اسامی 27 کاندیدای قطعی جبهه متحد اصولگرایان اعلام شد
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

اسامی 27 کاندیدای قطعی جبهه متحد اصولگرایان اعلام شد

اسامی 27 کاندیدای قطعی جبهه متحد اصولگرایان اعلام شد
ایران > انتخابات  - همشهری‌آنلاین:
اسامی 27 نفر از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان در جلسه یکشنبه شب شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان قطعی شد.

اسامی 27 نفر از کاندیداهای جبهه متحد اصولگرایان قطعی شد و مطهری، کاتوزیان، نواب و عباسپور از این لیست حذف شدند. اسامی این 27 نامزد قطعی به نقل از مهر به شرح زیر است:
1- غلامعلی حدادعادل
2- محمدحسن ابوترابی  
3- احمد توکلی  
4- محمدرضا باهنر  
5- حسین فدایی  
6- علیرضا زاکانی  
7- غلامرضا مصباحی مقدم  
8- محسن کازرونی  
9- حجت الاسلام میردامادی  
10- زهره الهیان  
11- فاطمه رهبر  
12- الهام امین زاده  
13- لاله افتخاری  
14- اسماعیل کوثری  
15- اسدالله بادامچیان  
16- الیاس نادران  
17- علیرضا مرندی  
18- پرویز سروری  
19- حسین نجابت  
20- محمدنبی حبیبی  
21- علی اصغر خانی  
22. مجتبی رحمان دوست  
23. مسعود میرکاظمی  
24. زهره طبیب زاده  
25. حسین مظفر  
26. محمود فرشیدی
27. نبی رودکی  

برای 3 نفر باقیمانده این لیست که 2 نفر آنها قرار است از روحانیون باشند بعدا تصمیم‌گیری خواهد شد.

در همین زمینه:

|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

مهم ترین خبر روزنامه های 17 بهمن

مهم ترین خبر روزنامه های 17 بهمن
پیشخوان > روزنامه  - همشهری آنلاین:
مروری داریم بر تیتر اول روزنامه های صبح ایران:

بحث بودجه و مسائل مربوط به آن تیتر و خبر یک روزنامه های زیر است:

ابتکار:

«بودجه 91؛ حمله از مجلس دفاع از دولت».

آرمان روابط عمومی:

«ارقام بودجه 91 واقعی نیست».

جهان صنعت:

«ارقام بودجه 91 واقعی نیست».

آفتاب یزد:

«پاسخ مطهری به الهام».

این روزنامه نوشته است:"از آقای الهام باید پرسید که چرا تا این حد نسبت به سوال از رئیس جمهور هراس دارد؟"

تهران امروز:

«پرواز فجر در دهه فجر».

تیتر مربوط به  پرتاب چهارمین ماهواره ایرانی به فضاست.

اعتماد:

«سرمای شدید در راه است».

ایران:

«دستور پرداخت فوری مطالبات بازنشستگان».

جام جم:

«شهروندان آمریکایی هم به تهدید علیه ایران"نه" گفتند».

رسالت هم به همین موضوع پرداخته است:

«جنگ نه، ترور نه، دخالت و تحریم هم نه».

اطلاعات:

«مخالفت جهانی با تهدیدهای آمریکا و اسرائیل علیه ایران».

 کیهان:

«فریاد یکپارچه در 80 شهر آمریکا و کانادا/کنار مردم ایران ایستاده ایم».

 شرق به نقل از قائم مقام موسسه تنظیم و نشر اثار امام ره:

«ابراز تاسف جدی از مراسم نمادین سالگرد ورود امام (ره)».

هدف و اقتصاد:

«دولت لایحه حذف 4 صفر پول ملی را نهایی کرد».

 

 

 


|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

مشکل، حکایتی است که تقریر می‌کنند

مشکل، حکایتی است که تقریر می‌کنند
سینما و تلویزیون > جشنواره  - سعیدمروتی:
جوان‌های پرشوری که در دوره‌های اول برگزاری جشنواره فیلم‌فجر در صف‌های طولانی می‌ایستادند تا فیلم‌های مهرجویی، کیمیایی، بیضایی، کیارستمی، عیاری و... را تماشا کنند تا ابراهیم‌حاتمی‌کیا و رسول‌ملاقلی‌پور را کشف کنند که به مکاشفه سینمای روبربرسون، آندری تارکوفسکی و تئوآنجلو‌پولوس بپردازند، حالا میانسالی را پشت سر گذاشته‌اند.

 کودکی که همزمان با برگزاری اولین دوره جشنواره به‌دنیا آمد، امروز جوان برومند 30ساله‌ای است که قاعدتا باید در مسیر پختگی گام‌بردارد. تعدادی از کارگردان‌هایی که امسال در جشنواره فیلم حضور دارند هنگام برگزاری دوره اول هنوز به دنیا نیامده بودند. اولین‌ فیلمسازی که جایزه بهترین فیلم را از جشنواره دریافت کرد نزدیک به 2دهه است که فیلم نساخته و کسی خبری از او ندارد.

جشنواره فیلم‌فجر در این 30سال، هزار داستان و ماجرا را پشت سرگذاشته؛ یک تاریخ که مطالعه‌اش اگر با دقت همراه باشد می‌تواند به اعتلا و پیشرفت بینجامد؛ البته با این الزام که متولیانش چشم و گوش بر دانسته‌های کارشناسان نبندند... و جشنواره فیلم‌فجر فستیوال چشم‌ها و گوش‌های بسته است! این را بازگشت به عقب‌های مکرر جشنواره ثابت می‌کند و البته نباید انکار کرد که با تمام این احوالات گام‌هایی به پیش هم برداشته شده. مثال واضحش نظم تحسین‌برانگیز جشنواره امسال است. آن هم پس از 2دوره اغتشاش کامل که به بهانه رونق جشنواره هر نظم و ترتیبی در آن به سخره گرفته شده بود.

اما در بی‌نظم‌ترین دوره جشنواره یعنی جشنواره پارسال، تعدادی از بهترین فیلم‌های سال‌های اخیر کنار هم به نمایش درآمدند تا بار دیگر سینمای ایران با مهمترین رخداد سالانه‌اش، امید را به دل دوستدارانش بیاورد.

این جشنواره‌ای است که حتی بی‌انصاف‌ترین خرده‌گیرانش هم اگر اهل طایفه سینما یا دلبسته به آن باشند، در ته دل دوستش دارند و عزیزش می‌شمرند.

این جشنواره‌ای است که سکوی پرتاب تقریبا تمام سینماگران نسل پس از انقلاب بوده است. از زنده‌یاد رسول‌ملاقلی‌‌پور، ابراهیم‌حاتمی‌کیا، کیانوش عیاری، واروژ کریم‌مسیحی و بهروز افخمی گرفته تا مجیدمجیدی، رضا میرکریمی، حمید‌نعمت‌الله، اصغرفرهادی و چندین و چند کارگردان دیگر که روزی روزگاری با اولین ساخته‌شان در فجر درخشیدن را آغاز کردند.

جشنواره حتی اگر به پدید‌ه‌هایش بی‌اعتنا و نامهربان باشد باز همین که فضایی برای دیده شدنشان فراهم می‌کند، کار خود را انجام می‌دهد.

در 30سالگی اما می‌توان هم به مسیر طی شده نگاه کرد و هم راه پرپیچ‌وخم و مبهم آینده را در نظر داشت. قناعت به داشته‌ها همیشه خوب نیست و از سوی دیگر آرمان‌گرایی گاهی اوقات، حاصلی جز نومیدی به همراه نمی‌آورد.

نمی‌‌توان فراموش کرد که این جشنواره با تمام اهمیت و جایگاه غیرقابل‌انکارش تا چه اندازه دچار آسیب و ضعف است و البته نمی‌توان الزاماتش که ریشه اصلی برخی نابسامانی‌هایش است را نیز نادیده گرفت.

وقتی خاستگاه جشنواره دولتی است نمی‌توان انتظار داشت رفتن و آمدن دولت‌ها بر آن تاثیری نگذارد. اما می‌توان انتظار داشت که این چرخ معروف، هربار از نواختراع نشود! میراث گذشتگان یکسره زیرسوال نرود و تکلیف برخی امور یک‌بار برای همیشه روشن شود.

این جشنواره‌ای است که با آن به دنیا آمده‌ایم، بزرگ شده‌ایم، عاشق شده‌ایم، موسپید کرده‌ایم و در سرد‌ترین روزهای سال، ‌از گرمایش بهره گرفته‌ایم. بارها ناامیدمان کرده و البته بارها هم در اوج ناامیدی، قلبمان را روشن ساخته.
این حکایت ماست با 30دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و مشکل، حکایتی است که تقریر می‌کنند...


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

مذاکره ایران و اروپا تنها راه‌حل رفع سوءتفاهمات فی مابین است

مذاکره ایران و اروپا تنها راه‌حل رفع سوءتفاهمات فی مابین است
ایران > قانونگذاری  - همشهری آنلاین:
جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها اعلام کرده است ولی اتحادیه اروپا دچار بحران تصمیم‌گیری شده است.

آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران ظهر دیروز(یکشنبه) با علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این دیدار بروجردی با تاکید بر اهمیت توسعه و گسترش روابط فیمابین گفت: از هرگونه اقدامی برای ارتقاء همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی به ویژه روابط پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا استقبال می‌نماییم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشورمان گفت: ملت ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره در تحریم بوده است اما نظام، این تحریم‌ها را تبدیل به فرصتی برای پیشرفت‌های علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران کرده است و ما از این منظور خرسندیم.

وی در ادامه تصریح کرد: عدم وجود اطلاعات دقیق باعث شده اتحادیه اروپا تحلیل جامعی از واقعیات جمهوری اسلامی ایران نداشته باشند و به بیراهه بروند.

بروجردی، مذاکره و گفت‌وگو میان جمهوری اسلامی ایران و اروپا را تنها راه حل رفع سوء تفاهمات میان دو طرف دانست و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگوها اعلام کرده است ولی اتحادیه اروپا دچار بحران تصمیم‌گیری شده است.

وی در پایان با اشاره به تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و سوریه گفت: آمریکایی‌ها بعد از قیام مردم مصر و بهم خوردن موازنه قدرت در منطقه به دنبال تغییر ساختار قدرت در سوریه هستند تا بتوانند رژیم اشغالگر قدس را از کوران انقلاب‌های منطقه نجات بدهند ولی به نتیجه‌ای نخواهند رسید.

در ادامه این دیدار آندرس کریستین هوگارد سفیر دانمارک در تهران بر اهمیت تحکیم روابط دو کشور در عرصه‌های مخلتف سیاسی، اقتصادی و همکاری های دو جانبه منطقه‌ای تاکید کرد.

سفیر دانمارک که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را عهده‌دار است با حساسیت عکس‌العمل جمهوری اسلامی ایران را نسبت به تحریم نفتی اروپا جویا گردید که بروجردی در پاسخ اظها رنمود: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منافع ملی خود تصمیم‌گیری لازم را خواهد داشت.


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

بوروسیا دورتموند گوی سبقت را از حریفان ربود

بوروسیا دورتموند گوی سبقت را از حریفان ربود
ورزش > فوتبال  - همشهری آنلاین:
هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان تنها با آتش دورتموند و هانوفر گرم شد. در حالی که دیدارهای این هفته عموما با مساوی به پایان رسیدند، بوروسیا دورتموند با برتری بر میزبان خود از دیگر رقبا پیشی گرفت.

نورنبرگ صفر - بوروسیا دورتموند دو

مدافع عنوان قهرمانی بار دیگر صدر جدول را از بایرن مونیخ پس گرفت. بوروسیا دورتموند در دیدار افتتاحیه بیستمین هفته بوندس‌لیگا (جمعه، 14 بهمن) میزبان خود نورنبرگ را با ۲ گل از پیش رو برداشت و در جایگاه نخست جدول نشست. نورنبرگ تنها موفق شد یک نیمه در مقابل هنرنمایی شاگردان یورگن کلوپ مقاومت کند. کاپیتان سباستیان کِل و لوکاس باریوس برای دورتموند گلزنی کردند. باریوس ۱۰ دقیقه پیش از گلزنی به بازی آمده بود.

هامبورگ یک - بایرن مونیخ یک

هامبورگ در هفته بیستم بزرگ‌ترین خدمت را به دورتموند کرد. این تیم بایرن مونیخ را متوقف کرد. دو تیم شامگاه شنبه به دیدار هم رفتند. گل نخست را هم یاکوبو سالا، هافبک ایتالیایی هامبورگ در دقیقه ۲۳ به ثمر رساند. بایرن مونیخ در نیمه دوم موفق شد توسط ایویتسا اولیچ کروات از شکست بگریزد، اما نتوانست نتیجه را به سود خود برگرداند. اولیچ هم مانند باریوس (دورتموند) در نیمه دوم و پیش از گلزنی به میدان آمد.

شالکه یک - ماینتس یک

یکی دیگر از نتایج تا حدودی دور از انتظار هفته بیستم در خانه شالکه رقم خورد. میزبان این دیدار نتوانست روند پیروزی‌های هفته‌های پیشین را ادامه دهد و در برابر شاگردان قرمزپوش توماس توخل با تساوی متوقف شد. این نتیجه شالکه را هم "فعلا" از تعقیب دورتموند بازداشت و گره جدول در صدر را تا حدودی گشود. حال دست‌کم تیم نخست به دلیل امتیاز بیشتر در صدر است و تفاضل گل تکلیف تیم دوم و سوم را مشخص می‌کند.

وولفسبورگ صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

در هفته بیستم "گرگ‌ها" هم بوروسیا مونشن‌گلادباخ را متوقف کردند. گلادباخ شگفتی‌آفرین فرصت داشت تا با شکست میزبان این هفته خود، بایرن مونیخ و شالکه را پشت سر بگذارد و به مکان دوم برسد؛ اتفاقی که رخ نداد. شاگردان فلیکس ماگات (وولفسبورگ) در این دیدار اجازه گلزنی به حریف خطرناک خود ندادند؛ هر چند که خود هم در گشودن دروازه حریف موفق نبودند. وولفسبورگ در هفته‌های اخیر از موقعیت باثبات‌تری برخوردار شده است.

هرتا برلین صفر - هانوفر یک

تنها تیم پیروز دومین روز از بازی‌های هفته‌ بیستم (شنبه، ۱۵ بهمن) هانوفر بود. شاگردان میرکو اسلومکا با یک گل از سد میزبان پایتخت‌نشین خود گذشتند. تک‌گل این دیدار را محمد عبدلائه نروژی به ثمر رساند. هرتا برلین با وجود میشائل اسکیبه، سرمربی جدید هم تا کنون نتوانسته از روند نزولی خود فاصله بگیرد.

بایر لورکوزن دو - اشتوتگارت دو

بایر لورکوزن، نایب‌قهرمان فصل پیش، در هفته بیستم در خانه خود از پس اشتوتگارت بر نیامد. شاگردان روبین دوت دو بار از مهمان خود پیش افتادند اما هر دو بار قدر پیروزی را ندانستند. گل دوم لورکوزن در نخستین دقایق نیمه دوم و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در این دیدار پر برخورد یک بازیکن از هر تیم با کارت زرد دوم داور از زمین اخراج شد. گل تساوی اشتوتگارت یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی به ثمر رسید.

بوندس لیگا

هوفن‌هایم دو - آگسبورگ دو

هوفن‌هایم، از تیم‌های موفق بوندس‌لیگا در فصل گذشته هم مانند لورکوزن راه موفقیت را پیدا نمی‌کند. این تیم شنبه در خانه خود در برابر آگسبورگ، تیمی که در فصل جاری به دسته برتر آمده، نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرد. جالب این‌که گل نخست را هم مهمان زد. هوفن‌هایم در ادامه دو گل زد که یکی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. بازی اما با گل دقیقه ۷۲ سباستیان لانگ‌کامپ، مدافع آگسبورگ، مساوی به پایان رسید.

فرایبورگ دو - وردربرمن دو

نخستین دیدار عصر یکشنبه (۱۶ بهمن) هم با تساوی به پایان رسید؛ تساوی‌ای که البته برای میزبان حکم پیروزی را داشت. فرایبورگ که مدتی است با سرمربی جدید تمرین می‌کند، فوتبالی دیدنی و نزدیک به روزهای درخشان فصل پیش را به نمایش گذاشت. شاگردان کریستیان اشترایش که بدون ترس از مهمان قدرتمند خود بازی می‌کردند، دو بار با گل‌های کلودیو پیزارو از وردربرمن عقب افتادند؛ در ادامه اما نتیجه را به تساوی کشیدند.

کایزرزلاترن صفر - کلن یک

سومین پیروزی هفته بیستم در دیدار پایانی هفته رقم خورد. کلن در این مسابقه موفق شد کایزرزلاترن را در خانه حریف شکست دهد. میزبان که از دقیقه چهلم به بعد ۱۰ نفره بازی می‌کرد، نتوانست در هوای سرد ورزشگاه "بتسن‌برگ" گل خورده را جبران کند. کلن با این سه امتیاز شیرین به رتبه نهم جدول صعود کرد. شاگردان مارکو کورتس (کایزرزلاترن) در مقابل همچنان در جمع سه تیم سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر باقی ماندند.

اخراجی‌های هفته:

به گزارش دویچه‌وله، در هفته‌ بیستم بوندس‌لیگا در مجموع ۴ بازیکن با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند: میشائل کادلچ، مدافع چک‌تبار لورکوزن؛کریستیان مولینارو، مدافع ایتالیایی اشتوتگارت؛ سباستیان نویمان، مدافع هرتا برلین، و آریِل بوریشوک، هافبک لهستانی کایزرزلاترن. بوریشوک از سال میلادی جاری (۲۰۱۲) به کایزرزلاترن پیوسته و این نخستین حضور او در بوندس‌لیگا بود که ۴۰ دقیقه بیشتر به طول نیانجامید.

جدول رده‌بندی


1 بوروسیا دورتموند، 43 امتیاز


2 بایرن مونیخ،  41  امتیاز، تفاضل گل  33


3 شالکه،  41 امتیاز، تفاضل گل 21


4 بوروسیا مونشن‌گلادباخ،  40 امتیاز


5 وردر برمن، 32 امتیاز


6 بایر لورکوزن، 31  امتیاز


7 هانوفر،  30  امتیاز

 

 


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

افتتاح خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران

افتتاح خوابگاه ویژه دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران
آموزش > عالی  - همشهری آنلاین:
خوابگاه حافظیه برای دانشجویان دختر و خوابگاه پردیس بین الملل برای دانشجویان خارجی در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتتاح شد.

به گزارش مهر، در مراسم افتتاح و راه اندازی 13 پروژه درمانی، آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، 2خوابگاه برای دانشجویان علوم پزشکی تهران به صورت ارتباط اینترنتی افتتاح شد.

دکتر علی عرب خردمند،رئیس پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به افتتاح این خوابگاه برای دانشجویان خارجی گفت: جذب دانشجویان خارجی جزء برنامه های اصلی پردیس بین الملل است. در حال حاضر 900 دانشجوی ایرانی از طریق کنکور سراسری در این پردیس پذیرفته شده اند.

خردمند اضافه کرد: در فوریه 2011 وب سایت انگلیسی پردیس بین الملل راه اندازی شد و در مدت 6 ماهه گذشته حدود 5 هزار دانشجوی خارجی درخواست تحصیل در ایران را ارائه کرده اند.

وی گفت: در نهایت 1800 نفر در دکتری حرفه ای و کارشناسی ارشد و 1500 نفر در تحصیلات تکمیلی مدارک خود را ارائه کرده اند.

رئیس پردیس بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: پیش از این 707 دانشجوی خارجی پرونده خود را برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران تکمیل کرده بودند که از این تعداد 54 دانشجو پذیرفته شده اند و در حال حاضر 9 دانشجوی دختر از کشورهای ترکیه، عراق، افغانستان و امارات متحده عربی تحصیل خود را آغاز کرده اند که برای آنها کارت دانشجویی به زبان انگلیسی طراحی شده و در این خوابگاه مستقر است.

همچنین در این مراسم، دکتر مصطفی محقق - معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افتتاح خوابگاه حافظیه در این دانشگاه خبر داد و گفت: این خوابگاه با ظرفیت 300 نفر برای دانشجویان دختر ساخته شده است.

محقق افزود: 5 هزار و 442 نفر از حدود 20 هزار دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خوابگاه ساکن هستند که این تعداد در 18 خوابگاه دخترانه و 22 خوابگاه پسرانه مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد متقاضیان خوابگاه برای دانشگاه ما زیاد است و ما 85 درصد تقاضاها را می توانیم پاسخ دهیم و تاحدی نیز نتوانسته ایم که دانشجویان دکتری تخصصی و دستیاری را در خوابگاهها اسکان دهیم و مجبور شده ایم از خوابگاه خودگردان استفاده کنیم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از افتتاح شبکه فردا (شبکه فرهنگی دانشجویی دانشگاه) خبر داد و گفت: کلیه ساکنان خوابگاه می توانند با اتصال به این شبکه از محصولات فرهنگی در خوابگاه استفاده کنند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

ذخیره مرکبات شب عید در انبار‌های مازندران

ذخیره مرکبات شب عید در انبار‌های مازندران
اقتصاد > مصرف  - گروه شهرستان‌ها- حامد فوقانی:
انگار هر سال که می‌گذرد، شب عید شلوغ‌تری را در بازار سپری می‌کنیم.

به واقع خرید در بازار پرهیاهوی شب عید این دوره‌وزمانه عالم خاصی دارد. همه می‌خواهند اجناس مورد نظر خود را حتی تا دقیقه90 هم که شده از نوع باکیفیت و البته با بهترین قیمت تهیه کنند. بنابراین با این همه تقاضا در شب عید از سوی مردم، مسئولان ذیربط باید تهمیداتی را در نظر بگیرند تا هم بازار تأمین شود و هم کیفیت و قیمت کنترل شود. یکی از مهم‌ترین خریدهای مردم در شب عید، میوه است. به‌هرحال خیلی‌ها دوست دارند با میوه‌هایی از مهمان‌های نوروزی خود پذیرایی کنند که از نوع درجه یک باشد اما در شب‌های آخر سال چندان دست‌شان به این نوع میوه‌ها نمی‌رسد. البته هرسال اتحادیه‌های باغداران استان‌های کشور از چندماه مانده به عید خبرهایی را در مورد تأمین بازار میوه می‌دهند.

مازندران و گیلان از مهم‌ترین مناطق کشور در تأمین مرکبات و میوه استان‌ها به‌حساب می‌آیند و نقش مهمی در عرضه میوه‌های مورد نیاز مردم در نخستین روزهای سال دارند. در همین راستا مدیر اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران استان مازندران به همشهری گفت: این اتحادیه در راستای طرحی که 7سال است اجرا می‌شود، ذخیره‌سازی میوه و مرکبات مورد نیاز مردم برای تعطیلات نوروز را در دستور کار قرار داده است. محمدرضا شعبانی با بیان اینکه این اتحادیه نیز 4سال است که این طرح را با جدیت بیشتری از اواسط پاییز اجرا می‌کند، افزود: امسال حدود 50هزار تن پرتقال درجه یک از باغداران تهیه و در انبارهای استان مازندران انبار کرده‌ایم. وی ادامه داد: این مقدار پرتقال از ابتدای اسفندماه به سایر استان‌های کشور حمل می‌شود و مجددا در انبارهای این استان ذخیره‌سازی می‌شود. شعبانی با تأکید بر اینکه انباردارهای استان‌های کشور در رعایت نکات اصول انبارداری دقت کنند تا از کیفیت پرتقال‌ها کاسته نشود، اظهار داشت: علاوه بر این 50هزار تن پرتقال، حدود 15هزار تن پرتقال نیز به برخی از شرکت‌ها فروخته شده و این مقدار در زمان مناسب به بازار تزریق خواهد شد.

البته مدیر اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران استان مازندران کنترل واسطه‌ها را برای تنظیم قیمت بازار پراهمیت دانسته و افزود: چنانچه واسطه‌ها و افراد سودجو بخواهند میوه و مرکبات را با قیمت بالاتر از نرخ مصوب روانه بازار کنند، با تزریق بیشتر میوه و مرکبات به بازار جلوی جولان آنها را خواهیم گرفت. این مقام مسئول درخصوص وضعیت سایر محصولات باغداران استان مازندران به‌ویژه کیوی و سیب نیز گفت: خوشبختانه امسال میزان برداشت کیوی از باغ‌ها بسیار خوب بوده است و این مسئله می‌تواند باعث شود تا بازار کشور از این حیث نیز با مشکلی مواجه نشود. وی افزود: کیوی در سبد تنظیم بازار دولت قرار ندارد ولی تولید خوب این محصول در سال‌جاری، باعث خواهد شد تا ما بتوانیم عرضه مستقیم کیوی را در موعد مقرر داشته باشیم.

مدیر اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران استان مازندران همچنین در رابطه با محصول سیب این استان گفت: امسال بیش از 5هزار تن سیب در انبارها ذخیره کرده‌ایم و برای تنظیم بازار شب عید از اوایل اسفند آنها را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم. شعبانی در پاسخ به این سؤال که بارش‌های امسال به‌ویژه در هفته‌های اخیر ضرر و زیانی را متوجه باغداران نکرده است؟ گفت: بارندگی‌های اخیر پس از برداشت میوه و مرکبات آغاز شد و پس از اینکه باغداران 95درصد محصولاتشان را برداشت کردند این پدیده جوی رخ داد. وی بیان کرد: باغداران شمال کشور برداشت محصولات خود به‌ویژه کیوی و پرتقال را از آبان‌ماه آغاز می‌کنند و تا دی‌ماه اغلب آنها را به انبارها می‌فرستند. وی ادامه داد: طرح ذخیره‌سازی میوه و مرکبات با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی دنبال می‌شود.


|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

«برف روی کاج‌ها» فیلم منتخب مردم تا پایان روز سوم جشنواره

«برف روی کاج‌ها» فیلم منتخب مردم تا پایان روز سوم جشنواره
سینما و تلویزیون > جشنواره  - گروه ادب و هنر:
در سومین روز برگزاری جشنواره، فیلم برف روی کاج‌ها موفق شد در صدر جدول بهترین‌ها از نگاه مردم بایستد.

اولین ساخته پیمان معادی یک ملودرام مدرن زن‌محور است که به‌صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده. مهناز افشار، ویشکا آسایش، صابر ابر، حسین پاکدل و حسن معجونی ازجمله بازیگران این فیلم هستند. پیمان معادی که با بازی در فیلم‌های فرهادی به شهرت و اعتبار رسید، در اولین فیلم بلند سینمایی‌اش توانسته توجه مخاطبان جشنواره را به خود جلب کند.

«بوسیدن روی ماه» هم که تا دیروز فیلم برگزیده مردم بود، با نمایش برف روی کاج‌ها یک پله پایین‌تر آمد. ظاهرا تجربه موفق «طلا و مس» برای همایون اسعدیان و منوچهر محمدی در حال تکرار است. بوسیدن روی ماه درحالی مورد تحسین تماشاگران قرار گرفته که کاراکترهای محوری‌اش 2 زن مسن هستند و خود فیلم هم ریتم آرام و ملایمی دارد. «پل‌چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور سومین فیلم منتخب مردم در سومین روز جشنواره است. البته پل‌چوبی در آرای مردمی فاصله بسیار کمی با بوسیدن روی ماه دارد. فیلم کرم‌پور یک اثر عاشقانه است که بازیگران شاخصی چون بهرام رادان، مهناز افشار، هدیه تهرانی و مهران مدیری در آن حضور یافته‌اند.

نکته جالب توجه در آرای مردمی، پیشی‌گرفتن فیلم متفاوت و غریب «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی از «بی‌خود و بی‌جهت» کاهانی و «خوابم می‌آد» رضا عطاران است. در فهرست بهترین فیلم خارجی از نگاه مردم «عقاب» همچنان بیشتر از دیگر فیلم‌ها مورد توجه تماشاگران جشنواره قرار گرفته است. آمار انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سینماهای مردمی جشنواره سی‌ام فیلم فجر به‌ترتیب امتیاز اعلام شد. رده‌بندی انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران تا پایان روز سوم نمایش فیلم (جمعه ‌١٥‌بهمن) به شرح زیر است:

بخش مسابقه بین‌الملل

‌١- عقاب با ‌٢٤٧/٠ امتیاز
‌٢- عمر قاتل من است با ‌٢٤٢/٠ امتیاز
‌٣- سلطان جزیره شیطان با ‌٢٠٣/٠ امتیاز
بخش مسابقه سینمای ایران
‌١- برف روی کاج‌ها با ‌٠١/٣ امتیاز
‌٢- بوسیدن روی ماه با ‌٩٠/١ امتیاز
‌٣- پل‌چوبی با 07/١ امتیاز
‌٤- پذیرایی ساده با ‌٤٤/١ امتیاز
‌٥- بی‌خود و بی‌جهت با ‌٢٩/١ امتیاز
‌٦- خوابم می‌آد با ‌١٥/١ امتیاز
‌٧- گشت ارشاد با ‌١٣/١ امتیاز
‌٨- یکی می‌خواد باهات حرف بزنه با ‌٠٥/١ امتیاز
‌٩- من و زیبا با ‌٠٠/١ امتیاز
١٠- یک روز دیگر با ‌٩٤/٠ امتیاز.


|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : دو شنبه 17 بهمن 1390
نویسنده : Oda Pardeks

100سال به این 30سال

100سال به این 30سال
سینما و تلویزیون > جشنواره  - 1- 30 سال برگزاری بی‌وقفه جشنواره فجر و حفظ موقعیتش به عنوان با اهمیت‌ترین رخداد سینمایی کشور باتوجه به تغییرات مداوم مدیریت سینما و جشنواره، اتفاق جالب توجهی است.

 از 12بهمن1361 که اولین دوره جشنواره فیلم‌فجر آغاز شد تا امروز که میانه‌های بهمن 1390 شاهد برپایی سی‌امین دوره‌اش هستیم، با تمام فراز ونشیب‌ها از اهمیت جشنواره کاسته نشده است. حالا می‌شود گفت جشنواره فیلم‌فجر صاحب هویت و جایگاهی است که دست‌کم به عنوان رخدادی داخلی، هیچ تغییر مسیری در راس هرمش نیز نمی‌تواند آن را از اعتبار تهی کند.

2 - یکی از دلایل مانایی جشنواره فیلم‌فجر را باید در عنوان و زمان برگزاری‌اش جست‌وجو کنیم. این جشنواره در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و نام فجر روزهای پرتب‌وتاب بهمن57 را تداعی می‌کند و یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب، ایجاد سرفصلی تازه برای سینمای ایران بود؛ سینمایی که قبل از پیروزی انقلاب بر شناسنامه‌اش مهر «باطل شد»خورده بود. فیلمفارسی به عنوان صنعتی عقب‌افتاده آخرین نفس‌هایش را چندماه قبل از پیروزی انقلاب کشید.

با پیروزی انقلاب، روزگار عوض شد و سینما هم بی‌تاثیر از این تحولات نماند. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های تغییر فرهنگی، شکل‌گیری سینمایی متفاوت و متعالی بود. بر ویرانه‌های فیلمفارسی،‌ پایه‌های بنایی گذاشته شد که جشنواره فیلم‌فجر بهترین و مناسب‌ترین محمل را برای رونمایی از آثارش فراهم می‌کرد.

3 - یک‌سال پیش از برگزاری جشنواره فیلم‌فجر، فستیوال سینمایی میلاد به عنوان اولین رخداد سینمایی پس از انقلاب برگزار شده بود. دوره اول جشنواره فجر توسط متولیان این فستیوال برگزار شد و البته با گوشه چشمی به جشنواره جهانی تهران که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شد.

زنده یاد بهرام‌ری‌پور و جمال‌امید به عنوان کارشناسانی که تجربه مغتنمی در برنامه‌ریزی جشنواره سینمایی در دهه50 داشتند، در دهه60 گرچه در سایه ماندند ولی تاثیری قابل‌توجه بر جشنواره فجر گذاشتند. آنها مدیران پنهان جشنواره‌ای بودند که مسئولان سینما هم در پی برگزاری باشکوهش بودند و هم می‌خواستند این رونق با اعتبار فرهنگی و همسویی با سیاست‌های فرهنگی رسمی کشور همراه باشد.

4 - متولیان سینمای پس از انقلاب، پس از گیجی و بلاتکلیفی حدفاصل سال‌های 58 تا 62، به ثباتی دست یافتند که بهره‌هایی فراوان برای سینمای ایران و جشنواره فیلم‌فجر به همراه داشت. از دل این ثبات و داشتن برنامه بود که جشنواره فیلم فجر روندی روبه‌رشد را طی کرد و هرسال بهتر از سال قبل برگزار شد. نقطه آغاز این رشد کیفی از دوره چهارم آغاز شد و در دوره‌های دهم و یازدهم به اوج خود رسید. سینمای نظارتی- حمایتی با مدیریت با‌ثبات سینما میوه‌هایی داد که طعم‌شیرین‌اش هنوز زیردندان علاقه‌مندان جدی سینماست.

5 - شرایط خاص دهه60 خود به خود بستری برای رشد و اعتلای سینمایی فراهم کرد که بیشتر محفل‌گرا بود تا آنکه نگاهی جدی به گیشه داشته باشد. پرهیز از سینمای آمریکا و رویکرد به سینمای متفاوت اروپا و کشورهای آسیایی موج‌ها و جریان‌های خاص خودش را به همراه داشت. در حدفاصل سال‌های 65 تا 71 جشنواره فیلم‌فجر با آثاری درخشان روندی رو‌به رشد را طی کرد. البته رسانه‌‌های آن دوران را اگر مرور کنیم بیشتر با انتقاد مواجه می‌شویم تا تحسین. باید سال‌ها می گذشت تا قدر دوران طلایی جشنواره و سینمای ایران دانسته شود.

6 - پایان جنگ و تغییر فضای اجتماعی- فرهنگی جامعه تقریبا با تغییر مدیریت سینما همراه شد. سینمای گلخانه‌ای به بایگانی سپرده شد، بی‌آنکه سیاست مدونی جایش را بگیرد. تاثیر این بلاتکلیفی و بی‌برنامگی به خوبی در دوره‌های دوازدهم و سیزدهم جشنواره قابل مشاهده بود. دوره‌های چهاردهم و پانزدهم هرچه بودند حاصل سیاست‌هایی مشخص از مدیریت وقت سینما به شمار می‌آمدند. از دوره شانزدهم باز هم تغییر فضای جامعه، جشنواره و سینما را از خود متاثر کرد. در دوران زنده‌یاد سیف‌الله‌داد فضای سینما باز شد و با برداشته شدن شرط الزام حضور از جشنواره هجدهم، جشنواره فجر دیگر آیینه تمام‌ نمای سینمای ایران نبود.با این همه دوره‌های پرشور اواخر دهه70، جشنواره را باردیگر به دوران اوجش بازگردانده بود.

7 - در دهه80 جشنواره فرازونشیب‌های زیادی را پشت‌سرگذاشت. با تغییر مداوم مدیریت سینما، سیاست‌ها هم تغییر می‌کردند. هر مدیری که آمد نقطه را سر خط گذاشت و همراه با آن سینمای ایران هم تغییر مسیرداد. سینمایی که به دام کمدی‌های سخیف افتاد، با بحران ریزش مخاطب دچار شد و جشنواره هم در دوره‌هایی با دست‌هایی تقریبا خالی به استقبال علاقه‌مندانش رفت. با این همه جشنواره فیلم فجر همچنان اهمیت و جایگاهش را حفظ کرد. فیلم‌ها هرچقدر هم در دوره‌هایی ضعیف و ناامید‌کننده بودند بازهم شروع دوره بعد، بذر امید را در دل سینمادوستان می‌کاشت. اگر در پارسال حضور کارگردانان شاخص به رونق جشنواره انجامید، امسال سینماگران جوان چراغ این فستیوال را روشن نگاه داشته‌اند و به قول علی‌حاتمی کارگردانی که جشنواره فجر هرگز به او اعتنایی نکرد، آیین‌ چراغ خاموشی نیست.


|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: , , ,
تاریخ : جمعه 30 دی 1390
نویسنده : Oda Pardeks

روزهای پررفت‌وآمد دیپلماسی هسته‌ای ایران

روزهای پررفت‌وآمد دیپلماسی هسته‌ای ایران
ایران > سیاست‌خارجی  - گروه سیاسی:
در روزهایی که علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به ترکیه رفت تا درباره زمان و مکان مذاکرات با اردوغان نخست‌وزیر و اوغلو وزیر خارجه گفت‌وگو کند، علی باقری معاون سیاست خارجی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی نیز در سفری به روسیه با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرده و برای ادامه رایزنی‌ها به چین رفته است.

سفر صالحی به ترکیه در حالی صورت گرفته است که مقامات این کشور در ماه اخیر، دیپلماسی فعالی را در رابطه با پرونده هسته‌ای کشورمان در پیش گرفته‌اند، اوغلو در ماه اخیر یک سفر به ایران انجام داده، سپس رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه رفته و بعد از آن هم وزیر خارجه ترکیه دیدارهایی با مقامات آمریکا و غرب داشته است.

علی‌اکبر صالحی روز پنجشنبه در کنفرانس خبری مشترکی با همتای ترک خود گفت که سعید جلیلی مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد ایران زمان و تاریخ پیشنهادی برای گفت‌وگوها را به داوود اوغلو پیشنهاد خواهد داد تا او آن را به کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتقل کند.داوود اوغلو نیز در این نشست گفت: به عقیده من مذاکرات باید در استانبول برگزار شود، فقط لازم است درباره تاریخ آن به توافق برسیم. زمان آن رسیده که مذاکرات را آغاز کنیم.

بدون پیش شرط

در مذاکرات قبلی که بهمن ماه سال گذشته در استانبول برگزار شد، تقریبا پیشرفتی حاصل نشد.صالحی در حاشیه این سفر در گفت‌وگویی نیز با اشاره به نامه اخیر اوباما به ایران گفته است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌ای برای مقامات ایرانی فرستاده است اما آمریکا باید مشخص کند که نیتش خیر است و باید تاکید کند که برای گفت‌وگوهای بدون پیش شرط آماده است. آنها به‌طور علنی فقط زور بازویشان را به نمایش می‌گذارند اما پشت پرده از ما خواهش می‌کنند که (پشت میز مذاکرات) بنشینیم و صحبت کنیم. آمریکا باید یک استراتژی ایمن و صادقانه را دنبال کند تا ما بتوانیم این برداشت را حاصل کنیم که آمریکا این بار جدی و آماده است.

از سوی دیگر علی باقری معاون سعید جلیلی نیز در مسکو و در دیدار سرگئی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه با اشاره به روند تصاعدی رایزنی‌ها و مشورت‌های ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: همکاری‌های ایران و روسیه تضمین‌کننده ثبات در منطقه خواهد بود. معاون سیاست خارجی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی ایران که پیش از این هم آبان ماه سال‌جاری سفری به مسکو داشت همچنین به نقش ایجابی روسیه در شکل‌گیری دور جدید گفت‌وگوها با کشورهای عضو 1+5 اشاره کرد و گفت: ایران راهبرد دو مسیر گفت‌وگو ـ فشار را راهبردی ناکارآمد می‌داند و راهبرد گفت‌وگو ـ همکاری را مسیری نتیجه‌بخش با پیامد برد ـ برد برای دو طرف تلقی می‌کند.

او همچنین با اشاره به ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: افکار عمومی جهان کسانی را که بارها اعلام کرده‌اند برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران همه گزینه‌ها را روی میز قرار داده‌اند، متهم اصلی این حوادث تروریستی می‌دانند.در این دیدار لاوروف با تقدیر از رویکرد ایران برای استمرار همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از رویکرد برخی در گسترش روند تقابلی با ایران انتقاد کرد و با اشاره به برگزاری دور جدید گفت‌وگوهای ایران و 1+5 بر آمادگی مسکو برای کمک به موفقیت این گفت‌وگوها تاکید کرد.

مذاکرات در پکن

معاون سعید جلیلی پس از مسکو عازم پکن شد تا با مقامات چین درخصوص تحولات دوجانبه و آخرین تحولات موضوع هسته‌ای به بحث و تبادل نظر بپردازد. در کنار این تحولات، ایران بار دیگر پذیرفته است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای کشورمان بازدید کنند. آنچنان که گفته شده این بازرسان روز 9 بهمن در ایران حضور خواهند یافت. پیش از این رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان اینکه اجازه بازدید از تاسیسات هسته‌ای کشورمان نشان می‌دهد که فعالیت‌های ما شفاف و با اهداف صلح‌آمیز است گفته بود راه‌اندازی سایت فوردو با اطلاع کامل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است. هر حرکتی که در فوردو آغاز کرد‌ه‌ایم و ادامه خواهیم داد با اطلاع آنها خواهد بود. در فوردو هیچ موضوع مخفی وجود ندارد. اگر قرار باشد غنی‌سازی صورت گیرد به آژانس اطلاع داده می‌شود. اگر نکته‌ای برای پیشرفت جدید در فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورمان وجود داشته باشد نیز به آژانس اطلاع خواهیم داد و خود را متعهد به همکاری با آژانس می‌دانیم و اینگونه فعالیت‌ها را نیز حق خود می‌دانیم. اگر کسی بدون منطق و دلیل با حقوق هسته‌ای ملت ما مخالفت کند حرف‌هایی زده است که از نظر ملت ما ارزش و اعتباری ندارد.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی: نام احمدی‌روشن را ما منتشر نکردیم

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی فایننشیال تایمز دویچلند، گزارش‌های برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه آژانس ممکن است مسئول ترور دانشمند هسته‌ای ایرانی در هفته گذشته باشد را رد کرد.یوکیا آمانو با اشاره به ترور مصطفی احمدی‌روشن گفت: این کاملا اشتباه است. ما نام او را منتشر نکردیم. من او را نمی‌شناختم.پیش از این گفته شده بود بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش از به شهادت رسیدن شهید احمدی روشن با وی ملاقاتی داشته‌اند.آمانو افزود: من به خشونت اعتقادی ندارم و به گفت‌وگو و مذاکره اعتقاد دارم. من فقط از ایران انتظار همکاری دارم.


|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
موضوعات مرتبط: , , ,
آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید