حدادعادل اظهارات منتسب به وی در رسانه​های خارجی را تکذیب کرد/موج دروغ​پردازی علیه من آغاز شده است
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

حدادعادل اظهارات منتسب به وی در رسانه​های خارجی را تکذیب کرد/موج دروغ​پردازی علیه من آغاز شده است

مجلس - رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه اصلا در جمع هادیان سپاه حضور نداشته و سخنرانی نکرده است، اظهارات منتسب به وی در رسانه​های خارجی را تکذیب کرد.

به گزارش خبرآنلاين، غلامعلي حدادعادل در نطق امروز خود گفت: اين روزها در آستانه انتخابات، از سوي برخي محافلي که غالبا از خارج از کشور هدايت مي​شوند، موج دروغ پردازي برنامه​ريزي شده​اي عليه من آغاز شده است. در برخي رسانه​هاي خارجي اظهاراتي از سوي من در جمع هاديان سپاه گفته شده که قويا آن تکذيب مي​کنم. من اصلا در چنين جمعي حضور نداشته و سخنراني نکرده​ام. حرف​هايي که به نقل از من راجع به امام گفته شده است، به هيچ وجه صحت ندارد.
او نطق خود را با تبريک دهه فجر آغاز کرد و از اشعار اقبال لاهوري درباره قيام مردم ايران عليه نظام طاغوت ياد کرد مبني بر اينکه «مي​رسد مردي که زنجير غلامان بگسلد».
وي در ادامه به کساني که بر اساس سکولاريسم به پيروي از غرب، دم از جدايي دين از سياست مي زنند؛ گفت: جامعه ما بر پايه دين اداره مي​شود و مردم ما دين مدارند. از اين رو اين تقاضاهاي آنها، خلاف مردم سالاري و رويه مرسوم و معمول در ايران است و برخلاف ادعاي دموکراسي​خواهانه آنهاست. چرا که مردم ما دين​مدارند.
به گفته اين عضو فراکسيون اصولگرايان، نسخه​اي که غرب براي ايران تجويز مي​کند همان نسخه​اي است که براي مسيحيت در اروپا تجويز کرده است که دين در کليسا زنداني شده و پاپ در واتيکان محبوس است.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         مردم ما در جنگ تحميلي که توطئه​اي جهاني عليه نظام ما بود، از جان گذشتند اما از جمهوري اسلامي نگذشتند.
·         خدا را شکر مي کنيم که نعمت استقلال را به ما ارزاني داشت و نعمت آزادي و احساس خود باوري و تاثير گذاري در اداره کشو را به ما بخشيد. خدا را شکر مي​کنيم که چراغ بيداري اسلامي را به دست ملت ايران در جهان اسلام برافروخت.
·         روز جمعه که رهبر معظم انقلاب نماز جمعه را در تهران اقامه کردند، نه فقط ميليون​ها مردم تهران چشم به دهان ايشان دوخته بودند که عموم مردم ايران با تن و جسم و جان خويش در آن نماز حضور داشتند. مسلمانان بيدار دل و بپاخاسته از سراسر جهان اسلام دل به آن سخنان دوخته بودند. چرا که حرف دل آنها را رهبري ما صادقانه و شجاعانه به زبان آوردند.
·         در چنين وضعي عصبانيت قدرت​هاي سلطه گر از ملت ايران و دشمني​شان با رهبر انقلاب بيشتر مي​شود. هر ديکتاتوري که سقوط مي کند و هر انتخاباتي که با پيروزي اسلام گرايان به سرانجا مي​رسد آتش خشم آمريکاييان را بيشتر مي کند و طبيعي است که بر تحريم​ها و تهديدهايشان مي افزايند. اما ملت ما قدر نظام را مي داند.
·         ملت با بصيرت ما در راهپيمايي باشکوه 22 بهمن شرکت کرده و 20 روز بعد پاي صندوق​هاي راي انتخابات مجلس نهم حضور مي​يابند و به نداي رهبر عزيز خود که خواستار حضور دشمن شکن مردم هستند، پاسخ مي​دهند.


|
امتیاز مطلب : 28
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

کاربران خبرآنلاین نظر دادند: ارز گران، نمی تواند توریست خارجی به ایران بیاورد

گردشگری - معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفته گران شدن ارز می تواند تا 30 درصد گردشگران خارجی را به ایران بکشاند.

به گزارش خبرآنلاین، درواقع او گفته گردشگری ایران برای خارجی ها ارزانتر شده و به همین دلیل توریست های خارجی ایران را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند. این درحالی است که در ایران، زیرساخت های مناسبی برای گردشگری وجود ندارد، هرچند که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تلاش های زیادی برای کشاندن گردشگران خارجی به ایران داشته است.

کاربران خبرآنلاین در نظر سنجی درباره تاثیر ارز بر حضور گردشگران خارجی در کشور، با رای بالایی، عقیده معاون سازمان میراث فرهنگی را رد کرده اند.

تا ساعت 12 ظهر سه شنبه، 18 بهمن 90، 6700 نفر در این نظر سنجی شرکت کردند و بیش از 88 درصد تاثیر مثبت ارز بر حضور بیشتر گردشگران خارجی را رد کرده اند. در مقابل کمتر از 12 درصد کم شدن ارزش پول ملی را موثر بر حضور گردشگران خارجی می دانند.

برای شرکت در این نظرسنجی می توانید به صفحه نخست خبرآنلاین مراجعه کنید. همچنین نظر خود درباره تاثیر دلار گران بر افزایش توریست خارجی در ایران را در بخش نظرات همین خبر برای ما بفرستید.

 


|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

لاریجانی: باید پاسخ درخوری به رفتار غیرعقلانی اروپا داده شود/احتمال مهلت ۱۰ روزه مجلس به اروپا

مجلس - نمایندگان مجلس دو طرح دو فوریتی برای مقابله با تحریم نفتی ایران از سوی اروپا ارائه داده​اند که در نوبت بررسی در صحن علنی است.

به گزارش خبرآنلاين، يکي از نمايندگان با اشاره به تجمع روز گذشته جمعي از دانشجويان مقابل مجلس، اظهار داشت: خواسته آنها اين بود که مجلس اقدامي انقلابي در تحريم فروش نفت به اروپا انجام دهد.
وي با اشاره به اينکه نمايندگان دو طرح دوفوريتي براي اين منظور تدوين کرده​اند، افزود: همانطور که مي​بينيد کشورهاي اروپايي به تازگي متوجه اشتباه خود در تحليل و تصميمشان شده​اند. کما اينکه سفراي فرانسه و سوئيس و آلمان با دست پاچگي با وزير نفت ايران ديدار داشته​اند. ما بايد پاسخي قاطع به آنها بدهيم. در اين طرح​ها ايران با پيش دستي، اين تحريم​ها را زودتر عملياتي مي​کند و در عين حال مهلتي 10 روزه به اروپا داده مي​شود تا از تصميمشان برگردند.
علي لاريجاني در پاسخ به وي گفت: نمايندگان نگاه دقيقي به اين موضوع دارند. کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي هم فعال شده است. قطعا لازم است که در مورد رفتار غير عقلاني اروپا، پاسخ درخوري داده شود. اميدواريم که اين کميسيون با سرعت بيشتري اين موضوع را بررسي کند.


|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

۱۱ زائر ایرانی ربوده شده در سوریه آزاد شدند

حوادث - مهر نوشت:

منابع خبری ترک از آزادی 11 زائر ایرانی که اخیرا در جریان سفر به سوریه ربوده شده بودند خبر دادند.
مخالفان مسلح سوری موسوم به "ارتش آزاد سوریه" در بیانیه ای تاکید کردند که با میانجیگری مقامات ترک، 11 زائر ایرانی را که اخیرا ربوده بودند آزاد کرده اند. در بیانیه ای این گروه از مخالفان مسلح سوری ادعا شده که آنها با مردم ایران دشمنی ندارند و تنها نسبت به موضع حمایتی از نظام اسد انتقاد دارند.

خاطرنشان می شود منابع خبری روز چهارشنبه گذشته از ربوده شدن 11 زائر ایرانی در جریان حرکت اتوبوس حامل آنها از مسیر حماه به دمشق خبر داده بودند. مخالفان مسلح در این حادثه با ورود به اتوبوس حامل ایرانیان 11 زائر را ربوده بودند.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

رای مجلس به گرانی خدمات پروازی؛خدمات پروازهای داخلی و خارجی گرانتر شد

بازار مالی - صبح امروز طرحی در مجلس مطرح شد که اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده نام داشت و به افزایش قیمت خدمات فرودگاهی ​انجامید.

به گزارش خبرآنلاین، کمیسیون عمران مجلس معتقد بود که از زمان تصویب قانون برنامه سوم تا کنون یعنی طی حدود 10 سال گذشته، نرخ خدمات پروازی چه در سفرهای داخلی و چه پروازهای خارجی افزایش نیافته است. این در حالی است که بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده باید این مبالغ متناسب با رشد تورم، افزوده می​شده است.
نادر قاضی​پور نماینده ارومیه در تذکری یادآور شد که این موضوع در قانون بودجه 90 اصلاح شده است و اکنون دولت در پی دائمی کردن این قانون است تا هر سال مبالغی بر قیمت خدمات هواپیمایی افزوده شود.
اگر چه قانون مالیات بر ارزش افزوده، مبلغ 3 درصد را برای افزایش بهای خدمات در نظر گرفته اما دولت پیشنهاد داده بود تا بر اساس نظر دیوان محاسبات مبلغ پنج هزار تومان به پروازهای داخلی و 25 هزار تومان به پروازهای خارجی اضافه می​شود.
این پیشنهاد با مخالفت نمایندگانی روبرو شد که معتقد بودند نباید بر تمامی سفرها با طول پرواز نابرابر چنین مبالغی افزوده شود. مثلا وقتی پرواز تهران رشت، فقط یکساعت است چرا باید به همان اندازه پرواز تهران بندرعباس دچار گرانی خدمات شوند؟
اما نهایتا این افزایش بها در مجلس مصوب شد.


|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

لیست​های انتخاباتی تهران در مجلس دوم/ از قهر لیبرال​ها تا ظهور دفتر تحکیم و پیروزی حزب جمهوری اسلامی+جدول

انتخابات - بارزترین تفاوت در برگزاری انتخابات مجلس دوم با انتخابات مجلس اول، «نقش شورای نگهبان» بود.

نسرین وزیری: با وجود شورای نگهبان، صلاحیت ثبت​نام کنندگان باید پس از تایید هیات​های اجرایی، به تایید هیات​های نظارتی این شورا نیز می​رسید. از سویی شرایط سیاسی کشور به گونه ای بود که برخی از گروه​های فعال در انتخابات مجلس اول، در این دور از رقابت​ها حضور نداشتند.
فعالیت حزب توده رسما غیرقانونی شده بود اما گروه​های دیگری همچون جنبش مسلمانان مبارز، نهضت آزادی و جبهه ملی اگرچه غیرقانونی نبود ولی نامزدهایشان با رای عدم احراز صلاحیت شورای نگهبان روبرو شدند. این درحالی بود که نامزدهای اختصاصی آنها در مجلس اول، کمترین میزان حضور در کرسی​های پایتخت –حدود 10 درصد- را داشتند. در این انتخابات، ملی گراها  انتخابات را تحریم کردند.
اگرچه  عملا جامعه روحانیت مبارز و حزب جمهوری اسلامی فعالترین گروه​ها در عرصه رقابت​های انتخاباتی فروردین 63 بودند اما دفتر تحکیم وحدت، سازمان مجاهدین و انجمن اسلامی معلمان نیز وارد عرصه شده و کوشیدند تا فضایی رقابتی را بیافرینند. البته با حذف گروه​های لیبرال و منافقین  می​توان گفت که تمامی گروه​های حاضر در عرصه رقابت ، از عناصر انقلاب بودند.
بیشترین اشتراک میان دو لیست حزب جمهوری اسلامی با جامعه روحانیت مبارز بود. تشابهی که هم گویای وحدت نظر بود و هم برآمده از اعضای مشترکی چون آیت الله سیدعلی خامنه​ای که هم دبیرکل حزب جمهوری اسلامی بود و هم عضو جامعه روحانیت مبارز. البته حزب جمهوری اسلامی آنچنان که دبیرکلش اعلام کرده بود «افراد صالح را فارغ از اینکه عضو حزب باشند یا نباشند» کاندیدا کرده بود.(روزنامه جمهوری اسلامی 23/9/1362)
ابراهیم شیبانی، اسدالله بادامچیان، اصغرنیا، موسی زرگر، محمدفرزاد رهبری، هادی غفاری و مریم بهروزی، 7 نامزد مورد حمایت حزب جمهوری اسلامی بودند که در لیست جامعه روحانیت مبارز جای نداشتند.
محمد اصغری، علی غیوری، فضل الله محلاتی، محسن ربانی، سید حسین موسویانی هم نامزدهای اختصاصی جامعه روحانیت بودند که از سوی حزب جمهوری اسلامی مورد حمایت قرار نگرفتند. نکته جالب در میان نامزدهای این دو تشکل این بود که هر دوی آنها از فخر الدین حجازی در مجلس اول اعلام حمایت کرده بودند و او رای اول تهران را به خود اختصاص داد اما هیچ یک از این دو حزب، از نامزدی وی در انتخابات مجلس دوم حمایت نکردند.
همپوشانی لیست​های مجاهدین انقلاب با حزب جمهوری اسلامی از یکسو و اصناف و بازار با جامعه روحانیت مبارز از سوی دیگر، گویای نزدیکی​های دو گرایش سیاسی مجزا در این تشکل​ها بود که بعدها زمینه​ساز تشکیل دو جناح چپ و راست در انتخابات مجلس سوم شد. در این میان مستقل​ترین لیست را دفتر تحکیم وحدت ارائه داد که علی رغم مشترکات حدود 70 درصدی​اش با دیگر لیست​ها، چهره​های جوان دخیل در تسخیر لانه جاسوسی همچون میردامادی، اصغرزاده، دوزدوزانی و معین را وارد رقابت کرد.
به جز دوزدوزانی که مورد حمایت انجمن اسلامی معلمان بود، هیچ یک از نامزدهای اختصاصی دفتر تحکیم وحدت رای لازم را کسب نکردند. البته در مرحله دوم انتخابات تهران، عده​ای از روحانیون، وزرا و نمایندگان مجلس از لیست دفتر تحکیم وحدت حمایت کردند.طبق اطلاعیه​ای که روزنامه کیهان در 25 اردیبهشت سال 63 منتشر کرده است، این افراد عبارتند از «محمد موسوی​خوئینی​ها، صادق خلخالی، مهدی کروبی، اسدالله بیات، حسین هاشمیان، محمود دعایی، حمیدزاده، مجید انصاری، محمدعلی صدوقی، محسن نوربخش، محمدعلی نجفی، حسن شاهچراغی، محمدتقی بانکی، عطاء​الله مهاجرانی، صباح زنگنه، بهزاد نبوی، حسین نمازی، فخرالدین حجازی و عباس علی زالی.
گفتنی است در فاصله دو هفته​ای تا برگزاری انتخابات مجلس دوم، خانه کارگر که تنها چهار نامزد برای تهران داشت، نهایتا با دفتر تحکیم وحدت ائتلاف کرد و این دو گروه لیست مشترکی را ارائه دادند. البته از میان چهار نامزد خانه کارگر، حسین کمالی رکورد حضور در اکثر لیست های انتخاباتی را شکست.
نهایتا بر اساس تحلیل مرکز اسناد انقلاب اسلامی، در تهران، 12 کرسی به چهره های نزدیک به جناح چپ و 18 کرسی به چهره​های نزدیک به جریان راست رسید. پیروزترین لیست در این انتخابات، لیست حزب جمهوری اسلامی بود.
 
اسامی
گروه​ها
نامزدهای مورد حمایت
حزب جمهوری اسلامی
اکبر هاشمی​رفسنجانی،  مهدی ربانی​املشی، محمدعلی موحدی​کرمانی، محمد یزدی، مهدی شاه آبادی، قربانعلی دری نجف آبادی، محی الدین انواری، مهدی کروبی، حسن روحانی، محسن شبستری، محمود دعایی، جلال الدین فارسی، عباس شیبانی،اسدالله بادامچیان، سعید امانی، سیدرضا زواره ای، محمدحسن اصغرنیا، موسی زرگر، حسین کمالی، محمدفرزاد رهبری، کمالدین نیک​روش، محسن لبانی، حبیب الله عسگراولادی، ابراهیم اسرافیلیان، عاتقه رجایی، محمدعلی هادی، محمدهاشم رهبری، مریم بهروزی، هادی غفاری، مرضیه دباغ
جامعه روحانیت مبارز
اکبر هاشمی​رفسنجانی، مهدی ربانی​املشی، محمدعلی موحدی کرمانی، عباس شیبانی، مهدی شاه​آبادی، محمد یزدی، قربانعلی دری نجف​آبادی، سیدمحمد اصغری، محی​الدین انواری، محمد یزدی، مهدی کروبی، حبیب​الله عسگراولادی، سیدرضا زوراه​ای، جلال​الدین فارسی، حسن روحانی، ابراهیم اسرافیلیان، حسین کمالی، هاشم رهبری، علی غیوری، محمدعلی هادی، فضل​الله محلاتی، محسن لبانی، کمال​الدین نیک​روش، سعید امانی، سید حسین موسویانی، مرضیه دباغ، عاتقه رجایی، محسن مجتهدشبستری، سید محمود دعایی.
سازمان مجاهدین
انقلاب
 
اکبر هاشمی​رفسنجانی، ربانی املشی،محمد یزدی، موحدی کرمانی، محی​الدین انواری، مهدی شاه​​آبادی، قربانعلی دری​نجف آبادی،فضل الله محلاتی،محسن مجتهد شبستری، حبیب​الله عسگراولادی، احمد توکلی، جلال​الدین فارسی، ابراهییم اسرافیلیان، سعید امانی، اسدالله بادامچیان، محمدحسن اصغرنیا، سیدرضا زواره​ای، محسن لبانی، کمال​الدین نیک​روش، اصغر رخ صفت، حسین موسویانی، محمدرضا هاشمی.
فدائیان اسلام
اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، محسن مجتهد شبستری، محی الدین انواری، محمود دعایی، مهدی شاه​آبادی، علی غیوری، ابوالقاسم رفیعی، محمد یزدی، هادی غفاری، موحدی کرمانی، عباس شیبانی، جلال​الدین فارسی، محسن لبانی، فضل​الله محلاتی، سعید امانی، حبیب​الله عسگراولادی، حسین کمالی، گوهرالشریعه دستغیب، مریم بهروزی
انجمن اسلامی معلمان
اکبر هاشمی​رفسنجانی، محمد مهدی ربانی املشی، محمد اصغری، سعید امانی، فخرالدین حجازی، مرضیه دباغ، قربانعلی دری نجف آبادی، گوهر الشریعه دستغیب، محمود دعایی، عباس دوزدوزانی، باقر ذهیبیون،عاتقه رجایی، محمدحسین رفیعی،مهدی شاه آبادی، عباس شیبانی، منصوره طبیب​زاده، جعفر علاقمندان، هادی غفاری، مرتضی کتیرایی، مهدی کروبی، حسین کمالی، محمدشهاب گنابادی، محسن مجتهدشبستری،حسین مظفری​نژاد، مصطفی معین، محمدعلی موحدی کرمانی، حسین موسویانی، محسن میردامادی، محمدعلی هادی، ابراهیم اصغرزاده.
دفتر تحکیم وحدت
اکبر هاشمی رفسنجانی، مهدی کروبی، محمد ربانی املشی، محمود دعایی، هادی غفاری، مهدی شاه آبادی، قربانعلی دری نجف​آبادی، قربانعلی، محمد موحدی کرمانی، نجفقلی حبیبی، مصطفی معین، حسین موسویانی، محسن میردامادی، ابراهیم اصغرزاده، حسین مظفری​نژاد، محمدحسین رفیعی، محمدجعفر نجفی، مرتضی کتیرایی، مرضیه دباغ، عاتقه رجایی، گوهرالشریعه دستغیب، ربابه رفیعی(فیاض بخش)، فخرالدین حجازی، محمدعلی هادی، حسن نبوی منش، حسین کمالی، محمدعلی عرب، محمد پنبه​کار، عباس دوزدوزانی، محمد اصغری، محمد میرمحمدصادقی.
خانه کارگر
حسین کمالی، علی​محمد عرب، حسین کریمی، غلامحسین رحیمی
انجمن اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت
اکبر هاشمی​رفسنجانی، مهدی کروبی، محمدباقر محی​الدین انواری، مهدی ربانی​املشی، محمدعلی موحدی کرمانی، قربانعلی دری نجف آبادی، محمد یزدی، مهدی شاه​آبادی، حسن روحانی، محمود دعایی، محسن مجتهدشبستری، سیدرضا زواره ای، جلال​الدین فارسی، اسدالله بادامچیان، حبیب​الله عسگراولادی، عباس شیبانی، ابراهیم اسرافیلیان، کمال​الدین نیک​روش، محمدعلی هادی، هاشم رهبری، محمدحسن اصغرنیا، احمد روشنفکرراد، حسین موسویانی، سعید امانی،محسن لبانی، احمد توکلی، فخرالدین حجازی، حسین کمالی، گوهرالشریعه دستغیب، مرضیه دباغ.
بازار و اصناف
اکبر هاشمی​رفسنجانی، مهدی ربانی املشی، محمد یزدی، محمد موحدی کرمانی، قربانعلی دری نجف آبادی، مهدی شاه​آبادی، محی​الدین انواری، مهدی کروبی، فضل​الله محلاتی، سعید امانی، ابراهیم اسرافیلیان، احمد توکلی، مصطفی حائری زاده، ابوالفضل حاج​حیدری، تقی خاموشی، اصغر روح​صفت، موسی زرگر، سیدرضا زواره​ای ، عباس شیبانی، حبیب​الله شایق، حبیب​الله عسگراولادی، جلال​الدین فارسی، محمد کریمی​نوری، محسن لبانی، گوهرالشریعه دستغیب، مریم بهروزی، مرضیه دباغ
 
انتخابات مجلس دوم در حوزه تهران در سه مرحله برگزار شد. نخست در 26 فروردین سال 63 ، دوم در 27 اردیبهشت ماه همان سال و سوم در انتخاباتی میان دوره​ای که تنها نماینده راه یافته در آن به مجلس، علی​اکبر ناطق نوری بود که به تازگی ردای وزارت کشوری را از تن به در کرده بود. به همین دلیل نام او در هیچ یک از لیست​های انتخاباتی اولیه تهران وجود ندارد. اما او برای حضور در انتخابات میان دوره​ای تهران ،هم حمایت حزب جمهوری اسلامی را داشت و هم حمایت جامعه روحانیت مبارز را.
 
 13 نفر در دور اول و 15 نفر دیگر هم در دور دوم از پایتخت به مجلس دوم راه یافته بودند. از میان راه یافتگان به مجلس در مرحله اول، موحدی کرمانی و هاشمی رفسنجانی بیشترین حضور را در لیست​های انتخاباتی داشتند و به جز لیست چهارنفره خانه کارگر، در تمامی لیست ها بودند. البته هاشمی رفسنجانی در تمامی لیست​ها نیز سر لیست تهران بود.
 
اغلب دیگر نامزدهای تهران چه آنها که در مرحله اول، وارد مجلس دوم شدند و چه آنها که در مرحله دوم کسب رای کردند، در بیش از سه لیست انتخاباتی حضور داشتند که نشان از هم پوشانی گسترده لیست​ها در این دوره دارد. تنها عباس دوزدوزانی، محمدهاشم رهبری، سید محمد اصغری، موسی زرگر فقط در دو لیست حضور داشتند و مریم بهروزی، فخر​الدین حجازی و حسن روحانی نیز فقط در سه لیست بودند.
آنچه در پی می​آید، جدول حمایت هر یک از تشکل​های فوق از نمایندگان تهران در مجلس دوم است:
 
نمایندگان تهران در مجلس دوم
حضور در لیست​های انتخاباتی
حزب جمهوری اسلامی
جامعه روحانیت مبارز
 
سازمان مجاهدین
فدائیان اسلام
 
انجمن اسلامی معلمان
 
دفتر تحکیم وحدت
 
خانه کارگر
فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت
بازار و اصناف
اکبر هاشمی رفسنجانی
*
*
*
*
*
*
 
*
*
محمدعلی موحدی‌ کرمانی
*
*
 
*
*
*
 
*
*
محمد
مهدی ربانی املشی
*
*
 
*
*
*
 
*
*
عباس شیبانی
*
 
 
*
*
 
 
*
*
عاتقه صدیقی
*
*
 
 
*
*
 
 
 
مهدی کروبی
*
*
*
*
*
*
 
*
*
جلال‌الدین فارسی
*
*
*
*
 
 
 
*
*
فخرالدین حجازی 
 
 
 
 
*
*
 
*
 
هادی غفاری
*
 
 
*
*
*
 
 
 
محمود دعایی 
*
*
 
*
*
*
 
*
 
محسن مجتهد شبستری
 
*
*
*
*
 
 
*
 
ابراهیم اسرافیلیان
*
*
*
 
 
 
 
*
*
اسدالله بادامچیان
*
 
*
 
 
 
 
*
 
محمدعلی هادی
*
*
 
 
*
*
 
*
 
حسین کمالی 
*
*
 
*
*
*
*
*
 
محمد یزدی
*
*
*
*
 
 
 
*
*
حسن روحانی
*
*
 
 
 
 
 
*
 
مرضیه دباغ 
*
*
 
 
*
*
 
*
*
موسی زرگر 
*
 
 
 
 
 
 
 
*
محمدباقر محی‌الدین انواری
*
*
*
*
 
 
 
*
*
سیدرضا زواره‌ای 
*
*
*
 
 
 
 
*
*
سیدمحمد اصغری
 
*
 
 
 
*
 
 
 
مریم بهروزی 
*
 
 
*
 
 
 
 
*
محمد
هاشم رهبری 
*
*
 
 
 
 
 
*
 
سیدحسین موسویانی
 
*
*
 
*
*
 
*
 
سعید امانی
*
*
*
*
*
 
 
*
*
عباس دوزدوزانی 
 
 
 
 
*
*
 
 
 
کمال‌الدین نیک روش
*
*
*
 
 
 
 
*
 
علی‌اکبر ناطق‌نوری
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 توضیح جدول: تفکیک رنگ در اسامی نمایندگان نشان دهنده ورود آنها در مراحل اول و دوم و میان​دوره​ای به مجلس دوم است. منبع استخراج این اسامی کتاب معرفی نمایندگان مجلس، چاپ روابط عمومی خانه ملت است.


|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

انجام حرکات منشوری در برنامه نود

لیگ برتر - فردوسی پور خوشحالی هواداران پرسپولیس را به انجام دادن حرکات منشوری تشبیه کرد.

به گزارش خبرآنلاین؛در زمان پخش دوربین نود فردوسی پور آیتمی از شادی هواداران در بندر کنگان را روی آنتن برد.در این آیتم هواداران پرسپولیس مشغول شادی به دلیل پیروزی مقابل استقلال بودند که عادل در این لحظه گفت:«حرکات منشوری توسط هواداران پرسپولیس!»


|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

کاتوزیان، سخنگوی جبهه منتقدان دولت، سه‌شنبه میهمان کافه خبر است/ شما چه سوالی دارید؟

مجلس - سخنگوی جبهه منتقدان دولت میهمان کافه خبر می شود.

 حمید رضا کاتوزیان  نماینده مردم تهران و سخنگوی تشکل انتخاباتی منتقدان دولت دهم فردا با حضور در کافه خبر پاسخگوی سوالات خبرآنلاین خواهد بود.

علی مطهری بعنوان رئیس و حمیدرضا کاتوزیان به عنوان سخنگوی این جبهه انتخاب شده اند.

کاربران محترم خبرآنلاین می توانند برای طرح پرسش هایشان در بخش کامنت ها سوالات خود را مطرح کنند.
/


|
امتیاز مطلب : 14
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

برداشت یارانه نقدی از ابتدای روز چهارشنبه ۱۹ بهمن

اقتصاد کلان - بر اساس گفته های مدیر روابط عمومی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در میانه بهمن، یارانه نقدی ماه جاری روز سه شنبه 18 بهمن به حساب مردم واریز می‌شود.

گفتنی است یارانه نقدی بهمن ماه نسبت به ماه های قبل هیچ تغییری نکرده است و بر این اساس یارانه نقدی به ازای هر نفر ماهانه 45 هزار و 500 تومان است. نکته قابل توجه اینکه روز سه شنبه 18 بهمن 90 یارانه بهمن ماه به حساب مردم واریز و از ابتدای روز چهارشنبه 19 بهمن قابل برداشت خواهد بود.

لازم به ذکر است پرداخت یارانه نقدی از آذرماه سال 89 شروع شد و چهاردهمین دوره واریز یارانه نقدی در بهمن‌ماه خواهد بود.

 


|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : سه شنبه 18 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

 

 

کدام را انتخاب می کنید؟استقلال یا دلار؟+ جدول

خاورمیانه - مصری ها حفظ استقلال را به دریافت کمک مالی از امریکا ترجیح می دهند.

بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ از هر 10 مصری 7 نفر در ماه دسامبر سال 2011 میلادی با ادامه کمک های امریکا به این کشور مخالفت کردند. همین میزان هم مخالفت خود را با کمک مستقیم امریکا به نهادهای اجتماعی و مدنی اعلام کرده اند. این مخالفت مردمی که انقلاب مصر را شکل دادند با کمک های امریکا می تواند چالشی جدی در برابر پارلمانی باشد که نخستین انتظار رای دهندگان از آن بهبود شرایط اقتصادی است. مصر یک سال پس از انقلاب با بیشترین مشکلات اقتصادی و افت سطح زندگی عمومی دست و پنجه نرم می کند.این بی ثباتی سیاسی مولود بالا رفتن نرخ بیکاری در مصر شده و پرداخت حقوق کارمندان را هم با چالشی جدی مواجه کرده است.


 

پیش از این در ماه ژانویه سال جاری میلادی یک مقام ارشد امریکایی در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس اعلام کرده بود که دولت باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده قصد دارد برای احیای اقتصاد مصر پس از روزهای برکناری حسنی مبارک و تجربه انقلاب در این کشور به مصر کمک های مالی قابل توجهی بکند. کنگره امریکا کمک 1 میلیارد دلاری به ارتش را تصویب کرده و مساله کمک اقتصادی 250 میلیون دلاری به قاهره هم مهر تصویب را دریافت کرده است. البته امریکایی ها پیش شرط هایی را به این کمک های مالی الصاق کرده اند که یکی از آنها بحث به رسمیت شناخته شدن معاهده کمپ دیوید توسط دولتمردان جدید مصر است. برخی فعالان انقلابی مصر اعتقاد دارند که این پیش شرط ها استقلال مصر را زیر سوال می برد.


مصری ها به دریافت کمک از کشورهای عربی بیش از غربی ها علاقه دارند. پیش از این رهبران شورای نظامی و سیاسی مصر با دریافت کمک مالی از صندوق بین المللی پول مخالفت کردند. در شرایطی که انقلابیون نتوانند اوضاع اقتصادی در مصر را بهبود ببخشند به زودی در گرداب سختی گرفتار خواهند شد. جذب سرمایه گذارهای خارجی نخستین اولویت دولت جدید است. 

مصری ها اخیرا نسبت به عدم دریافت کمک های مالی وعده داده شده از سوی دوستان عرب خود گلایه هایی ابراز داشته اند. به عنوان مثال عربستان وعده کمک 3 میلیارد دلاری را داده اما تنها 500 میلیون دلار را پرداخت کرده است. قطر نیز از وعده 3 میلیارد دلاری خود همین رقم 500 میلیون را به حساب مصری ها واریز کرده است. امارات متحده عربی هم تا کنون یک دلار هم از وعده 3 میلیارد دلاری خود را پرداخت نکرده است.

 


|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید