنوع خوب است/تنگ نظری در حوزه سیاست مضر است

مجلس - رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات توصیه کرد: باید فضای رقابت اخلاقی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی بامداد سه شنبه در برنامه تلویزیونی پارک ملت با تاکید بر اینکه«تنوع سلایق به نفع جمهوری اسلامی است» گفت: تنگ نظری در حوزه سیاست مضر است.
وی با اشاره به اینکه تنوع لیست ها می تواند وجود داشته باشد افزود: اصرار بر اینکه همه یک گونه بیاندیشند غلط است. لیست های متنوع برای کشور خوب است.
 وی تصیح کرد: مهم این است که به نظرات هم احترام بگذاریم
لاریجانی با اشاره به اخلاق سیاسی شهید مطهری ایشان را یک «انقلابی معقولِ معتدل» معرفی کرد و افزود: معتدل بودن به این معنی است که امورات باید بر اساس آرامش پیش برود.
رئیس مجلس در پسخ به اینکه خود را هنوز انقلابی می دانید گفت: من هنوز خودم را انقلابی می دانم. انقلاب یک پروسه است. انقلاب جان‌دار است و جامد نیست. انقلاب یک مرحله اش فروپاشی نظام قبلی است، مرحله دیگر آن ایستادن در برابر آمریکا است. انقلاب اسلامی ایستا نیست و به سوی مدینه فاضله حرکت می کند.
وی ضمن مقایسه انقلاب اسلامی و انقلاب های پرولتاریایی گفت: انقلاب اسلامی تک ساحتی نیست و یک فرایند است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اسلام خانه نشین جذابیت ندارد اظهارداشت: اسلامی که درک اسلام و سنت و عقل گرایی در آن باشد اسلام جذابی است. 
لاریجانی در ادامه با اشاره به جامع الاطراف بودن اسلام گفت: شهید مطهری می گویند یکی از عللی که دولت‌ها به سمت فروپاشی می روند به این دلیل است که بر روی یک ارزش متمرکز می شوند و ارزش‌های دیگر را نمی بیند. مثلا در حوزه آزادی متمرکز می شود و حوزه های دیگر را نمی بیند.


|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

نماینده بخش تولید سامسونگ در کافه خبر/ سوال شما چیست؟

بازرگانی - نماینده بخش تولید سامسونگ در ایران و رییس مجمع واردات روز سه شنبه در کافه خبر حضور پیدا می کند.

محمدحسین برخوردار، نماینده بخش تولید سامسونگ در ایران که عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران نیز هست در کافه خبر حضور پیدا می کند تا در رابطه با تیزر تبلیغاتی و ضدایرانی که در آن یک محصول تبلت شرکت سامسونگ تبلیغ شده است توضیح دهد. 

همچنین بررسی تراز تجاری ایران نیز از دیگر بحث هایی است که با این عضو اتاق بازرگانی مطرح خواهد شد.

گفتنی است کاربران خبرآنلاین می توانند سوال های خود از  محمد حسین برخوردار را با درج نظر در انتهای همین خبر مطرح کنند.


|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

لیست نهایی جبهه متحد اصولگرایان در تهران + عضویت یا نزدیک بودن به تشکل ها

انتخابات - جبهه متحد اصولگرایان آنچنان که پیش از این نیز اعلام کرده بود، در روز 17 بهمن ماه لیست نهایی خود را منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، پس از انتشار لیست 27 نفره​ای که شب گذشته منتشر شد، در جلسات امروز این جبهه، سه نفر باقی​مانده برای لیست تهران نیز برگزیده شدند.
آنچه در پی می​آید اسامی 30 نفر نماینده منتخب جبهه متحد اصولگرایان برای پایتخت در آستانه انتخابات مجلس نهم است که حمایت هر یک از اضلاع آن از نامزدها را نیز نشان می​دهد:
 
اسامی اعلام شده
جامعه روحانیت مبارز
جبهه پیروان
جمعیت ایثارگران و
جمعیت رهپویان
مستقل یا نامشخص
غلامعلی حدادعادل
 
 
*
 
محمدحسن ابوترابی
*
 
 
 
احمد توکلی
 
 
 
 *
محمدرضا باهنر
 
*
 
 
حسین فدایی
 
 
*
 
علیرضا زاکانی
 
 
*
 
غلامرضا مصباحی​مقدم
*
 
 
 
محسن کازرونی
*
 
 
 
حجت​الاسلام میردامادی
*
 
 
 
زهره الهیان
 
 
 *
 
فاطمه رهبر
 
*
 
 
الهام امین​زاده
 
*
 
 
لاله افتخاری
 
*
 
 
اسماعیل کوثری
 
 
*
 
اسدالله بادامچیان
 
*
 
 
الیاس نادران
 
 
*
 
علیرضا مرندی
 
*
 
 
پرویز سروری
 
 
*
 
حسین نجابت
 
 
*
 
 
محمدنبی حبیبی
 
*
 
 
علی اصغرخانی
 
 
 
 *
مجتبی رحماندوست
 
 
*
 
مسعود میرکاظمی
 
*
 
 
زهره طبیب​زاده
 
 
 
 *
حسین مظفر
 
*
 
 
محمود فرشیدی
 
*
 
 
نبی رودکی
 
 
 
 *
حسن غفوری​فرد
 
*
 
 
حسین ابراهیمی
*
 
 
 
حجت​الاسلام انصاریان
*
 
 
 
 


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

نوسان نرخ ارز، صدای شرکت های کشتیرانی را درآورد

صنعت - در پانزدهمین نشست کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی تهران، برخی از نمایندگان شرکت های کشتیرانی از مشکلات نقل وانتقال کرایه های حمل گلایه کردند.

ابتدا،غلامحسین امیری، کارشناس این کمیسیون گفت:مشکل اینجاست که صاحبان کالا و شرکت های کارگزاری حمل و نقل در ارتباط با یکدیگر، شفاف عمل نمی کنند.
در همین حال بهروز دولتشاهی، رییس انجمن کشتیرانی رشته کلام را به دست گرفت تااز چالش های گریبانگیر صنعت حمل ونقل دریایی سخن بگوید:اعضای انجمن کشتیرانی، چندین بار در روزهای اخیر، گردهم آمده اند تا پیرامون مشکلات نقل وانتقال ارز که به معضل بزرگی برای واردات تبدیل شده، چاره اندیشی کنند که البته به نتیجه مشخصی دست نیافتند.او گفت:شرکت های کشتیرانی کرایه ای را که به صورت ارز دریافت می کنند باید به بانک ها بفروشند و برای تهیه ارز نیز به بازار آزاد مراجعه کرده و ارز مورد نیاز خود را با نرخ هزار و 880 تومان یا هزار900 تومان خریداری کنند.
سیده فاطمه مقیمی، نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات نيز با اشاره به توافق اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران با رییس کل بانک مرکزی در نشست صبحانه اتاق تهران گفت: قرار بود کارگروهی تخصصی ایجاد شود تا معضل نقل و انتقال ارز در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرد. او خواستار پیگیری تشکیل این کارگروه شد و گفت:برخلاف این تصور، هزینه شرکت ها نیز تحت تاثیر نوسان ارز افزایش یافته است.
درهمین حال علی میرعبداله، عضو انجمن حق العمل کاران گمرکی، با اشاره به مصوبه کمیسیون حمل و نقل درباره سپرده های مربوط به حق توقف که در حضور نمایندگان صاحب کالا و نمایندگان کشتیرانی مورد توافق قرار گرفت، گفت:به نظرمی رسد، موضوع بیمه در آینده ای نزدیک به نتیجه نرسد؛ بنابراین،هرچه زودتر باید به این تفاهم برسیم که تا شکل گیری نظام بیمه دراین حوزه، شرکت های کشتیرانی دست کم به جای سپرده های نقدی، چک بپذیرند. صفدر سلامي، ديگر عضو اين اتحاديه نيز با تاييد سخنان ميرعبداله،خواستار تسريع در اجراي مصوبه كميسيون حمل و نقل شد.
فرهاد فزونی، کارشناس کمیسیون حمل ونقل نیزگفت: قوانین کشور برای دوران تحریم نوشته نشده است و این موضوع موجب گرفتاری بخش خصوصی شده است. درچنین شرایطی اگر کارگروهی برای بررسی واحصای قوانین دردسر ساز در فضای کسب وکار ایجاد شود بسیار راهگشا خواهد بود.


|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

۵۰ درصد لیست جبهه ایستادگی تهران قطعی شد/سر لیست تهران مشخص نیست

انتخابات - پانا نوشت:

ابولقاسم رئوفیان  رییس ستاد انتخابات جبهه ایستادگی گفت: در جلسه شب گذشته این جبهه 15 نفر برای لیست تهران قطعی شدند و بقیه این لیست تا 25 بهمن اعلام خواهند شد.
وي درباره سرلیست انتخاباتی جبهه ایستادگی در تهران تاکید کرد: هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده، اما جبهه ایستادگی تلاش می کند تا 25 بهمن ماه لیست انتخاباتی خود را هم در تهران و هم در شهرستان ها تکمیل و اعلام کند.
دبیرکل حزب ایران زمین درباره شانس جبهه ایستادگی در انتخابات، تحلیل های موجود درباره سبد رای جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری را رد کرد و گفت: معتقد به این تحلیل ها نیستم و فکر می کنم امروز مردم از درگیری های سیاسی و بداخلاقی های انتخاباتی و تخریب ها خسته شده اند و در پی مجموعه هایی هستند که اخلاق و معنویت رکن اساسی آن ها است و جبهه ایستادگی ایران اسلامی معنویت و اخلاق را لازمه فعالیت سیاسی به ویژه فعالیت انتخاباتی می داند و معتقد است معنویت و اخلاق باید گفتمان غالب این جبهه باشد.
برخی از تحلیلگران معتقدند در انتخابات پیش رو جبهه متحد اصولگرایان به دلیل حضور افراد شناخته شده در فهرست این جبهه شانس بیشتری در شهرهای بزرگ دارد درحالیکه جبهه پایداری به دلیل فعالیت و برنامه ریزی درون شهرستان ها می تواند در شهرهای کوچک از جبهه متحد اصولگرایان سبقت بگیرد.
رئوفیان تصریح کرد: رای مردم به فهرست جبهه ایستادگی ایران اسلامی رای به اخلاق و معنویت توام با سیاست است زیرا امروز این خلاء در جامعه ما وجود دارد


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

دولت و مجلس: به فرزندان ازدواج​های دو ملیتی، تابعیت نمی​دهیم اما حق اقامت شاید

خانواده - نمایندگان مجلس در جلسه علنی سه شنبه 18 بهمن خود کوشیدند که تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج​های دو ملیتی، را روشن کنند.

به گزارش خبرآنلاین، این طرح را ماه​ها پیش زهره الهیان نماینده تهران ارائه داده بود. طرحی که در بطنش به دنبال احقاق حقوق فرزندان زنان ایرانی​ای بود که با اتباع افغان یا عراق ازدواج کرده​اند و این فرزندان در ادامه تحصیل، اشتغال و حتی دریافت یارانه مشکل دارند و از حقوق اجتماعی برخوردار نیستند. طراحان این طرح در نظر داشتند که تابعیت این فرزندان که تنها مادرانشان ایرانی هستند، ایرانی به شمار رود.
امین حسین رحیمی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی از مذاکرات این کمیسیون با مسئولان اطلاعاتی و امنیتی کشور سخن گفت و از نظر مخالف انها با اعطای تابعیت ایرانی به این فرزندان خبر داد. اما به گفته وی، الهیان پس از این موضوع با مسئولان وزارت کشور وارد مذاکره شده و نظر موافق این وزارتخانه برای اعطای حق اقامت به این افراد را اخذ کرده است. به این ترتیب اگرچه به چنین فرزندانی حق تابعیت ایرانی داده نمی​شود اما اجازه اقامت اعطا می​شود.
رئیس مجلس باتاکید بر اینکه این موضوع مهمی است خواستار توجه نمایندگان به مذاکرات و ارائه رای به آن شد. یکی از نمایندگان موافق هم ادامه داد که فرزندان اینگونه ازدواج​ها از افراد ضعیف جامعه​اند که حتی یارانه هم نمی​توانند بگیرند.
اما موسی قربانی که مخالف این طرح بود که می​گفت: این فرزندان تا سن 18 سالگی از همه امکانات برابر با فرزندانی با تابعیت ایرانی برخوردارند و اگر مشکل، عدم اشتغال آنهاست باید فکر دیگری برای آنها بکنیم. مضاف بر اینکه 18 سال به بالا آنها خودشان باید تابعیتشان را تعیین کنند و نمی توان بر آنها الزامی قائل شد.
الهیان و نماینده دولت پاسخ وی را دادند که اگرچه در قانون حقوق اجتماعی برای اینگونه فرزندان در نظر گرفته شده اما عملا آنها از این حقوق محرومند. به گفته نماینده وزارت کشور، نگرانی نهادهای امنیتی از حضور این افراد در کشور در راستای انجام اقدامات جاسوسی و خلاف امنیت ملی است . این مشکل را با سلب تابعیت آنها می توان رفع کرد اما می توان به آنها اجازه اقامت داد.
نهایتا نمایندگان با کلیات این طرح دال بر اعطای حق اقامت به فرزندان زنان ایرانی که با مردان غیر ایرانی ازدواج کرده​اند، موافقت کردند. اما تا این طرح به کمیسیون قضایی برگردد و به صحن علنی بازگردد مشخص نیست که چه حقی به این افراد اعطا شود.


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید