محمدى به مناسبت ۲۰ساله شدن سازمان اموال تمليكى در گفتگو با ابرار اقتصادى اعلام كرد:
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
محمدى به مناسبت ۲۰ساله شدن سازمان اموال تمليكى در گفتگو با ابرار اقتصادى اعلام كرد:
 
در كميسيون كشاورزى ، شيلات و صنايع تبديلى اتاق تعاون بررسى شد:
 
   
محمدى به مناسبت ۲۰ساله شدن سازمان اموال تمليكى در گفتگو با ابرار اقتصادى اعلام كرد:
سازمان اموال تمليكى نيازمند پشتيبانى دولت و مجلس براى ايفاى نقش حاكميتى
 
- زهره مجتهدزاده: سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى با سرلوحه قراردادن اين شعار كه سازمان امين اموال دولت و حافظ حقوق ملت است وظيفه جمع آورى ، نگهدارى و فروش اموال منقول و غير منقول را كه به شيوه هاى مختلف در تملك دولت در مى آيد، برعهده دارد.اين سازمان به عنوان يك شركت دولتى زير نظر وزارت امور اقتصادى و دارايى ، نهادى است متخصص در فروش مزايده اى اموال منقول و غير منقول كه براى انجام مطلوب وظايف سازمانى خود برنامه هاى مختلفى از جمله ابلاغ بسته سياستى در قالب تكاليف ۲۴گانه ارائه كرده است كه مى تواند نقشه راه مطلوبى براى ادامه مسير روشن اين سازمان باشد.
ابرار اقتصادى در بيستمين سالگرد تاسيس سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى گفت و گويى با اردشير محمدى رئيس هيات مديره و مدير عامل اين سازمان در خصوص اقدامات انجام شده و برنامه هاى آتى آن در راستاى تحقق برنامه هاى از پيش تعيين شده انجام داده است كه مشروح آن در ذيل مى آيد.
جناب آقاى محمدى فرآيندى كه سبب مى شود اموال منقول به تملك سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى درآيد را تشريح نماييد؟
كالاهايى كه مالك آنها با وجود ابلاغ گمرك به هر دليلى براى تحويل گرفتن آنها مراجعه نكرده و از ترخيص كالاهاى خود از گمرك منصرف شده است،اموال متروكه ناميده مى شوند كه در چنين مواردى گمرك اسناد مربوط به اين دسته اموال را براى سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى ارسال مى كند و فرايند عملياتى سازمان كه شامل جمع آورى ،نگهدارى و فروش اموال است ، آغاز مى شود.
درمورد كالاهاى قاچاق كشف شده گمرك به عنوان سازمان شاكى مراحل كار را تا زمان صدور حكم نهايى دنبال مى كند و پس از آنكه از سوى گمرك و محاكم قضائى قاچاق بودن كالا محرز شد بدل پرونده كالاهاى مكشوفه براى اين سازمان ارسال مى شود تا نسبت به فروش اين اموال اقدام كند.
چنانچه صاحبان اين قبيل كالاها در مراحل تجديد نظر بتوانند حكم تبرئه دريافت كنند قادرند درصورت موجود بودن كالا ، اصل كالا را دريافت كنند در غير اينصورت ما به ازاى آن به نرخ روز به آنها پرداخت مى شود.
كالاهاى ضبطى و قضايى نيز براى تعيين تكليف به اين سازمان معرفى مى شوند.
فرآيند فروش اموال غير منقول را توضيح بفرماييد؟
اموال غير منقول شامل وثايق يا اموال و املاكى است كه بنابر آراى صادر شده از سوى محاكم قضائى به نفع دولت ضبط مى شود.
اين اموال پس از اينكه به تملك دولت درآمده در اختيار سازمان قرار
مى گيرد تا به فروش برسد. در اين خصوص زمانى اين سازمان نسبت به فروش اموال غير منقول اقدام مى كند كه سند اين اموال به نام سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى به عنوان نماينده دولت صادر شده باشد.
همچنين اگر در مراحل مختلف فروش اموال غير منقول، صاحب مال بتواند نقض حكم را از محاكم قضائى بگيرد، حتى اگر مال در مرحله مزايده هم باشد ، از مزايده خارج و به صاحب آن مسترد خواهد شد.
نقش سازمان در تعيين تكليف اموال ضبطى وثيقه گذارانى كه از سوى مراجع قضايى به سازمان معرفى مى شوند، چيست؟
در اين بخش مكرر به مواردى برخورد مى كنيم كه صاحبان ملك و ... سند ملك خود را بر اساس نيات انسانى و خير خواهانه براى آزادى زندانيان به وثيقه مى گذارند، ولى به هر علتى وثيقه آنها ضبط مى شود و بنا بر قانون در اختيار سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى قرار مى گيرد. در اين مورد اين امكان قانونى وجود دارد كه سازمان با صاحب وثيقه مصالحه كند، به اين ترتيب كه ۲۰ درصد مبلغ وثيقه بصورت نقد و باقى در اقساط ۳۶ ماهه دريافت مى شود تا به اين ترتيب آسيب كمترى به اين افراد وارد شود. جالب است بدانيد كه در سال ۸۹ در مورد بيش از ۸۲ درصد پرونده هاى وثيقه اى با صاحبانشان مصالحه شده است، از اين رو تمام افرادى كه وثيقه ملك آنان به تملك دولت درآمده است، مى توانند با مراجعه به سازمان اموال تمليكى نسبت به خريدارى مجدد ملك خود با استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده اقدام كنند.
در اين موارد سازمان، اموال را به قيمت كارشناس رسمى دادگسترى واگذار مى كند.
شيوه نظارت بر فرايند فروش اموال منقول و غير منقول چگونه است؟
به منظور اطلاع رسانى شفاف و روشن، فروش اموال منقول و غير منقول به صورت مزايده برگزار مى شود، بدين صورت كه در مزايده ابتدا اموال را در رسانه ها و سايت سازمان اعلام عمومى مى كنيم.بنابراين هيچگونه محدوديتى براى دريافت اطلاعات اموال وجود ندارد. علاوه بر اين ساختار نظارتى بسيار قوى در سازمان وجود دارد.
در راس ساختار سازمان كه به صورت شركتى اداره مى شود مجمعى متشكل از وزراى اقتصادى و دارائى ،كشور و دادگسترى وهمچنين دادستان كل كشور و معاونت برنامه ريزى و نظارت راهبردى رياست جمهورى قرار دارد.
علاوه بر اين هيات عالى نظارت هم بر روند كار اشراف دارند كه دو نماينده از قوه قضائيه و يك نماينده از ديوان محاسبات و دو نماينده هم از سوى وزير امور اقتصادى و دارايى همگى با حكم وزير اقتصاد بر عملكرد سازمان در مراحل فروش اموال به صورت مستمر نظارت مى كنند .
همچنين براى اينكه دايره مشتريان و متقاضيان مزايده افزايش يابد ، با شوراى عالى اصناف تفاهم نامه اى منعقد كرده ايم تا فهرست اقلام
مزايده اى سازمان را براى آن شورا ارسال كنيم و آنها هم به فراخور ليست اصناف زير نظر خود فهرست و زمان مزايده را براى اصناف مرتبط ارسال كنند تا به اين ترتيب دايره مشتريان بالقوه سازمان گسترده شود.
در اين راستا تفاهم نامه اى هم با اتحاديه هاى كشورى مشاوران املاك در حال انعقاد مى باشد.
چندى پيش اعلام كرديد كه اين سازمان آمادگى دارد به عنوان يك سازمان تخصصى اموال مازاد دولتى را به فروش برساند در اين خصوص توضيح بفرماييد؟
پيشنهاد داديم كه سازمان اموال تمليكى مى تواند به صورت متمركز مسئوليت نگهدارى و فروش اين اموال را با ايجاد ارزش افزوده در آنها به عهده گيرد، اين كار مى تواند حركت و تحول بزرگى در راستاى نگهدارى و ايجاد ارزش افزوده از اموال مازاد دولت باشد و ما اين آمادگى را داريم تا بسترهاى قانونى لازم را با همكارى دستگاه هاى مرتبط فراهم آوريم كه مقدمات اين موضوع در حوزه وزارت اقتصاد در حال بررسى است و در صورتى كه تمهيدات و محمل قانونى كار مهيا باشد در اين حوزه وارد مى شويم.در اين زمينه اين سازمان مى تواند پس از اتخاذ راهكارهاى قانونى ضمن ايجاد بانك اطلاعاتى پويا از اموال مازاد دولت در نگهدارى و تعيين تكليف اين دسته از اموال و استفاده بهينه از منابع دولت نقش تاثير گذارى داشته باشد.
با توجه به ساختار و تشكيلات سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى كه به صورت ماهانه مزايده اموال منقول و غير منقول برگزار مى كند، مى تواند بدون ايجاد سازمانى جديد اين وظايف و نقش ها را با تقويت و ابلاغ قوانين مربوط در راستاى ايجاد بانك جامع اطلاعاتى و تامين هرچه مطلوبتر منافع ملى انجام دهد.
به نظر شما اين ظرفيت در سازمان وجود دارد تا فروش اموال مازاد دولتى متمركز شود؟
سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى تنها سازمان تخصصى دولتى در فروش اموال منقول و غير منقول است كه بيش از دودهه تجربه در اين زمينه دارد.يكپارچه كردن نظام مزايده اموال مازاد دولتى ضمن صرفه جويى در هزينه ، زمان و نيروى انسانى موجب ارتقاى بهره ورى ، نظارت ، دقت و سرعت در فروش اموال دولت مى شود. بديهى است براى ورود به اين حوزه نيازمند حمايت و پشتيبانى همه جانبه هستيم.
سازمان مزايده هاى خود را به صورت الكترونيكى هم ارائه مى دهد در اين خصوص توضيح دهيد؟
سازمان اموال تمليكى در ايفاى يكى از كاركردهاى مهم خود كه فروش اموال است اين خدمات را از طريق سامانه الكترونيكى به مردم ارائه مى دهد كه با اين روش مشتريان با سرعت بالا،به اطلاعات مزايده ها دسترسى دارند كه در وقت و هزينه آنها صرفه جويى مى شود.
دسترسى به اطلاعات اموال مطرح در مزايده ، امكان ارائه پيشنهاد قيمت و شركت در مزايده از سراسر كشور و رويت تصوير كالاهاى مزايده اموال منقول سازمان ، از جمله خدمات ارائه شده در اين راستا است.
براى ارتقاء سطح كيفى و كمى كاركنان چه اقداماتى انجام داده ايد و چه برنامه هايى داريد؟
ارتقاء جايگاه سازمانى و تقويت و توسعه منابع انسانى از اولويت هاى سازمانى است تا جايگاه واقعى و ظرفيت كاركنان آن در اقتصاد كشور به درستى براى همگان روشن شود.
احصاى نيازهاى سازمان بر اساس توانايى و تخصص افراد ، توزيع متناسب وظايف و ارائه آموزش هاى لازم، تجهيز و تقويت مديريت هاى ستادى و استانى بر اساس الگوهاى مناسب طبقه بندى از برنامه هاى اين سازمان در حوزه منابع انسانى است.رويكرد مديريت سازمان به كاركنان توجه به كرامت انسانى همراه با رفتار محبت آميز و حل مشكلات كاركنان به ويژه در استان هاى محروم است تا از اين طريق بتوانيم از زحمات همكاران قدردانى نماييم.همچنين صدور كارت بيمه طلائى براى كليه كاركنان سازمان يكى ديگر از اقدامات در اين حوزه است.
آمار فروش اموال منقول و غير منقول در ۱۰ماهه سالجارى به چه ميزان بوده است؟
فروش اموال غير منقول سازمان در ۱۰ماهه سالجارى بيش از ۲۰۸ميليارد و ۷۷۵ ميليون ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۶درصد رشد داشته است در همين مدت فروش اموال منقول سازمان بيش از ۶۳۹ ميليارد و ۷۹۰ميليون ريال بوده كه ۲۷ درصد در قياس با سال قبل رشد نشان مى دهد كه مجموع فروش اموال منقول و غير منقول در همين مدت با ۳۶ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به رقم ۸۴۸ ميلياردو ۵۶۷ ميليون ريال رسيد.
برنامه هاى آتى سازمان را براى پيشبرد اهداف سازمانى بيان نماييد؟
تلاش در جهت به روز رسانى و تسريع در فرآيند فروش اموال ،ارتقاى بهره ورى و مديريت در مصرف بهينه امكانات و بازمهندسى فرايند فروش و انهدام كالا،جلوگيرى از رسوب و ماندگارى كالاها در گمرك و تلاش براى ايجاد وظايف ، مسئوليت و درآمدهاى جديد براى سازمان در سالى كه به نام سال جهاد اقتصادى مزين شده است از آن جمله است.
تثبيت جايگاه سازمانى، ارتقاء منابع انسانى بر مبناى آموزش، تعامل پويا با دستگا هها و سازمان هاى مرتبط ارائه خدمات الكترونيكى ،استانداردسازى رويه ها ، استفاده از سيستم هاى نوين مديريتى ، استفاده از فناوريهاى نوين ، نظارت دقيق سيستمى ، تقويت نقش حاكميتى سازمان ، توانمند سازى و تعامل فعال و پويا با دستگاههاى مرتبط از ديگر
برنامه هاى آتى سازمان است.
بازنگرى در اساسنامه سازمان را يكى از كارهاى عملى جهت پيشبرد اهداف سازمانى مى دانيد در اين خصوص توضيح بفرماييد؟
سازمان سالانه هزينه هاى زيادى براى انهدام كالاهاى غير استاندارد و غير بهداشتى پرداخت مى كند كه اين اقدام با ساختار درآمد هزينه اى آن كه مشمول سازمان هاى تصدى گراست در تعارض است كه نياز به بازنگرى دارد و در اين زمينه نيازمند پشتيبانى بيشتر دولت و مجلس براى ايفاى نقش حاكميتى سازمان اموال تمليكى هستيم و اساسنامه سازمان بايد بازنگرى شود تا بتوانيم از ظرفيت بالاى آن در ارائه خدمات مطلوب تر به مردم و دولت استفاده كنيم .
براى اجراى دقيق وظايف حاكميتى سازمان چه برنامه اى در دستور كار داريد؟
در سازمان ما با دو رويكرد متناقض مواجه هستيم از يك سو داراى وظايف حاكميتى و از سوى ديگر يك بنگاه اقتصادى و داراى شرايط درآمد هزينه اى هستيم. كه براى مديريت صحيح اين دو وظيفه و ايجاد تعادل منطقى بين آنها و برون رفت از اين مشكلات و انجام بهينه وظايف حاكميتى از جمله انهدام، استرداد و اعاده بايد در قانون، هزينه و منابع مالى براى سازمان پيش بينى شود.
همچنين از آنجائيكه يك سازمان درآمد هزينه اى هستيم بايد با در اختيار گرفتن وظايف و مسئوليت هاى جديد درآمد هاى جديد ايجاد كنيم ويا اينكه براى انجام مطلوب وظايف حاكميتى، در ساختار سازمانى بازنگرى شود، بدين شكل كه از يك بنگاه اقتصادى(درآمد هزينه اى) به يك موسسه دولتى تبديل شويم.
بر اساس قانون جديد گمرك و لايحه جديد قاچاق كالا چه وظايف و مسئوليت هاى جديدى براى سازمان ايجاد شده است؟
بر اساس ماده ۳ لايحه جديد قاچاق كالا، سازمان اموال تمليكى به عضويت ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز درآمد. همچنين بر اساس ماده ۴۰ ، كالا هاى قاچاق مكشوفه به سازمان تحويل داده مى شود و سازمان اموال تمليكى وظيفه نگهدارى آن را تا مرحله قطعيت بر عهده دارد، كه تحقق اين امر مستلزم تهيه امكانات و تجهيزات براى انجام تكاليف جديد مى باشد.
در تبصره ماده ۴۸ اين قانون نيز فروش كالاهاى سريع الفساد پس از اخذ مجوز از مرجع رسيدگى كننده به پرونده بر عهده سازمان گذاشته شده است.
همچنين بر اساس ماده ۵۰لايحه جديد قاچاق كالا فروش كالاهاى قاچاق پس از اخذ مجوز از مراجع ذيربط و رعايت كليه ضوابط قانونى از جمله ضوابط فنى ، بهداشتى و قرنطينه اى توسط سازمان اموال تمليكى انجام مى شود.در تبصره ۴ ماده ۲۴ قانون جديد امور گمركى نيز مسئوليت تعيين تكليف كالاهاى متروكه مناطق آزاد نيز بر عهده سازمان اموال تمليكى نهاده شده است.
در حوزه نرم افزارى و بهره گيرى از فن آورى اطلاعات و ارتباطات و توسعه مديريت تا كنون چه اقداماتى صورت گرفته است؟
راه اندازى سامانه مكاتبات ادارى ، پياده سازى سامانه اينترانت داخلى سازمان ، سامانه جامع فروش اموال از طريق مزايده الكترونيك ، توسعه سامانه جامع اختصاصى عملياتى سازمان و مستند سازى و اصلاح فرايندهاى مالى ، از برنامه هاى عملياتى اين سازمان است.
همچنين از ديگر برنامه هاى اجرايى سازمان شامل تبادل تفاهم نامه با پارك علم و فناورى دانشگاه تهران جهت انجام امور پژوهشى و تحقيقاتى ، تدوين برنامه تعالى سازمانى الگوى ۹۰ ، تدوين برنامه عملياتى سازمان با استفاده از بسته سياستى سازمان و اجراى مدل ساماندهى محيط كار بوده است.
انتظار مى رود تا پايان سال آينده تمامى رويه هاى سازمانى بصورت كاملا مكانيزه و مبتنى بر فناورى اطلاعات انجام شود كه تامين اعتبار و بودجه لازم به تحقق اين امر سرعت و شتاب خواهد بخشيد.
ارتقاى سطح دانش و آگاهى كاركنان موجب بهبود روند كار و پيشبرد مطلوبتر اهداف سازمانى خواهد شد در اين خصوص چه اقداماتى صورت گرفته است؟
در اين خصوص بخش هاى مختلف سازمان برنامه هاى مدونى را براى ارتقاى سطح دانش كاركنان عملياتى كرده است كه برگزارى دوره اختصاصى ارزيابى براى ارزيابان و دوره اختصاصى براى كارشناسان حقوقى ، دوره هاى بهبود مديريت، تعالى سازمانى، دوره آشنائى با ۱۰ برنامه تحول در نظام ادارى كشور ، اصول بايگانى مختص بايگان ها ، ساماندهى محيط كار ، آموزش تخصصى اصول حسابدارى و برنامه نويسى كاربردى از آن جمله بوده است.از برنامه هاى آتى سازمان در اين حوزه، آموزش از راه دور وغير حضورى مى باشد.
   
در كميسيون كشاورزى ، شيلات و صنايع تبديلى اتاق تعاون بررسى شد:
شناسايى ظرفيت ها و ايجاد بانك اطلاعاتى در بخش كشاورزى و شيلات
 
سرويس خبر- اتاق تعاون جمهورى اسلامى ايران به عنوان يكى از محورهاى ۳ گانه اقتصاد ملى در كنار دولت و بخش خصوصى در چارچوب سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور و با ديدگاه رسيدن به سهم ۲۵ درصدى در اقتصاد ملى ،در دوره فعلى تغييرات مديريتى خود با برگزارى همايش سراسرى اتاق هاى تعاون و اتحاديه هاى تعاونى در ديماه ۹۰و در آستانه سال بين المللى تعاون ، با نيت ايجاد تحول در تعاونى ها و اتحاديه هاى سراسرى كشور كه به عنوان دومين ركن اقتصاد ملى در كنار دولت و بخش خصوصى ايفاى نقش خواهند كرد ،برنامه ريزى هاى مدونى را براى تعاونى ها و اتحاديه ها رقم زد كه آغاز آنها با تشكيل كميسيون هاى ۶گانه بود و در همين راستا هفته گذشته كميسيون حمل و نقل ،گمرك و ترانزيت در اتاق تعاون برگزار و روز گذشته نيز كميسيون شيلات ،كشاورزى و صنايع تبديلى با حضور اعضاى آن در اتاق تشكيل و مفادى در آن به تصويب رسيد.اللهيار ولى زاده ، نايب رييس كميسيون كشاورزى،شيلات و صنايع تبديلى اتاق تعاون مركزى ايران طى گفتگو با خبرنگار ابرار اقتصادى در خصوص دستور كار جلسه و برنامه ريزى هاى آتى كميسيون براى تحقق اهداف تعاونى ها و اتحاديه ها بالاخص در سال بين المللى تعاون ، اظهارداشت: پس از تصويب ساز و كارها در همايش ديماه اين كميسيون براى شناسايى ظرفيت هاى بخش كشاورزى ، شيلات و ايجاد يك بانك اطلاعاتى قوى در اين حوزه تشكيل شد كه قرار بر اين است با برنامه ريزى دقيق مطالبات اين بخش پيگيرى و حتى در صورت ضرورت مقرراتى كه مانع ايجاد مى كند نيز تغيير كند.رييس هيات مديره اتحاديه تعاونى هاى صنعت دامپرورى (همگام) به معرفى كميته هاى مصوب زير مجموعه اين كميسيون تخصصى كه به تصويب اعضا رسيد پرداخت و گفت: در اين جلسه ۵ كميته شامل زراعت و باغبانى- شيلات- صنايع تبديلى- صادرات و واردات محصولات كشاورزى و دامى و كميته دام و طيور تعيين و مسئولين هر كدام معرفى و نيز يك دبيرخانه براى رسيدگى به امورات كميسيون مشخص گرديد.

|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
به دليل گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى مخالفان؛
خبرنگار مشهور روسيه از كار اخراج شد
 
پاول لوبكوف، يك خبرنگار معروف روسى اظهار داشت كه به خاطر گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى هاى مخالفان از يك شبكه تلويزيونى مهم روسيه اخراج شده است. به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه ديلى ميل، پاول لوبكوف كه كارمند شبكه تلويزيونى NTV بود، در صفحه فيس بوك خود نوشت: خط تلفن همراه من توسط سرويس امنيتى روسيه مسدود شده است زيرا من از اين شبكه اخراج شده ام. لوبكوف به راديو كومرسانت گفت: مديران شبكه تلويزيونى مذكور به خاطر فعاليت هاى سياسى او و شركت در تظاهرات گسترده عليه ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه او را اخراج كرده اند. وى افزود: من يك برنامه ويدئويى در خصوص تخلفات انتخاباتى در انتخابات پارلمانى ماه دسامبر تهيه كردم اما شبكه NTV تصميم گرفت آن را پخش نكند. لوبكوف ۴۴ ساله يك خبرنگار كهنه كار است كه يك جايزه مهم رسانه اى را به خاطر فعاليت هايش در بخش خبرى شبكه NTV دريافت كرده است. وى همچنين تهيه كننده يك برنامه مشهور در خصوص منازل افراد مشهور بوده است. نمايندگان شبكه NTV به رسانه هاى روسيه گرفتند: قرارداد لوبكوف براى توليد يك سريال علمى در انتهاى سال ۲۰۱۱ به پايان رسيده و NTV ديگر قصد ندارد اين سريال توليد شود.
   
معاون وزير اطلاعات:
قرائن حاكى از شهادت امام موسى صدر است
 
معاون وزير اطلاعات درباره ى سرنوشت امام موسى صدر گفت: اطلاعات درباره ى امام موسى صدر ضد و نقيض است و به دليل اين كه كسانى كه در موضوع امام موسى صدر در ليبى مطلع بودند سر به نيست شدند، اطلاعات ميدانى وجود ندارد اما قرائن حاكى از شهادت ايشان است. به گزارش ايسنا، گرامى ـ معاون وزير اطلاعات ـ عصر چهارشنبه در نشست مقدماتى اجلاس جوانان و بيدارى اسلامى گفت: بعد از شروع تحولات بيدارى اسلامى تمام ارگان هاى نظام جمهورى اسلامى ايران با تمام توان در اين عرصه با توجه به ظرفيت ها فعاليت كرده و به پيشرفت اين حركت كمك كرده اند. در همين راستا دستگاه اطلاعاتى كشورمان نيز بر اساس ماهيتش به مقابله با فعاليت كشورهايى كه در جهت جلوگيرى از ادامه ى روند بيدارى اسلامى فعاليت مى كنند پرداخته و در زمينه هاى امنيتى و سايبرى تلاش كرده است تا عرصه براى بيدارى اسلامى باز شود. او با بيان اين كه غرب و آمريكا نسبت به تحولات بيدارى اسلامى يك راهبرد سه  لايه اتخاذ كرده بودند، اضافه كرد: بر اساس اين راهبرد سه لايه، در اولين لايه، آمريكا به حمايت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحركات پرداخته و در لايه ى دوم تلاش براى تفسير سكولار انجام مى شود و در لايه ى سوم جلوگيرى از مدل شدن انقلاب اسلامى ايران انجام گرفته است كه در اين راستا برنامه هاى گسترده اى انجام گرفته كه اولين گام آن حركت ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ بود كه تلاش مى كردند ايران را در داخل مشغول كنند تا به ميزان مشغول سازى نظام در داخل، از ايفاسازى نقش فعال از سوى ايران در كشورهاى ديگر جلوگيرى شود. گرامى ادامه داد: پس از اين اتفاق، غربى ها تلاش كردند كه دستان مقاومت را در منطقه از كار بيندازند. به همين دليل تحولات در سوريه از اوايل سال ۹۰ آغاز شد و با ايجاد يك بحران سازى در اين كشور، از مرزهاى شرقى و غربى سلاح وارد شده و گروه هايى از القاعده براى انجام شورش هاى مختلف وارد اين كشور شدند. آمريكايى ها يك اقدام گسترده ى پيچيده ى عملياتى را در سوريه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از كار بيندازند و از سوى ديگر در بحرين مدلى ايجاد كردند كه مشابه مدل امنيتى كرانه باخترى بود كه بر اساس اين مدل تمام ارتباطات بخش هاى مختلف با پايتخت مانند اينترنت و تلفن قطع مى شود كه اين اقدام در مصر اتفاق افتاد. در اين هنگام وظيفه ى دستگاه اطلاعاتى اين بود كه با همه ى هجمه هاى وارده از سوى غرب مقابله كند و ارتباطات از كار افتاده را درست كند. معاون وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوالى درباره ى فيلترينگ هاى انجام شده در فضاى سايبرى ايران گفت: آسيب هاى امنيتى بسيارى در فضاى سايبرى وجود دارد. ما مجبور هستيم براى محفوظ ماندن از اين آسيب هاى امنيتى، محدوديت هايى را ايجاد كنيم؛ زيرا دشمنان با وارد كردن ويروس هايى مى توانند باعث تخليه اطلاعاتى شده و يا ضربات جدى وارد كنند. به طور مثال به تازگى دو ويروس از سوى مسوولان دستگاه امنيتى شناسايى شده كه با تلاش هاى شبانه روزى از ضربه زدن آن ها به فضاى سايبرى ايران جلوگيرى شد. او با اشاره به دستگيرى قاتل دكتر على محمدى يكى از دانشمندان هسته اى، اضافه كرد: قاتل دكتر على محمدى صاحب تجهيزاتى بود كه در نوع خود جديدترين نوع بودند و با اقدامات پيچيده اى توانسته بود اين حادثه ى تروريستى را انجام دهد.
   
 
شخصيتهاى سياسى عراق خواهان اخراج فورى منافقين شدند
 
اعضاى ائتلاف دولت قانون و جريان صدر با اشاره به حمايت برخى ازكشورهاى عربى از ادامه حضور منافقين، ضرورت اخراج اين گروهك تروريستى را كه مشكلات فراوانى براى ملت و دولت عراق ايجاد كرده اند، مورد تاكيد قرار داده اند. به گزارش مهر به نقل از پايگاه النهرين، «اسماء الموسوى» عضو ائتلاف ملى عراق اعلام كرد: برخى كشورهاى همسايه و حتى منطقه اى پيوندهاى محكمى با منافقين دارند. وى افزود: منافقين به اهداف اطلاعاتى برخى كشورهاى منطقه كمك مى كنند و اخراج آنها به قطع دخالتهاى خارجى در عراق منجر خواهد شد. عضو فراكسيون «الاحرار» وابسته به جريان صدر بيان كرد: همه اعضاى منافقين بايد از عراق اخراج شوند تا بارى بردوش كشور نگذارند، زيرا عراق به اندازه كافى با فشارهاى داخلى و خارجى روبرو است. از سوى ديگر «شاكر الدراجى» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : برخى كشورهاى همسايه خواهان ادامه حضور منافقين در عراق هستند و براى رسيدن به هدف خود به سازمان ملل متحد براى تمديد حضور طولانى مدت آنها فشار وارد مى كنند. وى افزود: نگرانيم كه سازمان ملل متحد تسليم فشارها شود به ويژه اينكه برخى گروههاى سياسى عراقى خواهان ادامه حضور منافقين به دليل منافع شخصى خود هستند. «منصور عبدالرزاق» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : نشست كشورهاى اروپايى با دولت عراق براى پناه دادن به منافقين به دلايل انسانى بوده است نه بيشتر. وى افزود: پس از اينكه بسيارى از كشورهاى عربى مخالفت خود را با ميزبانى منافقين اعلام كرده اند مذاكرات با برخى ديگر از كشورها براى انتقال منافقين به آنها در جريان است. منصور بيان كرد: دولت، اراضى عراق و هر آنچه را به مردم تعلق داشت، از منافقين پس گرفته و داد وستدهاى آنها محدود شده است. خاطرنشان مى شود اخيرا اعلام شد كه ۳۲۶ نفر از منافقين از اردوگاه اشرف به پايگاه ليبرتى منتقل خواهند شد.گروهك تروريستى منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامى اشرف دراستان دياله (۵۷ كيلومترى شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزيد.
   
عضو هيئت رئيسه مجلس:
«دانشگاه آزاد» نه آزاد بودو نه اسلامى
• تغيير جاسبى ضرورى بود•
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراى اسلامى با تاكيد بر اينكه تغيير مديريت دانشگاه آزاد يك امر ضرورى بود، از مديريت جديد خواست تا به دور از رفتار احساسى و با مطالعه ساختار دانشگاه آزاد را متناسب با طراز نام آن و نظام اسلامى اصلاح كند. محمد دهقان در گفتگو با مهر، تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى در خصوص تغيير مديريت دانشگاه آزاد اسلامى را مفيد ارزيابى كرد و اظهار داشت: اصل اين كار لازم بود هر چند ديرهنگام انجام شد. نماينده چناران گفت: تغيير مديريت دانشگاه آزاد ضرورى بود زيرا يك مدير اجرايى وقتى ۳ دهه در جايى خدمت مى كند ديگر قدرت نوآورى و ابتكارش را از دست مى دهد و يك مديريت بسته بر آن محيط حاكم مى شود. وى گفت: قرار بوده ما دانشگاه آزاد اسلامى داشته باشيم اما وقتى نوآورى نباشد و محيط مديريتى بسته باشد اين آزاد بودن از بين مى رود و خود به خود غير آزاد مى شود. عضو هيئت رئيسه مجلس خاطر نشان كرد: در اين صورت ديگرمحيط دانشگاه آزاد با دانشگاه بودن سازگار نيست. دانشگاه بايد محيط باز و فرهنگى و سياسى با نشاط باشد. به نظر من اين وضعيت در دانشگاه آزاد به تدريج از بين رفته بود. مسئله مهمتر اين بود كه اسم اين دانشگاه «دانشگاه آزاد اسلامى» است. اما چه در ظاهر و چه در باطن ديگر نمى توانستيم اين دانشگاه را يك دانشگاه اسلامى بدانيم. دهقان گفت: اين دانشگاه پس از انقلاب اسلامى تاسيس شده است و تغيير ساوزكار دانشگاه ها در اوايل انقلاب خيلى راحت نبود. پس از اسلامى شدن دانشگاه ها قرار بود دانشگاه آزاد با يك مديريت انقلابى شكل بگيرد و الگويى باشد براى دانشگاه هاى ديگر اما دانشگاه آزاد اسلامى از بعد ظاهر و باطن از دانشگاه هاى دولتى ما بسيار عقب تر است. لذا اين دانشگاه آزاد اسلامى نه آزاد بود ونه اسلامى. وى ابراز اميدوارى كرد مديريت جديد بدون عجله اقدامات خوبى در اصلاح ساختار دانشگاه آزاد انجام دهد. دهقان گفت: من تاكيد مى كنم به هيچ وجه مديريت جديد در اصلاح ساختار عجله نكند ۳۰ سال مديريت شده است همه گذشته نبايد تخريب شودزحماتى كه تا الان كشيده شده نبايد ناديده گرفته شود در جاهايى ممكن است ضعف هايى در مديريت وجود داشته باشد و در جاهايى نيز نقاط قوتى باشد. نقاط قوت عملكرد آقاى جاسبى بايد در اين ۳۰ سال حفظ شود و ساختارهاى درست حفظ و ساختارهاى غلط با مطالعه به تدريج حذف شود. وى گفت: براى اينكه نقاط ضعف دانشگاه آزاد را بشناسيم توصيه مى كنم مديريت جديد ۸۰ جلدى كه در كار تحقيق و تفحصى كه از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم انجام شد مطالعه كنند عيب هاى دانشگاه آزاد را مى توان در آنجا شناخت. همچنين نقاط قوت دانشگاه آزاد در يك فرصت چند ماهه مطالعاتى به طور كامل روشن شود و كم كم به تدريج بدون اينكه ضربه به مديران كارآمد دانشگاه و اساتيد وارد شود اصلاحات انجام شود. وى گفت: نمى توان نسبت به دانشگاه آزاد قضاوت يك سويه داشت بدون مطالعه نبايد اقدام به كارى كرد هر اقدامى حتما بايد با مطالعه و دقت و بدون رفتار احساساتى انجام شود تا دانشگاه آزاد اسلامى جديدى داشته باشيم كه هم طراز اسم خود و نظام اسلامى باشد.
   
 
جلسه ۸۰ طراح سئوال از احمدى نژاد براى جمع بندى پاسخ هاى دولت
 
سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد با اعلام اين خبر كه ۴ كميسيون امنيت ملى، برنامه، عمران، اصل ۹۰ سئوال از رئيس جمهور را بررسى كرده اند از بررسى سئوال از احمدى نژاد در كميسيون هاى اقتصاد و فرهنگى مجلس شوراى اسلامى در هفته پس از تعطيلات و جمع بندى پاسخ ها و اعلام نظر به هيئت رئيسه در همان هفته خبر داد. مصطفى رضا حسينى در گفتگو با مهر با بيان اينكه هنوز دو كميسيون اقتصادى و فرهنگى سئوالات نمايندگان از رئيس جمهور را بررسى نكرده اند، گفت: معاونان رئيس جمهور در كميسيون هاى اصل ،۹۰ برنامه و بودجه، عمران و امنيت ملى به سئوالات نمايندگان پاسخ گفتند. نماينده شهربابك در مجلس تصريح كرد: پس از بررسى سئوال از احمدى نژاد در ۲ كميسيون باقيمانده پس از تعطيلات مجلس ۸۰ نفر طراحان سئوال با برگزارى جلسه اى پاسخ هاى معاونان احمدى نژاد به سئوالات مطرح شده را بررسى كرده و به راى مى گذارند. در صورتيكه قانع نشده باشند موضوع به هيئت رئيسه ارجاع مى شود تا هيئت رئيسه طبق آيين نامه مراتب را به رئيس جمهور اعلام مى كند تا شخص ايشان براى پاسخ به سئوالات نمايندگان در صحن علنى مجلس حضور يابند. سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد اظهار داشت: پاسخ هاى معاونان رئيس جمهور به سئوالات نمايندگان در كميسيون هاى امنيت ملى، برنامه، عمران و اصل ۹۰ كلى و توجيهى بوده است. وى افزود: معاونان احمدى نژاد در اين جلسات ايرادات شكلى به سئوالات مى گيرند و اعلام مى كنند كه اظهار نظر در فلان مورد يا عدم اجراى برخى از قوانين حق رئيس جمهور است و رئيس جمهور ايده و نظر خاص خود را داشته و به اين صورت اعلام كرده است. وى تاكيد كرد: همين قدر كه مجلس موفق شده اين موضوع مهم را كه همه بايد حول محور قانون عمل كنند و حتى رئيس جمهور نيز براى تخلفاتش بايد به مجلس پاسخگو باشد را پيگيرى كند بسيار ارزشمند است. حسينى افزود: دشمنان ما بدانند اگر ما در بدترين شرايط نيز قرار داشته باشيم هر قوه وظيفه خود را انجام مى دهد، با وجود رهبرى در راس جامعه و هدايت هاى حكميانه ايشان هيچ آسيبى به كشور نمى رسد. وى افزود جهانيان بدانند ما در سطحى از دموكراسى قرار داريم كه حتى اگر در معرض تهديد دشمن هم قرار داشته باشيم همه چيز در كشور بر اساس قانون عمل شده و اين تهديدها هيچ تاثيرى در روند اداره كشور نخواهد گذاشت. وى در پايان تاكيد كرد: اميدواريم سئوال از رئيس جمهور به نتيجه اى ختم شود كه رضايت خدا، رضايت مقام معظم رهبرى، مصلحت كشور و رضايت مردم در آن باشد. به گزارش مهر، اظهارات احمدى نژاد در مورد عفاف و حجاب يكى از سئوالات طراحان سئوال از وى است كه هفته آينده در كميسيون فرهنگى بررسى خواهد شد.
   
دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى:
پول انشعاب برق به خزانه رفته است نه حساب توانير
 
هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. عليرضا كفشكنان دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى، تاسيساتى و تجهيزاتى در گفتگو با ايلنا با اشاره به پيگيرى هايى كه كميته برق انجمن براى دريافت مطالبات پيمانكاران برق صورت داده است،گفت: در جلساتى كه با نمايندگان مجلس و كميسيون اصل ۹۰ داشتيم، تاخير درپرداخت مطالبات پيمانكاران برق بررسى و بخشى از آن مطالبات نيز پرداخت شد. وى با اشاره به پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد مطالبات گذشته شركت هاى توزيع برق از بخش مطالبات برق، گفت: اين بخش مطالبات گذشته بود اما متاسفانه مطالبات جارى نيز به آن ها اضافه شده و اگر اين مشكلات ساماندهى پيدا نكند، صنعت برق با مشكلات جدى ترى روبرو مى شود. كفش كنان يكى ديگر از مشكلات موجود براى شركت هاى توزيع برق را عدم واريز هزينه هايى دانست كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود. وى تاكيد كرد: هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. وى اين نحوه پرداخت را عاملى براى ايجاد مشكل در گردش پول دانست و گفت: بخشى ازهزينه هايى كه از طرف وزارت نيرو و شركت هاى توزيع واريز مى شود، مربوط به هزينه هاى برق بوده و برخى ديگر مربوط به پول انشعابى است كه از مردم گرفته مى شود. كفش كنان ادامه داد: با مصوبه جديد دولت، از اين به بعد اين هزينه ها به حساب خود توانير ريخته شده و از تاخيرزمانى در پرداخت آن جلوگيرى مى شود.
   
 
مخالفت مجلس با كليات طرح ممنوعيت شغلى۲ تابعيتى ها
 
نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسه روز گذشته، كليات طرح دو فوريتى ممنوعيت شغلى دوتابعيتى ها، الزام دولت به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى و موادى از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز را بررسى كردند. مجلس با كليات طرحى دو فوريتى درباره افراد داراى تابعيت دوگانه مخالفت كرد. در اين طرح دو فوريتى كه كليات آن به تصويب مجلس نرسيد، آمده بود: اشخاصى كه تحصيل تابعيت ايرانى نموده يا بنمايند از همه حقوقى كه براى ايرانيان مقرر است بهره مند مى شوند اما نمى توانند عهده دار پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى شوند. اين طرح به امضاى ۵۵ نفر از نمايندگان مجلس نيز رسيده بود. به گزارش ايسنا، مهرداد لاهوتى يكى از طراحان اين طرح دوفوريتى گفت: خارجيانى كه در ايران تابعيت گرفته اند از ۹ پست مندرج در ماده ۹۸۲ قانون مدنى محروم شده اند. وى خاطر نشان كرد: نيت طراحان اين بود ايرانيانى كه داراى تابعيت دوگانه هستند و نقش مهمى در فساد بزرگ مالى اخير داشته اند نيز مشمول اين ماده شوند، به همين منظور طراحان طرح، شمول ماده ۹۸۲ قانون مدنى را براى ايرانيانى كه تابعيت دوگانه دارند، گسترش داده اند. وى تاكيد كرد: اين مطالبه مردم از مجلس به دليل فساد بزرگ مالى اخير است؛ بنابراين به اين طرح راى دهيد تا ايرانيانى كه زندگى شان در خارج از ايران است نتوانند در داخل پست سازمانى داشته باشند و به اين ترتيب از تكرار تخلف مالى اخير جلوگيرى شود. در ادامه محمدرضا خباز در مخالفت با اين طرح گفت: نيازى به چنين طرحى نبود چرا كه ماده ۹۸۹ قانون مدنى علاوه بر آنكه تابعيت ايرانى افراد را كان لم يكن تلقى كرده، اموال آنان را مصادره و از تصدى مشاغل دولتى محروم كرده است. وى خاطر نشان كرد: طرح مذكور مصاديق پست هايى كه افراد داراى تابعيت دوگانه از آن محروم مى شوند را مشخص نكرده است، بنابراين ابهام دارد. حسن غفورى فرد با استناد به اصل ۴۱ قانون اساسى گفت: معناى طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى اين است كه اگر بلافاصله كسى تابعيت كشور ديگرى را پذيرفت، به سرعت از تابعيت ايرانى خارج مى شود. وى تاكيد كرد: هيچ فردى نمى تواند تابعيت دوگانه داشته باشد و مصادره اموال و زندانى شدن نيز جزو مجازات هاى تعيين شده از سوى قانون مدنى است. وى افزود:  به عبارت ديگر كسى كه تخلف كرده و داراى تابعيت دوگانه شده، علاوه بر آنكه نمى تواند پست سازمانى داشته باشد، همچنين نمى تواند در تابعيت جمهورى اسلامى باقى بماند. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: معناى كار طراحان اين است كه تابعيت دوگانه اشكال ندارد و فقط اين افراد نمى توانند پست سازمانى داشته باشند. رييس مجلس شوراى اسلامى در پاسخ به اخطار غفورى فرد، با وارد ندانستن اخطار وى گفت: قانون اساسى اين مطلب را مورد تاكيد قرار داده ولى تخلفات، مطلب ديگرى است. وى پرسيد آيا كسى كه مى خواهد مسئوليت بگيرد نبايد وضعيتش مورد بررسى قرار گيرد? وى افزود: موضوع مورد تاكيد طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى، مشروعيت داشتن تابعيت دوگانه افراد نيست، بلكه بررسى تابعيت مضاعف افراد و واگذار نكردن مسئوليت هاى دولتى به آنان است، به همين دليل اخطار شما را وارد نمى دانم پس از سخنان موافقان، نماينده دولت در توضيحات مجدد يكى از طراحان، كليات طرح مذكور به راى گذاشته شد كه از ۱۹۵ نماينده حاضر، ۵۶ نفر موافق، ۶۶ نفر راى مخالف و ۲۷ نفر راى ممتنع دادند. بر اين اساس نمايندگان مجلس با كليات طرحى مخالفت كردند كه افراد داراى تابعيت دوگانه را از تصدى پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى منع مى كرد. در بخش ديگرى از مذاكرات نمايندگان در جلسه ى علنى ديروز مجلس شوراى اسلامى، نمايندگان به يك فوريت طرحى راى دادند كه در صورت تصويب نهايى آن دولت ملزم به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى خواهد شد. به گزارش ايسنا، حشمت ا... فلاحت پيشه كه به عنوان يكى از طراحان يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با بيان اين كه ترور دانشمندان ايرانى به عنوان يك استراتژى براى غرب مطرح است، يادآور شد: ما بايد حقوق ايرانيان و بازماندگان حوادث تروريستى را دنبال كنيم، چرا كه عده اى اقدام به ترور ايرانيان مى كنند و از سوى ديگر از غرب پاداش سياسى دريافت مى كنند. نماينده اسلام آباد غرب با اشاره به وجود ترديد در روابط ايران با برخى دستگاه ها و سازمان هاى بين المللى مثل آژانس انرژى اتمى، تاكيد كرد: برخى سازمان هاى اطلاعاتى مثل سازمان سيا، به حلقه ى وصلى بين گروه هاى تروريستى و سازمان ها تبديل شده اند. اين عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس اضافه كرد: در برخى دادگاه هاى كشورهاى غربى، پرونده هايى عليه جمهورى اسلامى شكل گرفته، در آنها حكم صادر شده و غرامت هايى براى كشورمان مصوب شده است، در حالى كه ما در قبال اقدامات تروريستى عليه كشورمان، حتى يك پرونده را هم به نتيجه نرسانده ايم. على اصغر يوسف نژاد هم كه به عنوان مخالف يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با تاكيد بر لزوم پيگيرى حقوق قربانيان حوادث تروريستى تصريح كرد: شكى نيست هيچ كشورى در دنيا به اندازه ى ايران قربانى حوادث تروريستى نبوده است. وى ادامه داد: در شرايط فعلى نيز استراتژى ابرقدرت ها استفاده از ترور براى جلوگيرى از پيشرفت هاى علمى و فناورى مخصوصا در ابعاد هسته اى است. اين نماينده ى اصولگراى مجلس خاطرنشان كرد: سوال من از طراحان اين است كه اين طرح چه الزامى دارد و در محتواى آن به دنبال چه چيزى هستيد كه در صورت تصويب به آن دست پيدا مى كنيد? در حالى كه تمام آنچه در اين قانون آمده در داخل براى دستگاه هاى اجرايى منظور شده و ما به جاى اين اقدامات بايد از كارهاى پيشگيرانه و حفاظتى استفاده كنيم. يوسف نژاد موارد پيش بينى شده در اين طرح يك فوريتى را سطحى، گذرا و بدون توجه به اقدامات پيشگيرانه توصيف كرد گفت: بهتر بود طراحان قدرى عميق تر به اين موضوع توجه مى كردند. گفتنى است: پس از سخنان موافق و مخالف يك فوريت اين طرح با ۱۲۷ راى موافق، ۶ راى مخالف و ۱۶ راى ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده به تصويب رسيد. به گزارش ايسنا، دستور ديگرى كه نمايندگان درجلسه ى ديروز مجلس به آن رسيدگى كردند لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز بود و طى آن ماده مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز حذف شد. به گزارش ايسنا، در بررسى اين ماده رضا عبدا...ى رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس پيشنهاد حذف را مطرح كرد و گفت: اين كه چرا هر سال بيش از ده ميليون پرونده در محاكم قضايى مطرح مى شود و چرا با وجود استفاده بيش از ۲۴۰ ميليارد دلار درآمد نفت و گاز وضع اشتغال و بيكارى در كشور اين چنين است مربوط به تصويب چنين قوانينى است. به گزارش ايسنا، اگر اين ماده به تصويب مى رسيد وسايل نقليه حامل كالاى قاچاق اگر در فرودگاه، لنگرگاه يا راه غيرمجاز توقف مى كردند عمل ارتكابى توسط فرمانده كشتى يا ناخداى شناور، راننده يا خلبان شروع به جرم قاچاق محسوب مى شد. نمايندگان در بررسى ماده اى ديگرى از اين لايحه ماده ۶۷ مربوط به تعيين مجازات براى شروع به جرم قاچاق را مراعا گذاشته و آن را جهت بررسى بيشتر به كميسيون اقتصادى ارجاع دادند. مجلس در بررسى ماده ۶۸ لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به بحث و بررسى پرداخت اما در مورد آن راى گيرى نهايى انجام نداد.
   
فروزنده خبر داد:
شنبه و دوشنبه آينده روز كار است
 
معاون توسعه و مديريت برنامه ريزى احمدى نژاد گفت: شنبه و دوشنبه روز كار است، ولى دستگاه ها مى توانند به كارمندانى كه تقاضاى مرخصى داشته باشند، مرخصى  دهند. به گزارش ايسنا، لطف ا... فروزنده در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تعطيلى يكشنبه و سه شنبه هفته آينده اين احتمال وجود دارد كه از سوى دولت بين تعطيلى، تعطيل شود، با رد اين موضوع و با بيان اين كه دولت در زمينه تعطيلى تصميمى نگرفته تاكيد كرد كه روز شنبه و دوشنبه روز كار است.
   
وزير خارجه:
مذاكرات ايران و ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد
 
وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران در آنكارا اعلام كرد مذاكرات هسته اى ايران و گروه ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزارى فرانسه، وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران كه ديروز براى ديدار با مقامات بلندپايه تركيه وارد آنكارا شده است، اظهار داشت مذاكرات ميان ايران و كشورهاى عضو گروه ۱+۵ درباره موضوع هسته اى تهران احتمالا در استانبول تركيه برگزار خواهد شد. على اكبر صالحى افزود : مطمئن نيستم، اما احتمالا اين مذاكرات در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش فرانس پرس، وزير امور خارجه ايران زمان اين مذاكرات را مشخص نكرد. صالحى همچنين تاكيد كرد احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه تماسهايى با كاترين اشتون مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا و سعيد جليلى دبير شوراى عالى امنيت ملى جمهورى اسلامى ايران براى تعيين زمان ازسرگيرى مذاكرات دوجانبه انجام مى دهد. آخرين دور مذاكرات ميان ايران و گروه ۱+۵ ژانويه ۲۰۱۰ ميلادى در استانبول برگزار شد.
   
 
تقدير از خلبان شهبازى در جلسه هيات دولت
 
خلبان هوشنگ شهبازى از سوى احمدى نژاد در هيات دولت مورد تقدير قرار گرفت. به گزارش ايسنا، خلبان هوشنگ شهبازى پس از اين كه در هيات دولت مورد تقدير احمدى نژاد قرار گرفت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تحريم صنعت هواپيمايى كشورمان با اصول اوليه حقوق بشر در تناقض است. اولين اصول حقوق بشر بر امنيت جان انسان ها و مسافرت هاى هوايى تاكيد دارد.
   
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 1 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks
جزيره نه، در فدراسيون فوتبال مجمع الجزاير درست شده است
واعظى آشتيانى: گزينه دولت ، رييس فدراسيون مى شود
 
مجمع فدراسيون فوتبال در سوم دى ماه پرده ديگرى براى نشان دادن از هم گسيختگى مديريتى فوتبال ايران بود و از سوى ديگر مطرح شدن سوژه پشت پرده هاى فوتبال در برنامه نود دريچه ديگرى به فروپاشى اخلاقى فوتبال ايران باز كرد اما نكته اينجاست كه پيش از اين و در سالهاى قبل بارها كارشناسان و دلسوزان هشدار اين روزها را داده بودند. اميررضا واعظى آشتيانى مديرعامل اسبق باشگاه استقلال در مصاحبه با سايت قانون مى گويد آنچه در زمينه اصلاح اساسنامه فدراسيون و برخورد با دلالى اين روزها مطرح مى شود را در دوران حضورش در فوتبال گفته اما گوش شنوايى نبوده است.
• با مطرح شدن بحث اصلاح اساسنامه فدراسيون فوتبال شاهد از هم گسيختگى مديريتى در مجموعه فدراسيون وجبهه گيرى نواب رييس در مقابل رييس فدراسيون بوديم، نظر شما در مورد اصلاحات پيشنهادى چيست؟
- به جرات مى توانم بگويم من نخستين نفرى بودم كه ۳ سال پيش اعلام كردم اساسنامه موجود كارآمد نيست و بايد مجمع بعضى اختيارات از جمله انتخاب نواب رييس و روساى كميته ها به رييس فدراسيون واگذار كند.
• اما عمده اعتراض به همين افزايش اختيارات رييس فدراسيون است؟
- من برخلاف كسانى كه مى گويند با اين كار در فدراسيون ديكتاتورى مى شود معتقدم وقتى مجمع مى تواند هرگونه تخلف يا زورآزمايى رييس فدراسيون را با مجامع فوق العاده كنترل كند، ديگر مشكلى وجود نخواهد داشت.
• نظر شما درباره علنى شدن اختلاف ها در درون فدراسيون چيست؟
- از ابتدا هم معتقد بودم كه در فدراسيون فوتبال نه يك جزيره بلكه حتى مجمع الجزاير تشكيل شده است و پيش بينى اين اختلاف نظرها مى شد اما متاسفانه رييس فدراسيون اكنون كه به پايان دوره رياستش رسيده تازه يادش افتاده كه چگونه بايد مديريت كرد و چگونه بايد برنامه درخواست كرد و اى كاش ۳ سال پيش تصميم به اين اصلاحات مى گرفتند.
• يكى ديگر از مباحث روز فوتبال بحث كاهش تعداد تيم هاى ليگ برتر است. به نظر شما ظرفيت ليگ برتر ايران چند تيم است؟
- اصلا بحث ۱۸ تيم يا ۱۶ تيم نيست، معتقدم ليگ برتر ما ظرفيت ۱۲ تيم را هم ندارد. اگر در فوتبال اروپا از جمله اسپانيا، ايتاليا، انگليس و فرانسه با ۲۰ تيم و آلمان با ۱۸ تيم مسابقات ليگ برگزار مى شود به علت روند صحيح توليد بازيكن و سيستم سريع عرضه و تقاضا بازيكنان توسط باشگاههاست. در حالى كه در فوتبال ايران شاهد هستيم بعضى باشگاهها حتى براى طول فصل بازيكن كم مى آورند. ليگ برتر ايران بدون داشتن اين روند توليد بازيكن و فقدان پشتوانه فنى با ۱۸ تيم برگزار مى شود. ببينيد كه در ليگ برتر ما فاصله تيم اول تا آخر جدول صفر تا صد است اما در اروپا اين فاصله نزديك به هم است.
• شما چه تعداد تيم را براى ليگ برتر ايران مفيد مى دانيد؟
- ليگ برتر تيم ما لياقت ۱۸ تيم را ندارد و در خوش بينانه ترين حالت بايد با ۱۲ تيم برگزار شود. در واقع ما از دوره اول ليگ برتر تا دوره فعلى شاهد اضافه شدن بار فنى نبوده ايم. يكى از نكات بارز رشد فنى يك فوتبال صادر كردن بازيكن است، واقعا در طول سالهاى اخير ليگ برتر ۱۸ تيمى ما چه تعداد بازيكن صادراتى بخصوص به ليگ هاى معتبر باشگاهى جهان داشته است؟ اين موضوع خودش يك شاخصه است كه نشان مى دهد روند توليد بازيكن در فوتبال ما وجود ندارد و اين روند خنثى هم حاصل روزمرگى مسئولان فدراسيون فوتبال كشور است كه كارهاى روزمره خود را كافى مى دانند.
• چرا نخبگان و چهره هايى كه احساس مى شود مى توانند به فوتبال كمك كنند علاقه اى به حضور در انتخابات فدراسيون ندارند؟
- به اين دليل كه فضاى مطلوب را در فوتبال ايران نمى بينند. بارها اشاره كردم كه فوتبال ايران اسير هزاردستان شده است كه به صورت يك شبكه گسترده و در قالب افراد بى خاصيت و لمپن كه من آنها را پدرخوانده و هزار دستان مى نامم فعاليت مى كنند. اين افراد با ابزار چاپلوسى، تملق و نمامى حتى نزد متوليان اصلى ورزش كشور هم نزديك مى شوند و مى توانند آنها را تحت تاثير قرار دهند. به همين دليل افراد مدير و نخبه مردد هستند چراكه مى دانند در صورت ورود به اين عرصه ناچار به رويارويى تمام عيار با اين افراد هستند اما اطمينان ندارند كه از سوى مسئولان عالى ورزش كشور حمايت مى شوند يا نه؟
• با اين وضعيت به انتخابات آينده فدراسيون فوتبال مى توان اميدى داشت؟
- نه من به اين انتخابات خوش بين نيستم و معتقدم هر گزينه اى كه حمايت دولتى داشته باشد در نهايت پيروز مى شود.
• سوالى درباره استقلال، آيا تصور مى كنيد با شرايط حساس نيم فصل دوم و اتفاقات مشكوكى كه بر روى سكوها رخ مى دهد ممكن است وضعيت خوب اين تيم تغيير كند؟
- نمى خواستم درباره استقلال حرفى بزنم اما در پاسخ به اين سوال مى گويم كه مديريت استقلال در واقع از الان آغاز شده است و مدير باشگاه بايد از اين به بعد بتواند از عهده كار بربيايد. عده اى نشسته اند و مى خواهند شاهد ناكامى سرمربى فعلى باشند تا از اين نمد براى خود كلاهى ببافند. در اينجاست كه بايد مديريت استقلال جانانه و بدون زاويه با سرمربى تيم از مجموعه حمايت كند تا استقلال در نهايت بتواند به موفقيت برسد و حاشيه سازان به هدفشان نرسند.
   
 
ابراهيم لوينيان: اميدوارم به ليگ برتر صعود كنيم
 
تيم فوتبال نساجى از جمله تيم هاى ليگ يك بوده كه عملكرد نسبتاً خوبى داشته و توانسته در رده هشتم جدول ليگ يك قرار بگيرد ابراهيم لوينيان بازيكن تيم نساجى درخصوص آخرين شرايط تيمش اظهار داشت: تيم ما در بازى آخر خود پيروز شد و اين ۳ امتياز هم به حفظ جايگاه ما كمك كرد و هم انگيزه بچه ها را براى بازى هاى بعدى بالا برد.لوينيان در ادامه افزود: تيم ما بازيكنان و كادر فنى خوبى را جمع آورى كرده و همين باعث شده تا بازى به بازى شرايط تيم بهتر شود و روزبه روز خود را به بالاى جدول نزديكتر كنند. بازيكن تيم نساجى مازندران در پايان درخصوص صعود تيم به ليگ برتر خاطرنشان كرد: تيم ما در ابتداى فصل مشكلات زيادى داشت چراكه بر سر مالكيت سند باشگاه مشكلات زيادى وجود داشت اما با آمدن آقاى پرهام و مديريت خوب وى وضعيت تيم روزبه روز بهتر شد و اميدوارم كه با تلاش بچه ها در پايان فصل به ليگ برتر صعود كنيم.
   
فولاد - ذوب آهن
تكرار روزهاى خوب جنوبى ها
 
فولادى ها كه با تيمى جوان شده، نيم  فصل دوم ليگ را بسيار خوب آغاز كرده است، امروز در خانه ميزبان تيم بحران زده ذوب آهن است، تيمى كه بامشكلات بسيارى درگير است و به واسطه آن ديگر هيچ نشانى از گذشته اش ندارد. فولادى ها در آخرين بازى خود در ليگ، كارى كردند، كارستان. كارى كه شايد خوشبين ترين افراد هم آن را پيش بينى نمى كردند. فولادى ها در تهران و مقابل تيم مدعى نفت با حساب ۳ بر يك به پيروزى رسيدند تا از همين حالا زنگ خطر را براى ديگر حريفان خود به صدا درآورده باشند. فولادى ها كه حالا با قرارگرفتن در جاى ششم جدول رده بندى اندك اندك خود را به جرگه مدعيان خود نزديك مى كنند امروز بايد با ذوب آهنى بازى كنند كه به دليل آنچه نامش را مشكلات مالى گذاشته اند، حال و روز چندان خوشى ندارد. ذوب آهنى ها در آخرين بازى خود به نتيجه اى دست يافتند كه براى خود اصفهانى ها نيز غيرقابل باور بود. آنها در خانه و در ورزشگاه فولادشهر با حساب ۳برصفر به سايپاى كرج باخت تا همچنان به روند نزولى خود ادامه داده باشند. شرايطى كه ديگر نه براى ابراهيم زاده و نه براى هواداران اصفهانى ها قابل تحمل است.
   
سايپا- صباى قم
باد صبا در كرج
 
هر چند كه عبدالله ويسى سرمربى تيم صباى قم از هوادارانش خواسته است كه ديگر به او گوارديولا نگويند و خودش نيز با تغيير چهره چنين مسأله اى را در ذهن هوادارانش به خوبى القا كرده است. گوارديولا حالا به كرج و به سايپا رسيده است، تيمى كه در ليگ يازدهم فرازوفرود بسيارى در كارش ديده شده است. سايپايى ها در آخرين بازى خود در ذوب آهن به نتيجه اى رسيدند كه كمتر كسى تصور آن را مى كرد، پيروزى ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن نتيجه اى بود كه حالا دغدغه ذهنى عبدالله ويسى و تيمش را باعث شده است. سايپاى باانگيزه با مجيد صالح حالا ميزبان يكى از تيم هاى خوب و جوان ليگ يعنى صباى قم است، تيمى كه در ليگ يازدهم بر تمامى پيش بينى ها خط بطلان كشيد و توانست به نتايجى دست پيدا كند كه كمتر كسى تصور آن را مى كرد. صباى قم بعد از آن پيروزى خوب و شيرين خانگى ۲ بر يك مقابل راه آهن دايى حالا به كرج آمده است تا ثابت كند كه مى تواند همچنان بزرگى كند. صبايى ها كه از انگيزه و روحيه بالايى برخوردارند، در شرايطى به كرج رفته اند كه غلامرضا عنايتى بهترين گلزن خود را در نهايت آمادگى در اختيار دارند، مهاجمى كه تا به امروز به خوبى نشان داده است كه چارچوب دروازه  حريفان را به خوبى مى شناسد.
   
هفته پانزدهم ليگ دسته اول
جدال مدعيان در گروه اول، رقابت براى صدرنشينى در گروه دوم
 
هفته پانزدهم ليگ دسته اول امروز با برگزارى ۵ ديدار آغاز شده و فردا با انجام ۴ مسابقه پيگيرى مى شود. در بازى هاى گروه اول، حساس ترين ديدار در يزد برگزار مى شود، جايى كه فولاد اين شهر ميزبان تيم صدرنشين پيكان است. پيكانى ها كه با فاصله ۶ امتيازى در صدر جدول قرار گرفته اند، به مصاف فولاد يزدى مى روند كه تا هفته قبل در رده دوم قرار داشت.همچنين شاگردان خداداد عزيزى بايد به مصاف تيم انتهاى جدولى مس رفسنجان بروند و تيم هاى همسايه در جدول يعنى اتكاى گلستان و ايرانجوان بوشهر نيز به مصاف يكديگر خواهند رفت.شهردارى بندرعباس، تيم دوم جدول نيز در تهران ميهمان پارسه است و به دنبال كم كردن اختلافش با صدر جدول خواهد بود. در ديگر بازى گروه اول نيز ۲ تيم ميانه جدولى سايپاى شمال و پيام مخابرات فارس با يكديگر ديدار مى كنند.در بازى هاى گروه دوم هم تيم صدرنشين آلومينيوم هرمزگان براى تثبيت صدرنشينى اش به مصاف شيرين فراز مى رود و ماشين سازى كه هم امتياز با شاگردان ميثاقيان در صدر جدول حركت مى كنند، براى رسيدن به صدر جدول ميزبان نفت مسجدسليمان هستند. شاگردان باقرى نيا كه در رده يازدهم اين گروه قرار دارند، ميزبان كاوه تهران هستند كه با اختلاف زيادى در انتهاى جدول قرار گرفته است.تربيت يزد و گل گهر سيرجان نيز در يزد براى ارتقاى جايگاهشان در جدول جدال خواهند كرد و در ساير بازى ها كه شنبه اين هفته برگزار مى شود در حساس ترين ديدار شهر دارى ياسوج مقابل نيروى زمينى قرار مى گيرد.
   
 
برنامه بازى ها و اسامى داوران هفته پانزدهم ليگ دسته اول
 
پنجشنبه ۲۹ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۴
اتكاءگلستان - ايرانجوان بوشهر، ورزشگاه آزادى گرگان
داور: حسين نيكوزاده، كمك ها: داريوش صابر مطلق و على حجى زاده
مس رفسنجان - ابومسلم خراسان، ورزشگاه تختى رفسنجان
داور: روح الله شريفى، كمك ها: محمد راهى و مهرداد بهرامى
فولاد يزد - پيكان تهران، ورزشگاه شهيد نصيرى يزد
داور: رحيم مهرپيشه، كمك ها: سعيد قاسمى و اميربهرام حسين نقوى
گهر زاگرس- شهردارى بندرعباس، ورزشگاه كارگران تهران
داور: مجيد سيفى آذر، كمك ها: غلامرضا تيمورى و حميد سيفى آذر
آلومينيوم هرمزگان - شيرين فراز كرمانشاه، ورزشگاه خليج فارس بندرعباس
داور: محمد ملكى، كمك ها: مجيد شمس و سعيد زارع
جمعه ۳۰ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۴
سايپاى شمال - پيام مخابرات فارس، ورزشگاه شهيد وطنى قائمشهر
داور: غلامرضا مستقيم، كمك ها: حسن رستم زاده و هادى طوسى
ماشين سازى تبريز - نفت مسجد سليمان، ورزشگاه تختى تبريز
داور: پيروز سيف الله پور، كمك ها: سخاوت سليمان نژاد و على دودانگه
استقلال صنعتى - صنعتى كاوه تهران، ورزشگاه تختى اهواز
داور: على صفايى، كمك ها: محمدحسن ابراهيمى و مهدى ناصحى
تربيت يزد - گل گهر سيرجان، ورزشگاه شهيد نصيرى يزد
داور: موسى الرضا ارغوانى، كمك ها: جواد شيروانى و يعقوب سخندان
شنبه ۱ بهمن ماه ،۹۰ ساعت ۱۴
صنعت سارى -استيل آذين سمنان، ورزشگاه شهداى سارى
داور: شاهين حاج بابايى، كمك ها: مهدى عاليقدر و يعقوب حجتى
گسترش فولاد تبريز - شهردارى اراك، ورزشگاه تختى تبريز
داور: اشكان خورشيدى، كمك ها: محمدرضا مديرروستا و جهانبخش آرمان
شهردارى ياسوج - نيروى زمينى تهران، ورزشگاه تختى ياسوج
داور: محمدرضا اكبريان، كمك ها: بهروز برون و قهرمان نجفى
نساجى مازندران - پاس همدان، ورزشگاه شهيد وطنى قائمشهر
داور: سيدمهدى سيدعلى، كمك ها: محبت على رضايى تبار و بابك عباسقلى زاده
برق شيراز - گهر زاگرس، ورزشگاه حافظيه شيراز
داور: جواد شرفى، كمك ها: حسين ظهيرى و على حاتميان
   
برنامه بازى ها و اسامى داوران هفته بيست و يكم ليگ برتر
صالحى و حاجى پور براى استقلال و پرسپوليس سوت مى زنند
 
پنجشنبه ۲۹ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۵
تراكتورسازى- داماش، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
داور: غلامرضا جبارى، كمك ها: رسول فروغى و مسعود فرح نيا
ملوان- شاهين، ورزشگاه تختى انزلى
داور: محمود رفيعى، كمك ها: حسين خانبان و مهدى الوندى
فجر شهيدسپاسى شيراز - استقلال، ورزشگاه حافظيه شيراز
داور: احمد صالحى، كمك ها: محمدرضا منصورى و حسين سنجرى
مس كرمان - نفت آبادان، ورزشگاه باهنر كرمان
داور: اميرحسين فتاحى، كمك ها: بابك داورى و عليرضا كنارى
فولاد خوزستان - ذوب آهن، ورزشگاه تختى اهواز
داور: قاسم واحدى، كمك ها: آرمان اسعدى و محمدرضا غنو
جمعه ۳۰ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۵
راه آهن - نفت تهران، ورزشگاه اكباتان تهران
داور: رضا كرمانشاهى، كمك ها: رضا سخندان و حسن يوسفى
پرسپوليس - مس سرچشمه، ساعت ۱۶ و ۴۰ دقيقه، ورزشگاه آزادى تهران
داور: البرز حاجى پور، كمك ها: بهرام كيانى و محمدرضا امينى
سپاهان- شهردارى تبريز، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: سيدحسين زرگر، كمك ها: محمدرضا ابوالفضلى و غلام آموزگار
سايپا-صباى قم، ورزشگاه انقلاب كرج
داور: محمد كمانى، كمك ها: عليرضا كهورى و حميد غمزه
   
 
فجرسپاسى يك بازيكن صربستانى جذب كرد
 
مدير روابط عمومى باشگاه فجرسپاسى از جذب يك بازيكن صربستانى خبر داد.جوانى اظهار داشت: يك مدافع صربستانى جذب كرده ايم و باشگاه با او قرارداد داخلى امضا كرده است و در روزهاى آينده با طى شدن مراحل صدور مجوزش قرارداد اين بازيكن به طور رسمى ثبت خواهد شد. مدت قرارداد اين بازيكن تا پايان فصل است.
   
تراكتورسازى - داماش
تبريزى ها در انتظار پيروزى
 
تبريزى ها كه حالا خودشان را در جاى دوم جدول رده بندى ليگ، سايه به سايه استقلال مى بينند، بدون شك امروز به ورزشگاه يادگار امام (ره) خواهند رفت تا سهمى كوچك در يكى ديگر از پيروزى هاى تيمشان داشته باشند.تراكتورسازان كه در آخرين بازى خود در ليگ و در ورزشگاه بدون تماشاگر بوشهر و در مقابل شاهين اين شهر دست به كار بزرگى زده و اين تيم را با حساب ۳ بر صفر مغلوب كرده بودند، حالا چنين به نظر مى رسد كه به هيچ نتيجه اى به جز پيروزى در مقابل داماش راضى نيستند و اين طرز تفكرى است كه امير قلعه نويى طى روزهاى گذشته به خوبى به تيمش منتقل كرده است.حريف امروز تراكتورسازى، تيم داماش گيلان است، تيمى كه در آخرين بازى خود در رشت و در مقابل ديدگان تماشاگرانش توانست با گل ثانيه هاى پايانى جهانبخش، حريف شيرازى خود يعنى فجرسپاسى را شكست دهد، نتيجه اى كه روحيه مهدى تارتار و بازيكنانش را براى بازى امروز تبريز دوچندان كرد.داماشى ها كه به واسطه مشكلات مالى، نيم فصل دوم را با تغييراتى آغاز كرده اند، نمى خواهند بيش از اين خودشان را درگير مشكلات جانبى نمايند و به همين دليل هم با تمام توان راهى ديار ستارخان و باقرخان شده اند.
   
مس كرمان - صنعت نفت
كرمانى ها روى آسمان
 
شايد كرمانى ها حق داشته باشند كه اين روزها در آسمان سير كنند. آنها به واسطه پيروزى يك بر صفر خود مقابل استقلال حالا سر از پا نمى شناسند و تبديل به يك تيم باانگيزه و پرروحيه شده اند.شاگردان بلاژويچ كه پيش از بازى با استقلال شرايط چندان خوبى در جدول رده بندى نداشتند، حالا به خود آمده و قدرت خودشان را باور كرده اند، قدرتى كه بلاژويچ مى تواند از اين پس بر روى آن حساب ويژه اى را باز كند.كرمانى ها هرچند اين روزها از بابت نتيجه اى كه مقابل استقلال بدست آورده اند، خوشحال به نظر مى رسند اما شرايط حريف آنها يعنى صنعت نفت نسبت به آنها كاملاً متفاوت است.
نفتى هاى آبادان كه كارشان را با مربى پرتغالى با پيروزى بر استقلال آغاز كردند، حالا به چنان وضعيتى دچار شده اند كه در خانه خود با حساب ۴ بر صفر به سپاهان مى بازند، نتيجه اى كه به هيچ وجه مورد رضايت هواداران فوتبال فهم آبادانى نبوده و نيست.صنعت نفت آبادان كه حالا تا جاى نهم جدول رده بندى سقوط كرده است، شرايط چندان مناسبى ندارد، شرايطى كه مى تواند موقعيت سرمربى پرتغالى اين تيم را هرچه بيشتر به خطر بيندازد.
   
ملوان - شاهين
جنوبى ها در شمال
 
شاهين بوشهر، تيمى كه با فيروز كريمى اين روزها اصلاً شرايط خوبى را ندارند، اين هفته از جنوب راهى شمال شده اند تا مقابل ملوان به تيره  روزى هاى خود پايان دهند و اين در شرايطى است كه ملوانان نيم فصل دوم را بسيار خوب آغاز كرده و از ۳ بازى گذشته خود صاحب ۲ پيروزى و يك تساوى شده اند.ملوانان در آخرين بازى خود در ليگ، در كرمان و مقابل مس سرچشمه به نتيجه اى بهتر از تساوى صفر بر صفر دست پيدا نكردند، نتيجه اى كه ملوانان به هيچ وجه از آن رضايت نداشتند.شاگردان فرهاد پورغلامى حالا ميزبان تيم فيروز كريمى يعنى شاهين بوشهر هستند، تيمى كه در آخرين بازى خود در خانه به نتيجه اى بهتر از شكست ۳ بر صفر مقابل تراكتورسازى تن نداد تا مشخص شود كه مشكلات اين تيم به حدى است كه شايد از عهده فيروز كريمى هم برنيايد. هرچند كه سرمربى بوشهرى ها مدعى شده است كه چنانچه تيمش در پايان فصل به يكى از عناوين اول تا ششم دست پيدا نكرد، حاضر است كه حق و حقوق خود را نگيرد كه اين حرف به ظاهر چنين در ذهن شنونده القاء مى كند كه بيشتر جنبه يك شوك را داشته باشد تا يك ادعا!
   
سپاهان - شهردارى تبريز
بازگشت دوباره به صف مدعيان
 
سپاهان اصفهان كه با ۳۴ امتياز حالا در جاى پنجم جدول رده بندى جا خوش كرده است، ديگر بيشتر از اين نمى خواهد با صدر جدول و گروه صدرنشينان فاصله داشته باشد. اصفهانى ها كه در آخرين بازى خود در آبادان و مقابل صنعت نفت دست به كار بزرگى زدند و با حساب ۴برصفر اين تيم را شكست دادند، حالا بايد در خانه به اين روند خود ادامه دهند. چنين به نظر مى رسد كه حضور مهاجم گلزنى به نام سزار در كنار مهاجمانى چون عمادرضا باعث شده است تا قدرت تهاجمى اصفهانى ها دوچندان شود، چيزى كه به نظر مى رسد كه ياران شهردارى تبريز با على اصغر مدير روستا نگران آن باشند. تيمى كه در آخرين بازى خود در تبريز و مقابل تيم بزرگى چون پرسپوليس در حالى كه با دو گل از حريف خود جلو بود در نهايت تن به تساوى ۲ بر ۲ داد تا ۲ امتياز ارزشمند را از دست داده باشد، چيزى كه على اصغر مديرروستا هم به آن اعتراف كرد. شهردارى حالا در شرايطى به اصفهان رفته اند كه حريفشان در بهترين شرايط خود قرار دارد و آنها هم بايد اين واقعيت را ثابت كنند كه آن تساوى ۲بر۲ مقابل پرسپوليس را تصادفى به دست نياورد و شايستگى آن را داشته  اند.
&nb
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : شنبه 30 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
اگربه دنيا نگاه جاسوسى داشته باشيم بايدبا همه قطع رابطه كنيم؛
مجلس ازپاسخ وزيراقتصاد قانع شد
 
مجلس در بررسى سوال ملى سيدناصر موسوى و نادر قاضى پور از وزير امور اقتصادى و دارايى پاسخ هاى وزير را استماع كرده و نسبت به آن قانع شد.
به گزارش ايسنا، حسينى وزير امور اقتصادى و دارايى در پاسخ به سوال دو نماينده در خصوص علت انجام ندادن اقدامى نسبت به برنده شدن شركت بول فرانسه در مناقصه جهت سهميه نرم افزارهاى مالياتى عليرغم اهميت مسايل امنيتى گفت: اين مناقصه در سال ۸۴ و در زمان وزارت دانش جعفرى برگزار شده و شركت بول برنده مناقصه گرديده است.
وى با بيان اين كه مستندات اين موضوع موجود است، گفت: در زمان انجام مناقصه فرآيند دقيقى طى شد و نمايندگان سازمان بازرسى كل كشور و وزارت اطلاعات نيز حضور داشتند.
وى با بيان اين كه طرح جامع مالياتى طرح مهمى است تاكيد كرد كه در آن زمان و در زمان فعلى فرانسه جزو شركت هاى ممنوع المعامله نيست.
وزير اقتصاد با اشاره به اعمال ملاحظات كامل در رابطه با مسايل امنيتى گفت: از سال ۸۴ تاكنون به دليل وسواس هاى موجود عقد قرارداد انجام نشد اين در حالى است كه شركت بول به دليل ارايه بهترين قيمت و دارا بودن شرايط فنى توانست برنده اين مناقصه شود.
وى افزود: عده اى عنوان كردند كه اين كار بايد به پيمان كار داخلى سپرده شود، در دوره آقاى دانش جعفرى نيز دو بار مناقصه داخلى برگزار شد كه از ميان ۲۳ شركت داخلى هيچ يك نتوانستند كار را تحويل بگيرند چون معتقد بودند كه يك شركت خارجى بايد كار را انجام دهد و در كنار آن يك شركت داخلى فعاليت كند. وزير اقتصاد با بيان اين كه پيشنهاد كنسرسيوم نيز اجرايى نشد، گفت: در آن هنگام من دبير كارگروه طرح تحول اقتصادى بودم اوايل سال ۸۷ نيز داورى اين مساله به من سپرده شد كه با برگزارى جلساتى به اين جمع بندى رسيديم كه مناقصه دقيق بوده و در عين حال شركت بول شركت توانايى است.
وى با بيان اين كه دستگاه هاى امنيتى و نظارتى در هنگام انجام مناقصه حضور داشتند، تصريح كرد: شركت بول تنها نرم افزار را طراحى مى كند و ما هيچ اطلاعاتى به اين شركت نمى دهيم.
وى با بيان اين كه طرح جامع مالياتى طرح مهمى است، يادآور شد كه انتخاب پيمانكار با اجراى فرآيند هاى قانونى بوده و بعد از مناقصه بين المللى دو بار مناقصه داخلى برگزار شده است.
حسينى افزود: وقتى خواستيم كار را به اين شركت بسپاريم اين دغدغه را داشتيم كه اين شركت نيز با توجه به تحريم ها از اجراى طرح سرباز زند. لذا سازمان مالياتى از اين شركت تضمين گرفته و حتى سورس نرم افزار را در كشورى ثالث به امانت گذاشته است.
وى افزود: به لحاظ شكلى نيز اين شركت ۵۸ پرسنل دارد كه متشكل از ۱۴ پرسنل خارجى و ۴۴ پرسنل ايرانى است كه تمامى آنها تاييد صلاحيت شدند به علاوه يك تيم مجهز ۷۰ نفره نيز در كنار آنها فعاليت مى كند هم چنين سه شركت ايرانى به عنوان مشاور و ناظر با آنها كار مى كنند.وى با بيان اين كه اين طرح از جمله اقداماتى بود كه عليرغم اهميت آن دو دهه در اجراى آن تاخير شد اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اگر دو ميليارد دلار با فرانسه مبادله داريم بايد بگوييم آنها همگى جاسوس اند و يا بگوييم همكاران ما كه با آنها كار مى كنند با جاسوسان كار مى كنند. به گفته وى، اگر چنين عقيده اى داشته باشيم بايد با دنيا قطع رابطه كنيم.حسينى با يادآورى اين كه شركت بول در چارچوب قوانين دستگاه هاى گمركى و امنيتى ما كار خود را انجام مى دهد يادآور شد كه اين شركت صرفا به تهيه نرم افزار اقدام مى كند و اين موضوع ربطى به اسناد محرمانه ندارد. در ادامه موسوى لارگانى به عنوان نماينده سوال كننده از وزير گفت: عليرغم اين كه كشور فرانسه در تهيه پيش نويس قطعنامه عليه جمهورى اسلامى ايران گوى سبقت را از تمامى كشورها ربود و ايران را به سمت تحريم برد اما متاسفانه ملاحظه مى شود كه در مناقصه شركت تهيه كننده نرم افزار مالياتى سازمان ماليات شركت بول فرانسه انتخاب مى شود.وى با اشاره به ماده ۲۳۲ قانون ماليات هاى مستقيم تاكيد كرد كه بر اين اساس اسناد مالياتى محرمانه است و از آنجا كه پرونده هاى مالياتى حاوى محرمانه ترين معاملات اقتصادى شركت هاى بزرگ و كوچك كل كشور به ويژه شركت هاى دولتى است آيا حضور شركت بول به منزله راهى براى سبقت مهم ترين اطلاعات شركت هاى كشور نيست؟گفتنى است در نهايت ۱۰۷ نماينده طى راى گيرى اعلام كردند كه از پاسخ هاى وزير در اين مورد قانع شده اند.
   
معاون سازمان تعزيرات استان تهران خبر داد:
جريمه ۱۲۴ميليارد تومانى ۱۱شركت متخلف فراورده هاى نفتى در۹ ماه گذشته
 
: زهره مجتهدزاده- ۱۱شركت بخش خصوصى و دولتى فراورده هاى نفتى در ۹ ماهه گذشته، ۱۲۴ميليارد تومان جريمه نقدى شدند. به گزارش ايرنا، نظرعلى حاجى پاشا ،معاون رييس سازمان تعزيرات در نشستى خبرى با اشاره به اينكه تمام مراحل قانونى پرونده هاى اين ۱۱شركت در شعب بدوى و تجديد نظر تعزيرات طى شده است ، گفت:برخى شركت ها پس از صدور راى، از شعبه تجديد نظر به ديوان عدالت ادارى شكايت كرده اند.معاون رييس سازمان تعزيرات حكومتى كشور، گرانفروشى فراورده هاى نفتى را عمده تخلفات ۱۱شركت ياده شده عنوان كرد.وى با اعلام اينكه در ۹ ماهه سال جارى ۱۲۴ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده در تعزيرات حكومتى تهران تشكيل شده است، گفت: در اين ۹ ماهه براى ۱۳۰ هزار ۳۶۶ پرونده حكم صادر شد.وى افزود: در اين پرونده ها ۱۱ هزار و ۱۲ فقره تخلفات صنعتى، ۱۱ هزار و ۲۳۱ پرونده تخلفات بهداشتى درمانى و دارويى، ۹۴۶ پرونده قاچاق كالا و ارز بوده است كه در تخلفات بهداشتى و درمانى بيشترين تخلفات مربوط به بهداشت محىء گرانفروشى و عرضه داروى خارج از شبكه بوده است.وى افزود: در يك مورد داروخانه اى در تهران بدون مجوز فعاليت مى كرد كه پلمپ شد. حاجى پاشا در ادامه از جريمه ۲۰ميليارد تومانى ۵ كارخانه متخلف فراورده هاى لبنى در ۹ ماه گذشته خبرداد. رييس سازمان تعزيرات استان تهران يادآورشد: پرونده اين كارخانه ها نيز در تعزيرات حكومتى قطعى شده است اما برخى به ديوان عدالت ادارى شكايت كرده اند. حاجى پاشا ادامه داد: يكى از شركت هاى خصوصى فراورده هاى لبنى به اتهام گران فروشى به ۱۶ميليارد ريال جزاى نقدى محكوم شده است.رييس سازمان تعزيرات استان تهران اضافه كرد: همچنين در مدت گذشته از سال جارى، يك موسسه توليد نان به دليل رعايت نكردن موارد بهداشتى تعطيل شد.حاجى پاشا با بيان اينكه رسيدگى به تخلفات گندم، آرد و نان به عهده تعزيرات حكومتى گذاشته شده است، گفت: در همين زمينه حدود ۲۰۰فقره پرونده تخلفات گندم ،آرد ، نان و نانوايى ها به تعزيرات حكومتى استان تهران ارسال شد.وى همچنين از ايجاد چند شعبه ويژه براى رسيدگى به تخلفات مربوط به گندم ،آرد و نان و نانوايى ها خبر داد. معاون سازمان تعزيرات كشور از ۱۲۰ هزار و ۹۶۷ مورد گشت سيار در ۹ ماهه امسال در تهران خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۳۲۱ مورد از اين گشت ها منجر به تشكيل پرونده شده است.معاون تعزيرات كشور از ۲۰۰ فقره گرانفروشى نان در تهران خبر داد و افزود: رسيدگى به تخلفات نانوايى ها هم جزو فعاليتهاى تعزيرات است.حاجى پاشا از پلمپ شركت پاك فام و همچنين دو شركت ديگر خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال جارى ۳۰ واحد صنفى و شركت پلمپ شده است.وى در اعتراض به پرسش برخى خبرنگاران مبنى بر اينكه چرا سازمان تعزيرات پس از دهها بار اخطار به يك گرانفروش فروشگاه را پلمپ نمى كند، گفت: در قانون آمده است كه اگر اخطارها در پايان سال دو يا سه مورد باشد، در سال آينده اخطارهاى قبلى ديگر لحاظ نمى شود كه اين يك ضعف قانونى است.
   
 
سازماندهى فعاليت اتحاديه ها و تعاونى ها
 
رييس اتاق تعاون ايران نظام مند كردن فعاليت تعاونى ها و اتحاديه هاى عضو را از سياست هاى اصلى اتاق تعاون مركزى در جهت توسعه و تقويت بخش تعاون برشمرد.داريوش پاك بين به ايسنا گفت: نهادينه كردن نهضت تعاون در كشور و ترويج و اشاعه فرهنگ تعاون در نزد مسئولان اجرايى يكى از موضوعاتى است كه در دور جديد فعاليت اتاق تعاون دنبال خواهيم كرد و تلاش مى كنيم تا با ارائه آموزش هاى علمى و تخصصى و تعامل با مراكز پژوهشى و آموزشى در بروز رسانى دانش و تخصص تعاونى ها اقدام كنيم.وى با تاكيد بر نقش بخش تعاون در توسعه صادرات غيرنفتى اظهار كرد: سهم تعاونى ها در صادرات غيرنفتى موضوعى است كه نمى توان از آن چشم پوشى كرد؛ مطابق قانون بخش قابل توجهى از منابع سرمايه اى از محل هدفمندى يارانه ها و واگذارى بنگاههاى دولتى بايد به بخش تعاون اختصاص يابد كه متاسفانه در جهت تخصيص منابع موفقيتى تاكنون حاصل نشده است.پاك بين درعين حال تشديد نظارت بر روند فعاليت تعاونى ها و كمك به تعاونى هاى فعال با ارائه خدمات حمايتى را از رويكردهاى اتاق تعاون در راستاى توسعه صادرات غيرنفتى بخش تعاون نام برد.دبيركل اتاق تعاون ايران با تاكيد بر تثبيت موقعيت بخش تعاون در عرصه هاى اجتماعى، اقتصادى و بين المللى، مشاركت اتحاديه ها و تعاونى ها در برگزارى نمايشگاه هاى خارجى، اعزام هيات هاى تجارى به كشورهاى ديگر و شناسايى مزيت هاى رقابتى براى عرضه توليدات تعاونى را در تحقق سهم ۲۵ درصدى بخش تعاون موثر خواند.
   
 
فروش كليه اموال مازاد وزارت تعاون ،كار و رفاه اجتماعى
 
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى از برنامه حراج ساختمان وزارت سابق رفاه در ميدان ونك تهران از سوى شركت سرمايه گذارى تامين اجتماعى (مالك اصلى) خبر داد و گفت كه بزودى اموال مازاد وزارت جديد تعيين تكليف مى شود.عبدالرضا شيخ الاسلامى در گفتگو با مهر در زمينه آخرين اقدامات صورت گرفته براى فروش اموال مازاد ۳ وزارتخانه ادغامى تعاون، كار و رفاه در قالب وزارتخانه جديد، گفت: برنامه شناسايى و فروش اموال مازادوزارتخانه جديد در دست انجام است.وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى در ارتباط با فروش ساختمان ميدان ونك وزارت سابق رفاه و تامين اجتماعى، اظهار داشت: اين ساختمان به صورت استيجارى در اختيار وزارت سابق بود كه مربوط به شركت سرمايه گذارى تامين اجتماعى بوده است كه به آنها بازگردانده شد.شيخ الاسلامى خاطرنشان كرد: در حال حاضر ساختمان وزارت رفاه سابق در ميدان ونك از سوى شركت سرمايه گذارى تامين اجتماعى به حراج گذاشته شده است.وى در ارتباط با برنامه احتمالى فروش ساختمان ميدان تختى وزارت رفاه سابق نيز اظهار داشت: در قالب وزارتخانه جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعى همه اموال مازاد را خواهيم فروخت.وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى، تصريح كرد: البته ساختمان هايى كه مربوط به دستگاه هاى زيرمجموعه وزارتخانه هاى ادغامى باشد را تعيين تكليف خواهيم كرد و اگر استيجارى باشد به صاحبان اصلى آنها بازخواهيم گرداند.شيخ الاسلامى همچنين به اين موضوع نيز اشاره كرد كه اگر ساختمان ها براى خود وزارتخانه نيز باشد، در صورت مازاد بودن به فروش خواهد رفت.
   
 
انتقاد از بخش اقتصادى سفارتخانه ها
 
رئيس سازمان سرمايه گذارى و كمك هاى اقتصادى و فنى ايران از نحوه فعاليت بخش هاى اقتصادى سفارتخانه ها در روند جذب سرمايه هاى خارجى انتقاد كرد و گفت كه در ۹ ماهه ابتداى امسال ۲ ميليارد دلار سرمايه گذارى خارجى جذب شده است.بهروز عليشيرى در گفتگو با مهر از تصويب ۶ ميليارد دلار پروژه در ۹ ماهه ابتداى امسال براى جذب سرمايه گذارى خارجى خبرداد و گفت: از اين ميزان ۲ ميليارد دلار سرمايه خارجى جذب شده است، به عبارتى ميزان ورودى سرمايه گذارى خارجى به كشور ۲ ميليارد دلار بوده است.
معاون وزير امور اقتصادى و دارايى پيش بينى و هدف گذارى كشور تا پايان سال براى جذب سرمايه گذارى خارجى را ۴ ميليارد دلار اعلام كرد.وى در مورد فعال بودن بخش اقتصادى سفارتخانه هاى كشورمان و روند جذب سرمايه گذارى خارجى توسط آنها عنوان كرد: سفارتخانه ها در اختيار سازمان سرمايه گذارى نيست و بخش هاى اقتصادى سفارتخانه ها زير نظر وزارت امور خارجه است.وى با انتقاد از اينكه بخشهاى اقتصادى سفارتخانه ها يكدست نيست، تصريح كرد: برخى از بخشهاى اقتصادى سفارتخانه ها فعال است و برخى از بخشها فعال نيستند.عليشيرى با اشاره به ارتباط سازمان سرمايه گذارى با وزارت امور خارجه براى رايزنى و هماهنگى جهت فعال شدن بخش اقتصادى سفارتخانه ها عنوان كرد: براى تاثيرگذارى بيشتر نمايندگان اقتصادى در سفارتخانه ها بايد كارشناسان و رايزنان اقتصادى سفارتخانه ها قوى تر و مسلط تر به مباحث اقتصادى باشند.
   
نرخ دلار در بودجه ملاك عمل بازار ارز نيست ؛
اتكاى ۸۰ درصد ى بودجه به نفت
 
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با بيان اينكه در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد بودجه متكى به نفت است، گفت كه قرار بود در برنامه پنج ساله چهارم هر ساله ۲۰ درصد از اتكاى بودجه به درآمد نفت كاسته شود اما اين امر محقق نشد.عزت اله يوسفيان ملا در گفتگو با مهر در مورد قيمت گذارى دلار در لايحه بودجه سال ۹۱ گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد بودجه متكى به نفت است، در حالى كه قرار بود در برنامه پنج ساله قبلى هر ساله ۲۰ درصد از اتكاى بودجه به درآمد نفت كاسته شود.عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينكه قرار بود در پنج سال ۱۰۰ درصد نفت از صحنه بودجه حذف شود، افزود: اما اين اتفاق رخ ندارد، زيرا درآمد جايگزين نفت نداشتيم، ۲۰ تا ۴۰ درصد درآمد مابقى در بودجه نيز متعلق به ماليات و درآمدهاى دولت است.وى با اشاره به اينكه دولت هر ساله در بودجه رقمى را براى دلار و نفت به صورت احتمالى و پائين در نظر مى گيرد، افزود: در غير اين صورت نمى تواند ميزان درآمد نفت براى پوشش هزينه هاى خود را بداند.يوسفيان ملا افزود: كميسيون تلفيق و مجلس هر ساله قيمتى را براى دلار تعيين مى كند، البته اين قيمت ملاك عمل براى خريد و فروش دلار نيست، بلكه ملاك عمل براى خريد و فروش قيمت دلار، نرخ شناور مديريت شده است.وى به قيمت ۱۰۵۰ تومان دلار در بودجه سال ۹۰ اشاره و عنوان كرد: با توجه به توليد هر بشكه نفت و نرخى كه براى آن تعيين مى شود و قيمت دلار ميزان درآمد نفتى دولت مشخص مى شود، از اين رقم بخشى به عنوان بودجه عمرانى، بخشى بودجه جارى و غيره تعلق مى گيرد.وى خاطرنشان كرد: قيمتى كه براى دلار در بودجه مدنظر قرار مى گيرد، ملاك عمل بودجه است، البته قيمتى نيست كه ملاك عمل بانك مركزى باشد، اين بانك دلار را بر اساس نرخ مديريت شناور مى فروشد.
   
 
عضويت سازمان اموال تكميلى در ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز
 
سرويس خبر- مديرعامل سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى گفت: براساس ماده ۳ لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه هم اكنون در صحن علنى مجلس شوراى اسلامى مطرح است، اين سازمان عضو ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارزمى شود. به گزارش ابراراقتصادى از سازمان جمع آورى وفروش اموال تمليكى اردشير محمدى، گفت: اين سازمان در تعيين تكليف اموال قاچاق، انهدام كالاهاى غيراستاندارد مجرى مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز است و عضويت آن در ستاد مذكور ضرورى به نظر مى رسيد.
وى با تأكيد بر لزوم تقويت و تجهيز سازمان اموال تمليكى به امكانات سخت افزارى و نرم افزارى، اين امر را سبب ارائه خدمات مطلوب تر با توجه به تكاليف جديد بر اساس اين قانون و ايفاى نقش پررنگ تر اين سازمان در عرصه مبارزه با قاچاق كالا دانست.براساس اين گزارش، با عضويت سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى در ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز، تعداد اعضاى اين ستاد به ۲۴ عضو رسيد.يادآور مى شود : پيشتر محمدى عضويت سازمان جمع آورى و فروش اموال تكميلى را در ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا وارز خواستار شده بود .
   
 
ماليات سكه هاى پيش فروشى چه ميزان است؟
 
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتى تاكيد كرد كه ماليات بر ارزش افزوده سكه هاى پيش فروش شده هنگام تحويل سكه به مشترى دريافت خواهد شد.محمدقاسم پناهى در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه با وجود افزايش قيمت سكه در بازار و تفاوت آن با قيمت پيش فروش در بانك ملى، ماليات بر ارزش افزوده به چه شكل دريافت خواهد شد؟ گفت: بر اساس قانون، ماليات بر ارزش افزوده هنگام قطعى شدن معامله دريافت مى شود و معامله هم زمانى قطعى است كه كالا تحويل مى شود.وى درباره اين كه آيا قيمت سكه در زمان تحويل بيش از قيمت آن در زمان عقد قرارداد پيش فروش خواهد بود يا خير؟ اظهار نظرى نكرد و آن را منوط به سياست هاى بانكى دانست.به گزارش ايسنا، در حالى كه هم اكنون سكه با قيمت ۵۴۶ هزار تومان در بانك پيش فروش مى شود، قيمت آن در بازار به بيش از ۷۵۰ هزار تومان هم رسيده  است.با اين وجود مشخص نيست بانك ها هنگام تحويل سكه پيش فروش به مشترى، با چه رقمى ماليات بر ارزش افزوده آن را دريافت خواهند كرد.
   
 
عدم تصويب سود سپرده بانكى قيمت سكه را افزايش داد
 
براساس شواهد نرخ سود سپرده بانكى هنوز به تصويب نهايى نرسيده است و از ديروز حجم سرمايه ها دوباره به سمت بازار سكه و طلا حركت كرد كه قيمت سكه باز هم افزايش يافت.محمد كشتى آراى، رئيس اتحاديه كشورى طلا وجواهر در گفت و گو با ايلنا گفت: از روز گذشته باز هم شاهدورودسرمايه ها به سمت طلا و سكه بوديم.وى درباره وضعيت فعلى بازار سكه وطلا افزود: براساس شواهد نرخ سود سپرده بانكى هنوز به تصويب نهايى نرسيده است و از ديروز حجم سرمايه ها دوباره به سمت بازار سكه و طلا حركت كرد كه قيمت سكه باز هم افزايش يافت.وى با بيان اينكه اگر نرخ سود سپرده بانكى افزايش پيدا مى كرد شاهد افزايش دوباره قيمت سكه و طلا نبوديم درباره آينده بازار سكه و طلا گفت: در حال حاضر نمى توان آينده بازار سكه را پيش بينى كرد.بر اساس اين گزارش رئيس كل بانك مركزى در آخرين اظهاراتش گفته است: درباره افرايش نرخ سود سپرده بانكى منتظر نظر دولت هستيم.

|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
به دليل گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى مخالفان؛
خبرنگار مشهور روسيه از كار اخراج شد
 
پاول لوبكوف، يك خبرنگار معروف روسى اظهار داشت كه به خاطر گرايش هاى سياسى و شركت در راهپيمايى هاى مخالفان از يك شبكه تلويزيونى مهم روسيه اخراج شده است. به گزارش ايسنا، به نقل از روزنامه ديلى ميل، پاول لوبكوف كه كارمند شبكه تلويزيونى NTV بود، در صفحه فيس بوك خود نوشت: خط تلفن همراه من توسط سرويس امنيتى روسيه مسدود شده است زيرا من از اين شبكه اخراج شده ام. لوبكوف به راديو كومرسانت گفت: مديران شبكه تلويزيونى مذكور به خاطر فعاليت هاى سياسى او و شركت در تظاهرات گسترده عليه ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه او را اخراج كرده اند. وى افزود: من يك برنامه ويدئويى در خصوص تخلفات انتخاباتى در انتخابات پارلمانى ماه دسامبر تهيه كردم اما شبكه NTV تصميم گرفت آن را پخش نكند. لوبكوف ۴۴ ساله يك خبرنگار كهنه كار است كه يك جايزه مهم رسانه اى را به خاطر فعاليت هايش در بخش خبرى شبكه NTV دريافت كرده است. وى همچنين تهيه كننده يك برنامه مشهور در خصوص منازل افراد مشهور بوده است. نمايندگان شبكه NTV به رسانه هاى روسيه گرفتند: قرارداد لوبكوف براى توليد يك سريال علمى در انتهاى سال ۲۰۱۱ به پايان رسيده و NTV ديگر قصد ندارد اين سريال توليد شود.
   
معاون وزير اطلاعات:
قرائن حاكى از شهادت امام موسى صدر است
 
معاون وزير اطلاعات درباره ى سرنوشت امام موسى صدر گفت: اطلاعات درباره ى امام موسى صدر ضد و نقيض است و به دليل اين كه كسانى كه در موضوع امام موسى صدر در ليبى مطلع بودند سر به نيست شدند، اطلاعات ميدانى وجود ندارد اما قرائن حاكى از شهادت ايشان است. به گزارش ايسنا، گرامى ـ معاون وزير اطلاعات ـ عصر چهارشنبه در نشست مقدماتى اجلاس جوانان و بيدارى اسلامى گفت: بعد از شروع تحولات بيدارى اسلامى تمام ارگان هاى نظام جمهورى اسلامى ايران با تمام توان در اين عرصه با توجه به ظرفيت ها فعاليت كرده و به پيشرفت اين حركت كمك كرده اند. در همين راستا دستگاه اطلاعاتى كشورمان نيز بر اساس ماهيتش به مقابله با فعاليت كشورهايى كه در جهت جلوگيرى از ادامه ى روند بيدارى اسلامى فعاليت مى كنند پرداخته و در زمينه هاى امنيتى و سايبرى تلاش كرده است تا عرصه براى بيدارى اسلامى باز شود. او با بيان اين كه غرب و آمريكا نسبت به تحولات بيدارى اسلامى يك راهبرد سه  لايه اتخاذ كرده بودند، اضافه كرد: بر اساس اين راهبرد سه لايه، در اولين لايه، آمريكا به حمايت از اصلاحات و مقابله با هرگونه انقلاب و تحركات پرداخته و در لايه ى دوم تلاش براى تفسير سكولار انجام مى شود و در لايه ى سوم جلوگيرى از مدل شدن انقلاب اسلامى ايران انجام گرفته است كه در اين راستا برنامه هاى گسترده اى انجام گرفته كه اولين گام آن حركت ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ بود كه تلاش مى كردند ايران را در داخل مشغول كنند تا به ميزان مشغول سازى نظام در داخل، از ايفاسازى نقش فعال از سوى ايران در كشورهاى ديگر جلوگيرى شود. گرامى ادامه داد: پس از اين اتفاق، غربى ها تلاش كردند كه دستان مقاومت را در منطقه از كار بيندازند. به همين دليل تحولات در سوريه از اوايل سال ۹۰ آغاز شد و با ايجاد يك بحران سازى در اين كشور، از مرزهاى شرقى و غربى سلاح وارد شده و گروه هايى از القاعده براى انجام شورش هاى مختلف وارد اين كشور شدند. آمريكايى ها يك اقدام گسترده ى پيچيده ى عملياتى را در سوريه انجام دادند تا بتوانند دست اول مقاومت را از كار بيندازند و از سوى ديگر در بحرين مدلى ايجاد كردند كه مشابه مدل امنيتى كرانه باخترى بود كه بر اساس اين مدل تمام ارتباطات بخش هاى مختلف با پايتخت مانند اينترنت و تلفن قطع مى شود كه اين اقدام در مصر اتفاق افتاد. در اين هنگام وظيفه ى دستگاه اطلاعاتى اين بود كه با همه ى هجمه هاى وارده از سوى غرب مقابله كند و ارتباطات از كار افتاده را درست كند. معاون وزير اطلاعات هم چنين در پاسخ به سوالى درباره ى فيلترينگ هاى انجام شده در فضاى سايبرى ايران گفت: آسيب هاى امنيتى بسيارى در فضاى سايبرى وجود دارد. ما مجبور هستيم براى محفوظ ماندن از اين آسيب هاى امنيتى، محدوديت هايى را ايجاد كنيم؛ زيرا دشمنان با وارد كردن ويروس هايى مى توانند باعث تخليه اطلاعاتى شده و يا ضربات جدى وارد كنند. به طور مثال به تازگى دو ويروس از سوى مسوولان دستگاه امنيتى شناسايى شده كه با تلاش هاى شبانه روزى از ضربه زدن آن ها به فضاى سايبرى ايران جلوگيرى شد. او با اشاره به دستگيرى قاتل دكتر على محمدى يكى از دانشمندان هسته اى، اضافه كرد: قاتل دكتر على محمدى صاحب تجهيزاتى بود كه در نوع خود جديدترين نوع بودند و با اقدامات پيچيده اى توانسته بود اين حادثه ى تروريستى را انجام دهد.
   
 
شخصيتهاى سياسى عراق خواهان اخراج فورى منافقين شدند
 
اعضاى ائتلاف دولت قانون و جريان صدر با اشاره به حمايت برخى ازكشورهاى عربى از ادامه حضور منافقين، ضرورت اخراج اين گروهك تروريستى را كه مشكلات فراوانى براى ملت و دولت عراق ايجاد كرده اند، مورد تاكيد قرار داده اند. به گزارش مهر به نقل از پايگاه النهرين، «اسماء الموسوى» عضو ائتلاف ملى عراق اعلام كرد: برخى كشورهاى همسايه و حتى منطقه اى پيوندهاى محكمى با منافقين دارند. وى افزود: منافقين به اهداف اطلاعاتى برخى كشورهاى منطقه كمك مى كنند و اخراج آنها به قطع دخالتهاى خارجى در عراق منجر خواهد شد. عضو فراكسيون «الاحرار» وابسته به جريان صدر بيان كرد: همه اعضاى منافقين بايد از عراق اخراج شوند تا بارى بردوش كشور نگذارند، زيرا عراق به اندازه كافى با فشارهاى داخلى و خارجى روبرو است. از سوى ديگر «شاكر الدراجى» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : برخى كشورهاى همسايه خواهان ادامه حضور منافقين در عراق هستند و براى رسيدن به هدف خود به سازمان ملل متحد براى تمديد حضور طولانى مدت آنها فشار وارد مى كنند. وى افزود: نگرانيم كه سازمان ملل متحد تسليم فشارها شود به ويژه اينكه برخى گروههاى سياسى عراقى خواهان ادامه حضور منافقين به دليل منافع شخصى خود هستند. «منصور عبدالرزاق» عضو ائتلاف دولت قانون نيز گفت : نشست كشورهاى اروپايى با دولت عراق براى پناه دادن به منافقين به دلايل انسانى بوده است نه بيشتر. وى افزود: پس از اينكه بسيارى از كشورهاى عربى مخالفت خود را با ميزبانى منافقين اعلام كرده اند مذاكرات با برخى ديگر از كشورها براى انتقال منافقين به آنها در جريان است. منصور بيان كرد: دولت، اراضى عراق و هر آنچه را به مردم تعلق داشت، از منافقين پس گرفته و داد وستدهاى آنها محدود شده است. خاطرنشان مى شود اخيرا اعلام شد كه ۳۲۶ نفر از منافقين از اردوگاه اشرف به پايگاه ليبرتى منتقل خواهند شد.گروهك تروريستى منافقين از دهه هشتاد پادگان نظامى اشرف دراستان دياله (۵۷ كيلومترى شمال شرق بغداد) را به عنوان مقر خود برگزيد.
   
عضو هيئت رئيسه مجلس:
«دانشگاه آزاد» نه آزاد بودو نه اسلامى
• تغيير جاسبى ضرورى بود•
عضو هيئت رئيسه مجلس شوراى اسلامى با تاكيد بر اينكه تغيير مديريت دانشگاه آزاد يك امر ضرورى بود، از مديريت جديد خواست تا به دور از رفتار احساسى و با مطالعه ساختار دانشگاه آزاد را متناسب با طراز نام آن و نظام اسلامى اصلاح كند. محمد دهقان در گفتگو با مهر، تصميم شوراى عالى انقلاب فرهنگى در خصوص تغيير مديريت دانشگاه آزاد اسلامى را مفيد ارزيابى كرد و اظهار داشت: اصل اين كار لازم بود هر چند ديرهنگام انجام شد. نماينده چناران گفت: تغيير مديريت دانشگاه آزاد ضرورى بود زيرا يك مدير اجرايى وقتى ۳ دهه در جايى خدمت مى كند ديگر قدرت نوآورى و ابتكارش را از دست مى دهد و يك مديريت بسته بر آن محيط حاكم مى شود. وى گفت: قرار بوده ما دانشگاه آزاد اسلامى داشته باشيم اما وقتى نوآورى نباشد و محيط مديريتى بسته باشد اين آزاد بودن از بين مى رود و خود به خود غير آزاد مى شود. عضو هيئت رئيسه مجلس خاطر نشان كرد: در اين صورت ديگرمحيط دانشگاه آزاد با دانشگاه بودن سازگار نيست. دانشگاه بايد محيط باز و فرهنگى و سياسى با نشاط باشد. به نظر من اين وضعيت در دانشگاه آزاد به تدريج از بين رفته بود. مسئله مهمتر اين بود كه اسم اين دانشگاه «دانشگاه آزاد اسلامى» است. اما چه در ظاهر و چه در باطن ديگر نمى توانستيم اين دانشگاه را يك دانشگاه اسلامى بدانيم. دهقان گفت: اين دانشگاه پس از انقلاب اسلامى تاسيس شده است و تغيير ساوزكار دانشگاه ها در اوايل انقلاب خيلى راحت نبود. پس از اسلامى شدن دانشگاه ها قرار بود دانشگاه آزاد با يك مديريت انقلابى شكل بگيرد و الگويى باشد براى دانشگاه هاى ديگر اما دانشگاه آزاد اسلامى از بعد ظاهر و باطن از دانشگاه هاى دولتى ما بسيار عقب تر است. لذا اين دانشگاه آزاد اسلامى نه آزاد بود ونه اسلامى. وى ابراز اميدوارى كرد مديريت جديد بدون عجله اقدامات خوبى در اصلاح ساختار دانشگاه آزاد انجام دهد. دهقان گفت: من تاكيد مى كنم به هيچ وجه مديريت جديد در اصلاح ساختار عجله نكند ۳۰ سال مديريت شده است همه گذشته نبايد تخريب شودزحماتى كه تا الان كشيده شده نبايد ناديده گرفته شود در جاهايى ممكن است ضعف هايى در مديريت وجود داشته باشد و در جاهايى نيز نقاط قوتى باشد. نقاط قوت عملكرد آقاى جاسبى بايد در اين ۳۰ سال حفظ شود و ساختارهاى درست حفظ و ساختارهاى غلط با مطالعه به تدريج حذف شود. وى گفت: براى اينكه نقاط ضعف دانشگاه آزاد را بشناسيم توصيه مى كنم مديريت جديد ۸۰ جلدى كه در كار تحقيق و تفحصى كه از دانشگاه آزاد در مجلس هفتم انجام شد مطالعه كنند عيب هاى دانشگاه آزاد را مى توان در آنجا شناخت. همچنين نقاط قوت دانشگاه آزاد در يك فرصت چند ماهه مطالعاتى به طور كامل روشن شود و كم كم به تدريج بدون اينكه ضربه به مديران كارآمد دانشگاه و اساتيد وارد شود اصلاحات انجام شود. وى گفت: نمى توان نسبت به دانشگاه آزاد قضاوت يك سويه داشت بدون مطالعه نبايد اقدام به كارى كرد هر اقدامى حتما بايد با مطالعه و دقت و بدون رفتار احساساتى انجام شود تا دانشگاه آزاد اسلامى جديدى داشته باشيم كه هم طراز اسم خود و نظام اسلامى باشد.
   
 
جلسه ۸۰ طراح سئوال از احمدى نژاد براى جمع بندى پاسخ هاى دولت
 
سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد با اعلام اين خبر كه ۴ كميسيون امنيت ملى، برنامه، عمران، اصل ۹۰ سئوال از رئيس جمهور را بررسى كرده اند از بررسى سئوال از احمدى نژاد در كميسيون هاى اقتصاد و فرهنگى مجلس شوراى اسلامى در هفته پس از تعطيلات و جمع بندى پاسخ ها و اعلام نظر به هيئت رئيسه در همان هفته خبر داد. مصطفى رضا حسينى در گفتگو با مهر با بيان اينكه هنوز دو كميسيون اقتصادى و فرهنگى سئوالات نمايندگان از رئيس جمهور را بررسى نكرده اند، گفت: معاونان رئيس جمهور در كميسيون هاى اصل ،۹۰ برنامه و بودجه، عمران و امنيت ملى به سئوالات نمايندگان پاسخ گفتند. نماينده شهربابك در مجلس تصريح كرد: پس از بررسى سئوال از احمدى نژاد در ۲ كميسيون باقيمانده پس از تعطيلات مجلس ۸۰ نفر طراحان سئوال با برگزارى جلسه اى پاسخ هاى معاونان احمدى نژاد به سئوالات مطرح شده را بررسى كرده و به راى مى گذارند. در صورتيكه قانع نشده باشند موضوع به هيئت رئيسه ارجاع مى شود تا هيئت رئيسه طبق آيين نامه مراتب را به رئيس جمهور اعلام مى كند تا شخص ايشان براى پاسخ به سئوالات نمايندگان در صحن علنى مجلس حضور يابند. سخنگوى طراحان سئوال از احمدى نژاد اظهار داشت: پاسخ هاى معاونان رئيس جمهور به سئوالات نمايندگان در كميسيون هاى امنيت ملى، برنامه، عمران و اصل ۹۰ كلى و توجيهى بوده است. وى افزود: معاونان احمدى نژاد در اين جلسات ايرادات شكلى به سئوالات مى گيرند و اعلام مى كنند كه اظهار نظر در فلان مورد يا عدم اجراى برخى از قوانين حق رئيس جمهور است و رئيس جمهور ايده و نظر خاص خود را داشته و به اين صورت اعلام كرده است. وى تاكيد كرد: همين قدر كه مجلس موفق شده اين موضوع مهم را كه همه بايد حول محور قانون عمل كنند و حتى رئيس جمهور نيز براى تخلفاتش بايد به مجلس پاسخگو باشد را پيگيرى كند بسيار ارزشمند است. حسينى افزود: دشمنان ما بدانند اگر ما در بدترين شرايط نيز قرار داشته باشيم هر قوه وظيفه خود را انجام مى دهد، با وجود رهبرى در راس جامعه و هدايت هاى حكميانه ايشان هيچ آسيبى به كشور نمى رسد. وى افزود جهانيان بدانند ما در سطحى از دموكراسى قرار داريم كه حتى اگر در معرض تهديد دشمن هم قرار داشته باشيم همه چيز در كشور بر اساس قانون عمل شده و اين تهديدها هيچ تاثيرى در روند اداره كشور نخواهد گذاشت. وى در پايان تاكيد كرد: اميدواريم سئوال از رئيس جمهور به نتيجه اى ختم شود كه رضايت خدا، رضايت مقام معظم رهبرى، مصلحت كشور و رضايت مردم در آن باشد. به گزارش مهر، اظهارات احمدى نژاد در مورد عفاف و حجاب يكى از سئوالات طراحان سئوال از وى است كه هفته آينده در كميسيون فرهنگى بررسى خواهد شد.
   
دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى:
پول انشعاب برق به خزانه رفته است نه حساب توانير
 
هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. عليرضا كفشكنان دبير كميته برق انجمن صنفى پيمانكاران ساختمانى، تاسيساتى و تجهيزاتى در گفتگو با ايلنا با اشاره به پيگيرى هايى كه كميته برق انجمن براى دريافت مطالبات پيمانكاران برق صورت داده است،گفت: در جلساتى كه با نمايندگان مجلس و كميسيون اصل ۹۰ داشتيم، تاخير درپرداخت مطالبات پيمانكاران برق بررسى و بخشى از آن مطالبات نيز پرداخت شد. وى با اشاره به پرداخت ۱۰ تا ۱۵ درصد مطالبات گذشته شركت هاى توزيع برق از بخش مطالبات برق، گفت: اين بخش مطالبات گذشته بود اما متاسفانه مطالبات جارى نيز به آن ها اضافه شده و اگر اين مشكلات ساماندهى پيدا نكند، صنعت برق با مشكلات جدى ترى روبرو مى شود. كفش كنان يكى ديگر از مشكلات موجود براى شركت هاى توزيع برق را عدم واريز هزينه هايى دانست كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود. وى تاكيد كرد: هزينه هايى كه به عنوان پول انشعاب از مردم گرفته مى شود به جاى واريز به حساب توانير، به خزانه واريز شده و براى رسيدن به دست پيمانكاران برق با تاخير هاى زمانى همراه است. وى اين نحوه پرداخت را عاملى براى ايجاد مشكل در گردش پول دانست و گفت: بخشى ازهزينه هايى كه از طرف وزارت نيرو و شركت هاى توزيع واريز مى شود، مربوط به هزينه هاى برق بوده و برخى ديگر مربوط به پول انشعابى است كه از مردم گرفته مى شود. كفش كنان ادامه داد: با مصوبه جديد دولت، از اين به بعد اين هزينه ها به حساب خود توانير ريخته شده و از تاخيرزمانى در پرداخت آن جلوگيرى مى شود.
   
 
مخالفت مجلس با كليات طرح ممنوعيت شغلى۲ تابعيتى ها
 
نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جلسه روز گذشته، كليات طرح دو فوريتى ممنوعيت شغلى دوتابعيتى ها، الزام دولت به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى و موادى از لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز را بررسى كردند. مجلس با كليات طرحى دو فوريتى درباره افراد داراى تابعيت دوگانه مخالفت كرد. در اين طرح دو فوريتى كه كليات آن به تصويب مجلس نرسيد، آمده بود: اشخاصى كه تحصيل تابعيت ايرانى نموده يا بنمايند از همه حقوقى كه براى ايرانيان مقرر است بهره مند مى شوند اما نمى توانند عهده دار پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى شوند. اين طرح به امضاى ۵۵ نفر از نمايندگان مجلس نيز رسيده بود. به گزارش ايسنا، مهرداد لاهوتى يكى از طراحان اين طرح دوفوريتى گفت: خارجيانى كه در ايران تابعيت گرفته اند از ۹ پست مندرج در ماده ۹۸۲ قانون مدنى محروم شده اند. وى خاطر نشان كرد: نيت طراحان اين بود ايرانيانى كه داراى تابعيت دوگانه هستند و نقش مهمى در فساد بزرگ مالى اخير داشته اند نيز مشمول اين ماده شوند، به همين منظور طراحان طرح، شمول ماده ۹۸۲ قانون مدنى را براى ايرانيانى كه تابعيت دوگانه دارند، گسترش داده اند. وى تاكيد كرد: اين مطالبه مردم از مجلس به دليل فساد بزرگ مالى اخير است؛ بنابراين به اين طرح راى دهيد تا ايرانيانى كه زندگى شان در خارج از ايران است نتوانند در داخل پست سازمانى داشته باشند و به اين ترتيب از تكرار تخلف مالى اخير جلوگيرى شود. در ادامه محمدرضا خباز در مخالفت با اين طرح گفت: نيازى به چنين طرحى نبود چرا كه ماده ۹۸۹ قانون مدنى علاوه بر آنكه تابعيت ايرانى افراد را كان لم يكن تلقى كرده، اموال آنان را مصادره و از تصدى مشاغل دولتى محروم كرده است. وى خاطر نشان كرد: طرح مذكور مصاديق پست هايى كه افراد داراى تابعيت دوگانه از آن محروم مى شوند را مشخص نكرده است، بنابراين ابهام دارد. حسن غفورى فرد با استناد به اصل ۴۱ قانون اساسى گفت: معناى طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى اين است كه اگر بلافاصله كسى تابعيت كشور ديگرى را پذيرفت، به سرعت از تابعيت ايرانى خارج مى شود. وى تاكيد كرد: هيچ فردى نمى تواند تابعيت دوگانه داشته باشد و مصادره اموال و زندانى شدن نيز جزو مجازات هاى تعيين شده از سوى قانون مدنى است. وى افزود:  به عبارت ديگر كسى كه تخلف كرده و داراى تابعيت دوگانه شده، علاوه بر آنكه نمى تواند پست سازمانى داشته باشد، همچنين نمى تواند در تابعيت جمهورى اسلامى باقى بماند. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: معناى كار طراحان اين است كه تابعيت دوگانه اشكال ندارد و فقط اين افراد نمى توانند پست سازمانى داشته باشند. رييس مجلس شوراى اسلامى در پاسخ به اخطار غفورى فرد، با وارد ندانستن اخطار وى گفت: قانون اساسى اين مطلب را مورد تاكيد قرار داده ولى تخلفات، مطلب ديگرى است. وى پرسيد آيا كسى كه مى خواهد مسئوليت بگيرد نبايد وضعيتش مورد بررسى قرار گيرد? وى افزود: موضوع مورد تاكيد طرح اصلاح ماده ۹۸۲ قانون مدنى، مشروعيت داشتن تابعيت دوگانه افراد نيست، بلكه بررسى تابعيت مضاعف افراد و واگذار نكردن مسئوليت هاى دولتى به آنان است، به همين دليل اخطار شما را وارد نمى دانم پس از سخنان موافقان، نماينده دولت در توضيحات مجدد يكى از طراحان، كليات طرح مذكور به راى گذاشته شد كه از ۱۹۵ نماينده حاضر، ۵۶ نفر موافق، ۶۶ نفر راى مخالف و ۲۷ نفر راى ممتنع دادند. بر اين اساس نمايندگان مجلس با كليات طرحى مخالفت كردند كه افراد داراى تابعيت دوگانه را از تصدى پست هاى مهم اطلاعاتى و امنيتى و اقتصادى منع مى كرد. در بخش ديگرى از مذاكرات نمايندگان در جلسه ى علنى ديروز مجلس شوراى اسلامى، نمايندگان به يك فوريت طرحى راى دادند كه در صورت تصويب نهايى آن دولت ملزم به پيگيرى حقوق قربانيان ايرانى حوادث تروريستى در محاكم داخلى و خارجى خواهد شد. به گزارش ايسنا، حشمت ا... فلاحت پيشه كه به عنوان يكى از طراحان يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با بيان اين كه ترور دانشمندان ايرانى به عنوان يك استراتژى براى غرب مطرح است، يادآور شد: ما بايد حقوق ايرانيان و بازماندگان حوادث تروريستى را دنبال كنيم، چرا كه عده اى اقدام به ترور ايرانيان مى كنند و از سوى ديگر از غرب پاداش سياسى دريافت مى كنند. نماينده اسلام آباد غرب با اشاره به وجود ترديد در روابط ايران با برخى دستگاه ها و سازمان هاى بين المللى مثل آژانس انرژى اتمى، تاكيد كرد: برخى سازمان هاى اطلاعاتى مثل سازمان سيا، به حلقه ى وصلى بين گروه هاى تروريستى و سازمان ها تبديل شده اند. اين عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس اضافه كرد: در برخى دادگاه هاى كشورهاى غربى، پرونده هايى عليه جمهورى اسلامى شكل گرفته، در آنها حكم صادر شده و غرامت هايى براى كشورمان مصوب شده است، در حالى كه ما در قبال اقدامات تروريستى عليه كشورمان، حتى يك پرونده را هم به نتيجه نرسانده ايم. على اصغر يوسف نژاد هم كه به عنوان مخالف يك فوريت اين طرح سخن مى گفت، با تاكيد بر لزوم پيگيرى حقوق قربانيان حوادث تروريستى تصريح كرد: شكى نيست هيچ كشورى در دنيا به اندازه ى ايران قربانى حوادث تروريستى نبوده است. وى ادامه داد: در شرايط فعلى نيز استراتژى ابرقدرت ها استفاده از ترور براى جلوگيرى از پيشرفت هاى علمى و فناورى مخصوصا در ابعاد هسته اى است. اين نماينده ى اصولگراى مجلس خاطرنشان كرد: سوال من از طراحان اين است كه اين طرح چه الزامى دارد و در محتواى آن به دنبال چه چيزى هستيد كه در صورت تصويب به آن دست پيدا مى كنيد? در حالى كه تمام آنچه در اين قانون آمده در داخل براى دستگاه هاى اجرايى منظور شده و ما به جاى اين اقدامات بايد از كارهاى پيشگيرانه و حفاظتى استفاده كنيم. يوسف نژاد موارد پيش بينى شده در اين طرح يك فوريتى را سطحى، گذرا و بدون توجه به اقدامات پيشگيرانه توصيف كرد گفت: بهتر بود طراحان قدرى عميق تر به اين موضوع توجه مى كردند. گفتنى است: پس از سخنان موافق و مخالف يك فوريت اين طرح با ۱۲۷ راى موافق، ۶ راى مخالف و ۱۶ راى ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماينده به تصويب رسيد. به گزارش ايسنا، دستور ديگرى كه نمايندگان درجلسه ى ديروز مجلس به آن رسيدگى كردند لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز بود و طى آن ماده مربوط به تعيين مجازات شروع جرم قاچاق كالا و ارز حذف شد. به گزارش ايسنا، در بررسى اين ماده رضا عبدا...ى رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس پيشنهاد حذف را مطرح كرد و گفت: اين كه چرا هر سال بيش از ده ميليون پرونده در محاكم قضايى مطرح مى شود و چرا با وجود استفاده بيش از ۲۴۰ ميليارد دلار درآمد نفت و گاز وضع اشتغال و بيكارى در كشور اين چنين است مربوط به تصويب چنين قوانينى است. به گزارش ايسنا، اگر اين ماده به تصويب مى رسيد وسايل نقليه حامل كالاى قاچاق اگر در فرودگاه، لنگرگاه يا راه غيرمجاز توقف مى كردند عمل ارتكابى توسط فرمانده كشتى يا ناخداى شناور، راننده يا خلبان شروع به جرم قاچاق محسوب مى شد. نمايندگان در بررسى ماده اى ديگرى از اين لايحه ماده ۶۷ مربوط به تعيين مجازات براى شروع به جرم قاچاق را مراعا گذاشته و آن را جهت بررسى بيشتر به كميسيون اقتصادى ارجاع دادند. مجلس در بررسى ماده ۶۸ لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز به بحث و بررسى پرداخت اما در مورد آن راى گيرى نهايى انجام نداد.
   
فروزنده خبر داد:
شنبه و دوشنبه آينده روز كار است
 
معاون توسعه و مديريت برنامه ريزى احمدى نژاد گفت: شنبه و دوشنبه روز كار است، ولى دستگاه ها مى توانند به كارمندانى كه تقاضاى مرخصى داشته باشند، مرخصى  دهند. به گزارش ايسنا، لطف ا... فروزنده در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تعطيلى يكشنبه و سه شنبه هفته آينده اين احتمال وجود دارد كه از سوى دولت بين تعطيلى، تعطيل شود، با رد اين موضوع و با بيان اين كه دولت در زمينه تعطيلى تصميمى نگرفته تاكيد كرد كه روز شنبه و دوشنبه روز كار است.
   
وزير خارجه:
مذاكرات ايران و ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد
 
وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران در آنكارا اعلام كرد مذاكرات هسته اى ايران و گروه ۱+۵ احتمالا در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش مهر به نقل از خبرگزارى فرانسه، وزير امور خارجه جمهورى اسلامى ايران كه ديروز براى ديدار با مقامات بلندپايه تركيه وارد آنكارا شده است، اظهار داشت مذاكرات ميان ايران و كشورهاى عضو گروه ۱+۵ درباره موضوع هسته اى تهران احتمالا در استانبول تركيه برگزار خواهد شد. على اكبر صالحى افزود : مطمئن نيستم، اما احتمالا اين مذاكرات در استانبول برگزار خواهد شد. به گزارش فرانس پرس، وزير امور خارجه ايران زمان اين مذاكرات را مشخص نكرد. صالحى همچنين تاكيد كرد احمد داود اوغلو وزير امور خارجه تركيه تماسهايى با كاترين اشتون مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا و سعيد جليلى دبير شوراى عالى امنيت ملى جمهورى اسلامى ايران براى تعيين زمان ازسرگيرى مذاكرات دوجانبه انجام مى دهد. آخرين دور مذاكرات ميان ايران و گروه ۱+۵ ژانويه ۲۰۱۰ ميلادى در استانبول برگزار شد.
   
 
تقدير از خلبان شهبازى در جلسه هيات دولت
 
خلبان هوشنگ شهبازى از سوى احمدى نژاد در هيات دولت مورد تقدير قرار گرفت. به گزارش ايسنا، خلبان هوشنگ شهبازى پس از اين كه در هيات دولت مورد تقدير احمدى نژاد قرار گرفت در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: تحريم صنعت هواپيمايى كشورمان با اصول اوليه حقوق بشر در تناقض است. اولين اصول حقوق بشر بر امنيت جان انسان ها و مسافرت هاى هوايى تاكيد دارد.
   
 
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
جزيره نه، در فدراسيون فوتبال مجمع الجزاير درست شده است
واعظى آشتيانى: گزينه دولت ، رييس فدراسيون مى شود
 
مجمع فدراسيون فوتبال در سوم دى ماه پرده ديگرى براى نشان دادن از هم گسيختگى مديريتى فوتبال ايران بود و از سوى ديگر مطرح شدن سوژه پشت پرده هاى فوتبال در برنامه نود دريچه ديگرى به فروپاشى اخلاقى فوتبال ايران باز كرد اما نكته اينجاست كه پيش از اين و در سالهاى قبل بارها كارشناسان و دلسوزان هشدار اين روزها را داده بودند. اميررضا واعظى آشتيانى مديرعامل اسبق باشگاه استقلال در مصاحبه با سايت قانون مى گويد آنچه در زمينه اصلاح اساسنامه فدراسيون و برخورد با دلالى اين روزها مطرح مى شود را در دوران حضورش در فوتبال گفته اما گوش شنوايى نبوده است.
• با مطرح شدن بحث اصلاح اساسنامه فدراسيون فوتبال شاهد از هم گسيختگى مديريتى در مجموعه فدراسيون وجبهه گيرى نواب رييس در مقابل رييس فدراسيون بوديم، نظر شما در مورد اصلاحات پيشنهادى چيست؟
- به جرات مى توانم بگويم من نخستين نفرى بودم كه ۳ سال پيش اعلام كردم اساسنامه موجود كارآمد نيست و بايد مجمع بعضى اختيارات از جمله انتخاب نواب رييس و روساى كميته ها به رييس فدراسيون واگذار كند.
• اما عمده اعتراض به همين افزايش اختيارات رييس فدراسيون است؟
- من برخلاف كسانى كه مى گويند با اين كار در فدراسيون ديكتاتورى مى شود معتقدم وقتى مجمع مى تواند هرگونه تخلف يا زورآزمايى رييس فدراسيون را با مجامع فوق العاده كنترل كند، ديگر مشكلى وجود نخواهد داشت.
• نظر شما درباره علنى شدن اختلاف ها در درون فدراسيون چيست؟
- از ابتدا هم معتقد بودم كه در فدراسيون فوتبال نه يك جزيره بلكه حتى مجمع الجزاير تشكيل شده است و پيش بينى اين اختلاف نظرها مى شد اما متاسفانه رييس فدراسيون اكنون كه به پايان دوره رياستش رسيده تازه يادش افتاده كه چگونه بايد مديريت كرد و چگونه بايد برنامه درخواست كرد و اى كاش ۳ سال پيش تصميم به اين اصلاحات مى گرفتند.
• يكى ديگر از مباحث روز فوتبال بحث كاهش تعداد تيم هاى ليگ برتر است. به نظر شما ظرفيت ليگ برتر ايران چند تيم است؟
- اصلا بحث ۱۸ تيم يا ۱۶ تيم نيست، معتقدم ليگ برتر ما ظرفيت ۱۲ تيم را هم ندارد. اگر در فوتبال اروپا از جمله اسپانيا، ايتاليا، انگليس و فرانسه با ۲۰ تيم و آلمان با ۱۸ تيم مسابقات ليگ برگزار مى شود به علت روند صحيح توليد بازيكن و سيستم سريع عرضه و تقاضا بازيكنان توسط باشگاههاست. در حالى كه در فوتبال ايران شاهد هستيم بعضى باشگاهها حتى براى طول فصل بازيكن كم مى آورند. ليگ برتر ايران بدون داشتن اين روند توليد بازيكن و فقدان پشتوانه فنى با ۱۸ تيم برگزار مى شود. ببينيد كه در ليگ برتر ما فاصله تيم اول تا آخر جدول صفر تا صد است اما در اروپا اين فاصله نزديك به هم است.
• شما چه تعداد تيم را براى ليگ برتر ايران مفيد مى دانيد؟
- ليگ برتر تيم ما لياقت ۱۸ تيم را ندارد و در خوش بينانه ترين حالت بايد با ۱۲ تيم برگزار شود. در واقع ما از دوره اول ليگ برتر تا دوره فعلى شاهد اضافه شدن بار فنى نبوده ايم. يكى از نكات بارز رشد فنى يك فوتبال صادر كردن بازيكن است، واقعا در طول سالهاى اخير ليگ برتر ۱۸ تيمى ما چه تعداد بازيكن صادراتى بخصوص به ليگ هاى معتبر باشگاهى جهان داشته است؟ اين موضوع خودش يك شاخصه است كه نشان مى دهد روند توليد بازيكن در فوتبال ما وجود ندارد و اين روند خنثى هم حاصل روزمرگى مسئولان فدراسيون فوتبال كشور است كه كارهاى روزمره خود را كافى مى دانند.
• چرا نخبگان و چهره هايى كه احساس مى شود مى توانند به فوتبال كمك كنند علاقه اى به حضور در انتخابات فدراسيون ندارند؟
- به اين دليل كه فضاى مطلوب را در فوتبال ايران نمى بينند. بارها اشاره كردم كه فوتبال ايران اسير هزاردستان شده است كه به صورت يك شبكه گسترده و در قالب افراد بى خاصيت و لمپن كه من آنها را پدرخوانده و هزار دستان مى نامم فعاليت مى كنند. اين افراد با ابزار چاپلوسى، تملق و نمامى حتى نزد متوليان اصلى ورزش كشور هم نزديك مى شوند و مى توانند آنها را تحت تاثير قرار دهند. به همين دليل افراد مدير و نخبه مردد هستند چراكه مى دانند در صورت ورود به اين عرصه ناچار به رويارويى تمام عيار با اين افراد هستند اما اطمينان ندارند كه از سوى مسئولان عالى ورزش كشور حمايت مى شوند يا نه؟
• با اين وضعيت به انتخابات آينده فدراسيون فوتبال مى توان اميدى داشت؟
- نه من به اين انتخابات خوش بين نيستم و معتقدم هر گزينه اى كه حمايت دولتى داشته باشد در نهايت پيروز مى شود.
• سوالى درباره استقلال، آيا تصور مى كنيد با شرايط حساس نيم فصل دوم و اتفاقات مشكوكى كه بر روى سكوها رخ مى دهد ممكن است وضعيت خوب اين تيم تغيير كند؟
- نمى خواستم درباره استقلال حرفى بزنم اما در پاسخ به اين سوال مى گويم كه مديريت استقلال در واقع از الان آغاز شده است و مدير باشگاه بايد از اين به بعد بتواند از عهده كار بربيايد. عده اى نشسته اند و مى خواهند شاهد ناكامى سرمربى فعلى باشند تا از اين نمد براى خود كلاهى ببافند. در اينجاست كه بايد مديريت استقلال جانانه و بدون زاويه با سرمربى تيم از مجموعه حمايت كند تا استقلال در نهايت بتواند به موفقيت برسد و حاشيه سازان به هدفشان نرسند.
   
 
ابراهيم لوينيان: اميدوارم به ليگ برتر صعود كنيم
 
تيم فوتبال نساجى از جمله تيم هاى ليگ يك بوده كه عملكرد نسبتاً خوبى داشته و توانسته در رده هشتم جدول ليگ يك قرار بگيرد ابراهيم لوينيان بازيكن تيم نساجى درخصوص آخرين شرايط تيمش اظهار داشت: تيم ما در بازى آخر خود پيروز شد و اين ۳ امتياز هم به حفظ جايگاه ما كمك كرد و هم انگيزه بچه ها را براى بازى هاى بعدى بالا برد.لوينيان در ادامه افزود: تيم ما بازيكنان و كادر فنى خوبى را جمع آورى كرده و همين باعث شده تا بازى به بازى شرايط تيم بهتر شود و روزبه روز خود را به بالاى جدول نزديكتر كنند. بازيكن تيم نساجى مازندران در پايان درخصوص صعود تيم به ليگ برتر خاطرنشان كرد: تيم ما در ابتداى فصل مشكلات زيادى داشت چراكه بر سر مالكيت سند باشگاه مشكلات زيادى وجود داشت اما با آمدن آقاى پرهام و مديريت خوب وى وضعيت تيم روزبه روز بهتر شد و اميدوارم كه با تلاش بچه ها در پايان فصل به ليگ برتر صعود كنيم.
   
فولاد - ذوب آهن
تكرار روزهاى خوب جنوبى ها
 
فولادى ها كه با تيمى جوان شده، نيم  فصل دوم ليگ را بسيار خوب آغاز كرده است، امروز در خانه ميزبان تيم بحران زده ذوب آهن است، تيمى كه بامشكلات بسيارى درگير است و به واسطه آن ديگر هيچ نشانى از گذشته اش ندارد. فولادى ها در آخرين بازى خود در ليگ، كارى كردند، كارستان. كارى كه شايد خوشبين ترين افراد هم آن را پيش بينى نمى كردند. فولادى ها در تهران و مقابل تيم مدعى نفت با حساب ۳ بر يك به پيروزى رسيدند تا از همين حالا زنگ خطر را براى ديگر حريفان خود به صدا درآورده باشند. فولادى ها كه حالا با قرارگرفتن در جاى ششم جدول رده بندى اندك اندك خود را به جرگه مدعيان خود نزديك مى كنند امروز بايد با ذوب آهنى بازى كنند كه به دليل آنچه نامش را مشكلات مالى گذاشته اند، حال و روز چندان خوشى ندارد. ذوب آهنى ها در آخرين بازى خود به نتيجه اى دست يافتند كه براى خود اصفهانى ها نيز غيرقابل باور بود. آنها در خانه و در ورزشگاه فولادشهر با حساب ۳برصفر به سايپاى كرج باخت تا همچنان به روند نزولى خود ادامه داده باشند. شرايطى كه ديگر نه براى ابراهيم زاده و نه براى هواداران اصفهانى ها قابل تحمل است.
   
سايپا- صباى قم
باد صبا در كرج
 
هر چند كه عبدالله ويسى سرمربى تيم صباى قم از هوادارانش خواسته است كه ديگر به او گوارديولا نگويند و خودش نيز با تغيير چهره چنين مسأله اى را در ذهن هوادارانش به خوبى القا كرده است. گوارديولا حالا به كرج و به سايپا رسيده است، تيمى كه در ليگ يازدهم فرازوفرود بسيارى در كارش ديده شده است. سايپايى ها در آخرين بازى خود در ذوب آهن به نتيجه اى رسيدند كه كمتر كسى تصور آن را مى كرد، پيروزى ۳ بر صفر مقابل ذوب آهن نتيجه اى بود كه حالا دغدغه ذهنى عبدالله ويسى و تيمش را باعث شده است. سايپاى باانگيزه با مجيد صالح حالا ميزبان يكى از تيم هاى خوب و جوان ليگ يعنى صباى قم است، تيمى كه در ليگ يازدهم بر تمامى پيش بينى ها خط بطلان كشيد و توانست به نتايجى دست پيدا كند كه كمتر كسى تصور آن را مى كرد. صباى قم بعد از آن پيروزى خوب و شيرين خانگى ۲ بر يك مقابل راه آهن دايى حالا به كرج آمده است تا ثابت كند كه مى تواند همچنان بزرگى كند. صبايى ها كه از انگيزه و روحيه بالايى برخوردارند، در شرايطى به كرج رفته اند كه غلامرضا عنايتى بهترين گلزن خود را در نهايت آمادگى در اختيار دارند، مهاجمى كه تا به امروز به خوبى نشان داده است كه چارچوب دروازه  حريفان را به خوبى مى شناسد.
   
هفته پانزدهم ليگ دسته اول
جدال مدعيان در گروه اول، رقابت براى صدرنشينى در گروه دوم
 
هفته پانزدهم ليگ دسته اول امروز با برگزارى ۵ ديدار آغاز شده و فردا با انجام ۴ مسابقه پيگيرى مى شود. در بازى هاى گروه اول، حساس ترين ديدار در يزد برگزار مى شود، جايى كه فولاد اين شهر ميزبان تيم صدرنشين پيكان است. پيكانى ها كه با فاصله ۶ امتيازى در صدر جدول قرار گرفته اند، به مصاف فولاد يزدى مى روند كه تا هفته قبل در رده دوم قرار داشت.همچنين شاگردان خداداد عزيزى بايد به مصاف تيم انتهاى جدولى مس رفسنجان بروند و تيم هاى همسايه در جدول يعنى اتكاى گلستان و ايرانجوان بوشهر نيز به مصاف يكديگر خواهند رفت.شهردارى بندرعباس، تيم دوم جدول نيز در تهران ميهمان پارسه است و به دنبال كم كردن اختلافش با صدر جدول خواهد بود. در ديگر بازى گروه اول نيز ۲ تيم ميانه جدولى سايپاى شمال و پيام مخابرات فارس با يكديگر ديدار مى كنند.در بازى هاى گروه دوم هم تيم صدرنشين آلومينيوم هرمزگان براى تثبيت صدرنشينى اش به مصاف شيرين فراز مى رود و ماشين سازى كه هم امتياز با شاگردان ميثاقيان در صدر جدول حركت مى كنند، براى رسيدن به صدر جدول ميزبان نفت مسجدسليمان هستند. شاگردان باقرى نيا كه در رده يازدهم اين گروه قرار دارند، ميزبان كاوه تهران هستند كه با اختلاف زيادى در انتهاى جدول قرار گرفته است.تربيت يزد و گل گهر سيرجان نيز در يزد براى ارتقاى جايگاهشان در جدول جدال خواهند كرد و در ساير بازى ها كه شنبه اين هفته برگزار مى شود در حساس ترين ديدار شهر دارى ياسوج مقابل نيروى زمينى قرار مى گيرد.
   
 
برنامه بازى ها و اسامى داوران هفته پانزدهم ليگ دسته اول
 
پنجشنبه ۲۹ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۴
اتكاءگلستان - ايرانجوان بوشهر، ورزشگاه آزادى گرگان
داور: حسين نيكوزاده، كمك ها: داريوش صابر مطلق و على حجى زاده
مس رفسنجان - ابومسلم خراسان، ورزشگاه تختى رفسنجان
داور: روح الله شريفى، كمك ها: محمد راهى و مهرداد بهرامى
فولاد يزد - پيكان تهران، ورزشگاه شهيد نصيرى يزد
داور: رحيم مهرپيشه، كمك ها: سعيد قاسمى و اميربهرام حسين نقوى
گهر زاگرس- شهردارى بندرعباس، ورزشگاه كارگران تهران
داور: مجيد سيفى آذر، كمك ها: غلامرضا تيمورى و حميد سيفى آذر
آلومينيوم هرمزگان - شيرين فراز كرمانشاه، ورزشگاه خليج فارس بندرعباس
داور: محمد ملكى، كمك ها: مجيد شمس و سعيد زارع
جمعه ۳۰ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۴
سايپاى شمال - پيام مخابرات فارس، ورزشگاه شهيد وطنى قائمشهر
داور: غلامرضا مستقيم، كمك ها: حسن رستم زاده و هادى طوسى
ماشين سازى تبريز - نفت مسجد سليمان، ورزشگاه تختى تبريز
داور: پيروز سيف الله پور، كمك ها: سخاوت سليمان نژاد و على دودانگه
استقلال صنعتى - صنعتى كاوه تهران، ورزشگاه تختى اهواز
داور: على صفايى، كمك ها: محمدحسن ابراهيمى و مهدى ناصحى
تربيت يزد - گل گهر سيرجان، ورزشگاه شهيد نصيرى يزد
داور: موسى الرضا ارغوانى، كمك ها: جواد شيروانى و يعقوب سخندان
شنبه ۱ بهمن ماه ،۹۰ ساعت ۱۴
صنعت سارى -استيل آذين سمنان، ورزشگاه شهداى سارى
داور: شاهين حاج بابايى، كمك ها: مهدى عاليقدر و يعقوب حجتى
گسترش فولاد تبريز - شهردارى اراك، ورزشگاه تختى تبريز
داور: اشكان خورشيدى، كمك ها: محمدرضا مديرروستا و جهانبخش آرمان
شهردارى ياسوج - نيروى زمينى تهران، ورزشگاه تختى ياسوج
داور: محمدرضا اكبريان، كمك ها: بهروز برون و قهرمان نجفى
نساجى مازندران - پاس همدان، ورزشگاه شهيد وطنى قائمشهر
داور: سيدمهدى سيدعلى، كمك ها: محبت على رضايى تبار و بابك عباسقلى زاده
برق شيراز - گهر زاگرس، ورزشگاه حافظيه شيراز
داور: جواد شرفى، كمك ها: حسين ظهيرى و على حاتميان
   
برنامه بازى ها و اسامى داوران هفته بيست و يكم ليگ برتر
صالحى و حاجى پور براى استقلال و پرسپوليس سوت مى زنند
 
پنجشنبه ۲۹ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۵
تراكتورسازى- داماش، ورزشگاه يادگار امام (ره) تبريز
داور: غلامرضا جبارى، كمك ها: رسول فروغى و مسعود فرح نيا
ملوان- شاهين، ورزشگاه تختى انزلى
داور: محمود رفيعى، كمك ها: حسين خانبان و مهدى الوندى
فجر شهيدسپاسى شيراز - استقلال، ورزشگاه حافظيه شيراز
داور: احمد صالحى، كمك ها: محمدرضا منصورى و حسين سنجرى
مس كرمان - نفت آبادان، ورزشگاه باهنر كرمان
داور: اميرحسين فتاحى، كمك ها: بابك داورى و عليرضا كنارى
فولاد خوزستان - ذوب آهن، ورزشگاه تختى اهواز
داور: قاسم واحدى، كمك ها: آرمان اسعدى و محمدرضا غنو
جمعه ۳۰ دى ماه ،۹۰ ساعت ۱۵
راه آهن - نفت تهران، ورزشگاه اكباتان تهران
داور: رضا كرمانشاهى، كمك ها: رضا سخندان و حسن يوسفى
پرسپوليس - مس سرچشمه، ساعت ۱۶ و ۴۰ دقيقه، ورزشگاه آزادى تهران
داور: البرز حاجى پور، كمك ها: بهرام كيانى و محمدرضا امينى
سپاهان- شهردارى تبريز، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داور: سيدحسين زرگر، كمك ها: محمدرضا ابوالفضلى و غلام آموزگار
سايپا-صباى قم، ورزشگاه انقلاب كرج
داور: محمد كمانى، كمك ها: عليرضا كهورى و حميد غمزه
   
 
فجرسپاسى يك بازيكن صربستانى جذب كرد
 
مدير روابط عمومى باشگاه فجرسپاسى از جذب يك بازيكن صربستانى خبر داد.جوانى اظهار داشت: يك مدافع صربستانى جذب كرده ايم و باشگاه با او قرارداد داخلى امضا كرده است و در روزهاى آينده با طى شدن مراحل صدور مجوزش قرارداد اين بازيكن به طور رسمى ثبت خواهد شد. مدت قرارداد اين بازيكن تا پايان فصل است.
   
تراكتورسازى - داماش
تبريزى ها در انتظار پيروزى
 
تبريزى ها كه حالا خودشان را در جاى دوم جدول رده بندى ليگ، سايه به سايه استقلال مى بينند، بدون شك امروز به ورزشگاه يادگار امام (ره) خواهند رفت تا سهمى كوچك در يكى ديگر از پيروزى هاى تيمشان داشته باشند.تراكتورسازان كه در آخرين بازى خود در ليگ و در ورزشگاه بدون تماشاگر بوشهر و در مقابل شاهين اين شهر دست به كار بزرگى زده و اين تيم را با حساب ۳ بر صفر مغلوب كرده بودند، حالا چنين به نظر مى رسد كه به هيچ نتيجه اى به جز پيروزى در مقابل داماش راضى نيستند و اين طرز تفكرى است كه امير قلعه نويى طى روزهاى گذشته به خوبى به تيمش منتقل كرده است.حريف امروز تراكتورسازى، تيم داماش گيلان است، تيمى كه در آخرين بازى خود در رشت و در مقابل ديدگان تماشاگرانش توانست با گل ثانيه هاى پايانى جهانبخش، حريف شيرازى خود يعنى فجرسپاسى را شكست دهد، نتيجه اى كه روحيه مهدى تارتار و بازيكنانش را براى بازى امروز تبريز دوچندان كرد.داماشى ها كه به واسطه مشكلات مالى، نيم فصل دوم را با تغييراتى آغاز كرده اند، نمى خواهند بيش از اين خودشان را درگير مشكلات جانبى نمايند و به همين دليل هم با تمام توان راهى ديار ستارخان و باقرخان شده اند.
   
مس كرمان - صنعت نفت
كرمانى ها روى آسمان
 
شايد كرمانى ها حق داشته باشند كه اين روزها در آسمان سير كنند. آنها به واسطه پيروزى يك بر صفر خود مقابل استقلال حالا سر از پا نمى شناسند و تبديل به يك تيم باانگيزه و پرروحيه شده اند.شاگردان بلاژويچ كه پيش از بازى با استقلال شرايط چندان خوبى در جدول رده بندى نداشتند، حالا به خود آمده و قدرت خودشان را باور كرده اند، قدرتى كه بلاژويچ مى تواند از اين پس بر روى آن حساب ويژه اى را باز كند.كرمانى ها هرچند اين روزها از بابت نتيجه اى كه مقابل استقلال بدست آورده اند، خوشحال به نظر مى رسند اما شرايط حريف آنها يعنى صنعت نفت نسبت به آنها كاملاً متفاوت است.
نفتى هاى آبادان كه كارشان را با مربى پرتغالى با پيروزى بر استقلال آغاز كردند، حالا به چنان وضعيتى دچار شده اند كه در خانه خود با حساب ۴ بر صفر به سپاهان مى بازند، نتيجه اى كه به هيچ وجه مورد رضايت هواداران فوتبال فهم آبادانى نبوده و نيست.صنعت نفت آبادان كه حالا تا جاى نهم جدول رده بندى سقوط كرده است، شرايط چندان مناسبى ندارد، شرايطى كه مى تواند موقعيت سرمربى پرتغالى اين تيم را هرچه بيشتر به خطر بيندازد.
   
ملوان - شاهين
جنوبى ها در شمال
 
شاهين بوشهر، تيمى كه با فيروز كريمى اين روزها اصلاً شرايط خوبى را ندارند، اين هفته از جنوب راهى شمال شده اند تا مقابل ملوان به تيره  روزى هاى خود پايان دهند و اين در شرايطى است كه ملوانان نيم فصل دوم را بسيار خوب آغاز كرده و از ۳ بازى گذشته خود صاحب ۲ پيروزى و يك تساوى شده اند.ملوانان در آخرين بازى خود در ليگ، در كرمان و مقابل مس سرچشمه به نتيجه اى بهتر از تساوى صفر بر صفر دست پيدا نكردند، نتيجه اى كه ملوانان به هيچ وجه از آن رضايت نداشتند.شاگردان فرهاد پورغلامى حالا ميزبان تيم فيروز كريمى يعنى شاهين بوشهر هستند، تيمى كه در آخرين بازى خود در خانه به نتيجه اى بهتر از شكست ۳ بر صفر مقابل تراكتورسازى تن نداد تا مشخص شود كه مشكلات اين تيم به حدى است كه شايد از عهده فيروز كريمى هم برنيايد. هرچند كه سرمربى بوشهرى ها مدعى شده است كه چنانچه تيمش در پايان فصل به يكى از عناوين اول تا ششم دست پيدا نكرد، حاضر است كه حق و حقوق خود را نگيرد كه اين حرف به ظاهر چنين در ذهن شنونده القاء مى كند كه بيشتر جنبه يك شوك را داشته باشد تا يك ادعا!
   
سپاهان - شهردارى تبريز
بازگشت دوباره به صف مدعيان
 
سپاهان اصفهان كه با ۳۴ امتياز حالا در جاى پنجم جدول رده بندى جا خوش كرده است، ديگر بيشتر از اين نمى خواهد با صدر جدول و گروه صدرنشينان فاصله داشته باشد. اصفهانى ها كه در آخرين بازى خود در آبادان و مقابل صنعت نفت دست به كار بزرگى زدند و با حساب ۴برصفر اين تيم را شكست دادند، حالا بايد در خانه به اين روند خود ادامه دهند. چنين به نظر مى رسد كه حضور مهاجم گلزنى به نام سزار در كنار مهاجمانى چون عمادرضا باعث شده است تا قدرت تهاجمى اصفهانى ها دوچندان شود، چيزى كه به نظر مى رسد كه ياران شهردارى تبريز با على اصغر مدير روستا نگران آن باشند. تيمى كه در آخرين بازى خود در تبريز و مقابل تيم بزرگى چون پرسپوليس در حالى كه با دو گل از حريف خود جلو بود در نهايت تن به تساوى ۲ بر ۲ داد تا ۲ امتياز ارزشمند را از دست داده باشد، چيزى كه على اصغر مديرروستا هم به آن اعتراف كرد. شهردارى حالا در شرايطى به اصفهان رفته اند كه حريفشان در بهترين شرايط خود قرار دارد و آنها هم بايد اين واقعيت را ثابت كنند كه آن تساوى ۲بر۲ مقابل پرسپوليس را تصادفى به دست نياورد و شايستگى آن را داشته  اند.
&nb
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
اگربه دنيا نگاه جاسوسى داشته باشيم بايدبا همه قطع رابطه كنيم؛
مجلس ازپاسخ وزيراقتصاد قانع شد
 
مجلس در بررسى سوال ملى سيدناصر موسوى و نادر قاضى پور از وزير امور اقتصادى و دارايى پاسخ هاى وزير را استماع كرده و نسبت به آن قانع شد.
به گزارش ايسنا، حسينى وزير امور اقتصادى و دارايى در پاسخ به سوال دو نماينده در خصوص علت انجام ندادن اقدامى نسبت به برنده شدن شركت بول فرانسه در مناقصه جهت سهميه نرم افزارهاى مالياتى عليرغم اهميت مسايل امنيتى گفت: اين مناقصه در سال ۸۴ و در زمان وزارت دانش جعفرى برگزار شده و شركت بول برنده مناقصه گرديده است.
وى با بيان اين كه مستندات اين موضوع موجود است، گفت: در زمان انجام مناقصه فرآيند دقيقى طى شد و نمايندگان سازمان بازرسى كل كشور و وزارت اطلاعات نيز حضور داشتند.
وى با بيان اين كه طرح جامع مالياتى طرح مهمى است تاكيد كرد كه در آن زمان و در زمان فعلى فرانسه جزو شركت هاى ممنوع المعامله نيست.
وزير اقتصاد با اشاره به اعمال ملاحظات كامل در رابطه با مسايل امنيتى گفت: از سال ۸۴ تاكنون به دليل وسواس هاى موجود عقد قرارداد انجام نشد اين در حالى است كه شركت بول به دليل ارايه بهترين قيمت و دارا بودن شرايط فنى توانست برنده اين مناقصه شود.
وى افزود: عده اى عنوان كردند كه اين كار بايد به پيمان كار داخلى سپرده شود، در دوره آقاى دانش جعفرى نيز دو بار مناقصه داخلى برگزار شد كه از ميان ۲۳ شركت داخلى هيچ يك نتوانستند كار را تحويل بگيرند چون معتقد بودند كه يك شركت خارجى بايد كار را انجام دهد و در كنار آن يك شركت داخلى فعاليت كند. وزير اقتصاد با بيان اين كه پيشنهاد كنسرسيوم نيز اجرايى نشد، گفت: در آن هنگام من دبير كارگروه طرح تحول اقتصادى بودم اوايل سال ۸۷ نيز داورى اين مساله به من سپرده شد كه با برگزارى جلساتى به اين جمع بندى رسيديم كه مناقصه دقيق بوده و در عين حال شركت بول شركت توانايى است.
وى با بيان اين كه دستگاه هاى امنيتى و نظارتى در هنگام انجام مناقصه حضور داشتند، تصريح كرد: شركت بول تنها نرم افزار را طراحى مى كند و ما هيچ اطلاعاتى به اين شركت نمى دهيم.
وى با بيان اين كه طرح جامع مالياتى طرح مهمى است، يادآور شد كه انتخاب پيمانكار با اجراى فرآيند هاى قانونى بوده و بعد از مناقصه بين المللى دو بار مناقصه داخلى برگزار شده است.
حسينى افزود: وقتى خواستيم كار را به اين شركت بسپاريم اين دغدغه را داشتيم كه اين شركت نيز با توجه به تحريم ها از اجراى طرح سرباز زند. لذا سازمان مالياتى از اين شركت تضمين گرفته و حتى سورس نرم افزار را در كشورى ثالث به امانت گذاشته است.
وى افزود: به لحاظ شكلى نيز اين شركت ۵۸ پرسنل دارد كه متشكل از ۱۴ پرسنل خارجى و ۴۴ پرسنل ايرانى است كه تمامى آنها تاييد صلاحيت شدند به علاوه يك تيم مجهز ۷۰ نفره نيز در كنار آنها فعاليت مى كند هم چنين سه شركت ايرانى به عنوان مشاور و ناظر با آنها كار مى كنند.وى با بيان اين كه اين طرح از جمله اقداماتى بود كه عليرغم اهميت آن دو دهه در اجراى آن تاخير شد اين پرسش را مطرح كرد كه آيا اگر دو ميليارد دلار با فرانسه مبادله داريم بايد بگوييم آنها همگى جاسوس اند و يا بگوييم همكاران ما كه با آنها كار مى كنند با جاسوسان كار مى كنند. به گفته وى، اگر چنين عقيده اى داشته باشيم بايد با دنيا قطع رابطه كنيم.حسينى با يادآورى اين كه شركت بول در چارچوب قوانين دستگاه هاى گمركى و امنيتى ما كار خود را انجام مى دهد يادآور شد كه اين شركت صرفا به تهيه نرم افزار اقدام مى كند و اين موضوع ربطى به اسناد محرمانه ندارد. در ادامه موسوى لارگانى به عنوان نماينده سوال كننده از وزير گفت: عليرغم اين كه كشور فرانسه در تهيه پيش نويس قطعنامه عليه جمهورى اسلامى ايران گوى سبقت را از تمامى كشورها ربود و ايران را به سمت تحريم برد اما متاسفانه ملاحظه مى شود كه در مناقصه شركت تهيه كننده نرم افزار مالياتى سازمان ماليات شركت بول فرانسه انتخاب مى شود.وى با اشاره به ماده ۲۳۲ قانون ماليات هاى مستقيم تاكيد كرد كه بر اين اساس اسناد مالياتى محرمانه است و از آنجا كه پرونده هاى مالياتى حاوى محرمانه ترين معاملات اقتصادى شركت هاى بزرگ و كوچك كل كشور به ويژه شركت هاى دولتى است آيا حضور شركت بول به منزله راهى براى سبقت مهم ترين اطلاعات شركت هاى كشور نيست؟گفتنى است در نهايت ۱۰۷ نماينده طى راى گيرى اعلام كردند كه از پاسخ هاى وزير در اين مورد قانع شده اند.
   
معاون سازمان تعزيرات استان تهران خبر داد:
جريمه ۱۲۴ميليارد تومانى ۱۱شركت متخلف فراورده هاى نفتى در۹ ماه گذشته
 
: زهره مجتهدزاده- ۱۱شركت بخش خصوصى و دولتى فراورده هاى نفتى در ۹ ماهه گذشته، ۱۲۴ميليارد تومان جريمه نقدى شدند. به گزارش ايرنا، نظرعلى حاجى پاشا ،معاون رييس سازمان تعزيرات در نشستى خبرى با اشاره به اينكه تمام مراحل قانونى پرونده هاى اين ۱۱شركت در شعب بدوى و تجديد نظر تعزيرات طى شده است ، گفت:برخى شركت ها پس از صدور راى، از شعبه تجديد نظر به ديوان عدالت ادارى شكايت كرده اند.معاون رييس سازمان تعزيرات حكومتى كشور، گرانفروشى فراورده هاى نفتى را عمده تخلفات ۱۱شركت ياده شده عنوان كرد.وى با اعلام اينكه در ۹ ماهه سال جارى ۱۲۴ هزار و ۵۹۳ فقره پرونده در تعزيرات حكومتى تهران تشكيل شده است، گفت: در اين ۹ ماهه براى ۱۳۰ هزار ۳۶۶ پرونده حكم صادر شد.وى افزود: در اين پرونده ها ۱۱ هزار و ۱۲ فقره تخلفات صنعتى، ۱۱ هزار و ۲۳۱ پرونده تخلفات بهداشتى درمانى و دارويى، ۹۴۶ پرونده قاچاق كالا و ارز بوده است كه در تخلفات بهداشتى و درمانى بيشترين تخلفات مربوط به بهداشت محىء گرانفروشى و عرضه داروى خارج از شبكه بوده است.وى افزود: در يك مورد داروخانه اى در تهران بدون مجوز فعاليت مى كرد كه پلمپ شد. حاجى پاشا در ادامه از جريمه ۲۰ميليارد تومانى ۵ كارخانه متخلف فراورده هاى لبنى در ۹ ماه گذشته خبرداد. رييس سازمان تعزيرات استان تهران يادآورشد: پرونده اين كارخانه ها نيز در تعزيرات حكومتى قطعى شده است اما برخى به ديوان عدالت ادارى شكايت كرده اند. حاجى پاشا ادامه داد: يكى از شركت هاى خصوصى فراورده هاى لبنى به اتهام گران فروشى به ۱۶ميليارد ريال جزاى نقدى محكوم شده است.رييس سازمان تعزيرات استان تهران اضافه كرد: همچنين در مدت گذشته از سال جارى، يك موسسه توليد نان به دليل رعايت نكردن موارد بهداشتى تعطيل شد.حاجى پاشا با بيان اينكه رسيدگى به تخلفات گندم، آرد و نان به عهده تعزيرات حكومتى گذاشته شده است، گفت: در همين زمينه حدود ۲۰۰فقره پرونده تخلفات گندم ،آرد ، نان و نانوايى ها به تعزيرات حكومتى استان تهران ارسال شد.وى همچنين از ايجاد چند شعبه ويژه براى رسيدگى به تخلفات مربوط به گندم ،آرد و نان و نانوايى ها خبر داد. معاون سازمان تعزيرات كشور از ۱۲۰ هزار و ۹۶۷ مورد گشت سيار در ۹ ماهه امسال در تهران خبر داد و گفت: ۱۱ هزار و ۳۲۱ مورد از اين گشت ها منجر به تشكيل پرونده شده است.معاون تعزيرات كشور از ۲۰۰ فقره گرانفروشى نان در تهران خبر داد و افزود: رسيدگى به تخلفات نانوايى ها هم جزو فعاليتهاى تعزيرات است.حاجى پاشا از پلمپ شركت پاك فام و همچنين دو شركت ديگر خبر داد و گفت: در ۹ ماهه سال جارى ۳۰ واحد صنفى و شركت پلمپ شده است.وى در اعتراض به پرسش برخى خبرنگاران مبنى بر اينكه چرا سازمان تعزيرات پس از دهها بار اخطار به يك گرانفروش فروشگاه را پلمپ نمى كند، گفت: در قانون آمده است كه اگر اخطارها در پايان سال دو يا سه مورد باشد، در سال آينده اخطارهاى قبلى ديگر لحاظ نمى شود كه اين يك ضعف قانونى است.
   
 
سازماندهى فعاليت اتحاديه ها و تعاونى ها
 
رييس اتاق تعاون ايران نظام مند كردن فعاليت تعاونى ها و اتحاديه هاى عضو را از سياست هاى اصلى اتاق تعاون مركزى در جهت توسعه و تقويت بخش تعاون برشمرد.داريوش پاك بين به ايسنا گفت: نهادينه كردن نهضت تعاون در كشور و ترويج و اشاعه فرهنگ تعاون در نزد مسئولان اجرايى يكى از موضوعاتى است كه در دور جديد فعاليت اتاق تعاون دنبال خواهيم كرد و تلاش مى كنيم تا با ارائه آموزش هاى علمى و تخصصى و تعامل با مراكز پژوهشى و آموزشى در بروز رسانى دانش و تخصص تعاونى ها اقدام كنيم.وى با تاكيد بر نقش بخش تعاون در توسعه صادرات غيرنفتى اظهار كرد: سهم تعاونى ها در صادرات غيرنفتى موضوعى است كه نمى توان از آن چشم پوشى كرد؛ مطابق قانون بخش قابل توجهى از منابع سرمايه اى از محل هدفمندى يارانه ها و واگذارى بنگاههاى دولتى بايد به بخش تعاون اختصاص يابد كه متاسفانه در جهت تخصيص منابع موفقيتى تاكنون حاصل نشده است.پاك بين درعين حال تشديد نظارت بر روند فعاليت تعاونى ها و كمك به تعاونى هاى فعال با ارائه خدمات حمايتى را از رويكردهاى اتاق تعاون در راستاى توسعه صادرات غيرنفتى بخش تعاون نام برد.دبيركل اتاق تعاون ايران با تاكيد بر تثبيت موقعيت بخش تعاون در عرصه هاى اجتماعى، اقتصادى و بين المللى، مشاركت اتحاديه ها و تعاونى ها در برگزارى نمايشگاه هاى خارجى، اعزام هيات هاى تجارى به كشورهاى ديگر و شناسايى مزيت هاى رقابتى براى عرضه توليدات تعاونى را در تحقق سهم ۲۵ درصدى بخش تعاون موثر خواند.
   
 
فروش كليه اموال مازاد وزارت تعاون ،كار و رفاه اجتماعى
 
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى از برنامه حراج ساختمان وزارت سابق رفاه در ميدان ونك تهران از سوى شركت سرمايه گذارى تامين اجتماعى (مالك اصلى) خبر داد و گفت كه بزودى اموال مازاد وزارت جديد تعيين تكليف مى شود.عبدالرضا شيخ الاسلامى در گفتگو با مهر در زمينه آخرين اقدامات صورت گرفته براى فروش اموال مازاد ۳ وزارتخانه ادغامى تعاون، كار و رفاه در قالب وزارتخانه جديد، گفت: برنامه شناسايى و فروش اموال مازادوزارتخانه جديد در دست انجام است.وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى در ارتباط با فروش ساختمان ميدان ونك وزارت سابق رفاه و تامين اجتماعى، اظهار داشت: اين ساختمان به صورت استيجارى در اختيار وزارت سابق بود كه مربوط به شركت سرمايه گذارى تامين اجتماعى بوده است كه به آنها بازگردانده شد.شيخ الاسلامى خاطرنشان كرد: در حال حاضر ساختمان وزارت رفاه سابق در ميدان ونك از سوى شركت سرمايه گذارى تامين اجتماعى به حراج گذاشته شده است.وى در ارتباط با برنامه احتمالى فروش ساختمان ميدان تختى وزارت رفاه سابق نيز اظهار داشت: در قالب وزارتخانه جديد تعاون، كار و رفاه اجتماعى همه اموال مازاد را خواهيم فروخت.وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعى، تصريح كرد: البته ساختمان هايى كه مربوط به دستگاه هاى زيرمجموعه وزارتخانه هاى ادغامى باشد را تعيين تكليف خواهيم كرد و اگر استيجارى باشد به صاحبان اصلى آنها بازخواهيم گرداند.شيخ الاسلامى همچنين به اين موضوع نيز اشاره كرد كه اگر ساختمان ها براى خود وزارتخانه نيز باشد، در صورت مازاد بودن به فروش خواهد رفت.
   
 
انتقاد از بخش اقتصادى سفارتخانه ها
 
رئيس سازمان سرمايه گذارى و كمك هاى اقتصادى و فنى ايران از نحوه فعاليت بخش هاى اقتصادى سفارتخانه ها در روند جذب سرمايه هاى خارجى انتقاد كرد و گفت كه در ۹ ماهه ابتداى امسال ۲ ميليارد دلار سرمايه گذارى خارجى جذب شده است.بهروز عليشيرى در گفتگو با مهر از تصويب ۶ ميليارد دلار پروژه در ۹ ماهه ابتداى امسال براى جذب سرمايه گذارى خارجى خبرداد و گفت: از اين ميزان ۲ ميليارد دلار سرمايه خارجى جذب شده است، به عبارتى ميزان ورودى سرمايه گذارى خارجى به كشور ۲ ميليارد دلار بوده است.
معاون وزير امور اقتصادى و دارايى پيش بينى و هدف گذارى كشور تا پايان سال براى جذب سرمايه گذارى خارجى را ۴ ميليارد دلار اعلام كرد.وى در مورد فعال بودن بخش اقتصادى سفارتخانه هاى كشورمان و روند جذب سرمايه گذارى خارجى توسط آنها عنوان كرد: سفارتخانه ها در اختيار سازمان سرمايه گذارى نيست و بخش هاى اقتصادى سفارتخانه ها زير نظر وزارت امور خارجه است.وى با انتقاد از اينكه بخشهاى اقتصادى سفارتخانه ها يكدست نيست، تصريح كرد: برخى از بخشهاى اقتصادى سفارتخانه ها فعال است و برخى از بخشها فعال نيستند.عليشيرى با اشاره به ارتباط سازمان سرمايه گذارى با وزارت امور خارجه براى رايزنى و هماهنگى جهت فعال شدن بخش اقتصادى سفارتخانه ها عنوان كرد: براى تاثيرگذارى بيشتر نمايندگان اقتصادى در سفارتخانه ها بايد كارشناسان و رايزنان اقتصادى سفارتخانه ها قوى تر و مسلط تر به مباحث اقتصادى باشند.
   
نرخ دلار در بودجه ملاك عمل بازار ارز نيست ؛
اتكاى ۸۰ درصد ى بودجه به نفت
 
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات با بيان اينكه در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد بودجه متكى به نفت است، گفت كه قرار بود در برنامه پنج ساله چهارم هر ساله ۲۰ درصد از اتكاى بودجه به درآمد نفت كاسته شود اما اين امر محقق نشد.عزت اله يوسفيان ملا در گفتگو با مهر در مورد قيمت گذارى دلار در لايحه بودجه سال ۹۱ گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد درآمد بودجه متكى به نفت است، در حالى كه قرار بود در برنامه پنج ساله قبلى هر ساله ۲۰ درصد از اتكاى بودجه به درآمد نفت كاسته شود.عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بيان اينكه قرار بود در پنج سال ۱۰۰ درصد نفت از صحنه بودجه حذف شود، افزود: اما اين اتفاق رخ ندارد، زيرا درآمد جايگزين نفت نداشتيم، ۲۰ تا ۴۰ درصد درآمد مابقى در بودجه نيز متعلق به ماليات و درآمدهاى دولت است.وى با اشاره به اينكه دولت هر ساله در بودجه رقمى را براى دلار و نفت به صورت احتمالى و پائين در نظر مى گيرد، افزود: در غير اين صورت نمى تواند ميزان درآمد نفت براى پوشش هزينه هاى خود را بداند.يوسفيان ملا افزود: كميسيون تلفيق و مجلس هر ساله قيمتى را براى دلار تعيين مى كند، البته اين قيمت ملاك عمل براى خريد و فروش دلار نيست، بلكه ملاك عمل براى خريد و فروش قيمت دلار، نرخ شناور مديريت شده است.وى به قيمت ۱۰۵۰ تومان دلار در بودجه سال ۹۰ اشاره و عنوان كرد: با توجه به توليد هر بشكه نفت و نرخى كه براى آن تعيين مى شود و قيمت دلار ميزان درآمد نفتى دولت مشخص مى شود، از اين رقم بخشى به عنوان بودجه عمرانى، بخشى بودجه جارى و غيره تعلق مى گيرد.وى خاطرنشان كرد: قيمتى كه براى دلار در بودجه مدنظر قرار مى گيرد، ملاك عمل بودجه است، البته قيمتى نيست كه ملاك عمل بانك مركزى باشد، اين بانك دلار را بر اساس نرخ مديريت شناور مى فروشد.
   
 
عضويت سازمان اموال تكميلى در ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز
 
سرويس خبر- مديرعامل سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى گفت: براساس ماده ۳ لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز كه هم اكنون در صحن علنى مجلس شوراى اسلامى مطرح است، اين سازمان عضو ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارزمى شود. به گزارش ابراراقتصادى از سازمان جمع آورى وفروش اموال تمليكى اردشير محمدى، گفت: اين سازمان در تعيين تكليف اموال قاچاق، انهدام كالاهاى غيراستاندارد مجرى مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز است و عضويت آن در ستاد مذكور ضرورى به نظر مى رسيد.
وى با تأكيد بر لزوم تقويت و تجهيز سازمان اموال تمليكى به امكانات سخت افزارى و نرم افزارى، اين امر را سبب ارائه خدمات مطلوب تر با توجه به تكاليف جديد بر اساس اين قانون و ايفاى نقش پررنگ تر اين سازمان در عرصه مبارزه با قاچاق كالا دانست.براساس اين گزارش، با عضويت سازمان جمع آورى و فروش اموال تمليكى در ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز، تعداد اعضاى اين ستاد به ۲۴ عضو رسيد.يادآور مى شود : پيشتر محمدى عضويت سازمان جمع آورى و فروش اموال تكميلى را در ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا وارز خواستار شده بود .
   
 
ماليات سكه هاى پيش فروشى چه ميزان است؟
 
معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتى تاكيد كرد كه ماليات بر ارزش افزوده سكه هاى پيش فروش شده هنگام تحويل سكه به مشترى دريافت خواهد شد.محمدقاسم پناهى در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه با وجود افزايش قيمت سكه در بازار و تفاوت آن با قيمت پيش فروش در بانك ملى، ماليات بر ارزش افزوده به چه شكل دريافت خواهد شد؟ گفت: بر اساس قانون، ماليات بر ارزش افزوده هنگام قطعى شدن معامله دريافت مى شود و معامله هم زمانى قطعى است كه كالا تحويل مى شود.وى درباره اين كه آيا قيمت سكه در زمان تحويل بيش از قيمت آن در زمان عقد قرارداد پيش فروش خواهد بود يا خير؟ اظهار نظرى نكرد و آن را منوط به سياست هاى بانكى دانست.به گزارش ايسنا، در حالى كه هم اكنون سكه با قيمت ۵۴۶ هزار تومان در بانك پيش فروش مى شود، قيمت آن در بازار به بيش از ۷۵۰ هزار تومان هم رسيده  است.با اين وجود مشخص نيست بانك ها هنگام تحويل سكه پيش فروش به مشترى، با چه رقمى ماليات بر ارزش افزوده آن را دريافت خواهند كرد.
   
 
عدم تصويب سود سپرده بانكى قيمت سكه را افزايش داد
 
براساس شواهد نرخ سود سپرده بانكى هنوز به تصويب نهايى نرسيده است و از ديروز حجم سرمايه ها دوباره به سمت بازار سكه و طلا حركت كرد كه قيمت سكه باز هم افزايش يافت.محمد كشتى آراى، رئيس اتحاديه كشورى طلا وجواهر در گفت و گو با ايلنا گفت: از روز گذشته باز هم شاهدورودسرمايه ها به سمت طلا و سكه بوديم.وى درباره وضعيت فعلى بازار سكه وطلا افزود: براساس شواهد نرخ سود سپرده بانكى هنوز به تصويب نهايى نرسيده است و از ديروز حجم سرمايه ها دوباره به سمت بازار سكه و طلا حركت كرد كه قيمت سكه باز هم افزايش يافت.وى با بيان اينكه اگر نرخ سود سپرده بانكى افزايش پيدا مى كرد شاهد افزايش دوباره قيمت سكه و طلا نبوديم درباره آينده بازار سكه و طلا گفت: در حال حاضر نمى توان آينده بازار سكه را پيش بينى كرد.بر اساس اين گزارش رئيس كل بانك مركزى در آخرين اظهاراتش گفته است: درباره افرايش نرخ سود سپرده بانكى منتظر نظر دولت هستيم.

|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
ركورد جديد سكه ۷۳۰ هزار تومان؛
فاصله سه پله اى سكه تا يك ميليونى شدن!
 
ديروز قيمت سكه مرز
۷۰۰ هزار تومان را شكست و دلار نيز فراتر از ۱۷۰۰ تومان به فروش رفت؛ وضعيت نابه سامان بازار ارز و سكه اين روزها بسيارى را وسوسه مى كند كه سرمايه شان را راهى اين بازارها كنند.به گزارش ايسنا، جهش منطقى و غير منطقى نرخ سكه و ارز باعث آشفتگى اذهان عمومى شده است و طلافروشان و صرافان نيز نمى توانند وضعيت بازار ارز و طلا را پيش بينى كنند.سكه طرح قديم روزگذشته با ۶۰ هزار تومان افزايش نسبت به روز دوشنبه به ۷۵۰ هزار تومان، سكه طرح جديد نيز با ۵۰ هزار تومان افزايش به ۷۳۰ هزار تومان، نيم سكه با ۲۵ هزار تومان افزايش به ۳۶۰ هزار تومان، ربع سكه با ۱۲ هزار تومان افزايش ۱۸۵ هزار تومان و سكه گرمى ۹۵ هزار تومان معامله شد. همچنين هر گرم طلاى ۱۸ عيار مرز ۷۰ هزار تومان را شكست و با قيمت ۷۰۵۰۰ تومان، هر دلار نيز ۱۷۱۰ تومان و هر يورو ۲۲۲۰ تومان عرضه شد.
به گفته يكى از صرافان، بانك مركزى در يك ماه گذشته به صرافان ارز نداده و عرضه دلار را قطع كرده است؛ طلافروشان و صرافان از ركودى كه در بازار حاكم شده به شدت گلايه مند هستند و ديدن تابلوى خريد و فروش نداريم در برخى مغازه ها همان طور كه پيش بينى مى شود به چشم مى خورد.
نرخ سكه بنا به اعلام اتحاديه كشورى طلا
بنا به اعلام اتحاديه كشورى طلا و جواهرات، روزسه شنبه هر اونس طلا با ۱۳ دلار افزايش به ۱۶۵۸ دلار، هر اونس پلاتين با ۸۰ دلار افزايش به ۱۵۲۳ دلار و هر اونس نقره به ۳۰ دلار و ۲۹ سنت رسيد. بر اين اساس سكه طرح قديم ۷۴۵ هزار تومان، سكه طرح جديد ۷۳۰ هزار تومان، نيم سكه ۳۶۴ هزار تومان، ربع سكه ۱۸۷ هزار تومان و سكه گرمى ۹۱ هزار تومان معامله  شد.همچنين هر مثقال طلاى ۱۷ عيار ۳۰۷ هزار تومان، هر مثقال طلاى ۱۸ عيار ۳۲۱ هزار تومان و هر گرم طلاى ۱۸ عيار ۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.محمد كشتى آراى ، رييس اتحاديه كشورى طلا و جواهرات از نرخ ارز اظهار بى اطلاعى كرد و خاطرنشان كرد: وضعيت بازار طلا را نمى توان پيش بينى كرد؛ اتحاديه از نرخ ارز نيز خبر ندارد.با اين حساب بهاى سكه با گذر از مرز ۷۰۰ پله هفتم را نيز طى كرد و اكنون سه پله تا يك ميليونى شدن را پيش رو دارد؟
   
 
تحليل وضعيت نرخ ارز در كشور
دكتر سيد مسعود مير كاظمى - عضو هيات علمى دانشگاه
اين روزها شاهد افزايش وكاهش نرخ ارز به ميزان قابل توجه و در دوره هاى كوتاه ميباشيم. ونيز مجددا با فاصله گرفتن نرخ بازار از ارز نرخ مرجع ، شاهد دو نرخى شدن بازار بوده كه چند سالى به فراموشى سپرده شده بود كه متاسفانه مجددا در بازار كسب و كار كشور عرض اندام مى نمايد.در اين زمينه به دليل كاهش ارزش پول ملى تحليل متفاوت و گاهى متناقض ارائه گرديده برخى اثرات مثبت آنرامطرح وبرخى به مضرات آن دراقتصاد پرداخته اند. اهميت سياستهاى مالى وپولى وارزى كشور در وضعيت اقتصادى بركسى پوشيده نيست البته ساير سياستها نيز موثر هستند ولى وزن اين عامل به حدى است كه ضرورت دارد با بررسى دقيق وبدون هيچگونه جبهه نگرينگاهى به روند عرضه تقاضاى ارز ومشكل پيش آمده داشته وبه تبيين علتهاى آن پرداخته ومعطوف به معلولها نباشيم تا بتوانيم راه گشايى براى نخبگان وفعالين در اقتصادكشور چه درحوزه دولتى وچه دربخشهاى غيردولتى باشيم.
عرضه وتقاضاى ارز
طى چندسال گذشته به خصوص ازسال۸۵تاسال۸۹ سوابق نشان ميدهد همواره فروش ارز ازطرف بانك مركزى كمتر يامساوى ميزان واردات اعلامى ازطرف گمرك بوده است. بااحتساب فروش وخريد خدمات خارجى وتراز ارزى آن وتخمين احتمالى از ميزان واردات قاچاق ونيز درنظر گرفتن ارز حاصل ازصادرات كشور تناسب فوق الذكر معمولا بر قرار بوده است وميزان تقاضاى واقعى ارز را نشان ميدهد. ولى آنچه امسال اتفاق افتاده برخلاف روند حداقل پنج سال گذشته است . يعنى ميزان فروش ارز از طرف بانك مركزى حدود پنجاه درصد بيشتر ازميزان واردات رسمى كشور بوده واين نشان دهنده اين است كه تقاضاى كاذبى در بازار به وجود آمده است.كه بدين جهت شاهد جهش هاى نرخ ارز در بازار آزاد وبه تبع آن شكاف قابل تامل بين نرخ مرجع بانك مركزى وبازار آزاد
را شاهديم كه تاثيرات زيادى ميتواند بر معاملات اقتصادى كشور و در كسب كار ايجاد نمايد . نگرانى از كاهش ارزش پول ملى كشور و يا افزايش تورم وساير شاخص ها به نوعى تحت تاثير اين عامل بوده و تشديد مى گردند واز آنجا كه فضاى سرمايه گذارى به دنبال منفعت طلبى بيشتر است و احتمال تشديدوضعيت را به وجود مى آورد. اگر  برنامه اى عاقلانه وعلمى ازطرف مسئولين پولى ومالى كشور صورت نگيرد در وضعيت يك دور باطل قرار گرفته واهرم كنترل از دست مسئولين خارج مى گردد .
دراين ميان فقط بانك مركزى نبايستى پاسخگو باشد همه عوامل تصميم گيريدولتى مرتبط بايستى در برنامه اى منسجم عمل و پاسخگو باشند .اجازه بدهيد درادامه مطلب به عوامل موثر بر نوسانات ارزى باشرايط واقعى كشورمان بپردازيم تا بتوانيم باريشه يابى آنها حل مناسبى ارائه دهيم .
۱)شرايط اقتصادى كشور
اين پديده در زمانى رخ ميدهد كه طرح هدفمند كردن يارانه ها درحال انجام وسر وصداى ورود به فاز دوم هدفمندى مطرح است.دستگاهاى اقتصادى كشور در حال ادغام وقطعا آنهارا مدتهاى مديدى سرگرم مينمايد . تحريم و تشديد آن و تورم وبيكارى مردم را آزار ميدهد .كسرى بودجه دولت وتعهد پرداخت بيش ازچهارصد هزار ريال يارانه نقدى به حساب مردم كه معادل آن از اجراى طرح هدفمند كردن به دست نمى آيد بر وخامت اوضاع افزوده است.ونيز نشانه هاى ديگرى نيز وجود داردكه نه تنها شتابى به اقتصاد كشور درسال جهاد اقتصادى نداده بلكه در بسيارى موارد كاهنده بوده است .آيا شرايط براى پايدارى ثبات شاخص هاى اقتصادى فراهم است؟ سرمايه گذار در شرايطى راغب به سرمايه گذارى مى گردد كه ثبات اقتصادى وسياسى را حس كند به طورمثال آيا ضرورت دارد در شرايطى كه فاز اول هدفمندى براساس قانون كامل انجام نشده است يعنى ميزان دريافتى از افزايش قيمت حامل هاى انرژى بايستى طبق قانون دو برابر پرداختى مردم باشد(باحدود چهل درصد كسرى مواجه است)سرو صداى انجام فاز دوم را بدهيم ومتاسفانه شاهد هستيم وزير اقتصاد وساير مسئوليتهاى مرتبط با هدفمندى بحث دو برابر پرداخت به مردم را قول ميدهند. شما اگر بجاى بخش خصوصى باشيد با مقدمه مطرح در مورد كلان اقتصادى كشور آيا به دنبال حفظ سرمايه نميباشيد ؟ اصلا قاعده منفعت طلبى در بخشهاى اقتصادى است كه چرخهاى كسب و كار را به حركت در مى آورد و البته نيت افراد ارزشهاى بالاتر را انشاءا... دنبال ميكند بنا براين طبيعى است اگر امكان سرمايه گذارى در توليد وحمايت از توليد در بخش اول جدى گرفته نشده است عكس العمل از طرف بنگاههاى اقتصادى به دولت برمى گردد وقطعا فعالان اقتصادى درمى يابند كه مجددا باتورم وكاهش ارزشى پول ملى روبه رو هستند لذا به سمت خريد طلا و ارز براى حفظ دارايى خود هجمه مى بردند.
۲)بالا بودن حجم نقدينگى
طى سنوات گذشته همواره دو عامل بيشترين نقش را در افزايش پايه پولى وحجم نقدينگى داشته ودارند يكى بدهى بانكى به بانك مركزى وديگر خالص دارائى هاى خارجى بانك مركزى است بدهى بانكها به بانك مركزى در پايان سال گذشته ۹۵درصد افزايش را نشان ميدهد تاثير آن در حجم نقدينگى امسال ديده ميشود . يكى از علل هاى اصلى آن پرداخت وام مسكن مهر بدون سپرده گذارى قانونى است كه اين مطلب از طرف بانكها اعلام شده است ونيز عدم كنترل از طرف وزارت اقتصاد وبانك مركزى به نحوه ارائه تسهيلات از طرف بانكها است . اين مهم قرار بود به عنوان يكى از محورهاى طرح تحول دولت صاحب برنامه شود متاسفانه هيچ اقدام سازنده اى صورت نگرفته و بيشتر به سخنرانى وانجام نمايش گذرانده شده است. رخ دادن موضوعاتى همچون تخلف سه هزار ملياردتومانى از همين باب است وتا اصلاحات اساسى ونظارت واقعى و سيستمى صورت نگيرد در آينده نيز شاهد به هم خوردن نظم اقتصادى از اين حيث خواهيم بود. عامل دوم موثر در افزايش حجم نقدينگى خالص دارايى هاى خارجى بانك مركزى است كه طى سنوات گذشته اقرايشى بوده واين شبهه وجود دارد كه با كاهش اين دارايى ها تراكنش مجدد دراقتصاد كشور به دليل جبران كسرى بودجه داشته باشيم. در صورتى كه بايستى با جمع آورى نقدينگى نسبت به خارج كردن آن از چرخه اقدام كرد. تا اين شبهه به وجود نيايد كه ارز حاصل از فروش نفت دو بار در بازار به فروش رسيده است لذا نياز است مسئولين پولى ومالى كشور نسبت به تبيين اين موضوع براى افكار عمومى وخواص اقدام نمايند.
۳)عدم جمع آورى نقدينگى در بازار
معمولا دراين شرايط دولت ها اقدام به جمع آورى نقدينگى در بازار نموده واجازه نميدهند ثبات اقتصادى دچار خدشه وامنيت سرمايه گذارى را مختل نمايند. اما آنچه اتفاق افتاده آدرس خوبى به اقتصاد كشور داده نشده است . به طورى كه كاهش سود سپرده ها در بسته مالى باشرايط اقتصاد منجر به خروج سپرده ها از بانكها گرديده است . انتشار اوراق مشاركت در جمع آورى نقدينگى موثر است على رغم تجربه چند ساله كه از انتشار آن مى گذرد و نيز با توجه به كاهش سرمايه گذارى خارجى به دليل تشديد تحريم و نيز به دليل كسرى بودجه سهم پرداختى تملك دارائى سرمايه اى به حداقل عملكردى خود نسبت به كل بودجه مصوب رسيده است . ضرورت ايجاد شرايط سهل تر براى فروش اوراق امرى غير قابل انكار است . متاسفانه عكس اين موضوع تصميم گيرى ميشود كه جاى تعجب دارد.همه مجربين قبل از فروش اوراق بدون شك معتقد بودند كه فروش نمى رود به دو دليل ، دليل اول اينكه شرايط بازخريد هيچ همخوانى با شرايط فعلى اقتصاد وحتى باشرايط اوراق منتشره سالهاى قبل نداشت دليل دوم نرخ سود اوراق است كه در مقايسه با نرخ تورم وآستانه ورود به فاز دوم هدفمند كردن يارانه ها كه متاسفانه با سرو صداى سياسى همراه است و آدرس غلط به اقتصاد كشور ميدهد وانتظار تورم بيشترى را به همراه دارد.سرمايه گذار به دنبال موضوعاتى براى سرمايه گذارى است كه حداقل نرخ آن بيشتر از نرخ تورم اعلامى باشدتا سرمايه خود را حفظ كند . چون مى داند همه اين تصميمات منجر به كاهش بيشتر ارزش پول ملى مى گردد.وعدم جذابيت نقدينگى در بازارهاى موازى منابع مالى را به سمت طلا و ارزسوق ميدهد.
۴)تحريم وتشديد آن
تحريم مقوله جديدى در كشور ما نيست ،بعد از پيروزى انقلاب همواره با اين موضوع روبه رو بوده ايم.از آنجاييكه مخالفت آنان با اصل نظام است تا زمانى كه پرچم جمهورى اسلامى در اين كشور برافراشته است تحريم هم وجود دارد وموضوعاتى همچون هسته اى و... بهانه است. وبا اين مقوله بخشهاى مختلف كشور آشنايى دارند. بعضى علاقه دارند همه مشكلات را به سمت تحريم سوق دهند. البته تحريم بى تاثير نيست ولى تنها عامل نيست بلكه تدابير اقتصادى نقش بيشترى نسبت به تحريم در اوضاع فعلى وضعيت ارز داشته ودارد . در هر صورت تحريم بانكى نقل وانتقال را با مشكلاتى روبه رو مى كند كه هزينه به همراه دارد وداشتن ارز در خارج از كشور براى واردات كالا در شرايط تورمى ودر شرايط تحريم مطلوبيت بيشترى ايجاد مى كند. بنابراين نبايستى اجازه دهيم تا سايه تحريم باعث كمرنگ كردن ساير عوامل شود.
۵)شبكه توزيع ارز
با توجه به مقدمه بحث اذعان گرديد عرضه ارز مازاد بر تقاضا درسال جارى عرضه شده است وبا در نظر گرفتن ساير عوامل يعنى چگونگى توزيع ارز وتغيير و تحولات مديران ارزى كشور وعملكرد تعدادى صراف فروش ارز در امارات كه مشكلاتى را ايجاد كرده اند و به جاى مقابله با آن و اصلاح شبكه توزيع اقدام به محدود نمودن ثبت سفارش مى گردد. وقتى اين واقعيت ها كنار هم قرار مى گيرند ضرورت اصلاح وبازنگرى چگونگى عرضه ارز دو چندان مى گردد رانت هايى كه در اين ميان نهفته است به طور روزانه اعمال مى گردد ودرآمدهايى كه براى عده اى فراهم كرده است كه قدرت همين درآمدهاى امروز مى تواند سياست هاى ارزى مارا مورد تهديد قرار
دهد . لذا نياز است دستگاهاى نظارتى به اين مقوله بيشتر پرداخته وتامل نمايند اگر فسادى در شبكه وجود داشته به جاى برخورد باآن مسير اشتباه ديگرى را نرويم .
۶)ضرورت اعتماد سازى
در دولت نهم وقتى نكته اى از طرف تيم اقتصادى كشور مطرح مى گرديد همراه با اعتماد نسبى بود هرچه از شروع دولت نهم فاصله مى گيريم حرف ها و هشدارهاى اقتصادى تاثير كمترى دارد و گاهى نتايج عكس در بازار مى دهد.
به طور مثال صحبت هايى كه براى پايين آوردن نرخ ارز نهصد تومان ويا صحبت هاى رئيس بانك مركزى در مورد كاهش نرخ ارز وحتى توزيع آن بين برخى صراف ها منجر به كاهش فاصله بين نرخ تعيين شده وبازار نگرديد بايستى به گونه اى نرخ ارز تعيين گردد كه امكان رسيدن به آن ميسر واعتماد سازى مجددا احيا گردد.وازصحبت هاى بيش از حددر اين زمينه بايستى پرهيز كرد.
۷) ضعف شوراى پول و اعتبار ونرخ دستورى
جاى تعجب است كه برخى از اعضاى محترم شوراى پول و اعتبار كه بايستى خود پاسخگوى شرا يط ارزى پيش آمده باشند. منتقد شده واز آسيب هاى سياست هاى اتخاذى صحبت به ميان مى آورند. حال بايستى سوال شود اگر اعضاى محترم شوراى پول و اعتبار منتقد باشند پس چه گروهى پاسخگو است ؟ اصلا تشكيل اين شورا با اين ترتيب چه ضرورتى دارد نرخ از جاى ديگر دستور داده مى شود پس كار كارشناسى معنا ومفهوم ندارد و به دين گونه اگر ادامه پيدا كند اميد به اصلاح كم كم به يأس تبديل و باعث تشديد اوضاع وعدم كنترل ميگردد.
۸)رشد اقتصادى وتوليد مستمر
يكى از عوامل موثر در ثبات نرخ ارز در هر كشور اتخاذ سياست اقتصادى مناسب براى حفظ رشد اقتصادى و توليد مستمر در آن كشور است .
اگر شاخص هاى كلان اقتصادى با نوسان روبه رو شود خود مى تواند معلول و هم علت بى ثباتى در نرخ ارز باشد و با يكديگر تاثير متقابل دارند . در سال جارى آنچه كه اهميت خود را از دست داده است توجه وحمايت منطقى از توليد به طور مستقيم است. ادعا در مورد حمايت غير مستقيم وجود دارد كه به اين مقوله نمى خوا هيم بپردازيم. ولى گاهى اقدامات حمايتى هر چند اندك آدرس صحيح به اقتصاد كشور است و باعث دلگرمى به سرمايه گذارى است كه اگر دلگرمى براى فعالين اقتصادى بوجود بيايد سبب توسعه كسب و كار سرما يه گرديده و به يك روند با ثبات رشد اقتصادى وساير شاخص هاى كلان ميرسيم و مى تواند زمينه براى ارائه يك نظام ارزى قابل اعتمادرا فراهم نمايد . حال سوال اين است در اجراى طرح اول طرح هدفمند كردن چه نشانه هايى داده شد كه از اين اعتماد در فازهاى بعدى طرح هدفمند كردن يارانه ها بهره بردارى شود؟
۹)چند نرخى بودن ارز داخل كشور
شكاف بين نرخ اسمى وبازار آزاد تقاضا براى ارز را افزايش مى دهد لذا قبل از اينكه اين فاصله چشمگير شود بايستى مسولين اقتصادى با حساسيت آنرا دنبال وكنترل  مايند. به خصوص در زمانى كه عرضه ارز بيش از تقاضاى واقعى است اين امر راحت تر صورت مى گيرد.
حال اين سوال مطرح است در شرايطى كه تراز ارزى كشور مجموعامثبت است و از ذخاير ارزى خوبى صرف نظر از سرعت نقد شوندگى آنها برخورداريم كه به هر حال امكان مقابله را به ما مى دهد چرا اجازه ميدهيم اين شكاف آن قدر زياد شود كه رانت حداقل پنج هزار ريالى براى هر دلار ايجاد كند و آيا اين فضاى سود جويى در اين شرايط اقتصادى مقاومت دو چندان را به همراه نمى آورد؟ كه بازگشت آن سخت تر وپر هزينه تر براى دولت مى شود.
۱۰)وضعيت موازى سرمايه گذارى
يكى ديگر از عوامل اختلال در نرخ ارز يك كشور هدايت نقدينگى به اين حوزه به دليل عدم امكان جذب در ساير حوزه هاى موازى از جمله توليد ، مسكن، سرمايه و... است. در شرايط اقتصادى كه جذب منابع مالى در حوزه هاى اقتصادى از جمله صنعت ، كشاورزى ، مسكن ، بهداشت و درمان ، حمل ونقل و ساير حوزه هاى توليدى وخدماتى وبازار سرمايه با مشكل رو به رو است بايستى مراقبت نماييم كه نقدينگى به سمت ارز و طلا سوق پيدا نكند زيرا نرخ ارز تمايل زيادى به نوسان بر اساس حوادث واخبار وشرايط ونتايج ملى تصميمات سياسى و اقتصادى ملى وبين المللى دارد . از نظر تحليل گران اين نگرانى در سال جارى در كشور قابل پيش بينى بود .
۱۱)افزايش يا كاهش ارزش پول ملى
در اين ايام شاهد نقطه نظرهاى متفاوتى از طرف صاحب نظران در مورد دفاع ويا مقابله با كاهش ارزش پول ملى هستيم . بعضى به دليل توسعه صادرات و كاهش وادرات اعتقاد دارند كه كاهش ارزش پول ملى كشور قابل دفاع است واين پديده را در اقتصاد نه تنها مضر نمى دانند بلكه به منافع آن پرداخته واز آن حمايت مى كنند. نقطه مقابل آنان گروهى هستند كه به دليل بى ثباتى در اقتصاد و افزايش ريسك سرمايه گذارى افزايش تورم آن كه باعث كاهش رقابت پذيرى مى گردد با كاهش ارزش پول ملى مخالفند. پرداختن به اين دو مقوله نياز به فرصت ومجال بيشتر است كه در اينجا قصد پرداختن به آن را ندارم .
آنچه مى توان فارغ از اين طرز تفكرها مطرح كرد چگونگى وفرايند افزايش نرخ ارز يا كاهش ارزش پول ملى است كه در يك افق و طبق يك برنامه مشخص مى بايست صورت گيرد. قطعا جهش هاى ساعتى وروزانه به هيچ وجه وتحت هيچ شرايط و نظريه اى قابل دفاع نيست.نكته ديگر نسخه كاهش ويا افزايش قاعده ثابت نبوده وحسب شرايط اقتصادى در هر برهه از زمان نياز به تصميم خاص خود دارد گاهى لازم است كاهش ارزش پول ملى صورت گيرد و طبق يك برنامه وزمان بندى و شيب مشخصى مى توان به اين مهم پرداخت وگاهى ضرورت دارد به گونه اى ديگر عمل كرد بنابراين اين دارو براى هر دردى و تحت هر شرايطى شفا بخش نيست.
   
 
گزارش ابرار اقتصادى از نابسامانى بى سابقه كاغذ مطبوعات
 
زمان زياد دورى نيست آن روزهايى كه صحبت از راه اندازى كارخانه چوب و كاغذ شمال بود با اين هدف كه قسمتى از نياز مطبوعات كشور به ويژه روزنامه ها را با توليد كاغذ رول، تأمين كند و تا اندازه اى از خروج ارز از كشور براى خريد كاغذ خوددارى شود ضمن اينكه در كنار اين راه اندازى و اين كارخانه اهداف ديگرى همچون ايجاد اشتغال براى افراد محلى و شهرستان هاى مجاور و نيز فرآورده هاى جانبى آن، همه و همه داراى توجيحات صحيح و ارزش اقتصادى بالا بود.آن زمان ۹ روزنامه كثير الانتشار اطلاعات، كيهان، جمهورى اسلامى، سلام، همشهرى، ابرار،  رسالت،  كار و كارگر و جهان اسلام روزنامه  هاى مطرح كشور و مصرف كننده ى عمده ى كاغذ رول بودند. بدين منظور وزارت صنايع وقت با برنامه ريزى براى ديدار مديران مسئول اين روزنامه ها از فعاليت هاى مربوط به راه اندازى اين شركت به شدت از كمبود اعتبارات مالى براى فعاليت هاى نهايى و اتمام كار كه نقصان عمده اى داشت نگران بودند تا آنجا كه وزراى صنايع و اقتصاد و دارايى و ارشاد اسلامى وقت در يكى از جلسات انجمن مديران مسئول روزنامه هاى كثيرالانتشار كه متشكل از ۹ روزنامه فوق الذكر بود حاضر شدند و عاجزانه متعهد شدند كه از ارز مربوط به يارانه ى خريد كاغذ روزنامه ها كه مجموعاً ۵۰ميليون دلار بود ظرف ۳ سال،هرسال ۲۰ ميليون دلار! از سهميه مورد نياز روزنامه ها براى راه اندازى اين كارخانه هزينه شود، به جاى آن اين شركت با توليد كاغذ مرغوب و قيمت مناسب نياز روزنامه ها را تامين كند را البته مديران مسئول وقت روزنامه هاى مذكور كه هر يك از رجال با سابقه و خدمتگزار و ياران امام و انقلاب بودند با همه ى سختى هايى كه با اين كسرى ارز برايشان ايجاد مى كرد براى حفظ استقلال اقتصادى و خودكفايى ايران اسلامى و ذخيره ى ارزى به اين ره يافت اقتصادى، تن در دادند تا فرداهايى كه توليدات اين كارخانه آماده شد با قيمتى مناسب در اختيارشان قرار گيرد اما...
خوب است رياست محترم بازرسى كل كشور و بازرسى رياست جمهورى و وزارت صنايع، گوشه ى چشمى به امروز اين كارخانه بياندازند. با افزايش قيمت دلار و محدوديت واردات و نيز محدوديت گشايش اعتبار كارخانه چوب و كاغذ مازندران با متوليان و صاحبان اصلى كارخانه كه همانا روزنامه هاى كثيرالانتشار هستند چنان مى كند كه دشمنان امروز ايران اسلامى كه سعى در تحريم ما دارند چنين نكردند.
همين كاغذهاى توليد شده كه در خصوص كيفيت آن شايد لازم باشد چند شماره، گزارش فنى به آن اختصاص دهيم و ارزش سرمايه گذارى و هزينه هاى انجام شده و نيروى كار و... را در يك كفه و توليد نامرغوب و غير قابل رقابت با ضعيف ترين كشورهاى توليدكنندگان كاغذ را در كفه ى ديگر بگذاريم تصور باطلى است اگر حتى به درصدى از كيفيت آن ها برسيم.
و وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى و مخصوصاً معاونت محترم مطبوعاتى كه تمام سعيشان به افزايش تيراژ روزنامه ها و مألاً و خوانندگان روزنامه ها و تنوير افكار عمومى است آيا مى دانند كارخانه ى مذكور با چه قراردادهاى تركمانچاى و گلستان، روزنامه ها را مى پذيرد؟
آيا خريد كاغذ نزديك به ۹۰۰ تومان در كارخانه توسط دلالان و از ما بهتران و فروش آن با مدت كوتاه با چند برابر قيمت، عدالت رسانه اى است؟ آيا چاپ نشدن يك روزنامه با ۳۰ سال و بيشتر و كمتر به لحاظ نداشتن كاغذ و عدم پذيرش هزينه هاى كاغذ به صورت اقساط توسط كارخانه ى چوب مازندران به سود فرهنگ مكتوب ايران اسلامى است؟ يا آقايان ل ـ خ ـ ت و ديگرانى كه يك شبه با آنچه كه خوانندگان با واژه  آن آشنا هستند و ما براى بعضى ملاحظات از آن عمل نام نمى بريم چه گونه چند ماهه به ميلياردها تومان افسانه اى رسيدند كه براى بعضى از ما بهتران كه در همه ى زمينه ها با رندى و بدون اينكه از خود ردى برجاى بگذارند خاكه روى خاكه كردند و بهترين خودروهاى ژاپنى، آلمانى و كره اى بود كه نصيبشان شد!!
راستى  كيست و كدام نهاد است كه به فرياد مظلوميت روزنامه ها برسد؟ بگذريم از چند روزنامه ى وابسته به دولت و نهادهاى دولتى كه غم نان و پرسنل ندارند.
ولى آيا ده ها روزنامه خدمتگزار كه اين روزها بايد حضورى پررنگ تر و فعال تر از هميشه داشته باشند بايد از بدست آوردن اموال حقه ى خودشان كه سال ها پيش به اين اميد كه به چنين گرداب هولناكى نيفتند پذيرفتند محروم باشند؟ اين يادداشت در لحظاتى كه روزنامه هاى ما زير چاپ مى رفت به لحاظ موقعيت اضطرارى كه براى همه ى همكاران مطبوعاتى مان ايجاد شده با تعجيل و بدون اديت و بررسى مجدد چاپ شد.
اميد ما اين است كه همكاران خوب و مطبوعاتى ما بويژه مديران مسئول محترمى كه در آن سال هايى كه اصل ايجاد و احداث كارخانه ى چوب و كاغذ مازندران با چند تيرآهن، بالا برده شده بود و طرحش در حال حذف بود و بيمارى محتضر بود كه ما به فريادشان رسيديم امروز شأن و منزلت مديران روزنامه ها در بخش هاى مختلف آنقدر پايين آمده باشد كه پشت در اتاق هاى اين آقايان در سرما و گرما شخصيت شان را بفروشند در حالى كه چشم هاى مظلوم و البته نگرانشان مى بيند كه آن ها كه محبوب و ميهمان عزيز و بسيار محترم مديران چوب و كاغذ هستند دلالانى هستند كه روز بعد مديران بازرگانى اين روزنامه ها بايد پشت دكه هاى به اصطلاح بازرگانى آنان تا ساعت ۱۱ صبح منتظر باشند و صاحبان ثروت يك روزه با صورت هاى پف كرده و با چشم هاى متورم كه حتماً از تهجد و شب زنده دارى است با اكراه جواب سلام آنان را بدهند. باز هم تكرار مى كنم همكاران عزيز! اين تراژدى را جدى بگيرند. در كشورى كه فرهنگ غنى اسلام بايد حاكم باشد آيا رسانه هاى نوشتارى جايگاهى ندارند؟ و اگر دارند بايد هنوز و هنوز هشت شان گروى نه باشد؟

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
مرحله پايانى ليگ برتر كشتى آزاد
ثامن الحجج با پيروزى مقابل خونه به خونه قهرمان شد
 
تيم ثامن الحجج (ع) سبزوار با پيروزى ۶ بر يك مقابل خونه به خونه بابل عنوان قهرمانى ليگ برتر كشتى آزاد را به خود اختصاص داد.ديدار پايانى نهمين دوره رقابت هاى ليگ برتر كشتى آزاد عصر ديروز در سالن ۱۲ هزار نفرى مجموعه ورزشى آزادى تهران بين تيم هاى خونه به خونه بابل و ثامن الحجج (ع) سبزوار برگزار شد كه با قهرمانى نماينده بابل به پايان رسيد.
در اين ديدار كه از ساعت ۱۶ عصر ديروز آغاز شد شاگردان محسن كاوه در پايان مقابل شاگردان غلامرضا محمدى به برترى ۶ بر يك رسيدند و بر سكوى قهرمانى قرار گرفتند.از نكات جالب توجه اين ديدار شكست مهدى تقوى قهرمان ۲۰۱۱ جهان مقابل محمد نادرى بود. هر دو تايم اين ديدار به كلينچ كشيده شد كه در هر دو بار نادرى موفق به خاك كردن تقوى شد.در ديدار ۷۴ كيلو نيز يك شگفتى ديگر رقم خورد و حسام مقدم با پيروزى مقابل ايربك فارنيف روس با كسب چهارمين برد تيمش قهرمانى ثامن را قطعى كرد.
رضا يزدانى ديگر دارنده نشان طلاى ۲۰۱۱ جهانى استانبول نيز مقابل عبدالسلام قادس اف شكست خورد. يزدانى در حالى كه در تايم اول و در كلينچ برنده شده بود در تايم دوم با نتيجه يك بر صفر شكست خورد. يزدانى در تايم سوم هم در حالى كه با تا ۳۰ ثانيه پايانى با نتيجه يك بر صفر از حريفش عقب بود به دستور پزشكان به مسابقه ادامه نداد و بازنده شد.
خونه به خونه بابل ۲ - ثامن الحجج (ع) سبزوار ۵
نتايج ديدارهاى انفرادى به شرح زير است: (اسامى نماينده بابل ابتدا آمده است)
۵۵ كيلو: ياسر حيدرقلى نژاد - حسن رحيمى، برنده (صفر - يك و صفر - يك)
۶۰ كيلو: اوپن سات - احمد چاكايف، برنده
(۲ - ۳ و صفر - يك كلينچ)
۶۶ كيلو: مهدى تقوى - محمد نادرى، برنده (صفر - يك كلينچ، صفر - يك كلينچ)
۷۴ كيلو: ايربك فارنيف - حسام مقدم، برنده (۲ - صفر، يك - ۲ و يك - ۵)
۸۴ كيلو: احسان لشگرى، برنده - احسان امينى (يك - صفر و يك - صفر)
۹۶ كيلو: رضا يزدانى - عبدالسلام قادس اف، برنده (يك - صفر كلينچ، صفر - يك و )
۱۲۰ كيلو: محمدرضا آذرشكيب - فردين معصومى، برنده (صفر - يك كلينچ، يك - صفر و يك - صفر كلينچ )
پيش از اين مسابقه و در ديدار رده بندى نيز تيم تله كابين گنجنامه همدان با برترى مقابل شهردارى ملاير عنوان سوم را به خود اختصاص داده بود.
   
ترازوى فنى با خادم سنگين شد
محمدى: حاشيه نسازند در المپيك موفق مى شويم
 
دارنده نشان برنز كشتى آزاد المپيك گفت: زمانى من و دنگسركى به راحتى از كشتى كنار گذاشته شديم، بدون اينكه آب از آب تكان بخورد.مراد محمدى درباره تغييرات در تيم ملى كشتى گفت: اين تغييرات مثبت و به نفع كشتى است، چون ترازوى كادر فنى را سنگين تر كرده است. بايد اين موضوع را به فال نيك گرفت و به نظرم كشتى نتايج بهترى خواهد گرفت و موفق تر عمل خواهيم كرد.وى ادامه داد: بايد به گونه اى عمل كنيم كه بهترين نفرات در كادر فنى حضور داشته باشند و هميشه به تعداد محدودى از افراد قائل نباشيم تا بهترين نتايج را بگيريم.دارنده نشان طلاى جهان در پاسخ به اين سوال كه آيا اين تغييرات باعث ايجاد حاشيه در آستانه المپيك نمى شود گفت: حاشيه را خود اهالى كشتى درست مى كنند و اگر از اين تصميم حمايت كنيم حاشيه اى اتفاق نمى افتد. زمانى هم من و دنگسركى به راحتى كنار گذاشته شديم، بدون اينكه آب از آب تكان بخورد و با سكوتمان حاشيه اى درست كنيم، اما حالا دنبال حاشيه سازى هستند. محمدى در پايان خاظر نشان كرد: اگر عده اى حاشيه سازى نكنند مطمئن باشيد در المپيك موفق خواهيم بود. خادم توانايى اش بالاتر از چيزى است كه خيلى ها تصور مى كنند.
   
با اعلام رسول خادم
۳ كشتى گير ديگر به اردوى تيم ملى كشتى آزاد دعوت شدند
 
با تصميم مدير تيم هاى ملى و امور فنى سه كشتى گير آزادكار ديگر به اردوى تيم ملى بزرگسالان دعوت شدندمدير تيم هاى ملى و امور فنى، سه كشتى گير ديگر به اردوى تداركاتى تيم ملى كشتى آزاد بزرگسالان به منظور حضور در رقابت هاى قهرمانى آسيا در كره جنوبى، جام بين المللى جهان پهلوان تختى و رقابت هاى گزينشى المپيك ۲۰۱۲ لندن كه روز ۲۹ دى ماه در محل خانه كشتى تهران برگزار مى شود، دعوت شدند.
•اسامى اين كشتى گيران دعوت شده به شرح زير است:
۱- مصطفى آقاجانى ۶۰ كيلوگرم تهران
۲- ميثم نصيرى ۶۶ كيلوگرم زنجان
۳- سعيد داداشپور ۷۴ كيلوگرم مازندران
   
محمدى بايد مى ماند و كار مى كرد
توكليان: خادم با بازگشتش آبرويش را گرو گذاشت تا انتظارات جامعه كشتى را برآورده كند
 
مربى سابق تيم ملى كشتى آزاد گفت: رسول آبرو و اعتبار خودش را گرو گذاشته است تا با بازگشتش انتظارات جامعه كشتى را برآورده كند. امير توكليان درباره تغييرات در تيم ملى كشتى آزاد و حضور رسول خادم گفت: بازگشت خادم به كشتى اتفاق خوبى است. الان هم كشتى نياز به آرامش و حمايت دارد.وى ادامه داد: خادم آنقدر توانايى و درايت دارد كه بتوانيم در المپيك صاحب مدال شويم. تغييرات در همه جا وجود دارد و بايد قبول كرد همانطور كه خود من هم شامل آن شدم.دارنده نشان نقره جهان تصريح كرد: اگر غير از اين مى شد بازگشت رسول ارزشمند نبود. رسول بايد وارد تشك شود. اگر بخواهيم به نتيجه فكر كنيم بايد اين اتفاق مى افتاد. جامعه كشتى هم اين انتظار را داشتند و خادم به حق دعوت جامعه كشتى را پذيرفت.مربى سابق تيم ملى در واكنش به صحبت هاى سرمربى سابق تبم ملى گفت:  محمدى در زمان ورود خادم گفت كه كشتى با حضور او دوران طلايى را سپرى خواهد كرد؛ اما حالا دعوت خادم را براى ادامه كار در تيم ملى نپذيرفته است. اگر هدف منافع ملى بود بايد مى ايستاد و كار مى كرد.توكليان درباره بازگشتش به كادر فنى تيم ملى گفت: با من صحبتى نشده است، اما هركارى از دستم برآيد انجام خواهم داد. مطمئنم كشتى ما در المپيك موفق مى شود چون رسول آبرو و اعتبار خودش را گرو گذاشته است و كمتر كسى حاضر بود در آستانه المپيك اين سمت را قبول كند. خادم اگر دنبال منافع شخصى اش بود سمت هاى بالاترى مى توانست بگيرد، اما انتظارات جامعه كشتى را برآورده كرد.
   
هفته پانزدهم ليگ برتر واليبال
جدال مدعى قهرمانى و سقوط در روز سخت بالانشينان
 
پانزدهمين هفته از رقابت هاى ليگ برتر واليبال باشگاه هاى ايران عصر امروز با برگزارى هفت مسابقه پيگيرى خواهد شد.دومين هفته دور برگشت رقابت هاى ليگ برتر واليبال باشگاه هاى ايران عصر امروز ۲۸ دى ماه با برگزارى ۷ ديدار در ۶ شهر برگزار مى شود كه در تهران تيم حسين معدنى يعنى باريج اسانس كاشان ميهمان نوين كشاورز خواهد بود. جدال دو مربى جوان ليگ برتر در خانه واليبال از جذابيت خاصى برخوردار است. اين مسابقه به دليل پخش تلويزيونى زودتر از ساير مسابقات و از ساعت ۱۵:۱۵ آغاز خواهد شد. اين دو تيم در هفته گذشته موفق به شكست حريفان خود شده اند و قطعاظ در هفته هم با انگيزه فراوان برابر هم صف آرايى خواهند كرد. حسين معدنى كه پيش از حضور در كاشان تقريباظ تمام مسابقات برگزار شده در خانه واليبال را از نزديك تماشا مى كرد، اين بار در نقش سرمربى يكى از تيم ها به خانه واليبال بازگشته است و بايد منتظر ماند و ديديد كه آيا مى تواند از شاگردان مسعود آرمات امتياز بگيرد يا خير؟
جدال تيم هاى مدعى قهرمانى و مدعى اول براى سقوط هم در تهران برگزار مى شود؛ جايى كه شاگردان پيمان اكبرى در تيم پيكان بايد برابر شاگردان ناصر شهنازى در تيم كرمان قرار بگيرند. كرمانى ها كه از ابتداى فصل شرايط بدى داشتند اين روند خود را همچنان حفظ كرده اند تا جدى ترين مدعى براى سقوط به ليگ دسته اول باشند، اما در مقابل پيكانى ها كه اوايل فصل شرايط خوبى نداشتند توانستند خود را به رده هاى بالايى جدول برسانند و نشان دهند كه پيكان هميشه پيكان است، حتى اگر تعداد ملى پوشانش كم باشد. اين تيم حتى تا هفته گذشته هم هم امتياز با سايپا در رده دوم قرار داشت، اما شكست در گنبد موجب شد تا خودروسازان اختلافى دو امتيازى را با صدر جدول ببينند و براى جبران آن تمام تلاش خود را برابر كرمان به كار بگيرند. هرچند كه شايد نتيجه اين مسابقه تا حدود زيادى قابل پيش بينى باشد، اما كرمانى ها هم براى مسابقه در تهران انگيزه فراوان دارند و مى خواهند حداقل يك امتياز را از چنگ پيكانى ها دربياورند. كاله آمل در اين هفته بايد به جايى برود كه پيكانى ها در هفته گذشته شكست تلخى را در آنجا تجربه كردند؛ آملى ها با ستاره هاى خود بايد به گنبد سفر كنند تا برابر هاوش و تماشاگرانش قرار بگيرند. گنبدى ها كه با پيروزى هفته گذشته خود برابر پيكان نشان دادند در خانه تيمى متفاوت و قدرتمندتر هستند اين بار مى خواهند يكى ديگر از مدعيان قهرمان را شكست دهند، اما بدون شك عطايى و ستاره هايش نمى خواهند دست خالى گنبد را ترك كنند، چرا كه مى دانند اگر اين اتفاق رخ دهد اختلاف آنها با صدر جدول بيش از پيش خواهد شد؛ تمام اين دلايل موجب مى شود تا جدال اين هفته كاله و گنبد از حساسيت و جذابيت بالايى برخوردار باشد.
مصاف تيم هاى چهارم و پنجم جدول رده بندى هم بسيار حساس خواهد بود؛ جايى كه كهكشانى هاى گيتى پسند ميزبان شهردارى اروميه خواهند بود. اصفهانى ها كه هفته گذشته در يزد شكست بدى را متحمل شدند مى خواهند آن نتيجه را جبران كرده و برابر شهردارى اروميه كه در مكان چهارم جدول قرار دارند پيروز شوند.
شاگردان مومنى مقدم كه انتظارها از آنها بسيار بالا است مى دانند كه در صورت كسب ۳ امتياز اين مسابقه مى توانند يك پله صعود كنند و جاى شهردارى را در جدول بگيرند، بنابراين با حمايت تماشاگران خود و با تمام توان برابر حريف ظاهر خواهند شد.
شاگردان وطن پرست هم كه تا اينجاى كار به نوعى پديده بودند نمى خواهند مكان چهارم خود را از دست بدهند و با انرژى و انگيزه مضاعف برابر گيتى پسند و بازيكنان ملى پوشش حاضر خواهند شد. بايد منتظر ماند و ديد كه در پايان اين هفته جدول رده بندى چه مقدار تغيير پيدا خواهد كرد يا خير.
• برنامه بازى هاى هفته پانزدهم به اين شرح است:
تهران، ساعت ۱۵:۱۵
•نوين كشاورز- باريج اسانس كاشان
ناظر: محمود حداد
داور اول : مسعود يزانپناه
داور دوم : محسن ترابى
تهران، ساعت ۱۷
•پيكان - كرمان
ناظر : عباس جلاير
داور اول : محمد ابراهيم زاده
داور دوم : محمد عشق دوست
گنبد، ساعت ۱۷
هاوش گنبد- كاله مازندران
ناظر : اسماعيل صباغ
داور اول : محمد حسين شفقى
داور دوم : نادر انصارى
تبريز، ساعت ۱۷
•شهردارى تبريز -مشهد الرضا
ناظر : محمد حسن خوشدل
داور اول : محمد شاهميرى
داور دوم : مسعود قارى
اصفهان، ساعت ۱۷
•گيتى پسند -شهردارى اروميه
ناظر : سعيد درخشنده
داور اول : حسين پور كاشيان
داور دوم : احمد سرمست
كرج، ساعت ۱۷
•سايپا البرز - مناطق نفت خيز جنوب
ناظر : حميد حق بين
داور اول : ابراهيم فيروزى
داور دوم : بهرام سليمانى
بندرعباس، ساعت ۱۷
•آلومينيوم المهدى بندرعباس- پيشگامان كوير يزد
ناظر : اميدوار حاتمى
داور اول : حميد راهجرديان
داور دوم : عليرضا قريب
   
 
تيم ملى واليبال ايران به تورنمنت لهستان دعوت شد
 
فدراسيون واليبال لهستان با ارسال دعوت نامه اى تيم ملى ايران را به تورنمت اين كشور دعوت كرد.فدراسيون واليبال لهستان با ارسال دعوت  نامه اى به طور رسمى تيم ملى واليبال ايران را براى شركت در تورنمنت يادبود هيوبرت جرزى واگنر كه از ۳۰ تير تا يك مرداد ماه سال جارى با شركت تيم هاى استراليا، روسيه، برزيل، ايران، لهستان و كره جنوبى در لهستان برگزار مى شود، دعوت كرد. با توجه به اينكه مسابقات المپيك از ۶ تا ۲۲ مرداد برگزار مى شود، اين پيكارها چند روز قبل از آغاز المپيك انجام مى شود.هيوبرت جرزى واگنر، كاپيتان و مربى اسبق تيم ملى لهستان است كه چند عنوان قهرمانى و نايب قهرمانى جهان و اروپا را در ويترين افتخارات خود دارد.
   
پايان انتظار ارباب حلقه ها
حدادى در ليست ممفيس قرار گرفت
 
سرانجام پس از گذشت چند روز از بازگشت حامد حدادى به آمريكا سنتر ايرانى وارد ليست ممفيس شد. سنتر ايرانى در جريان ديدار امروز ممفيس گريزليز مقابل سن آنتونيو كه به برترى ۱۰۲ بر ۸۶ تيمش منجر شد در ليست ۱۲ نفره اين تيم حضور داشت اما فرصت بازى پيدا نكرد.سايت رسمى باشگاه ممفيس و بخش ورزشى سايت ياهو دليل غيبت حدادى را صلاحديد مربى اين تيم عنوان كرده اند.گفتنى است؛ ممفيس با اين پيروزى به رتبه ۹ كنفرانس غرب صعود كرد.
   
 
مقانلو: در هر ۸ وزن مسابقات انتخابى مى گذاريم
 
سرمربى تيم ملى اميد تكواندو در خصوص نفرات اعزامى به مسابقات آسيايى ويتانم گفت: ما در هر ۸وزن مسابقات انتخابى خواهيم گذاشت و هنوز هيچ چيز براى نفرات حاضر در مسابقات ويتنام، مشخص نيست. «بيژن مقانلو» سرمربى تيم ملى اميد تكواندو در خصوص اوزان اعزامى به مسابقات آسيايى ويتنام گفت: هنوز هيچ چيز مشخص نيست و ما مسابقات انتخابى مان در هر ۸ وزن برگزار خواهيم كرد.وى در خصوص نحوه زمانبندى اردوى تيم اميد در ادامه تصريح كرد: اعزام داوران ليگ به مسابقات امارات، سبب تغيير برنامه ليگ برتر شده است و از اين رو برنامه ما نيز با كمى تغيير مواجه شد.طبق برنامه قبلى ما، قرار بود مسابقات انتخابى در تاريخ ۱۰ بهمن برگزار شود و پس از ۵روز استراحت تمامى نفرات در تاريخ ۱۵ بهمن ماه در اردو حضور پيدا كنند، اما تغييرات حاصل سبب شد تا اردوى مجدد تيم اميد ۱۸بهمن ماه برگزار شود.مقانلو در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تغييرات انجام شده ، مسابقات انتخابى تيم ملى نيز در همان تاريخ قبلى برگزار مى شود يا خير؟ گفت: به هبچ عنوان اين تاريخ را تغيير نمى دهيم.مسابقات انتخابى ما در تاريخ ۱۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد و نفرات اصلى در آن مقطع مشخص مى شوند، وقتى سازمان ليگ خود را با اردوهاى تيم ملى وفق نمى دهد ما مجبور مى شويم پلان برنامه مان را با آن ها هماهنگ كنيم و از اين رو تنها تغيير ما زمان اردوى بعدى تيم است كه در تاريخ ۱۸بهمن ماه برگزار خواهد شد.
   
مسابقات بيليارد غرب آسيا
وفايى راهى فينال شد
 
نماينده اسنوكر ايران در مسابقات بيليارد غرب آسيا به ديدار نهايى صعود كرد.حسين وفايى در مرحله يك چهارم نهايى مسابقات بيليارد غرب آسيا در بخش اسنوكر به مصاف احسان حيدرى نژاد هم تيمى خود رفت و با نتيجه ۴ بر ۲ پيروز شد. وى در مرحله نيمه نهايى مقابل حريفى از كشور قطر به ميدان رفت و با نتيجه ۴ بر صفر وى را مغلوب خود كرد و راهى ديدار نهايى شد. وفايى در ديدار فينال به مصاف برنده ديدار امارات و سوريه خواهد رفت. ديدار فينال اين دوره از رقابت ها عصر ديروز برگزار مى شود.
   
 
ناگفته ها و افشاگرى سرمربى ايتاليايى تيم ملى جودو بعد از ترك ايران
 
سرمربى ايتاليايى تيم ملى جودو پس از آنكه به همكارى اش با اين تيم پايان داد با بيان اينكه تا شهريورماه با فدراسيون جودو قرارداد دارد، گفت: مشكلات خانوادگى بهانه اى بود براى كنار گذاشتن من چرا كه مسئولان فدراسيون در نشستى كه با آنها داشتم به من گفتند برو!
«جيرولامو جيوو ينازو» بعد از فسخ قرارداد با فدراسيون جودوى ايران دوشنبه تهران را به مقصد كشورش ترك كرد. مسئولان فدراسيون جودو معتقدند كه وى از زمان بازگشت تيم ملى از رقابتهاى كينگ دائو چين ديگر سرمربى تيم ملى نبوده و به مربى تكنيك و تاكتيك تنزل درجه يافته است.اين درحالى است كه وى براساس قراردادى كه ۲۳ خردادماه امضاء كرده سرمربى تيم ملى است. بنابر اعلام سايت رسمى فدراسيون جودو وى روز يكشنبه به دليل مشكلات خانوادگى از سمت خود استعفا داده است.قبل از آنكه جيرو تهران را ترك كند در گفتگويى از نحوه حضور در ايران به عنوان سرمربى تا زمان اخراجش به مواردى اشاره كرد كه در زير بدان اشاره شده است.
براى آموزش آمده بودم، نه مربيگرى تيم ملى!
جيرو در مورد علت حضورش در ايران گفت: براساس برنامه فدراسيون جودوى ايتاليا، براى تمرين در كنار تيم ملى و برگزارى يك دوره آموزشى به مدت ۲ هفته به تهران سفر كردم. قبل از آنكه به ايران بيايم هيچ صحبتى با من در مورد هدايت تيم ملى نشده بود اما در زمان حضورم در تهران مسئولان فدراسيون به من پيشنهاد پذيرش مسئوليت تيم ملى را دادند و با مسئولان كميته ملى المپيك هم چند جلسه داشتيم.
مسئولان فدراسيون از شرايط اضطرارى جودوى ايران گفتند
وى در مورد قبول پيشنهاد فدراسيون جودوى ايران اظهارداشت: بعد از آنكه دوره تمرينى تمام شد به ايتاليا بازگشتم و قرار شد پيشنهاد مسئولان فدراسيون جودوى ايران را بررسى كرده و سپس پاسخ دهم. زمانى كه در ايتاليا بودم خيلى از ايران تماس داشتم و مسئولان جودوى ايران با اعلام اينكه وضعيت جودوى اين كشور حالت اضطرارى دارد خواهان بازگشت سريع من به تهران شدند.
قرارداد به ايتاليا ارسال شد
جيرو در ادامه خاطرنشان كرد: بعد از آنكه موافقت خود را براى قبول سرمربيگرى تيم ملى جودوى ايران اعلام كردم، خيلى زود قراردادى در تاريخ ۲۶ آوريل ۲۰۱۱ (۶ ارديبهشت ماه ۱۳۹۰) به ايتاليا ارسال شد تا من امضاء كنم و پس از آن حدود ۲۰ روز بعد به ايران آمدم و كارم را آغاز كردم.
ماجراى سفر به برزيل
وى همچنين يادآور شد: بعد از آنكه به تهران آمدم مسئولان فدراسيون جودو اصرار داشتند همراه تيم ملى به برزيل اعزام شوم، آنهم در حالى كه با تيم ملى اصلا كار نكرده بودم چون من يك هفته قبل از سفر تيم ملى به برزيل به تهران رسيده بودم.
خواسته هاى من برآورده نشد
سرمربى پيشين تيم ملى جودوى كشورمان خاطرنشان كرد: من براى كار در تيم ملى به امكانات زيادى نياز داشتم. بارها و بارها از مسئولان فدراسيون خواستم فيلم مسابقات، دوربين براى آناليز، يك مسئول تغذيه و خيلى چيزهاى ديگر در اختيارم قرار گيرد ولى هر چه پيگيرى مى كردم نتيجه اى نداشت.
هيچكس با من همكارى نكرد
وى با انتقاد از مسئولان فدراسيون جودو اظهارداشت: نه تنها امكانات در اختيار من قرار نگرفت، بلكه هيچكس هم با من همكارى نمى كرد. حاج يوسف زاده اصلا با من صحبت نمى كرد، زارعيان هم همكارى خوبى با من نداشت اما آخوندزاده جودو را خوب مى فهميد و مرا همراهى كرد.
برنامه من اصلا مطالعه نشد
وى در مورد اينكه گفته مى شود براى هدايت تيم ملى جودو برنامه نداشته است، اظهارداشت: به هيچ عنوان چنين چيزى را قبول نمى كنم، مگر مى شود يك مربى برنامه اى براى تيم تحت رهبرى خود نداشته باشد. من برنامه بدنسازى، تكنيك و تاكتيك داشتم و همه را به فدراسيون ارائه دادم اما هيچكس به آن توجه نكرد.وى افزود: به ايتاليا مى روم و همه اينها را به فارسى ترجمه كرده و براى كميته ملى المپيك ايران ارسال مى كنم تا آنها قضاوت كنند كه آيا اينها برنامه آماده سازى هست يا خير؟ اگر برنامه هاى من مطالعه مى شد و بعد عنوان مى كردند كارايى ندارد به هيچ عنوان نارحت نمى شدم ولى مسئولان فدراسيون جودو اصلا برنامه هاى من را بررسى نكردند.
با حرف زدن پيشرفت حاصل نمى شود
وى ادامه داد: مسئولان جودوى ايران فقط حرف مى زنند، با حرف زدن كه نمى توان پيشرفت كرد. بايد روى تاتامى سخت كار كرد و كار كرد. آنها كه الان بهترينهاى دنيا هستند فقط تمرين مى كنند و در مسابقات شركت مى كنند. به نظر من با اين روش جودوى ايران پيشرفت نخواهد كرد.
قرارداد جديدى ندارم
جيرو خاطرنشان كرد: كماكان براساس قراردادى كه با فدراسيون جودوى ايران دارم سرمربى تيم ملى هستم و هيچ قرارداد جديدى امضاء نكرده ام. حقوق من نيز كاهش پيدا نكرده است چون مسئولان جودو اين پيشنهاد را به من داده اند اما آن را قبول نكردم.
با اين بى برنامگى جودوى ايران به جايى نمى رسد
اين مربى ايتاليايى خاطرنشان كرد: اگر امكانات لازم در اختيار من قرار مى گرفت و اجازه مى دادند برنامه هايم در تيم ملى اجرا شود، قول مى دادم با همين وضعيت هم چند سهميه المپيك بگيريم و هم در لندن به مدال دست پيدا كنيم. متاسفانه يك برنامه را براى اجرا به تيم تحميل كردند كه واقعا خنده دار بود. اين نوع سيستم را هيچ كجاى دنيا نديده ام، براى موفقيت بايد با برنامه كار كرد. با اين بى برنامگى مطمئن باشيد جودوى ايران به جايى نمى رسد و فقط مى توانم بگويم حيف از اين همه جودوكار با استعداد.
پشتوانه سازى مشكل اصلى جودوى ايران
جيرو در بخش ديگرى از گفتگوى خود افزود: جودو در ايران به خوبى پيشرفت كرده و خيلى گسترده است اما بايد يك برنامه مدون و مشخص داشت و از دوره نوجوانى جودوكاران را تحت تعليم قرار داد. در ايتاليا از هشت، نه سالگى روى جودوكاران براى حضور در المپيك ۸ سال بعد كار مى شود اما در ايران اينطور نيست.
وضعيت نابسامان در سفرها
اين مربى ايتاليايى در مورد اوضاع تيم ملى در سفرهاى برون مرزى هم گفت: زياد وضعيت خوبى نداشتيم. مشكلات مالى تيم خيلى زياد بود. حاج يوسف زاده با ۱۰۰ دلار مى خواست همه چيز را انجام دهد! وى مى گفت برويم هتل ارزان، غذاى ارزان بخوريم و ...
يكبار كه كارت بانكى به وى دادند كه خالى بود و من ۲۵۰۰ يورو براى تيم خرج كردم و بعد از بازگشت فدراسيون به من پرداخت كرد.
گفتند ميراسماعيلى به تيم ملى نيايد
وى در خصوص خط خوردن آرش ميراسماعيلى از تيم ملى جودو اظهارداشت: من به فدراسيون اعلام كردم كه آرش مى تواند به عنوان عضو تيم و يا مربى در اردوى تيم ملى باشد و به ما كمك كند اما مسئولان فدراسيون به من اعلام كردند اين جودوكار به اردوى تيم نيايد.
به دلايلى كه نمى دانم چيست اخراج شدم!
وى در مورد دلايل خاتمه كار با تيم ملى ايران گفت: چهارشنبه هفته گذشته به من اطلاع دادند كه بايد به فدراسيون بروم. وقتى رفتم دفتر فدراسيون به من گفتند كه يك فيلم از تو داريم كه بايد از ايران بروى! هر كارى كردم آن فيلم كه ادعا مى كردند را به من نشان ندادند. اگر فيلمى در كار بود چرا به من نشان ندادند؟ بعد به مطبوعات اعلام كردند كه به دليل مشكلات خانوادگى استعفاء داده ام اما دوباره تاكيد مى كنم كه من به دلايلى كه نمى دانم چيست اخراج شدم.
   
سليمانى توانايى هاى خود را قبلا نشان داده بود

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks
احمدى نژاد: ايران مى تواند پرچم دار حيات طيبه باشد
 
احمدى نژاد گفت: بايد به جايى برسيم از نظر اخلاق و فرهنگ طبابت در دنيا الگو شويم نه اين كه به سمتى برويم كه جامعه پزشكى حيات خود را در وجود بيمار و توليد آن در كشور بداند. به گزارش ايسنا محمود احمدى نژاد در هفدهمين جشنواره تحقيقات پزشكى رازى با تشكر از فعالان اين عرصه اظهار كرد: اين جلسه نشان ديگرى از حركت هاى علمى پرشتاب ملت ما و جامعه پژوهشى كشور است. سرعت حركت مناسب است و جا دارد كه از همه عالمان و دانشمندان كشور تشكر كنم، اما مى دانم كه ظرفيت علمى كشور ما بيشتر از اين است. وى در ادامه به مبحث سلامت اشاره كرد و گفت: از اركان اصلى سعادت انسان سلامت است. سلامت يك نعمت و هديه خداوندى است كه با چيزى نمى توان آن را برابر كرد. خوشبختانه كار روى سلامت در كشور زياد شده است، اما در ابتداى راه هستيم و تا رسيدن به جامعه سالم به لحاظ جسمى و روحى فاصله زياد است از وزير بهداشت و همكارانش مى خواهم كه در اين زمينه فعاليت هاى بيشترى كنند به خصوص در زمينه تغذيه كه اصلاح آن مانع بسيارى از بيمارى هاست. احمدى نژاد در ادامه به رعايت بهداشت اشاره كرد و گفت: رعايت بهداشت مقدم بر درمان است و پژوهش ها و تحقيقات خوبى روى اين زمينه انجام شده در زمينه درمان هم در سال هاى اخير شاهد پيشرفت هاى بسيارى بوده ايم شايد در ۱۰ سال قبل اگر اين پيشرفت ها وجود داشت شاهد مهاجرت هاى درمانى به خارج از كشور نبوديم اين مهاجرت ها امروز تقريبا صفر شده است. حتى در بعضى از زمينه ها شاهد ورود بيماران به كشور براى درمان هستيم. احمدى نژاد افزود: بايد طورى برنامه ريزى كنيم كه از نظر درمانى همه دستاوردهاى امروز بشر در اختيارمان باشد، چرا كه شيوه هاى درمان متنوع است و ما بايد اين تنوع را در كشور داشته باشيم باور من اين است كه مى توانيم يك مرجع جهانى در بخش درمان باشيم كما اين كه آمارها نشان مى دهد سالانه ۲۵ الى ۳۰ هزار نفر براى درمان به كشور ما مى آيند. وى در ادامه افزود: در بخش دارو نيز كارهاى خوبى شده است البته مريضى ها پيچيده شده و نياز به داروهاى نوتركيب وجود دارد در اين زمينه بايد پيشرفت ها با سرعت بيشترى ادامه يابد اين كلام معصوم است كه براى هر دردى درمانى وجود دارد، پس بايد به دنبال درمان همه بيمارى ها باشيم و فكر نكنيم كه يك بيمارى لاعلاج است. وى تصريح كرد: هم اكنون پنج درصد داروها وارد مى شوند، در حالى كه اين پنج درصد ۳۵ درصد بودجه مربوط به دارو را مصرف مى كنند. بايد تلاش كنيم كه هرچه بيشتر داروها را در داخل بسازيم هرچند كه من معتقدم بايد تعامل در زمينه ساخت دارو با كشورهاى ديگر داشته باشيم و تلاش براى ساختن دارو در داخل بهانه اى براى عدم تعامل نباشد. البته بايد دانست كه ساخت برخى داروها نياز به پژوهش و تحقيقات دارد و دولت هم از پژوهش و تحقيقات حمايت مى كند. رييس جمهور خاطرنشان كرد: ۵۰ درصد تحقيقات در بخش وزارت بهداشت انجام مى شود در حالى كه تنها ۱۰ درصد بودجه تحقيقات به اين وزارتخانه ارائه مى شود، اى كاش مى توانستيم اين رقم را به ۵۰ درصد برسانيم اما مى توانم به شما اعلام كنم كه به ۲۰ درصد خواهيم رساند. احمدى نژاد در بخش ديگرى از سخنان خود با تاكيد بر علوم بومى در كشور گفت: ۵۰۰ سال قبل از گاليله دانشمندان ما گردش زمين را كشف كرده بودند و براساس حركت ستارگان و زمين بود كه توانستند هزار سال پيش دقيق ترين تقويم يعنى تقوم جلالى را طراحى كنند. تقويمى كه هر هزار سال تنها يك ثانيه خطا دارد. اما متاسفانه در دوره اى غفلت شد و انسان هاى بى كفايت به قدرت رسيدند و روند پيشرفت در كشور ما متوقف شد. ملت تحقير شدند. وى ادامه داد: اما با تمام اين ها معتقدم هنوز فاصله ها زياد نيست و مى توان به قله هاى علم رسيد. جالب است وقتى كه موعود بيايد معلوم مى شود كه از ۲۷ مرحله علم تنها دو مرحله طى شده است اين نشان مى دهد كه هنوز فاصله ما زياد نيست و بايد تلاش كنيم تا به پيروزى و موفقيت برسيم. احمدى نژاد در بخش ديگرى از سخنان خود با تاكيد بر توجه به طب سنتى در كشور گفت: مكتب پزشكى امروز در دنيا براساس شناختى است كه از انسان وجود دارد و ما هم براساس اين مكتب تلاش مى كنيم داروها و تجهيزات پزشكى بسازيم و بايد در اين راه با سرعت مسير را طى كنيم. وى در ادامه افزود: اما مبادا تنها به اين مكتب پزشكى اكتفا كنيم. مكاتب طبى و پزشكى ديگرى هم وجود دارد و چرا از آن ها استفاده نكنيم. امروز اثبات شده است كه روح و جسم روى هم تاثير مى گذارند و اين محور پزشكى سنتى ما بوده است و ما بايد روى اين پزشكى سنتى كار كنيم و حتى وزارت بهداشت مى تواند يك بخش مجزا در زمينه پرداختن به اين مكتب پزشكى و آموزش آن ايجاد كند. مكتبى كه به موازات مكتب پزشكى روز دنيا مى تواند به آن پرداخته شود. احمدى نژاد در پايان گفت: باور داريم كه ايران مى تواند بر بام علمى جهان بنشيند و پرچم دار حيات طيبه و سعادتمندى انسان باشد.
   
رييس ستاد انتخابات كشور:
بشار اسد هم اكنون تفكر احمدى نژاد را تمرين مى كند
 
رييس ستاد انتخابات كشور گفت: امروز شكاف عجيبى بين ملت ها ودولت ها، اتحادها و اتفاق هايى كه در عرصه بين المللى در حال وقوع است ايجاد شده است. به گزارش ايلنا وى در همايش روساى هيات هاى بازرسى استان ها تصريح كرد: با دخالت هاى مشمئز كننده اى كه آمريكا و اروپا در انتخابات روسيه داشته اند همچنين بحث حضور آقاى پوتين در مديريت روسيه، بحث چين و اثرگذارى آن در اقتصاد جهان رقابت اروپا با آمريكا با روسيه و چين و وجود اختلافات بين آمريكا و اروپا همگى نويدبخش يك تحول جديد در جهان است. وى افزود: آمار و ارقام مويد اين است كه غرب در منجلاب وفساداخلاقى فرو رفته و امروز به اشباع رسيده و به دنبال اين است كه به سمت اخلاقيات بگرايد كه اين گم شده اش را در منظر تفكرات اسلامى دنبال مى كند.اما موج بيدارى اسلامى بدون توقف در حال پيش روى است، اين حركت همچنان تداوم دارد و به سمت و سوى عربستان نيز مى رود و اگر به فضل الهى دخالت هاى سخيف بيگانگان قدرى كاهش پيدا كند ما شاهد يك تحول اساسى درخاورميانه خواهيم بود. مرتضوى ادامه داد: عده اى سعى كردند جهت بيدارى اسلامى را تغيير دهند و در سوريه براى تروريست ها ثروت و سلاح بردند و به شيوخ بى تدبير خليج فارس مخصوصا حاكم قطر و عربستان هزينه هاى هنگفت ميلياردى در كشور سوريه كردند تا اين كه بگويند اين حركت سوريه به لبنان و پس از آن به ايران خواهد رسيد كه البته خوشبختانه در سوريه با مشت پولادين مردم و مديريت خوبى مواجه شدند. وى گفت: آقاى بشار اسد هم اكنون تفكر احمدى نژاد عزيز ما را تمرين مى كند. سرزده به ميان مردم مى رود و بسيار زيبا به مديريت مى پردازد.
   
سخنگوى وزارت امور خارجه:
اگر لازم باشد به نامه اوباما پاسخ داده مى شود
•روابط ما با همه كشورها در بالاترين و بهترين سطح خود قرار دارد•
رامين مهمان پرست ـ سخنگوى وزارت امور خارجه ى كشورمان ـ صبح سه شنبه در نشست هفتگى خود با خبرنگاران درباره ى مذاكرات ايران و ۱+۵ گفت: همواره از مذاكرات و گفت وگو استقبال مى كنيم و خوشحاليم كه مقامات كشورهاى ۱+۵ مجددا اعلام آمادگى پيدا كردند كه به ميز مذاكره برگردند. اميدواريم تامين حقوق همه ى ملت ها مورد نظر كشورهاى مختلف قرار گيرد تا در سايه ى اين گفت وگوها با رويكرد همكارى مشكلات جهان امروز حل شود. او هم چنين گفت: هر زمان كه مكان و زمان اين گفت وگوها قطعى شود،  اعلام مى كنيم. به گزارش ايسنا، دستيار ويژه وزير خارجه كشورمان درباره ى يادداشت آمريكا به ايران درباره وضعيت تنگه ى هرمز و هم چنين آزادى تعدادى از ملوانان ايرانى از دست دزدان دريايى توسط نيروى دريايى آمريكا و اين كه آيا تغييرى در روابط دو كشور قرار است ايجاد شود، خاطرنشان كرد: در روابط ايران و آمريكا هيچ اتفاق جديدى رخ نداده است، اقدامى كه آمريكايى ها در مورد ملوانان ايرانى انجام دادند اقدامى انسان  دوستانه است. همان طور كه بارها نيروهاى دريايى ما در همين منطقه نسبت به آزادى و نجات ملوانان ساير كشورها اقدام كرده اند. سخنگوى وزارت خارجه افزود: كشور ما به هيچ وجه دنبال تنش و درگيرى با هيچ كس نيست. اعلام كرده ايم امنيت منطقه خليج فارس اولويت اصلى ماست و هر كشورى بخواهد امنيت اين منطقه را به خطر بياندازد با پاسخ قاطع ايران مواجه خواهد شد. اين مساله بارها تذكر داده شده است. ما در بالاترين حد دفاع از كشورمان هستيم. اگر كسى بخواهد فضاى منطقه را تغيير دهد طبيعى است كه همه چيز تغيير خواهد كرد. سخنگوى دستگاه ديپلماسى كشورمان درباره ى اين كه آيا به نامه ى آمريكا درباره تنگه ى هرمز پاسخ مى دهيم يا خير؟ گفت: اين موضوع در حال بررسى است. اگر لازم بود پاسخى به آن داده مى شود اما به هر حال اين موضوع چيزى نيست كه نشان دهنده ى تغيير جدى در رويكردها باشد. مهمان پرست ادامه داد: روابط ما با همه كشورها در بالاترين و بهترين سطح خود قرار دارد، اگر قرار باشد حقوق ملت ما محترم شمرده شود و كسى تلاش نكند حقوق ملت ما را پايمال كند. هر كس نسبت به رفتار خصمانه اى كه با ملت ما داشته است اظهار پشيمانى و ندامت كند و در عمل نشان دهد كه مى خواهد رفتار غلط گذشته را كنار بگذارد ممكن است ملت ما ديدگاهش نسبت به آن ها تغيير كند و بازنگرى هايى به وجود آيد اما در حال حاضر چنين نشانه هايى را از رفتار مقامات آمريكايى توسط ملت ما مشاهده نمى شود. تهديد، تحريم، فشار، وارد كردن اتهامات پى در پى و حمايت از گروه هاى تروريستى و ترور دانشمند كشورمان به نظر علائم مناسبى براى داشتن رابطه خوب نيست. سخنگوى وزارت امور خارجه كشورمان در ادامه در پاسخ به پرسشى درباره اين كه رسانه هاى آمريكايى اعلام كرده بودند كه نامه اوباما به مقامات ايران با لحنى تند و هشدارآميز همراه بوده است، گفت: محتواى نامه و جزييات آن چندان مهم نيست، اصل اقدام به نامه نگارى نشان مى دهد كه آن ها مشكلاتى دارند و بايد مشكلات شان را حل كنند.
   
رييس سازمان بازرسى كل كشور:
دستگاه قضايى دچار محافظه كارى نشده است
 
رييس سازمان بازرسى كل كشور گفت: با تدبيرى كه رييس قوه قضاييه به خرج دادند هر چه زودتر يك مرحله از پرونده فساد مالى اخير به دادگاه مى رود ولى طبعا اين پرونده پيوست ها و شماره هاى بعدى هم دارد. به گزارش ايسنا، پورمحمدى در حاشيه مراسم بزرگداشت شهداى صنعت هسته اى كشور كه صبح روز سه شنبه در مدرسه عالى شهيد مطهرى برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: اسناد مثبته كه در زمينه فساد مالى اخير به دستگاه قضايى آمده ضميمه پرونده شده و خوشبختانه بازرسان و قضات ما با دقت و قاطعيت دارند پرونده را آماده مى كنند. خبرنگارى پرسيد  برخى معتقدند قوه قضاييه در روند رسيدگى به پرونده فساد مالى دچار محافظه كارى شده است، آيا اين قضيه صحت دارد؟ كه پورمحمدى در پاسخ گفت: هيچ گاه اين طور نيست. قوه قضاييه با دقت، وسواس، و با منطق حقوقى طبق ضوابط و قوانين، كار دادرسى خودش را دارد تعقيب مى كند. اين پرونده خيلى گسترده است ولى با تدبير رياست محترم قوه قضاييه هر چه زودتر يك مرحله از پرونده براى ارسال به دادگاه آماده مى شود. وى در پاسخ به سوالى در باره برخورد قوه قضاييه با نمايندگانى كه اسم شان در پرونده فساد مالى اخير است و اينكه آنها متهم بوده يا براى تحقيق احضار شده اند، گفت: هر كسى به ميزان اتهامش مورد تعقيب قرار گرفته و هيچ سمت و جايگاهى براى قوه قضاييه در رسيدگى هايش لحاظ نمى شود.
   
يك نماينده:
خواستار پيگيرى مصوبات شوراى عالى پول واعتبارهستيم
 
نماينده صومعه سرا در مجلس هشتم و عضو شوراى عالى پول و اعتبار از اظهار نظرهاى غير مسئولانه در زمينه نرخ سود تسهيلات انتقاد كرد. به گزارش ايلنا، سيدكاظم دلخوش در تذكرى شفاهى گفت: شوراى عالى پول و اعتبار براى برون رفت از وضعيت فعلى بازار مصوباتى را در زمينه انطباق سود تسهيلات بانك ها با تورم داشت كه متاسفانه افرادى غير مسئول در اين زمينه اظهار نظر اشتباه كردند. وى افزود: افرادى غير مسئول اعلام كردند كه شوراى عالى پول و اعتبار مصوبه اى در اين زمينه ندارد اما از مسئولين شورا مى خواهيم كه مصوبات را اجرايى كند و همچنين خواستار تذكر به بانك مركزى هستيم كه مصوبات تصويب شده در شورا را هرچه سريع تر ابلاغ كند. عضو كميسيون اقتصادى مجلس خاطرنشان كرد: ما در مورد مصوبات شورا صحبتى نمى كنيم اما خواستار پيگيرى و اجراى آن ها هستيم. نماينده صومعه سرا در ادامه سخنان خود با اشاره به بند ۶۶ قانون بودجه ۹۰درموردهزينه هاى رايگان مصرف انرژى مساجد روستا ها گفت: طبق اين قانون قرار بود هزينه آب و برق و... مساجد رايگان باشد اما وزارت نيرو بخشنامه كرده است كه مساجد تنها تا مصرف ۱۵۰ كيلووات ساعت برق از پرداخت هزينه معاف هستند و اين درحالى است كه ميانگين مصرف برق اين مساجد بين ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ كيلووات است. وى تاكيد كرد: در حال حاضر براى پرداخت اين هزينه ها به مساجد فشار مى آيد كه البته در زمينه آب و گاز خوب عمل شده است.
   
مجلس تصويب كرد:
قيمت ارز تعيين شده از سوى بانك مركزى مبناى تعيين ارزش اوليه كالاى قاچاق است
 
نمايندگان مجلس شوراى اسلامى در جريان رسيدگى به لايحه مبارزه با قاچاق كالا و ارز مقرر كردند ستاد مركزى مبارزه با قاچاق كالا و ارز مى تواند ضمن پيگيرى پرونده نزد مراجع رسيدگى كننده، تعقيب و رسيدگى به جرايم مرتبط با آن را تقاضا كند يا از آراى صادره اى كه در آن منافع عمومى و عايدات دولت لحاظ نشده است، تجديدنظر كند. به گزارش ايسنا، بر اساس اين حكم سازمان مامور وصول درآمد هاى دولت مكلف است فهرست ارزش كالا هاى وارداتى را بر اساس نرخ برابرى ارز اعلامى از سوى بانك مركزى به صورت سالانه در اختيار كليه سازمان هاى كاشف و ضابطين قضايى مرتبط براى تعيين ارزش اوليه قرار دهد. در صورتى كه در طول سال در فهرست ارزش كالاهاى وارداتى تغييرات عمده اى رخ دهد از سوى سازمان هاى ذى ربط اعلام مى شود. بر اساس ديگر مصوبه مجلس حكم تعدد و يا تكرار ارتكاب جرم قاچاق، مطابق قانون مجازات اسلامى است.
   
عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس:
شوراى عالى انقلاب فرهنگى سريع تر درباره رياست دانشگاه آزاد تصميم بگيرد
 
عضو كميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس از شوراى عالى انقلاب فرهنگى خواست هر چه سريعتر به گزينه پيشنهادى هيئت امناى دانشگاه آزاد اسلامى براى رياست دانشگاه آزاد راى داده و تكليف اين موضوع مهم را روشن كند. جواد كريمى قدوسى در گفتگو با مهر، در خصوص تعيين وضعيت انتخابات رئيس دانشگاه آزاد اسلامى اظهار داشت: دانشگاه آزاد يكى ازدستاوردهاى مهم انقلاب اسلامى بوده است به خصوص در دولت هاى نهم و مجلس هشتم از جمله موضوعاتى كه به آن پرداخته شد بحث تعيين تكليف دانشگاه آزاد بود. قدوسى ادامه داد: به گفته جاسبى دارايى هاى دانشگاه آزادى رقم بسيار بالايى است، هرچند دانشگاه آزاد در بحث توسعه مراكز آموزش عالى عملكرد قابل دفاعى داشته اما تكليف اين رقم بالا و وضعيت دانشگاه آزاد هر چه سريعتر بايد روشن شود، زيرا اين دارايى ها از كنار فرصت هاى ملت بوجود آمده است.
   
هاشمى رفسنجانى:
مسوولان به اشتغال روشندلان كمك كنند
 
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: مسوولان موظف هستند، روشندلان جامعه را مورد حمايت قرار داده و با ايجاد امكانات و اشتغال براى ايشان و حمايت از انجمن ها و سازمان هاى مردمى اين قشر، اندكى از كمبودها وسختى آنان را بكاهند. به گزارش ايسنا، آيت ا... هاشمى رفسنجانى در ديدار انجمن نابينايان دشت ساوه، روشندلان و كم بينايان را چشم و چراغ جامعه خواند و با اشاره به توانمندى و استعداد بالاى اين قشر عزيز گفت: از يك سو دل هرانسانى از ديدن محنت و محدوديت هاى روشندلان عزيز محزون مى گردد، اما از سوى ديگر با مشاهده توانمندى و استعداد بالاى اين عزيزان كه به خوبى و البته با رنج و سختى از پس نيازهاى خود برمى آيند و حتى كمك حال جامعه نيز هستند، مسرور و مشعوف مى گردد. وى به مصداق شعر «خدا گر ز حكمت ببندد درى، ز رحمت گشايد در ديگرى»، محدوديت را محروميت ندانست و تصريح كرد: اين كه خداوند قوه يا امكانى را از انسان مى گيرد، به طور قطع حكمتى را در آن قرار داده و البته تفسير اين حكمت نيز مى تواند اين باشد كه قوا و استعدادها و عزت را دوچندان در آن شخص تقويت مى كند. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به دوران مسووليت اجرايى خود، به اقداماتى چون طرح عصاى سفيد و توسعه خط بريل اشاره كرد.
   
 
گزارش ابرار از نابسامانى بى سابقه كاغذ مطبوعات
 
زمان زياد دورى نيست آن روزهايى كه صحبت از راه اندازى كارخانه چوب و كاغذ شمال بود با اين هدف كه قسمتى از نياز مطبوعات كشور به ويژه روزنامه ها را با توليد كاغذ رول، تأمين كند و تا اندازه اى از خروج ارز از كشور براى خريد كاغذ خوددارى شود ضمن اينكه در كنار اين راه اندازى و اين كارخانه اهداف ديگرى همچون ايجاد اشتغال براى افراد محلى و شهرستان هاى مجاور و نيز فرآورده هاى جانبى آن، همه و همه داراى توجيحات صحيح و ارزش اقتصادى بالا بود.آن زمان ۹ روزنامه كثير الانتشار اطلاعات، كيهان، جمهورى اسلامى، سلام، همشهرى، ابرار،  رسالت،  كار و كارگر و جهان اسلام روزنامه  هاى مطرح كشور و مصرف كننده ى عمده ى كاغذ رول بودند. بدين منظور وزارت صنايع وقت با برنامه ريزى براى ديدار مديران مسئول اين روزنامه ها از فعاليت هاى مربوط به راه اندازى اين شركت به شدت از كمبود اعتبارات مالى براى فعاليت هاى نهايى و اتمام كار كه نقصان عمده اى داشت نگران بودند تا آنجا كه وزراى صنايع و اقتصاد و دارايى و ارشاد اسلامى وقت در يكى از جلسات انجمن مديران مسئول روزنامه هاى كثيرالانتشار كه متشكل از ۹ روزنامه فوق الذكر بود حاضر شدند و عاجزانه متعهد شدند كه از ارز مربوط به يارانه ى خريد كاغذ روزنامه ها كه مجموعاً ۵۰ميليون دلار بود ظرف ۳ سال،هرسال ۲۰ ميليون دلار! از سهميه مورد نياز روزنامه ها براى راه اندازى اين كارخانه هزينه شود، به جاى آن اين شركت با توليد كاغذ مرغوب و قيمت مناسب نياز روزنامه ها را تامين كند را البته مديران مسئول وقت روزنامه هاى مذكور كه هر يك از رجال با سابقه و خدمتگزار و ياران امام و انقلاب بودند با همه ى سختى هايى كه با اين كسرى ارز برايشان ايجاد مى كرد براى حفظ استقلال اقتصادى و خودكفايى ايران اسلامى و ذخيره ى ارزى به اين ره يافت اقتصادى، تن در دادند تا فرداهايى كه توليدات اين كارخانه آماده شد با قيمتى مناسب در اختيارشان قرار گيرد اما...
خوب است رياست محترم بازرسى كل كشور و بازرسى رياست جمهورى و وزارت صنايع، گوشه ى چشمى به امروز اين كارخانه بياندازند. با افزايش قيمت دلار و محدوديت واردات و نيز محدوديت گشايش اعتبار كارخانه چوب و كاغذ مازندران با متوليان و صاحبان اصلى كارخانه كه همانا روزنامه هاى كثيرالانتشار هستند چنان مى كند كه دشمنان امروز ايران اسلامى كه سعى در تحريم ما دارند چنين نكردند.
همين كاغذهاى توليد شده كه در خصوص كيفيت آن شايد لازم باشد چند شماره، گزارش فنى به آن اختصاص دهيم و ارزش سرمايه گذارى و هزينه هاى انجام شده و نيروى كار و... را در يك كفه و توليد نامرغوب و غير قابل رقابت با ضعيف ترين كشورهاى توليدكنندگان كاغذ را در كفه ى ديگر بگذاريم تصور باطلى است اگر حتى به درصدى از كيفيت آن ها برسيم.
و وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامى و مخصوصاً معاونت محترم مطبوعاتى كه تمام سعيشان به افزايش تيراژ روزنامه ها و مألاً و خوانندگان روزنامه ها و تنوير افكار عمومى است آيا مى دانند كارخانه ى مذكور با چه قراردادهاى تركمانچاى و گلستان، روزنامه ها را مى پذيرد؟
آيا خريد كاغذ نزديك به ۹۰۰ تومان در كارخانه توسط دلالان و از ما بهتران و فروش آن با مدت كوتاه با چند برابر قيمت، عدالت رسانه اى است؟ آيا چاپ نشدن يك روزنامه با ۳۰ سال و بيشتر و كمتر به لحاظ نداشتن كاغذ و عدم پذيرش هزينه هاى كاغذ به صورت اقساط توسط كارخانه ى چوب مازندران به سود فرهنگ مكتوب ايران اسلامى است؟ يا آقايان ل ـ خ ـ ت و ديگرانى كه يك شبه با آنچه كه خوانندگان با واژه  آن آشنا هستند و ما براى بعضى ملاحظات از آن عمل نام نمى بريم چه گونه چند ماهه به ميلياردها تومان افسانه اى رسيدند كه براى بعضى از ما بهتران كه در همه ى زمينه ها با رندى و بدون اينكه از خود ردى برجاى بگذارند خاكه روى خاكه كردند و بهترين خودروهاى ژاپنى، آلمانى و كره اى بود كه نصيبشان شد!!
راستى  كيست و كدام نهاد است كه به فرياد مظلوميت روزنامه ها برسد؟ بگذريم از چند روزنامه ى وابسته به دولت و نهادهاى دولتى كه غم نان و پرسنل ندارند. ولى آيا ده ها روزنامه خدمتگزار كه اين روزها بايد حضورى پررنگ تر و فعال تر از هميشه داشته باشند بايد از بدست آوردن اموال حقه ى خودشان كه سال ها پيش به اين اميد كه به چنين گرداب هولناكى نيفتند پذيرفتند محروم باشند؟ اين يادداشت در لحظاتى كه روزنامه هاى ما زير چاپ مى رفت به لحاظ موقعيت اضطرارى كه براى همه ى همكاران مطبوعاتى مان ايجاد شده با تعجيل و بدون اديت و بررسى مجدد چاپ شد. اميد ما اين است كه همكاران خوب و مطبوعاتى ما بويژه مديران مسئول محترمى كه در آن سال هايى كه اصل ايجاد و احداث كارخانه ى چوب و كاغذ مازندران با چند تيرآهن، بالا برده شده بود و طرحش در حال حذف بود و بيمارى محتضر بود كه ما به فريادشان رسيديم امروز شأن و منزلت مديران روزنامه ها در بخش هاى مختلف آنقدر پايين آمده باشد كه پشت در اتاق هاى اين آقايان در سرما و گرما شخصيت شان را بفروشند در حالى كه چشم هاى مظلوم و البته نگرانشان مى بيند كه آن ها كه محبوب و ميهمان عزيز و بسيار محترم مديران چوب و كاغذ هستند دلالانى هستند كه روز بعد مديران بازرگانى اين روزنامه ها بايد پشت دكه هاى به اصطلاح بازرگانى آنان تا ساعت ۱۱ صبح منتظر باشند و صاحبان ثروت يك روزه با صورت هاى پف كرده و با چشم هاى متورم كه حتماً از تهجد و شب زنده دارى است با اكراه جواب سلام آنان را بدهند. باز هم تكرار مى كنم همكاران عزيز! اين تراژدى را جدى بگيرند. در كشورى كه فرهنگ غنى اسلام بايد حاكم باشد آيا رسانه هاى نوشتارى جايگاهى ندارند؟ و اگر دارند بايد هنوز و هنوز هشت شان گروى نه باشد؟

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید